abonnement Unibet Coolblue
pi_199191503
Persoonlijk koop ik vaak een bril zo van rond de 65-100 euro. Maar ik vind dat de brillen maar belachelijk duur zijn. Charlie Temple was altijd wel relaxed maar dit is overgenomen door Grandvision wat weer van EssilorLuxottica is. De brillen maffia is klote.

Maar goed ik merk dat de goedkopere brillen vaak tegenvallen. Bij Hans Anders ooit een bril gekocht waardeloze kwaliteit. Die van de Pearle die ik kocht was wel okay, maar die was ook wel duur.

Wat vinden jullie een goede prijs en wat betalen jullie zoal voor een bril op sterkte?
  woensdag 28 april 2021 @ 12:32:12 #2
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199191541
100-300 euro
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199191601
Brillen kopen in een winkel en 7x de hoofdprijs betalen voor een stukje staal met glaswerk :')

Charlie temple, brillen op sterkte vanaf 29 euro, multfocale 12,50 meer

Kun je nagaan hoe erg een hans anders etc de prijs op klopt (al die opticiens zijn in handen van het zelfde moederbedrijf, eyewish, pearl, hans anders, specsavers etc)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2021 12:41:17 ]
  woensdag 28 april 2021 @ 12:41:11 #5
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199191631
200 tot 300 ofzo? Daaronder wordt het goedkoop, daarboven begint het een beetje prijzig te worden.
pi_199191643
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:41 schreef Zwansen het volgende:
200 tot 300 ofzo? Daaronder wordt het goedkoop, daarboven begint het een beetje prijzig te worden.
Je laat je keihard naaien door dat soort winkels _O-

Zag net bij hans anders dat ze de 2de en 3de bril gratis weggeven, en dan nog maken ze bizarre winsten
pi_199191685
Toen ik nog brildragend was kwam ik al snel boven de 300 euro uit.
Maar dat maakt mij ook niet zoveel uit zolang hij goed blijft zitten enz.
Ook ooit een goedkopere gekocht ook bij Hans Anders maar dat was eigenlijk alleen maar rommel
  woensdag 28 april 2021 @ 12:45:59 #8
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199191689
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:42 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Je laat je keihard naaien door dat soort winkels _O-

Zag net bij hans anders dat ze de 2de en 3de bril gratis weggeven, en dan nog maken ze bizarre winsten
Mijn huidige bril komt bij een kleine zaak vandaan. Dus geen Pearle, Hans Anders, etc. Overigens was die bril 600+ dacht ik. :P
pi_199192001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:45 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Mijn huidige bril komt bij een kleine zaak vandaan. Dus geen Pearle, Hans Anders, etc. Overigens was die bril 600+ dacht ik. :P
https://nos.nl/artikel/22(...)stische-concurrentie

Grotendeels marge :o
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 28 april 2021 @ 13:37:40 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199192211
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:38 schreef Banaanvragen het volgende:
Brillen kopen in een winkel en 7x de hoofdprijs betalen voor een stukje staal met glaswerk :')

Charlie temple, brillen op sterkte vanaf 29 euro, multfocale 12,50 meer

Kun je nagaan hoe erg een hans anders etc de prijs op klopt (al die opticiens zijn in handen van het zelfde moederbedrijf, eyewish, pearl, hans anders, specsavers etc)
Charlie Temple is nutteloos als je een cilinder hebt. :')
Daarbij moet je eens kijken hoeveel mensen naar een opticien gaan omdat de bril die ze gekocht hebben bij Charlie Temple niet lekker zit en goed afgesteld moet worden. En dan klagen dat dat geld kost. :')
Je krijgt wat je koopt. :W
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199192441
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Charlie Temple is nutteloos als je een cilinder hebt. :')
Daarbij moet je eens kijken hoeveel mensen naar een opticien gaan omdat de bril die ze gekocht hebben bij Charlie Temple niet lekker zit en goed afgesteld moet worden. En dan klagen dat dat geld kost. :')
Je krijgt wat je koopt. :W
Heb een cilinder maar maar een hele kleine -0.50 dus op zich heb ik geen problemen met ze. Ik koop wel alleen hun duurdere titanium brillen. Die liggen rond de 50-55 euro per montuur. Die acetaat dingen van 29 euro zijn bullshit.
  woensdag 28 april 2021 @ 14:02:34 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199192487
Heb net 380 euro betaald voor een bril op sterkte met het beste glazenpakket. Daar kreeg ik een zonnebril op sterkte bij plus een 80 euro kortingsbon om aan iemand anders te geven.

En dan nog zullen ze er wel wat op verdienen, anders blijven ze dat niet doen. Zit ik ook niet zo mee. Reken eens uit wat Shell per uur aan nettowinst binnenharkte en toch tanken we daar nog massaal.

Zo'n Charlie Temple zal ik niet aan beginnen, ook om de reden die @Netsplitter hierboven aangeeft.

(kosten zijn nog minder voor mij omdat ik wat geld had gekregen van m'n reisverzekering vanwege verloren bril)
pi_199192494
Geen idee. 150 euro voor 2 of zo? En dan ook met de duurste glazen. Ik ben al jaren brildragend, maar ik koop alleen een nieuwe bril als dat echt nodig is.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199192592
Huidige bril was volgens mij zo'n 1.600. Iets van 400 voor het montuur en 600 per glas.
pi_199195316
Mijn huidige bril is 418 euro.
265 voor het montuur en de rest voor de lenzen.
Wel titanium, anders ben ik binnen een jaar door m'n oortjes heen.
Die rotten er gewoon vanaf, omdat ik nog wel eens wil zweten.
Met het vorige montuur heb ik 8 jaar en 3 sets lenzen gedaan.

Onafhankelijke opticien hier op dorp.
Voordeel is wel dat ik bij elke opticien kan binnenlopen om wat te verstellen.

Ik heb het nog wel meegemaakt dat ik 'on the fly' bij de Hans Anders was binnengelopen, omdat mijn bril niet lekker stond.

Terwijl ik stond te wachten, kwam een andere medewerker terug met de bril van een mevrouw.

Ik hoor zo 'nieuwe vleugeltjes, bijstellen en reinigen. Dat is dan x bedrag.'
Dus ik denk, dat wordt betalen.

Komt de medewerker terug.
Ook vleugeltjes vervangen, bijgesteld en schoongemaakt.
'Alstublieft meneer, uw bril. Beter zo?'
'Ja hoor. Prima zo.'
'Fijn meneer. Prettige dag verder.'

Afijn, ik vragen waarom die mevrouw wel moest betalen en ik niet?

'Ja meneer, die mevrouw had een montuur en lenzen waarvan wij weten dat ze bij online brillenverkopers en prijsvechters vandaan komen.
Die verkopen wel de brillen, maar leveren geen service.
Die komen ze dan hier halen.
Daar doen wij niet aan mee, dus mocht mevrouw betalen.'

'Helder.
Maar ik heb mijn bril ook niet hier gekocht en ik mag toch zo vertrekken?'

'Aan uw bril is te zien dat u hem bij een 'echte' opticien gekocht heeft.
U heeft daar voor de service betaald, dus die krijgt u hier ook.
Dat werkt over en weer, dus dat kost ons niets.'

'Helder. En bedankt. Later.

Alweer wat langer geleden, dus het kan veranderd zijn

Laat mij maar iets meer betalen.
Een montuur dat het langer dan een half jaar uithoudt, garantie en gratis reparatie is me wel wat waard.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199195771
Ja, een beetje opticien doet dat soort dingen als service.

Mijn vorige bril was gekocht in een heel andere plaats dan waar ik tegenwoordig woon. Dus toen er zo'n neussteuntje los geraakt (en vervolgens spoorloos verdwenen) was ben ik hier naar de brillenwinkel gegaan, waar ik zo ongeveer tegenover woon.

Ik weet dat een opticien zoiets gratis doet voor brillen die daar gekocht zijn, maar ik heb meteen eerlijk gezegd dat dat niet zo was en dat er gewoon iets voor gerekend mocht worden. Vond-ie helemaal niet nodig.
  woensdag 28 april 2021 @ 18:57:24 #17
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199195815
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 18:55 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, een beetje opticien doet dat soort dingen als service.

Mijn vorige bril was gekocht in een heel andere plaats dan waar ik tegenwoordig woon. Dus toen er zo'n neussteuntje los geraakt (en vervolgens spoorloos verdwenen) was ben ik hier naar de brillenwinkel gegaan, waar ik zo ongeveer tegenover woon.

Ik weet dat een opticien zoiets gratis doet voor brillen die daar gekocht zijn, maar ik heb meteen eerlijk gezegd dat dat niet zo was en dat er gewoon iets voor gerekend mocht worden. Vond-ie helemaal niet nodig.
Voor 1600 euro mag het ook best een beetje deugdelijk vastzitten. Ik was geloof ik rond de 200 kwijt, maar ik heb hem alleen voor ernaast.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199195965
Ja, nog even waarom mijn bril op zo'n enorm bedrag uitkomt.

Ik heb multifocale glazen met een zeer forse sterkte en cilinder. Zodoende worden de glazen sowieso redelijk duur. Ook is het van belang dat er een goede oogmeting plaatsvindt (mijn opticien is gediplomeerd hbo optometrist) en dat de bril goed aangemeten wordt. Gezien de sterkte vind ik het ook essentieel dat de glazen van de lichtste, dunst mogelijk soort kunststof geslepen worden. Dat drijft de prijs nog meer op.

Die dure glazen zorgen ervoor dat ik een degelijk montuur wil, waarbij ik erop mag vertrouwen dat het lang meegaat. Je kunt immers nog wel eens nieuwe glazen in een montuur laten zetten, maar andersom is nauwelijks mogelijk. Zodoende een montuur van Lindberg.

Ook is niet elk model montuur geschikt voor glazen van deze sterkte. Ik heb een deskundige opticien nodig die mij kan adviseren. Ik had aanvankelijk een ander model montuur uitgezocht, maar de opticien belde mij later nog op: hij had e.e.a. nog eens allemaal nagerekend en kwam tot de conclusie dat de glazen aan de randen wel erg dik zouden worden. Kan wel, maar is niet mooi, wil je toch niet liever een ander montuur uitzoeken? Ik zie Charlie Temple me niet snel bellen met zulke vragen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2021 19:09:24 ]
pi_199195994
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 18:55 schreef Sodemieters het volgende:
Ja, een beetje opticien doet dat soort dingen als service.

Mijn vorige bril was gekocht in een heel andere plaats dan waar ik tegenwoordig woon. Dus toen er zo'n neussteuntje los geraakt (en vervolgens spoorloos verdwenen) was ben ik hier naar de brillenwinkel gegaan, waar ik zo ongeveer tegenover woon.

Ik weet dat een opticien zoiets gratis doet voor brillen die daar gekocht zijn, maar ik heb meteen eerlijk gezegd dat dat niet zo was en dat er gewoon iets voor gerekend mocht worden. Vond-ie helemaal niet nodig.
Mja, ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik gewoon bij een opticien kan binnenlopen en gratis geholpen word.

Maar toen was er juist sprake van dat opticiens geld gingen vragen voor brillen die niet bij hun gekocht waren.
Vandaar dat ik dacht dat ik moest gaan betalen.

Zat dus toch anders *O*
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199196073
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:10 schreef marc0871 het volgende:

[..]

Mja, ik weet eigenlijk niet beter dan dat ik gewoon bij een opticien kan binnenlopen en gratis geholpen word.

Maar toen was er juist sprake van dat opticiens geld gingen vragen voor brillen die niet bij hun gekocht waren.
Vandaar dat ik dacht dat ik moest gaan betalen.

Zat dus toch anders *O*
Zo'n neussteuntje is natuurlijk ook niet zo spannend. Dat is een paar minuten werk en het dingetje zelf kost ook bijna niks.

Oogmetingen zijn wel interessant. Tegenwoordig rekent mijn opticien daar kosten voor. Kennelijk omdat mensen bij hem een goede oogmeting lieten doen in plaats van het prutswerk bij zo'n budgetzaak, maar daarmee vervolgens dus wel naar de budgetbrillenboer stapten. Ik heb bij hem echter nog nooit voor een oogmeting betaald. Dat komt überhaupt niet ter sprake. Als ik daar honderden euro's spendeer aan een bril, dan hoort een periodieke oogmeting daar gewoon bij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2021 19:17:55 ]
pi_199196203
Pr
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:16 schreef Sodemieters het volgende:

[..]

Zo'n neussteuntje is natuurlijk ook niet zo spannend. Dat is een paar minuten werk en het dingetje zelf kost ook bijna niks.

Oogmetingen zijn wel interessant. Tegenwoordig rekent mijn opticien daar kosten voor. Kennelijk omdat mensen bij hem een goede oogmeting lieten doen in plaats van het prutswerk bij zo'n budgetzaak, maar daarmee vervolgens dus wel naar de budgetbrillenboer stapten. Ik heb bij hem echter nog nooit voor een oogmeting betaald. Dat komt überhaupt niet ter sprake. Als ik daar honderden euro's spendeer aan een bril, dan hoort een periodieke oogmeting daar gewoon bij.
Precies ^O^
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_199199944
900 euro de laatste keer voor bril en glazen.
Multifocaal drijft de prijs nogal op. En ik heb nu een montuur waar ik regelmatig complimenten over krijg en best uniek is.

En de service O+ Bij de goedkopere merken is het een paar keer mis gegaan. En dan mocht ik me verdedigen om alsnog te krijgen waarvoor ik had betaald :r
Bij mijn dure optometrist worden meteen nieuwe glazen besteld (na een hermeting) als ik ze toch net niet comfortabel vind.

Het kan vast honderden euro’s goedkoper. Maar ik draag mijn bril altijd en doe er zeker drie jaar mee. En dan vallen de kosten per dag wel weer mee.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_199204051
Heb enkel een leesbril, en daar koop ik enkel de kant en klare van. Iedere keer als ik ze weer zie liggen in *vul maar in welke winkel* koop ik er weer eentje bij. Ik heb ze nu overal liggen (kantoor, auto etc.).

Als ik standaard brildragend zou zijn, zou ik er wel wat meer geld aan besteden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_199205560
Bril op sterkte ¤700
Zonnebril op sterkte ¤450

Voor beide was het montuur veruit het duurste.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  zondag 2 mei 2021 @ 09:23:39 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199242411
Voor 100 euro kun je een prima bril krijgen tegenwoordig. Tenzij je hele speciale glazen nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')