abonnement Unibet Coolblue
pi_199190628
Bij de douchecabine zit een kunststof plaat waar je de kraan, douchekop enzo op aansluit. Deze is bij mij in tweeën gebroken. Heb nu contact met de leverancier om opnieuw te bestellen maar het duurt lang en ze doen wazig over of het nog wel kan. Stel nou dat het niet meer leverbaar is, wat is de beste manier om zoiets te lijmen?

Aangezien er heel veel water langs stroomt en spettert is het belangrijk dat het echt waterdicht is, anders komt het achter je douchecabine en uiteindelijk op de grond en dan een verdieping lager. Hoe zouden jullie zoiets lijmen,kitten of whatever? Of is het vragen om problemen?



Facts don't care about your feelings
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 28 april 2021 @ 11:28:19 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199190735
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199202659
Dat krijg je helaas niet meer fatsoenlijk gerepareerd.

Ik zou indien niet meer leverbaar met een Dakdekker of Plaatwerker praten die een zetbank heeft of die plaat te maken is van metaal... Van RVS, Aluminium of Zink en het dan eventueel wit lakken.

Indien je niemand vind met een zetbank die deze lengte aan kan is het wel mogelijk een waterdichte kering te maken als het 2 delen moeten worden. Maar neem aan dat het minder dan 2 meter is en er bestaan zetbanken die + 2 meter aan kunnen. Dus dat is zo wel te maken, alleen even die man met de zetbank vinden.

Eventueel een strip laten maken op de zetbank die je op de bestaande plaat kunt bevestigen met bv popnagels en goeie kit ertussen... TEC7 is wel geschikt voor zoiets. Maar of dat mooi is?

Wanneer jezelf handig bent kun je het zelf maken van bv watervast verlijmt multiplex.. En dit dan nog eens afdoende behandelen... Epoxy bv.

[ Bericht 5% gewijzigd door Watuntrik op 29-04-2021 10:20:02 ]
pi_199202820
Ik denk dat een nieuwe douchecabine de goedkoopste mooie oplossing is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199204098
Of gebruik de brokstukken aan elkaar gelijmd als mal en maak er zelf 1 met glasvezel en epoxy, simpeler dan je denkt.
Kijk hier hoe je dat doet.
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_199205326
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:28 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik denk dat een nieuwe douchecabine de goedkoopste mooie oplossing is.
Als een hele nieuwe douchecabine aanschaffen de goedkoopste oplossing is omdat een stuk plastic gebroken is, wat is dan in godsnaam de duurste oplossing? :')

quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 12:02 schreef verita het volgende:
Of gebruik de brokstukken aan elkaar gelijmd als mal en maak er zelf 1 met glasvezel en epoxy, simpeler dan je denkt.
Kijk hier hoe je dat doet.
Er zijn geen brokstukken, het is echt afgebroken in een bijna rechte lijn.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 10:12 schreef Watuntrik het volgende:

Eventueel een strip laten maken op de zetbank die je op de bestaande plaat kunt bevestigen met bv popnagels en goeie kit ertussen... TEC7 is wel geschikt voor zoiets. Maar of dat mooi is?

Wanneer jezelf handig bent kun je het zelf maken van bv watervast verlijmt multiplex.. En dit dan nog eens afdoende behandelen... Epoxy bv.
Als ik het goed begrijp is er aan de achterkant van deze plastic kap nog wel wat ruimte. Kan ik niet aan de achterkant ervoor zorgen dat ik het goed dicht maak en kit?

Die douchecabine haal je niet meer weg dus als er lekkage komt dan zie je het pas heel laat... dat maakt het ook een beetje vervelend. Dan heb je niks aan een oplossing die misschien 1 jaartje blijft werken.
Facts don't care about your feelings
pi_199206309
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 13:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Als ik het goed begrijp is er aan de achterkant van deze plastic kap nog wel wat ruimte. Kan ik niet aan de achterkant ervoor zorgen dat ik het goed dicht maak en kit?

Die douchecabine haal je niet meer weg dus als er lekkage komt dan zie je het pas heel laat... dat maakt het ook een beetje vervelend. Dan heb je niks aan een oplossing die misschien 1 jaartje blijft werken.
Ik persoonlijk zou voor een strook 18mm multiplex gaan aan een stuk, dit over de lange zijde links en rechts in verstek zagen. Dan de gaten overnemen van de bestaande plaat. En je plaatst de strook netjes in de hoek en kit de naden na montage af.

Neem watervast verlijmt multiplex en lak het duurzaam af. Eventueel wanneer je van een mooi houtaccentje houd dan kun je bv een laag iets donker gemaakt epoxy opzetten. Dit zal de houtnerf mooi accentueren epoxy wordt glashard waterdicht en goed afwasbaar. Dat krijg je niet meer kapot. Dan heb je nog eens een douche met een uniek hoekje... :) Neem je bv Hardhout multiplex met een toplaag van Amerikaans Redwood, dan heb je hele mooie tekeningen erin.


Afhankelijk van hoeveel ruimte je hebt is 10 á 12mm multiplex ook nog wel te doen.
pi_199206877
voorkant stuk tape en de delen mooi tegen elkaar
plat leggen met de achterkant naar boven en dan een polyester lamineerlaag opleggen,
je hebt van dit kitjes waar alles inzit.
instaleren en dichtkitten.
ben je voor 30¤ klaar.
pi_199207090
Goedemiddag heer Bignose,

Dit kan je het beste repareren dmv plastic lassen.
(heb deze spullen beschikbaar in de garage)

m.v.g.

De Compact Tokkie
pi_199207112
of gewoon een laagje kit natuurlijk.
  donderdag 29 april 2021 @ 15:20:43 #11
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199207261
Ik zou een nieuwe laten 3D printen
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199209371
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:10 schreef rival het volgende:
Goedemiddag heer Bignose,

Dit kan je het beste repareren dmv plastic lassen.
(heb deze spullen beschikbaar in de garage)

m.v.g.

De Compact Tokkie
:7 Wist helemaal niet dat dat allemaal bestaat man, lamineer, kunststof lassen etc.

Laagje kit zat ik ook aan te denken maar dat doe je toch vooral in hoeken? Hoe druk je het nu een beetje netjes er tegenaan dan.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')