abonnement Unibet Coolblue
pi_199191664
quote:
12s.gif Op woensdag 28 april 2021 10:10 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Nee
[..]

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine-en-isolatie

Na quarantaine heb je dan nog isolatie, wat nog een niveautje strenger is:
[..]

Wel:
Laat anderen boodschappen doen. Als dit echt niet kan, mag u wel even naar buiten om een boodschap te doen als u geen klachten heeft. Let daarbij op dat u 1,5 meter afstand van anderen houdt en maak geen lichamelijk contact.

Dus gewoon acceptabel.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 12:44:45 #227
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199191675
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja nou ja, 70 plussers kunnen al sinds februari een prik halen. Dus ik zou bijna zeggen dat die groep inmiddels wel klaar is.

Als het goed is krijgen we deze week 1.4 miljoen prikken binnen. Dat lijkt me wel voldoende voor groep 60+.
Ik heb het mischien gemist maar is er data over hoeveel mensen, van degenen die opgeroepen zijn, daadwerkelijk gevaccineerd zijn?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199191676
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
De planning van vaccinatiecampagne is nu als volgt:

Begin mei: alle 70-plussers en alle mensen met het Syndroom van Down en morbide obesitas een eerste prik
Tweede helft mei: alle 60-plussers en iedereen met een hoog medisch risico een eerste prik
Begin juni: alle mensen met een medische indicatie een eerste prik
Medio juni: alle 50-plussers een eerste prik
Tweede helft juni: alle 40-plussers een eerste prik
Begin juli: alle 18-plussers die dat willen een eerste prik
Als ik kijk dat mijn moeder (68 jaar, uit 1953) haar eerste prik pas op 14 mei kon krijgen (online afspraak gemaakt), dan lijken mij al die data ietwat te optimistisch eigenlijk.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 28 april 2021 @ 12:44:51 #229
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199191677
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

En Action, Primark en Hornbach zijn wel het probleem ?
Hoezo ?, hoeveel mensen zijn er bij die winkels besmet geraakt ?
Stop met uit angst te reageren en laat je leiden door de feiten
[..]

Je wil ze graag het laatste duwtje richting de afgrond geven ?
Dat bestellen & afhalen en winkelen op bestelling is een farce, qua omzet een druppel op de gloeienden plaat

Laat die haat tegen burgers en bedrijven vallen
Daar komen geen massale besmettingen door
De Action, Primark en Hornbach kunnen prima gemist worden. Op de Action na, zijn het buitenlandse winkelketens (Iers en Duits) en ze hebben lak aan alle negatieve effecten die de productie van hun producten veroorzaken (milieuverontreiniging, uitbuiting van fabrieksarbeiders). De Action, Primark en Hornbach zijn nou niet de meest sympathieke bedrijven in tegenstelling tot de lokale dorpswinkel.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  woensdag 28 april 2021 @ 12:46:09 #230
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199191691
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb het mischien gemist maar is er data over hoeveel mensen, van degenen die opgeroepen zijn, daadwerkelijk gevaccineerd zijn?
Ik zit niet zo diep in de data's dus ik moet je het antwoord schuldig blijven. Wellicht dat een ander dat wel heeft.

quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als ik kijk dat mijn moeder (68 jaar, uit 1953) haar eerste prik pas op 14 mei kon krijgen (online afspraak gemaakt), dan lijken mij al die data ietwat te optimistisch eigenlijk.
Dat zou kunnen. Er zijn natuurlijk ook regionale verschillen. Mijn ouders (60-65) hebben wel al een prik gehad via huisarts. (Weekend 20 april ergens)
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 12:47:50 #231
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199191705
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:44 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De Action, Primark en Hornbach kunnen prima gemist worden. Op de Action na, zijn het buitenlandse winkelketens (Iers en Duits) en ze hebben lak aan alle negatieve effecten die de productie van hun producten veroorzaken (milieuverontreiniging, uitbuiting van fabrieksarbeiders). De Action, Primark en Hornbach zijn nou niet de meest sympathieke bedrijven in tegenstelling tot de lokale dorpswinkel.
De medewerkers in de winkels van Primark zijn gewoon Nederlanders net zoals de lokale dorpswinkel. Ik zie geen enkele reden om onderscheid te maken in de afkomst van het bedrijf.

En mischien is het je ontgaan maar de lokale dorpswinkel koopt dezelfde goederen met dezelfde herkomst vaak in.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 12:48:03 #232
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199191708
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:35 schreef RipCity het volgende:
"De Tweede Kamer behandelt woensdag het wetsvoorstel waarmee quarantaineplicht voor reizigers uit landen die vanwege het aantal en soort coronagevallen zijn aangemerkt als zeer risicovol. Zij moeten bij binnenkomst minstens vijf dagen in quarantaine, en zonder negatieve testuitslag tien dagen. Wie naar Nederland komt, moet een verklaring bij zich hebben waarin reis- en contactgegevens staan. Het kabinet denkt de verplichte zelfisolatie te handhaven met een bescheiden belteam die op grond van achtergrondgeluiden checkt of de reizigers daadwerkelijk binnen zitten."

https://www.telegraaf.nl/(...)an-quarantaineplicht

Dit is weer zo'n onzinnig iets voor de buhne :D

Dit hebben ze in Engeland ook. Maar NIEMAND kan je verplichten om op te nemen. Daarnaast: ''achtergrondgeluiden' :D Zit je net GTA te spelen zeggen ze dat ze auto's hoorde op de achtergrond. Of zit je in je tuin zeggen ze dat het klonk als buiten. Tijdens 10d quarentaine kon je in UK ook gewoon naar buiten. Enige riisco liep je als politie je staande zou houden bij random controle oid. Kans daarop in die 10 dagen 0.00000000001% misschien..
Haha het moet niet gekker worden :')
pi_199191715
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, nu kan het al idd. Maar issues met verzekeringen als je naar een oranje land gaat. Plus de quarantaine ter plekke en bij aankomst hier in NL.

Ben benieuwd hoe dat werkt met bv een Aruba. Technisch gezien NL, hoef je je dan niet te laten testen?
Ook PCR! En nog wat beperkingen: https://www.nederlandwere(...)es#anker-coronavirus

Voor al die eilandjes heb je inreisbeperkingen omdat ze vanuit het corona-oogpunt Nederland beschouwen als hoogrisicogebied door de hoge verspreiding hier.

Voor Saba, Sint Maarten en Sint Eustatius kun je bij terugkeer naar Nederland wel gewoon doorlopen zonder test of quarantaine, aangezien zij worden gezien als veilige landen.
  woensdag 28 april 2021 @ 12:49:49 #234
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199191723
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:44 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als ik kijk dat mijn moeder (68 jaar, uit 1953) haar eerste prik pas op 14 mei kon krijgen (online afspraak gemaakt), dan lijken mij al die data ietwat te optimistisch eigenlijk.
Dit zijn volgens mij de data wanneer de eerste mensen per groep geprikt kunnen gaan worden. Maar zeker niet de laatsten dus.
pi_199191725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:35 schreef RipCity het volgende:
"De Tweede Kamer behandelt woensdag het wetsvoorstel waarmee quarantaineplicht voor reizigers uit landen die vanwege het aantal en soort coronagevallen zijn aangemerkt als zeer risicovol. Zij moeten bij binnenkomst minstens vijf dagen in quarantaine, en zonder negatieve testuitslag tien dagen. Wie naar Nederland komt, moet een verklaring bij zich hebben waarin reis- en contactgegevens staan. Het kabinet denkt de verplichte zelfisolatie te handhaven met een bescheiden belteam die op grond van achtergrondgeluiden checkt of de reizigers daadwerkelijk binnen zitten."

https://www.telegraaf.nl/(...)an-quarantaineplicht

Dit is weer zo'n onzinnig iets voor de buhne :D

Dit hebben ze in Engeland ook. Maar NIEMAND kan je verplichten om op te nemen. Daarnaast: ''achtergrondgeluiden' :D Zit je net GTA te spelen zeggen ze dat ze auto's hoorde op de achtergrond. Of zit je in je tuin zeggen ze dat het klonk als buiten. Tijdens 10d quarentaine kon je in UK ook gewoon naar buiten. Enige riisco liep je als politie je staande zou houden bij random controle oid. Kans daarop in die 10 dagen 0.00000000001% misschien..
Klinkt als een goed doordacht, zorgvuldig zelfs, plan waar absoluut niks mis mee kan gaan _O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199191743
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:50 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Klinkt als een goed doordacht, zorgvuldig zelfs, plan waar absoluut niks mis mee kan gaan _O_
Vooral het bescheiden belteam als er tienduizenden mensen dagelijks binnenkomen! En die moeten allemaal geregistreerd worden. Gebeld worden. Helft neemt niet op. Terugbellen paar keer. Wat te doen als ze nooit opnemen? Politie/boa inzetten om langs te gaan? etc. etc.

Gaat succes worden! Plus mensen bij douana controleren of ze wel het reisformulier hebben ingevuld. Krijg je straks rijen zoals op heathrow van 6+ uur omdat het niet gedigitaliseerd kan :')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 28 april 2021 @ 12:56:05 #237
14505 OProg
A Life in Music
pi_199191784
quote:
2s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dit zijn volgens mij de data wanneer de eerste mensen per groep geprikt kunnen gaan worden. Maar zeker niet de laatsten dus.
Het lijkt me niet dat dit de eersten zijn.

quote:
Begin mei: alle 70-plussers
Tweede helft mei: alle 60-plussers en iedereen met een hoog medisch risico een eerste prik
Pa, 70 plus, heeft eerste prik anderhalve week terug al gehad en Ma, 60-plus, is voor half mei al aan de beurt voor prik 1.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199191787
Ik snap niet wat er leuk aan is om op een terrasje te zitten terwijl voor je een hele wachtrij staat die wacht totdat je oprot, dan zit je toch ook niet op je gemak.

:{ ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_199191803
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:56 schreef TLC het volgende:
Ik snap niet wat er leuk aan is om op een terrasje te zitten terwijl voor je een hele wachtrij staat die wacht totdat je oprot, dan zit je toch ook niet op je gemak.

:{ ;(
Terrasjescultuur is ook echt iets Nederlands he :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 28 april 2021 @ 12:57:43 #240
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199191805
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:56 schreef TLC het volgende:
Ik snap niet wat er leuk aan is om op een terrasje te zitten terwijl voor je een hele wachtrij staat die wacht totdat je oprot, dan zit je toch ook niet op je gemak.

:{ ;(
Met 'normaal' heeft het inderdaad weinig van doen.
pi_199191864
N.a.v. de voorstellen voor gezondheidspaspoorten vraag ik me trouwens af hoe je zou kunnen aantonen dat je de afgelopen 6 maanden Covid hebt gehad. Is een sms'je van de GGD bewijs? Of als je nooit getest bent maar later een serologische test hebt gedaan waaruit blijkt dat je antistoffen hebt? Aangezien het gebruik van dat soort tests door Nederland wordt ontmoedigd.
  woensdag 28 april 2021 @ 13:04:28 #242
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199191866
quote:
7s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:56 schreef OProg het volgende:

[..]

Het lijkt me niet dat dit de eersten zijn.
[..]

Pa, 70 plus, heeft eerste prik anderhalve week terug al gehad en Ma, 60-plus, is voor half mei al aan de beurt voor prik 1.
Oh, ik had even over dat "alle" heen gelezen. Nee, dan lijkt het me inderdaad wat aan de optimistische kant. Misschien bedoelen ze dat iedereen een afspraak heeft kunnen maken oid?
  woensdag 28 april 2021 @ 13:06:47 #243
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199191895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
De planning van vaccinatiecampagne is nu als volgt:

Begin mei: alle 70-plussers en alle mensen met het Syndroom van Down en morbide obesitas een eerste prik
Tweede helft mei: alle 60-plussers en iedereen met een hoog medisch risico een eerste prik
Begin juni: alle mensen met een medische indicatie een eerste prik
Medio juni: alle 50-plussers een eerste prik
Tweede helft juni: alle 40-plussers een eerste prik
Begin juli: alle 18-plussers die dat willen een eerste prik
hadden die van mei, niet veel eerder gemoeten?
  woensdag 28 april 2021 @ 13:07:11 #244
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199191900
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:57 schreef RipCity het volgende:

[..]

Terrasjescultuur is ook echt iets Nederlands he :D
Denk je?
  woensdag 28 april 2021 @ 13:09:30 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199191919
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:06 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hadden die van mei, niet veel eerder gemoeten?
Als we eerder de prikken binnen hadden gekregen dan ja.
pi_199191983
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:43 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ja nou ja, 70 plussers kunnen al sinds februari een prik halen. Dus ik zou bijna zeggen dat die groep inmiddels wel klaar is.

Waar haal je dat vandaan? De groep 70-75 is net twee weken bezig met vaccineren. (jaargang 48-51 kon vanaf 9 april een afspraak maken)
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199191989
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:44 schreef Erno-BE het volgende:
De Action, Primark en Hornbach kunnen prima gemist worden. Op de Action na, zijn het buitenlandse winkelketens (Iers en Duits) en ze hebben lak aan alle negatieve effecten die de productie van hun producten veroorzaken (milieuverontreiniging, uitbuiting van fabrieksarbeiders). De Action, Primark en Hornbach zijn nou niet de meest sympathieke bedrijven in tegenstelling tot de lokale dorpswinkel.
Het is niet aan jou, en al helemaal niet aan de overheid om te bepalen welke winkels wel en niet gemist kunnen worden
quote:
2s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:40 schreef Tijn het volgende:
Jij weet ook wel dat er gewoon geen betrouwbare cijfers zijn over waar mensen precies besmet zijn geraakt. Maar dat betekent niet dat je dus geen maatregelen kan nemen
En dat zou het dus wel moeten betekenen
Als er niet bekend is waar je wel of niet besmet wordt (en dat zou je na 14 maanden pandemie toch echt wel moeten weten), dan ga je dus GEEN maatregelen nemen met een enorme economische en maatschappelijke impact
quote:
Je kunt in een crisis nou eenmaal niet gaan wachten tot alle onderzoeken zijn afgerond, want dan is de pandemie al voorbij voordat je de uitslag hebt.
Februari, Maart en April 2020 zou je als crisis-maanden kunnen beschouwen
Daarna kun je het echt niet meer verkopen dat je maatregelen invoert waarvan het effect zeer gering, of niet bekend is
pi_199192007
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:43 schreef Erno-BE het volgende:
Het grote probleem is niet het aantal bedden, maar meer het personeel waar een tekort aan is. Dat kun je niet binnen een half jaar oplossen. Bovendien is door uitval en uitstroom nog een groter personeelstekort ten opzichte van het voorjaar.
Waar was die wervingscampagne ?
Waar zijn de betere arbeidsvoorwaarden en salarissen ?

Ik heb het niet gezien, dus blijkbaar is het personeelsprobleem helemaal niet zo urgent
pi_199192018
twitter
  woensdag 28 april 2021 @ 13:18:51 #250
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199192027
Wie zit er nu te Fok!ken vanaf het terras?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')