abonnement Unibet Coolblue
pi_199196704
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Bedrijven, niet mensen.
Dus zo kan je het verantwoorden voor jezelf. Dat er al een aantal boeren zelfmoord hebben gepleegd door het huidige regeringsbeleid deert je niet zo. Daar mag wel even GroenLinks en D66 'beleid' over heen wat een slachtveld gaat zijn onder boerenbedrijven, en daarmee de boerengezinnen.
pi_199196743
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus als in een hypothetisch scenario de VVD samen met PVV, JA21 en FvD gaat regeren dan moeten Marokkanen die aangepakt gaan worden zich vooral ook niet miskend gaan voelen.

Reëler moeten slachtoffers van de toeslagenaffaire zich ook niet miskend voelen als het straks gewoon door gaat, de VVD heeft immers gewonnen en zal gaan regeren.

Waarvan akte.
Maar jij komt zelf met een voorstel (de helft van de boeren opruimen) en gaat daar vervolgens tegen tekeer. Nogal vreemd. Niemand anders had het over boeren. En zeker niet over 'boeren opruimen'. Het lijkt me ook nogal sterk dat in 4 jaar 50% van de boerenbedrijven zou moeten verdwijnen, volgens mij is dat een stuk heftiger dan het GL plan (komt meer in de buurt van PvdD, door Klaver zelf onrealistisch genoemd).

Je vecht nu tegen je eigen waanbeelden.


Ja, er moeten een hoop dieren weg. Dat mag zelfs met hetzelfde aantal boerenbedrijven. Alleen dan zonder vleesexport. Kan ook prima rendabel, dat bewijzen al een heel aantal boeren. Gaan er dus 0 boerenbedrijven weg, alleen wat megastallen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199196766
50.000 boeren is eigenlijk niet eens zo veel. Ik neem aan dat de boeren ook de demografie volgen. Dat betekent dus dat de babyboom-boeren recent met pensioen zijn gegaan en hun bedrijf hebben overgedragen aan de volgende generatie. Je hebt kans dat die generatie geïnvesteerd hebben in het bedrijf en zich in de schulden hebben gestoken bij de Rabobank om het bedrijf te moderniseren. Het is wel extra zuur als de overheid nu de duimschroeven gaat aandraaien.
pi_199196805
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:59 schreef Jojoke het volgende:
50.000 boeren is eigenlijk niet eens zo veel. Ik neem aan dat de boeren ook de demografie volgen. Dat betekent dus dat de babyboom-boeren recent met pensioen zijn gegaan en hun bedrijf hebben overgedragen aan de volgende generatie. Je hebt kans dat die generatie geïnvesteerd hebben in het bedrijf en zich in de schulden hebben gestoken bij de Rabobank om het bedrijf te moderniseren. Het is wel extra zuur als de overheid nu de duimschroeven gaat aandraaien.
Nee, het is juist zo dat veel boeren nu rond de 50-60 zijn en geen opvolger kunnen vinden. En de jongere boeren willen vaak juist veel meer richting kringlooplandbouw, maar de LTO komt niet voor de jonge boeren op.

https://www.groenkennisne(...)ringlooplandbouw.htm

quote:
73% van de jonge boeren is met het oog op de toekomst bezig om het bedrijf te verduurzamen. En 78% van hen wil stappen zetten richting kringlooplandbouw.
Ik snap ook niet waarom @DarkwingDuck de jonge boeren zo wil pesten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 20:01:13 #105
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199196823
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus zo kan je het verantwoorden voor jezelf. Dat er al een aantal boeren zelfmoord hebben gepleegd door het huidige regeringsbeleid deert je niet zo. Daar mag wel even GroenLinks en D66 'beleid' over heen wat een slachtveld gaat zijn onder boerenbedrijven, en daarmee de boerengezinnen.
Jij weet geen fuck af van wat mij deert dus hou maar gewoon op met dit soort trieste veronderstellingen.

De belangen van 17 miljoen Nederlanders en hun leefklimaat wegen veruit zwaarder dan de belangen van een paar duizend veeboeren. Dat is de kern van het verhaal.
Die boeren worden uitgekocht en niet opgeruimd, daar is veel geld mee gemoeid en dat is prima, dat hoort ook zo maar wat zwaarder moet wegen is de toekomst voor ALLE Nederlanders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 20:04:13 #106
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199196891
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus zo kan je het verantwoorden voor jezelf. Dat er al een aantal boeren zelfmoord hebben gepleegd door het huidige regeringsbeleid deert je niet zo. Daar mag wel even GroenLinks en D66 'beleid' over heen wat een slachtveld gaat zijn onder boerenbedrijven, en daarmee de boerengezinnen.
:')
pi_199196906
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus als in een hypothetisch scenario de VVD samen met PVV, JA21 en FvD gaat regeren dan moeten Marokkanen die aangepakt gaan worden zich vooral ook niet miskend gaan voelen.

Reëler moeten slachtoffers van de toeslagenaffaire zich ook niet miskend voelen als het straks gewoon door gaat, de VVD heeft immers gewonnen en zal gaan regeren.

Waarvan akte.
Je mag wmb altijd kritiek hebben op machtshebbers natuurlijk.

Echter, als je als CDA'er daadwerkelijk denkt dat als er een linkse coalitie komt en dat daar dan logisch uit voortvloeit dat die de boeren richting Madagaskar gaan deporteren, dan zou je logischerwijze ook moeten vinden dat het CDA juist moet deelnemen aan een regeringscoalitie om dat snode plan te voorkomen... immers, zonder het CDA is er geen andere denkbare coalitie, of zie jij die wel?
pi_199196945
- Ga even afkoelen of zo en kom terug als je normaal en inhoudelijk kan posten -

[ Bericht 91% gewijzigd door Tijger_m op 28-04-2021 20:08:08 ]
pi_199196959
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, het is juist zo dat veel boeren nu rond de 50-60 zijn en geen opvolger kunnen vinden. En de jongere boeren willen vaak juist veel meer richting kringlooplandbouw, maar de LTO komt niet voor de jonge boeren op.

https://www.groenkennisne(...)ringlooplandbouw.htm
[..]

Ik snap ook niet waarom @:DarkwingDuck de jonge boeren zo wil pesten.
Als de overheid kringlooplandbouw aanmoedigt en megastallen ontmoedigt dan lost het probleem zich dus misschien vanzelf op.
pi_199197000
Maar goed, dat @DarkwingDuck gelijk puur aan de boeren denkt is wel opvallend. Ik zei alleem dat D66 en GL meer urgentie bij de aanpak van klimaatverandering voelen dan CDA (en VVD). Dus dat een kabinet met die 2 partijen waarschijnlijk meer aan de klimaatverandering wil doen. Dat lijkt me een reden voor GL om mee te doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 20:13:54 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199197102
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:09 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, dat @:DarkwingDuck gelijk puur aan de boeren denkt is wel opvallend. Ik zei alleem dat D66 en GL meer urgentie bij de aanpak van klimaatverandering voelen dan CDA (en VVD). Dus dat een kabinet met die 2 partijen waarschijnlijk meer aan de klimaatverandering wil doen. Dat lijkt me een reden voor GL om mee te doen.
Ik snap het hele probleem niet, het vorige kabinet was allang en breed begonnen met boeren uitkopen, varkensboeren dan wel, maar het programma loopt al en dat was met het CDA in de regering.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 20:20:23 #112
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199197230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap het hele probleem niet, het vorige kabinet was allang en breed begonnen met boeren uitkopen, varkensboeren dan wel, maar het programma loopt al en dat was met het CDA in de regering.
Uitkopen is ook gewoon netjes. Laat de keuze bij de boer en heeft totaal niks te maken met opruimen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 28 april 2021 @ 20:20:49 #113
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199197239
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus zo kan je het verantwoorden voor jezelf. Dat er al een aantal boeren zelfmoord hebben gepleegd door het huidige regeringsbeleid deert je niet zo. Daar mag wel even GroenLinks en D66 'beleid' over heen wat een slachtveld gaat zijn onder boerenbedrijven, en daarmee de boerengezinnen.
Zullen ook genoeg mensen zelfmoord hebben gepleegd om het coronabeleid.

Dat betekent niet per definitie dat het beleid slecht is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199197288
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Uitkopen is ook gewoon netjes. Laat de keuze bij de boer en heeft totaal niks te maken met opruimen.
Die keuze is vaak met een figuurlijk pistool op je gericht. Hoe vrij is die keuze dan nog kan je je afvragen. Maar goed, onder dit publiek is dat schijnbaar niet bespreekbaar. Spijtig maar het is niet anders.
  woensdag 28 april 2021 @ 20:28:16 #115
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199197357
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Die keuze is vaak met een figuurlijk pistool op je gericht. Hoe vrij is die keuze dan nog kan je je afvragen. Maar goed, onder dit publiek is dat schijnbaar niet bespreekbaar. Spijtig maar het is niet anders.
Hoe zie jij je de klimaataanpak dan voor je zonder mensen te raken?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199197530
Tja, de medewerkers van de Hemwegcentrale zijn ook uitgekocht, zij zijn hun baan echt kwijt geraakt door de aanpak van de klimaatverandering. Heb niet het idee dat er een opstand door is gekomen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 20:53:29 #117
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199197726
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:39 schreef Hanca het volgende:
Tja, de medewerkers van de Hemwegcentrale zijn ook uitgekocht, zij zijn hun baan echt kwijt geraakt door de aanpak van de klimaatverandering. Heb niet het idee dat er een opstand door is gekomen.
Ik snap donders goed dat mensen in opstand komen als hun bedrijf dreigt gesloten te worden door factoren waar zij zelf eigenlijk weinig invloed op hebben. En ook met een uitkoop regeling haal je niet alle onrust weg want geld heeft niet hetzelfde belang voor iedereen.

Maar de kern van de zaak is en blijft dat Nederland het hele klimaatbeleid niet kan ophangen aan een dergelijke, relatief, kleine sector die niet van essentieel nationaal belang is. Dat klimaatbeleid heeft impact op alle Nederlanders en zelfs op het grondwaterpeil van Nederland.

Ik kan mij herinneren dat er scheepswerven dicht gingen in Nederland met duizenden werknemers, leidde zelfs tot een parlementaire enquete (RSV-werf) wat er gebeurd was met de 2.7 miljard gulden die de Nederlandse overheid in dat bedrijf gestoken had. 18.000 banen gingen verloren. De conclusie van de enquete zal iedereen bekend in de oren klinken, de Kamer had verzuimt toezicht te houden en was te lang doorgegaan met het pompen van geld in een zinkend schip.

Dat was een sector die toendertijd van groot nationaal belang geacht werd. Ik weet niet of er zelfmoorden zijn geweest maar het punt is dat ook hier de 2e Kamer verzuimt heeft, er is al jaren een probleem met de agrarische sector in Nederland en er wordt al jarenlang enorm veel overheidsgeld ingepompt. En dat wordt straks iig tijdelijk nog meer met het uitkopen van bedrijven maar uiteindelijk is het gewoon bittere noodzaak.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199198212
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:20 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zullen ook genoeg mensen zelfmoord hebben gepleegd om het coronabeleid.

Dat betekent niet per definitie dat het beleid slecht is.
het aantal zelfmoorden in 2020 ligt nagenoeg gelijk aan het aantal in 2019. Elke is er wat mii betreft 1 teveel maar we praten onszelf soms echt wel wat aan wat dit betreft.
pi_199198214
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik snap donders goed dat mensen in opstand komen als hun bedrijf dreigt gesloten te worden door factoren waar zij zelf eigenlijk weinig invloed op hebben. En ook met een uitkoop regeling haal je niet alle onrust weg want geld heeft niet hetzelfde belang voor iedereen.

Maar de kern van de zaak is en blijft dat Nederland het hele klimaatbeleid niet kan ophangen aan een dergelijke, relatief, kleine sector die niet van essentieel nationaal belang is. Dat klimaatbeleid heeft impact op alle Nederlanders en zelfs op het grondwaterpeil van Nederland.

Ik kan mij herinneren dat er scheepswerven dicht gingen in Nederland met duizenden werknemers, leidde zelfs tot een parlementaire enquete (RSV-werf) wat er gebeurd was met de 2.7 miljard gulden die de Nederlandse overheid in dat bedrijf gestoken had. 18.000 banen gingen verloren. De conclusie van de enquete zal iedereen bekend in de oren klinken, de Kamer had verzuimt toezicht te houden en was te lang doorgegaan met het pompen van geld in een zinkend schip.

Dat was een sector die toendertijd van groot nationaal belang geacht werd. Ik weet niet of er zelfmoorden zijn geweest maar het punt is dat ook hier de 2e Kamer verzuimt heeft, er is al jaren een probleem met de agrarische sector in Nederland en er wordt al jarenlang enorm veel overheidsgeld ingepompt. En dat wordt straks iig tijdelijk nog meer met het uitkopen van bedrijven maar uiteindelijk is het gewoon bittere noodzaak.
Dat ze er aan moeten wennen dat hun bedrijf moet veranderen snap ik. Eventuele financiële hulp bij het ombouwen naar kringlooplandbouw ook. Al heb ik weinig medelijden: de boeren wisten vorige eeuw al dat dit er aan zat te komen, dus er zijn geen investeringen gedaan door onwetende boeren. Het stond toen al in alle boerenbladen. Maar toch, wat mij betreft worden ze financieel geholpen, zelfs als ze hun bedrijf niet stoppen maar ombouwen.

Maar we hoeven niet dramatisch te doen: naast de PvdD wil niemand alle of zelfs de meerderheid van de boeren laten stoppen. D66 heeft het ook nooit gehad over een halvering van het aantal boerenbedrijven, maar een halvering van de veestapel. Als elke boer zijn veestapel halveert, is er dan geen enkele boer weg. Dat kan ook gewoon. Nou zijn er dan nog steeds wel wat problemen met een aantal locaties, zo zijn er plekken waar het grondwater gewoon hoger moet, maar daar valt dan echt wel een mouw aan te passen. Ja, ze zullen wat land moeten inleveren, maar het is ook absurd dat 48% van het land nu agrarisch is. Meer dan 1.000.000 ha van Nederland is voor veeteelt, terwijl er maar iets meer dan 100.000 ha beschermd natuurgebied is.

Sowieso gaat het hier de hele tijd over 'de boeren', maar het gaat met name over 16.000 melkveeboeren (en dan met name die 6000 met meer dan 100 koeien), 3600 varkensboeren en iets minder dan 1000 kippenboeren. Niemand heeft het over de akkerbouw, dat die weg moeten. Hooguit soms aanpassen aan een nieuwe waterstand, maar dat kun je gewoon met een ander gewas doen. Het gaat dus niet eens om die 50.000 boeren, het gaat over een fractie daarvan die misschien moeten worden uitgekocht als ze niet om kunnen of willen naar kringlooplandbouw.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 28 april 2021 @ 21:54:25 #120
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199198682
Drie 'irritante' oud-Kamerleden: 'Je bent gekozen om lastig te zijn'

Uit de notulen van de ministerraad blijkt dat er binnenskamers werd gesproken over kritische Kamerleden. Eén van hen is oud-Kamerlid Helma Lodders (VVD). Samen met Pieter Omtzigt (CDA) en Renske Leijten (SP) door minister Wouter Koolmees van Sociale Zaken (D66) aangeduid als "activistische woordvoerder van een coalitiefractie".

Lodders reageert vandaag: "Dat is wel even schrikken natuurlijk. Dat je leest dat je bij de activistische Kamerleden hoort. Ja, dat vind ik wel heftig." Maar Lodders is duidelijk: "Om kritisch te zijn, daar ben ik al die jaren juist voor betaald." Haar vertrek uit de politiek was overigens haar eigen keus.

Als Kamerlid hield ze zich naast landbouw bezig met onder meer de Belastingdienst en het pensioenstelsel. Ze stelde in haar elf jaar als Kamerlid meer dan driehonderd vragen. "In de notulen word ik getypeerd en daar herken ik mezelf niet in. Als volksvertegenwoordiger kom je op voor de mensen in het land. Dat betekent dat ik op zoek ging naar antwoorden op vragen. Als ze dat activistisch vinden. Ik vind dat het kabinet die antwoorden moet geven."

De oud-politica heeft echter nooit druk ervaren van haar partij of van partijleider Mark Rutte. Wel vindt ze dat uit de notulen spreekt dat de focus niet ligt op het oplossen van problemen van burgers.

Op verschillende manieren onder druk gezet

Ook Kathleen Ferrier (CDA) put uit eigen ervaring als ze zegt: "Het gaat weer om de bewindslieden. En niet om de burgers, om wie het moet gaan. Ons hele democratische bestel staat onder druk. Als er geen sprake kan zijn van macht en tegenmacht, als het openbaar bestuur de samenleving en kwetsbare individuen niet beschermt, dan functioneert het niet. Natuurlijk moet je lastig zijn, daarom ben je gekozen als volksvertegenwoordiger. Het moet gaan om het belang van de burger, en dat is nu niet het geval."

Ferrier vormde samen met collega Ad Koppejan, ook CDA-Kamerlid, een dissident koppel binnen hun partij. Samen zetten ze zich in voor de jonge Angolees Mauro Manuel die Nederland zou worden uitgezet. Hun inzet voor die zaak was tegen het zere been van de CDA-partijtop, omdat de twee zich kritisch opstelden tegenover CDA-minister Gerd Leers van Immigratie en Asiel.

"Wij moesten de lijn van de fractie volgen. Maar wij hadden als CDA-VVD-regering gedoogsteun van de PVV. En die partij introduceerde een politieke cultuur die niet past bij onze Nederlandse democratie. Dus ik verzette me daartegen. Maar ik mocht niet tegen de fractielijn stemmen en bij mijn eigen standpunt blijven. Ik werd onder druk gezet op alle mogelijke manieren." Ferrier besloot na nieuwe verkiezingen niet terug te keren als Kamerlid.

Het leek wel The Godfather.

Rob Oudkerk, oud-Kamerlid
Oud-PvdA-Kamerlid Rob Oudkerk is ook ervaringsdeskundige. Hij werd door zijn eigen fractievoorzitter Ad Melkert onder druk gezet, toen hij, 22 jaar geleden, als lid van de enquêtecommissie naar de Bijlmerramp conclusies trok die volgens Melkert vergaande politieke consequenties zouden hebben. "Ik kreeg te horen: 'als je de conclusies niet verzacht, dan zullen we die conclusies niet steunen'."

Oudkerk: "Ons eindrapport bevatte de waarheid: de Kamer was onjuist geïnformeerd. Maar ik kreeg te horen dat het belang van het in stand houden van het kabinet (onder leiding van PvdA-premier Wim Kok, red) groter was dan het belang van het rapport over de Bijlmerramp. Collega-Kamerleden, zoals Adri Duivesteijn, die de conclusies wel wilden steunen, werden op 'Siciliaanse wijze' onder druk gezet. Melkert zei tegen hem: 'Adri we hebben jou altijd gesteund, en dat willen we graag blijven doen'. Het leek wel The Godfather."

Hij gelooft niet dat er iets zal veranderen. "Het is blijkbaar niet wenselijk dat je als coalitiegenoot kritiek hebt. Dat vind ik schadelijk voor de democratie en onwenselijk. Ze zullen nu wel in het regeerakkoord zetten dat ze het allemaal anders gaan doen, nieuwe bestuursstijl, maar forget it."

Eigen functioneren
Ferrier vindt dat de Tweede Kamer een sterke tegenmacht moet gaan vormen. "Kritische Kamerleden met een andere visie zouden niet in hun ruimte moeten worden beperkt. Dat ondergraaft de democratie. Het moet niet meer gaan om het gesloten houden van de gelederen. Alle partijen moeten hun eigen functioneren eens grondig onder de loep nemen."

Donderdag debatteert de Kamer met het demissionaire kabinet over de notulen. "De kans is groot dat er weer een motie van wantrouwen wordt ingediend", zei Denk-leider Farid Azarkan gisteravond. In een brief aan de voorzitter van de Tweede Kamer schrijft PVV-leider Geert Wilders dat zijn fractie op basis van de notulen concludeert dat de leden van de ministerraad strafrechtelijk vervolgd moeten worden.

Begin deze maand overleefde Rutte ternauwernood een motie van wantrouwen. Die was tegen hem ingediend, nadat uit een gespreksverslag was gebleken dat hij met de verkenners, in strijd met wat hij eerder had gezegd, wel degelijk over de positie van Kamerlid Omtzigt had gesproken. Een motie van afkeuring werd wel aangenomen.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)en-om-lastig-te-zijn

Wat een wereld daar zeg door en door verrot :r
pi_199199010
Als 20 mensen je lastig vinden, zou er natuurlijk iets aan de hand kunnen zijn.
Ferrier en Oudkerk zijn nu niet meteen de meest integere voorbeelden trouwens.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:19:50 #122
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199199118
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:13 schreef Mondkapje het volgende:
Als 20 mensen je lastig vinden, zou er natuurlijk iets aan de hand kunnen zijn.
Ferrier en Oudkerk zijn nu niet meteen de meest integere voorbeelden trouwens.
:')
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 22:22:58 #123
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199199192
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:13 schreef Mondkapje het volgende:
Als 20 mensen je lastig vinden, zou er natuurlijk iets aan de hand kunnen zijn.
Ferrier en Oudkerk zijn nu niet meteen de meest integere voorbeelden trouwens.
Persoonlijk vind ik dat geen maatstaf, je kan lastig zijn omdat je vragen stelt die de andere 20 niet willen horen of lastig vinden, dat betekent niet dat de vragen niet goed of niet terecht zijn.

Non-conformisten hebben niet per definitie ongelijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:32:44 #124
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_199199448
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 22:22 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik dat geen maatstaf, je kan lastig zijn omdat je vragen stelt die de andere 20 niet willen horen of lastig vinden, dat betekent niet dat de vragen niet goed of niet terecht zijn.

Non-conformisten hebben niet per definitie ongelijk.
Daarnaast vinden meer dan 20 personen Rutte lastig :') Even buiten de brakke argumentatie om.
  woensdag 28 april 2021 @ 23:53:28 #125
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199200582
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dus zo kan je het verantwoorden voor jezelf. Dat er al een aantal boeren zelfmoord hebben gepleegd door het huidige regeringsbeleid deert je niet zo. Daar mag wel even GroenLinks en D66 'beleid' over heen wat een slachtveld gaat zijn onder boerenbedrijven, en daarmee de boerengezinnen.
Tja, de huidige situatie is onhoudbaar en tamelijk ongezond te noemen. De veeteelt vormt een enorme aanslag op het milieu en ze houden de woningmarkt en bouw al een tijdje gegijzeld. En er wordt gepoogd om middels geweld andere regelgeving in te lassen.

Op de middellange termijn zal er toch echt een drastische verandering moeten volgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')