abonnement Unibet Coolblue
pi_199220014
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:08 schreef Scrummie het volgende:
3. Nee, ik geef gewoon mijn mening, en jij kan daar totaal niet mee overweg. Niet mijn probleem verder.
Je bent hier op een discussie forum. 8)7
pi_199220027
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Je bent hier op een discussie forum. 8)7
Juist :).

(je snapt het nog steeds niet _O-)
pi_199220407
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 01:22 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Je kunt dat kopje thee wel belachelijk maken, maar het is wel een van de redenen dat in Nederland de immigrantenproblematiek relatief beperkt is. Hadden wij twee decennia rechts beleid gehad in de de grote steden, dan zouden er hier ook no-go zones zijn geweest.
En dat komt doordat we thee zijn gaan drinken met crimineeltjes?

Het eerste waar ik aan denk is dat we in NL een beleid hebben waarbij we sociale-huurwoningen in een wijk mengen met duurdere woningen. We voeren hier een actief beleid waarbij we proberen geen wijken te creëren met alleen maar lagere inkomens. Dat doen we bewust om de sociale cohesie te bevorderen.

Verder zijn er natuurlijk andere "linkse" ideeën die goed werken bij de integratie, maar thee drinken met criminelen is niet zo'n idee.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 30 april 2021 @ 17:51:11 #254
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199221553
Tja, als de Franse bevolking in meerderheid vindt dat het beleid anders moet dan dient de Franse bevolking een andere leider te kiezen. Volgend jaar mogen ze weer, dus laat de anti-migranten vooral hun best doen om een betere kandidaat te vinden.

Extreem-rechtse (ex) militairen heeft Frankrijk aardig wat ervaring mee. In essentie zou dit een soort van neo OAS kunnen worden, alleen nog niet zo gewelddadig als in de jaren van De Gaulle. Raoul Salan hebben ze indertijd ook zonder veel problemen ter dood veroordeeld, wat later is omgezet in levenslang.

Voor deze makkers geldt hetzelfde lijkt mij. Zodra ze wetten overtreden, oppakken, veroordelen en opsluiten.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 07:04:25 #255
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199228478
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 14:34 schreef AchJa het volgende:

"Domestic" is een taak voor de politie.
En wat nu als de politie (en die hebben in Frankrijk een andere insteek dan in Nederland) het niet meer aan kan? In de brief van de generaals wordt verwezen naar de voorsteden waar er eigenlijk geen recht en orde meer heerst.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 1 mei 2021 @ 08:36:27 #256
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199228881
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 07:04 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

En wat nu als de politie (en die hebben in Frankrijk een andere insteek dan in Nederland) het niet meer aan kan? In de brief van de generaals wordt verwezen naar de voorsteden waar er eigenlijk geen recht en orde meer heerst.
Dan moet je je misschien gaan afvragen of je als regering nog wel op je plek zit als je de steun van de complete bevolking hebt verloren... Als zoiets in het midden Oosten gebeurt vinden we het prachtig en noemen we het de Arabische Lente...
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:25:53 #257
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_199229264
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:36 schreef AchJa het volgende:

Dan moet je je misschien gaan afvragen of je als regering nog wel op je plek zit als je de steun van de complete bevolking hebt verloren...
Niemand heeft het over de complete bevolking. Overigens vindt het gros van de Fransen Macron te soft.

quote:
[
Als zoiets in het midden Oosten gebeurt vinden we het prachtig en noemen we het de Arabische Lente...
Arabische lente? Dat was toch alleen maar een wisseling van de ene dictator naar de andere?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 1 mei 2021 @ 09:30:16 #258
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199229322
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dan moet je je misschien gaan afvragen of je als regering nog wel op je plek zit als je de steun van de complete bevolking hebt verloren... Als zoiets in het midden Oosten gebeurt vinden we het prachtig en noemen we het de Arabische Lente...
Zit er misschien, gewoon heel misschien niet een piepklein verschil tussen het afzetten van een dictator als Khadaffi, iemand die meer dan 40 jaar de bevolking heeft onderdrukt, vermoord, verkracht, gemarteld en uitgezogen en een land waar gewoon vrije verkiezingen plaatsvinden?

Gewoon heel misschien hé. Ik weet het niet zeker, misschien is het hetzelfde, maar ik twijfel.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:02:37 #259
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:06:11 #260
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199230370
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 09:30 schreef mcmlxiv het volgende:
Gewoon heel misschien hé. Ik weet het niet zeker, misschien is het hetzelfde, maar ik twijfel.
Dat is het punt niet en dat snap ook jij best.

Als je als regering het leger gaat inzetten tegen de eigen bevolking heb je in het voortraject wel het eea gemist.

[ Bericht 10% gewijzigd door AchJa op 01-05-2021 11:29:13 ]
  zaterdag 1 mei 2021 @ 12:27:28 #261
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199231216
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 11:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is het punt niet en dat snap ook jij best.

Als je als regering het leger gaat inzetten tegen de eigen bevolking heb je in het voortraject wel het eea gemist.
Klopt, maar ook daar is nuance op zijn plaats. Ik kan me prima voorstellen dat de Fransen het leger inzetten in de banlieues om daar het gezag te herwinnen. Maar dat heeft alleen zin als er ook iets van een plan met perspectief onder ligt.

Het Franse islam probleem is volledig de eigen schuld van het land zelf. Dat nu alsnog oplossen zal een pijnlijk proces zijn, als het al helemaal kan lukken. En ja de autochtone bevolking moet ook wel degelijk naar de eigen rol in het ontstaan van dat probleem bekijken.

Het volledig uit de hand laten lopen van de situatie in achterstandswijken is niet de schuld van Macron, dat speelt al heel veel langer. Had de Franse overheid sinds pakweg de jaren zeventig serieus geld en middelen in het voorkomen van tweedeling en extremisme gestopt dan had de situatie er nu heel anders uit gezien.

Het Franse koloniale verleden en de omgang met voormalige koloniale inwoners die naar Frankrijk gekomen zijn is extreem onfris, daar plukken ze nu de vruchten van.

Het is als de Molukse acties in de jaren zeventig, niet goed te praten, maar wel volledig aan onszelf te wijten.
pi_199231225
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:12 schreef The_End het volgende:

[..]

Je bent hier op een discussie forum. 8)7
Oh wacht, dus hij is zelfs verplicht te reageren?
En heeft geen eigen keuze in wat te doen op een discussie forum?

En zodra iemand het niet eens is met zijn mening moet hij zich verantwoorden?

In jou hoofd lees je dit natuurlijk al schreeuwend en boos.

Terwijl ik dit in alle rust schrijf.

Grow up en stel je niet zo aan zeg
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_199231317
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:28 schreef schommelstoel het volgende:

[..]

Oh wacht, dus hij is zelfs verplicht te reageren?
En heeft geen eigen keuze in wat te doen op een discussie forum?

En zodra iemand het niet eens is met zijn mening moet hij zich verantwoorden?

In jou hoofd lees je dit natuurlijk al schreeuwend en boos.

Terwijl ik dit in alle rust schrijf.

Grow up en stel je niet zo aan zeg
Hij had het erover dat het zijn mening was. Dat is prima, maar het hele forum is bedoeld om te discussiëren. :W

Dacht je dat het niet de bedoeling was om op elkaar te reageren? Je reageert ook op mij. Hoe durf je!? Het is mijn mening dat het een discussie forum is; moet ik me daarvoor verantwoorden?

P.S. Ik schrijf dit in alle rust. In jouw hoofd lees je dit natuurlijk al schreeuwend en boos. _O-
  zaterdag 1 mei 2021 @ 12:38:28 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199231325
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:27 schreef mcmlxiv het volgende:

Het is als de Molukse acties in de jaren zeventig, niet goed te praten, maar wel volledig aan onszelf te wijten.
Daar lopen elders op Fok! al hele discussies over en die mening wordt niet heel breed gedeeld.
pi_199234639
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 12:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Klopt, maar ook daar is nuance op zijn plaats. Ik kan me prima voorstellen dat de Fransen het leger inzetten in de banlieues om daar het gezag te herwinnen. Maar dat heeft alleen zin als er ook iets van een plan met perspectief onder ligt.

Het Franse islam probleem is volledig de eigen schuld van het land zelf. Dat nu alsnog oplossen zal een pijnlijk proces zijn, als het al helemaal kan lukken. En ja de autochtone bevolking moet ook wel degelijk naar de eigen rol in het ontstaan van dat probleem bekijken.

Het volledig uit de hand laten lopen van de situatie in achterstandswijken is niet de schuld van Macron, dat speelt al heel veel langer. Had de Franse overheid sinds pakweg de jaren zeventig serieus geld en middelen in het voorkomen van tweedeling en extremisme gestopt dan had de situatie er nu heel anders uit gezien.

Het Franse koloniale verleden en de omgang met voormalige koloniale inwoners die naar Frankrijk gekomen zijn is extreem onfris, daar plukken ze nu de vruchten van.

Het is als de Molukse acties in de jaren zeventig, niet goed te praten, maar wel volledig aan onszelf te wijten.
Wat kan Frankrijk doen aan het de-islamiseren van de banlieus? Daar ligt het probleem ook. De banlieus radicaliseren. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-franse-voorsteden

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeanne_Darc op 02-05-2021 22:59:25 ]
pi_199248548
Burgemeester Parijs is het eens met de brief

Paris mayor says she AGREES with military chiefs who threatened to seize control of the country and warned of the 'disintegration' of France - as 18 of the officers are fired

A Paris mayor has backed military chiefs who threatened to seize control of the country to fight radical Islam and prevent the 'disintegration' of France.

Eighteen serving officers who were among the hundreds of retired soldiers who signed the open letter to Emmanuel Macron are to be fired, the country's armed forces chief confirmed today.

But despite widespread condemnation, politicians on the right like Rachida Dati, mayor of the 7th arrondissement, continue to throw their support behind the signatories, who included 20 retired generals.

'What is written in this letter is a reality,' Ms Dati told France Info radio today. 'When you have a country plagued by urban guerrilla warfare, when you have a constant and high terrorist threat, when you have increasingly glaring and flagrant inequalities ... we cannot say that the country is doing well.'

Artikel gaat verder:

https://www.dailymail.co.(...)egration-France.html

Deze burgemeester doet niet wat links van haar verwacht:

The 55-year-old was raised in a devoutly Muslim household by an Algerian mother and father. She has made a name for herself as a politician who takes no prisoners, infuriating left-wingers with her law-and-order crackdown as justice minister, and brushing off critics when she decided to take just three days maternity leave after the birth of her daughter.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199258621
Dit lijkt me niet zozeer een links-rechts dingetje toch? Ik beschouw mezelf als links, maar kan me ook prima vinden in wat die generaals zeggen.
  maandag 3 mei 2021 @ 13:26:23 #268
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199260654
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 10:35 schreef Solstice1 het volgende:
Dit lijkt me niet zozeer een links-rechts dingetje toch? Ik beschouw mezelf als links, maar kan me ook prima vinden in wat die generaals zeggen.
Rechts vindt het fijn om van het moslim-probleem een links probleem te maken. Dat zeker in Frankrijk, maar ook in België/Nederland het vooral door werkgevers (goedkope arbeidskrachten) en daarbij behorende partijen is ontstaan wordt voor het gemak vergeten. Moslimterrorisme is namelijk vooral een hobby van 2de en 3de generatie migranten, nog nauwelijks van de hedendaagse vluchtelingenstroom (wat overigens ook al geen door links veroorzaakt probleem is). Kinderen dus van de arbeidsmigranten uit de jaren 60/70. In Frankrijk is het dan nog simpeler. Franse moslims komen voornamelijk uit voormalige koloniën (Een kolonie is ook best wel een rechtse hobby).

Als het dan gaat om oplossen dan heb je inderdaad een rechtse en een linkse variant die op zichzelf allebei denk ik redelijk onwerkbaar zijn. Een soort van mix zal nodig zijn lijkt mij om een kans te maken op resultaat. Miljoenen mensen (zeker met je eigen nationaliteit) deporteren, vastzetten, whatever gaat gewoon niet lukken, mocht je dat willen. En alleen maar theedrinken met de broederschap is ook geen oplossing.

Ergens moet de oplossing vooral komen uit het vinden/vervolgen/veroordelen/bewaken van de foute individuen zonder dat de goede individuen daar last van ondervinden. Het verdacht maken van de totale moslimpopulatie is alleen maar contra-productief, daar jaag je alleen maar meer jeugdigen de extremistische hoek mee in.
  donderdag 6 mei 2021 @ 21:03:18 #269
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 6 mei 2021 @ 22:11:24 #270
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_199308097
quote:
1s.gif Op donderdag 6 mei 2021 21:03 schreef AchJa het volgende:
[ twitter ]
Wat een stel wilden.
pi_199308129
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 17:49 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Wat kan Frankrijk doen aan het de-islamiseren van de banlieus? Daar ligt het probleem ook. De banlieus radicaliseren. https://nos.nl/nieuwsuur/(...)de-franse-voorsteden

Vroegah (20+ jaar terug) wel eens op bezoek in Marseille geweest en die hadden er wel een suggestie voor: incendier, ofwel platbranden.

Lijkt mij niet echt een goede oplossing, maar geeft wel aan dat het vertrouwen dat het ooit goed zou komen er al niet meer was.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 00:15:01 #272
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199309462
Algerije werd ook gezien als gewoon een stuk van Frankrijk (en niet zoals wij Suriname als een onafhankelijk land waaarover wij de scepter zwaaiden). Dat hebben ze ook ingeleverd, al was dat ondenkbaar.
Over 20 jaar kan zoiets ook gebeuren met Zuid-Frankrijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199309491
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

En dat komt doordat we thee zijn gaan drinken met crimineeltjes?

Het eerste waar ik aan denk is dat we in NL een beleid hebben waarbij we sociale-huurwoningen in een wijk mengen met duurdere woningen. We voeren hier een actief beleid waarbij we proberen geen wijken te creëren met alleen maar lagere inkomens. Dat doen we bewust om de sociale cohesie te bevorderen.

Verder zijn er natuurlijk andere "linkse" ideeën die goed werken bij de integratie, maar thee drinken met criminelen is niet zo'n idee.
Keep your friends close and your enemies closer.

Als je de dialoog opzij schuift en er met de botte bijl gaat inhakken dan hak je uiteindelijk jezelf in de voeten.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 00:25:34 #274
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199309505
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 15:56 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verder zijn er natuurlijk andere "linkse" ideeën die goed werken bij de integratie, maar thee drinken met criminelen is niet zo'n idee.
Juist wel, we doen het in dat opzicht een stuk beter dan andere landen. Juist dankzij dat thee drinken.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 03:23:37 #275
117098 Hathor
Effe niet
pi_199309881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 00:25 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Juist wel, we doen het in dat opzicht een stuk beter dan andere landen. Juist dankzij dat thee drinken.
goh wat ben jij naief. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')