abonnement Unibet Coolblue
pi_199179583
Een jaar of 4 geleden hebben we een nieuwe keuken gekocht, met een Quooker daarin.
Dit is een Quooker Combi+ Fusion Suare.

Nu geeft deze sinds een paar dagen een storing. Hij geeft alleen nog koud en warm water, maar geen kokend water meer. Nu las ik dat er verschillende onderhoudswerkzaamheden aan kunnen/moeten worden verricht. dat was mij niet bekend. Op de website wordt er gesproken van een filter wat af en toe moet worden vervangen en ook lees ik van een onderhoudsset waarbij het binnenwerk wordt vervangen.

Zijn er hier anderen die wel eens een storing op hun Quooker hebben gehad ? zo ja, is de oplossing om 1 van de onderhoudswerkzaamheden uit te voeren, of ligt het probleem dieper en moet een expert erbij komen ?

Het lampje op het reservoir knippert 2x als hij weer in storing staat. het uit en weer inschakelen helpt niet.

Binnenwerk:


[ Bericht 3% gewijzigd door Jeroen68 op 27-04-2021 14:56:59 ]
pi_199180680
Je kunt het beste contact opnemen met Quooker zelf. Ze hebben een goede service. Op hun website vul je het servicecontactformulier in, waarbij je oa het serienummer van je reservoir en de “knippercode” vermeldt. Er komt vrij snel antwoord, is mijn ervaring!
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 17:48:34 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_199182296
Bedankt voor de tips.
Heb inderdaad de instructie van Quooker al opgevolgd en inmiddels het serviceformulier ingevuld.
Even afwachten dan maar...
pi_199182498
Tvp, ik heb ook zo'n ding hier in huis staan en wist niet dat er onderhoud nodig was.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199185136
Quooker is met 4-5 jaar wel kapot is mijn ervaring.
Vakman pur sang
pi_199186539
Flinke afschrijving dan :X
Laat die handjes wapperen!
pi_199186552
Mijn ervaring met een quooker combi+.
Juli 2015 geīnstalleerd.
Jan 2021, geen kokend of direct warm water. Na een stroomreset bleef de
boiler volledig uit. Advies: vervang binnenwerk (75 euro). Na deze vervangen te hebben werkte het nog steeds niet. Advies: vervang de kap met alle electronica (85 euro). Daarna werkte de quooker weer naar behoren.
April 2021, warm water in hele huis was lauw en niet meerwarm/heet. De quooker boiler stond in storing. Na onderzoek bleek het Quooker mengventiel intern koud water te lekken naar de warm water leiding. Na het vervangen (70 euro) daarvan werkt alles weer naar behoren.

Er is verder 0 euro uitgeven aan onderhoud aan het systeem. Ook nooit ontkalkt oid. Ondanks de problemen zou ik niet zonder het apparaat willen, voor een huishouden wordt het vrij intensief gebruikt en staat vrijwel altijd klaar wanneer nodig.
pi_199191316
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:54 schreef Randy_S het volgende:
Mijn ervaring met een quooker combi+.
...
Heb je weinig geluk denk ik. Hier is in de installatie in april 2013 geweest. Na 5 jaar heb ik een nieuw binnenwerk er in gezet - dit op aanraden van Quooker qua onderhoud. Volgende keer gaat er alleen een nieuw filter in.

Verder heb ik ook postieve ervaring met hun service. Onze perlator was wat verkalkt, en dit viel niet meer schoon te krijgen. Kreeg kostenloos 2(!) nieuwe perlators.

Ik heb niet het idee dat het een unit is wat eeuwig mee gaat - nog beter, mijn verwachting voor dit soort apparatuur is helaas maar +/- 5 jaar - maar het gaat best zo. Voor een apparaat wat dag en nacht aanstaat en elke dag zeker meerdere malen gebruikt wordt.
pi_199191406
Ik doe altijd pannetje water op fornuis en dan met aansteker aansteken en wachten tot het kookt. Nooit problemen mee gehad alleen af en toe m'n aansteker kwijt 👍
pi_199191874
Ben benieuwd hoe degelijk die andere merken zijn.

1000¤ in 5 jaar afschrijven vind ik best veel. Een vaatwasser of koelkast kost misschien maar 600¤ en gaat 10-15 jaar mee.
.
pi_199192069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:21 schreef jameshond7 het volgende:
Ik doe altijd pannetje water op fornuis en dan met aansteker aansteken en wachten tot het kookt. Nooit problemen mee gehad alleen af en toe m'n aansteker kwijt 👍
Een houthaard verwarmde ook de woning 250 jaar geleden en laat ook water koken. Ik snap nooit zo goed waarom er altijd weer een waterkoker en of pannetje bij een Quooker topic wordt gehaald. Mensen maken toch zelf die afweging?

Overigens in acht jaar tijd geen issue met de Quooker gehad in ons vorige huis. Misschien ook regio gebonden qua hardheid van het water?
pi_199194097
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:22 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

Een houthaard verwarmde ook de woning 250 jaar geleden en laat ook water koken. Ik snap nooit zo goed waarom er altijd weer een waterkoker en of pannetje bij een Quooker topic wordt gehaald. Mensen maken toch zelf die afweging?

Overigens in acht jaar tijd geen issue met de Quooker gehad in ons vorige huis. Misschien ook regio gebonden qua hardheid van het water?
Pannetje water verhaal is wel een beetje overdreven idd. Het is en blijft een luxe product. Ik hoop dat hij een jaar of tien meegaat, waardoor de afschrijving van +/-100 euro per jaar het mij zeker waard is. \

Wij hebben hier relatief zacht water, en toch overweeg ik nog een ontharder. Ik heb behoorlijk zitten walgen wat er na 5 jaar aan kalk uit de Quooker kwam. Na het nieuwe filter merkte ik wel weer een betere doorstroming.
pi_199194288
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 13:05 schreef Fer het volgende:
Ben benieuwd hoe degelijk die andere merken zijn.

1000¤ in 5 jaar afschrijven vind ik best veel. Een vaatwasser of koelkast kost misschien maar 600¤ en gaat 10-15 jaar mee.
Ik heb nog nooit een vaatwasser van die prijs gehad die het langer volhield dan 5 jaar met gemiddeld 1,5x per dag draaien.

5 jaar voor een aparaat die 24/7 aanstaat van 1000 eur is in mijn ogen best lang.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199195850
Ik ken 5 mensen met een Quooker allemaal hebben ze binnen 5 jaar storing en gekut. Toch wil ik er ooit eentje aanschaffen.
pi_199200577
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 16:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een vaatwasser van die prijs gehad die het langer volhield dan 5 jaar met gemiddeld 1,5x per dag draaien.

Je moet 'm ook nooit halverwege uitzetten.
pi_199201649
Heb zelf een Quooker Combi, al jaren. En goede ervaringen mee. Negatieve verhalen lees ik vooral over andere merken, zoals Franke en Grohe Red, die voor het gemak ook Quooker genoemd worden.
pi_199203235
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 08:15 schreef Plankje55 het volgende:
Heb zelf een Quooker Combi, al jaren. En goede ervaringen mee. Negatieve verhalen lees ik vooral over andere merken, zoals Franke en Grohe Red, die voor het gemak ook Quooker genoemd worden.
Zo hoor ik het ook vaak inderdaad. Kennis van me had een Grohe Red. Die heeft tot 2x zijn vloer kunnen vernieuwen ivm lekkages. Die ging ook vaak onder de naam 'Quooker'.
pi_199349214
Wel goed om te lezen dit. Stom toevallig vanochtend even gegoogled op quooker onderhoud.

Mijn combi+ fusion square is van 2017. Nog nooit onderhoud gedaan en heeft nog nooit dienst geweigerd.

Ik weet dat er na 5 jaar iets van onderhoud nodig is, vandaar dat ik er eens naar zocht.

Vraag is natuurlijk, bij de mensen die problemen hebben gekregen of dat is gekomen door achterstallig onderhoud.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')