abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 april 2021 @ 08:54:21 #1
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_199174832
Spam mailtjes kreeg ik altijd wel.
Niet altijd handig, maar dat het blokkeren van de afzender was het ook zo weer klaar.
Echter ...

Sinds een kleine week krijg ik spam mailtjes die niet afkomstig lijken van een mailadres. Enige dat ik kan zien is “BMW”, “WIN BOODSCHAPPEN”, “MEDIAMARKT” etc. Er lijkt geen mailadres onder te zitten.

Nu natuurlijk de vraag, hoe blokker je dit soort zaken?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_199174860
Mailwasher
pi_199175098
Je moet niet op afzender filteren (die is namelijk eenvoudig te spoofen, dan blijf je bezig) maar op ontvanger. Dit kan met een eigen email domein (met "catch all") maar ook met gmail, daar kun je nl je eigen adres uitbreiden met een + gedeelte. Bijv stel jan@gmail.com is je adres, jan+nogwat@gmail.com komt dan ook gewoon bij je aan. Overal waar je je inschrijft of je adres moet afgeven zet je zo'n toevoeging erbij, bijv jan+allekabels@gmail.com. Als er dan iets gehackt of gelekt wordt en je krijgt spam dan weet je precies wie de bron is en dan is blokkeren ook makkelijk en waterdicht, onafhankelijk van de verzender.
pi_199180762
Ik heb al eeuwen een extra junk-mailadres, dat ik gebruik voor als-ik-weer-ergens-een-mailadres moet achterlaten.
Werkt prima en eens in de zoveel tijd gooi ik die leeg.

Wellicht ook iets voor jou.
pi_199180771
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:29 schreef gepromoveerT het volgende:
Ik heb al eeuwen een extra junk-mailadres, dat ik gebruik voor als-ik-weer-ergens-een-mailadres moet achterlaten.
Werkt prima en eens in de zoveel tijd gooi ik die leeg.

Wellicht ook iets voor jou.
Ook een goeie inderdaad.
pi_199222706
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:29 schreef gepromoveerT het volgende:
Ik heb al eeuwen een extra junk-mailadres, dat ik gebruik voor als-ik-weer-ergens-een-mailadres moet achterlaten.
Werkt prima en eens in de zoveel tijd gooi ik die leeg.

Wellicht ook iets voor jou.
Of https://10minutemail.com als het puur om iets eenmaligs te ontvangen is. Als je een account aanmaakt op dit mailadres is het password natuurlijk nooit meer te herstellen.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199225032
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 19:25 schreef baskick het volgende:

[..]

Of https://10minutemail.com als het puur om iets eenmaligs te ontvangen is. Als je een account aanmaakt op dit mailadres is het password natuurlijk nooit meer te herstellen.
Waarom geen gmail, livemail, hotmail of outlook.com voor een rommelmail en een ander voor bijv. aliexpres en bol jij voorstelt is mij een raadsel? Ook handig voor eenmalig te ontvangen shit voor het geval er iets misgaat.
pi_199225974
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 22:03 schreef gepromoveerT het volgende:

[..]

Waarom geen gmail, livemail, hotmail of outlook.com voor een rommelmail en een ander voor bijv. aliexpres en bol jij voorstelt is mij een raadsel? Ook handig voor eenmalig te ontvangen shit voor het geval er iets misgaat.
Ik kan hier weinig van maken en dus niet inhoudelijk reageren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199226131
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:28 schreef Farenji het volgende:
Je moet niet op afzender filteren (die is namelijk eenvoudig te spoofen, dan blijf je bezig) maar op ontvanger. Dit kan met een eigen email domein (met "catch all") maar ook met gmail, daar kun je nl je eigen adres uitbreiden met een + gedeelte. Bijv stel jan@gmail.com is je adres, jan+nogwat@gmail.com komt dan ook gewoon bij je aan. Overal waar je je inschrijft of je adres moet afgeven zet je zo'n toevoeging erbij, bijv jan+allekabels@gmail.com. Als er dan iets gehackt of gelekt wordt en je krijgt spam dan weet je precies wie de bron is en dan is blokkeren ook makkelijk en waterdicht, onafhankelijk van de verzender.
Die wist ik nog niet :D
Do what you love, love what you do!
  maandag 3 mei 2021 @ 14:25:09 #10
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_199261463
quote:
3s.gif Op dinsdag 27 april 2021 09:28 schreef Farenji het volgende:
Je moet niet op afzender filteren (die is namelijk eenvoudig te spoofen, dan blijf je bezig) maar op ontvanger. Dit kan met een eigen email domein (met "catch all") maar ook met gmail, daar kun je nl je eigen adres uitbreiden met een + gedeelte. Bijv stel jan@gmail.com is je adres, jan+nogwat@gmail.com komt dan ook gewoon bij je aan. Overal waar je je inschrijft of je adres moet afgeven zet je zo'n toevoeging erbij, bijv jan+allekabels@gmail.com. Als er dan iets gehackt of gelekt wordt en je krijgt spam dan weet je precies wie de bron is en dan is blokkeren ook makkelijk en waterdicht, onafhankelijk van de verzender.
Heeft hotmail (@live) ook zoiets?
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_199261596
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 14:25 schreef Sjechov het volgende:

[..]

Heeft hotmail (@:live) ook zoiets?
Weet ik niet zeker, maar denk het eigenlijk niet.
  woensdag 5 mei 2021 @ 00:33:43 #12
51385 baskick
Juist ja!
pi_199283338
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 april 2021 22:58 schreef kree het volgende:

[..]

Die wist ik nog niet :D
Misschien nog een nieuwtje; Gmail negeert punten in het mailadres van haar gebruikers. Dus j.jansen@gmail.com en jjansen@gmail.com komen bij dezelfde gebruiker.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')