abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199174597
Wanneer voer jij zaken uit als: Ramen zemen, gras maaien, schutting verven, onkruid tussen de tegels, onkruid tussen de planten, snoeien, stofzuigen, dweilen etc etc,

om de zoveel weken periodiek of wanneer je je vreselijk begint te irriteren aan het onkruid b.v.?
pi_199174652
De TT liet mij aan andere activiteiten denken dan wat je daarna opsomt (ik denk bij onderhoud huis meer aan het schilderen van kozijnen, de keuken die vervangen moet worden, de grotere uitgaven zeg maar).

OT: sommige dingen zoals onkruid gewoon wekelijks, omdat dat minder werk is dan af en toe. Stofzuigen doe ik altijd net te laat, dweilen stel ik teveel uit, ramen zemen 1 keer per jaar (wel het hele jaar ergeren aan vieze ramen), schutting verven nog nooit gedaan. Snoeien moet nu voor het eerst, kijk er niet naar uit dus dat zal wel een uitstelklusje worden.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_199174660
Ramen zemen laat ik een glazenwasser ongeveer 4x per jaar doen.

Vaker is mooier maar gemiddeld heb ik er 3 dagen plezier van voordat een vogel het verpest. Dus dat heb ik opgegeven.
Grasmaaien doet de robotmaaier.
Stofzuigen doet de robot ook. Rest is op zicht maar gemiddeld elke 2 weken.

Voor de tuin heb ik nu een tuinman gevonden. Frequentie iets van 1x per maand in de lente en zomer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:56:33 #4
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_199180403
Stofzuigen iedere dag want langharige hond, dweilen wanneer het nodig is, ramen zemen 4x per jaar. Onkruid/snoeien en dergelijke wanneer ik er zin in heb, maar ik wacht niet totdat het gaat irriteren.

Maar ik probeer altijd wel alles bij te houden, na iedere x weekboodschappen doekje door de koelkast en voorraadkast, als ik rondje door de tuin loop wat blaadjes opruimen, onkruid trekken, vegen en soms iets beetje snoeien, als ik binnen afstof even de randen aan de buitenkant van het raam ook doen (want wit kozijn waar je alles op ziet). Dan heb je er ook geen dagtaak aan.
pi_199180544
Ramen: om de 4 tot 6 weken vanaf begin voorjaar buiten totdat koud begint te worden. Binnen hou ik meestal tussentijds bij met Pella schoonmaak doeken.

Grasmaaien 1x pw inclusief kantjes trimmen en meestal dan gelijk tuin schoffelen/harken.
Onkruid tussen tegels meestal 2x per jaar. Natuurlijk ook wat tussendoor. Snoeien wanneer nodig is.

Stofzuigen 1 tot meerdere keren per dag (huisdieren). Dweilen 1x a 2x per jaar maar dit komt doordat we grindvloer hebben.

Wat je bijhoudt heb je minder werk van.
  woensdag 28 april 2021 @ 09:00:29 #6
428684 techcom
Dès tòch ene grôoten bout!
pi_199189081
Wij hebben een schoonmaakster die elke 2 weken een paar uur komt.
Die houdt de ramen bij, maakt alle ruimtes schoon en haalt de keukenkastjes leeg om schoon te maken.
Gazon maaien doe ik elke week, tevens haal ik dan ook het onkruid weg en snoei wat nodig is.
Schutting heb ik de afgelopen 12 jaar nog niet geverfd, deze is van geïmpregneerd hout.
Verder probeer ik alles wel bij te houden, wasmachine elke 2 maanden schoonmaken met azijn.
Als je dit allemaal tussendoor doet of 's avonds even dan blijft het zich niet opstapelen en ben je er telkens ook zo mee klaar. Wanneer je alles laat liggen ga je er tegenop zien en houd je geen overzicht.
wè hij zeej èn wè 'n pèrd schèt, kunde in êenen èmmer gooie.
pi_199189645
Wanneer het nodig is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 28 april 2021 @ 10:16:47 #8
456899 VenusFlyTrap
vind alles leuk
pi_199189874
Onkruid wieden doen wij wanneer we er last van krijgen in de zin van het wordt een doorn in het oog. Niet de beste manier maar wel de leukste: mijn man gaat met de hogedrukspuit eroverheen. Hij noemt het ''buitenspelen'' en onze zoon vind het ook fantastisch.
Gelukkig een paar dagen zon gehad en door onze gunstige ligging is het onkruid alweer dood gebrand.
Wij wonen hier net geen jaar en op de 1e etage kom je niet zomaar bij de ramen aan de buitenkant (heel handig bedacht, not) en de ramen hier heb ik nog nooit gelapt. Mag overigens wel tijd worden.

Wasmachine schoonmaken doe ik om de week net als waterkoker en koffiezetapparaat ontkalken, droger schoonmaken. Tip van mijn schoonmoeder is om niet te koud te wassen en af en toe een hete was te doen (scheutje bleek in de vloeistoffenbak en trommel) en dan leeg wassen op 95C zonder te centrifugeren.
pi_199190317
Als ik me er aan irriteer. Met ramen lappen is dat meestal wanneer de laagstaande zon weer tijdens het zaterdagse ontbijt naar binnen schijnt.
Met stofzuigen/dweilen wanneer ik voldoende tijd heb om op de kattenharen op de trap te letten.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')