abonnement Unibet Coolblue
pi_199312109
quote:
Dit vind ik dus een heel mooi voorbeeld want hier zie je dus precies wat er kan gebeuren als je laat op het gas gaat i.p.v. twee bochten voor start/ finish. Ik snap dus niet dat Bottas en Verstappen dit doen. Dit is toch dom? Laten ze hier eens vragen over stellen aan Verstappen want ik vind het wel een interessant onderwerp.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 10:35:47 #127
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199312130
Race was dat wel hoor. En met arme Albon die de 1-2 van RB verneukt _O-
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_199314479
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 10:33 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dit vind ik dus een heel mooi voorbeeld want hier zie je dus precies wat er kan gebeuren als je laat op het gas gaat i.p.v. twee bochten voor start/ finish. Ik snap dus niet dat Bottas en Verstappen dit doen. Dit is toch dom? Laten ze hier eens vragen over stellen aan Verstappen want ik vind het wel een interessant onderwerp.
Voorlopig is Max nog nooit vanuit leiden positie gepakt bij een restart dus waarom zou Max deze aanpak veranderen omdat Lewis zijn restarts verneukt.
pi_199314764
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:41 schreef opreis het volgende:

[..]

Voorlopig is Max nog nooit vanuit leiden positie gepakt bij een restart dus waarom zou Max deze aanpak veranderen omdat Lewis zijn restarts verneukt.
LOL zo kun je het ook brengen. Hoe vaak ik Bottas gepakt bij de restart. Volgens mij ook nooit.
pi_199314999
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.

We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?

In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lokale_Notabele op 07-05-2021 14:44:47 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_199315472
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef potjecreme het volgende:

[..]

LOL zo kun je het ook brengen. Hoe vaak ik Bottas gepakt bij de restart. Volgens mij ook nooit.
Weet ik niet. Maar zo vaak is Bottas ook niet in die positie. Vorig jaar Mugello mocht hij de herstart doen. Toen hield hij z'n positie, maar die raakte hij daarna bij de staande start erna kwijt
pi_199315481
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.

We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?

In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Als het niet beter was dan zouden ze het niet doen. Dat wordt heus wel bij de meetings besproken.
pi_199315640
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef opreis het volgende:

[..]

Als het niet beter was dan zouden ze het niet doen. Dat wordt heus wel bij de meetings besproken.
Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_199315650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:57 schreef opreis het volgende:

[..]

Weet ik niet. Maar zo vaak is Bottas ook niet in die positie. Vorig jaar Mugello mocht hij de herstart doen. Toen hield hij z'n positie, maar die raakte hij daarna bij de staande start erna kwijt
Dit was mijn punt
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:11:17 #135
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199315663
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.
De coureurs vinden blijkbaar van wel.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_199315714
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:11 schreef Starflyer het volgende:

[..]

De coureurs vinden blijkbaar van wel.
De meerderheid van de restarts gaan op de 'normale' manier zoals ik beschreef. Daarom zou ik weleens willen weten waarom ze er soms voor kiezen om zo laat op het gas te gaan want het ontgaat mij volledig wat de toegevoegde waarde daarvan is. Maar ik denk niet dat Jack Plooij ooit op het idee komt om daar een vraag over te stellen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:24:53 #137
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199315805
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:16 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

De meerderheid van de restarts gaan op de 'normale' manier zoals ik beschreef. Daarom zou ik weleens willen weten waarom ze er soms voor kiezen om zo laat op het gas te gaan want het ontgaat mij volledig wat de toegevoegde waarde daarvan is. Maar ik denk niet dat Jack Plooij ooit op het idee komt om daar een vraag over te stellen.
Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.
No Dyson Barrier is going to stop me!
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:25:46 #138
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_199315821
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.
En omdat we door Corona andere circuits hebben dan "normaal" zie je dat dus vaker.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:34:24 #139
8783 gbm
Estd. 2001
pi_199315949
Volgens mij is Max hier mee begonnen in Brazilië 2019 tijdens de 2e safety car omdat ie zag wat er bij de 1e SC gebeurde (toen haalde ie Hamilton in :P).

En het is inderdaad een combinatie van hoe de laatste bocht loopt + de lengte van het rechte stuk. In Portugal en Mugello heb je een superlang recht stuk waar je makkelijk (weer) in de slipstream kunt komen. En je kunt niet al 3 bochten voor het einde volgas gaan omdat je anders de safety car weer tegenkomt :P

In Mugello ging het toen zo mis omdat de Safety Car belachelijk laat in het rondje de lichten uit deed waardoor Bottas geen ruimte mee kon maken waardoor hij genoodzaakt was om heel lang te wachten zodat ie geen slipstream gaf aan Hamilton...
pi_199315954
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:24 schreef Starflyer het volgende:

[..]

Vanwege de lange rechte stukken, waardoor je, als je later op het gas gaat, minder lang kan profiteren van de slipstream, is mijn indruk.
Was niet echt een doorslaand succes voor Lewis op Interlagos.

Catalunya heeft ook een lang recht stuk dus we gaan wel zien hoe het dit weekend gaat. Ongetwijfeld zullen we de safetycar zondag weer mogen bewonderen. Zou Michael Masi een angststoornis hebben? Volgens mij wordt hij iedere nacht badend in het zweet wakker denkend aan Jules Bianchi.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:39:48 #141
8783 gbm
Estd. 2001
pi_199316013
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:34 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Was niet echt een doorslaand succes voor Lewis op Interlagos.

Catalunya heeft ook een lang recht stuk dus we gaan wel zien hoe het dit weekend gaat. Ongetwijfeld zullen we de safetycar zondag weer mogen bewonderen. Zou Michael Masi een angststoornis hebben? Volgens mij wordt hij iedere nacht badend in het zweet wakker denkend aan Jules Bianchi.
Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..
pi_199316054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:39 schreef gbm het volgende:

[..]

Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..
Dit opperde ik vorig jaar ook al toen er een volstrekt overbodige SC in de baan kwam op Monza omdat er een auto stil stond aan de binnenkant van een bocht. Vervolgens kreeg ik het volledige Fok! forum over me heen. Dus pas daar een beetje mee op.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 15:49:03 #143
8783 gbm
Estd. 2001
pi_199316103
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:43 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dit opperde ik vorig jaar ook al toen er een volstrekt overbodige SC in de baan kwam op Monza omdat er een auto stil stond aan de binnenkant van een bocht. Vervolgens kreeg ik het volledige Fok! forum over me heen. Dus pas daar een beetje mee op.
Mja, ze kregen die auto van Magnussen niet makkelijk weg daar en auto's komen daar redelijk hard aangereden op weg naar de pits... Maar had ook wel een VSC kunnen zijn.... En ik loop al een tijdje mee op FOK! dus ik ben wel wat gewend ;)
pi_199316217
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:09 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ik zie toch met mijn eigen oogbollen dat het niet beter is? Maar volgens mij heb jij er sowieso een sport van gemaakt om het met mij oneens te zijn. Als ik zou schrijven dat Mazepin slecht is dan kom jij waarschijnlijk met een verhaal dat hij extreem talentvol is en dat hij tijd nodig heeft. Begint een beetje vermoeiend te worden.
Ik kan er niets aan doen als jij veel dingen plaatst die niet waar zijn.

Mazepin heb ik alleen in de F1 gezien en ik ben niet bepaald onder de indruk.
pi_199316266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:59 schreef opreis het volgende:

[..]

Ik kan er niets aan doen als jij veel dingen plaatst die niet waar zijn.

Mazepin heb ik alleen in de F1 gezien en ik ben niet bepaald onder de indruk.
Jaja. Dit is ook echt een 'waar/ niet waar' onderwerp.

Is het mogelijk om gebruikers te blokken/ te verbergen zodat je niet langer met hun onzin geconfronteerd hoeft te worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Lokale_Notabele op 07-05-2021 16:11:15 ]
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:04:47 #146
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199316282
RIP RB
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  vrijdag 7 mei 2021 @ 16:33:04 #147
488763 Starflyer
Flies to the stars
pi_199316593
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 15:39 schreef gbm het volgende:

[..]

Mja, volgens mij wordt de Safety Car juist veel meer gebruikt voor de 'amusementswaarde', zie alle Amerikaanse autosporten, aangezien de eigenaar Liberty Media Amerikaans is..
Ik denk eerder dat ze bang zijn dat als er wat mis gaat, zoals met Bianchi, ze, geheel volgens Amerikaanse traditie, een flinke schadeclaim aan de broek krijgen. Dat willen ze ten alle tijden voorkomen, dus nemen ze het zekere voor het onzekere.
No Dyson Barrier is going to stop me!
pi_199316808
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:22 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Daar gaat het mij niet om. Het lijkt een soort trend te worden om pas heel laat op het gas te gaan bij een restart terwijl dat eerder een nadeel dan een voordeel is. Daar verbaas ik mij slechts over, als dat mag van jullie.

We weten allemaal dat het moeilijk is om vlak achter een andere auto te rijden in een bocht. Waarom zou je dan in godsnaam tot vlak voor start/ finish wachten met gas geven? Dan maak je het de auto's achter je een stuk makkelijker. Je kunt toch beter een/ twee bochten van tevoren beginnen met gasgeven? Hoe vaak hebben we dat in het verleden goed zien gaan? Altijd?

In het voorbeeld hierboven van Brazil 2019 zien we hoe het bij Lewis misgaat doordat hij lang wacht met gas geven, en nu gaan Bottas en Max ermee beginnen. Ik snap daar helemaal niks van. Zou leuk zijn als een journalist daar een keer een vraag over stelt. Dat is het enige wat ik wil zeggen.
Om te voorkomen dat ze gelijk gebruik maken van de slipstream op lange rechte stukken.
.
pi_199316833
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:04 schreef Dven het volgende:
RIP RB
Valt toch wel mee? Volgens mij heeft Verstappen in iedere sector wel een keer een tijd even snel als Mercedes gereden. Alleen niet in een enkele ronde.
.
pi_199317144
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')