abonnement Unibet Coolblue
pi_199175769
en waar krijgen ze hun informatie dan vandaan?

ik heb bijvoorbeeld een goedkope t0shiba tv, ook wel Turkiba TV genoemd.
er staan allemaal arabische en zelfs chinese apps, in een flut besturingsssyteem er in geramd. een paar van die apps zijn in turks maar het merendeel arabisch en chinees., waar halen mensen in achterstandswijken hun informaatie vandaan?, het gaat al mis bij het aanzetten van de TV.
  dinsdag 27 april 2021 @ 10:47:51 #27
25470 SoSolid
Danke danke
pi_199175983
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

De oplossing is denk ik duidelijke heldere communicatie en duidelijke doelstellingen die mensen perspectief en hoop geven. Ik mis het beide.
Ik denk inderdaad dat het om heldere communicatie voor iedereen gaat. Het begrijpen van en het waarom van maatregelen en de werking en ontwikkeling van vaccins wordt allemaal meermaals uitgelegd en is op te zoeken en verifiëren. Maar wel in een taal die dus alleen hoogopgeleiden begrijpen. Voor veel mensen wordt het te abstract als ze de informatie niet op hun hele directe leefwereld toe kunnen passen.
xxx
pi_199176681
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Mensen met laagbetaalde banen zijn vaak de mensen die niet thuis kunnen werken, die fysiek zwaar werk verrichten.

Wat ddnk je dat er door hen heen is gegaan en nog steeds gaat doordat een of andere mafkees in DH even beslist dat scholen en opvang dicht moeten? Die zijn hartstikke bang om hun baan te verliezen. Kun je het ze kwalijk nemen?!
En wat heeft dat alles met wel of niet vaccineren te maken?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 11:42:12 #29
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199176863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een aannames weer.

Ik zit bij groepen als een Moederhart etc. En daar zitten bepaald niet de domste mensen bij. Mensen die jaren gestudeerd hebben en nu bakken met geld binnen harken waar je U tegen zegt.

En allemaal gaan die niet vsccineren, in dit specifieke geval. Overige vaccinaties wel.

Ik denk dat het inderdaad door wantrouwen wordt veroorzaakt, niet met domheid van mensen.

Mensen met laagbetaalde banen zijn vaak de mensen die niet thuis kunnen werken, die fysiek zwaar werk verrichten.

Wat ddnk je dat er door hen heen is gegaan en nog steeds gaat doordat een of andere mafkees in DH even beslist dat scholen en opvang dicht moeten? Die zijn hartstikke bang om hun baan te verliezen. Kun je het ze kwalijk nemen?!
Anti vaxxers komen in alle geledingen van de bevolking voor, inkomen en opleiding speelt weinig tot geen rol voor het wantrouwen tegen vaccins. Daar is al ruimschoots onderzoek naar gedaan over de hele wereld, overigens.

Blijkbaar is wat door ze heen gaat "Dan ga ik mij niet laten vaccineren". Mischien niet de meest intelligente reactie, echter vooral niet als je zwaar fysiek werkt doet, covid doet, in ernstige gevallen, nogal wat met je lichaam en dat is al vervelend voor iemand met een kantoorbaan maar voor iemand met fysiek werk kan dat einde oefening betekenen en een toekomst als WAO'er. Lijkt mij geen prettig vooruitzicht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199177061
Nou ja doe ermee wat je wil. Dit is hoe ik er tegen aan kijk.

Ondanks mijn relaas hierboven proberen mensen dit toch onderuit te maaien met allerlei andere redenaties. En die blijven bij hun eigen aannames.

Gevalletje tunnelvisie mijn inziens.

Maar hee, wie ben ik :7

Blijf lekker denken dat arme mensen dom zijn en daarom niet voor deze vaccinatie specifiek kiezen.
pi_199178180
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 10:02 schreef skrn het volgende:
Vergeet ook niet dat heel veel mensen bang zijn voor onvoorziene zorgkosten. Met hoge eigen risico's en ook nog eens aparte eigen bijdrage voor bijvoorbeeld noodzakelijke medicijnen is de zorg een stuk minder toegankelijk geworden.
Juist een reden om je te laten vaccineren.
Minder kans op eigen risico te moeten betalen vanwege covid-19.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199178265
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een aannames weer.

Ik zit bij groepen als een Moederhart etc. En daar zitten bepaald niet de domste mensen bij. Mensen die jaren gestudeerd hebben en nu bakken met geld binnen harken waar je U tegen zegt.

En allemaal gaan die niet vsccineren, in dit specifieke geval. Overige vaccinaties wel.

Ik denk dat het inderdaad door wantrouwen wordt veroorzaakt, niet met domheid van mensen.

Mensen met laagbetaalde banen zijn vaak de mensen die niet thuis kunnen werken, die fysiek zwaar werk verrichten.

Wat ddnk je dat er door hen heen is gegaan en nog steeds gaat doordat een of andere mafkees in DH even beslist dat scholen en opvang dicht moeten? Die zijn hartstikke bang om hun baan te verliezen. Kun je het ze kwalijk nemen?!
Die zien toch ook dat wereldwijd tientallen miljoenen mensen gevaccineerd zijn en er vrijwel geen problemen optreden, en dat bij de minst geringe mogelijkheid op een ernstige bijwerking er wordt ingegrepen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199181696
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:09 schreef Twinkle20 het volgende:
Wat een aannames weer.

Ik zit bij groepen als een Moederhart etc. En daar zitten bepaald niet de domste mensen bij. Mensen die jaren gestudeerd hebben en nu bakken met geld binnen harken waar je U tegen zegt.

En allemaal gaan die niet vsccineren, in dit specifieke geval. Overige vaccinaties wel.

Ik denk dat het inderdaad door wantrouwen wordt veroorzaakt, niet met domheid van mensen.

Mensen met laagbetaalde banen zijn vaak de mensen die niet thuis kunnen werken, die fysiek zwaar werk verrichten.

Wat ddnk je dat er door hen heen is gegaan en nog steeds gaat doordat een of andere mafkees in DH even beslist dat scholen en opvang dicht moeten? Die zijn hartstikke bang om hun baan te verliezen. Kun je het ze kwalijk nemen?!
M'n vriendin heeft tot vorig jaar december in de yuppenstad bij uitstek Düsseldorf in een KDV gewerkt en de ouders van de kinderen waren inderdaad grotendeels van het type wat je in je eerste alinea omschrijft. Hoogopgeleide, maar wel zwaar over het paard getilde hipsters die vaak anti-vaxx waren of waar op een andere manier een steekje bij los zat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199182708
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:06 schreef Fred het volgende:
Blijkbaar praten de overheid en de zorgverleners de taal van de armere bevolking niet.
Precies, maar ik denk eerder dat de overheid de taal van armere mensen niet wil verstaan. Want anders respecteerde de overheid wel de grenzen die armere mensen hebben.
pi_199182741
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:15 schreef torentje het volgende:

[..]

Precies, maar ik denk eerder dat de overheid de taal van armere mensen niet wil verstaan. Want anders respecteerde de overheid wel de grenzen die armere mensen hebben.
Wat voor grenzen hebben die?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199183006
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:25 schreef rutger05 het volgende:

[..]

In het artikel van de Volkskrant werd als voorbeeld genoemd het hangen van informatie in supermarkten om deze groep wel te bereiken. Maar goed, wat doe je tegen het wantrouwen? Dat zie je bij demonstraties van wappies maar ook hier op Fok in reacties van users, dat deze slecht voor rede vatbaar zijn als er bij hen sprake lijkt te zijn van structureel wantrouwen richting overheid.
die theorie, zit in de hoek van het worden opgenomen in je vet ipv bloed, zoals thc opgenomen wordt in je vet, dan leggen ze een verband met vitamine D3 ook opgenomen in vet

het kan, het kan.
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:48:50 #37
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199183135
Arm en niet al te snugger is wel een logische combinatie. Niet al te snugger leidt tot niet begrijpen, leidt tot achterdocht. Achterdocht leidt tot openstaan voor “alternatieve waarheden”, allemaal heel begrijpelijk en helaas heel contraproductief. Maar ja, overgewicht, roken, alcoholmisbruik zijn ook nogal oververtegenwoordigd in dergelijke groepen, dus uiteindelijk is het niet zo verrassend.

Heeft weinig met communicatie of “de taal spreken van” te maken. Sommige groepen zijn gewoon niet bereikbaar meer, die leven in hun eigen realiteit.
  woensdag 28 april 2021 @ 17:25:52 #38
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199194698
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
Nou ja doe ermee wat je wil. Dit is hoe ik er tegen aan kijk.

Ondanks mijn relaas hierboven proberen mensen dit toch onderuit te maaien met allerlei andere redenaties. En die blijven bij hun eigen aannames.

Gevalletje tunnelvisie mijn inziens.

Maar hee, wie ben ik :7

Blijf lekker denken dat arme mensen dom zijn en daarom niet voor deze vaccinatie specifiek kiezen.
Inderdaad zo zie ik het ook.

Zelfde als met PVV/FvD stemmers, die zouden ook allemsal een laag iq hebben in veler ogen en dit is ook niet zo.

Wilde dat iedereen respect had voor ieders keuze. De meerderheid laat zich toch wel prikken, laat de niet prikkers gewoon met rust.
To BG or not to BG!
  woensdag 28 april 2021 @ 18:22:43 #39
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_199195323
Ik hoop toch echt dat iedereen die nu niet gaat als er een uitnodiging komt straks als ze wel een vaccinatie willen (als ze een vaccinatiebewijs nodig hebben) er ¤ 100 voor mag aftikken.
pi_199196089
Gewoon mogelijk maken voor werkgevers om vaccinatie te eisen voor medewerkers die veel met klanten in contact komen, in praktijk betekent dat dat deze mensen het nemen of hun baan kwijtraken, technisch discrimineer je niet en er is een legitiem volksgezondheidsdoel dus juridisch kan je niets gemaakt worden.

En veel invloed qua stemmen enzo hebben ze toch niet, niet voor niets een achterstandswijk. Grosso modo gaat de rest van de bevolking ook niet klagen, die willen gewoon hun clubs en festivals terug door hoog genoege vaccinatiegraad en uit eten kunnen met een gevaccineerde serveerster.

Opgelost. 🤷‍♂️
#WeesGeenWhales
pi_199196179
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:25 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Inderdaad zo zie ik het ook.

Zelfde als met PVV/FvD stemmers, die zouden ook allemsal een laag iq hebben in veler ogen en dit is ook niet zo.

Wilde dat iedereen respect had voor ieders keuze. De meerderheid laat zich toch wel prikken, laat de niet prikkers gewoon met rust.
Ze laten ons ook niet met rust.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 28 april 2021 @ 19:43:49 #42
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199196478
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:24 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ze laten ons ook niet met rust.
Ik neem aan dat je de pro-vaxxers bedoeld met 'ons' en anti-vaxxers met 'ze'.
De groep anti-vaxxers is veel kleiner dan de groep pro-vaxxers. Jij bent dus een pro-vaxxer en hebt last van de druk van die kleine groep anti-vaxxers?

Zelf heb ik nog niet gekozen maar voel de druk wél van de pro-vaxxers, op de radio bv dmv tenenkrommende spotjes en mensen die beweren dat je het voor anderen moet doen en je anders egoïstisch bent etc. Die spotjes beteiken bij mij het tegenovergestelde en die mensen die beweren dat het egoïstisch is om geen vaccin te nemen zijn ook niet zuiver op de graat want die doen het ook puur voor zichzelf omdat ze bang zijn voor corona of omdat ze willen dat de 'boel weer opengaat' en ze weer normaal kunnen doen. Dus ook niet echt 'voor een ander'.
Ben er nog steeds niet uit. Gelukkig heb ik nog een tijd om er over na te denken.
To BG or not to BG!
pi_199197108
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:43 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je de pro-vaxxers bedoeld met 'ons' en anti-vaxxers met 'ze'.
Klopt.
'ons' zijn degenen die geen bezwaar hebben tegen het vaccin. Wil overigens niet zeggen dat ze hem nemen.
'ze' zijn de mensen die zelf geen vaccin willen, maar ook anderen proberen te overtuigen geen vaccin te nemen
Die groep is klein, maar klinkt wel luid.
Bijvoorbeeld op sociale media.
Maar ook op andere manieren, zo trok ik gisteren nog een sticker van het bushokje in het gehucht waar ik woon met de tekst 'coronavaccin=gif'


quote:
De groep anti-vaxxers is veel kleiner dan de groep pro-vaxxers. Jij bent dus een pro-vaxxer en hebt last van de druk van die kleine groep anti-vaxxers?
Ja, ik erger mij er dood aan.
Bijvoorbeeld iemand die loopt te roepen dat het Pfizer vaccin in Nederland honderden doden op zijn geweten heeft volgens Lareb.

quote:
Zelf heb ik nog niet gekozen maar voel de druk wél van de pro-vaxxers, op de radio bv dmv tenenkrommende spotjes en mensen die beweren dat je het voor anderen moet doen en je anders egoïstisch bent etc.
Ik hoor vooral dat het je eigen keuze is.
Maar bij vaccins is het over het algemeen zo dat ze het meest effectief zijn als de overgrote meerderheid hem neemt. Dus ik snap die campagnes wel.
Is ook niet nieuw, om Polio uit Nederland te verdrijven zijn er ook flinke campagnes geweest en ging men zelfs langs de deuren om mensen te overtuigen van het nut.


quote:
Die spotjes beteiken bij mij het tegenovergestelde en die mensen die beweren dat het egoïstisch is om geen vaccin te nemen zijn ook niet zuiver op de graat want die doen het ook puur voor zichzelf omdat ze bang zijn voor corona of omdat ze willen dat de 'boel weer opengaat' en ze weer normaal kunnen doen. Dus ook niet echt 'voor een ander'.
Ben er nog steeds niet uit. Gelukkig heb ik nog een tijd om er over na te denken.
Of je het vaccin neemt moet je zelf weten.
Maar ik ga er vanuit dat je niet probeert anderen van vaccinatie te laten afzien door spookverhalen over het vaccin te verspreiden.
Dat is waar ik me aan erger.
En ik snap ook best dat jij je ergert aan sociale dwang om het vaccin te moeten nemen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 28 april 2021 @ 20:35:54 #44
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199197476
Antivaxx is van een onbegrijpelijke stupiditeit. Gebabbel over autisme, “lange termijneffecten” en andere bullshit van hetzelfde niveau als 4G/5G straling en vergelijkbaar gelul. Nee van het Corona vaccin wordt je geen homo.

In discussie gaan of “respectvol mee omgaan” heeft ook geen enkele zin. Stom volk laat zich niet door feiten of cijfers overhalen, stom volk gaat niet ineens het licht zien. Stom volk blijft stom volk. Vol van woede, achterdocht en angst over de wereld die “ze niet begrijpt”. Nee vrienden, jullie begrijpen de wereld niet. Artsen en wetenschappers zitten niet in een groot complot met de industrie en de politiek om van jullie zombies te maken.

Dus ja, arm zijn is sneu, arm met een chronische longziekte of erger is een keuze. Een betrekkelijk eenvoudige keuze die zelfs een niet al te intelligent mens zou moeten kunnen maken. Maar ja, roken, teveel zuipen en dagelijks een vette bek is ook een keuze.
pi_199197748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Antivaxx is van een onbegrijpelijke stupiditeit. Gebabbel over autisme, “lange termijneffecten” en andere bullshit van hetzelfde niveau als 4G/5G straling en vergelijkbaar gelul. Nee van het Corona vaccin wordt je geen homo.

In discussie gaan of “respectvol mee omgaan” heeft ook geen enkele zin. Stom volk laat zich niet door feiten of cijfers overhalen, stom volk gaat niet ineens het licht zien. Stom volk blijft stom volk. Vol van woede, achterdocht en angst over de wereld die “ze niet begrijpt”. Nee vrienden, jullie begrijpen de wereld niet. Artsen en wetenschappers zitten niet in een groot complot met de industrie en de politiek om van jullie zombies te maken.

Dus ja, arm zijn is sneu, arm met een chronische longziekte of erger is een keuze. Een betrekkelijk eenvoudige keuze die zelfs een niet al te intelligent mens zou moeten kunnen maken. Maar ja, roken, teveel zuipen en dagelijks een vette bek is ook een keuze.
oh ja, wordt ik straks in ge ent, zie ik in 1 keer de man van mijn leven, we gaan het mee maken, maar ik schat die kans op nihil.
pi_199197871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 19:18 schreef eragon2890 het volgende:
Gewoon mogelijk maken voor werkgevers om vaccinatie te eisen voor medewerkers die veel met klanten in contact komen, in praktijk betekent dat dat deze mensen het nemen of hun baan kwijtraken, technisch discrimineer je niet en er is een legitiem volksgezondheidsdoel dus juridisch kan je niets gemaakt worden.

En veel invloed qua stemmen enzo hebben ze toch niet, niet voor niets een achterstandswijk. Grosso modo gaat de rest van de bevolking ook niet klagen, die willen gewoon hun clubs en festivals terug door hoog genoege vaccinatiegraad en uit eten kunnen met een gevaccineerde serveerster.

Opgelost. 🤷‍♂️
Ze kunnen ook alle overgebleven vaccins bij jou inspuiten.
.
  woensdag 28 april 2021 @ 21:34:40 #47
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199198381
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 20:35 schreef mcmlxiv het volgende:
Antivaxx is van een onbegrijpelijke stupiditeit. Gebabbel over autisme, “lange termijneffecten” en andere bullshit van hetzelfde niveau als 4G/5G straling en vergelijkbaar gelul. Nee van het Corona vaccin wordt je geen homo.

In discussie gaan of “respectvol mee omgaan” heeft ook geen enkele zin. Stom volk laat zich niet door feiten of cijfers overhalen, stom volk gaat niet ineens het licht zien. Stom volk blijft stom volk. Vol van woede, achterdocht en angst over de wereld die “ze niet begrijpt”. Nee vrienden, jullie begrijpen de wereld niet. Artsen en wetenschappers zitten niet in een groot complot met de industrie en de politiek om van jullie zombies te maken.

Dus ja, arm zijn is sneu, arm met een chronische longziekte of erger is een keuze. Een betrekkelijk eenvoudige keuze die zelfs een niet al te intelligent mens zou moeten kunnen maken. Maar ja, roken, teveel zuipen en dagelijks een vette bek is ook een keuze.
Je vergeet de groep mensen die niet gevaccineerd wil worden omdat dit afgeraden wordt door hun arts. En ook de groep mensen die niet tegen vaccineren van de risicogroepen is maar tegen het vaccineren van jonge gezonde mensen en de groep die vertrouwd op hun eigen imuunsysteem.
To BG or not to BG!
  woensdag 28 april 2021 @ 21:52:05 #48
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_199198649
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:34 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Je vergeet de groep mensen die niet gevaccineerd wil worden omdat dit afgeraden wordt door hun arts. En ook de groep mensen die niet tegen vaccineren van de risicogroepen is maar tegen het vaccineren van jonge gezonde mensen en de groep die vertrouwd op hun eigen imuunsysteem.
Arts die het afraadt, perfect, daar is door een professional over nagedacht.

De twee andere categorieën? Bullshit, pure bullshit. Betweterig gelul.
pi_199198760
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:34 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Je vergeet de groep mensen die niet gevaccineerd wil worden omdat dit afgeraden wordt door hun arts. En ook de groep mensen die niet tegen vaccineren van de risicogroepen is maar tegen het vaccineren van jonge gezonde mensen en de groep die vertrouwd op hun eigen imuunsysteem.
Maar wat is nou eigenlijk het probleem van het prikje? Het zorgt ervoor dat je niet meer ziek wordt van corona, de lockdowns zijn niet meer nodig en je voorkomt ermee dat het virus muteert naar een variant die misschien het vaccin kan omzeilen. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  woensdag 28 april 2021 @ 22:20:36 #50
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_199199135
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 21:58 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Maar wat is nou eigenlijk het probleem van het prikje? Het zorgt ervoor dat je niet meer ziek wordt van corona, de lockdowns zijn niet meer nodig en je voorkomt ermee dat het virus muteert naar een variant die misschien het vaccin kan omzeilen. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
Dus alleen als iedereen is gevaccineerd dan muteert het virus niet meer naar een variant die het vaccin kan omzeilen? Heb je daar een bron van? Want gevaccineerden schijnen nog wél besmettelijk te zijn dus ik snap dan niet goed waarom ongevaccineerden dan voor gevaarlijke mutaties zouden zorgen en gevaccineerden niet.
To BG or not to BG!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')