abonnement Unibet Coolblue
pi_199172141
Ik ben me aan het ori๋nteren op Jacuzzi's. Ik wil graag een Jacuzzi in mijn tuin...

Maar ik heb geen flauw idee hoe dat moet?
Moet er een nieuwe groep in de meterkast aangemaakt worden of kan ik stroom aftappen van het tuinhuisje waar nagenoeg alleen het led lampje aan staat.
Hoe krijg ik zo'n groot ding in mijn achtertuin?

Heeft iemand hier ook voor zo'n dilemma gestaan?

zo'n modelletje bijvoorbeeld: https://www.fonteynspas.com/spa/spa-tenerife-superior
  maandag 26 april 2021 @ 22:52:24 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199172443
Ik zou sowieso voor een eigen groep en aardlek gaan: dan is de kans op uitval van stroom ํn huis door een storing aan je jacuzzi minimaal.
So we just called him Fred
pi_199172546
Eigen groep en de club waar je het ding koopt zorgt ervoor dat ie in je tuin komt. Door de garage, gewoon achterom en als dat allemaal niet past met een kraan over je huis. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199172645
Wil je er zelf een vervoeren en installeren of wil je het laten doen?
pi_199173340
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 23:08 schreef jameshond7 het volgende:
Wil je er zelf een vervoeren en installeren of wil je het laten doen?
Alles laten doen.

Kost wel wat meer zeker...
pi_199173351
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:36 schreef hoechst het volgende:

[..]

Alles laten doen.

Kost wel wat meer zeker...
Waarom vraag je in dat geval niet aan een aantal aanbieders hoe zij dit doen?
pi_199173406
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 00:38 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom vraag je in dat geval niet aan een aantal aanbieders hoe zij dit doen?
Zodat ik weet waar ik rekening mee kan houden.
pi_199173485
Extra groep is onontbeerlijk. Een jacuzzi wordt rechtstreeks op de groep aangesloten, zonder tussenliggende schakelaars of lasdozen.

Afhankelijk van het model wordt krachtstroom geadviseerd.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199174301
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 01:06 schreef Jordy-B het volgende:
Extra groep is onontbeerlijk. Een jacuzzi wordt rechtstreeks op de groep aangesloten, zonder tussenliggende schakelaars of lasdozen.

Afhankelijk van het model wordt krachtstroom geadviseerd.
Doen hun dat want hoe krijg ik in godsnaam een nieuwe groep buiten....
pi_199175266
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 07:53 schreef hoechst het volgende:

[..]

Doen hun dat want hoe krijg ik in godsnaam een nieuwe groep buiten....
Hun kunnen alles voor je uit handen nemen.

Je kan ook een willekeurige elektricien naar keuze een nieuwe groep laten maken.

Ik zou alles uit handen geven, dan weet je zeker dat je goed zit. Kost misschien iets meer, maar dan is het wel allemaal meteen goed geregeld :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_199175505
Het bijplaatsen van de groep moet je sowieso door de elektricien laten doen. De kabel trekken is een kwestie van de kabel door de kruipruimte leiden en door een gaatje in de buitenmuur (die moet je dan even maken) naar buiten richting de plek van de jacuzzi trekken. Of, bij gebrek aan kruipruimte, langs de hoofdkabel naar buiten en dan om het huis leggen. Sommige jacuzziboeren willen de aansluiting zonder onderbrekingen (minder kans op problemen), maar daar tillen ze niet allemaal even zwaar aan.

Maar neem gewoon contact op met de jacuzziboer, dan kunnen die je precies vertellen wat er allemaal gebeuren moet en wie dat zou moeten doen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199175896
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 07:53 schreef hoechst het volgende:

[..]

Doen hun dat want hoe krijg ik in godsnaam een nieuwe groep buiten....
Bij de Fonteyn doen ze dit niet in ieder geval. Al meerdere malen voor een jacuzzi/sauna van hun de elektra gedaan.
pi_199203981
Weet niet hoe groot je wilt gaan, maar reken ff inhoud uit en aantal KG dat er dan in zal zitten qua water.
Als je geen stevige ondergrond hebt is een kleine fundering geen overbodige luxe
I am a Koala who Stretches :P
  zondag 2 mei 2021 @ 20:18:15 #14
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_199252732
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:33 schreef hoechst het volgende:
Hoe krijg ik zo'n groot ding in mijn achtertuin?
Fixed Fonteyn wel voor je, die hebben een karretje waarmee ie door de 1m opening past.
En als je geen goede opening heb, slinger je hem met de kraan over je huis heen.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')