abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:21:19 #26
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199170484
Conclusie: Nederland is klaar met het mondkapje

Ik wacht nu op de persco
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 26 april 2021 @ 21:21:37 #27
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199170490
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:20 schreef Wantie het volgende:
Afgelopen weekend softijsje gehaald bij cafetaria, ik braaf mondkapje op.
Was de enige :o
Verschillende die in en uit liepen, geeneen met kapje. Ook het personeel niet.
Vandaag viel me hetzelfde op in een Toko.
Personeel en 1 andere klant: geen mondkapje.
Dat is hier bij de snackbar ook zo, personeel draagt niks en mensen die in de zaak staan te wachten hebben het ding op hun kin hangen.
pi_199170502
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:15 schreef Haags het volgende:

[..]

Ik moest vorige week vroeg in de ochtend tanken en toen ik klaar was met tanken dacht ik; kut ik heb geen kapje bij me maar zal toch moeten betalen. Dus maar naar binnen gelopen maar er werd niks gezegd verder. :')
Nee precies. In het begin van die mondkapjesplicht had ik het idee dat er heel serieus op gelet zou worden als je dat ding niet of niet goed ophad (en misschien was dat in het begin ook wat meer zo), maar eigenlijk letten de meeste mensen waarschijnlijk niet eens zo goed op elkaar.

Misschien moeten "we" er inderdaad maar steeds soepeler mee omgaan, hopelijk wordt het dan een duidelijker signaal dat er geen behoefte meer aan die plicht is.
pi_199170520
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 19:56 schreef Molo het volgende:

Gebruik voor evenementen, horeca, cultuur etc in Nederland, totaal niet nodig, onwenselijk en weg ermee
100x dit en liefst zo snel mogelijk
Alleen jammer dat er toch een hoop zijn die er wel aan mee doen, al hoop ik dat het bij een eenmalige ervaring is gebleven voor velen, het levert toch een hoop gedoe op.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199170556
https://www.telegraaf.nl/(...)in-wie-ze-zijn-gezet


Succes met je vaccinatiepaspoort nu :') :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 26 april 2021 @ 21:26:17 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199170575
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)in-wie-ze-zijn-gezet


Succes met je vaccinatiepaspoort nu :') :D
Maanden geleden al gemeld *) :+

Heb jij het hele artikel trouwens?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 21:26:38 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199170587
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)in-wie-ze-zijn-gezet

Succes met je vaccinatiepaspoort nu :') :D
Oh, for fucks sake.
pi_199170611
3 miljoen ook. Dat is meer dan de helft.

Dus straks kan je zeggen dat je 't hebt gehad en je krijgt je paspoortje.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199170626
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)in-wie-ze-zijn-gezet

Succes met je vaccinatiepaspoort nu :') :D
Ze doen maar wat zou mijn oma zeggen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199170642
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:27 schreef RipCity het volgende:
3 miljoen ook. Dat is meer dan de helft.

Dus straks kan je zeggen dat je 't hebt gehad en je krijgt je paspoortje.
Ik denk dat je dan eerder niets krijgt, en moet gaan leuren om je dossier bij te werken. O-)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:31:33 #36
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199170700
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:25 schreef RipCity het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)in-wie-ze-zijn-gezet

Succes met je vaccinatiepaspoort nu :') :D
Uiteindelijk alleen maar goed nieuws natuurlijk.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_199170705
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:26 schreef Molo het volgende:

[..]

Maanden geleden al gemeld *) :+

Heb jij het hele artikel trouwens?
van LC wel.

Omdat niet goed geregistreerd wordt wie wanneer gevaccineerd is tegen corona, is het onmogelijk om goed te voorspellen wat de epidemie doet in Nederland. Dat zegt Ernst Kuipers.
De voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg beklaagt zich erover dat we niet goed weten welke doelgroepen wanneer gevaccineerd zijn. Kuipers: „We horen dat er 5 miljoen prikken zijn gezet. Van zo'n 3 miljoen weten we in wie, maar van zo'n 2 miljoen prikken blijft het onduidelijk."
Vraagtekens verloop
Door die onduidelijkheid blijven er veel vraagtekens over het verdere verloop van de epidemie. Zou de informatie wel voor handen zijn, dan is het veel beter mogelijk om het verloop van de epidemie te voorspellen. „Dit geeft ongelooflijk veel onzekerheid."
Kuipers zei dat bij zijn wekelijkse persconferentie die hij maandagmiddag gaf. Daar benadrukte hij het belang van vaccineren. Zo'n drie weken na de eerste prik is iemand zo goed beschermd dat er van ziekenhuisopname geen sprake meer is. Dat is dus ook goed nieuws voor de ziekenhuizen.
lees meer

Weinig begrip voor afslaan vaccin
Hij zegt dan ook 'weinig begrip' te hebben voor mensen die het AstraZeneca-vaccin afslaan en willen wachten op een andere variant. „Dat betekent in de praktijk dat er vaccins overblijven en er vertraging onstaat in het vaccinatieprogramma. Als je hem nu pakt ben je over drie weken beschermd. Doe je dat niet, dan kun je weer achteraan sluiten." Kuipers benadrukte dat alle prikken volgens hem voldoende beschermen.
De gevolgen voor de samenleving zijn enorm, in positieve zin, zegt hij. „Kijk naar Engeland: daar is massaal gevaccineerd met AstraZeneca. Op het moment dat 30 procent van de bevolking gevaccineerd was, waren de aantallen in de ziekenhuizen met 90 procent gedaald."
'Iemand met corona neemt plek in voor 10 anderen op ic'
De instroom van coronapatiënten in de ziekenhuizen liep vorige week plotseling flink op. Gemiddeld kwamen er per dag meer dan 300 mensen binnen; het hoogste aantal van dit jaar. Die cijfers waren een tegenvaller nadat de daling leek te zijn ingezet. De druk op de ziekenhuizen is hoog. Kuipers zegt dat er nog iets meer coronapatiënten bij kunnen, maar de situatie steeds nijpender wordt.
Hij onderstreept wat covid-zorg betekent: „Iemand met corona ligt gemiddeld 17 dagen op een ic. Terwijl in veel andere gevallen, bijvoorbeeld bij een open hart-operatie, 24 uur genoeg is. Iemand met corona neemt plek in voor zo'n 10 anderen."
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 26 april 2021 @ 21:32:08 #38
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199170716
quote:
2s.gif Op maandag 26 april 2021 21:21 schreef R-woud93 het volgende:
Conclusie: Nederland is klaar met het mondkapje

Ik wacht nu op de persco
Duitsland is veel strikter met het mondkapjesbeleid en daar worden ze tenminste fatsoenlijk gedragen. Het is echt de miscommunicatie in het voorjaar waardoor de bereidheid om een mondkapje te dragen in Nederland erg laag is.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 26 april 2021 @ 21:32:54 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199170738
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:28 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ze doen maar wat zou mijn oma zeggen.
Reken er maar op dat die registratie van vaccinaties EU-breed een chaos wordt en dat landen totaal niet met elkaar in de pas lopen.
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:32:57 #40
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199170740
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:32 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Duitsland is veel strikter met het mondkapjesbeleid en daar worden ze tenminste fatsoenlijk gedragen. Het is echt de miscommunicatie in het voorjaar waardoor de bereidheid om een mondkapje te dragen in Nederland erg laag is.
Het gaat in Duitsland ook niet zo goed, dat mondkapje maakt 0 verschil
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:33:27 #41
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199170752
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:32 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Reken er maar op dat die registratie van vaccinaties EU-breed een chaos wordt en dat landen totaal niet met elkaar in de pas lopen.
En daardoor gaat dat plan mislukken, wat dus goed nieuws is.
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:34:41 #42
236264 crew  capricia
pi_199170790
Zelfs bij de vaccinatie-straat in Hilversum waar ik vorige week was met mijn moeder, hadden meer bezoekers hem niet of half op, dan mensen die hem gewoon goed droegen.
Definitely not CIA
  maandag 26 april 2021 @ 21:41:37 #43
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199170983
Is er uberhaupt al bekend wanneer de vaccinatiecijfers correct gerapporteerd gaan worden? Dit is het laatste wat ik erover kan vinden:

quote:
Vanwege de vele verschillende uitvoerders en locaties waarop vaccinaties worden
toegediend, is er ook een groot aantal bronsystemen die data aan CIMS moeten
leveren. Het gaat in totaal om 29 systemen die data aan CIMS moeten leveren en
waar dus koppelingen gerealiseerd moeten worden. Bij een groot aantal van de
bronsystemen is dit inmiddels gerealiseerd en zij leveren de vaccinatiedata aan
CIMS. Bij sommige systemen is dit echter nog niet het geval en daarom zien we
dat het aantal registraties dat nu in CIMS staat lager is dan het berekend aantal
prikken. Er liggen verschillende technische, praktische en juridische redenen aan
ten grondslag, waardoor het aantal doorgekomen registraties nu nog achterblijft.
In samenwerking met alle uitvoeringspartners wordt gekeken naar hoe dit in de
komende weken kan worden aangepakt. Het streven is om begin april op het
dashboard over te gaan naar de data die via CIMS kan worden ontsloten
. De
verwachting is dat het aantal registraties in CIMS op dat moment lager is dan het
berekend aantal gezette prikken, in verband met de vertraging die optreedt
doordat registraties later worden verwerkt als een prik is gezet.
https://www.rijksoverheid(...)d-van-zaken-covid-19
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  maandag 26 april 2021 @ 21:42:16 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199171001
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:31 schreef RipCity het volgende:

[..]

van LC wel.

Omdat niet goed geregistreerd wordt wie wanneer gevaccineerd is tegen corona, is het onmogelijk om goed te voorspellen wat de epidemie doet in Nederland. Dat zegt Ernst Kuipers.
De voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg beklaagt zich erover dat we niet goed weten welke doelgroepen wanneer gevaccineerd zijn. Kuipers: „We horen dat er 5 miljoen prikken zijn gezet. Van zo'n 3 miljoen weten we in wie, maar van zo'n 2 miljoen prikken blijft het onduidelijk."
Vraagtekens verloop
Door die onduidelijkheid blijven er veel vraagtekens over het verdere verloop van de epidemie. Zou de informatie wel voor handen zijn, dan is het veel beter mogelijk om het verloop van de epidemie te voorspellen. „Dit geeft ongelooflijk veel onzekerheid."
Kuipers zei dat bij zijn wekelijkse persconferentie die hij maandagmiddag gaf. Daar benadrukte hij het belang van vaccineren. Zo'n drie weken na de eerste prik is iemand zo goed beschermd dat er van ziekenhuisopname geen sprake meer is. Dat is dus ook goed nieuws voor de ziekenhuizen.
lees meer

Weinig begrip voor afslaan vaccin
Hij zegt dan ook 'weinig begrip' te hebben voor mensen die het AstraZeneca-vaccin afslaan en willen wachten op een andere variant. „Dat betekent in de praktijk dat er vaccins overblijven en er vertraging onstaat in het vaccinatieprogramma. Als je hem nu pakt ben je over drie weken beschermd. Doe je dat niet, dan kun je weer achteraan sluiten." Kuipers benadrukte dat alle prikken volgens hem voldoende beschermen.
De gevolgen voor de samenleving zijn enorm, in positieve zin, zegt hij. „Kijk naar Engeland: daar is massaal gevaccineerd met AstraZeneca. Op het moment dat 30 procent van de bevolking gevaccineerd was, waren de aantallen in de ziekenhuizen met 90 procent gedaald."
'Iemand met corona neemt plek in voor 10 anderen op ic'
De instroom van coronapatiënten in de ziekenhuizen liep vorige week plotseling flink op. Gemiddeld kwamen er per dag meer dan 300 mensen binnen; het hoogste aantal van dit jaar. Die cijfers waren een tegenvaller nadat de daling leek te zijn ingezet. De druk op de ziekenhuizen is hoog. Kuipers zegt dat er nog iets meer coronapatiënten bij kunnen, maar de situatie steeds nijpender wordt.
Hij onderstreept wat covid-zorg betekent: „Iemand met corona ligt gemiddeld 17 dagen op een ic. Terwijl in veel andere gevallen, bijvoorbeeld bij een open hart-operatie, 24 uur genoeg is. Iemand met corona neemt plek in voor zo'n 10 anderen."
Dank!

Ok, niets nieuws dus, helaas, was nieuwsgierig *)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199171013
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 21:41 schreef MichaelScott het volgende:
Is er uberhaupt al bekend wanneer de vaccinatiecijfers correct gerapporteerd gaan worden? Dit is het laatste wat ik erover kan vinden:
[..]

https://www.rijksoverheid(...)d-van-zaken-covid-19
Wat is er mis met de huidige rapportage?
  maandag 26 april 2021 @ 21:43:33 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199171032
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 21:41 schreef MichaelScott het volgende:
Is er uberhaupt al bekend wanneer de vaccinatiecijfers correct gerapporteerd gaan worden? Dit is het laatste wat ik erover kan vinden:
[..]

https://www.rijksoverheid(...)d-van-zaken-covid-19
CIMS (RIVM dus)krijgt niet alle registraties door vanuit de bronnen. Dus tenzij die bij de bronnen (de prikkende partijen/organisaties, en dat zijn er veel en veel verschillende) gefixt wordt, komt dit níet meer goed
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 26 april 2021 @ 21:45:46 #47
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199171111
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is er mis met de huidige rapportage?
quote:
Dit getal is een berekening van hoeveel prikken in totaal zijn gezet. De GGD-cijfers worden gemeld door de GGD-GHOR. Voor de ziekenhuizen, de huisartspraktijken en langdurige zorginstellingen maakt het RIVM een berekening door te kijken naar hoeveel vaccins er zijn bezorgd bij priklocaties. Lees meer over de berekening in de 'Cijferverantwoording'..
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 21:46:11 #48
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_199171125
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  maandag 26 april 2021 @ 21:47:19 #49
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199171164
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is er mis met de huidige rapportage?
Nou, die ene keer dat er 15 minuten voor de persco ineens 30% meer prikken ineens waren.... Dat wil je liever niet denk ik.

Hoewel rapportage niks aan een situatie veranderd, het gaat om het prikken zelf.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199171181
quote:
Ja, maar wat is daar mis mee?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')