abonnement Unibet Coolblue
pi_199167065
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:15 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nogmaals, De Jong reken ik niet mee als jeugdproduct van Ajax. Doku beoordeel ik puur op wat ik van hem zie. Overigens vind ik het wel interessant om te zien dat Noa Lang wel tot ontbolstering komt, dus er lijkt wel iets aan verbetering in opleiden zichtbaar.
Ik hoor het wel wanneer Anderlecht een halve finale CL speelt met 4-5 jeugdopleiding producten.

Noa Lang heeft nu eindelijk speeltijd, bij Twente deed hij het jaar ervoor ook leuk. Denk dat dit eerder laat zien dat de Belgische competitie van een stuk lager niveau is (Ruudje Vormer oa, Marin die er hier niks van bakt).
  maandag 26 april 2021 @ 18:17:55 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199167069
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:15 schreef 7Eleven het volgende:

[..]

Dit seizoen en 4 voorgaande alle keren onder Manu, waar heb je het nou over?
Dat kan wel zo zijn maar ik moet nog zien dat een door Ajax opgeleide aanvallend ingestelde speler bij Leicester zomaar even meekan.
We have always been at war with Eastasia.
  maandag 26 april 2021 @ 18:18:27 #103
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199167078
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:17 schreef 7Eleven het volgende:

[..]

Ik hoor het wel wanneer Anderlecht een halve finale CL speelt met 4-5 jeugdopleiding producten.

Noa Lang heeft nu eindelijk speeltijd, bij Twente deed hij het jaar ervoor ook leuk. Denk dat dit eerder laat zien dat de Belgische competitie van een stuk lager niveau is (Ruudje Vormer oa, Marin die er hier niks van bakt).
Op Ajax na is de Belgische top van hoger niveau. Dessers wordt hier gewoon topscorer.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199167085
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Dat kan wel zo zijn maar ik moet nog zien dat een door Ajax opgeleide aanvallend ingestelde speler bij Leicester zomaar even meekan.
Bij het grote Leicester, hoop het eens te zien ja. Het doet mij wel deugd dat een bankspeler van Ajax straks verkozen wordt tot de beste speler van Belgie.
pi_199167113
XOR heeft wel een punt, het zijn de laatste jaren (vele jaren) vnl. verdedigend ingestelde spelers die doorbreken en soms wat middenvelders. Top aanvallers levert Ajax al meer dan 20 jaar niet meer af, dat was vroeger juist de specialiteit van het huis.
Is ook wel een andere tijd waarbij spelers al vroeg uit de opleiding vertrekken (om daarna te mislukken in het buitenland).
Wat dat betreft is het wel jammer dat Brobbey vertrekt, daar zie ik wel een speler in die ver kan komen.
Voor zover ik het kan zien zit er ook geen topaanvaller aan te komen in de jeugd (maar ik laat me graag verrassen).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199167124
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:18 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Op Ajax na is de Belgische top van hoger niveau. Dessers wordt hier gewoon topscorer.
Heeft eerder te maken met de manier van spelen. Zie mijn eerdere post over een bankzitter van Ajax die de Belgische comp aan flarden schiet. Er is een reden dat alle Belgische clubs unaniem voor de BeNeliga zijn, niveau is direct een stuk hoger.

Weet verder niet of je Belg bent, maar staat Nederland niet hoger op de Uefa coef lijst? En de balans voor onderlinge confrontaties in Europa is ook flink in het voordeel voor NL clubs. Uit mn hoofd won Psv van Zulte, Az van Antwerp, Ajax van Standard..?
pi_199167138
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:21 schreef Pedroso het volgende:
XOR heeft wel een punt, het zijn de laatste jaren (vele jaren) vnl. verdedigend ingestelde spelers die doorbreken en soms wat middenvelders. Top aanvallers levert Ajax al meer dan 20 jaar niet meer af, dat was vroeger juist de specialiteit van het huis.
Is ook wel een andere tijd waarbij spelers al vroeg uit de opleiding vertrekken (om daarna te mislukken in het buitenland).
Wat dat betreft is het wel jammer dat Brobbey vertrekt, daar zie ik wel een speler in die ver kan komen.
Voor zover ik het kan zien zit er ook geen topaanvaller aan te komen in de jeugd (maar ik laat me graag verrassen).
Maar enige nuancering hierop, Ajax is de afgelopen jaren genoeg aanvullende/creatieve spelers verloren op hun 16-18e (Redan, Dilrosun, Malen, Brobbey straks, die jongen van 16 naar Dortmund).

Veel is ook niet top maar zit nogal een verschil in bij Ajax je opleiding afmaken of met 30 andere toptalenten bij City/Chelsea komen.

Ben het ermee eens dat het beter kan, maar afgelopen jaren is er genoeg doorgebroken. Soms wat meer aanvallend, nu wat meer verdedigend. Tuurlijk kan Ajax zich niet meten met La Masia, maar om nou te gaan stellen dat Anderlecht het beter doet dan Ajax en met dit soort voorbeelden te komen..
  maandag 26 april 2021 @ 18:29:21 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199167222
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:22 schreef 7Eleven het volgende:

[..]

Heeft eerder te maken met de manier van spelen. Zie mijn eerdere post over een bankzitter van Ajax die de Belgische comp aan flarden schiet. Er is een reden dat alle Belgische clubs unaniem voor de BeNeliga zijn, niveau is direct een stuk hoger.

Weet verder niet of je Belg bent, maar staat Nederland niet hoger op de Uefa coef lijst? En de balans voor onderlinge confrontaties in Europa is ook flink in het voordeel voor NL clubs. Uit mn hoofd won Psv van Zulte, Az van Antwerp, Ajax van Standard..?
Nederland staat alleen hoger omdat Ajax alle punten voor Nederland binnenkopt. Club Brugge en Genk staan in de clubcoefficientenranking boven PSV, AA Gent, Standard en Anderlecht staan boven AZ en Feijenoord.

En nee, ik ben geen Belg.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199167232
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 18:23 schreef 7Eleven het volgende:

[..]

Maar enige nuancering hierop, Ajax is de afgelopen jaren genoeg aanvullende/creatieve spelers verloren op hun 16-18e (Redan, Dilrosun, Malen, Brobbey straks, die jongen van 16 naar Dortmund).

Veel is ook niet top maar zit nogal een verschil in bij Ajax je opleiding afmaken of met 30 andere toptalenten bij City/Chelsea komen.
Vooral bij Redan is dat doodzonde geweest, zag er naar uit dat die het wel zou halen maar is inmiddels niet eens meer in beeld bij een laagvlieger in de Bundesliga.
Er valt nog wel winst te behalen om dat soort jongens binnenboord te houden maar als de topclubs uit de Premier League met flappen gaat zwaaien dan is het vaak een kansloze zaak (zeker als ze dan ook nog Raiola als zaakwaarnemer hebben).
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
  maandag 26 april 2021 @ 18:34:33 #110
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199167314
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:29 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Vooral bij Redan is dat doodzonde geweest, zag er naar uit dat die het wel zou halen maar is inmiddels niet eens meer in beeld bij een laagvlieger in de Bundesliga.
Er valt nog wel winst te behalen om dat soort jongens binnenboord te houden maar als de topclubs uit de Premier League met flappen gaat zwaaien dan is het vaak een kansloze zaak (zeker als ze dan ook nog Raiola als zaakwaarnemer hebben).
Redan was eigenlijk een veel betere versie van Boadu, Dilrosun was ook een zeer behoorlijk talent. Malen vond ik van die drie de beste.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199167643
quote:
17s.gif Op maandag 26 april 2021 15:56 schreef Class het volgende:

[..]

Ik vond het maar een matige aankoop aan het begin van het seizoen :D :X
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

grappig wel hoe dat loopt, had echt het idee dat vd Beek een veel betere versie van Klaassen is maar dat lijkt niet zo te zijn al denk ik dat hij in de kleine ruimte wel beter is
Blij dat jullie inzien dat jullie er flink naast zaten. Klaassen hoefde volgens velen niet te komen toen er sprake van was.

Vind hem in veel opzichten beter dan Donny, alleen wellicht een iets mindere techniek.
  maandag 26 april 2021 @ 19:24:36 #112
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199168221
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:51 schreef Vjenne12345 het volgende:

[..]

[..]

Blij dat jullie inzien dat jullie er flink naast zaten. Klaassen hoefde volgens velen niet te komen toen er sprake van was.

Vind hem in veel opzichten beter dan Donny, alleen wellicht een iets mindere techniek.
:) niet overdrijven, ik zat er niet flink naast maar hij is een goeie aankoop gebleken
  maandag 26 april 2021 @ 20:45:06 #113
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199169711
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:56 schreef GGMM het volgende:
Slecht nieuws jongens, Berghuis is er niet bij tegen Ajax :{

@:maxi-mus
Erg jammer, dat juist hem dit nou moet overkomen.
pi_199170629
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:29 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Vooral bij Redan is dat doodzonde geweest, zag er naar uit dat die het wel zou halen maar is inmiddels niet eens meer in beeld bij een laagvlieger in de Bundesliga.
Er valt nog wel winst te behalen om dat soort jongens binnenboord te houden maar als de topclubs uit de Premier League met flappen gaat zwaaien dan is het vaak een kansloze zaak (zeker als ze dan ook nog Raiola als zaakwaarnemer hebben).
Klopt, bij meer van die jongens doodzonde. Terwijl het waarschijnlijk heel anders was gelopen als ze ‘gewoon’ waren gebleven. Bij spelers die bij Psv en Feyenoord vertrokken op jonge leeftijd idem.
pi_199170685
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:29 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Nederland staat alleen hoger omdat Ajax alle punten voor Nederland binnenkopt. Club Brugge en Genk staan in de clubcoefficientenranking boven PSV, AA Gent, Standard en Anderlecht staan boven AZ en Feijenoord.

En nee, ik ben geen Belg.
Maar ook in de onderlinge confrontaties zijn de Nederlandse clubs vaak beter en gaan door, aan dat punt ga je even voorbij? In Belgie is het ook met name Brugge dat er bovenuit steekt.

Ben het niet compleet met je oneens hoor, denk alleen dat ik een wat optimistischere kijk heb op dit punt.
pi_199171713
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 21:31 schreef 7Eleven het volgende:

[..]

Maar ook in de onderlinge confrontaties zijn de Nederlandse clubs vaak beter en gaan door, aan dat punt ga je even voorbij? In Belgie is het ook met name Brugge dat er bovenuit steekt.

Ben het niet compleet met je oneens hoor, denk alleen dat ik een wat optimistischere kijk heb op dit punt.
Stel er was nu een BeNeLiga dan zou de stand in het linker rijtje zijn:

1) Ajax
2) Club Brugge
3) PSV
4) AZ
5) Antwerp
6) Vitesse
7) Anderlecht
8) Feyenoord
9) Genk
pi_199171910
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 14:27 schreef Tarado het volgende:
[ twitter ]

@:Shreyas
Weer een kapitale blunder gisteren hè, het is dat Gudmundsson niet goed kon afspelen aan Boadu en zelf zeer matig is wanneer hij alleen op de keeper afgaat, maar anders stond je gewoon met 0-1 achter.
Tegen PSV of tegen een club uit de CL/EL kom je er niet mee weg.

Dit is precies wat ik bedoel, op de beslissende momenten faalt deze gast keer op keer.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_199171958
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:09 schreef Intint het volgende:

[..]

Stel er was nu een BeNeLiga dan zou de stand in het linker rijtje zijn:

1) Ajax
2) Club Brugge
3) PSV
4) AZ
5) Antwerp
6) Vitesse
7) Anderlecht
8) Feyenoord
9) Genk
1) Ajax
2) PSV
3) AZ
4) Club Brugge
5) Vitesse
6) Antwerp
7) Feyenoord
8) Anderlecht
9) Genk

Eerder zoiets.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 26 april 2021 @ 22:24:22 #119
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199171984
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

1) Ajax
2) PSV
3) AZ
4) Club Brugge
5) Vitesse
6) Antwerp
7) Feyenoord
8) Anderlecht
9) Genk

Eerder zoiets.
:')

AZ en PSV boven Brugge :')

Feijenoord boven Anderlecht :')
We have always been at war with Eastasia.
pi_199172036
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:24 schreef -XOR- het volgende:

[..]

:')

AZ en PSV boven Brugge :')
Zeker, laten we hopen dat PSV of AZ deze club zal treffen in de voorronde CL of desnoods in de CL/EL, dan ben je misschien meteen overtuigd.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_199172054
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:23 schreef Shreyas het volgende:

[..]

1) Ajax
2) PSV
3) AZ
4) Club Brugge
5) Vitesse
6) Antwerp
7) Feyenoord
8) Anderlecht
9) Genk

Eerder zoiets.
Haha deze user heeft z'n oranje bril voor morgen alvast even op gezet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199172081
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha deze user heeft z'n oranje bril voor morgen alvast even op gezet.
Die Belgische competitie is echt zwaar overschat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 26 april 2021 @ 22:30:57 #123
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199172096
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:27 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Zeker, laten we hopen dat PSV of AZ deze club zal treffen in de voorronde CL of desnoods in de CL/EL, dan ben je misschien meteen overtuigd.
Club won 2x van Zenith en was dichterbij plaatsing 2e ronde CL dan Ajax, PSV verliest van kneuzen in de EL.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199172133
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:30 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Club won 2x van Zenith en was dichterbij plaatsing 2e ronde CL dan Ajax, PSV verliest van kneuzen in de EL.
Dit heeft ook te maken met de loting natuurlijk. Als je een beetje mazzel hebt met de loting kan zelfs een Belgische club dichtbij overwintering komen. PSV neemt de EL natuurlijk niet serieus maar een selectie is niet minder dan die van Ajax. Dus als je Ajax boven Club Brugge plaatst, dan geldt dat ook voor PSV.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_199172142
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]
PSV neemt de EL natuurlijk niet serieus
_O-.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')