abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:16:32 #101
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199179925
https://www.vakbladelite.(...)icht-op-wereldmarkt/
en de melk prijs blijft maar dalen terwijl de voerkosten stijgen
In februari van dit jaar komt de gemiddelde berekende melkprijs op 33,98 euro per 100 kg standaardmelk. Dat is iets meer dan in de maand januari, 21 cent om precies te zijn. Ten opzichte van februari 2020 lag de prijs in februari jongsleden 22 cent lager.

Wat gaan de boeren dan doen??
Nog meer koeien houden en nog meer stront met nog meer subsidie
Men moet omschakelen van koe naar akker

Die race kun je niet winnen en moet je ook niet willen winnen
zeker niet met landen als Denemarken

En de overheid maar nieuwe regeltjes bedenken als minder eiwit en minder soja

[ Bericht 13% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2021 15:36:07 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 april 2021 @ 15:45:48 #102
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199180276
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 18:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Laten we inderdaad al het groen in Nederland volproppen met woningen, industrieterreinen en blokkendozen van Bol en andere bedrijven. Doen we er voor de lol een lullig hertenkampje en kunstmatig aangelegd beekje bij, voor de 'natuur'.

Zitten we straks na de babyboom met een overvloed aan huizen en debiele 'natuur-recrea-woonparken'. Liever weilanden dan die betonnen vervuiling.

50% van de boeren weg... Ben je wel helemaal lekker?

Verder: MMoore-wil-een-wooncontainer-topic 8.976.
Er is geen babyboom, die is geweest , uitgesmeerd ,
Velen gaan 100 worden zoals ik, anderen gaan erg vroeg dood door drugs zoals jij
Instroom komt tegenwoordig op hoogte binnen uit Syrie en Afrika , dus de bevolkingspiramide is geen piramide meer maar lijkt op een dikke lantaarnpaal die STEEDS langer gaat worden
https://www.populationpyramid.net/netherlands/2100/

quote:
14s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

Tijdelijke woningen dat is een goede manier om snel het woning tekort in te lopen, dat geloof ik zeker .

Zodat ouderen als ik, die een grote woning in hun eentje bewonen, dan in een zorg hulp groep bijeen wonen, dat scheelt ook al die marktwerking buro meisjes al dat gesjees met die autootjes en traplift subsidies

Overigens zijn er bij de overheid ook al zulke planen hoor
Want er komen steeds meer ouderen die alleen wonen , in een veel te grote woning , dat komt omdat Blok de uitstroom uit de woningmarkt op slot heeft gegooid , door de thuis woonverplichting in 2012
Over 20 jaar dan wonen er 1,1 persoon per woning met ieder 5 slaapkamers

Bij ieder dorp een boer die het land wil vrijgeven voor 20 jaar of gaat rentenieren of elders opnieuw gaan koebeesten doen
Scheelt ook weer landbouwsubsidie

De vrijkomende gelden bij verkoop komen dan weer tegoed aan starters , zo repareer je de uitstroom en de instroom en je regelt de financiering *O* w/ w/

Het BLOK slot moet weer van de woningmarkt af
En dat kan heel snel door : >???? Juist prefab wooncontainers

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2021 17:53:47 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199181446
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:13 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als de subsidie (die overigens uit de EU komt) wegvalt knalt de prijs voor consumenten gewoon omhoog.
Dat was en is dan ook de reden van die EU subsidies op landbouw, de bevolking voorzien van betaalbaar en goed voedsel. Als er in Nederland minder boeren zijn dan zal er vanuit de EU minder subsidie binnenstromen, die subsidie zal naar andere EU landen gaan. Nederland wordt een nog grotere netto betaler dan het nu al is.
Die subsidie moet wel eerst betaald worden vanuit de belastingen die je landelijk heft.
Die zouden dan omlaag kunnen. Minder belasting op alles.
Minder ambtenaren nodig om de regelingen te misbruiken en verkeerd uit te leggen. Euuh sorry, om ze minder uren te laten slapen in Brussel. Euuuh sorry weer een foutje, om dus geld te ontwaarden. ooooh ben ik nou echt zo dom om heel de tijd foute aannames te doen?

In het kort, minder subsidies leidt tot minder ambtenaren waardoor minder belasting geheven hoeft te worden.
pi_199181486
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:26 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Die subsidie moet wel eerst betaald worden vanuit de belastingen die je landelijk heft.
Die zouden dan omlaag kunnen. Minder belasting op alles.
Minder ambtenaren nodig om de regelingen te misbruiken en verkeerd uit te leggen. Euuh sorry, om ze minder uren te laten slapen in Brussel. Euuuh sorry weer een foutje, om dus geld te ontwaarden. ooooh ben ik nou echt zo dom om heel de tijd foute aannames te doen?

In het kort, minder subsidies leidt tot minder ambtenaren waardoor minder belasting geheven hoeft te worden.
Onze afdracht aan de EU gaat niet omlaag die gaat enkel omhoog. Leuk de theorie die je oppert, in de praktijk zal het je nooit lukken.

En als je dat traject van jaren in wil (de huidige landbouwsubsidies zijn volgens mij net voor de komende 4 jaar vastgelegd in het Europees parlement) regel het dan eerst netjes in de EU voordat we hier gaan aankloten en inkomsten mislopen.
pi_199181519
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Onze afdracht aan de EU gaat niet omlaag die gaat enkel omhoog. Leuk de theorie die je oppert, in de praktijk zal het je nooit lukken.

En als je dat traject van jaren in wil (de huidige landbouwsubsidies zijn volgens mij net voor de komende 4 jaar vastgelegd in het Europees parlement) regel het dan eerst netjes in de EU voordat we hier gaan aankloten en inkomsten mislopen.
Dit was een beetje olie op het vuur.

Ik ben wel van mening dat er 50 % te veel ambtenaren zijn maar niet alles kan zonder een groep van die opvreters.
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:34:17 #106
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199181541
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:26 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Die subsidie moet wel eerst betaald worden vanuit de belastingen die je landelijk heft.
Die zouden dan omlaag kunnen. Minder belasting op alles.
Minder ambtenaren nodig om de regelingen te misbruiken en verkeerd uit te leggen. Euuh sorry, om ze minder uren te laten slapen in Brussel. Euuuh sorry weer een foutje, om dus geld te ontwaarden. ooooh ben ik nou echt zo dom om heel de tijd foute aannames te doen?

In het kort, minder subsidies leidt tot minder ambtenaren waardoor minder belasting geheven hoeft te worden.
Meer subsidie om je eigen huis meer te bevuilen? Dat meen je niet

Misschien kun je met dat overtollig land ook iets winstgevends en schoons doen zoals Bosaanplant of container woningen voor ouderen of akkerbouw

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2021 17:52:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:56:41 #107
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199181782
https://longreads.cbs.nl/(...)20dan%20koopwoningen.

8 miljoen woningen met 2 personen is 16 miljoen personen
met 1,2 persoon per woning heb je met 100.000 instroom 16 miljoen woningen nodig
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 april 2021 @ 17:59:56 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199181818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:34 schreef michaelmoore het volgende:

Misschien kun je met dat overtollig land ook iets winstgevends en schoons doen zoals Bosaanplant of container woningen voor ouderen of akkerbouw
Maar waar blijft de weidevogel dan in dit geheel? Volgens mij was dat het onderwerp van dit topic... :')

En ik weet niet hoor, akkerbouw wordt gedaan door metaalarbeiders ofzo?
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:02:02 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199181853
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:56 schreef michaelmoore het volgende:
https://longreads.cbs.nl/(...)20dan%20koopwoningen.

8 miljoen woningen met 2 personen is 16 miljoen personen
met 1,2 persoon per woning heb je met 100.000 instroom 16 miljoen woningen nodig
Kun je je nick niet veranderen in "Starhopper-01" ofzo? Die heeft ook regelematig hele gesprekken met haarzelf in sommige topics. :')
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:11:06 #110
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199181977
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Maar waar blijft de weidevogel dan in dit geheel? Volgens mij was dat het onderwerp van dit topic... :')


De weidevogel die doet prima op akkerland hoor , daar is bescherming tegen roofvogels en zijn voldoende wormpjes en insecten

quote:
Vooral de vogels die broeden in de wei brengen steeds minder kuikens groot.
In 2019 verliet zeker een kuiken levend het nest in 40 procent van de gevallen, terwijl dat nog 60 procent was in 2012.

Bij vogels die broeden in stuikgewas of op boerenerven hangt dit percentage al jaren stabiel rond de 80.

Als wordt gekeken naar het percentage vogels dat de volwassenheid bereikt, dan is te zien dat al deze vogelpopulaties de afgelopen twintig jaar kleiner zijn geworden.

Ook zo bekeken gaat het de laatste jaren vooral slecht met de vogels die hun nesten bouwen op velden.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 17:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

)
En ik weet niet hoor, akkerbouw wordt gedaan door metaalarbeiders ofzo?[/
Het gaat ook niet om het verbieden van akkerbouw of tuinbouw , maar om omschakeling van verouderde intensieve koestallen naar kringloop boeren

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 27-04-2021 18:34:03 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 dinsdag 27 april 2021 @ 18:15:29 #111
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199182034
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 14:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nou als ze maar eens stoppen met het land vervuilen

En wat ze dan gaan doen dat moeten ze zelf weten , horecabaas of Boswachter

Meer ruimte voor natuur en bos en schone recreatie en schone woningbouw
Hier is het loonpeil te hoog, de grondprijs te hoog en we kunnen al die stront niet kwijt
en dat we dit ook nog subsidiëren is van de zotte

Daarnaast hebben we het fosfaatrecht en het grondgebonden boeren om de sector in toom te houden,
echter dan gaat men in kolonne naar de Jumbo en AH om te protesteren tegen de te lage prijs, waarvan de oorzaak ligt in het fosfaatrecht als HET grote verschil tussen Nederland en Denemarken

https://www.melkvee.nl/ar(...)melkprijs-in-europa/

In feite is het een oorlog tussen de regelgevende overheid en de strontboeren zowel varkens als koeien
Daar gaat het jou en andere betonfetisjisten helemaal niet om.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:16:00 #112
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199182040
Helemaal eens met TS.
Kappen met die verkrachting van onze flora en fauna.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:34:50 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199182237
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:15 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Daar gaat het jou en andere betonfetisjisten helemaal niet om.
Het gaat ook niet om beton
, maar om omschakeling van verouderde intensieve koestallen naar kringloop boeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Beste debater 2022 dinsdag 27 april 2021 @ 18:37:13 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199182262
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om beton
, maar om omschakeling van verouderde intensieve koestallen naar kringloop boeren
Het gaat om jouw wooncontainer.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 27 april 2021 @ 18:42:52 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:09:50 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199182619
En dit is natuurlijk ook best bijzonder. We gaan juist terug naar de natuurlijke situatie want weidevogels kwamen van oudsher amper voor in Nederland. Maar goed, dat zei ik ergens in het begin van dit topic al, wat je er aan de ene kant bijplust verdwijnt aan de andere kant. En ja, ook met dank aan @Dven, ik had er overheen gelezen want zat toen mobiel. ;)

quote:
Weidevogels zijn in Nederland tot bloei gekomen in een periode dat er in de weidegebieden geen roofdieren waren, doordat de mens die door de eeuwen heen met alle mogelijke middelen heeft bestreden. Hierdoor zijn de weidevogels niet opgegroeid met de aanwezigheid van roofdieren en is de mens gewend geraakt aan dichtheden van weidevogels die feitelijk ‘onnatuurlijk’ hoog zijn.

Het hoogtepunt van de bloei vond plaats in de jaren vijftig en zestig toen de bemesting van de graslanden zo sterk was toegenomen, dat er voldoende van was om een hoge wormenstand te creëren. Deze hoge wormenstand is voor weidevogels van cruciaal belang. Afgezien van een gebrek aan roofdieren, waren er ook geen roofvogels, zoals havik en buizerd, in de open weidevogelgebieden. Door de beschermende maatregelen en veranderde inzichten, waardoor gif en klemmen werden verboden, zijn roofdieren langzamerhand weer in deze gebieden teruggekomen. In feite de natuurlijke situatie.
Bron
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:12:22 #117
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199182652
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:09 schreef AchJa het volgende:
En dit is natuurlijk ook best bijzonder. We gaan juist terug naar de natuurlijke situatie want weidevogels kwamen van oudsher amper voor in Nederland. Maar goed, dat zei ik ergens in het begin van dit topic al, wat je er aan de ene kant bijplust verdwijnt aan de andere kant. En ja, ook met dank aan @:Dven, ik had er overheen gelezen want zat toen mobiel. ;)
[..]

Bron
Onnatuurlijk hoog =/= amper voorkomen. Maar fijn dat je toch nog de moeite genomen hebt het door te nemen.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:14:51 #118
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199182694
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:12 schreef Dven het volgende:
Onnatuurlijk hoog =/= amper voorkomen. Maar fijn dat je toch nog de moeite genomen hebt het door te nemen.
Ik bedoel hiermee het oude landschap waar men weer naar streeft zoals we dat zeg eind 1800 ofzo hadden. Dat leende zich niet voor weidevogels.

Edit:

quote:
Conclusie

Vanwege de ecologische relatie tussen de intensiteit van landbouw en de dichtheid aan weidevogels is als hypothese geformuleerd dat weidevogels vóór 1900 minder algemeen waren dan in de 20e eeuw. Voor het toetsen van deze hypothese zijn zeven soorten steltlopers gekozen. Gericht bronnen-onderzoek naar deze soorten leverde voldoende gegevens om de hypothese te toetsen. De hypothese over het relatief geringe voorkomen van weidevogels vóór 1900 blijkt juist. Alleen voor de kemphaan is het waarschijnlijk dat de soort vóór 1900 een groter aantal broedparen had dan het maximum van na 1900. Voor de andere soorten was het aantal broedparen in de 20e eeuw op zijn hoogst; voor scholekster, grutto, kievit zelfs na 1950.
Bron (PDF)

Juist de boeren hebben gezorgd voor een enorme toename van de weidevogels.

[ Bericht 23% gewijzigd door AchJa op 27-04-2021 19:22:13 ]
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:20:35 #119
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199182757
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bedoel hiermee het oude landschap waar men weer naar streeft zoals we dat zeg eind 1800 ofzo hadden. Dat leende zich niet voor weidevogels.
het huidige weiland is kaal staan geen bomen langs de sloot en is erg geen hoog gras
en biedt geen beschutting voor roofvogels , in boomgaarden vinden ze nog wel beschutting

Rond 1800 was er voldoende beschutting tegen roofvogels en ook hoog gras en veel insecten en wormen


When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:21:35 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199182769
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:20 schreef michaelmoore het volgende:
het huidige weiland is kaal staan geen bomen langs de sloot en is erg geen hoog gras
en biedt geen beschutting voor roofvogels , in boomgaarden vinden ze nog wel beschutting

Rond 1800 was er voldoende beschutting tegen roofvogels en ook hoog gras en veel insecten en wormen
Zie mijn edit.
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:23:20 #121
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199182791
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:21 schreef AchJa het volgende:

[..]

Zie mijn edit.
ja ik hou niet bij wat jij al dan niet edit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:25:13 #122
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199182818
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:23 schreef michaelmoore het volgende:
ja ik hou niet bij wat jij al dan niet edit
quote:
Nederland is een weidevogelland geworden door de mens. Waar nu weilanden zijn, was moerasbos en hoogveen dominant. Die zijn door de mens ontgonnen. Vooral voor het houden van veel rundvee was veel weiland nodig en de weidevogels hebben enorm van die veehoudende mens geprofiteerd.Maar de positie van Nederland als weidevogelland heeft waarschijnlijk geen lange historie.De geschiktheid van weiland voor weidevogels is onder meer afhankelijk van de intensiteit van de landbouw. Bij lage intensiteit is de schrale voedingstoestand van de bodem beperkend. Door bemesting neemt het aantal bodemdieren toe en daarmee verbetert de voedselvoorziening voor weidevogels.
:W

Het feitenvrije gelul van je is wel weer even klaar of niet?
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:27:47 #123
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199182848
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

[..]

:W
Ja door de kale weilanden is er geen beschutting voor vogels en zijn ze een makkelijke prooi
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:28:20 #124
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_199182860
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik bedoel hiermee het oude landschap waar men weer naar streeft zoals we dat zeg eind 1800 ofzo hadden. Dat leende zich niet voor weidevogels.
Dat leent zich daar wel voor. Alleen niet wanneer je streven het bereiken van een zo hoog mogelijke weidevogelstand is maar goed, dat lijkt me voor de meeste mensen niet 'het streven'.

Schilderijen van honderden jaren terug staan niet zonder reden boordevol weidevogels. Het rapen van eieren was niet zonder reden een levendige handel en het eten van weidevogels was ook niet zonder reden wijdverspreid.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:30:12 #125
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_199182881
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:28 schreef Dven het volgende:
Dat leent zich daar wel voor. Alleen niet wanneer je streven het bereiken van een zo hoog mogelijke weidevogelstand is maar goed, dat lijkt me voor de meeste mensen niet 'het streven'.

Schilderijen van honderden jaren terug staan niet zonder reden boordevol weidevogels. Het rapen van eieren was niet zonder reden een levendige handel en het eten van weidevogels was ook niet zonder reden wijdverspreid.
Lees vooral bovenstaande posts niet...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')