abonnement Unibet Coolblue
  zondag 25 april 2021 @ 21:25:47 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199157135
quote:
Het Trocadéro in Parijs stroomde zondag vol met 20.000 demonstranten die het niet eens zijn met deze beslissing van de Hoge Raad.

’Roken schaadt de gezondheid van Joden’, valt er te lezen op een spandoek. Of: ’Bob Marley rookte vijftig joints per dag, maar heeft nooit iemand vermoord’. Het is duidelijk: de manifestanten op het bordes voor de Eiffeltoren zijn het er niet mee eens dat Kobili Traoré niet wordt vervolgd omdat hij ontoerekeningsvatbaar was tijdens het vermoorden van Halimi. Hij raakte volledig buiten zichzelf nadat hij veel had geblowd. Volgens de Franse wet maakt de oorzaak van een psychose niet uit: de dader hoeft zich dan niet voor de rechter te verantwoorden.

BEKIJK OOK:
Vloedgolf van antisemitisme
’Allahu Akbar’

De moord op de 65-jarige, in april 2017, kreeg al eerder veel aandacht. Het duurde lang voordat het Openbaar Ministerie de daad ’antisemitisch’ noemde. Terwijl de dader, die luidkeels ’Allahu Akbar’ riep, haar ’de duivel’ noemde en het speciaal op de Joodse vrouw had gemunt. Nu is er onbegrip over de kwalificatie ’jodenhaat’ in combinatie met het feit dat hij zichzelf niet in bedwang had. Waarom viel de Malinees dan niet een willekeurig iemand aan?

Paul Giberstaijn is op het Trocadéro om hij zich in de steek gelaten voelt. „Toen in 1990 grafschennis werd gepleegd op een Joods kerkhof door neonazi’s in Carpentras, kregen we steun uit het hele land. Deze moord is een voorbeeld van het ’nieuwe antisemitisme. Traoré is een radicale moslim, maar dat benoemen is taboe.”
https://www.telegraaf.nl/(...)dat-dader-stoned-was

Allemaal leuk&aardig natuurlijk, maar ik vraag me af of wanneer een dronken neo-nazi onder het roepen van ‘Sieg Heil’ een neger aan zijn mes rijgt hij ook ontoerekeningsvatbaar geacht wordt. Of dat het dan een hatecrime woordt genoemd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199157198
En dan zeggen ze dat wij D66 rechters hebben...
.
pi_199158491
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 21:28 schreef Fer het volgende:
En dan zeggen ze dat wij D66 rechters hebben...
De rechter lijkt de wet gevolgd te hebben, waarin kennelijk is vastgelegd dat je niet vervolgd kunt worden als je in een psychose handelde, ongeacht de oorzaak van die psychose. Ik hoop/vermoed dat hier nog wel een vervolg op gaat komen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 25 april 2021 @ 22:46:59 #4
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199158562
Een psychose is nog wel een tikje anders dan stoned zijn natuurlijk. Daarmee vervalt de door jou genoemde vergelijking ook een beetje. Hij is vrijgesproken omdat hij psychotisch was, niet omdat ie onder invloed was.
  zondag 25 april 2021 @ 22:49:40 #5
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199158596
Vooral die laatste zin maakt het lekker dubieus. Verkeerde hij nou in een psychose of was hij geradicaliseerd? Het lijkt me elkaar wel uit te sluiten in elk geval.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 25 april 2021 @ 23:15:49 #6
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199158979
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 22:49 schreef Fcu030 het volgende:
Vooral die laatste zin maakt het lekker dubieus. Verkeerde hij nou in een psychose of was hij geradicaliseerd? Het lijkt me elkaar wel uit te sluiten in elk geval.
Je kunt natuurlijk en geradicaliseerd zijn en onschuldige voorbijgangers vermoorden een paar bruggen te ver vinden. Dat hoeft elkaar an sich niet uit te sluiten.
  zondag 25 april 2021 @ 23:24:27 #7
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199159100
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:15 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk en geradicaliseerd zijn en onschuldige voorbijgangers vermoorden een paar bruggen te ver vinden. Dat hoeft elkaar an sich niet uit te sluiten.
In hoeverre een willekeurig iemand het binnen de marges van het acceptabele vindt vallen doet niets af aan de definitie van een psychose. Radicaliseren komt anders tot stand dan een psychose.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 25 april 2021 @ 23:31:48 #8
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199159213
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:24 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

In hoeverre een willekeurig iemand het binnen de marges van het acceptabele vindt vallen doet niets af aan de definitie van een psychose. Radicaliseren komt anders tot stand dan een psychose.
Correct, maar die 2 sluiten elkaar dus niet uit.
  zondag 25 april 2021 @ 23:33:19 #9
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199159233
Wtf...

Zelfde niveau als 'die dronken doodrijder kon er niks aan doen want hij was dronken'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 25 april 2021 @ 23:35:50 #10
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199159268
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 23:31 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Correct, maar die 2 sluiten elkaar dus niet uit.
Daar denk ik dus anders over. Dat ze allebei onwenselijk zijn ben ik met je eens.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  zondag 25 april 2021 @ 23:38:40 #11
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199159306
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:35 schreef Fcu030 het volgende:

[..]

Daar denk ik dus anders over.
Dus mensen die geradicaliseerd zijn kunnen niet psychotisch worden? Bijzonder.
  zondag 25 april 2021 @ 23:41:11 #12
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_199159330
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:38 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dus mensen die geradicaliseerd zijn kunnen niet psychotisch worden? Bijzonder.
Jawel, maar dan zouden ze zich dus ineens heel verward gedragen vanuit een geradicaliseerde staat.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_199159357
So? In België wordt iemand ook niet veroordeeld wanneer ie niet toerekeningsvatbaar bevonden wordt, maar dat betekent niet dat ie sneller vrijkomt, integendeel. Heel wat geïnterneerden (het Belgische TBS) zitten levenslang vast, en daar zijn er ook bij die slechts een diefstal hebben gepleegd.
Ik weet niet hoe het in Frankrijk geregeld is, maar ik heb tot nu toe nergens gelezen dat hij vrijgelaten wordt.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199160926
In een psychose of onder invloed verander je niet van een lievertje ineens in het totaal tegenovergestelde. Ophangen dus.
  maandag 26 april 2021 @ 08:27:05 #15
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199160936
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:46 schreef PiyeReloaded het volgende:
Een psychose is nog wel een tikje anders dan stoned zijn natuurlijk. Daarmee vervalt de door jou genoemde vergelijking ook een beetje. Hij is vrijgesproken omdat hij psychotisch was, niet omdat ie onder invloed was.
Maar als een dronken nazi dan een neger doodsteekt terwijl hij Sieg Heil roept, en de psycholoog zegt dat hij op dat moment een psychose had, was hij dan vrijgesproken?

Het is nog wat anders wanneer een willekeurige persoon (dus geen geradicaliseerde moslim) onder invloed van drugs en een psychose een willlekeurige andere persoon doodsteekt. Maar hier was de dader dus al een radicaal, koos doelbewust een jodin uit en riep ook nog eens Allah Akbar tijdens de daad.

Ik denk dat die rechter geen rellen wilde in Franse steden als gevolg van zijn vonnis. Ik vind dat laf
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Redactie Sport maandag 26 april 2021 @ 08:35:50 #16
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199161001
Ik ken de wijze van handelen in Frankrijk niet, maar ik neem aan dat deze man dan in behandeling moet omdat hij een gevaar is voor de maatschappij als hij in een psychose een ander vermoordt?

Anders lijkt me daar iets goed mis met de bescherming van niet alleen Joden, maar van iedereen in Frankrijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 26 april 2021 @ 09:27:26 #17
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_199161397
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar als een dronken nazi dan een neger doodsteekt terwijl hij Sieg Heil roept, en de psycholoog zegt dat hij op dat moment een psychose had, was hij dan vrijgesproken?

Het is nog wat anders wanneer een willekeurige persoon (dus geen geradicaliseerde moslim) onder invloed van drugs en een psychose een willlekeurige andere persoon doodsteekt. Maar hier was de dader dus al een radicaal, koos doelbewust een jodin uit en riep ook nog eens Allah Akbar tijdens de daad.

Ik denk dat die rechter geen rellen wilde in Franse steden als gevolg van zijn vonnis. Ik vind dat laf
Ik denk vooral dat de moderne westerse rechtspraak psychische problematiek meer in acht neemt dan (met recht) boze Joden of iemand die in vrij veel nieuwsberichten een verhaal ziet van kwaadwillende moslims en zwakke westerlingen die het laten gebeuren uit angst. Vandaar dat meerdere rechters op basis van de geldende wetgeving in combinatie met een verklaring van een onafhankelijke psycholoog besloten dat hij niet vervolgd kan worden, maar opgenomen moet worden. Tegen de publieke opinie en zelfs bemoeienis van de president in. Dat vind ik niet laf.
pi_199161521
Als de wet zo in elkaar zit kunnen we wel boos op de rechter worden, maar die doet enkel zijn werk. Imho ben je gewoon verantwoordelijk voor je handelen, ook al heb je drugs gebruikt. Het was vast niet zijn keuze om in een psychose te komen, maar je bent er nog wel bij als je je eerste 3 joints opsteekt.
  maandag 26 april 2021 @ 09:44:05 #19
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_199161542
Zijn psychose maakte blijkbaar zijn echte innerlijke gevoelens los.

Lijkt mij een kandidaat voor een spuitje maar hey levenslang in een isoleercel kan ik ook mee leven.

Oh wacht hij wordt niet veroordeeld :D Quelle surprise
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_199174569
Zelfs in Amerika worden psychotische patiënten vrijgesproken en tot een soort tbs veroordeeld. Maar nee in europa kan dit niet volgens de chocolade letters van de telegraaf. Die dan nog eens bewust verdraait moeten worden door het doorgeefluikje genaamd lxiv. :')

Appalachian Trail Killer Found Not Guilty by Reason of Insanity
pi_199179127
Als je stoned of bijv dronken iemand vermoord komt omdat je geen controle hebt over je basis fantasieën en instincten.

Maw, in die staat kwam naar buiten wat al diep in diegene lag, joden haat en mensen willen doden.

Aar goed psychologen snappen volgens mij geen ene hol hoe mensen hersens werken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')