Ik doe het sinds een jaar of twee hardop. Maar dan is dit dus mischien niet zo heel erg raar als meer mensen die neiging hebben.quote:Op zondag 25 april 2021 21:25 schreef Keep_Walking het volgende:
Niet perse raar, we hebben allemaal onze copingsmechanisme om om te gaan met de stressors van het leven. Ik heb vaak diepe gesprekken met mensen in mijn hoofd. Dat vertel ik ze alles en nog wat, en ze luisteren dan aandachtig.
In het echt heb ik deze gesprekken niet of zelden.
Heb jij inmiddels een hond? Ik kon me een topic herinneren van jou waar je er naar vroeg.quote:Op zondag 25 april 2021 21:49 schreef LXIV het volgende:
Ik denk wel dat het raar is. Het is sowieso raar om alleen te kunnen leven zonder contact met andere mensen, in ieder geval hoe jij het beschrijft.
Je werkt ook niet, neem ik aan? Want anders dan moet je toch wel mensen ontmoeten. Ik denk dat het praten in je fantasie tegen bekenden een manier is waarop jouw geest omgaat met het alleen zijn. Volgens mij deed Robinson Crusoe dit ook.
Wat ik je kan aanraden is vooral toch contact te zoeken met andere mensen, werk te vinden of desnoods een hond te nemen.
wel bijzonder met zo'n uitgebreid sociaal netwerk inderdaad.quote:Ik ken niemand die doet wat ik doe.
Tegen jezelf praten ook. Ik ben tegenwoordig mijn eigen extra psycholoog en ik weet mezelf telkens weer te verbazen.quote:
Nee. Het is toch lastig met mijn levensstijl te combineren. In ieder geval als je die hond ook een leuk leven wil gunnen. Mijn reden was trouwens geen eenzaamheid maar dat mijn kinderen niets liever dan dat willen.quote:Op zondag 25 april 2021 21:57 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Heb jij inmiddels een hond? Ik kon me een topic herinneren van jou waar je er naar vroeg.
Er zijn genoeg mensen die dat voor een kleiner bedrag of zelfs gratis voor NASA willen doen. 10 miljoenquote:Op zondag 25 april 2021 21:12 schreef Tjin-Tjauw-Min het volgende:
Ik denk soms weleens als NASA mij 10 miljoen zou geven. Om 5 jaar alleen in de ruimte allerlei experimenten voor ze te doen. Dan zou ik dit meteen doen. Ik ken niemand die doet wat ik doe. Of zo lang zonder contact kan als ik dit kan.
Ik heb soms juist het tegenovergestelde. Dat iemand denkt in mijn hoofd te zitten terwijl ik diegene niet eens had opgemerkt.quote:Op zondag 25 april 2021 22:23 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Denk zolang je gewoon beseft dat die mensen er niet echt zijn, er helemaal niks mis mee is.
Doe dit zelf eigenlijk nooit, behalve dat ik soms nadenk over 'wat zou ik zeggen/ wat had ik moeten zeggen tegen iemand als ik die persoon weer tegenkwam' en dat ik het dan een soort van voor me zie. Gaat meestal over onafgeronde zaken.
Hoe bedoel je dit? Dat iemand dus denkt dat jij aan diegene denkt?quote:Op zondag 25 april 2021 22:26 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Ik heb soms juist het tegenovergestelde. Dat iemand denkt in mijn hoofd te zitten terwijl ik diegene niet eens had opgemerkt.
Nou ja dat ze in de veronderstelling leven dat ik hele gesprekken met ze voer in mijn hoofd terwijl ze eigenlijk op hold staan.quote:Op zondag 25 april 2021 22:30 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit? Dat iemand dus denkt dat jij aan diegene denkt?
Maar dat is toch iets heel anders wat ik bedoel, ik bedoel dat ik soms ook wel van die 'gesprekken' voer maar dan in mijn hoofd, over dingen als 'dat had ik tegen diegene willen zeggen' of 'als ik diegene ooit weer zie, dan..'
Apart. Ik heb nooit het idee dat anderen hele gesprekken met mij in hun hoofd voeren of überhaupt aan mij denken. Soms hoop ik het wel, maar ga er op voorhand van uit van niet. Lijkt me ook niet gezondquote:Op zondag 25 april 2021 22:33 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
Nou ja dat ze in de veronderstelling leven dat ik hele gesprekken met ze voer in mijn hoofd terwijl ze eigenlijk op hold staan.
Het vereist wel behoorlijk wat aanpassing aan de weerbaarheid.quote:Op zondag 25 april 2021 22:35 schreef Naardegallemiezen het volgende:
[..]
Apart. Ik heb nooit het idee dat anderen hele gesprekken met mij in hun hoofd voeren of überhaupt aan mij denken. Soms hoop ik het wel, maar ga er op voorhand van uit van niet. Lijkt me ook niet gezond
Lijkt me best dik zelfs. Dikke wiet voorraad. Genoeg eten en drinken. Gameconsole en het liefst met een Mattie en een chick en dan de ruimte in gaan.quote:Op zondag 25 april 2021 22:16 schreef Amfoor_ het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen die dat voor een kleiner bedrag of zelfs gratis voor NASA willen doen. 10 miljoen
Ik heb wel genoeg gezichten in mijn leven gezien om daarover een inschatting te kunnen maken vond ik.quote:Op zondag 25 april 2021 22:05 schreef Fcu030 het volgende:
[..]
wel bijzonder met zo'n uitgebreid sociaal netwerk inderdaad.
In mijn eentje dus dat was het punt daarvan.quote:Op zondag 25 april 2021 22:39 schreef Rock92 het volgende:
[..]
Lijkt me best dik zelfs. Dikke wiet voorraad. Genoeg eten en drinken. Gameconsole en het liefst met een Mattie en een chick en dan de ruimte in gaan.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer wat het precies is bij mijzelf. Ik voel me niet droevig op zo'n moment. Mischien heb je toch gelijk.quote:Op zondag 25 april 2021 22:36 schreef Rock92 het volgende:
Ik ga er van uit dat je tegen denkbeeldige mensen praat. Ik denk dat dat komt omdat je zo op je zelf bent en dat het een deel van de leegte in je leven opvult.
Ik zou toch proberen. Je onder de mensen te begeven. Hoe moeilijk het ook is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |