abonnement Unibet Coolblue
pi_199155773


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_199155779
twitter


Shitholed.
pi_199155810
Nu het er weer naar uit ziet dat je zonder al te veel gedoe de Gamma en de Praxis weer als vanouds kan binnen stappen, hebben wij de zondag dusdanig nuttig besteed dat nagenoeg de hele benedenverdieping is gestript :7
Hopelijk geen corona frustratie met de wederopbouw.

En plantjes gepoot nadat mijn man vorig jaar mijn lavendel had vermoord :'(
pi_199155817
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:58 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]

Shitholed.
Valt mee met 1,4 miljard mensen in zo'n klein land.

De kroegen kunnen daar ook wel weer open.
pi_199155842
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Valt mee met 1,4 miljard mensen in zo'n klein land.

De kroegen kunnen daar ook wel weer open.
Dakzitten mag weer. #versoepelingen

  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:02:34 #6
5428 crew  miss_sly
pi_199155849
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:48 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zie 60+ niet meer naar basisscholen of middelbaar onderwijs gaan. Zelfde geldt grotendeels voor een hoop van die andere zaken die dicht zijn (zwembaden, sportscholen, monkey town, dierentuinen, pretparken, bioscopen, nachtleven). Ja er zullen ook mensen uit de risicogroep gebruik van maken, maar stukken minder dan onder de 60.

Beetje hetzelfde als zeggen dat we verzorgingstehuizen sluiten voor 6 maanden en ik tegen jongeren zeg dat dit ook voor hen geldt, ze hoeven dus niet op een plek in het verzorgingstehuis te rekenen in die periode.
Monkey town niet, tenzij met kleinkinderen, en scholen niet inderdaad. Van de overige dingen maakt 60+ ook zeker wel gebruik.

60+ bestaat niet net als vroeger uit oude vrouwen in bloemetjestenten en oude mannen in pak en met lange wollen ondergoed. 60+ bestaat voor een groot deel uit mensen die in normale tijden werken en recreëren zoals 60-. In sommige opzichten geven ze er misschien nog wel meer uit dan veel 60-.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199155857
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:02 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Dakzitten mag weer. #versoepelingen

[ afbeelding ]
Is anderhalve meter afstand in theorie wel mogelijk in dat walgelijke land?
  zondag 25 april 2021 @ 20:03:37 #8
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199155864
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Nu het er weer naar uit ziet dat je zonder al te veel gedoe de Gamma en de Praxis weer als vanouds kan binnen stappen, hebben wij de zondag dusdanig nuttig besteed dat nagenoeg de hele benedenverdieping is gestript :7
Hopelijk geen corona frustratie met de wederopbouw.

En plantjes gepoot nadat mijn man vorig jaar mijn lavendel had vermoord :'(
Hier ook blij mee, zit midden in klusserij vanwege aanstaande verhuizing en dat op afspraak is gewoon kut als je ff snel iets nodig hebt omdat je ergens tegenaan loopt.
pi_199155871
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Monkey town niet, tenzij met kleinkinderen, en scholen niet inderdaad. Van de overige dingen maakt 60+ ook zeker wel gebruik.

60+ bestaat niet net als vroeger uit oude vrouwen in bloemetjestenten en oude mannen in pak en met lange wollen ondergoed. 60+ bestaat voor een groot deel uit mensen die in normale tijden werken en recreëren zoals 60-. In sommige opzichten geven ze er misschien nog wel meer uit dan veel 60-.
De IC bestaat wel vrijwel alleen uit 60+ en zij zijn ook de enige die nu het vaccin krijgen.

Pfff, deze onzin begint echt vermoeiend te worden hoor :')
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:05:39 #10
5428 crew  miss_sly
pi_199155900
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 20:00 schreef Twinkle20 het volgende:
Nu het er weer naar uit ziet dat je zonder al te veel gedoe de Gamma en de Praxis weer als vanouds kan binnen stappen, hebben wij de zondag dusdanig nuttig besteed dat nagenoeg de hele benedenverdieping is gestript :7
Hopelijk geen corona frustratie met de wederopbouw.

En plantjes gepoot nadat mijn man vorig jaar mijn lavendel had vermoord :'(
Wat zal dat weer fijn zijn: dat je gewoon naar de winkel kan als je iets nodig hebt. Ik ste een aantal dingen al weken uit, omdat ik het teveel gedoe vindt om een afspraak te maken en ik het wel zelf wil kunnen uitzoeken.

Ons plaatselijke tuincentrum kon je trouwens gewoon binnenlopen. Tijdstip, naam, telefoonnummer inschrijven en winkelen.

Succes met de verbouwing!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199155923
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:03 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Is anderhalve meter afstand in theorie wel mogelijk in dat walgelijke land?
Geen idee. Gewoon een waterstofbom erop.
pi_199155928
quote:
8s.gif Op zondag 25 april 2021 19:50 schreef Noek het volgende:
Leave Diederik ALONE!
Als wij kunnen afspreken dat dit wederzijds is, dan heb ik hier geen enkel probleem mee.
pi_199155935
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:06 schreef Zipportal het volgende:

[..]

Geen idee. Gewoon een waterstofbom erop.
Wel het beste voor de wereld.
pi_199155939
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De IC bestaat wel vrijwel alleen uit 60+ en zij zijn ook de enige die nu het vaccin krijgen.

Pfff, deze onzin begint echt vermoeiend te worden hoor :')
Over een week of twee heeft het gros van de 60-69 jarigen de eerste prik gehad en moet het af gaan nemen.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199155950
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:41 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Diederik “Code Zwart” Gommers is weer eens gedraaid. :')
Dit begint nu wel een beetje gênant te worden. Deze man is toch ook uiteindelijk de eindbaas van alle intensivisten van Nederland. Die moet toch ook leiding kunnen geven, zijn mensen motiveren in plaats van de put in te praten?

Zelfs terwijl hij de keutel van "Misschien code zwart" intrekt, slaagt hij er nog in om de burger nog even de kat te geven:

quote:
Dat de ic's nu zo vol liggen is namelijk een gevolg van ons gedrag van drie weken geleden, aldus de ic-arts. ‘Begin april was het mooi weer, iedereen zat dicht op elkaar in de parken. Dat zie je nu terug in de ziekenhuiscijfers.’ Bovendien nemen mensen het op dit moment al niet zo nauw met een aantal coronamaatregelen, zoals de bezoekersregeling.
Allemaal door 'ons gedrag'. Allemaal door het grote gevaar, de sluipmoordenaar: 'de' parken. Nee dan is het vast beter als je allemaal gezellig dicht bij elkaar in je woning blijft met je gezin. We blijven doorgaan met dat rare Pareto-principe waarbij de activiteiten met lagere (niet nihil) risico's de overgrote meerderheid van de (negatieve) aandacht krijgen.

Op werk is het nu vaak druk, veel overwerk. Stel dat de leidinggevende om 17u binnenkomt en zegt: "Jongens, ik heb er een hard hoofd in, ik denk niet dat we dit ooit nog af krijgen, dat wordt echt doorhalen tot na middernacht, dus zorg maar vast voor je avondmaaltijd en verklaring avondklok, en dan nog vrees ik dat we vele tientallen klanten zullen moeten teleurstellen. En dat is allemaal het gevolg van het feit dat er vandaag niet hard genoeg gewerkt is." Dat schuld afschuiven, dat doorschuiven van de 'emmer' naar anderen terwijl je eigenlijk met z'n allen aan hetzelfde touwtje trekt.

Ik mis dat zo in Nederland, niemand die verantwoordelijkheid voelt, niemand die zegt: "De emmer stopt hier bij mij, we gaan het klaren en zo gaan we het doen. En mocht dat niet lukken, dan hebben we protocollen X, Y en Z om te bepalen hoe de schaarse middelen verdeeld zullen worden." Ik snap ook wel dat ic-capaciteit niet zo eenvoudig is als andere takken van sport, en je moet ook niet doen alsof het niks is. Maar hij moet helemaal niet praten over "Misschien code zwart" en dan gaan klagen over wat andere sectoren van de maatschappij doen.

Even heel cru, maar als je in een noodsituatie zit, dan handel je toch niet zo? Bij een dijkdoorbraak ga je er toch ook niet in met: "Ik weet het niet hoor, misschien staat volgende week de hele Randstad onder water. Het was gewoon onverantwoord om met z'n allen onder de zeespiegel te gaan wonen." In een oorlogssituatie: "Ja er zijn best veel Taliban, ik ben bang dat we overlopen gaan worden en dat er honderden jongens tussen zes plankjes naar Nederland terug gaan komen. De luchtsteun is gewoon niet voldoende."
pi_199155954
Ajaxpiek de komende tien jaar _O_.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199155967
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:07 schreef diedrick het volgende:

[..]

Over een week of twee heeft het gros van de 60-69 jarigen de eerste prik gehad en moet het af gaan nemen.
Zullen we daarna wel berichten krijgen dat de ziekenhuis uitpuilen met dertigers en veertigers.
pi_199156008
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:07 schreef diedrick het volgende:

[..]

Over een week of twee heeft het gros van de 60-69 jarigen de eerste prik gehad en moet het af gaan nemen.
Tja, je zou ook gewoon die mensen op kunnen roepen om zichzelf tot die tijd zoveel mogelijk af te zonderen. Als je zo graag mensen verantwoordelijk wilt houden voor de situatie in de ziekenhuizen dan is het die groep.
pi_199156068
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tja, je zou ook gewoon die mensen op kunnen roepen om zichzelf tot die tijd zoveel mogelijk af te zonderen. Als je zo graag mensen verantwoordelijk wilt houden voor de situatie in de ziekenhuizen dan is het die groep.
Wij blijven gewoon op de kleinkinderen passen Gr gr Joke en Karel
pi_199156077
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Monkey town niet, tenzij met kleinkinderen, en scholen niet inderdaad. Van de overige dingen maakt 60+ ook zeker wel gebruik.

60+ bestaat niet net als vroeger uit oude vrouwen in bloemetjestenten en oude mannen in pak en met lange wollen ondergoed. 60+ bestaat voor een groot deel uit mensen die in normale tijden werken en recreëren zoals 60-. In sommige opzichten geven ze er misschien nog wel meer uit dan veel 60-.
Van mij hoeven ze niet "opgesloten" te worden, we zitten hopelijk in de laatste weken van de echte ellende.

Het ging nu om de hypocrisie van die Erno, grote praat over scholen dicht en jaartje online les geen probleem. Begin je over maatregelen voor 60+, dan is het ehhh ja kan niet, groep te groot etc. Maar als het de jongeren betreft gaat geen maatregel hem te ver.
pi_199156117
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Tja, je zou ook gewoon die mensen op kunnen roepen om zichzelf tot die tijd zoveel mogelijk af te zonderen. Als je zo graag mensen verantwoordelijk wilt houden voor de situatie in de ziekenhuizen dan is het die groep.
Iets wat ik al maanden zeg, maar dat "kan niet" of is stigmatiserend of miss_sly komt tevoorschijn om te zeggen dat dat allemaal modelburgers zijn die door hun kleinkinderen te grazen worden genomen.
pi_199156143
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zullen we daarna wel berichten krijgen dat de ziekenhuis uitpuilen met dertigers en veertigers.
Dat wordt nu al om de haverklap verkondigd. Om te voorkomen dat dertigers en veertigers denken dat, wanneer de risicogroepen gevaccineerd zijn, het normale leven weer terugkeert worden zij als volgende tot risicogroep gebombardeerd. Lekker door lockdownen en hel en verdoemenis prediken om te voorkomen dat burgers lastige vragen gaan stellen over de onder tien jaar vvd junta wegbezuinigde IC-bedden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199156148
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:08 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Zullen we daarna wel berichten krijgen dat de ziekenhuis uitpuilen met dertigers en veertigers.
Ze moeten toch iets aan ellende printen...
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199156167
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:16 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Wij blijven gewoon op de kleinkinderen passen Gr gr Joke en Karel
Joke is dit een grap.
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 20:23:11 #25
5428 crew  miss_sly
pi_199156171
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:20 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Iets wat ik al maanden zeg, maar dat "kan niet" of is stigmatiserend of miss_sly komt tevoorschijn om te zeggen dat dat allemaal modelburgers zijn die door hun kleinkinderen te grazen worden genomen.
Dat is niet wat ik zeg.

Echt, de triestheid. Dat is toch geen gesprek, zo? Ik heb dat nu niet en nooit gezegd. Maar blijf jij het lekker zo invullen als je je daar prettig bij voelt. Dan zijn wij gewoon wederom uitgepraat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')