abonnement Unibet Coolblue
pi_199158888
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nee, het probleem is wel heel groot. Het kabinet wilde Omtzigt eruit werken omdat hij te kritisch was. Hij moest weg omdat hij zijn werk goed deed. Hoekstra zou hem wel even 'sensibiliseren', tot rede brengen, de mond snoeren.
Je zegt kabinet maar je bedoelt bij de formatie?

Het CDA heeft geprobeerd omtzigt te lozen en dat deden ze dmv een lage positie op de kieslijst. Rutte heeft in een gespreksverslag gesproken over een ministerrol (is dat omtzigt eruit werken?).
  zondag 25 april 2021 @ 23:10:41 #52
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199158907
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:06 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Ik zie die kans wel toenemen. Vooral als men afspreekt om voor een beperkte tijd een coalitieakkoord te sluiten dat zich vooral richt op een nationaal herstelplan en bestuurlijke vernieuwing. De andere punten over migratie, klimaat en stikstof kunnen nog wel 1 á 2 jaartjes doorgeschoven worden of door de Tweede Kamer beslecht worden. Na die periode kan men verkiezingen houden (bijvoorbeeld tegelijkertijd met de Provinciale Statenverkiezingen in maart 2023). Dat is in ieder geval beter dan dit jaar weer verkiezingen te houden terwijl we in een gigantische crisis zitten.

Het zal een erg links kabinet zijn voor de CDA en zelfs D66, maar ze kunnen een goede sier maken met een nationaal herstelplan en zo de wind uit de VVD-zeilen halen.
Dat is naast Rutte MP of herverkiezingen (en dan alsnog Rutte MP :')) eigenlijk de enige oplossing.

Echter willen enkele grotere partijen echt niet jaren wachten met thema’s als klimaat (D66, PvdD, GL). Dus dan is de vraag, hoe diep zit Rutte werkelijk en in hoeverre is het slechts een politiek spel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 april 2021 @ 23:11:40 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199158918
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:21 schreef DarkwingDuck het volgende:
Iemand enig idee hoe laat morgen de notulen worden vrijgegeven?
Hangt er van af of de zwarte stiften en de tipexx uitverkocht zijn :+
En hoe lang ze nodig hebben om alle niet relevante :') informatie te overschrijven

Of ze hebben al het hele weekeinde zitten werken aan versie 2.0 van de dingen die ze zich konden herinneren :')
  zondag 25 april 2021 @ 23:12:44 #54
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199158933
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Je zegt kabinet maar je bedoelt bij de formatie?

Het CDA heeft geprobeerd omtzigt te lozen en dat deden ze dmv een lage positie op de kieslijst. Rutte heeft in een gespreksverslag gesproken over een ministerrol (is dat omtzigt eruit werken?).
Er worden morgen gespreksverslagen uit geheime ministerberaden publiek gemaakt waar dat schijnbaar in is besproken.

Dus ver voor het kabinet überhaupt gevallen was.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199158949
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Rutte heeft in een gespreksverslag gesproken over een ministerrol (is dat omtzigt eruit werken?).
Het is uiteraard wel een beproefde tactiek om lastige Kamerleden te promoveren tot minister zodat ze in de ministerraad maar overruled kunnen worden door meerderheidsbesluiten. En als ze het daar niet mee eens zijn, kunnen ze mooi opstappen. "It’s probably better to have him inside the tent pissing out, than outside the tent pissing in", zoals Lyndon B. Johnson al eens over FBI-hoofd J. Edgar Hoover zei.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2021 23:14:37 ]
pi_199158983
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Je zegt kabinet maar je bedoelt bij de formatie?

Het CDA heeft geprobeerd omtzigt te lozen en dat deden ze dmv een lage positie op de kieslijst.
Dat klopt. Maar dat is verre van relevant voor de huidige situatie aangezien dat in in 2012 was. bijna 9 jaar geleden.
quote:
Rutte heeft in een gespreksverslag gesproken over een ministerrol (is dat omtzigt eruit werken?).
In de notulen die uitgekomen zijn staat niets over een ministersrol voor Omtzigt.
Of het in de notulen staat die morgen uitkomen gaan we meemaken.
  zondag 25 april 2021 @ 23:16:40 #57
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199158987
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 22:55 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Prima als je dat zo voelt, maar dat sommige partijen niet met Rutte in zee willen is geen reden om hem zich terug te laten trekken.

Net zoals Wilders zich niet terug hoeft te trekken omdat partijen hem zijn “minder Marokkanen”-uitspraak tegen hem houden.

Net zoals de PvdD niet hoeft te stoppen omdat veel partijen hun standpunten te extreem vinden.

Net zoals Baudet zich niet terug hoeft te trekken omdat partijen niet met een clown willen regeren.
Stel dat hij of Wilders de grootste waren, dan is dat aan de hele kamer om mee te dealen.

Het kan zo zijn dat formaties moeilijk of niet gevormd kunnen worden vanwege de zetelverdeling en onderlinge verhoudingen. Dat is inherent aan ons systeem. Maar om dan tegen de grootste te zeggen; “Ja sorry door jou kunnen we nu niet formeren, ga eens weg”, is een zwaktebod dat niet gaat werken.
Maar dat is nu wel de praktijk. Rutte blijft zitten en zet de formatie op slot. Wiens schuld is dat dan?
Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen. Maakt niet uit wiens schuld het is, maar Rutte heeft de sleutel. Hij mag kiezen: vasthouden aan de macht, of kiezen voor een hoger doel: de democratie in Nederland bewaren.
  zondag 25 april 2021 @ 23:20:54 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199159052
POLL
pi_199159053
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:10 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Dat is naast Rutte MP of herverkiezingen (en dan alsnog Rutte MP :')) eigenlijk de enige oplossing.

Echter willen enkele grotere partijen echt niet jaren wachten met thema’s als klimaat (D66, PvdD, GL). Dus dan is de vraag, hoe diep zit Rutte werkelijk en in hoeverre is het slechts een politiek spel.
Het is aan hen om de afweging te maken of ze meer kunnen bereiken in een centrum-links kabinet met een beperkte opdracht en veel vrijheid voor de Kamer óf in een centrum-rechts kabinet met de VVD en een regeerakkoord voor migratie, stikstof en klimaat.
  zondag 25 april 2021 @ 23:21:52 #60
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199159062
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 23:09 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Je zegt kabinet maar je bedoelt bij de formatie?

Het CDA heeft geprobeerd omtzigt te lozen en dat deden ze dmv een lage positie op de kieslijst. Rutte heeft in een gespreksverslag gesproken over een ministerrol (is dat omtzigt eruit werken?).
Kabinet en formatie is praktisch hetzelfde, dat was mijn eerste kritiek.
En ja, dat is Omtzigt eruit werken. Dat is toch geen geheim meer.
pi_199159069
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar dat is nu wel de praktijk. Rutte blijft zitten en zet de formatie op slot. Wiens schuld is dat dan?
Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen. Maakt niet uit wiens schuld het is, maar Rutte heeft de sleutel. Hij mag kiezen: vasthouden aan de macht, of kiezen voor een hoger doel: de democratie in Nederland bewaren.
Hij kan ook gewoon fractievoorzitter zijn, met dan bv. Kaag of Schippers als MP en dan de vruchten een paar jaar later weer plukken nota bene. Het zou waarschijnlijk wel voelen alsof hij gepiepeld wordt, maar tegelijk heeft nota bene de SGP een motie van wantrouwen tegen hem gesteund.
  zondag 25 april 2021 @ 23:23:09 #62
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199159081
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:16 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Maar dat is nu wel de praktijk. Rutte blijft zitten en zet de formatie op slot. Wiens schuld is dat dan?
Ik zou me de ogen uit mijn kop schamen. Maakt niet uit wiens schuld het is, maar Rutte heeft de sleutel. Hij mag kiezen: vasthouden aan de macht, of kiezen voor een hoger doel: de democratie in Nederland bewaren.
Je kan het ook omdraaien en zeggen dat andere partijen de boel op slot houden door niet met hem in zee te willen.

(Dat is hun goed recht overigens.)

Iedereen heeft het recht om vast te houden aan zijn positie tijdens formatieonderhandelingen. Uiteindelijk zullen er compromissen moeten komen, maar je hoeft als partij jezelf geen schade aan te doen omdat anderen dat willen.
Hoeveel druk je kunt uitoefenen wordt uiteindelijk bepaald door de belangen die spelen en het aantal zetels wat je hebt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 25 april 2021 @ 23:33:33 #63
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199159237
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:23 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien en zeggen dat andere partijen de boel op slot houden door niet met hem in zee te willen.

(Dat is hun goed recht overigens.)

Iedereen heeft het recht om vast te houden aan zijn positie tijdens formatieonderhandelingen. Uiteindelijk zullen er compromissen moeten komen, maar je hoeft als partij jezelf geen schade aan te doen omdat anderen dat willen.
Hoeveel druk je kunt uitoefenen wordt uiteindelijk bepaald door de belangen die spelen en het aantal zetels wat je hebt.
Ik zie dat toch anders. Ruttes werkwijze druist recht tegen de democratie in. Dat mag je oke vinden, ik vind het verwerpelijk.
  zondag 25 april 2021 @ 23:36:47 #64
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199159282
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:33 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ik zie dat toch anders. Ruttes werkwijze druist recht tegen de democratie in. Dat mag je oke vinden, ik vind het verwerpelijk.
Precies, zo mogen we allemaal wat anders vinden. :Y

Daarom hebben we dus verkiezingen. Zo vind ik Wilders en Baudet verwerpelijk, maar blijkbaar denken veel mensen daar anders over. Ze hebben wmb dan ook alle recht om tijdens formaties en in de TK gebruik te maken van hun zetels. Al zal ik het niet vaak eens zijn met hoe ze dat doen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 april 2021 @ 00:01:34 #65
408813 crew  trein2000
pi_199159572
twitter

Mogelijk ook openbaarmaking van de zogenaamde P-notulen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199159650
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:01 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Mogelijk ook openbaarmaking van de zogenaamde P-notulen.
Wat zijn de P-notulen?
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 00:11:28 #67
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199159671
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 23:21 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Kabinet en formatie is praktisch hetzelfde, dat was mijn eerste kritiek.
En ja, dat is Omtzigt eruit werken. Dat is toch geen geheim meer.
Maar waarom moet Renske Leijten er dan niet uitgewerkt worden? En hoe werkt dat dan, volgens jou want Omzigt is gewoon Kamerlid, niks meer en niks minder en als die zelf niet weg wil dan houdt het allemaal op.
Al biedt je hem een levenslange baan als gouverneur van een provincie aan, als Omtzigt dat niet wil is het uit. Dus hoe werkt je hem dan weg en hoe moet een kabinet dat gaan doen?

Het heeft allemaal zolangzamerhand een nogal hoog conspiracy en een laag realisme nivo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 26 april 2021 @ 00:15:04 #68
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199159694
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar waarom moet Renske Leijten er dan niet uitgewerkt worden? En hoe werkt dat dan, volgens jou want Omzigt is gewoon Kamerlid, niks meer en niks minder en als die zelf niet weg wil dan houdt het allemaal op.
Al biedt je hem een levenslange baan als gouverneur van een provincie aan, als Omtzigt dat niet wil is het uit. Dus hoe werkt je hem dan weg en hoe moet een kabinet dat gaan doen?

Het heeft allemaal zolangzamerhand een nogal hoog conspiracy en een laag realisme nivo.
waarom zou het beste kamerlid dat er is weg moeten ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 00:16:48 #69
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199159712
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom zou het beste kamerlid dat er is weg moeten ??
Mischien moet je het nog een keer lezen en de post waar ik op reageerde lezen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 april 2021 @ 00:57:32 #70
408813 crew  trein2000
pi_199159925
quote:
5s.gif Op maandag 26 april 2021 00:08 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat zijn de P-notulen?
De Persoonlijke notulen, die zijn nog geheimer dan de 'gewone' notulen. Worden opgemaakt bij gevoelige onderwerpen en mogen normaliter uitsluitend ingezien worden door ministers.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199160134
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

De Persoonlijke notulen, die zijn nog geheimer dan de 'gewone' notulen. Worden opgemaakt bij gevoelige onderwerpen en mogen normaliter uitsluitend ingezien worden door ministers.
Wat? Hoe werkt dat? Geeft een minister een knipoog naar de notulist?
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 april 2021 @ 02:35:25 #72
408813 crew  trein2000
pi_199160138
quote:
5s.gif Op maandag 26 april 2021 02:34 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]

Wat? Hoe werkt dat? Geeft een minister een knipoog naar de notulist?
Bepaalde onderwerpen (Dijsselbloem noemde als voorbeeld personen) worden nog even wat verder afgeschermd. Hoe het precies zit geen idee verder.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199160393
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar waarom moet Renske Leijten er dan niet uitgewerkt worden? En hoe werkt dat dan, volgens jou want Omzigt is gewoon Kamerlid, niks meer en niks minder en als die zelf niet weg wil dan houdt het allemaal op.
Al biedt je hem een levenslange baan als gouverneur van een provincie aan, als Omtzigt dat niet wil is het uit. Dus hoe werkt je hem dan weg en hoe moet een kabinet dat gaan doen?

Het heeft allemaal zolangzamerhand een nogal hoog conspiracy en een laag realisme nivo.
Renske is geen issue want niet lid van een coalitie kandidaat partij. Omtzigt wel. De kans is groot dat er een 4 partijen coalitie komt, inclusief het CDA waar Omtzigt een (on)zekere factor is, in de zin dat hij nogal eens tegen de coalitie stroom in wil zwemmen.

Rutte als beoogd opnieuw MP wil wat zekerheden in de betrouwbaarheid van het CDA als coalitiegenoot inbouwen. Hij heeft nare ervaringen met een nummer 2 die haar eigen gang ging..... (Rita).
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 26 april 2021 @ 08:01:58 #74
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199160805
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 00:15 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

waarom zou het beste kamerlid dat er is weg moeten ??
Hierom:
quote:
Tweede Kamerlid Pieter Omtzigt (CDA) heeft zijn woordvoerderschap over het MH17-dossier neergelegd. Dit doet hij nadat commotie ontstond over een nepgetuige van de ramp die Omtzigt bij een bijeenkomst met nabestaanden liet spreken.
https://www.parool.nl/nie(...)nepgetuige~b8851770/
  maandag 26 april 2021 @ 08:09:32 #75
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199160851
Het is nu wel duidelijk dat Omtzigt de meest onbetrouwbare politicus is van dit moment. MH-17, de toeslagenaffaire, de kabinetscrisis, overal maakt hij er een puinhoop van. Hij zorgt ervoor dat het bestuur van Nederland wordt stilgelegd .... en dan trekt hij zich stilletjes terug naar zijn huis in het oosten van het land en laat niks meer van zich horen.

Lachwekkend hoeveel mensen in dit onbetrouwbaar sujet blijven geloven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')