abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 25 april 2021 @ 11:32:50 #1
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199148779
quote:
Voor de vierde opeenvolgende dag vestigt India een wereldrecord met bijna 350.000 nieuwe cornabesmettingen en bijna 2800 doden binnen 24 uur. Er is een groot tekort aan zuurstof voor de beademing van patiënten. Dat zorgt voor dramatische beelden, van naar adem snakkende patiënten die door zuurstofgebrek sterven op weg naar ziekenhuizen. ‘Het virus slikt de mensen van onze stad als een monster op.’

Mensen leuren met doodzieke familieleden langs ziekenhuizen. Ze bellen rond en posten op sociale media wanhopige smeekbeden. Veel patiënten worden geweigerd. Er zijn geen bedden en er is een groot tekort aan zuurstof voor de beademingsapparatuur.

Voor de deuren van ziekenhuizen is de situatie schrijnend. Patiënten liggen daar op straat of op brancards. Ze smeken om zuurstofmaskers en om te worden opgenomen. Voor velen komt de hulp te laat. Ze sterven, wachtend in de rij. Ook in ziekenhuizen overlijden patiënten doordat de zuurstofvoorraad op is.
Lees verder: https://www.ad.nl/buitenl(...)-op-straat~a6e58327/

[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 25-04-2021 19:16:30 ]
pi_199148816
Nou, inderdaad. Al die viruswappies zouden eigenlijk verplicht vrijwilligerswerk moeten doen in die ziekenhuizen daar. Dat zou hun ogen wel openen.

Dat gejank op al die maatregelen. Natuurlijk is niet elke maatregel even goed en handig, maar dat alles bij elkaar heeft wel voorkomen dat dit ook hier gebeurde.
pi_199148869
quote:
India is sowieso een land met slechte omstandigheden en slechte hygiëne en zorg, totaal niet te vergelijken met Nederland dus wat wil je hiermee precies zeggen?

[ Bericht 4% gewijzigd door Straatcommando. op 25-04-2021 19:16:52 ]
pi_199148881
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:41 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

India is sowieso een land met slechte omstandigheden en slechte hygiëne en zorg, totaal niet te vergelijken met Nederland dus wat wil je hiermee precies zeggen?
Dat het zelfs voor Indiase maatstaven compleet uit de hand aan het lopen is?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199148893
Ze eten gezond, zijn niet superdik, en toch sterven ze bij bosjes. Hoe zit het met vliegverkeer uit India?
Het lijkt erop dat het een monster van een mutatie is.

De Verenigde Staten maken zich grote zorgen over de massale toename van het aantal coronabesmettingen in India en zijn van plan snel extra steun te verlenen aan de Indiase regering en zorgmedewerkers. Dat zei een woordvoerder van het Witte Huis zondag tegen persbureau Reuters.
https://www.nu.nl/coronav(...)uurt-extra-hulp.html
pi_199148944
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef JustinK het volgende:

[..]

Dat het zelfs voor Indiase maatstaven compleet uit de hand aan het lopen is?
Niet echt heb je wel eens gezien hoe ze daar met de trein reizen bijvoorbeeld ?
En dan klagen wij Nederlanders al over het OV als je even 5 minuten niet naast een andere lege stoel kan zitten en die van de buurman dus ook even bezet is(dat is bij ons al overvolle trein).

India is totaal niet te vergelijken met zoveel als je kijkt hoe ongelooflijk dicht op elkaar mensen regelmatig zijn.
Dus ik ben totaal niet verbaast dat het daar zo uit de hand loopt.
pi_199148984
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
Hoe zit het met vliegverkeer uit India?
Morgenochtend landt er weer een vliegtuig van KLM. w/ ^O^

https://www.schiphol.nl/nl/aankomst/vlucht/A20210426KL0872/
pi_199148989
quote:
14s.gif Op zondag 25 april 2021 11:48 schreef Socios het volgende:

[..]

Morgenochtend landt er weer een vliegtuig van KLM. w/ ^O^

https://www.schiphol.nl/nl/aankomst/vlucht/A20210426KL0872/
*O*
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199149010
Ik vind dat het kabinet het heus goed doet maar de reisrestricties zijn veel te slap.
  zondag 25 april 2021 @ 11:51:13 #10
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_199149014
Ze moeten gewoon niet zoveel testen daar!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_199149016
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:45 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Niet echt heb je wel eens gezien hoe ze daar met de trein reizen bijvoorbeeld ?
En dan klagen wij Nederlanders al over het OV als je even 5 minuten niet naast een andere lege stoel kan zitten en die van de buurman dus ook even bezet is(dat is bij ons al overvolle trein).

India is totaal niet te vergelijken met zoveel als je kijkt hoe ongelooflijk dicht op elkaar mensen regelmatig zijn.
Dus ik ben totaal niet verbaast dat het daar zo uit de hand loopt.
Het feit waarom het uit de hand loopt neemt niet weg dát het uit de hand loopt.
Voor corona leefden ze daar ook al zo dicht op elkaar, maar zagen we niet deze toestanden.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199149036
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:51 schreef JustinK het volgende:

[..]

Het feit waarom het uit de hand loopt neemt niet weg dát het uit de hand loopt.
Voor corona leefden ze daar ook al zo dicht op elkaar, maar zagen we niet deze toestanden.
En daarom loopt het daar dus ook heel snel uit de hand, het is totaal niet te vergelijken met Nederland.
pi_199149042
Is het te vergelijken met Brazilië? Daar kwamen ook dit soort verhalen vandaan.
pi_199149052
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:52 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

En daarom loopt het daar dus ook heel snel uit de hand, het is totaal niet te vergelijken met Nederland.
Het ging ook niet om het vergelijk met Nederland, maar of corona maar gewoon een griepje is...
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199149152
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
Ze eten gezond, zijn niet superdik, en toch sterven ze bij bosjes. Hoe zit het met vliegverkeer uit India?
Het lijkt erop dat het een monster van een mutatie is.

De Verenigde Staten maken zich grote zorgen over de massale toename van het aantal coronabesmettingen in India en zijn van plan snel extra steun te verlenen aan de Indiase regering en zorgmedewerkers. Dat zei een woordvoerder van het Witte Huis zondag tegen persbureau Reuters.
https://www.nu.nl/coronav(...)uurt-extra-hulp.html
Van de 1,3 miljard mensen zullen er zeker wel een paar bosjes tussen zitten die niet zo gezond leven.
  zondag 25 april 2021 @ 12:12:56 #16
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199149303
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
Ze eten gezond, zijn niet superdik, en toch sterven ze bij bosjes. Hoe zit het met vliegverkeer uit India?
Het lijkt erop dat het een monster van een mutatie is.

De Verenigde Staten maken zich grote zorgen over de massale toename van het aantal coronabesmettingen in India en zijn van plan snel extra steun te verlenen aan de Indiase regering en zorgmedewerkers. Dat zei een woordvoerder van het Witte Huis zondag tegen persbureau Reuters.
https://www.nu.nl/coronav(...)uurt-extra-hulp.html
Vraag is nog steeds of het nou een gevaarlijkere mutatie is of niet, of dat men het tot nu toe gewoon redelijk onder de knie had en het nu pas echt los gaat.

Of misschien is het aantal cases nooit omlaag gegaan maar heeft het zich de laatste maanden vooral op het platteland van India verspreid (het grootste deel van India). Maar omdat daar nauwelijks getest werd hoorde we er niks over.

Steden als Mumbai zouden juist omlaag gaan nu.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199149368
De vermoedelijk besmettelijkere en gevaarlijkere Indiase coronavariant heeft België bereikt, werd gisteren bekend. De Belgische viroloog Marc Van Ranst waarschuwt ons: "Als er nu vluchten uit India in Nederland landen, zullen daar mensen bij zijn die deze variant dragen."

Nederland heeft geen volledig vliegverbod vanuit India. Reizigers naar Nederland wordt aangeraden in quarantaine te gaan, maar veel mensen negeren dat. Pas vanaf half mei wordt quarantaine verplicht voor reizigers uit gebieden met een 'zeer hoog risico', zoals waarschijnlijk India en Brazilië.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wil-tegenhouden.html

Ik hoop dat men hier ook snel wakker wordt. Half mei is veel te laat.


Besmet ondanks vaccinatie
De reizigers die de Indiase variant naar België brachten, gingen wél in quarantaine. Het gaat om 43 Indiase studenten die in Leuven verpleegkunde zouden gaan studeren. Twintig van hen bleken besmet. "Ze zijn in India vertrokken met een negatief testresultaat", vertelt Katrien Staessens, van hun opleiding. "Toen ze in Parijs aankwamen zijn ze ook getest, allemaal negatief."

Van Ranst onderzoekt de groep studenten. Hij vermoedt dat één superverspreider de studenten tijdens de busreis van Parijs naar België heeft besmet.

Opvallend is dat zeker acht van de studenten al gevaccineerd waren, sommigen met Pfizer en anderen met AstraZeneca. Van die acht zijn sommigen ook ziek geworden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wil-tegenhouden.html
  zondag 25 april 2021 @ 12:36:44 #18
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199149592
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 12:18 schreef Mondkapje het volgende:
Opvallend is dat zeker acht van de studenten al gevaccineerd waren, sommigen met Pfizer en anderen met AstraZeneca. Van die acht zijn sommigen ook ziek geworden.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)wil-tegenhouden.html

Zucht!!

Volgens mij is al tig keer aangeven dat het GEEN GARANTIE IS DAT JE NIET MEER ZIEK WORDT NA VACCINATIE!!!

man man man, het gaat erom dat je niet snakkend naar adem de IC binnengerold wordt. Als je slechts een snotneus hebt, dan valt daar prima mee te leven.

maar goed, de angst moet weer gevoed worden blijkbaar :X Als ze hier (en in de gehele EU) nu eens opschieten met prikken i.p.v. allerlei politieke spelletjes te spelen, dan schiet het tenminste op!
pi_199149696
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
Ze eten gezond, zijn niet superdik, en toch sterven ze bij bosjes. Hoe zit het met vliegverkeer uit India?
Het lijkt erop dat het een monster van een mutatie is.

De Verenigde Staten maken zich grote zorgen over de massale toename van het aantal coronabesmettingen in India en zijn van plan snel extra steun te verlenen aan de Indiase regering en zorgmedewerkers. Dat zei een woordvoerder van het Witte Huis zondag tegen persbureau Reuters.
https://www.nu.nl/coronav(...)uurt-extra-hulp.html
En ook veel jonger hoor ik. Tijd voor een hek erom, als straks in oktober alles over is hier weer ik weer normaal in vrijheid leven en dat niet kwijtraken door curryland...
#WeesGeenWhales
pi_199149782
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 12:36 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Zucht!!

Volgens mij is al tig keer aangeven dat het GEEN GARANTIE IS DAT JE NIET MEER ZIEK WORDT NA VACCINATIE!!!

man man man, het gaat erom dat je niet snakkend naar adem de IC binnengerold wordt. Als je slechts een snotneus hebt, dan valt daar prima mee te leven.

Oké, maar dit is wel een mutant dus we weten nog niet alles.
pi_199149887
Appte vanochtend met een oud-student van me uit India. Vorig jaar maakte hij zich niet zo'n zorgen om Corona, nu zegt hij dat de situatie echt heel erg slecht is, en hij is zelf net herstellende van Covid.
Duitsland laat vanuit India alleen nog mensen met een Duits paspoort toe, de UK heeft India op de rode lijst gezet, en er was veel gedoe erover waarom dat niet met onmiddelijke ingang ging maar pas over een paar dagen wat mensen de tijd gaf om nog snel ff de UK binnen te komen. Zelfs als ze niet op de rode lijst zouden staan moet iedereen 10 dagen in quarantaine, en moet je 2x testen in die tijd, op dag 2 en dag 8, en die testen moet je aanvragen voordat je vertrekt (moet boeking referentie opgeven bij invullen passenger locator form). Heb je geen boeking referenties, of klopt de datum/vluchtnummer van boeking referentie niet met je vlucht, dan kom je het vliegtuig niet in. Die testen kosten ongevere £200 per kit.
Kom je uit een land op de rode lijst, of vlieg je via een land op de rode lijst, dan moet je 10 dagen in een door de overheid aangewezen hotel. Dan kom je in 10 dagen alleen je kamer af als je, onder begeleiding van bewaking, een uurtje buiten mag wandelen. Zo'n hotelverblijf kost je £1750, maar dat kan meer worden als je positief test en dan langer moet blijven.
Afgelopen weken veel mee te maken gehad met studenten die in de UK arriveerden. Een aantal zit nog in een overheid hotel in quarantaine, een aantal andere in de studentenhuisvesting (eigen gebouwtje waarin ze dus compleet afgezonderd zitten).
Kwam vorige week een heel Track & Trace team tegen hier bij de benzinepomp. Die gaan dus adressen af om te checken of mensen ook echt in quarantaine zitten op de adressen die ze opgegeven hebben. Boete £1.000-11.000 als je je niet aan de regels houdt.

En wat doet Nederland? Ze vragen je om thuis te isoleren....
pi_199149899
Hebben we in Nederland niet wat flessen over?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199149931
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
Ze eten gezond, zijn niet superdik, en toch sterven ze bij bosjes. Hoe zit het met vliegverkeer uit India?
Het lijkt erop dat het een monster van een mutatie is.

De Verenigde Staten maken zich grote zorgen over de massale toename van het aantal coronabesmettingen in India en zijn van plan snel extra steun te verlenen aan de Indiase regering en zorgmedewerkers. Dat zei een woordvoerder van het Witte Huis zondag tegen persbureau Reuters.
https://www.nu.nl/coronav(...)uurt-extra-hulp.html
Duitsland laat ze niet binnen vliegen, wij natuurlijk weer wel. |:(
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199149966
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 12:52 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Oké, maar dit is wel een mutant dus we weten nog niet alles.
We weten nooit alles. Van de twee mutaties in deze variant is bij beiden aangetoond dat die minder gevoelig zijn voor bestaande antistoffen. Maar het is niet bekend of de variant besmettelijker is.
Overigens hoeft het feit dat de variant minder gevoelig is voor antistoffen niet te betekenen dat je er op de langere duur ook echt bevattelijker voor bent. De T-cellen kunnen nog een goede bescherming bieden, juist als je al wat langer geleden besmet bent geweest of gevaccineerd bent. T-cellen kopieren zichzelf niet heel precies waardoor over de tijd meer variatie in je T-cellen bestaat waardoor ze minder specifieke, en meer generieke, afweer bieden tegen het virus. Oftewel, over tijd worden je T-cellen wat beter in het herkennen van varianten. De antistoffen is een andere lijn van je afweer, maar dus niet de enige.
pi_199150086
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 13:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Appte vanochtend met een oud-student van me uit India. Vorig jaar maakte hij zich niet zo'n zorgen om Corona, nu zegt hij dat de situatie echt heel erg slecht is, en hij is zelf net herstellende van Covid.
Duitsland laat vanuit India alleen nog mensen met een Duits paspoort toe, de UK heeft India op de rode lijst gezet, en er was veel gedoe erover waarom dat niet met onmiddelijke ingang ging maar pas over een paar dagen wat mensen de tijd gaf om nog snel ff de UK binnen te komen. Zelfs als ze niet op de rode lijst zouden staan moet iedereen 10 dagen in quarantaine, en moet je 2x testen in die tijd, op dag 2 en dag 8, en die testen moet je aanvragen voordat je vertrekt (moet boeking referentie opgeven bij invullen passenger locator form). Heb je geen boeking referenties, of klopt de datum/vluchtnummer van boeking referentie niet met je vlucht, dan kom je het vliegtuig niet in. Die testen kosten ongevere £200 per kit.
Kom je uit een land op de rode lijst, of vlieg je via een land op de rode lijst, dan moet je 10 dagen in een door de overheid aangewezen hotel. Dan kom je in 10 dagen alleen je kamer af als je, onder begeleiding van bewaking, een uurtje buiten mag wandelen. Zo'n hotelverblijf kost je £1750, maar dat kan meer worden als je positief test en dan langer moet blijven.
Afgelopen weken veel mee te maken gehad met studenten die in de UK arriveerden. Een aantal zit nog in een overheid hotel in quarantaine, een aantal andere in de studentenhuisvesting (eigen gebouwtje waarin ze dus compleet afgezonderd zitten).
Kwam vorige week een heel Track & Trace team tegen hier bij de benzinepomp. Die gaan dus adressen af om te checken of mensen ook echt in quarantaine zitten op de adressen die ze opgegeven hebben. Boete £1.000-11.000 als je je niet aan de regels houdt.

En wat doet Nederland? Ze vragen je om thuis te isoleren....
Als advies...
pi_199150153
quote:
16s.gif Op zondag 25 april 2021 13:02 schreef FlippingCoin het volgende:
Hebben we in Nederland niet wat flessen over?
Hoeveel voorraad is er hier eigenlijk? Hoe is dat geregeld in Nederland?

In mijn beleving onbeperkt, komt in het ziekenhuis ook gewoon uit de muur en de grote tanks op het buitenterrein worden gevuld door een bedrijf. Maar ik kan me voorstellen dat de vraag naar zuurstof momenteel ook hier vrij hoog ligt?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_199150175
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 13:24 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Hoeveel voorraad is er hier eigenlijk? Hoe is dat geregeld in Nederland?

In mijn beleving onbeperkt, komt in het ziekenhuis ook gewoon uit de muur en de grote tanks op het buitenterrein worden gevuld door een bedrijf. Maar ik kan me voorstellen dat de vraag naar zuurstof momenteel ook hier vrij hoog ligt?
Ik heb echt geen idee, maar als er meer dan genoeg is zou het mooi zijn als we daar wat mensen mee kunnen helpen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199150185
quote:
16s.gif Op zondag 25 april 2021 13:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ik heb echt geen idee, maar als er meer dan genoeg is zou het mooi zijn als we daar wat mensen mee kunnen helpen.
Ow, volstrekt mee eens hoor! :)
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_199150414
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199150448
quote:
Als je in de ganges zwemt dan kan ik me voorstellen dat je ziekt wordt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 25 april 2021 @ 14:12:14 #31
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_199150793


[ Bericht 66% gewijzigd door kibo op 25-04-2021 14:13:01 ]
  zondag 25 april 2021 @ 14:13:25 #32
495895 Nogood
Nothing left for me to say
pi_199150808
Verschrikkelijk. :{
Happiness seems to be loneliness
And loneliness killed my world
My bed was shaking. I can't get to sleep
He is a liar. The demon is a liar. He will lie to confuse us.
pi_199151243
quote:
Voor de goede orde, dit artikel komt gewoon uit de pen van iemand die op de redactie van het AD werkt. Niet van iemand ter plekke.

Mensen leuren met doodzieke familieleden langs ziekenhuizen. Het leidt tot dramatische beelden van naar adem snakkende mensen.

Is derhalve geen waarneming, maar gewoon verzonnen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Straatcommando. op 25-04-2021 19:19:27 ]
pi_199152447
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 14:37 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zweden en Texas zijn totaal niet te vergelijken met het dichtbevolkte Nederland. Als het aan Baudet lag wordt alles gewoon opengegooid en dan zouden we hier dus net zo'n shitshow hebben als in India of Brazilië aangezien de ziekenhuizen dan overspoeld raken.
Onzin.
pi_199152468
Misschien kan India wel wat straaljagers verkopen of ruilen tegen zuurstof. Straaljagers hebben ze nl. wel meer dan genoeg, in alle soorten en maten.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 25 april 2021 @ 17:00:36 #36
451005 Grems
Clown World
pi_199153144
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 14:37 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Zweden en Texas zijn totaal niet te vergelijken met het dichtbevolkte Nederland. Als het aan Baudet lag wordt alles gewoon opengegooid en dan zouden we hier dus net zo'n shitshow hebben als in India of Brazilië aangezien de ziekenhuizen dan overspoeld raken.
Zweden en Texas ( en Florida ) zijn prima te vergelijken met Nederland aangezien de miljoenmiljard vierkante kilometer onbewoond gebied niets af doet aan het feit dat ook in Texas en Zweden zo'n 90% van de bevolking in stedelijke gebieden woont, net zoals in Nederland.

Maar goed, het natuurlijk bekend dat bepaalde elementen het bestaan van Zweden enkel erkennen zodra het wat minder optimaal lijkt te gaan, zodra ze niet meer kunnen schuimbekken dat het COMPLEET MIS GAAT IN ZWEDEN is de situatie ineens niet meer vergelijkbaar en dus irrelevant.
  zondag 25 april 2021 @ 17:06:38 #37
19840 Libris
Live from Singapore
pi_199153230
Die curve..

  zondag 25 april 2021 @ 17:12:27 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199153310
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:06 schreef Libris het volgende:
Die curve..

[ afbeelding ]
Blijft vreemd zo'n enorme stijging opeens. Er zijn wel veel religieuze en politieke bijeenkomsten geweest natuurlijk, een maand geleden. Dus dat zou het kunnen hebben veroorzaakt.

Of zoals ik zei is er minder getest in dat 'dal' (bv doordat het vooral op het platteland los ging) en loopt de lijn eigenlijk vanaf de eerste piek gewoon door omhoog naar waar ze nu zitten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 25 april 2021 @ 17:21:42 #39
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199153467
Wekelijks landen hier meer dan 20 vluchten uit brandhaarden India en Brazilië

https://www.msn.com/nl-nl(...)li%C3%AB/ar-BB1fYRBn

Zouden we daar niet eens als de wiedeweerga mee moeten kappen?
pi_199153818
Indiaase variant nog niet op de lijst
De Indiase variant komt nu nog helemaal niet in ons land voor, maar volgens het RIVM is dat een kwestie van tijd. Een inreis- of vliegverbod zal volgens het instituut de komst van de Indiase variant nooit helemaal tegen kunnen houden.

Daarnaast wordt er momenteel nog onderzoek gedaan naar hoe gevaarlijk en besmettelijk die Indiase mutatie eigenlijk is, want ook dat is nog niet duidelijk. Het RIVM zegt deze variant wel goed in de gaten te houden.
https://www.msn.com/nl-nl(...)li%C3%AB/ar-BB1fYRBn

Doet me denken aan het begin van de crisis: mondkapje helemáál niet nodig. Ondertussen bij alle landen om ons heen mondkapjes, cq inreisbeperkingen en quarantaineverplichting voor India, maar wij moeten het allemaal nog een heel rustig bekijken. Zucht.
  zondag 25 april 2021 @ 17:50:36 #41
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199153841
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:30 schreef Sammeyzes het volgende:

Corona, de politiek.. het leven is nou eenmaal genuanceerd.
Dus jij vindt het genuanceerd van Baudet door te stellen dat Rutte, de mondiale wetenschap en de hele wereld het helemaal mis heeft.

Geloof jij ook dat al die doodzieke mensen in de ziekenhuizen door de overheid betaalde acteurs zijn?

Of je schaart jezelf bij het weldenkende deel der natie of je kwalificeert je als een wappie die in potentie een gevaarlijke gek is.
pi_199153904
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 15:33 schreef KroketBroodje het volgende:

[..]

Jij niet dan? Op welke manier verheerlijken de overige leden van FvD het derde rijk?
Heb je dat echt gemist?

Pepijn van Houwelingen (die nu voor fvd in de TK zit) heeft (onder een pseudoniem) een boek geschreven, waar hij het discrimineren van minderheden verheerlijkde en letterlijk schreef dat het derde rijk te verkiezen was boven de huidige samenleving. Freek Janssen (ook in de TK voor fvd) heeft oa speeches gehouden waar hij wel heel erg openlijk met fascisme dweept en ook hij steekt zijn bewondering voor het derde rijk niet onder stoelen of banken. Over Freek heeft Baudet zelf overigens gezegd "dat ie wel erg rechts is".
pi_199154186
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:53 schreef JustinK het volgende:

[..]

Het ging ook niet om het vergelijk met Nederland, maar of corona maar gewoon een griepje is...
Dan nog is het totaal niet te vergelijken, landen als India zijn zo corrupt als de pest, ieder weldenkende mens kan wel begrijpen als je zo dicht op elkaar woont het eens uit de hand kan lopen, dit had ook kunnen gebeuren bij de reguliere griep.

Omdat het Covid is wordt het direct in de spotlight gedrukt, deze landen hebben veel grotere problemen dan dat waar je niemand over hoort.

Btw mensen duiken daar gewoon in het riool zonder bescherming (gewoon in zwembroek met de blote handen) voor onderhoud dat zegt al genoeg, in Nederland is een putdeksel open doen al met bescherming.
  zondag 25 april 2021 @ 18:19:07 #44
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199154225
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:16 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Dan nog is het totaal niet te vergelijken, landen als India zijn zo corrupt als de pest, ieder weldenkende mens kan wel begrijpen als je zo dicht op elkaar woont het eens uit de hand kan lopen, dit had ook kunnen gebeuren bij de reguliere griep.
Plus het woord hygiëne volslagen onbekend is.
Lekker schijten op straat, alle rivieren ongeveer zo schoon als de riolen hier. Lekker man.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199154307
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:16 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Dan nog is het totaal niet te vergelijken, landen als India zijn zo corrupt als de pest, ieder weldenkende mens kan wel begrijpen als je zo dicht op elkaar woont het eens uit de hand kan lopen, dit had ook kunnen gebeuren bij de reguliere griep.

Omdat het Covid is wordt het direct in de spotlight gedrukt, deze landen hebben veel grotere problemen dan dat waar je niemand over hoort.

Btw mensen duiken daar gewoon in het riool zonder bescherming (gewoon in zwembroek met de blote handen) voor onderhoud dat zegt al genoeg, in Nederland is een putdeksel open doen al met bescherming.
Eens. Daarom is het ook én én. Een virus dat veel besmettelijker is en dan zulke omstandigheden... ja dat is vragen om problemen.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  zondag 25 april 2021 @ 18:44:04 #46
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_199154714
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Plus het woord hygiëne volslagen onbekend is.
Lekker schijten op straat, alle rivieren ongeveer zo schoon als de riolen hier. Lekker man.
Elke epidemie , of het nu "een griepje" of covid19 is, loopt daar per definitie uit de hand.
Dat gaat daar al decennia lang zo , maar omdat het nu covid19 betreft beginnen sommige figuren hier te flippen.

[ Bericht 0% gewijzigd door kibo op 25-04-2021 19:00:50 ]
pi_199155062
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:44 schreef kibo het volgende:

[..]

Elke epidemie , of het nu "een griepje" of covid19 is, loopt daar per definitie uit de hand.
Dat gaat daar al decennia lang zo , maar omdat het nu covid19 betreft beginnen sommige figuren hier te flippen.
Dit is echt niet waar. Dit zuig je gewoon uit je dikke duim.
pi_199155075
Kan Nederland en de EU niet helpen? Kunnen we vanuit hier geen apparatuur en tanks met zuurstof invliegen?

Wat doet de WHO?

Direct noodhulp starten en wel zo snel als mogelijk is.

Je kan Brazilië en India toch niet laten stikken!
pi_199155383
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:09 schreef rutger05 het volgende:
Kan Nederland en de EU niet helpen? Kunnen we vanuit hier geen apparatuur en tanks met zuurstof invliegen?

Wat doet de WHO?

Direct noodhulp starten en wel zo snel als mogelijk is.

Je kan Brazilië en India toch niet laten stikken!
quote:
Steun voor zwaargetroffen India

Premier Rutte en zijn Britse collega Johnson hebben hun steun betuigd aan de bevolking van India, waar de afgelopen vier dagen elke dag meer dan 300.000 nieuwe coronagevallen zijn gemeld.

Johnson schrijft op Twitter dat medische hulpgoederen onderweg zijn naar India en premier Rutte zegt dat Nederland en India nauw contact hebben "om te zien hoe we kunnen helpen in deze buitengewone en moeilijke tijden". Eerder vandaag zegde voorzitter Ursula von der Leyen van de Europese Commissie al medische steun toe. De Duitse bondskanselier Merkel deed dat ook.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199155418
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:48 schreef Mondkapje het volgende:
Indiaase variant nog niet op de lijst
De Indiase variant komt nu nog helemaal niet in ons land voor, maar volgens het RIVM is dat een kwestie van tijd. Een inreis- of vliegverbod zal volgens het instituut de komst van de Indiase variant nooit helemaal tegen kunnen houden.

Daarnaast wordt er momenteel nog onderzoek gedaan naar hoe gevaarlijk en besmettelijk die Indiase mutatie eigenlijk is, want ook dat is nog niet duidelijk. Het RIVM zegt deze variant wel goed in de gaten te houden.
https://www.msn.com/nl-nl(...)li%C3%AB/ar-BB1fYRBn

Doet me denken aan het begin van de crisis: mondkapje helemáál niet nodig. Ondertussen bij alle landen om ons heen mondkapjes, cq inreisbeperkingen en quarantaineverplichting voor India, maar wij moeten het allemaal nog een heel rustig bekijken. Zucht.

Een inreisverbod kan zo'n variant niet tegenhouden, maar elke besmetting minder nu, scheelt honderden tot duizenden besmettingen over een aantal maanden, en daar win je tijd mee. Ik vind het bizar dat men met de Britse versie ook al zo laks was. Waarom niet iedereen verplichten zich twee keer te testen binnen 10 dagen na binnenkomst? En checken of ze ook echt in quarantaine zijn? Laat ze bijvoorbeeld 250 EUR betalen bij binnenkomst, en doe je beide testen binnen 10 dagen dan krijg je dat terug/wordt niet van je credit card afgeschreven. Als stok achter de deur. Had men dat in december met de Britse variant gedaan, dan zou men er nu een stuk beter voor staan, en zou de Britse variant een stuk minder kopzorgen bezorgd hebben omdat de kwetsbare groepen ingeent zouden zijn geweest voordat die variant dominant werd.
pi_199155490
Het is natuurlijk verschrikkelijk wat er in India in de ziekenhuizen gebeurd, met het gebrek aan zuurstof. En het aantal cases en doden is waarschijnlijk op zijn minst 2-5 keer zo hoog (volgens modellen). Maar zelfs als het 5x zo hoog is.
1.5 miljoen cases, 12.500 doden op 1.4 miljard mensen. Ruim 80 keer zoveel als Nederland.
In verhouding heeft men dus minder cases dan afgelopen week per dag in Nederland, maar wel een stuk meer doden (wat ook wel een teken is dat er echt veel meer cases moeten zijn). Ik zal eens kijken of ik wat inside stories van contacten daar te weten kan komen.
  zondag 25 april 2021 @ 20:50:34 #52
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_199156632
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 12:36 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

Zucht!!

Volgens mij is al tig keer aangeven dat het GEEN GARANTIE IS DAT JE NIET MEER ZIEK WORDT NA VACCINATIE!!!

man man man, het gaat erom dat je niet snakkend naar adem de IC binnengerold wordt. Als je slechts een snotneus hebt, dan valt daar prima mee te leven.

maar goed, de angst moet weer gevoed worden blijkbaar :X Als ze hier (en in de gehele EU) nu eens opschieten met prikken i.p.v. allerlei politieke spelletjes te spelen, dan schiet het tenminste op!
DIT! ^O^ En dan de angst nog verder opvoeren via de media door te roepen dat mensen een "vaccinatiepaspoort"moeten krijgen. Nee, dat helpt... :r
Gevaccineerd.
  zondag 25 april 2021 @ 20:54:10 #53
472044 Ghost_Buster
I aint 'fraid of no ghost
pi_199156690
quote:
16s.gif Op zondag 25 april 2021 13:05 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Duitsland laat ze niet binnen vliegen, wij natuurlijk weer wel. |:(
Hee VVD, he? Business is business, dus doorvliegen en geld verdienen!
Ja, zo rollen rutte en zijn vvd-vriendjes... :r
En iedereen vond het goed en stemde massaal op die pipo. 8)7
Gevaccineerd.
pi_199156902
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:30 schreef JustinK het volgende:

[..]

[..]

Mooi. Ik hoop dat de hulp zo snel als mogelijk op gang komt. Niet alleen richting India, maar ook richting Brazilië. Helaas is in Brazilie die misdadige idioot Bolsonaro aan de macht, dus weet niet of dit gaat lukken.
pi_199158366
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:54 schreef Ghost_Buster het volgende:

[..]

Hee VVD, he? Business is business, dus doorvliegen en geld verdienen!
Ja, zo rollen rutte en zijn vvd-vriendjes... :r
En iedereen vond het goed en stemde massaal op die pipo. 8)7
https://nos.nl/artikel/23(...)d-voor-india-in.html
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
  zondag 25 april 2021 @ 22:58:06 #56
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199158725
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:09 schreef rutger05 het volgende:
Kan Nederland en de EU niet helpen? Kunnen we vanuit hier geen apparatuur en tanks met zuurstof invliegen?

Wat doet de WHO?

Direct noodhulp starten en wel zo snel als mogelijk is.

Je kan Brazilië en India toch niet laten stikken!
Met welk geld wil Nederland of de EU de barmhartige uit gaan hangen in Brazilie of India? Met geld van hun burgers terwijl hier behandelingen van mensen uitgesteld worden omdat de boel niet op orde is? Zo.......das gedurfd.
Eerst maar eens de eigen zaakjes op orde krijgen voordat er geld of goederen naar het buitenland gaan. Het zijn beiden landen waar men er gewoonlijk geen moeite mee heeft als de armen creperen terwijl de rijken in weelde leven en dan moeten wij nu daar in de noden van de rijken gaan voorzien? Lijkt me niet hè of dacht je dat die hulp bij de arme sloebers op straat of in de krottenwijken terecht kwam?
pi_199161042
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:00 schreef Grems het volgende:

[..]

Zweden en Texas ( en Florida ) zijn prima te vergelijken met Nederland aangezien de miljoenmiljard vierkante kilometer onbewoond gebied niets af doet aan het feit dat ook in Texas en Zweden zo'n 90% van de bevolking in stedelijke gebieden woont, net zoals in Nederland.

Maar goed, het natuurlijk bekend dat bepaalde elementen het bestaan van Zweden enkel erkennen zodra het wat minder optimaal lijkt te gaan, zodra ze niet meer kunnen schuimbekken dat het COMPLEET MIS GAAT IN ZWEDEN is de situatie ineens niet meer vergelijkbaar en dus irrelevant.
De landen zijn inderdaad best te vergelijken wat betreft bevolkingsdichtheid. Ik vraag me echter af of dat qua cultuur ook werkt. Zou Nederland het af kunnen met dringend advies in plaats van afgedwongen wetten?
Texas is een ander verhaal, maar daar is in de leeftijdsgroepen onder de 60 in elke leeftijdsband het aantal Covid-doden per miljoen inwoners meer dan 10 keer hoger dan in Nederland. Om dat nu als voorbeeld te nemen? Het is niet te hopen dat India daar ook op afstevent (maar ik ben bang van wel).
pi_199161583
Waarom gebeurt dit nu pas? Je zou denken dat India vorig jaar al gigantisch de lul was.
Nu ineens uit het niks een jaar later.
  maandag 26 april 2021 @ 10:06:52 #59
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199161712
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom gebeurt dit nu pas? Je zou denken dat India vorig jaar al gigantisch de lul was.
Nu ineens uit het niks een jaar later.
Toen was de media te druk met paniek zaaien over de gevallen hier.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199161802
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Toen was de media te druk met paniek zaaien over de gevallen hier.
Wat wil je hier precies mee zeggen?
pi_199161880
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom gebeurt dit nu pas? Je zou denken dat India vorig jaar al gigantisch de lul was.
Nu ineens uit het niks een jaar later.
Omdat men tot nu toe daarmee geluk heeft gehad, zoals we wel in meer landen zien dat de golven met besmettingen verschillen.
pi_199161985
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom gebeurt dit nu pas? Je zou denken dat India vorig jaar al gigantisch de lul was.
Nu ineens uit het niks een jaar later.
Nieuwe mutaties die besmettelijker zijn, en dat er een aantal grote religieuze festivals zijn doorgegaan waar heel veel mensen hutje mutje bij elkaar zijn gekomen heeft ongetwijfeld ook (niet) meegeholpen. Een anderhalvemetersamenleving is in een land als India natuurlijk vrijwel onmogelijk, netzomin als een echte lockdown want steunregelingen zoals de NOW etc hier zijn er ook niet. Mensen moeten toch gewoon eten.

In Nederland hebben we nu ook weer te maken met een enorme golf waardoor in de ziekenhuizen wellicht code zwart nog een ding wordt. Nu zijn er al patienten waarvoor geen plek meer in het ziekenhuis is en die dus met een fles zuurstof onder de arm naar huis worden gestuurd. De versoepelingen van deze week zijn iig een politieke keuze, geen keuze waar het OMT of de ziekenhuizen achter kunnen staan. Dus misschien gaat het hier ook nog een keer de verkeerde kant op net als in India.
  maandag 26 april 2021 @ 10:39:34 #63
3542 Gia
User under construction
pi_199162013
India heeft een slechter gezondheidsstelsel dan wij, maar verhoudingsgewijs hebben wij meer besmettingen.

India heeft 78 x zoveel mensen als Nederland. Deel je die 350.000 door 78, dan zit je op 4487, waar wij boven de 8000 zitten.
  maandag 26 april 2021 @ 10:48:32 #64
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199162081
denk dat het nog wat weken door stijgt, lijkt alsof de regering niet genoeg heeft gedaan, snap ook niet dat de eerste golf bij hun langzaam groeide en het explodeert nu.
pi_199162161
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:39 schreef Gia het volgende:
India heeft een slechter gezondheidsstelsel dan wij, maar verhoudingsgewijs hebben wij meer besmettingen.

India heeft 78 x zoveel mensen als Nederland. Deel je die 350.000 door 78, dan zit je op 4487, waar wij boven de 8000 zitten.
Ze hebben met hun 1.3 miljard mensen ook wat meer moeite om correct te tellen denk ik, dus die besmettingscijfers (en sterftecijfers) liggen waarschijnlijk in realiteit "iets" hoger.

Ondertussen heeft de Indiase overheid al bij twitter verzocht om tweets met kritiek op het corona-beleid te verbergen. Dan weet je ook wel hoe laat het is. https://www.bbc.com/news/world-asia-56883483
pi_199162171
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:39 schreef Gia het volgende:
India heeft een slechter gezondheidsstelsel dan wij, maar verhoudingsgewijs hebben wij meer besmettingen.

India heeft 78 x zoveel mensen als Nederland. Deel je die 350.000 door 78, dan zit je op 4487, waar wij boven de 8000 zitten.
En je denkt dat de besmettingcijfers van India volledig zijn?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_199162174
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:39 schreef Gia het volgende:
India heeft een slechter gezondheidsstelsel dan wij, maar verhoudingsgewijs hebben wij meer besmettingen.

India heeft 78 x zoveel mensen als Nederland. Deel je die 350.000 door 78, dan zit je op 4487, waar wij boven de 8000 zitten.
Ja, dat is niet zo moeilijk met zoveel mensen en slechte registratie.

https://www.worldometers.info/coronavirus/#main_table

In India is het feitelijk pas net begonnen....Ik weet dat toen het in Amerika net begonnen was ook iedereen zat te schreeuwen dat het "in verhouding wel meevalt", maar inmiddels weten we dat dat heel anders gelopen is.
pi_199162193
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:59 schreef JustinK het volgende:

[..]

En je denkt dat de besmettingcijfers van India volledig zijn?
Ja, behalve dat...het loopt daar zo vol, dat ik het dodencijfer niet eens geloof. Het is misschien erg, maar ik vrees dat het veel erger is dan 200.000.
  maandag 26 april 2021 @ 11:05:25 #69
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199162243
laten ze het nu gewoon uitrazen, want ik zie nu even geen oplossing
pi_199162301
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 09:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Waarom gebeurt dit nu pas? Je zou denken dat India vorig jaar al gigantisch de lul was.
Nu ineens uit het niks een jaar later.
Vorig jaar hebben ze een hele stricte lockdown gehad en daarmee zijn ze de dans ontsprongen. Nu is men de maatregelen moe en zijn er veel religieuze festivals en lokale verkiezingen met massale bijeenkomsten geweest.
pi_199162321
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 10:39 schreef Gia het volgende:
India heeft een slechter gezondheidsstelsel dan wij, maar verhoudingsgewijs hebben wij meer besmettingen.

India heeft 78 x zoveel mensen als Nederland. Deel je die 350.000 door 78, dan zit je op 4487, waar wij boven de 8000 zitten.
Er wordt daar ook wel veel minder getest relatief, en er zijn dus veel meer ongeregistreerde besmettingen. Het aantal doden is relatief wel hoger dan in Nederland, terwijl ook het aantal doden daar volgens verschillende modellen 2-5x hoger moet liggen.
pi_199162351
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:05 schreef THEFXR het volgende:
laten ze het nu gewoon uitrazen, want ik zie nu even geen oplossing
In feite is dat een beetje wat er gebeurd, al zullen mensen hun gedrag wel aanpassen als ze meer en meer mensen in hun omgeving (erg) ziek zien worden en verhalen uit de ziekenhuizen horen. Dan hoeft de overheid niet echt meer maatregelen op te leggen, het gaat er vooral om of mensen zich aan maatregelen houden, en dat zal nu wel beter worden denk ik.
  maandag 26 april 2021 @ 12:34:59 #73
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_199163188
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Vorig jaar hebben ze een hele stricte lockdown gehad en daarmee zijn ze de dans ontsprongen. Nu is men de maatregelen moe en zijn er veel religieuze festivals en lokale verkiezingen met massale bijeenkomsten geweest.
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:13 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Er wordt daar ook wel veel minder getest relatief, en er zijn dus veel meer ongeregistreerde besmettingen. Het aantal doden is relatief wel hoger dan in Nederland, terwijl ook het aantal doden daar volgens verschillende modellen 2-5x hoger moet liggen.
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In feite is dat een beetje wat er gebeurd, al zullen mensen hun gedrag wel aanpassen als ze meer en meer mensen in hun omgeving (erg) ziek zien worden en verhalen uit de ziekenhuizen horen. Dan hoeft de overheid niet echt meer maatregelen op te leggen, het gaat er vooral om of mensen zich aan maatregelen houden, en dat zal nu wel beter worden denk ik.
Weet jij ook hoe dat komt dat nou juist daar (blijkbaar) een zware mutatie plaatsvindt?
In Nieuwsuur was gister een aantal studenten, uit India, in België aangekomen die gevaccineerd waren en toch weer besmet... en het zou ook niet 1, 2, 3, opgemerkt zijn... (Is men nog aan het onderzoeken.)
Qua goede hygiene staat India nou ook niet bekend... Zal wel beter dan vroeger zijn... Zou dat er wat mee te maken hebben?
pi_199164548
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 12:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]

[..]

[..]

Weet jij ook hoe dat komt dat nou juist daar (blijkbaar) een zware mutatie plaatsvindt?
In Nieuwsuur was gister een aantal studenten, uit India, in België aangekomen die gevaccineerd waren en toch weer besmet... en het zou ook niet 1, 2, 3, opgemerkt zijn... (Is men nog aan het onderzoeken.)
Qua goede hygiene staat India nou ook niet bekend... Zal wel beter dan vroeger zijn... Zou dat er wat mee te maken hebben?
Veel mutaties lijken te zijn ontstaan in gebieden waar mensen dicht op elkaar wonen en er een groot deel van de bevolking al immuniteit heeft tegen eerdere mutaties. Dat is gebeurd in Manaus en (hoogstwaarschijnlijk) in de townships in Zuid-Afrika (en lijkt nu ook te zijn gebeurd in Tanzania). Maar zoiets blijft een kansspel, het is waarschijnlijker dat het onder dat soort omstandigheden gebeurd, maar gezien er zoveel virus aanwezig is is het niet onwaarschijnlijk dat het ook onder andere omstandigheden gebeurd (Engelse variant uit Kent) of Californische variant. Al kant zijn dat ook die varianten in wijken zijn ontstaan waar wel al veel mensen corona hadden gehad en mensen wel dicht op elkaar wonen.
Maar je zou onder zulke omstandigheden (waar veel mensen al immuun zijn) juist varianten verwachten die bestaande immuniteit ontwijken, en op plekken waar mensen meer afstand (kunnen) houden en minder contact hebben, varianten die besmettelijker zijn (wat de Engelse variant vooral is - besmettelijker, maar lijkt geen probleem voor de vaccins). Terwijl varianten uit dichtbevolkte gebieden waar veel mensen al immuun waren juist meer een probleem zijn voor de huidige vaccins (Zuid-Afrikaanse, Braziliaanse, en mogelijk Indiase).

Overigens, die oud-student van me uit India, die dus ook Covid had. Die was in 45 dagen een keer buiten geweest, en gelijk het virus opgepikt. Nu is hij natuurlijk maar n=1, dus ik hoop echt dat hij gewoon pech heeft gehad, en niet dat dat het patroon is.
pi_199164960
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:35 schreef DW457 het volgende:
Nou, inderdaad. Al die viruswappies zouden eigenlijk verplicht vrijwilligerswerk moeten doen in die ziekenhuizen daar. Dat zou hun ogen wel openen.
Alle lockdownfanatici zouden eigenlijk verplicht vrijwilligerswerk moeten doen bij de ondernemers die kapot gemaakt woorden door onzinnige coronamaatregelen die geen besmetting voorkomen
quote:
Dat gejank op al die maatregelen. Natuurlijk is niet elke maatregel even goed en handig, maar dat alles bij elkaar heeft wel voorkomen dat dit ook hier gebeurde.
Donder toch op, de maatregelen gingen veel te ver
Pure haat tegen burgers en bedrijfsleven is dat
Gewoon powerplay van machtsbeluste bestuurders die willen zien hoever ze kunnen gaan
In veel Amerikaanse staten zijn ze al maanden gestopt met coronamaatregelen, daar sterven ze ook niet bij bosjes
pi_199165371
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Alle lockdownfanatici zouden eigenlijk verplicht vrijwilligerswerk moeten doen bij de ondernemers die kapot gemaakt woorden door onzinnige coronamaatregelen die geen besmetting voorkomen
[..]

Donder toch op, de maatregelen gingen veel te ver
Pure haat tegen burgers en bedrijfsleven is dat
Gewoon powerplay van machtsbeluste bestuurders die willen zien hoever ze kunnen gaan
In veel Amerikaanse staten zijn ze al maanden gestopt met coronamaatregelen, daar sterven ze ook niet bij bosjes
Tuurlijk, want dat is waar het allemaal om draait. De overheid wil ons allemaal kapot maken :') boehoehoe :')
pi_199165418
Met dat leipe verkeer daar stierven ze altijd al op straat, wel tragisch nu natuurlijk
pi_199165664
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 15:24 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Alle lockdownfanatici zouden eigenlijk verplicht vrijwilligerswerk moeten doen bij de ondernemers die kapot gemaakt woorden door onzinnige coronamaatregelen die geen besmetting voorkomen
[..]

Donder toch op, de maatregelen gingen veel te ver
Pure haat tegen burgers en bedrijfsleven is dat
Gewoon powerplay van machtsbeluste bestuurders die willen zien hoever ze kunnen gaan
In veel Amerikaanse staten zijn ze al maanden gestopt met coronamaatregelen, daar sterven ze ook niet bij bosjes
In China gingen de maatregelen veel verder. Daar was alles 7 maanden geleden reeds normaal, daar werd de bevolking zelfs aangemoedigd om te reizen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199167979
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In China gingen de maatregelen veel verder. Daar was alles 7 maanden geleden reeds normaal, daar werd de bevolking zelfs aangemoedigd om te reizen.
De beste aanpak in een pandemie is zo vroeg mogelijk heel hard ingrijpen, en nu ingrijpen is altijd beter dan morgen. Uiteindelijk werkt dat het beste om een epidemie eronder te krijgen, en kost het economisch het minste, omdat je veel korter in hoeft te grijpen als je veel harder ingrijpt. Maar door het balanceren wat politici moeten doen, tussen wat het beste is, en wat men het beste vindt en kan verdragen, krijg je een beleid van pappen en nathouden. Als je kijkt naar de golven in Europa, is Nederland daar een meester in. De pieken zijn in Nederland lang niet de hoogste geweest, maar de dalen ook lang niet de diepste. Maar netto zit men in Nederland wel langer met maatregelen dan in verschillende andere landen die hardere, maar kortere lockdown hebben gehad.
pi_199168365
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef JustinK het volgende:

[..]

Dat het zelfs voor Indiase maatstaven compleet uit de hand aan het lopen is?
Juist niet. India is het land waar er mensen dood gaan, omdat ze boven op de trein reizen i.p.v. erin, omdat ze het kaartje niet kunnnen betalen. Dus als je dan hier wel van op kijkt..
Ik ben een sukkel voor de liefde, koning in de discotheek
pi_199169303
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:32 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Juist niet. India is het land waar er mensen dood gaan, omdat ze boven op de trein reizen i.p.v. erin, omdat ze het kaartje niet kunnnen betalen. Dus als je dan hier wel van op kijkt..
Rot op met je indianenverhalen.
pi_199169453
quote:
13s.gif Op maandag 26 april 2021 20:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Rot op met je indianenverhalen.


:?
pi_199169575
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 20:29 schreef HansCojona het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

:?
Ja en hier in Nederland lopen we allemaal op klompen, eten we kilo's kaas per dag en zijn we allemaal constant knetterstoned.
pi_199169577
quote:
13s.gif Op maandag 26 april 2021 20:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Rot op met je indianenverhalen.
Dankzij de lockdowns zijn er afgelopen jaar 1500 minder doden te betreuren op de spoorwegen in mumbai.

Zijn er nog maar 1100! :)

In Mumbai dan.
-nee-
pi_199169665
quote:
1s.gif Op maandag 26 april 2021 20:38 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja en hier in Nederland lopen we allemaal op klompen, eten we kilo's kaas per dag en zijn we allemaal constant knetterstoned.
Uiteindelijk vind ik dat ie een punt heeft. Een land dat dusdanig overbevolkt is en zulke armoede kent, dan is de gezondheidscrisis daar, tijdens een pandemie, niet gek. Het was te verwachten. Daar leg ik dus nergens een schuldvraag ofzo, maar je kan niet zeggen dat dit buitenproportioneel is. Dit was 100% te verwachten op dit punt in de pandemie.
-nee-
pi_199169717
Twee van mijn collega’s zitten op dit moment in India. Ik videobel met beiden regelmatig. Ze geven aan dat de situatie nu wel echt ernstig is in de ziekenhuizen en op straat. Beiden wonen overigens in een andere regio en komen uit welgestelde families, maar ook zij kunnen nu lastig aan zorg komen.

Allebei zijn ze besmet geraakt, ofwel in het vliegtuig of wel op het vliegveld van Delhi. Ze deelden wat foto’s een paar weken terug van festivals waar ze waren geweest waar het krioelde van de mensen. Onder andere het festival waarbij mensen elkaar inpeperen met gekleurd poeder is net geweest. Ook op Delhi airport was het druk volgens hen beiden. Ik denk dan ook dat de piek in besmettingen voor een groot gedeelte komt door de feesten van de afgelopen tijd en doordat mensen zich niet meer aan de maatregelen hielden. Volgens mijn collega’s was het een paar weken geleden alsof Corona niet bestond, weinig mondkapjes en feesten met veel genodigden. Ook al schijnen mensen zich nu weer wat beter aan de maatregelen te houden.

Voorlopig blijven ze daar, zolang ons bedrijf nog steeds bijna volledig thuis werkt. Ik vind het wel interessant om eens door hun ogen te bekijken wat er allemaal gebeurd.
pi_199169737
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 20:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Uiteindelijk vind ik dat ie een punt heeft. Een land dat dusdanig overbevolkt is en zulke armoede kent, dan is de gezondheidscrisis daar, tijdens een pandemie, niet gek. Het was te verwachten. Daar leg ik dus nergens een schuldvraag ofzo, maar je kan niet zeggen dat dit buitenproportioneel is. Dit was 100% te verwachten op dit punt in de pandemie.
Als je voldoende geld hebt dan heb je toegang tot prima gezondheidszorg in India. Maar zelfs die duurdere ziekenhuizen en klinieken zijn nu overbelast.
pi_199170134
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 20:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Uiteindelijk vind ik dat ie een punt heeft. Een land dat dusdanig overbevolkt is en zulke armoede kent, dan is de gezondheidscrisis daar, tijdens een pandemie, niet gek. Het was te verwachten. Daar leg ik dus nergens een schuldvraag ofzo, maar je kan niet zeggen dat dit buitenproportioneel is. Dit was 100% te verwachten op dit punt in de pandemie.
Dat dit gebeurt is inderdaad enigszins te verwachten, maar dat was ook niet mijn punt. Er wordt gesuggereerd dat het niet erg is dat ze daar massaal aan de corona doodgaan omdat het toch allemaal maar vieze op straat schijtende paupers zijn die anders waarschijnlijk toch maar met hun domme kop onder de trein terecht zouden komen of aan de dysenterie zouden sterven. India is moderner en ontwikkelder dan velen hier lijken te denken. Het eenzijdige karikaturale (en neerbuigende) beeld dat hier geschetst wordt klopt niet met de werkelijkheid.
pi_199170265
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:04 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat dit gebeurt is inderdaad enigszins te verwachten, maar dat was ook niet mijn punt. Er wordt gesuggereerd dat het niet erg is dat ze daar massaal aan de corona doodgaan omdat het toch allemaal maar vieze op straat schijtende paupers zijn die anders waarschijnlijk toch maar met hun domme kop onder de trein terecht zouden komen of aan de dysenterie zouden sterven. India is moderner en ontwikkelder dan velen hier lijken te denken. Het eenzijdige karikaturale (en neerbuigende) beeld dat hier geschetst wordt klopt niet met de werkelijkheid.
800 miljoen mensen onder de armoedegrens, de beeldvorming komt niet uit de lucht vallen. Ik ben er nooit geweest, maar van mensen die ik ken die er wel geweest zijn hoorde ik wel hoe verontrustende stank is, en hoeveel mensen er zichzelf wassen in hetzelfde water waar ze lijken en riolering dumpen. Als rijke europeaan is het makkelijk neerkijken. Het is wat vals, maar India is dan ook wel echt de mensheid op zijn meest pauper.
-nee-
pi_199170482
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 20:42 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Uiteindelijk vind ik dat ie een punt heeft. Een land dat dusdanig overbevolkt is en zulke armoede kent, dan is de gezondheidscrisis daar, tijdens een pandemie, niet gek. Het was te verwachten. Daar leg ik dus nergens een schuldvraag ofzo, maar je kan niet zeggen dat dit buitenproportioneel is. Dit was 100% te verwachten op dit punt in de pandemie.
Zo overbevolkt dat er ook nog bijna 3000 tijgers leven, een veelvoud daarvan aan luipaarden, beren, olifanten en krokodillen. Er zijn enorme steden, waar mensen vaak in hele kleine onderkomens leven. Maar het is ook een heel groot en divers land.
pi_199171152
quote:
14s.gif Op maandag 26 april 2021 21:10 schreef Marsenal het volgende:

[..]

800 miljoen mensen onder de armoedegrens, de beeldvorming komt niet uit de lucht vallen. Ik ben er nooit geweest, maar van mensen die ik ken die er wel geweest zijn hoorde ik wel hoe verontrustende stank is, en hoeveel mensen er zichzelf wassen in hetzelfde water waar ze lijken en riolering dumpen. Als rijke europeaan is het makkelijk neerkijken. Het is wat vals, maar India is dan ook wel echt de mensheid op zijn meest pauper.
Het is wel selectieve waarneming, omdat je alleen de excessen hoort. Dat is een beetje als je beeld van heel Nederland baseren op rellend Urker inteelt-tuig dat testcentra in de fik steekt. Het is zo makkelijk om vanuit je westerse blik een heel subcontinent af te doen als "de mensheid op zijn meest pauper". Iedereen praat elkaar maar een beetje na, en iedereen gaat massaal op reis naar dezelfde plekken. De "gouden driehoek" met de Taj Mahal waar iedereen naartoe gaat, wat echt een vreselijke plek is, de gore beelden van Varanasi met de lijken die in de Ganges drijven, de sloppenwijken van Mumbai en natuurlijk al die memes over de "dedicated shitting streets" die rondgaan. Dat doet het altijd goed in stoere verhalen. Maar dit zijn wel de cliches, India bestaat ook uit hypermoderne, schone miljoenensteden zoals Bangalore, met een tech industrie die zich met silicon valley kan meten. De filmindustrie van Bollywood is qua output, omzet en grootte superieur aan die van Hollywood. Daar is echt niks pauper aan.
pi_199171390
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 21:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Het is wel selectieve waarneming, omdat je alleen de excessen hoort. Dat is een beetje als je beeld van heel Nederland baseren op rellend Urker inteelt-tuig dat testcentra in de fik steekt. Het is zo makkelijk om vanuit je westerse blik een heel subcontinent af te doen als "de mensheid op zijn meest pauper". Iedereen praat elkaar maar een beetje na, en iedereen gaat massaal op reis naar dezelfde plekken. De "gouden driehoek" met de Taj Mahal waar iedereen naartoe gaat, wat echt een vreselijke plek is, de gore beelden van Varanasi met de lijken die in de Ganges drijven, de sloppenwijken van Mumbai en natuurlijk al die memes over de "dedicated shitting streets" die rondgaan. Dat doet het altijd goed in stoere verhalen. Maar dit zijn wel de cliches, India bestaat ook uit hypermoderne, schone miljoenensteden zoals Bangalore, met een tech industrie die zich met silicon valley kan meten. De filmindustrie van Bollywood is qua output, omzet en grootte superieur aan die van Hollywood. Daar is echt niks pauper aan.
Ja tuurlijk, maar dat is de minderheid. Het meerendeel van India is arm, en de enige reden dat er grote steden zijn met niet-arme mensen, is simpelweg omdat er in absolute aantallen veels en veels te veel mensen zijn aan die kant van dat continent.

Zodra de meerderheid van India boven de armoedegrens komt, verandert het beeld van dat land misschien wel weer. Maar er is zo ontzettend veel mis met dat land, dat mag nooit, maar dan ook nooit ondergesneeuwd raken door de 'leuke' kant van India. Je hebt het over excessen, maar het is gewoon meer dan de helft van de bevolking he, die straatarm is.
-nee-
pi_199171626
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 16:17 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

In China gingen de maatregelen veel verder. Daar was alles 7 maanden geleden reeds normaal, daar werd de bevolking zelfs aangemoedigd om te reizen.
Als je het niet erg vind dat de overheid elke stap die je zet volgt dan is het voor jouw inderdaad normaal. Ik persoonlijk moet er niet aan denken.

quote:
“China’s strategy, from the start, was to have no infections at all… Still in Beijing, where we have hardly any cases, every time you step outside your door you have to use a smartphone to scan a QR code — every shop, every taxi, every bus, every metro station. You have no privacy at all — it’s all built around this electronic system of contact tracing. To leave Beijing you have to have a Covid test, to come back in you have to have a Covid test…. We basically don’t have the virus here, but the flip side is that they are keeping this place locked down as tight as a drum… It’s very hard to know where Covid containment starts and a Communist police state with an obsession with control kicks in.”
https://unherd.com/2021/02/inside-the-zero-covid-campaign/
pi_199172169
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]

Als je het niet erg vind dat de overheid elke stap die je zet volgt dan is het voor jouw inderdaad normaal. Ik persoonlijk moet er niet aan denken.
[..]

https://unherd.com/2021/02/inside-the-zero-covid-campaign/
Dan laat je de data door "onafhankelijke derden" beheren, zorg je dat die na x dagen uitgewist wordt. In vergelijking met bvb de dataretentierichtlijn en bewaarplicht voor providers van enkele jaren geleden vind ik het bijhouden van data om besmettingen te tracen veel minder bezwaarlijk.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199173102
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:34 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dan laat je de data door "onafhankelijke derden" beheren, zorg je dat die na x dagen uitgewist wordt. In vergelijking met bvb de dataretentierichtlijn en bewaarplicht voor providers van enkele jaren geleden vind ik het bijhouden van data om besmettingen te tracen veel minder bezwaarlijk.
Ik zit daar niet op te wachten dat de overheid of derde kunnen traceren waar je allemaal geweest bent. Ook omdat je regelmatig leest van datalekken bij zowel de overheid als ''onafhankelijke derde partijen''. Privacy is ook gewoon een recht gelukkig.
pi_199173685
quote:
Indiase coronavariant is in Nederland, viroloog Koopmans spreekt van ‘topje van ijsberg’
Het vliegverbod voor passagiers uit India dat maandagavond ingaat, kan de coronavariant die daar rondgaat niet meer buiten de deur houden. Die is namelijk al hier. In Nederland is de mutatie tot nog toe twee keer opgedoken in de zogeheten kiemsurveillance. Als een virusvariant in die steekproef uit positieve testen opduikt, is dat ‘het topje van de ijsberg’, zegt viroloog Marion Koopmans. Ook in andere Europese landen is variant B.1.617 al herhaaldelijk waargenomen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)an-ijsberg~a4f31831/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199176088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 02:06 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Maar door nu in te grijpen kun je een eventuele piek van die variant wel met maanden uitstellen. We weten nu niet eens of het wel een zorgelijke variant is, maar je kunt beter maar voorzichtig zijn. Ik heb al vaker het idee van Marion een hele goede viroloog is, maar zwak als het aankomt op populatie-groei.
pi_199176338
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 19:32 schreef IkBenDeBaas het volgende:

[..]

Juist niet. India is het land waar er mensen dood gaan, omdat ze boven op de trein reizen i.p.v. erin, omdat ze het kaartje niet kunnnen betalen. Dus als je dan hier wel van op kijkt..
Of de treinen zitten zo vol, dat er niet voldoende ruimte is? Dat was mijn geval toen ik in Mumbai was.
pi_199176421
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 13:24 schreef LaCatastrophe het volgende:

[..]

Hoeveel voorraad is er hier eigenlijk? Hoe is dat geregeld in Nederland?

In mijn beleving onbeperkt, komt in het ziekenhuis ook gewoon uit de muur en de grote tanks op het buitenterrein worden gevuld door een bedrijf. Maar ik kan me voorstellen dat de vraag naar zuurstof momenteel ook hier vrij hoog ligt?
Zuurstof produceren is het probleem niet. Zuurstof verplaatsen is het lastige.
In Nederland hebben we gewoon grote zuurstof tanks staan, die met vrachtwagens vervoerd worden en dus geen probleem in Nederland. In landen zoals India is het wel lastiger, omdat het vervoer daar ook allemaal iets minder is.

Echter de zuurstof cilinders, die men meer in dat soort landen heeft, daar zit het probleem in. Vaak is daar een tekort aan en ontstaat er dus een zuurstof tekort in ziekenhuizen. Metaal (=geld), zwarte markt en diefstal.

In Nederland speelt dit niet met deze cilinders niet direct, maar wat ik begreep was dit ook wel een puntje was in de UK in December/Januari.
pi_199176920
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:18 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Zuurstof produceren is het probleem niet. Zuurstof verplaatsen is het lastige.
In Nederland hebben we gewoon grote zuurstof tanks staan, die met vrachtwagens vervoerd worden en dus geen probleem in Nederland. In landen zoals India is het wel lastiger, omdat het vervoer daar ook allemaal iets minder is.

Echter de zuurstof cilinders, die men meer in dat soort landen heeft, daar zit het probleem in. Vaak is daar een tekort aan en ontstaat er dus een zuurstof tekort in ziekenhuizen. Metaal (=geld), zwarte markt en diefstal.

In Nederland speelt dit niet met deze cilinders niet direct, maar wat ik begreep was dit ook wel een puntje was in de UK in December/Januari.
Ik heb thuis een tijdje een zuurstof apparaat gehad. Soort grote luchtreiniger die dmv filtratie zuurstof uit de omgevingslucht haalt en via een slang naar de patiënt brengt.
Waarom wordt dat niet op grote schaal gedaan?
In India zal dat wellicht lastig zijn ivm stroomvoorziening.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 27 april 2021 @ 11:48:36 #101
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199176991
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:45 schreef Wantie het volgende:
In India zal dat wellicht lastig zijn ivm stroomvoorziening.
Inderdaad grote plekken van het land waar er gewoon te weinig stroom is en deze geregeld uit gaat.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199177438
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:45 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ik heb thuis een tijdje een zuurstof apparaat gehad. Soort grote luchtreiniger die dmv filtratie zuurstof uit de omgevingslucht haalt en via een slang naar de patiënt brengt.
Waarom wordt dat niet op grote schaal gedaan?
In India zal dat wellicht lastig zijn ivm stroomvoorziening.
Stroomvoorziening, en kosten lijken me een probleem. En hoeveel van die apparaten zijn er uberhaupt beschikbaar op korte termijn.
  dinsdag 27 april 2021 @ 12:45:54 #103
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199178069
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Stroomvoorziening, en kosten lijken me een probleem. En hoeveel van die apparaten zijn er uberhaupt beschikbaar op korte termijn.
Ik zou denken dat China toch wel klaar zou moeten staan om te leveren. Maar logistiek zal ook nog wel een issue zijn.
  dinsdag 27 april 2021 @ 13:13:58 #104
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_199178415
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:45 schreef Hahug13 het volgende:

[..]

Ik zou denken dat China toch wel klaar zou moeten staan om te leveren. Maar logistiek zal ook nog wel een issue zijn.
China en India zijn allesbehalve vrienden.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_199180246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 11:45 schreef Wantie het volgende:
Ik heb thuis een tijdje een zuurstof apparaat gehad. Soort grote luchtreiniger die dmv filtratie zuurstof uit de omgevingslucht haalt en via een slang naar de patiënt brengt.
Waarom wordt dat niet op grote schaal gedaan?
In India zal dat wellicht lastig zijn ivm stroomvoorziening.
Had je daar ook een zuurstoffles aanzitten? Anders is dit iets anders. Maar uit eindelijk moet je ook een zuurstof saturatie meter bij hebben. Zodat je dit in de gaten kan houden.

Maar dit te gebruiken, moet je ze wel hebben en handleidingen klaar hebben staan. Iets wat nu te laat is, om te gaan regelen.
In India lopen ze nu achter de feiten aan en is het dweilen met de kraan open.
pi_199180835
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 15:41 schreef Rolfieo het volgende:

[..]

Had je daar ook een zuurstoffles aanzitten?
Nee, hij pakt gewoon omgevingslucht en filtert daar de zuurstof uit.

quote:
Anders is dit iets anders. Maar uit eindelijk moet je ook een zuurstof saturatie meter bij hebben. Zodat je dit in de gaten kan houden.
Dat zat er bij.
Verder krijg je in Nederland dan ook een reserve fles voor als de stroom uitvalt en een vat diepgekoelde zuurstof voor als je de hort op gaat.
En van het ziekenfonds geld terug ter compensatie van stroomverbruik.
En een coole sticker op je deur waar de reserve zuurstoftank staat.

quote:
Maar dit te gebruiken, moet je ze wel hebben en handleidingen klaar hebben staan. Iets wat nu te laat is, om te gaan regelen.
In India lopen ze nu achter de feiten aan en is het dweilen met de kraan open.
Ja, voor India is het geen oplossing.
Maar snap niet waarom bijvoorbeeld Nederlandse ziekenhuizen met zuurstof uit tanks werken, ipv dat verkrijgen via filtrage.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199180847
Ik krijg toch meer en meer het idee dat India gewoon te maken heeft met de resultaten van het eigen handelen de afgelopen maanden. Massale boeren protesten, grote rallies voor verkiezingen, grote religieuze festivals, en in alle gevallen werd er geen afstand gehouden, geen mondkapjes gedragen. India laat de wereld zien hoe het fout kan gaan als er geen rekening wordt gehouden met het virus en mensen nog onvoldoende gevaccineerd zijn.
pi_199183795
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 08:39 schreef DrParsifal het volgende:
De landen zijn inderdaad best te vergelijken wat betreft bevolkingsdichtheid. Ik vraag me echter af of dat qua cultuur ook werkt. Zou Nederland het af kunnen met dringend advies in plaats van afgedwongen wetten?
Waarom niet ?
Dat kon bij eerdere pandemien toch ook ?
De verplichte maatregelen die er waren, en die fanatiek gehandhaafd worden, dat zijn nu juist de maatregelen die weinig doen om besmettingen te verminderen
quote:
Texas is een ander verhaal, maar daar is in de leeftijdsgroepen onder de 60 in elke leeftijdsband het aantal Covid-doden per miljoen inwoners meer dan 10 keer hoger dan in Nederland. Om dat nu als voorbeeld te nemen? Het is niet te hopen dat India daar ook op afstevent (maar ik ben bang van wel).
Heb je daar een bron voor ?
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 20:41:02 #109
236264 crew  capricia
pi_199183902
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:35 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Ik krijg toch meer en meer het idee dat India gewoon te maken heeft met de resultaten van het eigen handelen de afgelopen maanden. Massale boeren protesten, grote rallies voor verkiezingen, grote religieuze festivals, en in alle gevallen werd er geen afstand gehouden, geen mondkapjes gedragen. India laat de wereld zien hoe het fout kan gaan als er geen rekening wordt gehouden met het virus en mensen nog onvoldoende gevaccineerd zijn.
Soort permanente Koningsdag dus. :+
Definitely not CIA
pi_199184098
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:41 schreef capricia het volgende:

[..]

Soort permanente Koningsdag dus. :+
Weekje kongingsdag met mooi weer en Nederland gaat ook weer naar een flinke piek toe ja.
pi_199184529
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:35 schreef DW457 het volgende:
Nou, inderdaad. Al die viruswappies zouden eigenlijk verplicht vrijwilligerswerk moeten doen in die ziekenhuizen daar. Dat zou hun ogen wel openen.

Dat gejank op al die maatregelen. Natuurlijk is niet elke maatregel even goed en handig, maar dat alles bij elkaar heeft wel voorkomen dat dit ook hier gebeurde.
,,Het virus slikt de mensen van onze stad als een monster op.”

Gelet die uitspraak concludeer ik vanwege eerdere reacties van zwakkies dat dit artikel moet zijn geschreven door een wappie. _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door SmaRTeY op 27-04-2021 21:29:15 ]
pi_199184688
Wel bijzonder dat ze niet om vaccins smeken.....
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 21:32:04 #113
236264 crew  capricia
pi_199184897
Wat een artikel van de New York Times. :{ De moeite waard om te lezen.
quote:
‘This Is a Catastrophe.’ In India, Illness Is Everywhere.

As India suffers the world’s worst coronavirus crisis, our New Delhi bureau chief describes the fear of living amid a disease spreading at such scale and speed.
https://www.nytimes.com/2(...)ps://t.co/II4I9Razy9

[ Bericht 47% gewijzigd door capricia op 27-04-2021 21:44:17 ]
Definitely not CIA
pi_199184908
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom niet ?
Dat kon bij eerdere pandemien toch ook ?
De verplichte maatregelen die er waren, en die fanatiek gehandhaafd worden, dat zijn nu juist de maatregelen die weinig doen om besmettingen te verminderen
[..]

Heb je daar een bron voor ?
Ik geloof dat direct zonder bron, je weet hoeveel obesitas en andere gezondheid shit zich afspeelt in dat land?
pi_199185371
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 20:32 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Waarom niet ?
Dat kon bij eerdere pandemien toch ook ?
De verplichte maatregelen die er waren, en die fanatiek gehandhaafd worden, dat zijn nu juist de maatregelen die weinig doen om besmettingen te verminderen
[..]

Heb je daar een bron voor ?
https://txdshs.maps.arcgi(...)4298ab01e8b9cafc8b83
Dit voor Texas 5446 doden tussen 50 en 60 bijvoorbeeld. Met ongeveer 3.5 miljoen mensen in die groep.

Voor Nederland volgens RIVM 361 doden tussen de 50 en 60 met ongeveer 2.5 miljoen mensen in die groep.

Voor 40 tot 50, dezelfde bronnen gebruikend nederland minder dan 38 doden per miljoen inwoners, Texas meer dan 650, voor 30 tot 40 Texas 203 per miljoen inwoners, Nederland 15. De verschillen zijn echt immens groot. En dat in leeftijdsgroepen waar men in Nederland echt wel goed weet te tellen, omdat elk sterfgeval daar opvalt.
pi_199185687
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:15 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

,,Het virus slikt de mensen van onze stad als een monster op.”

Gelet die uitspraak concludeer ik vanwege eerdere reacties van zwakkies dat dit artikel moet zijn geschreven door een wappie. _O-
Ik snap geen reet van deze post. Waar héb je het over? :?
pi_199185754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:07 schreef DW457 het volgende:

[..]

Ik snap geen reet van deze post. Waar héb je het over? :?
Mijn fout, had losse reactie moeten zijn.
Check de linkjes, sommigen beweren hier op FOK dat het de "wappies" zijn die Corona als "Killer virus" neerzetten. Gelet het artikel en die quote moet het wel door een wappie geschreven zijn..... dusss :X
pi_199186617
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:23 schreef SmaRTeY het volgende:
Wel bijzonder dat ze niet om vaccins smeken.....
Er wordt behoorlijk geklaagd dat er veel vaccins ge-exporteerd worden, India is de grootste vaccin-producent ter wereld, ze hebben zelfs AZ vaccin naar de UK ge-exporteerd. SII heeft een licentie om 1 miljard AZ vaccins te maken geloof ik.
pi_199186681
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:52 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

https://txdshs.maps.arcgi(...)4298ab01e8b9cafc8b83
Dit voor Texas 5446 doden tussen 50 en 60 bijvoorbeeld. Met ongeveer 3.5 miljoen mensen in die groep.

Voor Nederland volgens RIVM 361 doden tussen de 50 en 60 met ongeveer 2.5 miljoen mensen in die groep.

Voor 40 tot 50, dezelfde bronnen gebruikend nederland minder dan 38 doden per miljoen inwoners, Texas meer dan 650, voor 30 tot 40 Texas 203 per miljoen inwoners, Nederland 15. De verschillen zijn echt immens groot. En dat in leeftijdsgroepen waar men in Nederland echt wel goed weet te tellen, omdat elk sterfgeval daar opvalt.
In hoeverre zou obesitas daarin meespelen? Kan me voorstellen dat dat wel meespeelt, maar kan me niet voorstellen dat dat alles verklaart, de verschillen zijn wel heel groot. Ik las vandaag elders van iemand die in Texas woont dat veel grote ketens daar nooit, of vrijwel nooit, facemasks verplicht hebben bijvoorbeeld (nogal een politiek gevoelig iets in de VS), en mensen zich sowieso weinig van de weinig regels hebben aangetrokken.
  dinsdag 27 april 2021 @ 23:10:54 #120
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199186814
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 13:13 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

China en India zijn allesbehalve vrienden.
Maar toch, voor financieel gewin wil China nog wel eens de andere kant op kijken. Ze leverden ook met alle plezier mondkapjes en beademingsapparatuur aan de VS.
pi_199187784
Deel van het probleem in India, is dat veel mensen een vitamine D tekort hebben:

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199188433
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 21:52 schreef DrParsifal het volgende:

[..]

https://txdshs.maps.arcgi(...)4298ab01e8b9cafc8b83
Dit voor Texas 5446 doden tussen 50 en 60 bijvoorbeeld. Met ongeveer 3.5 miljoen mensen in die groep.

Voor Nederland volgens RIVM 361 doden tussen de 50 en 60 met ongeveer 2.5 miljoen mensen in die groep.

Voor 40 tot 50, dezelfde bronnen gebruikend nederland minder dan 38 doden per miljoen inwoners, Texas meer dan 650, voor 30 tot 40 Texas 203 per miljoen inwoners, Nederland 15. De verschillen zijn echt immens groot. En dat in leeftijdsgroepen waar men in Nederland echt wel goed weet te tellen, omdat elk sterfgeval daar opvalt.
En gaat bluemoon hier ook nog reageren of druipt deze user weer met de staart tussen de benen af en kijkt of er in andere topics meer van zijn niet verifieerbare onzin kan posten. :D
pi_199188453
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 07:28 schreef Basp1 het volgende:
En gaat bluemoon hier ook nog reageren of druipt deze user weer met de staart tussen de benen af en kijkt of er in andere topics meer van zijn niet verifieerbare onzin kan posten. :D
Ja hallo, mag ik ook even een avondje zonder Fok ??, je hoeft niet gelijk paniekerig te doen dat ik niet reageer !

Ik vond het nogal een boude uitspraak, en die had ik graag onderbouwd willen zien met data, nou dat is nu gebeurd.
En ik post juist vaak verifieerbare zaken over Corona

Niet zoals de Long Covid brullers die nooit harde data komen, of de "er liggen ook veel jonge mensen op de IC" jammeraars die uit hun nek kletsen
  woensdag 28 april 2021 @ 07:52:00 #124
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_199188572
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:42 schreef Mondkapje het volgende:
Ze eten gezond, zijn niet superdik, en toch sterven ze bij bosjes.
Het is natuurlijk niet te vergelijken met de VS bijvoorbeeld, maar zeker onder oudere Indiase mensen heb je toch ook wel een hoop ghee-dikkerds.
pi_199190416
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 01:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deel van het probleem in India, is dat veel mensen een vitamine D tekort hebben:

Ondanks dat ze veel zon hebben en veel tijd buiten doorbrengen.
Vitamine D zal helpen, maar maakt echt niet het verschil tussen een enorme piek of hele kleine piek.
pi_199190638
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 01:10 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Deel van het probleem in India, is dat veel mensen een vitamine D tekort hebben:

Als er al een positief effect is van voldoende vitamine D op het voorkomen van corona dan is dat heel gering. Eerste onderzoeken tonen dat namelijk niet aan. Uitgebreider onderzoek zou misschien wel een klein effect aan kunnen tonen, maar daar ga je een land als India echt niet mee helpen.
https://nos.nl/artikel/23(...)-er-geen-bewijs-voor
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_199193885
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

In hoeverre zou obesitas daarin meespelen? Kan me voorstellen dat dat wel meespeelt, maar kan me niet voorstellen dat dat alles verklaart, de verschillen zijn wel heel groot. Ik las vandaag elders van iemand die in Texas woont dat veel grote ketens daar nooit, of vrijwel nooit, facemasks verplicht hebben bijvoorbeeld (nogal een politiek gevoelig iets in de VS), en mensen zich sowieso weinig van de weinig regels hebben aangetrokken.
Obesitas zal meespelen. Ook dat mensen zorg uit de weg gaan vanwege de prijs. Mensen die in Europa overleven door de IC zullen in de US niet allemaal overleven. Ook kloppen mogelijk de bevolkingsaantallen niet, niet iedereen staat ingeschreven in Texas die daar aan Covid overlijdt (wat waarschijnlijk nog een stuk erger is in Washington DC, waar het qua doden per leeftijdsgroep nog wat ernstiger is dan in Texas).
pi_199207694
Dit is 1 persoon die iets te zeggen heeft over de situatie in India. Ze zegt dat de media het allemaal erger maken dan het is:

https://old.reddit.com/r/(...)hats_going_on_there/
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199208106
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is 1 persoon die iets te zeggen heeft over de situatie in India. Ze zegt dat de media het allemaal erger maken dan het is:

https://old.reddit.com/r/(...)hats_going_on_there/
Tsja, er ligt natuurlijk niet op elke straathoek een Indier dood te gaan, en buiten een ziekenhuis zul je ook niet zo snel iets van het overlopen van het ziekenhuis, of tekorten aan zuurstof in het ziekenhuis merken. In Nederland merk je op straat ook niet dat de IC's het heel druk hebben toch? En de situatie in Oost-Souburg zal anders zijn dan in Amsterdam, en die regionale verschillen zullen in het veel grotere India ook groter zijn.
Je merkt het vaak zelf ook. Nieuws uit Nederland, wat je kent, lijkt veel gedetailleerder, omdat je meer nieuws uit Nederland tot je neemt, en dat ook op fijnere schaal en frequenter doet waarschijnlijk. Je leest het regionale nieuws van een gemeentje, terwijl je 'het nieuws' uit 'India' leest, en niet het nieuws uit Nuapada (toch een stad met ruim 600.000 inwoners).
pi_199218637

Goed filmpje over de situatie in India..
pi_199219547
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is 1 persoon die iets te zeggen heeft over de situatie in India. Ze zegt dat de media het allemaal erger maken dan het is:

https://old.reddit.com/r/(...)hats_going_on_there/
Uiteraard bangmakerij. Hou je aan de regels anders kom je in de hel. Moderne variant kom je op de ic.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199219864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is 1 persoon die iets te zeggen heeft over de situatie in India. Ze zegt dat de media het allemaal erger maken dan het is:

https://old.reddit.com/r/(...)hats_going_on_there/
Ok, in de straat waar mevrouw staat is niks aan de hand, dus dan is in het hele subcontinent India niks aan de hand.
De waarheid zal ongetwijfeld ergens tussenin liggen; media zullen natuurlijk inzoomen op de ellende, maar dat betekent niet dat er geen ellende is.
  vrijdag 30 april 2021 @ 15:39:58 #133
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199220258
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is 1 persoon die iets te zeggen heeft over de situatie in India. Ze zegt dat de media het allemaal erger maken dan het is:

https://old.reddit.com/r/(...)hats_going_on_there/
Nog op de oude reddit layout zitten anno 2021 :')
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199227667
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 07:52 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet te vergelijken met de VS bijvoorbeeld, maar zeker onder oudere Indiase mensen heb je toch ook wel een hoop ghee-dikkerds.
En waarschijnlijk meer mensen met onderliggend lijden die daar niet vanaf weten of niet behandeld worden omdat ze geen geld hebben.

Gezondheidszorg daar is knap k*t als je geen geld hebt.
  zondag 2 mei 2021 @ 18:21:39 #135
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199251098
Intussen zijn ze in India verstandig geworden en geven ze gewoon weer Ivermectine, HCQ of Budesonide.



https://www.mohfw.gov.in/(...)aticCOVID19cases.pdf
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199253919
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Intussen zijn ze in India verstandig geworden en geven ze gewoon weer Ivermectine, HCQ of Budesonide.

[ afbeelding ]

https://www.mohfw.gov.in/(...)aticCOVID19cases.pdf
Waren ze daarmee gestopt dan?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 2 mei 2021 @ 22:30:07 #137
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199255187
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waren ze daarmee gestopt dan?
Blijkbaar, toen ze begonnen met die injecties. Toen schoten de cijfers tot ongekende hoogte.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199255458
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Blijkbaar, toen ze begonnen met die injecties. Toen schoten de cijfers tot ongekende hoogte.
Welke injecties?
  zondag 2 mei 2021 @ 22:53:02 #139
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_199255476
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:51 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Welke injecties?
Beter bekend als "vaccinaties".
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_199255513
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:53 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Beter bekend als "vaccinaties".
Maar daar hebben ze relatief weinig gevaccineerd, veel minder dan in vrijwel alle landen in Europa, waarom gebeurd dat in Europa dan niet?
pi_199257254
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Blijkbaar, toen ze begonnen met die injecties. Toen schoten de cijfers tot ongekende hoogte.
Blijkbaar...

Je weet het dus niet.


Verder gaan de cijfers over het aantal besmettingen, de middelen die je opnoemt voorkomen niet dat je besmet raakt.

Je lult dus maar wat...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 3 mei 2021 @ 11:41:40 #142
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199259272
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Blijkbaar, toen ze begonnen met die injecties. Toen schoten de cijfers tot ongekende hoogte.
Bron?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  maandag 3 mei 2021 @ 11:44:29 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_199259298
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Dit is 1 persoon die iets te zeggen heeft over de situatie in India. Ze zegt dat de media het allemaal erger maken dan het is:

https://old.reddit.com/r/(...)hats_going_on_there/
Ja, dat zijn de viruswaanzinners van India. 'Ik zie niks, dus kan niet waar zijn' is van het niveau Bassie.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_199259576
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:21 schreef Daffodil31LE het volgende:
Intussen zijn ze in India verstandig geworden en geven ze gewoon weer Ivermectine, HCQ of Budesonide.

[ afbeelding ]

https://www.mohfw.gov.in/(...)aticCOVID19cases.pdf
Opvallend is dat je pdf over Remdesivir spreekt, maar de leaflet niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199269726
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:03 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ondanks dat ze veel zon hebben en veel tijd buiten doorbrengen.
Vitamine D zal helpen, maar maakt echt niet het verschil tussen een enorme piek of hele kleine piek.
Veel zon zegt ook niet alles, wij hebben hier ook veel regen, maar dat betekent niet dat wij altijd maar met natte haartjes lopen he :)
Overigens qua vitamine D, dat zou een prima gok zijn om overheidswege te verschaffen, zelfs als het maar iets helpt is dat mooi meegenomen, het kost weinig en is makkelijk te distribueren, zet gewoon her en der bakjes neer met pilletjes en vraag de mensen er 1 per dag te nemen.

Overigens kan het ook gewoon simpeler, in Nederland bakken ze broden voornamelijk met brood waar extra Jodium aan is toegevoegd, of gewoon aan het drinkwater, hebben we in Nederland een tijdje gedaan met Fluoride: https://www.drinkwaterpla(...)ragen-en-antwoorden/
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199272350
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 05:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Veel zon zegt ook niet alles, wij hebben hier ook veel regen, maar dat betekent niet dat wij altijd maar met natte haartjes lopen he :)
Overigens qua vitamine D, dat zou een prima gok zijn om overheidswege te verschaffen, zelfs als het maar iets helpt is dat mooi meegenomen, het kost weinig en is makkelijk te distribueren, zet gewoon her en der bakjes neer met pilletjes en vraag de mensen er 1 per dag te nemen.

Overigens kan het ook gewoon simpeler, in Nederland bakken ze broden voornamelijk met brood waar extra Jodium aan is toegevoegd, of gewoon aan het drinkwater, hebben we in Nederland een tijdje gedaan met Fluoride: https://www.drinkwaterpla(...)ragen-en-antwoorden/
In Nederland zit extra vitamine D in vetstoffen, en in producten die daarvan zijn afgeleid, zoals koekjes e.d.

Vitamine in drinkwater..
Geen idee of dat kan, vitamine D is in vet oplosbaar.
Overigens ben ik geen voorstander van het toevoegen van stoffen aan drinkwater.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_199272402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

In Nederland zit extra vitamine D in vetstoffen, en in producten die daarvan zijn afgeleid, zoals koekjes e.d.

Vitamine in drinkwater..
Geen idee of dat kan, vitamine D is in vet oplosbaar.
Overigens ben ik geen voorstander van het toevoegen van stoffen aan drinkwater.
Volgens mij wil je dat niet in het water omdat teveel vitamine D ook niet goed is ;)
Dat het in vetstoffen zit zou kunnen kloppen, ik weet alleen niet of dat uit gezondheid perspectief is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_199272537
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:44 schreef Wantie het volgende:

[..]

In Nederland zit extra vitamine D in vetstoffen, en in producten die daarvan zijn afgeleid, zoals koekjes e.d.

Vitamine in drinkwater..
Geen idee of dat kan, vitamine D is in vet oplosbaar.
Overigens ben ik geen voorstander van het toevoegen van stoffen aan drinkwater.
Hier in Zweden voegen ze het aan de melk toe. Vis zoals zalm bevat ook veel vitamine D.
  Moderator dinsdag 4 mei 2021 @ 12:22:17 #149
5428 crew  miss_sly
pi_199272771
In Nederland voegen ze vitamine D toe aan halvarine, margarine en bak- en braadproducten. In roomboter zit van zichzelf al vitamine D, maar wel minder dan in de producten waarin het is toegevoegd. Vette vis (haring, makreel, zalm) bevat veel vitamine D, vlees en eieren minder, maar zijn ook een goede bron.

Vitamine D is een in vet oplosbare vitamine, en dat is de reden dat je er dus een teveel van kan opslaan in je lichaam, net als A en E.
Vitamine B en C zijn in water oplosbare vitamines en een teveel daarvan kun je dus uitscheiden via de urine.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199273001
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 22:30 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Blijkbaar, toen ze begonnen met die injecties. Toen schoten de cijfers tot ongekende hoogte.
Valt wel mee. Paar grote feesten is een veel betere verklaring.
pi_199277491
7
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 13:17 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Als advies...
Nee Nee, het wordt straks verplicht voor een rode lijst aan landen, 5 dagen, met ik geloof wel 95 euro boete als je het niet doet 🤣🤣🤣
#WeesGeenWhales
pi_199277498

Zag dit net op terassje onder lekker burger frietjes en biertje, gaat echt niet geweldig daar 😔
#WeesGeenWhales
pi_199280645
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 11:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Volgens mij wil je dat niet in het water omdat teveel vitamine D ook niet goed is ;)
Dat het in vetstoffen zit zou kunnen kloppen, ik weet alleen niet of dat uit gezondheid perspectief is.
Dat is er aan toegevoegd uit gezondheidsperspectief.
De vitamine D die er in zit komt vaak uit vet uit schapenwol.
Vitamine D is niet in water oplosbaar, dus denk niet dat je die aan drinkwater kunt toevoegen.
Nog los van risico op overdosering.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 23:48:49 #154
236264 crew  capricia
pi_199323247
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 mei 2021 18:14 schreef eragon2890 het volgende:

Zag dit net op terassje onder lekker burger frietjes en biertje, gaat echt niet geweldig daar 😔
Nepal is de volgende.
Definitely not CIA
  dinsdag 11 mei 2021 @ 09:09:14 #155
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_199368127
quote:
Wel lekke rop weg naar groepsimmuniteit.
Iets meer dan een jaar geleden was dat ook de NL strategie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_199369560
quote:
https://www.theguardian.c(...)0/nepal-covid-uk-g7]
[/url]

8000 cases of 30 miljoen inwoners. Ze hebben waarschijnlijk veel minder IC-bedden en er zal veel minder getest worden dus die 8000 zal een ernstige onderschatting zijn.
Schijnbaar neemt in de UK het aantal gevallen van de Indiaase variant ook toe. Ik hoop dat dat vrijwel uitsluitend is onder mensen die nog niet gevaccineerd zijn.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 11:04:13 #157
236264 crew  capricia
pi_199369588
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)0/nepal-covid-uk-g7]
[/url]

8000 cases of 30 miljoen inwoners. Ze hebben waarschijnlijk veel minder IC-bedden en er zal veel minder getest worden dus die 8000 zal een ernstige onderschatting zijn.
Schijnbaar neemt in de UK het aantal gevallen van de Indiaase variant ook toe. Ik hoop dat dat vrijwel uitsluitend is onder mensen die nog niet gevaccineerd zijn.
Deze?
https://www.theguardian.c(...)can-see-its-not-true
Definitely not CIA
pi_199369716
Nee, deze: https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/may/10/nepal-covid-uk-g7

Stuk van de prime minister van Nepal in TheGuardian gisteren.

quote:
As I write this, my country is battling a new and brutal wave of the Covid-19 pandemic. The rise in the number of infections poses a serious challenge to our brave doctors, nurses, other care providers, citizen volunteers and the entire health service system.

Nepal's history is one of hardship and struggle, yet this pandemic is pushing even us to our limits. The number of infections is straining the healthcare system; it has become tough to provide patients with the hospital beds that they need.

The infection graph is climbing up and so is the rate of people testing positive. There have been about 8,000 new cases every day for the past several days, which is quite high for a country of approximately 30 million people. Even though our mortality rate is relatively low, every one of the 3,720 lives that, at the time of writing, we have lost to the pandemic is precious for us.

My government is making the best possible efforts on both fronts - prevention and treatment - to save people from this lethal enemy. Well-calibrated restrictions are in place, particularly in urban areas, aimed at breaking the chain of infection, and public awareness campaigns are continuing. We have tried to make sure that those needing interventions such as oxygen support and ICU care get access to the treatment they need. We have taken measures to expand the testing, tracing and treatment facilities.
pi_199369857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:01 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

https://www.theguardian.c(...)0/nepal-covid-uk-g7]
[/url]

8000 cases of 30 miljoen inwoners. Ze hebben waarschijnlijk veel minder IC-bedden en er zal veel minder getest worden dus die 8000 zal een ernstige onderschatting zijn.
Schijnbaar neemt in de UK het aantal gevallen van de Indiaase variant ook toe. Ik hoop dat dat vrijwel uitsluitend is onder mensen die nog niet gevaccineerd zijn.
En dan staat er in de volkskrant een artikel over vakantiegangers in Turkije waar ook terugkerende pakistanen een tussenstop van enkele dagen maken om de quarantaine plicht in de UK te omzeilen. Voorkomen dat vreemde corona mutaties in europa terecht komen is ijdele hoop met halfslachtige maatregelen die we hebben tegen vliegtuigpassagiers.
pi_199369965
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En dan staat er in de volkskrant een artikel over vakantiegangers in Turkije waar ook terugkerende pakistanen een tussenstop van enkele dagen maken om de quarantaine plicht in de UK te omzeilen. Voorkomen dat vreemde corona mutaties in europa terecht komen is ijdele hoop met halfslachtige maatregelen die we hebben tegen vliegtuigpassagiers.
Dan nog moet je in de UK in quarantaine voor 10 dagen, alleen dan kun je thuis in quarantine. Je moet nog steeds je PCR testen boeken voor dag 2 en dag 8 na aankomst (kost £170-400) en je passenger locator form invullen waar je precies aangeeft waar je in quarantine bent, en nog steeds moet je een negatieve PCR test hebben voordat je vliegt. Die moet van max 72u voor vertrek zijn, maar die kunnen ze dan niet in India doen, want dan worden ze in een overheidshotel in quarantaine gezet. Dus die moeten ze dan in Turkije doen, en om naar Turkije te komen moet je ook een negatieve test hebben. Dus op zich heb je dan al 2 negatieve PCR-testen gedaan over een periode van enkele dagen, voor je in de UK aankomt. Dat verlaagt het risico ook wel.
Breek je je quarantine regels dan kan de boete oplopen tot £11.000. Ik kwam recent hier in de buurt een flink track & trace team tegen die oa controleren of mensen zich wel aan die regels houden.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 11:35:32 #161
5428 crew  miss_sly
pi_199370022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:30 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Dan nog moet je in de UK in quarantaine voor 10 dagen, alleen dan kun je thuis in quarantine. Je moet nog steeds je PCR testen boeken voor dag 2 en dag 8 na aankomst (kost £170-400) en je passenger locator form invullen waar je precies aangeeft waar je in quarantine bent, en nog steeds moet je een negatieve PCR test hebben voordat je vliegt. Die moet van max 72u voor vertrek zijn, maar die kunnen ze dan niet in India doen, want dan worden ze in een overheidshotel in quarantaine gezet. Dus die moeten ze dan in Turkije doen, en om naar Turkije te komen moet je ook een negatieve test hebben. Dus op zich heb je dan al 2 negatieve PCR-testen gedaan over een periode van enkele dagen, voor je in de UK aankomt. Dat verlaagt het risico ook wel.
Breek je je quarantine regels dan kan de boete oplopen tot £11.000. Ik kwam recent hier in de buurt een flink track & trace team tegen die oa controleren of mensen zich wel aan die regels houden.
Die maatregelen zijn behoorlijk heftig, dus.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199370106
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Die maatregelen zijn behoorlijk heftig, dus.
En er wordt redelijk goed op gechecked. Een student van mij werd niet toegelaten op een vlucht (omdat hij volgens de airline niet zou kunnen overstappen). Week later werd hij wel toegelaten maar bij zijn overstap werd hij toen niet toegelaten omdat het vluchtnr en datum van zijn boekingreferentie van Covid testen niet overeen kwam met de vlucht waar hij voor incheckte. Dus toen moesten we snel nieuwe testen voor hem boeken (weer £170...) en met de nieuwe boekingsreferentie daarvan werd hij wel toegelaten.
  Moderator dinsdag 11 mei 2021 @ 11:50:37 #163
5428 crew  miss_sly
pi_199370208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:43 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

En er wordt redelijk goed op gechecked. Een student van mij werd niet toegelaten op een vlucht (omdat hij volgens de airline niet zou kunnen overstappen). Week later werd hij wel toegelaten maar bij zijn overstap werd hij toen niet toegelaten omdat het vluchtnr en datum van zijn boekingreferentie van Covid testen niet overeen kwam met de vlucht waar hij voor incheckte. Dus toen moesten we snel nieuwe testen voor hem boeken (weer £170...) en met de nieuwe boekingsreferentie daarvan werd hij wel toegelaten.
Er wordt dus wel goed gemonitord wie er het land binnenkomt en ervoor gezorgd dat er zo min mogelijk risico's worden genomen met binnenkomende reizigers. Klinkt in ieder geval doordacht en men pakt goed door.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199375501
India vergeleken met andere landen:



https://coronavirus.jhu.edu/data/cumulative-cases

"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:41:46 #165
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199375531
Vreselijk wat daar gebeurd, wellicht was het toch beter geweest geld te besteden aan een gezondheidssysteem dan aan een ruimtevaart programma, vliegdekschepen, atoomonderzeeers met ICBMs en zulke zaken..
Healtcare
1.3% of GDP
Defence
2.15% of GDP

Nederland Healthcare
17.7% GDP
Defence
1.3% GDP

[ Bericht 13% gewijzigd door Jan_Onderwater op 11-05-2021 17:48:47 ]
pi_199375543
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er wordt dus wel goed gemonitord wie er het land binnenkomt en ervoor gezorgd dat er zo min mogelijk risico's worden genomen met binnenkomende reizigers. Klinkt in ieder geval doordacht en men pakt goed door.
Men doet zijn best, er staan ook ellenlange rijen op Heathrow, soms 6 uur wachten bij de douane. Het kost nogal wat tijd om alles te checken bij mensen die binnenkomen.
  dinsdag 11 mei 2021 @ 17:46:47 #167
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_199375611
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:42 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Men doet zijn best, er staan ook ellenlange rijen op Heathrow, soms 6 uur wachten bij de douane. Het kost nogal wat tijd om alles te checken bij mensen die binnenkomen.
GEweldig toch, dat Brexit
pi_199375615
quote:
Zo'n vergelijking is alleen goed te maken als het percentage correct gerapporteerde overledenen ook ongeveer gelijk is. In India zal er een veel groter deel Covid-doden niet als zodanig geregistreerd. Ook in Zambia bijv bleek bij het testen van recent overledenen dat 20% daarvan positief testte, terwijl heel weinig daarvan getest waren voordat ze overleden. En bijna alle mensen van wie er data was over symptomen voordat ze overleden, hadden wel degelijk Covid symptomen.

Daar komt nog bij dat de zorgcapaciteit ook minder is, waardoor het ook sneller problematisch wordt bij een lagere infectie rate al. Als de IC vol is, is ie vol, en zijn er problemen, dat punt zal ook al eerder bereikt worden in India. Maakt dat het minder erg?
pi_199387240
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:12 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Nee, deze: https://www.theguardian.com/commentisfree/2021/may/10/nepal-covid-uk-g7

Stuk van de prime minister van Nepal in TheGuardian gisteren.
[..]

"There have been about 8,000 new cases every day for the past several days, which is quite high for a country of approximately 30 million people"

Kun je nagaan hoe kut wij het doen met onze 17mln inwoners... Wij hebben al weken 8k infecties per dag :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199387295
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

"There have been about 8,000 new cases every day for the past several days, which is quite high for a country of approximately 30 million people"

Kun je nagaan hoe kut wij het doen met onze 17mln inwoners... Wij hebben al weken 8k infecties per dag :')
Maar wij hebben 1200 IC bedden, misschien heeft Nepal are 200? Dan wordt zo'n situatie al heel snel nijpender.
pi_199391875
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 13:00 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

"There have been about 8,000 new cases every day for the past several days, which is quite high for a country of approximately 30 million people"

Kun je nagaan hoe kut wij het doen met onze 17mln inwoners... Wij hebben al weken 8k infecties per dag :')
maar wij hebben de capaciteit om ze te verzorgen. Het pesthuis heeft hier nog plek ;)

Nepal... daar speelde een van de far cry games zich toch af? lmao (of iig iets exotisch wat erop leek?)
#WeesGeenWhales
  donderdag 13 mei 2021 @ 04:10:59 #172
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199398815
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 17:41 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Vreselijk wat daar gebeurd, wellicht was het toch beter geweest geld te besteden aan een gezondheidssysteem dan aan een ruimtevaart programma, vliegdekschepen, atoomonderzeeers met ICBMs en zulke zaken..
Healtcare
1.3% of GDP
Defence
2.15% of GDP

Nederland Healthcare
17.7% GDP
Defence
1.3% GDP
Precies daarom doneer ik niet naar een land als India. En daarnaast kan je er vanuit gaan dat het geld in de zakken van corrupte mensen verdwijnt. Of vanwege het kastensysteem niet bij de mensen terecht komt die hulp nodig hebben.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 13 mei 2021 @ 04:21:23 #173
408813 crew  trein2000
pi_199398823
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 mei 2021 11:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er wordt dus wel goed gemonitord wie er het land binnenkomt en ervoor gezorgd dat er zo min mogelijk risico's worden genomen met binnenkomende reizigers. Klinkt in ieder geval doordacht en men pakt goed door.
Eiland hè?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199399456
quote:
Officiële cijfers in India vertrouw ik niet zo.
pi_199402300
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 04:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Eiland hè?
Zoiets zou je bij uitstek Europees moeten kunnen regelen. Gewoon douane aan de grenzen zijn werk laten doen, op luchthavens en wegen. Zo moeilijk is het niet, als je maar wilt.
Je kunt ook iemand die binnenkomt laten betalen, zeg 500EUR, en die krijgt zijn geld terug bij de tweede negatieve test op dag 8-10. Als stok achter de deur dat die mensen zich echt laten testen.
pi_199409496
Dat dit fakenieuws nog aandacht krijgt. :')
Ongelofelijk dat we niets hebben geleerd van het massale fakenieuws vanuit China begin vorig jaar en hoe het de publieke opinie omtrent het coronavirus zo sterk beïnvloedt heeft.

In India drijven er altijd lijken in rivieren en gaan elke dag veel mensen dood. Het is een onhygiënische teringbende, dus ideale omstandigheden om dat nu ineens uit te lichten en te schetsen als 'uitzonderlijke situatie'.

Wake the fuck up. :')
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')