abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 23:18:55 #126
236264 crew  capricia
pi_199145010
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:13 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Zie het verschil tussen GB en de VS enerzijds en de EU anderzijds. De EU faalt. Hard ook. De Britten hebben de juiste keus gemaakt met hun Brexit. Ze hebben veel meer vrijheid. Nu qua coronamaatregelen en natuurlijk qua beleid waar het allemaal om te doen was.

Mocht je alle andere zaken - denk aan economie, defensie, immigratie - net zo hard willen zien falen als het inkoopbeleid van de vaccins, dan moet je inderdaad Volt stemmen.
Lol.
Gezondheidszorg en vaccin-inkoop is nooit een EU ding geweest. We hadden als NL ook zelf kunnen inkopen. Heeft dus niet echt met Brexit te maken. Maar ik begrijp echt wel dat de Britten dit zo uitmeten. O+
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:14 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is toch gewoon de waarheid?
Je bent heerlijk.👍❤️
Definitely not CIA
pi_199145024
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:18 schreef maan_man het volgende:
Ik geloof best dat Rutte wilde gaan voor kudde-immuniteit en een maximaal aantal besmettingen. Zo klonk het in de eerste toespraak vanuit het torentje althans wel. Graag roep ik in herinnering dat Baudet in die periode iedereen thuis wilde opsluiten in zo'n strenge lockdown dat wij die nergens ter wereld hebben gezien.

Ik denk dat wij niet te zwaar moeten tillen aan hetgeen iedereen in de eerste weken, met een beperkte kennis, riep.
Klopt, maar dit komt van die zerocovid-cultisten. Die denken dat een scenario dat door het RIVM in het begin van de crisis is uitgewerkt een soort 'smoking gun' is. Ik kijk af en toe even op de twitters en ze gingen helemaal los, Rutte moet veroordeeld worden voor moord etc.
  zaterdag 24 april 2021 @ 23:20:28 #128
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199145041
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:17 schreef popje het volgende:

[..]

Die 5 miljoen zijn eerste en tweede prikken, dus die mensen zijn nog niet immuun, er zijn geen 5 mensen met 2 prikken en ook geen 5 miljoen met 1 prik...
Ik ken zijn uitspraak eigenlijk niet, maar hij zal vast wel de goede cijfers hebben geroepen.

Maar in basis gaat het erom dat het niet zo raar is dat je ook mee neemt dat er een groot deel besmet is geweest.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199145043
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ook niet als je verder terug gaat toch? Volgens mij is de claim dat er nu in deze tweede golf in verhouding meer jongeren opgenomen worden.
Volgens mij bleek uit cijfers, die raptorix hier een paar dagen geleden gepost heeft, dat er op het moment procentueel net zo weinig jongeren op de IC liggen als tijdens de eerste golf.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199145056
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:18 schreef maan_man het volgende:
Ik geloof best dat Rutte wilde gaan voor kudde-immuniteit en een maximaal aantal besmettingen. Zo klonk het in de eerste toespraak vanuit het torentje althans wel. Graag roep ik in herinnering dat Baudet in die periode iedereen thuis wilde opsluiten in zo'n strenge lockdown dat wij die nergens ter wereld hebben gezien.

Ik denk dat wij niet te zwaar moeten tillen aan hetgeen iedereen in de eerste weken, met een beperkte kennis, riep.
Engnek Baudet is sowieso niet serieus te nemen.
pi_199145063
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:16 schreef capricia het volgende:

[..]

Lol.
Gezondheidszorg en vaccin-inkoop is nooit een EU ding geweest. We hadden als NL ook zelf kunnen inkopen. Heeft dus niet echt met Brexit te maken. Maar ik begrijp echt wel dat de Britten dit zo uitmeten. O+
Nederland hád juist zelf ingekocht. We liepen met een klein groepje landen voorop en hadden voldoende vaccins kunnen hebben om iedereen al ingeënt te hebben. Echter heeft NL het overgedragen aan de EU. Die vervolgens nog eens vol in zijn gaan zetten op AZ en te laat en te weinig heeft ingekocht. Daarom zitten nu met deze shit, ipv een open samenleving.

Met dank aan de EU en :r pro :r -EU :r -stemmers :r .

Volt, D66. :r :r :r :r :r :r
pi_199145070
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:20 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik ken zijn uitspraak eigenlijk niet, maar hij zal vast wel de goede cijfers hebben geroepen.

Maar in basis gaat het erom dat het niet zo raar is dat je ook mee neemt dat er een groot deel besmet is geweest.
Exact, daarom wordt voor de mensen die in de afgelopen 6 maanden besmet zijn geweest nu één prik aangeraden.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 23:22:11 #133
236264 crew  capricia
pi_199145077
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:20 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Volgens mij bleek uit cijfers, die raptorix hier een paar dagen geleden gepost heeft, dat er op het moment procentueel net zo weinig jongeren op de IC liggen als tijdens de eerste golf.
Zeg je hiermee dat het percentage ouderen niet afneemt? :o
Definitely not CIA
pi_199145089
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:16 schreef capricia het volgende:
Gezondheidszorg en vaccin-inkoop is nooit een EU ding geweest. We hadden als NL ook zelf kunnen inkopen.
Met de kennis van nu hadden wij dat zeker moeten doen.
pi_199145095
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeg je hiermee dat het percentage ouderen niet afneemt? :o
Dat is dan ook zo, 70-75 is de grootste groep dacht ik en die zijn nog maar net voor de eerste keer geprikt. Duurt even voordat zich dat laat zien. Kan zijn dat de instroom daar van wel al aan het dalen is, dat heb ik niet zo voor de bril.
  zaterdag 24 april 2021 @ 23:25:34 #136
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199145136
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeg je hiermee dat het percentage ouderen niet afneemt? :o
Ja, helaas zie je het effect van vaccineren nog maar heel matig terugkomen. Dit komt ook door de strategie om met een groep te beginnen waarbij vaak al is besloten om ze niet meer op te laten nemen (90+)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199145145
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:19 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Klopt, maar dit komt van die zerocovid-cultisten. Die denken dat een scenario dat door het RIVM in het begin van de crisis is uitgewerkt een soort 'smoking gun' is. Ik kijk af en toe even op de twitters en ze gingen helemaal los, Rutte moet veroordeeld worden voor moord etc.
Die #zerocovid fetisjisten horen thuis in een totalitair systeem. Het is al erg genoeg wanneer de overheid besluit dat je "voor je eigen bestwil" in je eigen huis opgesloten dient te worden, maar het is helemaal triest wanneer medeburgers aktief lobbyen om je in je huis opgesloten te krijgen totdat zij vinden dat dat niet meer nodig is.

Die redteamers sluiten zich maar op in hun kelder of achterhuis als ze dat graag willen, maar laat de rest van ons met rust.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 24 april 2021 @ 23:26:08 #138
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199145150
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is dan ook zo, 70-75 is de grootste groep dacht ik en die zijn nog maar net voor de eerste keer geprikt. Duurt even voordat zich dat laat zien. Kan zijn dat de instroom daar van wel al aan het dalen is, dat heb ik niet zo voor de bril.
Wij zitten meer op 1 lijn dan dat me soms lief is _O-
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199145163
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:21 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nederland hád juist zelf ingekocht. We liepen met een klein groepje landen voorop en hadden voldoende vaccins kunnen hebben om iedereen al ingeënt te hebben. Echter heeft NL het overgedragen aan de EU. Die vervolgens nog eens vol in zijn gaan zetten op AZ en te laat en te weinig heeft ingekocht. Daarom zitten nu met deze shit, ipv een open samenleving.

Met dank aan de EU en :r pro :r -EU :r -stemmers :r .

Volt, D66. :r :r :r :r :r :r
En uiteraard de prijs helemaal uitknijpen, zodat ieder normaal westers land voorging, maar anders konden onze Oostblok vrienden het niet betalen.
pi_199145170
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:26 schreef zalkc het volgende:

[..]

Wij zitten meer op 1 lijn dan dat me soms lief is _O-
Binnenkort zijn we het vast wel eens weer gronding oneens :D
  zaterdag 24 april 2021 @ 23:28:21 #141
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199145185
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:27 schreef maan_man het volgende:

[..]

En uiteraard de prijs helemaal uitknijpen, zodat ieder normaal westers land voorging, maar anders konden onze Oostblok vrienden het niet betalen.
Mijn aspergesteker en loodgieter moeten ook gewoon gevaccineerd kunnen worden :{w
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 23:29:23 #142
236264 crew  capricia
pi_199145206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:21 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Nederland hád juist zelf ingekocht. We liepen met een klein groepje landen voorop en hadden voldoende vaccins kunnen hebben om iedereen al ingeënt te hebben. Echter heeft NL het overgedragen aan de EU. Die vervolgens nog eens vol in zijn gaan zetten op AZ en te laat en te weinig heeft ingekocht. Daarom zitten nu met deze shit, ipv een open samenleving.

Met dank aan de EU en :r pro :r -EU :r -stemmers :r .

Volt, D66. :r :r :r :r :r :r
Mooi hè. Dit nationalisme.
En dan willen opeens je oudjes het AZ vaccin niet meer. En blijkt de EU nog een paar miljard Phizer extra ingekocht te hebben. :7

Maar droom maar verder over lekker zelf inkopen. :@ Ten tijden dat er nog niets was goedgekeurd, door een EMA. Ja. Is ook iets Europees. :W [/quote][quote]
Definitely not CIA
pi_199145232
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Mooi hè. Dit nationalisme.
En dan willen opeens je oudjes het AZ vaccin niet meer. En blijkt de EU nog een paar miljard Phizer extra ingekocht te hebben. :7

Maar droom maar verder over lekker zelf inkopen. :@ Ten tijden dat er nog niets was goedgekeurd, door een EMA. Ja. Is ook iets Europees. :W
Je bent echt van mening dat we slechter af waren geweest met zelf inkopen? :D
Misschien even de feiten over het inkooprogramma waarvan NL de innitiatiefnemer was doorlezen.
  zaterdag 24 april 2021 @ 23:31:29 #144
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199145234
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Mooi hè. Dit nationalisme.
En dan willen opeens je oudjes het AZ vaccin niet meer. En blijkt de EU nog een paar miljard Phizer extra ingekocht te hebben. :7

Maar droom maar verder over lekker zelf inkopen. :@ Ten tijden dat er nog niets was goedgekeurd, door een EMA. Ja. Is ook iets Europees. :W
quote:
En vervolgens trekken we ons niets aan van het EMA als Hugo dat beter uitkomt :')

:r
pi_199145240
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:25 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ja, helaas zie je het effect van vaccineren nog maar heel matig terugkomen. Dit komt ook door de strategie om met een groep te beginnen waarbij vaak al is besloten om ze niet meer op te laten nemen (90+)
Je ziet het effect zeker wel hoor :Y

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199145268
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:29 schreef capricia het volgende:

[..]

Mooi hè. Dit nationalisme.
En dan willen opeens je oudjes het AZ vaccin niet meer. En blijkt de EU nog een paar miljard Phizer extra ingekocht te hebben. :7

Maar droom maar verder over lekker zelf inkopen. :@ Ten tijden dat er nog niets was goedgekeurd, door een EMA. Ja. Is ook iets Europees. :W
quote:
Wij liepen voorop met ons inkoopbeleid totdat wij het overdroegen aan de EU en die er een potje van gingen maken. En die paar miljard extra vaccins zijn fijn, maar die komen wel pas over een paar jaar.

De EU heeft gewoon zijn eigen onvermogen weer eens aangetoond.
pi_199145270
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:22 schreef capricia het volgende:

[..]

Zeg je hiermee dat het percentage ouderen niet afneemt? :o
Het ligt nog altijd hartstikke vol met 60-ers en 70-ers. Het is al vervelend genoeg dat die groep door het mislukte EU vaccinaankoopbeleid nog altijd niet volledig gevaccineerd is. Maar hou op met die verhalen dat er zogenaamd steeds meer jongeren op de IC liggen om hen angst aan proberen te praten zodat ze "nog even volhouden".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 24 april 2021 @ 23:34:36 #148
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199145280
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:32 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je ziet het effect zeker wel hoor :Y

[ afbeelding ]
Als ik dit zie, lijkt het erop dat we zonder vaccinatie op de stand van 1-1 zouden zitten qua kliniek
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zaterdag 24 april 2021 @ 23:35:31 #149
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199145293
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:33 schreef maan_man het volgende:

[..]


[..]

Wij liepen voorop met ons inkoopbeleid totdat wij het overdroegen aan de EU en die er een potje van gingen maken. En die paar miljard extra vaccins zijn fijn, maar die komen wel pas over een paar jaar.

De EU heeft gewoon zijn eigen onvermogen weer eens aangetoond.
Ach laat haar lekker dromen van een totalitaire EU opperstaat. Als het zover is denkt ze hopelijk met spijt terug van een stem op Volt maar dan is het te laat :W
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 23:35:53 #150
236264 crew  capricia
pi_199145299
Ik denk dat we 4 weken achter de VS gaan eindigen, of minder. Qua 70% vaccinatiegraad.

En dan hebben we voor ons:
Israël
UK
VS

En bedenk dan even dat vaccins en gezondheidszorg nooit iets was wat de lidstaten aan de EU gaven. Dus sws een achterstand qua bevoegdheden.
Definitely not CIA
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')