abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 23:59:18 #26
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199145670
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 22:47 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Gelukkig is er op zn minst een beetje eenduidigheid rondom corona.

:')
Het advies van het RIVM in dergelijke gevallen is anders vrij duidelijk.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199147402
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 19:51 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja! Precies zo dacht ik ook _O-

Maar volgens mijn werkgever moet ik dus in quarantaine. En ze waren niet blij met mij :')
Loonsvermindering voor dit gedrag, kan echt niet, in deze tijd met iemand afspreken en daarna wel voorzichtig willen zijn.
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_199147828
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 23:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het advies van het RIVM in dergelijke gevallen is anders vrij duidelijk.

https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/ziekte
Ja geen quarantaine dus.
pi_199148241
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 09:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja geen quarantaine dus.
Nee maar je kunt ook gewoon de GGD bellen en het verhaal voorleggen en dan je werkgever nog eens bellen, dan is het aan hen of zij willen dat je niet op het werk komt tot je een negatieve uitslag hebt (als je niet in quarantaine moet).
pi_199148272
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 09:53 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Ja geen quarantaine dus.
Je had dat verhaal gewoon niet eens aan je werkgever moeten vertellen. Je dus eerst druk maken over van alles en iedereen in paniek brengen voordat je zelf hebt uitgezocht hoe het nu precies zit.
pi_199148356
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 10:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Je had dat verhaal gewoon niet eens aan je werkgever moeten vertellen. Je dus eerst druk maken over van alles en iedereen in paniek brengen voordat je zelf hebt uitgezocht hoe het nu precies zit.
Donder eens op man tering debiel.

Wat is er raar aan om je werkgever te vragen wat hun voorschriften zijn bij zoiets: bijvoorbeeld voor de zekerheid een keer testen oid? Ook tijdens werk mondkapje dragen? Simpele vragen.

Nee kom jij weer even lekker pijpzeiken en zuigen met je gejank. Ga eens vrienden zoeken, of wat kleur aan je leven geven. Misschien hoef je dan niet zo triest te doen op een forum om aan aandacht te komen?
  Spellchecker zondag 25 april 2021 @ 11:02:22 #32
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199148395
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 10:58 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

Donder eens op man tering debiel.

Wat is er raar aan om je werkgever te vragen wat hun voorschriften zijn bij zoiets: bijvoorbeeld voor de zekerheid een keer testen oid? Ook tijdens werk mondkapje dragen? Simpele vragen.

Nee kom jij weer even lekker pijpzeiken en zuigen met je gejank. Ga eens vrienden zoeken, of wat kleur aan je leven geven. Misschien hoef je dan niet zo triest te doen op een forum om aan aandacht te komen?
Je vraagt het aan je baas en dan ook nog aan ons.
Waarom niet meteen de GGD gebeld?
  zondag 25 april 2021 @ 11:04:35 #33
33189 RM-rf
1/998001
pi_199148414
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 10:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Nee maar je kunt ook gewoon de GGD bellen en het verhaal voorleggen en dan je werkgever nog eens bellen, dan is het aan hen of zij willen dat je niet op het werk komt tot je een negatieve uitslag hebt (als je niet in quarantaine moet).
Daar heeft de GGD helemaal niks verder over te zeggen, en ik denk dat het aan te raden is hun tijd niet te verspillen.

De regels zijn gewoon duidelijk, je moet in quarantaine als je direkt contactpersoon was van iemand die positief getest is
Dat is TS (nu) niet.


Zijn werkgever kan bv wel besluiten geen risico te willen nemen, als de vriend bv wél positief test zal TS wél in quarantaine moeten en zich laten testen en _als_ ook hij dan positief is zou dat ook voor alle collega's gelden waarmee hij gewerkt heeft.
Maar dat is dan een beslissing van die werkgever (en dan betreft het gewoon een tijdelijke vrijstelling van werk, op kosten van die werkgever)

TS heeft verder volgens mij alles correct gedaan tov z'n werkgever (maar hoeft ook geen vrije dag te nemen als de werkgever dat wil)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199148482
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 11:02 schreef maily het volgende:

[..]

Je vraagt het aan je baas en dan ook nog aan ons.
Waarom niet meteen de GGD gebeld?
Zodat hij boos op iemand kan worden die hier hem met zijn neus op zijn vreemde logica drukt. :D
pi_199148565
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 11:02 schreef maily het volgende:

[..]

Je vraagt het aan je baas en dan ook nog aan ons.
Waarom niet meteen de GGD gebeld?
Sorry, dat gaf ik niet ik de OP aan. Maar zoals hierboven: ik heb 2 keer gebeld maar 2 keer 10 minuten lang in de wacht gestaan. Dus daarna heb ik mn werkgever gebeld en toen mn mond opensloeg van verbazing hier de situatie geschetst.
pi_199148588
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:04 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Daar heeft de GGD helemaal niks verder over te zeggen, en ik denk dat het aan te raden is hun tijd niet te verspillen.

De regels zijn gewoon duidelijk, je moet in quarantaine als je direkt contactpersoon was van iemand die positief getest is
Dat is TS (nu) niet.


Zijn werkgever kan bv wel besluiten geen risico te willen nemen, als de vriend bv wél positief test zal TS wél in quarantaine moeten en zich laten testen en _als_ ook hij dan positief is zou dat ook voor alle collega's gelden waarmee hij gewerkt heeft.
Maar dat is dan een beslissing van die werkgever (en dan betreft het gewoon een tijdelijke vrijstelling van werk, op kosten van die werkgever)

TS heeft verder volgens mij alles correct gedaan tov z'n werkgever (maar hoeft ook geen vrije dag te nemen als de werkgever dat wil)
Dit is exact hoe ik er ook over dacht.
pi_199148646
Je mag gewoon in quarantaine gaan.
(volgens de RIVM regels hoeft dat niet alleen bij mensen wat positief getest zijn).
pi_199148661
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:24 schreef mrevil1337 het volgende:
Je moet gewoon in quarantaine gaan en ook niet naar buiten tijdens deze periode.
Ongelofelijk... :')
pi_199148675
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 19:17 schreef christmastsunami het volgende:
echt isoleren is iets, wat ik dus kan, ik heb die vaardigheden

Ben zo 1 of 2 maanden zelfvoorzienend, ik heb een vette vriezer en ik kan zo 1 a 2 maanden in isolatie, maar ik heb het gedaan en het is gekkenwerk.
Mensen hebben geen flauw idee, het kan, maar ik weet zeker dat de meeste mensen het nog geen fucking week uit zingen. ondanks dat ze het misschien goed bedoelen.
Je kan ook boodschappen laten bezorgen of buren/vrienden/familie vragen om de boodschappen te doen, kortom genoeg alternatief.

Ik weet het voelt raar hulp vragen aan iemand.
pi_199149032
@maily Bij de GGD overigens nu ook twee verschillende verhalen. Mn maat vertelde me net dat hij ze had gebeld en dat de een zei je moet wel in quarantaine en de ander zei je hoeft niet in quarantaine.

Laat staan hoe zich dat zou verhouden in mijn situatie.

Mn werkgever reageert naar mijn idee in ieder geval al helemaal overtrokken. Maargoed, het is wat het is.

Wat ik wel weet is dat ik ze de volgende keer niet meer ga bellen.
  Spellchecker zondag 25 april 2021 @ 12:02:34 #41
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199149163
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 11:52 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
@:maily Bij de GGD overigens nu ook twee verschillende verhalen. Mn maat vertelde me net dat hij ze had gebeld en dat de een zei je moet wel in quarantaine en de ander zei je hoeft niet in quarantaine.

Laat staan hoe zich dat zou verhouden in mijn situatie.

Mn werkgever reageert naar mijn idee in ieder geval al helemaal overtrokken. Maargoed, het is wat het is.

Wat ik wel weet is dat ik ze de volgende keer niet meer ga bellen.
Wat een zootje .... en zelfs hier bij de experts op Fok! zijn de meningen verdeeld ;)
pi_199149277
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 12:02 schreef maily het volgende:

[..]

Wat een zootje .... en zelfs hier bij de experts op Fok! zijn de meningen verdeeld ;)
:D
pi_199189046
Misschien dat voor bepaalde mensen (werkgever/GGD) deze situatie al te ingewikkeld is om te begrijpen :')
.
pi_199189834
Niks aan de hand joh, niks zeggen en verder leven.
Zou persoonlijk niet de werkgever gebeld hebben :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')