abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8130586
Tja het is een vraag. Door de muziek, door de kleding denkwijze manier van leven instrument wat je speelt, waar je uit gaat weet ik het.....

Over de punks ik las laatst hier op het forum een topic dat je aan iemands denken kan zien dat die persoon dat is.

Hoe denkt zo iemand dan

okay hoop niet dat het een beetje boeiend is

HET LEVEN IS TE KORT OM NIET ELK MOMENT TEN VOLLE TE BENUTTEN
  maandag 27 januari 2003 @ 12:28:05 #2
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8130663
op het moment dat je zulke vragen gaat stellen ben je al geen van beide meer.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
  maandag 27 januari 2003 @ 12:29:29 #3
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8130680
alto verwerpt andermans regels en maakt eigen
punk schopt tegen andermans regels en blijft daarin steken

zoiets?

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
pi_8130689
Wel eens van leestekens gehoord?

-ontopic-

Je bent niet zomaar punk of alto. De meeste mensen noemen iemand punk of alto aan de hand van hun uiterlijk of de muziek waar ze naar luisteren. Ik luister zelf naar punk, metal en rock, maar kleed me eigenlijk bijna nooit zo. Ik heb wel wat t-shirts enzo, maar om dan gelijk te zeggen dat ik punk of alto ben... nee niet echt eigenlijk

pi_8130756
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:28 schreef Kwark het volgende:
op het moment dat je zulke vragen gaat stellen ben je al geen van beide meer.
GAST WIE HEEFT GEZEGD DAT IK HET WIL ZIJN DAN!
ECHT JIJ MOET ECHT BETER LEZEN! mensen noemen mij soms zo, maar ik vind dat nergens op slaan!
  maandag 27 januari 2003 @ 12:33:33 #6
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_8130765
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:30 schreef BigBear het volgende:
...verhaal...
Heeft je verhaal een strekking?
Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  maandag 27 januari 2003 @ 12:36:18 #7
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_8130853
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:33 schreef harmonichunk het volgende:

[..]

GAST WIE HEEFT GEZEGD DAT IK HET WIL ZIJN DAN!
ECHT JIJ MOET ECHT BETER LEZEN! mensen noemen mij soms zo, maar ik vind dat nergens op slaan!

Pardon? chill effe out GAST, waar zeg IK dan dat jij dat wilt zijn?

Begrijpend lezen, een boeiend concept. Verdiep je er eens in zou ik zeggen.

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_8130926
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:33 schreef MetalMessiah het volgende:

[..]

Heeft je verhaal een strekking?

Neu niet echt... 't meer uit eigen ervaring...
pi_8130999
Je bent alto als je je bijv. door middel van kleding wilt afscheiden van een groep... De trends onder alto´s zijn op het moment o.a. zwarte shmink op het gezicht, en wijde kleren in felle kleuren..

Er is ook een meer extreme kant die zich op de grens met het ghoticdom bevind...

Alto´s worden vaak gedemoniseerd (lekker woord) omdat ze zich zo vaag gedragen...

En ja, jij gedraagd je redelijk vaag

黑 ¦ Links tot en met...
豹 ¦ Overtuigd carnivoor...
也 ¦ Wat doe ik in Taiwan? Modderscheppen en uitwaaien...
pi_8131187
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:41 schreef El_Nino het volgende:
Je bent alto als je je bijv. door middel van kleding wilt afscheiden van een groep...
...door je aan te sluiten bij een andere groep die er ook allemaal hetzelfde uitzien.

Alto en punk zijn gewoon een fase, net als gabbers een aantal jaar geleden...

pi_8131333
quote:
Je bent alto als je je bijv. door middel van kleding wilt afscheiden van een groep... De trends onder alto´s zijn op het moment o.a. zwarte shmink op het gezicht, en wijde kleren in felle kleuren..

Er is ook een meer extreme kant die zich op de grens met het ghoticdom bevind...

Alto´s worden vaak gedemoniseerd (lekker woord) omdat ze zich zo vaag gedragen...

En ja, jij gedraagd je redelijk vaag

okay ik luister wel hoofdzakelijk rock, alternative, sommige metal, muziek, maar ook heel veel andere muziek, mijn stijl die ik speel is ook meestal een beetje zo, en okay ik heb een paar skatebroeken. bekijk mijn frontpagefoto is. en okay soms doe ik een beetje vaag
Maar bekijk mijn frontfoto van mijn fotoboek eens Daar heb ik toch normale nette kleding aan (okay het was een diner met mensen van mijn stageplek)

Okay niet dat ik het erg is dat ze me zo noemen maar toch wilde ik ff duidelijk weten wat zo iemand nou is en een beschrijving blabla

maandag 27 januari 2003 @ 12:57:53 #12
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8131337
quote:
Ik denk dat die mensen die je daar beschrijft toch niet alto zijn, maar zelf graag in dat hokje geplaats worden, omdat ze zich daardoor speciaal voelen en toch tot een groep behoren.

Het schijnt de laatste tijd nogal belangrijk te zijn voor veel van de jongeren om als punker of alto gezien te worden. Maar door bepaalde kleding te dragen en punkmuziek te luisteren ben je nog niet per definitie punk.

Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  maandag 27 januari 2003 @ 12:58:03 #13
25809 markjacoo
sokken van geitenwol
pi_8131342
hou niet van hokjes.
je bent gewoon mens, klaar.
en als je lekker jezelf bent, dan ben je vanzelf Alternatief, want uniek, dus anders dan anderen.....
komt van links
pi_8131397
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:58 schreef markjacoo het volgende:
hou niet van hokjes.
en als je lekker jezelf bent, dan ben je vanzelf Alternatief, want uniek, dus anders dan anderen.....
En zo is het.
  maandag 27 januari 2003 @ 13:06:08 #15
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_8131462
quote:
Op maandag 27 januari 2003 12:58 schreef markjacoo het volgende:
hou niet van hokjes.
*mee eens is*

wat maakt het nu uit welk hokje je bij hoort? ben ik alternatief? ben ik punk? wat zou mij dat verrotten? voor iemand die een psychologisch profiel van me zou willen maken.. ga gerust je gang .. kan je wel een paar dingen van mijn persoon noemen.. maar mij maakt het niet uit. het blijft toch altijd maar het standpunt van de ander over jou. en wat heeft die ander nu te maken met hoe jij je leven, muziekkeuze, geslachtsvoorkeur, etc kiest?

hokjes zijn leuk als je een kruiswoordpuzzel aan het maken bent. voor de rest van de tijd .. schijt erop. of erin.

maandag 27 januari 2003 @ 13:17:20 #16
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_8131647
quote:
Op maandag 27 januari 2003 13:06 schreef LazySod het volgende:

[..]

*mee eens is*

wat maakt het nu uit welk hokje je bij hoort? ben ik alternatief? ben ik punk? wat zou mij dat verrotten? voor iemand die een psychologisch profiel van me zou willen maken.. ga gerust je gang .. kan je wel een paar dingen van mijn persoon noemen.. maar mij maakt het niet uit. het blijft toch altijd maar het standpunt van de ander over jou. en wat heeft die ander nu te maken met hoe jij je leven, muziekkeuze, geslachtsvoorkeur, etc kiest?

hokjes zijn leuk als je een kruiswoordpuzzel aan het maken bent. voor de rest van de tijd .. schijt erop. of erin.

mee eens, maar geef toe, als je iemand ziet met een hanekam op z'n kop is het eerste wat je denkt: punk.
Misschien houd die gozer heel niet van punk, maar je zou het toch denken en jij niet alleen. Daarbij is zo'n persoon toch (terecht/onterecht) in een hokje geplaatst.
Zo pas ik in het hokje skater. Maakt me ook geen donder uit. Ik pas m'n leven er niet voor aan (ja, maar niet om in dat vakje te behoren dan, meer omdat ik het nodig vind om "af en toe" te skaten).

De topicstarter wilde dus weten wanneer iemand tot een bepaald hokje behoord.
Het antwoord daarop is dus, wanneer mensen hun in dat hokje stoppen.

Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_8131671
quote:
Op maandag 27 januari 2003 13:06 schreef LazySod het volgende:

[..]

*mee eens is*

IDD mee eens SCHIJTEN ZAL IK
pi_8132357
quote:
Op maandag 27 januari 2003 13:17 schreef Goofup het volgende:

[..]

mee eens, maar geef toe, als je iemand ziet met een hanekam op z'n kop is het eerste wat je denkt: punk.
Misschien houd die gozer heel niet van punk, maar je zou het toch denken en jij niet alleen. Daarbij is zo'n persoon toch (terecht/onterecht) in een hokje geplaatst.
Zo pas ik in het hokje skater. Maakt me ook geen donder uit. Ik pas m'n leven er niet voor aan (ja, maar niet om in dat vakje te behoren dan, meer omdat ik het nodig vind om "af en toe" te skaten).

De topicstarter wilde dus weten wanneer iemand tot een bepaald hokje behoord.
Het antwoord daarop is dus, wanneer mensen hun in dat hokje stoppen.

dan past het hokje alto, skater toch wel bij me, daar wordt ik meestal ingestopt........ tja pas mijn leven er ook niet voor aan zo ben je of ben je niet.... Idd mensen stoppen altijd dingen in hokjes soms idd een beetje jammer
  maandag 27 januari 2003 @ 15:38:44 #19
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_8134048
quote:
Op maandag 27 januari 2003 14:01 schreef harmonichunk het volgende:

[..]

dan past het hokje alto, skater toch wel bij me, daar wordt ik meestal ingestopt........ tja pas mijn leven er ook niet voor aan zo ben je of ben je niet.... Idd mensen stoppen altijd dingen in hokjes soms idd een beetje jammer

Je bent niet jezelf, je bent wat anderen vinden dat je bent.

Hokjes zijn goed! Pro-hokjes

"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_8135156
Hier zijn al zoveel topics over geweest en het komt er altijd op neer dat het niets met elkaar te maken heeft.

En met kleren heeft het weinig te maken (het is meer de denkwijze) trek lekker aan wat je zelf mooi vindt en/of lekker vindt zitten.

pi_8135409
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:27 schreef irestmycase het volgende:
Hier zijn al zoveel topics over geweest en het komt er altijd op neer dat het niets met elkaar te maken heeft.

En met kleren heeft het weinig te maken (het is meer de denkwijze) trek lekker aan wat je zelf mooi vindt en/of lekker vindt zitten.

Okay de denkwijze hoe denken die mensen dan?
Dan kan ik het die mensen haarfijn uitleggen die mij zo noemen okay...
  maandag 27 januari 2003 @ 20:18:00 #22
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_8139849
Bij een punkrocker gaat het meer om de muziek.

Bij een punker gaat het meer om de idealen.

pi_8139940
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:18 schreef Ixnay het volgende:

punk heeft toch geen idealen? anarchy, yeah baby? of heb ik nu iets gemist?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_8142823
vandaar dat punk eigenlijk niets te waard is ... mede mede met alle wannabe mensjes die denken dat ze mega alternative zijn, wat heb ik daar een hekel aan

en nee ben geen wannabe, ben mezelf is het beste wat je kunt zijn.

edit: rassen discriminatie (punkers)

maandag 27 januari 2003 @ 22:27:09 #25
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_8143065
quote:
Op maandag 27 januari 2003 20:18 schreef Ixnay het volgende:

Je kunt het ook alle 2 hebben hoor
Ik vind zowel de idealen belangrijk als de muziek.

Maar of ik me kleed als een echte "punker"?!? Nee!
Meeste mensen hebben het beeld van een punker met ruitenbroek met gaten etc, maar er zijn zat punkers die zich vertegenwoordigen in bv skatekleren of zelfs een 3delig pak, het gaat gewoon om je denkwijze en who cares hoe je eruit ziet?, als ik met een hanekam wil lopen doe ik dat, wil ik het niet doe ik het niet.

.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')