abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:43:27 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199137113


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

pi_199137121
Altijd grappig van die mensen die na een jaar ineens dit topic ontdekken en dan helemaal los gaan en ontketend zijn met hun wijsheid.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:45:24 #3
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199137132
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Je zit te wachten, dus vooruit maar: vooralsnog gaat het in NL om vanaf 18 jaar. Dus laat die 18-minners er maar gewoon even buiten.
Waarom kunnen we in juli geen 12 tot 18-jarige vaccineren dan? Jongeren zijn ook gebaat bij COVID-vaccinatie.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199137133
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb gelezen dat er een specifieke arts was, degene die zoveel moest weggooien omdat hij zoveel injecties had klaargemaakt, die enkel brieven had uitgestuurd met dag en tijdstip en verder niets. Ik weet niet in hoeverre dat helemaal klopt, maar ik kan me best voorstellen dat dat niet altijd even handig is. En als blijkt dat de huidige strategie niet zo goed werkt, is het wellicht handig deze aan te passen.

60-64 is bovendien voor een groot deel ook nog werkzaam.

Als ik een uitnodiging zou krijgen, zou ik uiteraard contact opnemen als dag/tijdstip me niet uitkwamen of als ik niet wenste te komen. Helaas is niet iedereen zo fatsoenlijk.
Helaas niet, maar dat geeft wellicht een andere mooie escape om dat probleem op te lossen, daar is hij weer, tromgeroffel, de wachtlijst van de vaccinatiepost, als iemand niet komt voor de prik, push notificatie, sms of telefoontje naar iemand op de wachtlijst, die die dag vervolgens nog het vaccin kan komen halen.

SMS ikkomeraan naar 6969
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:46:24 #5
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199137145
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Om het rondgaan van het virus verder te stoppen
Dit virus stopt niet.

De jaarlijkse griepprik wordt de jaarlijkse coronaprik.

Hele jonge mensen vaccineren die niet op in het ziekenhuis terecht komen is waanzin. Daar stop je ook geen griepprik in.
Zuiger van het FOK!-OMT
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:46:42 #6
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199137151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom kunnen we in juli geen 12 tot 18-jarige vaccineren dan? Jongeren zijn ook gebaat bij COVID-vaccinatie.
Omdat het vaccin helemaal niet is goedgekeurd voor gebruik bij kinderen?
pi_199137152
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:36 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Oh, dan smijt die aan corona lijdende babyboomers met morbide obesitas maar uit die IC bedden. Had je maar niet zo moddervet moeten zijn, het leven is nu eenmaal niet eerlijk.
Waarom deze overdrijving. Het is toch zo? Waarom ben jij geboren en/of opgegroeid in het rijke westen en niet ergens in Afrika met een hiv moeder en vader al dood aan aids. Waarom ben jij een man en niet een vrouw? Het leven is helaas hard en oneerlijk. We proberen eerlijkheid te creëren en alsnog zul je keuzes moeten maken die niet eerlijk zijn.

Om op covid terug te komen. Ook hier maken we een oneerlijke keuze. Waarom krijgen covid mensen voorrang op andere ernstige ziektes? Want ook dat is een keuze.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:46:52 #8
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199137154
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom kunnen we in juli geen 12 tot 18-jarige vaccineren dan? Jongeren zijn ook gebaat bij COVID-vaccinatie.
Hoezo dan?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199137158
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit virus stopt niet.

De jaarlijkse griepprik wordt de jaarlijkse coronaprik.

Hele jonge mensen vaccineren die niet op in het ziekenhuis terecht komen is waanzin. Daar stop je ook geen griepprik in.
Nee maar wel tientallen andere vaccins, BMR, DKTP, HPV, Meningokokken, ook maar mee stoppen dan?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:48:04 #10
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199137168
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

Omdat het vaccin helemaal niet is goedgekeurd voor gebruik bij kinderen?
Pfizer is goedgekeurd voor 16+ en wordt ook voor 16- en 17-jarigen gebruikt in de VS en Israël. Ook test op dit moment Pfizer en Johnson & Johnson de vaccins voor 12 t/m 15/17-jarigen.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:48:22 #11
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199137170
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Om het rondgaan van het virus verder te stoppen
En om ook die mensen een vaccinatie paspoortje te kunnen geven.

Dat aspect wordt ook nog wel wat vergeten imo. Leuk als mensen een vaccin weigeren (en dan een vaccin krijgen wat anders naar een jonger iemand was gegaan) en dat de jongere generaties dan nog even langer moeten wachten, maar die zitten dan nog langer zonder vaccinatie paspoort. Waarmee je het voor die mensen bijvoorbeeld moeilijker maakt (dan moeten ze zich langer voor alles laten testen straks) om fatsoenlijk op vakantie te kunnen of naar een evenement te kunnen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199137178
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:48 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En om ook die mensen een vaccinatie paspoortje te kunnen geven.

Dat aspect wordt ook nog wel wat vergeten imo. Leuk als mensen een vaccin weigeren (en dan een vaccin krijgen wat anders naar een jonger iemand was gegaan) en dat de jongere generaties dan nog even langer moeten wachten, maar die zitten dan nog langer zonder vaccinatie paspoort. Waarmee je het voor die mensen bijvoorbeeld moeilijker maakt (dan moeten ze zich langer voor alles laten testen straks) om fatsoenlijk op vakantie te kunnen of naar een evenement te kunnen.
Zo'n paspoort moeten we ook helemaal niet willen.
pi_199137185
Onder de 12- zie ik inderdaad geen toegevoegde waarde, maar 12-18 is nog wel een doelgroep die op termijn wel handig kan zijn, als het rondgaan niet drastisch gestopt is tot bijna niets.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:49:51 #14
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199137189
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:49 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Zo'n paspoort moeten we ook helemaal niet willen.
Vaccinweigeraars moeten we ook weer niet willen. Die gijzelen het proces voor groepsimmuniteit.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 14:49:53 #15
5428 crew  miss_sly
pi_199137191
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:45 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Helaas niet, maar dat geeft wellicht een andere mooie escape om dat probleem op te lossen, daar is hij weer, tromgeroffel, de wachtlijst van de vaccinatiepost, als iemand niet komt voor de prik, push notificatie, sms of telefoontje naar iemand op de wachtlijst, die die dag vervolgens nog het vaccin kan komen halen.

SMS ikkomeraan naar 6969
Helemaal eens.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199137193
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:46 schreef DonDruiper het volgende:

Dit virus stopt niet.

De jaarlijkse griepprik wordt de jaarlijkse coronaprik.

Hele jonge mensen vaccineren die niet op in het ziekenhuis terecht komen is waanzin. Daar stop je ook geen griepprik in.
Eens, echter zijn de jonge mensen de aanjagers van de pandemie.

Door hen volledig los te laten en te scheiden van kwetsbaren was er in die groep waarschijnlijk al voldoende natuurlijke immuniteit.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 14:50:22 #17
5428 crew  miss_sly
pi_199137196
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:45 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Waarom kunnen we in juli geen 12 tot 18-jarige vaccineren dan? Jongeren zijn ook gebaat bij COVID-vaccinatie.
Het gaat niet over kunnen, De vaccinatiestrategie voorziet daar vooralsnog niet in, dus ze staan niet op de plannng.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199137202
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:25 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Nederland kwam veel te laat met die mondkapjesplicht. Als vrijwel alle Europese landen een mondkapjesplicht invoerden, dan moest Nederland niet zo eigenwijs zijn en ook een mondkapjesplicht invoeren. Gevolg van het niet invoeren van de mondkapjesplicht eind april was dat de sportscholen en openbaar vervoer pas 1 juli werden vrijgegeven, terwijl het ook op 1 juni had gekund en de tweede golf kwam in Nederland ook veel te snel aanzetten in vergelijking met Duitsland. Mede door het gebrek aan mondkapjes en druktes in binnensteden afgelopen zomer en herfst.
Volgens mij kom jij niet zo veel buiten de deur hè? De binnensteden in andere Europese landen waren afgelopen zomer net zo afgeladen vol als de Nederlandse. In Düsseldorf was bijv. alleen aan de gesloten discotheken te merken dat er een pandemie heerst. De Rijnpromenade en Altstadt waren afgeladen vol.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:51:58 #19
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199137208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:49 schreef Za het volgende:

[..]

Eens, echter zijn de jonge mensen de aanjagers van de pandemie.
Dat maakt nog niet dat vaccineren dan zin heeft, want op dit moment lijkt vaccinatie alleen het ziektebeeld te verminderen, het stopt niet de besmettelijkheid.
pi_199137211
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:49 schreef Za het volgende:
Eens, echter zijn de jonge mensen de aanjagers van de pandemie.
Nou, dat valt wel wat mee. Ook 65+'ers waren de aanjagers. Er was hooguit een paar keer een stijging in de jonge mensen groep, lang niet altijd en lang niet zo gigantisch als jij doet voorkomen.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 24 april 2021 @ 14:53:01 #21
408813 crew  trein2000
pi_199137214
twitter

Goed dat dit omslaat.

Alhoewel ik zelf niet principieel tegen een testsamenleving ben. Maar dan wel tijdelijk en om extra dingen mogelijk te maken. Als het zonder test kan dan zonder test, het moet geen voorzorgsmaatregel worden.

Komt bij dat ik het allemaal te laat vind. Dit had opgetuigd moeten worden vorig zomer.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:53:02 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199137215
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:49 schreef _serial_ het volgende:
Onder de 12- zie ik inderdaad geen toegevoegde waarde, maar 12-18 is nog wel een doelgroep die op termijn wel handig kan zijn, als het rondgaan niet drastisch gestopt is tot bijna niets.
Zal ook wel gebeuren op termijn, lijkt me. Maar aangezien ze toch zomervakantie hebben, heeft het weinig voordeel om ze in juli al in te enten. Die kunnen best wachten tot later in het jaar.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:53:05 #23
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199137216
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:46 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit virus stopt niet.

De jaarlijkse griepprik wordt de jaarlijkse coronaprik.

Hele jonge mensen vaccineren die niet op in het ziekenhuis terecht komen is waanzin. Daar stop je ook geen griepprik in.
Nee maar dat is ook een compleet andere situatie waarbij er geen pandemie gaande is en je de golven dus kunt voorkomen door de kwetsbare mensen periodiek in te enten om het overspoelen van de zorg door die mensen te voorkomen.

Momenteel is de geest al uit de fles en zijn honderdduizenden mensen dit virus aan het verspreiden. Straks kunnen we naar een situatie waarbij het wel net als de griepprik aangepakt kan worden.
pi_199137222
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:51 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]

Dat maakt nog niet dat vaccineren dan zin heeft, want op dit moment lijkt vaccinatie alleen het ziektebeeld te verminderen, het stopt niet de besmettelijkheid.
Dat is momenteel nog het beeld van het RIVM, dat inmiddels er al flinke uitgebreide peer reviewed onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen vergeten we voor het gemak :7
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 april 2021 @ 14:53:44 #25
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199137224
Sommigen lopen graag erg snel vooruit op de zaken. Ze zijn al bezig met onderzoeken naar vaccinaties bij 12-18 jarigen en voorlopig zijn we nog druk met 18+ vaccineren. Ergens eind mei of begin juni zullen ze wel ook kijken van oke wat kunnen we doen met groep 12-18 jarigen. Is het nog nodig, welke gevaren kleven eraan. Enzovoorts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')