abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:05:43 #76
5428 crew  miss_sly
pi_199135104
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:03 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Wie zegt het dat het over dwingen gaat?
Het gaat mij er om dat de GGD/RVM niet de suggestie moeten wekken dat er op hele korte termijn een ander vaccin beschikbaar komt voor die doelgroep als je afwacht. Door dat soort zaken krijg ik mijn prik later, blijven de ziekenhuizen vol, en lopen de maatregelen langer door dan nodig.
Vaccineren gaat gewoon door. Alleen plaatsen sommige mensen zich wat meer achteraan in de rij om een ander vaccin te krijgen. Dat recht moeten ze hebben.

Gisteren postte je nog iets van "maar wel AZ, gewoon doorprikken", en dat vind ik niet oké.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:06:42 #77
5428 crew  miss_sly
pi_199135111
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is ook prima. maar ze krijgen wat mij betreft pas recht op die prik zodra iedereen geweest is, en niet ergens tussendoor
Waarom pas als iedereen geweest is? Dat is toch net zo goed een manier om mensen indirect te dwingen iets te doen waar ze zich niet goed bij voelen, als een testsamenleving op poten zetten waarbij mensen alleen dingen mogen doen als ze een negatieve test hebben?

Dat het op een later moment is, en men niet ter plaatse kan kiezen uit het menu welke vaccinatie men wil, lijkt me logisch. Maar per se achteraan aansluiten, mwah.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199135133
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom pas als iedereen geweest is? Dat is toch net zo goed een manier om mensen indirect te dwingen iets te doen waar ze zich niet goed bij voelen, als een testsamenleving op poten zetten waarbij mensen alleen dingen mogen doen als ze een negatieve test hebben?
Waarom zou iemand 2x eerder recht op een prik moeten krijgen bij een eerdere weigering? Als je nog 60% van je bevolking moet doen die wel willen? Als ik uit de rij ga bij de kassa, moet ik ook weer achteraan aansluiten.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:09:24 #79
5428 crew  miss_sly
pi_199135146
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom zou iemand 2x eerder recht op een prik moeten krijgen bij een eerdere weigering? Als je nog 60% van je bevolking moet doen die wel willen? Als ik uit de rij ga bij de kassa, moet ik ook weer achteraan aansluiten.
De rij die er op dat moment staat. Niet de rij van de komende drie weken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199135158
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarom pas als iedereen geweest is? Dat is toch net zo goed een manier om mensen indirect te dwingen iets te doen waar ze zich niet goed bij voelen, als een testsamenleving op poten zetten waarbij mensen alleen dingen mogen doen als ze een negatieve test hebben?

Dat het op een later moment is, en men niet ter plaatse kan kiezen uit het menu welke vaccinatie men wil, lijkt me logisch. Maar per se achteraan aansluiten, mwah.
Zou geheel terecht zijn, je hebt de kans gehad. Er zijn zat mensen die staan te springen om een vaccinatie (ook van AZ).

- Eerst AZ weigeren (dat vervolgens niet aan iemand onder de 60 gegeven mag worden)
- Dan eerder aan de beurt zijn voor een ander merk vaccin, waardoor anderen weer opschuiven in de vaccinqueue

Heerlijk die solidariteit.
pi_199135162
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:52 schreef _serial_ het volgende:
Ik heb dus gisteren een gesprek gehad met iemand die de testen voor toegang dus daadwerkelijk een goed idee vond om de zomer door te komen.

"Leuk dat je een leuke avond hebt gehad, maar stiekem werk je wel beetje mee aan een testmaatschappij kerel"
- "hoe moeten event organisatoren anders open in een pandemie"
" Nou gewoon prikken, <insert verhaal over ouderen en dat de ziekenhuizen leeg zijn straks>"
- "ja dat is allemaal zo maar beter dat het voor nu een tijdelijke oplossing is, een test nemen is geen ramp"

Ik ben maar gestopt ;)
Waarom zou je iemand zo aanvallen op zijn keuze wel naar zo'n evenement te gaan? Voel je je nu beter? Ik vind dit echt vrij sneu. Hier is de mond doorgaans vol over hoe er alleen naar de fysieke zorg gekeken wordt en niet naar het mentale aspect, maar als je er dan vervolgens er eindelijk weer eens uit kunt voor iets leuks krijg je iemand op je dak die je beschuldigt van het 'stiekem meewerken aan een testmaatschappij'. Weet niet of het een vriend van je was maar ik had je denk ik aardig op je plek gezet als je zo tegen mij was begonnen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:12:21 #82
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199135165
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:59 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat kan ook niet, iedereen in een samenleving over alles een individuele keus geven.
En als de weigering van deze mensen zou betekenen dat we nog jaren in lockdown moesten leven, zou ik in ieder geval snappen dat men een campagne opzet om mensen met een persoonlijk gesprek en goede argumenten duidelijk te maken dat de vaccinatie echt heel weinig risico's met zich meebrengt, of zelfs als je van mensen die niet gevaccineerd willen worden verwacht dat zij dan beter zichzelf isoleren zodat de rest van de maatschappij open kan op het moment dat iedereen volledig gevaccineerd zou kunnen zijn. Maar dwingen tot het nemen van een vaccin is wat mij betreft geen optie.
Maar tegelijkertijd wil je dus wel dat iedereen een individuele keuze moet kunnen maken over het vaccin. Snap ik en daar sta ik ook deels achter, maar ik vind het wel wat zuur dat we die individuele keuze niet konden maken toen we met die beperkingen begonnen. Ook toen hadden ze dan gewoon met ''eigen risico'' moeten werken. Vooral binnen blijven en je wat veiliger voelen, of gewoon je leven hervatten met een vergroot risico dat je wellicht keihard getroffen kan worden door het virus. Ook die keuze gaat over levens. Talloze levens die verwoest zijn door de maatregelen; terwijl ze geen enkele keuze hadden. Ook die mensen hadden met deze logica gewoon een keuze moeten kunnen maken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:05 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is ook prima. maar ze krijgen wat mij betreft pas recht op het andere type vaccin zodra iedereen geweest is, en niet ergens tussendoor
Ik vind het ook prima dat iedereen mag weigeren en dan gewoon achteraan sluit, maar zoals je zelf al eerder zei; als maar genoeg kwetsbaren dat doen...hebben we het risico dat de ziekenhuizen onnodig lang gevuld blijven. Dan lopen we het risico dat we als samenleving onnodig vast zitten aan beperkingen.

Er zou ook nu gewoon voor ''the greater good'' gekozen moeten worden. Dat deden ze vorig jaar in maart ook. Het is of dat; of laat mensen zelf kiezen welk vaccin ze nemen/of ze een vaccin willen en combineer dat met het loslaten van beperkingen voor de mensen die dat willen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199135181
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De rij die er op dat moment staat. Niet de rij van de komende drie weken.
Die rij bestaat al uit alle volwassenen, dus aansluiten als de laatste is geweest.
pi_199135182
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:04 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Precies, ze zeggen geen dwang of drang te willen
Maar als je veel zaken niet meer kunt of mag doen zonder vaccinatie of negatieve test, dan is dat dus WEL drang....
PvdA valt mij ook enorm tegen in coronatijd
Kijk hoe Liliane Ploumen aan het gillen was dat de opening van terrassen onverantwoord was omdat er nog zoveel in het ziekenhuis liggen
Zo gaan sluipend mee in die test en vaccinatie hysterie, of ze hebben niet door wat ze creeren, of het interesseert hun niet...
Het lijkt wel of hun geheugen niet verder terug gaat dan 5 maanden, en ze zich niet weten te herinneren dat dit in lente en zomer 2020 ook niet nodig was
Onder Asscher was de PvdA ook steeds het doorgeefluik van het Red Team en dergelijke clubjes, weet niet of dat nu nog zo is. Of blijkbaar zijn ze inmiddels allemaal naar BIJ1 overgelopen:

twitter
pi_199135192
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:08 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Waarom zou iemand 2x eerder recht op een prik moeten krijgen bij een eerdere weigering? Als je nog 60% van je bevolking moet doen die wel willen? Als ik uit de rij ga bij de kassa, moet ik ook weer achteraan aansluiten.
Dat is de zelfde stoere en arrogante praat die clown Hugo heeft
"Als je een vaccin weigert, sta je achteraan in de rij"
Maar dat soort uitspraken zijn een minister onwaardig, en ik snap niet dat hij daar telkens mee wegkomt
Wat is nu het bezwaar om iemand die geen AZ wil, Pfizer te geven als daar ook genoeg van zijn ?
Waarom moet zo'n 70 jarige die geen AZ wil, dan achteraan sluiten en pas weer in 2023 aan de beurt zijn als ook de 16 en 17 jarigen gedaan zijn ?
Dat slaat toch nergens op ?
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:16:20 #86
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199135199
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:58 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat soort figuren beseffen niet dat de koppeling tussen sneltesten en open gaan een zelfgecreerde is.
Dat is een zelfbedacht iets door Hugo en zijn bandieten club van ambtenaren
Na de 1e lockdown in 2020 ging het ook gewoon open, zonder mondkapjes, zonder testen...
Alleen vergeet je dat het vooral gaat om de ziekenhuis bezetting, niet om het aantal positieve testen. In april 2020 daalde de ziekenhuisbezetting snel, dat is nu zeker niet het geval.
pi_199135203
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:51 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit heeft toevallig geen reet met solidariteit te maken.

Het is een van de meest basale rechten. Dat dat in dit geval niet alleen over je eigen lichamelijke integriteit gaat, maar daarnaast ook over het iets eerder uit deze crisis komen, is iets waar deze mensen zeker over na mogen denken. Maar het betekent niet dat deze crisis niet voorbij gaat. Het gaat over een paar weken. Dat is heel erg vervelend. Het zij zo.
Het is ook een grondrecht om als burger niet in je eigen huis opgesloten te worden. Maar dan is het ineens geen probleem dat onze regenten ons nu al een jaar lang voorliegen "dat we nog even moeten volhouden", om ons vervolgens met continu verlenging van lockdowns en avondklokken om de oren te slaan.

Van de jaarlijkse griepprik kan geen enkele boomer je de producent noemen, maar nu is het ineens een probleem dat het voor jou klaar staande coronavaccin van producent A of B is. Als één van de eersten aan de beurt zijn om gevaccineerd te worden en dan ook nog eisen gaan stellen. Wat maakt het uit joh, wij houden nog wel even vol... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199135206
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De rij die er op dat moment staat. Niet de rij van de komende drie weken.
Wij gaan het niet volledig eens worden, daar ben ik al achter.

Als je terug in de rij wilt voor hetzelfde vaccin, omdat je even tijdelijk twijfels hebt, prima, als je een ander vaccin wilt, ga ik niet met je mee.

Het is gewoon afgegaan plaatsje vergaan, de strategie is helder, je krijgt nu bijvoorbeeld AZ, weiger je dat dan kan je een nieuwe prik krijgen van ander type als iedereen een kans gehad heeft voor het geplande vaccin van die doelgroep.

Daar moeten we wat mij betreft niet verder van afwijken.

Het is en blijft nog steeds vrije keus voor persoon, maar ook het risico van die persoon, want hij weet niet wanneer hij weer aan de beurt komt.

Als je de hele groep die nu AZ weigert toch weer tussendoor stopt, loop je weer behoorlijke vertraging op voor de rest.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:17:50 #89
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199135213
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging nu met name over mensen die AZ weigeren, niet die algeheel vaccinatieweigeraar zijn.
Maar zelfs voor die tweede groep geldt dat het hun goed recht is.

Maar dat kan dus wel betekenen, zoals met de BMR prik voor kinderen, dat als je die weigert, je kind niet naar bepaalde BSO's kan. Of dat mensen je mijden omdat je niet bent gevaccineerd.

Maar de mensen die nu AZ weigeren of Janssen of Pfizer, omdat ze bij het vaccin in kwestie dat ze wordt aangeboden geen fijn gevoel hebben en liever wachten op een ander vaccin, hebben daartoe het volste recht.
Yep, plus de verantwoording dat als ze nu covid oplopen en andere mensen besmetten, die mensen ziek worden met alle gevolgen van dien door HUN schuld.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199135217
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:11 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Waarom zou je iemand zo aanvallen op zijn keuze wel naar zo'n evenement te gaan? Voel je je nu beter? Ik vind dit echt vrij sneu. Hier is de mond doorgaans vol over hoe er alleen naar de fysieke zorg gekeken wordt en niet naar het mentale aspect, maar als je er dan vervolgens er eindelijk weer eens uit kunt voor iets leuks krijg je iemand op je dak die je beschuldigt van het 'stiekem meewerken aan een testmaatschappij'. Weet niet of het een vriend van je was maar ik had je denk ik aardig op je plek gezet als je zo tegen mij was begonnen.
Je kent de rest van het gesprek niet, dus hou maar lekker voor je dat je mij sneu vind.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:18:19 #91
236264 crew  capricia
pi_199135219
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is de zelfde stoere en arrogante praat die clown Hugo heeft
"Als je een vaccin weigert, sta je achteraan in de rij"
Maar dat soort uitspraken zijn een minister onwaardig, en ik snap niet dat hij daar telkens mee wegkomt
Wat is nu het bezwaar om iemand die geen AZ wil, Pfizer te geven als daar ook genoeg van zijn ?
Waarom moet zo'n 70 jarige die geen AZ wil, dan achteraan sluiten en pas weer in 2023 aan de beurt zijn als ook de 16 en 17 jarigen gedaan zijn ?
Dat slaat toch nergens op ?
70+ krijgt geen AZ, maar Phizer.
Definitely not CIA
pi_199135220
quote:
Ik vind het ook prima dat iedereen mag weigeren en dan gewoon achteraan sluit, maar zoals je zelf al eerder zei; als maar genoeg kwetsbaren dat doen...hebben we het risico dat de ziekenhuizen onnodig lang gevuld blijven. Dan lopen we het risico dat we als samenleving onnodig vast zitten aan beperkingen.

Er zou ook nu gewoon voor ''the greater good'' gekozen moeten worden. Dat deden ze vorig jaar in maart ook.
Dat is ook het irritante aan de situatie, als de groep niet gevaccineerden groot genoeg blijft krijgen we weer berichten dat de ziekenhuizen vol liggen en er alsnog niks verandert aan de situatie. Dus zeggen dat ze dan maar ergens in september aan de beurt zijn heeft mogelijk weer tot gevolg dat de maatregelen de hele zomer duren. Vaccinweigeraars in ziekenhuizen weigeren gaat nooit gebeuren, dus hoe dan ook, door dat gemiep over vaccins treedt er vertraging op.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:18:25 #93
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199135221
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

[..]

[..]

We hebben het over hooguit een week of 2-3, en misschien valt dat ook wel heel erg mee.

Ik vind het toch wel bijzonder dat er zoveel mensen zijn die allerlei maatregelen vanuit de overheid niet oké vonden omdat ze mensen hun grondrechten ontnamen, maar als er dan mensen zijn die van hun grondrecht gebruik willen maken om zelf te kiezen wat ze in laten spuiten, dan is dat niet oké en moeten ze maar gewoon for the greater good wél doen wat ze neit willen.
zo kan je aan de gang blijven, iedere onnodige vertraging is een onnodige vertraging en dat op basis van onderbuik en een interview van iemand die toch wel beter zou moeten weten
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:20:01 #94
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135238
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging nu met name over mensen die AZ weigeren, niet die algeheel vaccinatieweigeraar zijn.
Maar zelfs voor die tweede groep geldt dat het hun goed recht is.

Maar dat kan dus wel betekenen, zoals met de BMR prik voor kinderen, dat als je die weigert, je kind niet naar bepaalde BSO's kan. Of dat mensen je mijden omdat je niet bent gevaccineerd.

Maar de mensen die nu AZ weigeren of Janssen of Pfizer, omdat ze bij het vaccin in kwestie dat ze wordt aangeboden geen fijn gevoel hebben en liever wachten op een ander vaccin, hebben daartoe het volste recht.
Dat recht hebben ze maar dan moeten ze ook de consequenties accepteren en, zoals gewoonlijk, is dat dan ineens een brug te ver.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:20:18 #95
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199135240
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:15 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is de zelfde stoere en arrogante praat die clown Hugo heeft
"Als je een vaccin weigert, sta je achteraan in de rij"
Maar dat soort uitspraken zijn een minister onwaardig, en ik snap niet dat hij daar telkens mee wegkomt
Wat is nu het bezwaar om iemand die geen AZ wil, Pfizer te geven als daar ook genoeg van zijn ?
Waarom moet zo'n 70 jarige die geen AZ wil, dan achteraan sluiten en pas weer in 2023 aan de beurt zijn als ook de 16 en 17 jarigen gedaan zijn ?

Dat slaat toch nergens op ?
Waarom zou iemand van 30 een maand langer moeten wachten met het hervatten van zijn normale leven omdat een 70-jarige eerder het AZ-vaccin geweigerd heeft?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:20:48 #96
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199135243
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging nu met name over mensen die AZ weigeren, niet die algeheel vaccinatieweigeraar zijn.
Maar zelfs voor die tweede groep geldt dat het hun goed recht is.

Maar dat kan dus wel betekenen, zoals met de BMR prik voor kinderen, dat als je die weigert, je kind niet naar bepaalde BSO's kan. Of dat mensen je mijden omdat je niet bent gevaccineerd.

Maar de mensen die nu AZ weigeren of Janssen of Pfizer, omdat ze bij het vaccin in kwestie dat ze wordt aangeboden geen fijn gevoel hebben en liever wachten op een ander vaccin, hebben daartoe het volste recht.
Voor onder 60 jaar jaar wordt je sowieso niet geprikt door AZ terwijl de kans dat je ernstige schade hebt door covid nog steeds veel groter is dan ernstige schade door het vaccin. Wel begrijpelijk nog. Maar voor boven de 60 jaar is die balans zo enorm uit balans dat ik niet vind dat hun in hun recht staan om meteen een ander vaccin te krijgen. Wil je perse Pfizer dan? Dan wacht je maar tot we aan mensen onder de 30/40/50 jaar bezig zijn.
pi_199135251
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:20 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat recht hebben ze maar dan moeten ze ook de consequenties accepteren en, zoals gewoonlijk, is dan ineens een brug te ver.
Als dat goed uitgelegd zou worden, en ik heb het idee dat het daar nog een beetje schort, hoeven we de discussie niet te hebben.

Gelukkig is het in mijn omgeving een non-discussie welk vaccin ze nemen of aangeboden krijgen (ouderen) iedereen staat letterlijk te popelen om die prik te halen AZ/Pfizer, het maakt ze niet uit.

Maar dat kan aan mijn omgeving liggen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:22:07 #98
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199135253
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:20 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Waarom zou iemand van 30 een maand langer moeten wachten met het hervatten van zijn normale leven omdat een 70-jarige eerder het AZ-vaccin geweigerd heeft?
Precies dit. Al prikken ze nu alleen met AZ in de groep 60-64 jaar dacht ik.
pi_199135254
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:18 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Je kent de rest van het gesprek niet, dus hou maar lekker voor je dat je mij sneu vind.
Dus eigenlijk was het een heel ander gesprek dan je in die post doet voor komen? Dat is helemaal vreemd.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199135255
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:22 schreef Momo het volgende:

[..]

Precies dit. Al prikken ze nu alleen met Pfizer in de groep 60-64 jaar dacht ik.
AZ bedoel je?
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')