abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:33:42 #1
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_199132366
Dus een wereld met 100% Technologische werkeloosheid want ALLES word gedaan door robotica en algoritme etc?

Afgezien dat mensen dan hun macht verliezen dus het politiek lastig gaat worden is mijn vraag of dit überhaupt mogelijk kan zijn?

In deze wereld bestaat ook geen geld en iedereen is precies gelijk, op vakantie ga je door een eerlijke wachtrij en voor spullen geldt hetzelfde.

Verveling hoeft niet want werken mag natuurlijk maar er zit geen druk achter omdat je niet hoeft te werken om te leven.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_199132380
Hoe worden die spullen gemaakt, de vakanties georganiseerd? De orde gehandhaafd, alles georganiseerd?
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:35:52 #3
495895 Nogood
Nothing left for me to say
pi_199132386
Nope. Kan niet.
Happiness seems to be loneliness
And loneliness killed my world
My bed was shaking. I can't get to sleep
He is a liar. The demon is a liar. He will lie to confuse us.
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:36:23 #4
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_199132393
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:35 schreef ijs. het volgende:
Hoe worden die spullen gemaakt, de vakanties georganiseerd? De orde gehandhaafd, alles georganiseerd?
Zoals ik dus zeg, alles gebeurt door robotica en algoritme.

ALLES wat nu door een mens gebeurd, gebeurd dan door robots.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:36:37 #5
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_199132396
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:35 schreef Nogood het volgende:
Nope. Kan niet.
Waarom?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_199132415
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:36 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat mensen toch altijd een voordeel willen behalen, bv door extra te werken. Dan werken die wachtlijsten dus al niet meer. Het begint met een zwarte economie en eindigt met hoe het nu is. Zie het pow gebeuren
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:41:17 #7
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_199132438
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:39 schreef ijs. het volgende:

[..]

Omdat mensen toch altijd een voordeel willen behalen, bv door extra te werken. Dan werken die wachtlijsten dus al niet meer. Het begint met een zwarte economie en eindigt met hoe het nu is. Zie het pow gebeuren
Naja wat ik dus bedoel is dat het ook niet uitmaakt hoeveel je werkt
Want het is niet verplicht, het is alleen tegen verveling en voor de rest kan je net zo goed het hele jaar op de bank zitten en ben je gelijk.

Die wachtlijsten worden dan ook geregeld door een algoritme zonder belangen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_199132449
Hoe had je de zorg voor je gezien?
pi_199132450
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:36 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Zoals ik dus zeg, alles gebeurt door robotica en algoritme.

ALLES wat nu door een mens gebeurd, gebeurd dan door robots.
Ook politiewerk? Zorg? Psychische hulpverlening? Politiek en bestuur? Onderwijs? Defensie? Creatieve beroepen? Journalistiek? Communicatie? Theater, film en televisie? Horeca en hospitality?

8)7
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:43:45 #10
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199132457
Ik hoor al mijn hele leven dat robots uiteindelijk alles over gaan nemen, maar het is nog steeds niet gebeurd. Tot nu toe zorgt alle technologische ontwikkeling voor alleen maar meer banen.
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:44:31 #11
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_199132464
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:42 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Ook politiewerk? Zorg? Psychische hulpverlening? Politiek en bestuur? Onderwijs? Defensie? Creatieve beroepen? Journalistiek? Communicatie? Theater, film en televisie? Horeca en hospitality?

8)7
Ja, alles.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:44:47 #12
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_199132466
quote:
7s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:42 schreef Meridiaan het volgende:
Hoe had je de zorg voor je gezien?
Door robots :)

Het is wellicht lastig in te beelden hoe zo'n wereld zal zijn maar met alles bedoel ik echt alles, wellicht ziet die robot er precies uit als een mens en spreekt en denkt die zo weet ik het.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:49:44 #13
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199132508
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:44 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Door robots :)

Het is wellicht lastig in te beelden hoe zo'n wereld zal zijn maar met alles bedoel ik echt alles, wellicht ziet die robot er precies uit als een mens en spreekt en denkt die zo weet ik het.
Onmogelijk, een robot heeft geen emoties, die kan de nuances niet zien/voelen.
  zaterdag 24 april 2021 @ 00:53:47 #14
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199132535
Nog niet en politiek/maatschappelijk gezien moeten er nog x aantal hordes worden overwonnen voor de mensheid zich dan ook defacto laat leiden door een kunstmatige intelligentie. Persoonlijk zou ik het wel kek vinden, lekker je eigen ding doen, als het werk is dan doe je dat en als het zandkastelen bouwen is doe je dat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199132561
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 00:44 schreef hollandia02 het volgende:

[..]

Door robots :)

Het is wellicht lastig in te beelden hoe zo'n wereld zal zijn maar met alles bedoel ik echt alles, wellicht ziet die robot er precies uit als een mens en spreekt en denkt die zo weet ik het.
In je fantasie kan alles. Ik denk dat je de GGZ overschat door te denken dat dit overgenomen kan worden door robots. En de somatische zorg ook trouwens.
pi_199132610
Wie bouwt en programmeert die robots dan?
  zaterdag 24 april 2021 @ 01:16:07 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199132652
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 01:05 schreef Farenji het volgende:
Wie bouwt en programmeert die robots dan?
Kunstmatige intelligentie kan nu al programmeren volgens mij, zijn nog wel artikelen over te vinden. https://www.sciencemag.or(...)-evolving-all-itself
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  † In Memoriam † zaterdag 24 april 2021 @ 01:19:25 #18
88815 The_Emotion
98.3
pi_199132660
Wie onderhoudt het riool dan?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_199132792
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 april 2021 01:19 schreef The_Emotion het volgende:
Wie onderhoudt het riool dan?
Robots natuurlijk.

De vraag zal zijn wie de eigenaar van al die robots zal zijn en wie recht heeft op de opbrengsten van die robots.
Stel dat dit allemaal naar een kleine groep gaat en dat de grote massa die geen bezit heeft ook geen inkomen uit werk krijgt.
Binnen die grote massa zal dan toch weer een soort werk-economie ontstaan, hetzij omdat ze anders niet kunnen overleven, hetzij omdat ze toch wat extra willen dan een basisinkomen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199134974
Neuken met een robot ipv een hoer lijkt me een stuk minder leuk :')
hardcoholic
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:11:36 #21
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_199135160
Ja, al zal je dan denk ik wel minimaal 6,5-7 miljard mensen minder moeten hebben. Hoe minder mensen, hoe makkelijker het wordt. Eerder een dystopie dan een utopie als je het mij vraagt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_199135277
Nee, er zullen altijd sekswerkers zijn.
  zaterdag 24 april 2021 @ 13:35:54 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199136515
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 02:13 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Robots natuurlijk.

De vraag zal zijn wie de eigenaar van al die robots zal zijn en wie recht heeft op de opbrengsten van die robots.
Stel dat dit allemaal naar een kleine groep gaat en dat de grote massa die geen bezit heeft ook geen inkomen uit werk krijgt.
Binnen die grote massa zal dan toch weer een soort werk-economie ontstaan, hetzij omdat ze anders niet kunnen overleven, hetzij omdat ze toch wat extra willen dan een basisinkomen.
Als je een wereld wil hebben die alle benodigde werkzaamheden uit laat voeren door kunstmatige intelligentie, robots en andere automatische processen dan zal het concept economie ook de deur uit moeten. Economie is in de basis niet heel veel meer dan een manier om mensen dingen te laten doen die ze normaal lekker zouden laten gaan. Als dat niet meer nodig is hoef je die tijd in ruil voor waarde niet meer in te zetten. Dat werkt ook alleen maar als er geen schaarste meer is. Dus de huidige economie op basis van (ontworpen) slijtage is dan ook iets wat achter ons moet worden gelaten. Een product zal denk ik helemaal modulair ingericht moet worden en de te vervangen onderdelen makkelijk gerecycled/refurbished kunnen zijn. Binnen de samenleving begint er al een bewustzijn gecreëerd te worden dat bijvoorbeeld een auto geen bezit hoeft te zijn als deze zelfrijdend mensen heen en weer kan brengen. Lijkt mij wel tof. Geen auto voor de deur die 98% van de tijd stilstaat maar wel klaar staat voor je wanneer dat nodig is.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199137205
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 april 2021 13:35 schreef jogy het volgende:

[..]

Als je een wereld wil hebben die alle benodigde werkzaamheden uit laat voeren door kunstmatige intelligentie, robots en andere automatische processen dan zal het concept economie ook de deur uit moeten. Economie is in de basis niet heel veel meer dan een manier om mensen dingen te laten doen die ze normaal lekker zouden laten gaan. Als dat niet meer nodig is hoef je die tijd in ruil voor waarde niet meer in te zetten. Dat werkt ook alleen maar als er geen schaarste meer is. Dus de huidige economie op basis van (ontworpen) slijtage is dan ook iets wat achter ons moet worden gelaten. Een product zal denk ik helemaal modulair ingericht moet worden en de te vervangen onderdelen makkelijk gerecycled/refurbished kunnen zijn. Binnen de samenleving begint er al een bewustzijn gecreëerd te worden dat bijvoorbeeld een auto geen bezit hoeft te zijn als deze zelfrijdend mensen heen en weer kan brengen. Lijkt mij wel tof. Geen auto voor de deur die 98% van de tijd stilstaat maar wel klaar staat voor je wanneer dat nodig is.
Dat klinkt goed maar stel dat jij alle robots en grondstoffen in eigendom hebt en de rest van fok! heeft niets.
Zou je dat dan zonder meer wegschenken?
En hoe zou je het dan verdelen?
Iedereen inclusief jij even veel?
Iedereen een minimum om te overleven?
En waarom zou de rest tevreden zijn met wat jij hen toebedeelt?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  zaterdag 24 april 2021 @ 15:47:19 #25
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199137866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 14:51 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dat klinkt goed maar stel dat jij alle robots en grondstoffen in eigendom hebt en de rest van fok! heeft niets.
Zou je dat dan zonder meer wegschenken?
En hoe zou je het dan verdelen?
Iedereen inclusief jij even veel?
Iedereen een minimum om te overleven?
En waarom zou de rest tevreden zijn met wat jij hen toebedeelt?
Mja, denk zelf dat je dan minder persoonlijk bezit hebt en meer een soort maatschappelijk bezit die verdeeld wordt door die kunstmatige intelligentie die dus dan autonoom/soeverein functioneert? Dus niet 1 persoon of groep die de macht/het bezit heeft. Maar dan ben je wel al 100 jaar verder, de mensheid heeft het tot dan op een miraculeuze manier overleeft zonder de steeds verder gevorderde technologie te misbruiken voor nare destructieve gekkigheid. Dus weinig kans. We zullen onze manier van samenleven/economie etc niet zo snel opgeven want we doen het al zo lang op deze manier. Zegt alleen niet dat het ook perse de meest efficiënte manier is. Technisch gezien zouden we het wel voor elkaar kunnen krijgen als er genoeg tijd, energie en wilskracht ingestoken wordt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')