abonnement Unibet Coolblue
pi_199127777
Het feit dat de Efteling zich aanbood als fieldlab stuitte op veel protest-reacties.
Iedereen wil wel naar de Efteling en nu mogen mensen die zich niet willen laten vaccineren ineens niet naar de Efteling. Dat moeten we niet willen met zijn allen.
Want je hebt de Fata Morgana in de Efteling, en de droomvlucht. Wie wil dat niet?

Of je hebt zo'n 538-feestje op een plein in Breda. En dan gaan medische onderzoekers kijken hoe mensen reageren etc. En wie wel besmet raakt en wie niet, en waarom etc. Kortom medische testen op een testlocatie.
Maar ja: Iedereen wil wel naar zo'n plein in Breda.
En nu mogen mensen die zich niet willen laten vaccineren ineens niet naar dat plein in Breda. Dat moeten we niet willen met zijn allen.

Maar:
Testen worden altijd al gedaan.
Bijvoorbeeld om bepaalde medicijnen te testen.
Dan heb je een groep vrijwilligers, bv 50-plussers. En die gaan dan naar een bepaald ziekenhuis en zijn bereid om dat medicijn te nemen en dan kunnen geneeskundige onderzoekers kijken hoe de mensen er op reageren.

En eigenlijk was dat nooit een probleem.
Mensen die dat bewuste medicijn niet vertrouwen doen dan niet mee met zo'n test.
"Ieders keuze" zullen we maar zeggen....

Ja maar, wacht eens even.
Stel dat er in die ziekenhuiskamer een tafelbiljard staat. Of een spelletjeshoek met "Mens erger je niet" en "Pim Pam Pet"?

Dan moeten de mensen die dit medicijn niet vertrouwen dat allemaal ontberen.
Da's niet eerlijk!!

Hier moeten we toch eigenlijk snel wat aan doen!
Wat vinden jullie?

Hoe saai moet een testlocatie zijn om geen testsamenleving te krijgen die leidt tot een tweedeling in de maatschappij.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:43:44 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199128170
Zet gewoon een vaccinatieplicht in. Ben klaar met wappies.
Als wappies er dan voor kiezen tweederangs burgers te zijn, mag dat. Het hele idee dat er geen tweedeling mag ontstaan slaat nergens op.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199128211
quote:
84s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:43 schreef Mikeytt het volgende:
Als wappies er dan voor kiezen tweederangs burgers te zijn, mag dat
Ja maar dan is er dus geen vaccinatieplicht.

Wappies laten zichzelf wel vaccineren als ze erachter komen dat ze anders niet naar Antalya kunnen van hun UWV vakantiegeld.
  vrijdag 23 april 2021 @ 19:50:01 #4
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_199128279
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:46 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja maar dan is er dus geen vaccinatieplicht.

Wappies laten zichzelf wel vaccineren als ze erachter komen dat ze anders niet naar Antalya kunnen van hun UWV vakantiegeld.
Een vaccinatieplicht betekent niet dat de overheid je naar de GGD sleept. Genoeg landen met een plicht waar je boetes moet betalen of dat je nergens wordt toegelaten.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_199128289
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Een vaccinatieplicht betekent niet dat de overheid je naar de GGD sleept. Genoeg landen met een plicht waar je boetes moet betalen of dat je nergens wordt toegelaten.
Indirecte vaccinatieplicht dus
pi_199148705
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:46 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja maar dan is er dus geen vaccinatieplicht.

Wappies laten zichzelf wel vaccineren als ze erachter komen dat ze anders niet naar Antalya kunnen van hun UWV vakantiegeld.
Ondergewaardeerde reactie
pi_199148776
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 19:50 schreef Fugue het volgende:

[..]

Indirecte vaccinatieplicht dus
Zo werkt de wereld toch gewoon? Ik heb voor sommige reizen ook vaccins moeten nemen, had ik ook geen zin in, maar ja, dan maak je de reis gewoon niet. Ik vind 'indirecte plicht' een beetje zeiken om het zeiken. Als het vaccin nou echt onveilig was, soit, maar het is relatief veilig.
-nee-
pi_199148969
quote:
14s.gif Op zondag 25 april 2021 11:32 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Zo werkt de wereld toch gewoon? Ik heb voor sommige reizen ook vaccins moeten nemen, had ik ook geen zin in, maar ja, dan maak je de reis gewoon niet. Ik vind 'indirecte plicht' een beetje zeiken om het zeiken. Als het vaccin nou echt onveilig was, soit, maar het is relatief veilig.
Ja je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Ik ben in staat een vaccinatie van een oud vrouwtje af te pakken als ik daardoor weer kan reizen
pi_199149296
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 11:47 schreef Fugue het volgende:

[..]

Ja je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Ik ben in staat een vaccinatie van een oud vrouwtje af te pakken als ik daardoor weer kan reizen
lol
-nee-
pi_199186076
Ik weiger me te laten testen.
Als er meer mensen zo instaan dan is het gauw klaar met die onzin.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_199207866
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:27 schreef Aiciu het volgende:
Ik weiger me te laten testen.
Als er meer mensen zo instaan dan is het gauw klaar met die onzin.
In het algemeen geld dat het weigeren van een test gelijk staat aan een positieve test. Dan kan je dus voor van alles uitgesloten worden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dan principieel niet laten testen.

Bovendien snap ik totaal niet wat de reden is dat je wilt rondlopen als potentieel gezondheidsrisico voor anderen. Dat is toch alleen maar kinderachtig dwarsliggen?
pi_199208634
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:14 schreef qajariaq het volgende:

[..]

In het algemeen geld dat het weigeren van een test gelijk staat aan een positieve test. Dan kan je dus voor van alles uitgesloten worden. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dan principieel niet laten testen.

Bovendien snap ik totaal niet wat de reden is dat je wilt rondlopen als potentieel gezondheidsrisico voor anderen. Dat is toch alleen maar kinderachtig dwarsliggen?
Als ze mij uitsluiten stop ik ook met belasting betalen
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_199208685
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:24 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Als ze mij uitsluiten stop ik ook met belasting betalen
Dat is op geen enkele manier een antwoord op de vraag waarom je weigert.

Je had ook kunnen weigeren geboren te worden.
pi_199208773
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:27 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Dat is op geen enkele manier een antwoord op de vraag waarom je weigert.

Je had ook kunnen weigeren geboren te worden.
Jij had ook kunnen weigeren een schaap te zijn en zelf te beoordelen of die testen nuttig zijn of dat het een onzinnige morele verplichting is, voor een virus waarbij je je mag afvragen wat hier zo gevaarlijk aan is. Doe je ook niet.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_199208916
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:34 schreef Aiciu het volgende:

[..]

Jij had ook kunnen weigeren een schaap te zijn en zelf te beoordelen of die testen nuttig zijn of dat het een onzinnige morele verplichting is, voor een virus waarbij je je mag afvragen wat hier zo gevaarlijk aan is. Doe je ook niet.
Dat het virus gevaarlijk is zijn alle landen ter wereld het over eens, op één idiote president na dan. Daar mag je aan twijfelen maar dan neem ik en een overgroot deel van de wereldbevolking je niet serieus. Die testen zijn nuttig omdat je dan besmettelijke mensen kunt weghouden van andere mensen en dus minder mensen ziek laat worden.

Daarnaast kan je het met van alles niet eens zijn maar moet je er toch gewoon naar leven. Je kan ook te snel rijden op de snelweg. Alleen moet je dan ook niet zeiken als je een bekeuring of zelfs een verbod op rijden krijgt. Ook dan kan je negeren natuurlijk maar ook daar zitten consequenties aan.

Of te wel je maakt deel uit van een samenleving en daar zal je naar moeten schikken of je buten die samenleving moeten stellen. Veel plezier in een kartonnendoos in het park dan.

Ik wil niet ziek worden, blijf dus alsjeblieft zo ver mogelijk uit mijn buurt. Dan doe ik dat ook bij jou.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')