abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199123136
Dakloze Andrew wil 32.000 euro alleen als hij zelf mag bepalen wat hij ermee doet

quote:
DEN HAAG - Het begon zo mooi. Na het bericht over de dagelijkse inspanningen van zwerver Andrew stroomden de donaties binnen. Na een week stond de teller op 32.000 euro. Ruim zes keer meer dan waar op gehoopt was. 'De reacties waren ongelooflijk', vertelt initiatiefnemer Iris Zandbergen. 'Je gunt het deze man ook, hij doet zulk goed werk.' Maar Iris en Andrew hebben een andere visie over hoe het geld beheerd moet worden.

Andrew wil het geld graag zelf beheren en op zijn eigen rekening ontvangen of op zijn eigen stichting die hij wil gaan opzetten. De nieuwe bakfiets, waar deze actie in eerste instantie mee begon, staat inmiddels voor hem klaar bij een fietsenwinkel, maar Andrew heeft aangegeven dat hij hem niet wil. 'Ik wil niet dat een ander bepaalt waar ik op fiets of waar ik het geld aan uitgeef', vertelt Andrew.

Andrew (37) is dakloos en heeft een bed bij de Kessler Stichting. Ondanks zijn eigen problemen fietst hij elke dag langs tientallen daklozen in het centrum van Den Haag en brengt ze koffie en soep. Hij heeft een klein rugtasje bij zich met een EHBO-doosje en hij helpt ze als er vragen zijn over instanties. 'Dit zijn ook mensen, zij hebben het slechter dan ik. Alles wat ik overhoud van mijn uitkering geef ik uit aan boodschappen wat ik rondbreng', zegt Andrew.

Toen Iris over het nobele werk van Andrew hoorde, kwam ze in actie. 'Het is zo bijzonder wat hij doet. Elke dag fietst hij vele kilometers om alle daklozen te bereiken en ze koffie en soep te brengen. Ik moest wat doen. Daarom heb ik contact gezocht met Omroep West. Ik kan de wereld niet veranderen, maar ik kan wel aandacht vragen voor deze bijzondere man en misschien kunnen we er dan voor zorgen dat hij zijn werk op een prettige manier kan doen. De doneeractie is opgezet om voor hem een nieuwe bakfiets te kunnen kopen en regenkleding. Nu droogt hij de kleding die hij heeft op de verwarming bij de Kessler Stichting.'

Andrew wil al het geld teruggeven aan de donateurs
32.000 euro is een hoop geld. Andrew liet al snel aan Iris weten dat hij zelf dit geld wil gaan beheren, maar Iris is het daar niet mee eens. 'Andrew is een geweldige man, maar hij zit niet voor niets in deze situatie. Ik vind het mijn verantwoordelijkheid dat het geld goed beheerd wordt. Dit bedrag is voor de verbetering van het leven van Andrew. Maar ik vind het geen goed plan als hij daar zelf de regie over heeft', vertelt Iris eerlijk.

Andrew ziet dit totaal anders. 'Ik wil niet dat ik elke boodschap of uitgave moet verantwoorden aan iemand anders. Ik wil het op mijn manier en anders niet, dan geef ik liever het geld terug aan alle donateurs', zegt Andrew.

Kessler Stichting
Iris betreurt deze situatie. 'Ik wilde iets goeds doen voor deze man. Hij vindt dat ik hem in de steek laat doordat ik het geld niet door hem wil laten beheren. Helaas hebben we nu geen contact meer en beticht hij mij van fraude. Dat is onzin. Ik heb contact gehad met de Kessler Stichting en we gaan er alles aan doen om Andrew een beter leven te geven door middel van deze donaties. De Kessler Stichting heeft hierin veel meer ervaring dan ik.'

De Kessler Stichting wil vanuit privacy overwegingen geen reactie geven over de zaak 'Andrew' maar liet wel het volgende weten:

'Wij zijn terughoudend om uitspraken te doen over cliënten die al dan niet bij ons verblijven. In het algemeen kunnen we natuurlijk wel een toelichting geven op donaties en schenkingen. Een stichting als de onze is blij met iedere donatie en schenking die ze krijgt. Maar dat zijn altijd algemene schenkingen, soms geoormerkt voor een bepaald doel, maar nooit voor een individuele cliënt. Een schenking aan een individu is heel iets anders en daar kleven heel veel haken en ogen aan. Denk bijvoorbeeld alleen al aan het effect dat een schenking heeft op de uitkering van een cliënt.'

https://www.omroepwest.nl(...)n-wat-hij-ermee-doet

https://www.doneeractie.n(...)ndrew-project/-51259
Mensen doneren geld aan dakloze Andrew en Iris wil nu bepalen hoe dat moet worden besteed.
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:38:03 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_199123207
Iris is een kolonist!
pi_199123243
lekker paternalistisch van Iris
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:42:58 #4
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199123272
Ik heb nu al wel een bepaald idee bij Iris ja...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199123313
Misschien heeft Iris wel een punt? Hoe komt het dat Andrew dakloos is en een zwervend bestaan lijdt? Heeft ie in het verleden zijn geld verbrast aan drugs en alchohol? Als dat het geval is, is het wellicht niet verstandig om hem zelf over dat geld te laten beschikken, hij zou wel eens in oude gewoontes kunnen vervallen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199123329
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:33 schreef Nober het volgende:
Dakloze Andrew wil 32.000 euro alleen als hij zelf mag bepalen wat hij ermee doet
[..]

Mensen doneren geld aan dakloze Andrew en Iris wil nu bepalen hoe dat moet worden besteed.
nuja, de nederlandse staat doneert ook al langer iedere maand aan deze Andrew een volledige bijstandsuitkering.

en alhoewel je zeker kunt stellen dat dat geen vetpot is, zijn er ook een hoop mensen die daarvan ook een woning moeten betalen (en die veelal daaraan dan al minimaal de helft kwijt zijn van hun uitkering).
Ik vermoed dat Andrew in de tijd dat hij een uitkering ontvangt vermoedelijk al meer geld gekregen heeft dan dit bedrag dan nu door private geldgevers bijeen gekomen is.
Maar dat er ook wel een reden is waarom hij nog steeds weinig verder te besteden heeft aan simpele goederen als die fiets of kleding.

Zou deze Andrew nu dat geld direkt krijgen, wordt dat verder gewoon ingehouden op diens uitkering (althans het bedrag boven een 6K) en zal het weinig uitmaken en hij het vermoedelijk sowieso relatief snel opmaken.

Ik denk zelf dat de beste oplossing zou zijn als die Kessler Stichting het grootste deel van geld verder beheert en aan algemene doelen uitgeeft rondom daklozen.
laat Andrew uiteindelijk 6K oer, dat hij mag bezitten zonder dat zijn uitkering daaronder komt te lijden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:54:20 #7
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199123401
Zwerver heeft gelijk, hij heeft een lekker vrij leven, doet zn ding elke dag.
Komt er opeens een kutje aan die wel even gaat bepalen wat goed voor hem is. krijg ff lekker de tyfus Iris.
Geld is toch voor hem gedoneerd, geef het dan ook aan hem.

Ik zie nergens hoe hij zwerver is geworden, dus misschien heeft het niks met geld omgaan temaken, trouwens, hij betaalt alle dingen die hij rondbrengt van zijn eigen geld wat hij overhoud van zijn uitkering.
Nou als je al iets overhoud van een uitkering ben je een koning van met geld omgaan.
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199123409
Waarschijnlijk is Iris zo'n wit deugmeisje die direct aan een gofundme denkt want lekker modern en ze is immers millennial en die houden sowieso van het leven van andersmans geld.

Vervolgens komt die stichting met zaken als invloed op uitkering en dat hij niet voor niks in deze situatie zit, allenaam dingen waar Iris nooit aan heeft gedacht. En dan word ze nu gedwongen om die roze bril af te zetten en krijgt ze een reality check.

Verder logische uitspraak van die stichting. Als ze hem 32k geven en hij moet het vervolgens gebruiken als vervanging voor de uitkering schiet hij er alsnog niks mee op natuurlijk. Aan de andere kant ook logische reactie van Edwin, want die denkt gewoon het geld was voor mij ingezameld dus geef het me gewoon.
pi_199123466
Doet me denken aan dat filmpje van dat blanke oude stel die drinkwater gingen brengen bij de vluchtelingenkampen in Frankrijk. Die vluchtelingen goten die flesjes gewoon leeg op de grond. Die verontwaardiging bij die oude dame met name :D _O-
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  vrijdag 23 april 2021 @ 12:59:14 #10
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_199123491
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Doet me denken aan dat filmpje van dat blanke oude stel die drinkwater gingen brengen bij de vluchtelingenkampen in Frankrijk. Die vluchtelingen goten die flesjes gewoon leeg op de grond. Die verontwaardiging bij die oude dame met name :D _O-
bron? _O-
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_199123519
Zal dat even vies tegenvallen voor Iris. Die had natuurlijk gedacht dat Andrew de rest van zijn leven alleen nog maar dankbaarheid zou tonen.
Misschien had mevrouw eerst even in gesprek kunnen gaan voordat ze de deugert ging uithangen en ging bedelen bij het volk.
pi_199123521
Wat ik een beetje mis in het verhaal, is of die doneeractie (en de voorwaarden ervan) wel of niet in overleg met Andrew is opgezet. Als dat niet zo is geef ik hem groot gelijk.
pi_199123610
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:54 schreef junkiesietze het volgende:
Zwerver heeft gelijk, hij heeft een lekker vrij leven, doet zn ding elke dag.
Komt er opeens een kutje aan die wel even gaat bepalen wat goed voor hem is. krijg ff lekker de tyfus Iris.
Geld is toch voor hem gedoneerd, geef het dan ook aan hem.

Ik zie nergens hoe hij zwerver is geworden, dus misschien heeft het niks met geld omgaan temaken, trouwens, hij betaalt alle dingen die hij rondbrengt van zijn eigen geld wat hij overhoud van zijn uitkering.
Nou als je al iets overhoud van een uitkering ben je een koning van met geld omgaan.
Zonder vaste lasten is dat niet zo lastig, vooropgesteld dat hij een volledige bijstandsuitkering krijgt.
pi_199123663
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:59 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

bron? _O-
Ging viral een jaar of 3-4 geleden. Kan 'm nu niet meer vinden helaas.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_199123719
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:42 schreef nixxx het volgende:
Ik heb nu al wel een bepaald idee bij Iris ja...
Groenlinks meisje dat aan iedereen wil laten zien dat ze deugd.
pi_199123777
Dit is wat je krijgt wanneer niet de overheid maar individuen de glans proberen op te strijken over de levens van anderen.
pi_199124039
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:54 schreef Sapstengel het volgende:
Waarschijnlijk is Iris zo'n wit deugmeisje die direct aan een gofundme denkt want lekker modern en ze is immers millennial en die houden sowieso van het leven van andersmans geld.

Vervolgens komt die stichting met zaken als invloed op uitkering en dat hij niet voor niks in deze situatie zit, allenaam dingen waar Iris nooit aan heeft gedacht. En dan word ze nu gedwongen om die roze bril af te zetten en krijgt ze een reality check.

Verder logische uitspraak van die stichting. Als ze hem 32k geven en hij moet het vervolgens gebruiken als vervanging voor de uitkering schiet hij er alsnog niks mee op natuurlijk. Aan de andere kant ook logische reactie van Edwin, want die denkt gewoon het geld was voor mij ingezameld dus geef het me gewoon.
Iris heeft wel een punt en Andrew mag wel een beetje dankbaarheid tonen. Ik had die 32k in de bakfiets geflikkerd en hij had het zelf mogen uitzoeken. Kan mij het schelen als hij volgende week in de goot ligt. De bedoeling was een bakfiets, geen 32k snuifgeld.
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_199124250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Iris heeft wel een punt en Andrew mag wel een beetje dankbaarheid tonen. Ik had die 32k in de bakfiets geflikkerd en hij had het zelf mogen uitzoeken. Kan mij het schelen als hij volgende week in de goot ligt. De bedoeling was een bakfiets, geen 32k snuifgeld.
Hij kan ook 20 bakfietsen kopen en een soort justeat voor daklozen kunnen beginnen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_199124280
Moet ze niet gewoon een beftekkeltje nemen of met een vluchtelingetje nieuwe meubels gaan uitzoeken? Deze dakloze leent zich niet als verkapte kinderwens om lekker te betuttelen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199124404
Dat wil ik ook wel
pi_199124499
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat ik een beetje mis in het verhaal, is of die doneeractie (en de voorwaarden ervan) wel of niet in overleg met Andrew is opgezet. Als dat niet zo is geef ik hem groot gelijk.
Dit ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199124514
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:42 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]

Iris heeft wel een punt en Andrew mag wel een beetje dankbaarheid tonen. Ik had die 32k in de bakfiets geflikkerd en hij had het zelf mogen uitzoeken. Kan mij het schelen als hij volgende week in de goot ligt. De bedoeling was een bakfiets, geen 32k snuifgeld.
Ik had wat beter nagedacht en eea afgestemd voordat ik zo'n actie op zou zetten. Al is dat ergens natuurlijk best makkelijk praten, daar ik nog nooit zo'n actie opgezet heb.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199124543
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:46 schreef Hathor het volgende:
Misschien heeft Iris wel een punt? Hoe komt het dat Andrew dakloos is en een zwervend bestaan lijdt? Heeft ie in het verleden zijn geld verbrast aan drugs en alchohol? Als dat het geval is, is het wellicht niet verstandig om hem zelf over dat geld te laten beschikken, hij zou wel eens in oude gewoontes kunnen vervallen.
quote:
Ondanks zijn eigen problemen fietst hij elke dag langs tientallen daklozen in het centrum van Den Haag en brengt ze koffie en soep. Hij heeft een klein rugtasje bij zich met een EHBO-doosje en hij helpt ze als er vragen zijn over instanties. 'Dit zijn ook mensen, zij hebben het slechter dan ik. Alles wat ik overhoud van mijn uitkering geef ik uit aan boodschappen wat ik rondbreng', zegt Andrew.
Klinkt niet als iemand die zijn geld verbrast als hij met zijn uitkering andere mensen helpt.
pi_199124576
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:28 schreef Amfoor_ het volgende:

[..]

[..]

Klinkt niet als iemand die zijn geld verbrast als hij met zijn uitkering andere mensen helpt.
Klinkt inderdaad als iemand die met zo'n bedrag niet louter zichzelf zou helpen, maar evengoed anderen in vergelijkbare situatie. Klinkt als een prachtige besteding van dat geld.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199124584
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik had wat beter nagedacht en eea afgestemd voordat ik zo'n actie op zou zetten. Al is dat ergens natuurlijk best makkelijk praten, daar ik nog nooit zo'n actie opgezet heb.
Nou je overlegt iig waar behoefte aan is lijkt me. Kijk, als afgesproken werd met Andrew dat voor zus en zo het geld bedoeld is en op die manier beheerd gaat worden, en hij stemt eerst toe en wil het na de inzameling toch op z'n eigen manier; dan is hij hier verkeerd bezig. Maar als Iris ongevraagd naar de media stapt, daarna een actie opzet en je daarna opdringt wat je wel en niet mag? Dan zou ik ook m'n kont tegen de krib gooien.
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:33:07 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199124587
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199124652
prima toch, stort al het geld maar terug en andere donaties in natura retour. Iedereen blij. fijn weekend.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199124736
Beter geef je hem die 32k en maak je er een reality show van en kun je zien hoe het geld verdwijnt als sneeuw voor de zon.
pi_199124741
Je kan een Gofundme toch eerder sluiten?
Nieuw fiets, regenkleding, rugzak, en de rest kan terug. Hoe meer geld er kwam hoe meer ideeën Iris kreeg.
pi_199124768
Leuk voor z'n bijstandsuitkering ook. Die is ie kwijt als ie het geld krijgt.

Sterker nog, als ie het weigert maar over het geld had kunnen beschikken, raakt ie ook z'n uitkering kwijt :')
pi_199124783
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:59 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

bron? _O-
Waren toch zoveel filmpjes van..voedsel en water werd massaal gedumpt door die "vluchtelingen" omdat niet halal :')
Meer meer meer _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ DEUGEN DEUGEN
Ik zwaai naar dieren.
pi_199124793
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:51 schreef Piles het volgende:
Leuk voor z'n bijstandsuitkering ook. Die is ie kwijt als ie het geld krijgt.

Sterker nog, als ie het weigert maar over het geld had kunnen beschikken, raakt ie ook z'n uitkering kwijt :')
Daar zal Iris gerust over nagedacht hebben en mogelijk is dat een van de redenen om hem niet direct het bedrag te overhandigen. Het is meneer een beetje in zijn bol geslagen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199124838
geef mij dat geld, zodat ik lekker op vakantie kan gaan.
bakfiets?
waarom geen Golf GTI
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_199124844
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:52 schreef Geerd het volgende:

[..]

Waren toch zoveel filmpjes van..voedsel en water werd massaal gedumpt door die "vluchtelingen" omdat niet halal :')
Meer meer meer _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ DEUGEN DEUGEN
Dat was in Macedonië. Vluchtelingen die voedselpakketten weigerden omdat het niet halal zou zijn. Het werd uitgedeeld door het leger.

Ik vermoed dat ze een ander filmpje bedoelen. in Frankrijk? Misschien bij Calais?
In ieder geval is in de beelden uit Macedonië geen oud stel te zien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199124858
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:57 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
geef mij dat geld, zodat ik lekker op vakantie kan gaan.
bakfiets?
waarom geen Golf GTI
Een dakloze rijd een cabrio.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_199124859
Kinderachtig dat die gast niet gewoon zijn knaken krijgt.
pi_199124860
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:58 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Dat was in Macedonië. Vluchtelingen die voedselpakketten weigerden omdat het niet halal zou zijn. Het werd uitgedeeld door het leger.

Ik vermoed dat ze een ander filmpje bedoelen. in Frankrijk? Misschien bij Calais?
In ieder geval is in de beelden uit Macedonië geen oud stel te zien.
Bedoelde dan ook dat dat overal zo was...gewoon tuig was het schieten met scherp
Ik zwaai naar dieren.
pi_199124888
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

Een dakloze rijd een cabrio.
je hebt ze ook in cabrio uitvoering
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:03:08 #39
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199124902
Andrew wil die 32k lekker zelf verbrassen en daarna weer die uitkeringsleef. :')

Soberzo doneren aan een dakloze :') Ga gewoon werken :')
pi_199125229
Ik weet nog wel een actrice die het geld goed kan gebruiken.

NWS / Actrice bedelt huis bij elkaar
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:34:03 #41
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199125249
Wat een feeks zeg.
Misschien Andrew niet behandelen als een 4 jarige kleuter.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199125264
32k "gewoon" geven aan een junk...lijkt mij een goed idee. :')
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:35:37 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199125265
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:51 schreef Piles het volgende:
Leuk voor z'n bijstandsuitkering ook. Die is ie kwijt als ie het geld krijgt.

Sterker nog, als ie het weigert maar over het geld had kunnen beschikken, raakt ie ook z'n uitkering kwijt :')
Hij is toch dakloos?
Krijg je dan bijstand?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:43:06 #44
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_199125336
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hij is toch dakloos?
Krijg je dan bijstand?
Lees het artikel in de OP ;)
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_199125353
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:35 schreef Duiveltja het volgende:
32k "gewoon" geven aan een junk...lijkt mij een goed idee. :')
Ik wil ook best voor 32k drugs kopen hoor
pi_199125374
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:35 schreef Duiveltja het volgende:
32k "gewoon" geven aan een junk...lijkt mij een goed idee. :')
Dat is inderdaad een goed idee ja, is ook al onderzoek naar verricht:

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
pi_199125375
Iris :') :r
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:52:47 #48
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_199125440
Andrew is om bepaalde redenen dakloos geworden, misschien een verslaving, misschien een psychische aandoening of misschien wel een combinatie. Hij probeert vervolgens anderen te helpen, wat wordt opgemerkt door goedbedoelende mevrouw, die samen met anderen geld inzamelt om Andrew financieel te steunen in wat hij doet. Maar Andrew zit helemaal niet te wachten op de bemoeienis die daar allemaal bij komt kijken, die wil gewoon zijn eigen ding doen.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_199125498
Andrew heeft groot gelijk, het tekent hem dat hij zijn vrijheid verkiest boven geld. Iris lijkt mij zo'n typische meid die voor de bühne wilt laten zien hoe goed ze wel niet is, maar totaal geen oog heeft of de persoon over wiens rug ze dit doet er behoefte aan heeft. Zie je vaak tegenwoordig.
pi_199125519
POLL
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_199125521
quote:
15s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:59 schreef junkiesietze het volgende:

[..]

bron? _O-
Nee, gebotteld
pi_199125544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
Andrew is om bepaalde redenen dakloos geworden, misschien een verslaving, misschien een psychische aandoening of misschien wel een combinatie. Hij probeert vervolgens anderen te helpen, wat wordt opgemerkt door goedbedoelende mevrouw, die samen met anderen geld inzamelt om Andrew financieel te steunen in wat hij doet. Maar Andrew zit helemaal niet te wachten op de bemoeienis die daar allemaal bij komt kijken, die wil gewoon zijn eigen ding doen.
Z'n goed recht

Maar zoals ik eerder opmerkte vind ik ondersteuning van medeburgers niet een taak van willekeurige anderen maar van de overheid.

Al was het maar omdat er niet zo'n Jezus-zweem om de helpende partij komt te hangen en er anderen in het nieuws komen die daar niet om gevraagd hebben.

Als overheden tekortschieten dan heb ik nog altijd liever dat vele leden van een niet al te uitbundige organisatie anoniem doneren en de organisatie dit soort dingen collectief behandelen.
  vrijdag 23 april 2021 @ 16:06:20 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_199125619
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 12:46 schreef Hathor het volgende:
Misschien heeft Iris wel een punt? Hoe komt het dat Andrew dakloos is en een zwervend bestaan lijdt? Heeft ie in het verleden zijn geld verbrast aan drugs en alchohol? Als dat het geval is, is het wellicht niet verstandig om hem zelf over dat geld te laten beschikken, hij zou wel eens in oude gewoontes kunnen vervallen.
Er zijn al meerdere experimenten geweest om daklozen geen hulp te geven maar gewoon geld.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 23 april 2021 @ 16:18:35 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_199125729
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed idee ja, is ook al onderzoek naar verricht:

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Nou heb ik geen verstand van onderzoeken naar basisinkomen maar de woorden "recently homeless" in dat nieuwsbericht geven natuurlijk wel aan dat het in dat geval waarschijnlijk niet om junks ging die al jaren op straat leven of mensen die eigenlijk in een gesticht horen. Logisch dat iemand die bijvoorbeeld door pure pech dakloos raakt zijn leven sneller weer op orde krijgt na een goede financiële impuls.

Edit: na wat verder doorlezen staat er letterlijk dat de deelnemers geen drugsverslaafden of mensen met psychische problemen waren. Dus nee, iedere dakloze een groot geld bedrag geven is geen oplossing. Geef een junk 32k en die koopt zoveel drugs tot die een overdosis neemt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twiitch op 23-04-2021 16:25:43 ]
pi_199125760
Andrew vindt t fijn om te geven.
en je kunt nou eenmaal niet iets geven dat niet van jou is,
daarom moet ze het geld gewoon aan hem geven.
en anders kan ze beter zelf soep gaan rondbrengen op een veel te dure bakfiets.
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_199125954
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een goed idee ja, is ook al onderzoek naar verricht:

https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
Het is een utopie dat dat goed gaat. Laat het onderzoek maar eens over een heel land plaats gaan vinden ipv een paar duizend mensen. Dat is absoluut geen grond voor toepassing op grote schaal. :')
  vrijdag 23 april 2021 @ 16:48:18 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_199126059
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Lees het artikel in de OP ;)
Daar staat alleen uitkering. Staat niet er bij wat voor soort.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_199126631
Andrew heeft groot gelijk dat ie zich niet laat betuttelen en vernederen voor geld zodat een ander zich daar goed bij kan voelen.

Andrew heeft dan ook meer baat bij een onvoorwaardelijk basisinkomen. Stop stigmatisering!
pi_199126644
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 14:25 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik had wat beter nagedacht en eea afgestemd voordat ik zo'n actie op zou zetten. Al is dat ergens natuurlijk best makkelijk praten, daar ik nog nooit zo'n actie opgezet heb.
Geld inzamelen voor een fiets is te doen. Daar mijn vraag of je zo'n Gofundme kan stoppen als streef bedrag is behaald.
  vrijdag 23 april 2021 @ 18:35:36 #60
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199127200
Die man had t prima voor elkaar en naar zijn zin zonder haar bemoeizucht. Dat heeft ze nu mooi voor hem bedorven met haar onbekookte actie. Geef hem groot gelijk dat hij zich niet door haar laat gebruiken omdat zij zo graag kippenvel krijgt van t * goed doen * :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')