abonnement Unibet Coolblue
pi_199118834


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :
quote:
#Vaccinatie

➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes, hond2.gif mag van zijn baasje niet buiten de spoiler in de OP

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 23:30:15 #2
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199118848
Ik denk trouwens nogsteeds dat de mondkapjesplicht een boel schade heeft gedaan aan de 1,5m maatregel. Het is echt absurd hoe weinig mensen zich nog aan de 1,5m regel houden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 april 2021 @ 23:32:15 #3
408813 crew  trein2000
pi_199118873
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens nogsteeds dat de mondkapjesplicht een boel schade heeft gedaan aan de 1,5m maatregel. Het is echt absurd hoe weinig mensen zich nog aan de 1,5m regel houden.
Ik denk dat ook. Maar ik signaleer nog een ander probleem, het totale gebrek aan regie bij supermarkten.

De plaatselijke boekhandel mag 2 klanten binnen laten. Maar bij de Gele Grootgrutter is het hutjemutje vol. Dat helpt bepaald niet. Is veruit de grootste samenkomst die dag in dag uit doorgaat.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199118875
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens nogsteeds dat de mondkapjesplicht een boel schade heeft gedaan aan de 1,5m maatregel. Het is echt absurd hoe weinig mensen zich nog aan de 1,5m regel houden.
Ik wil daar wel eens wat onderzoek van zien. Misschien is er ergens nog een potje beschikbaar...
  donderdag 22 april 2021 @ 23:32:54 #5
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199118884
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vijf maanden heeft alles dicht gezeten. 90 dagen een avondklok. Maar het is hier Brazilië hoor. Joe :')
Ruim vijf maanden semi-lockdown en nog lagen de ziekenhuizen het grootste deel van de tijd vol. Kun je nagaan hoe dramatisch slecht de Nederlandse aanpak is.

Dat een land maatregelen neemt om het R-getal te drukken betekent niet dat dat ze niet aan mitigatie doen he.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 april 2021 @ 23:33:37 #6
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199118892
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat ook. Maar ik signaleer nog een ander probleem, het totale gebrek aan regie bij supermarkten.

De plaatselijke boekhandel mag 2 klanten binnen laten. Maar bij de Gele Grootgrutter is het hutjemutje vol. Dat helpt bepaald niet. Is veruit de grootste samenkomst die dag in dag uit doorgaat.
Dat is een probleem als het leidt tot infecties

Volgens mij is dat nooit, als brondata klopt dan, genoemd als een daadwerkelijk groot risico in de praktijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199118909
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens nogsteeds dat de mondkapjesplicht een boel schade heeft gedaan aan de 1,5m maatregel. Het is echt absurd hoe weinig mensen zich nog aan de 1,5m regel houden.
Dat denk ik inderdaad ook en was bij mij zeker de druppel in het openbaar ;)
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 april 2021 @ 23:35:20 #8
408813 crew  trein2000
pi_199118911
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:33 schreef Molo het volgende:

[..]

Dat is een probleem als het leidt tot infecties

Volgens mij is dat nooit, als brondata klopt dan, genoemd als een daadwerkelijk groot risico in de praktijk
Mwoah. Gaat wel iets verder dan dat. Corona bestaat amper meer in het leven. Het is ook een verhaal van bewust zijn en blijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 april 2021 @ 23:36:26 #9
408813 crew  trein2000
pi_199118922
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:32 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ruim vijf maanden semi-lockdown en nog lagen de ziekenhuizen het grootste deel van de tijd vol. Kun je nagaan hoe dramatisch slecht de Nederlandse aanpak is.

Dat een land maatregelen neemt om het R-getal te drukken betekent niet dat dat ze niet aan mitigatie doen he.
Dat je het er mee oneens bent is was me al duidelijk. Maar om Rutte cs op een hoop te gooien met Bolsonaro slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 april 2021 @ 23:38:27 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199118950
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Mwoah. Gaat wel iets verder dan dat. Corona bestaat amper meer in het leven. Het is ook een verhaal van bewust zijn en blijven.
Ligt wel erg aan in welke omgeving je je bevindt maar snap wat je bedoelt. In de supermarkt is idd de lijdensdruk en bewustzijn/angst niet meer te merken nee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 22 april 2021 @ 23:38:56 #11
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199118955
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:48 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

De campings in Nederland wouden ook graag omzet na een mager eerste halfjaar van 2020.
Voor campings met vaste staanplekken dien je een jaarlijkse contributie over te maken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  donderdag 22 april 2021 @ 23:41:39 #12
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199118983
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:36 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat je het er mee oneens bent is was me al duidelijk. Maar om Rutte cs op een hoop te gooien met Bolsonaro slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ja, de auteur staat er bekend om om zich behoorlijk uitgesproken te drukken.

Ik zou er zelf ook wel mee oppassen om Nederland 1 op 1 te vergelijken met de land dat waarschijnlijk de meest waardeloze corona-aanpak heeft.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 april 2021 @ 23:42:43 #13
408813 crew  trein2000
pi_199118995
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:41 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Ja, de auteur staat er bekend om om zich behoorlijk uitgesproken te drukken.

Ik zou er zelf ook wel mee oppassen om Nederland 1 op 1 te vergelijken met de land dat waarschijnlijk de meest waardeloze corona-aanpak heeft.
Dit is niet meer behoorlijk uitgesproken, dit is gewoon bezijden de waarheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 22 april 2021 @ 23:45:26 #14
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199119024
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens nogsteeds dat de mondkapjesplicht een boel schade heeft gedaan aan de 1,5m maatregel. Het is echt absurd hoe weinig mensen zich nog aan de 1,5m regel houden.
was zonder mondkapjes plicht ook wel gebeurd vermoed ik, het duurt gewoon te lang
  donderdag 22 april 2021 @ 23:50:11 #15
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199119048
Ik had eigenlijk wel verwacht dat gedurende de eindeloze 'lockdown' en de situatie die hier in NL maar niet verbeterd (hoge besmettingsdruk en volle ziekenhuizen sinds oktober) dat er steeds meer users zouden gaan inzien dat het C19 Red Team gewoon het gelijk aan hun zijde heeft. Het opvolgen van hun adviezen had 100% zeker tot betere resultaten geleid, voor zowel volksgezondheid als economie. Ze hadden het ook volledig juist door te stellen dat de mitigatiestrategie voor Nederland op de lange termijn veel schadelijker is dan het virus eerst plat te drukken en daarna met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal laag genoeg te houden.

Maar getuige de zoveelste user die de TT 'Red Team Out' gebruikt ben ik bang dat er nog steeds teveel FOK'ers zijn die hun kritiek op de verkeerde richten. Teleurstellend :'(
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  donderdag 22 april 2021 @ 23:51:08 #16
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199119058
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:51 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Als je jonge kinderen hebt MOET je gewoon thuiswerken om je collega’s te beschermen. Niets oppassen bij opa en oma, gewoon thuiswerken om zo op de kinderen te letten.
:W

2 (bijna 3) jonge kinderen en kan niet thuiswerken. Wat nu? :@
Tics van je petten.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:52:06 #17
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199119067
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

was zonder mondkapjes plicht ook wel gebeurd vermoed ik, het duurt gewoon te lang
En niet iedereen is er altijd maar druk mee.

De vaste bezoekers van dit forum zijn redelijk goed op de hoogte van de actuele situatie en kunnen vaak redelijk duiden waar we nu staan.
Maar "Jan met de Pet" die gewoon naar zijn werk gaat op de bouw (of iets dergelijks) en zijn wekelijkse biertje met de buurman gaat drinken zal een stuk minder er mee bezig zijn in zijn hoofd, en voor je het weet is het dan al weer een ver van je bed show.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 22 april 2021 @ 23:54:22 #18
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199119085
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:50 schreef Gretzl het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat gedurende de eindeloze 'lockdown' en de situatie die hier in NL maar niet verbeterd (hoge besmettingsdruk en volle ziekenhuizen sinds oktober) dat er steeds meer users zouden gaan inzien dat het C19 Red Team gewoon het gelijk aan hun zijde heeft. Het opvolgen van hun adviezen had 100% zeker tot betere resultaten geleid, voor zowel volksgezondheid als economie. Ze hadden het ook volledig juist door te stellen dat de mitigatiestrategie voor Nederland op de lange termijn veel schadelijker is dan het virus eerst plat te drukken en daarna met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal laag genoeg te houden.

Maar getuige de zoveelste user die de TT 'Red Team Out' gebruikt ben ik bang dat er nog steeds teveel FOK'ers zijn die hun kritiek op de verkeerde richten. Teleurstellend :'(
Kom op mede-Fokkers!, we maken Gretzl verdrietig.

Dat kan toch niet!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199119091
Red Team :{w :r

FOK! Team _O_
pi_199119093
quote:
88s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:30 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens nogsteeds dat de mondkapjesplicht een boel schade heeft gedaan aan de 1,5m maatregel. Het is echt absurd hoe weinig mensen zich nog aan de 1,5m regel houden.
Ik denk nog steeds dat het niet uitmaakt bij vluchtig contact, vooral buiten natuurlijk.

(Langere tijd) binnen contact in een slecht geventileerde met een besmet persoon leidt tot een besmetting.

Scholen,werk,visite's en medebewoners in een huishouden zorgen in deze tijd voor bijna alle besmettingen.
Dat mondkapje of afstand bij die 2 sec passeren in de supermarkt of op de markt boeit niet echt.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:56:53 #21
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199119100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

En niet iedereen is er altijd maar druk mee.

De vaste bezoekers van dit forum zijn redelijk goed op de hoogte van de actuele situatie en kunnen vaak redelijk duiden waar we nu staan.
Maar "Jan met de Pet" die gewoon naar zijn werk gaat op de bouw (of iets dergelijks) en zijn wekelijkse biertje met de buurman gaat drinken zal een stuk minder er mee bezig zijn in zijn hoofd, en voor je het weet is het dan al weer een ver van je bed show.
Dat kàn toch niet, mensen die niet geloven in het RIVM sprookje.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:58:09 #22
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199119104
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:56 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Dat kàn toch niet, mensen die niet geloven in het RIVM sprookje.
Ik denk dat een aanzienlijk deel van de bevolking geen idee heeft wat het verschil tussen het RIVM en de GGD is.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199119108
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:52 schreef zalkc het volgende:

[..]

En niet iedereen is er altijd maar druk mee.

De vaste bezoekers van dit forum zijn redelijk goed op de hoogte van de actuele situatie en kunnen vaak redelijk duiden waar we nu staan.
Maar "Jan met de Pet" die gewoon naar zijn werk gaat op de bouw (of iets dergelijks) en zijn wekelijkse biertje met de buurman gaat drinken zal een stuk minder er mee bezig zijn in zijn hoofd, en voor je het weet is het dan al weer een ver van je bed show.
Ik kan mij best voorstellen dat heel veel dingen een ver van je bed show zijn. Maar als jij op je horloge moet kijken of je op tijd binnen bent, om 20:05 in de supermarkt onverrichter zaken naar huis wordt gestuurd als je een biertje wil kopen om samen met de buurman te drinken en niet op zondagmorgen met de jongens kan voetballen plus nog zoveel meer dingen, dan gaat het echt niet aan jou voorbij.
  donderdag 22 april 2021 @ 23:59:00 #24
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199119110
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik denk dat ook. Maar ik signaleer nog een ander probleem, het totale gebrek aan regie bij supermarkten.

De plaatselijke boekhandel mag 2 klanten binnen laten. Maar bij de Gele Grootgrutter is het hutjemutje vol. Dat helpt bepaald niet. Is veruit de grootste samenkomst die dag in dag uit doorgaat.
Dit, ja. Liep gisteren in centrum Maastricht; Het lijkt totale willekeur. De logica is ver te zoeken.
Tics van je petten.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:00:39 #25
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_199119124
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:55 schreef Houtenbeen het volgende:
Red Team :{w :r
Een groot deel van de reaguurders hier is al bijna driekwart jaar boos op het C19 Red Team, maar als je dan vraagt wat er mis is met hun adviezen braken ze alleen maar drogredenen uit.
Bloodbuzz Ohio: Geert wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Top 2000-omissies (2000-nu) | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
pi_199119128
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:00 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Een groot deel van de reaguurders hier is al bijna driekwart jaar boos op het C19 Red Team, maar als je dan vraagt wat er mis is met hun adviezen braken ze alleen maar drogredenen uit.
Het is hier geen Dumpert :{w.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:01:57 #27
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199119132
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:55 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Ik denk nog steeds dat het niet uitmaakt bij vluchtig contact, vooral buiten natuurlijk.

(Langere tijd) binnen contact in een slecht geventileerde met een besmet persoon leidt tot een besmetting.

Scholen,werk,visite's en medebewoners in een huishouden zorgen in deze tijd voor bijna alle besmettingen.
Dat mondkapje of afstand bij die 2 sec passeren in de supermarkt of op de markt boeit niet echt.
Mondkapjes worden m.i. toch vooral gedragen ter voorkoming van die 95 euro boete, niet vanwege de daadwerkelijke effectiviteit.
Tics van je petten.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:02:55 #28
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199119144
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Ik kan mij best voorstellen dat heel veel dingen een ver van je bed show zijn. Maar als jij op je horloge moet kijken of je op tijd binnen bent, om 20:05 in de supermarkt onverrichter zaken naar huis wordt gestuurd als je een biertje wil kopen om samen met de buurman te drinken en niet op zondagmorgen met de jongens kan voetballen plus nog zoveel meer dingen, dan gaat het echt niet aan jou voorbij.
Tja. dat is dan zo, maar daar leer je wel mee omgaan. En het zal niet compleet langs je heen gaan, maar gewoon de ma-vrij tussen 9 en 5 is hetzelfde gebleven.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:03:40 #29
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199119152
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:50 schreef Gretzl het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat gedurende de eindeloze 'lockdown' en de situatie die hier in NL maar niet verbeterd (hoge besmettingsdruk en volle ziekenhuizen sinds oktober) dat er steeds meer users zouden gaan inzien dat het C19 Red Team gewoon het gelijk aan hun zijde heeft. Het opvolgen van hun adviezen had 100% zeker tot betere resultaten geleid, voor zowel volksgezondheid als economie. Ze hadden het ook volledig juist door te stellen dat de mitigatiestrategie voor Nederland op de lange termijn veel schadelijker is dan het virus eerst plat te drukken en daarna met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal laag genoeg te houden.

Maar getuige de zoveelste user die de TT 'Red Team Out' gebruikt ben ik bang dat er nog steeds teveel FOK'ers zijn die hun kritiek op de verkeerde richten. Teleurstellend :'(
100% zeker, dat is nogal zeker. Vertel!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199119154
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:00 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Een groot deel van de reaguurders hier is al bijna driekwart jaar boos op het C19 Red Team, maar als je dan vraagt wat er mis is met hun adviezen braken ze alleen maar drogredenen uit.
Heel de economie naar de knoppen door die malloten
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:04:06 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199119157
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:51 schreef nattermann het volgende:

[..]

:W

2 (bijna 3) jonge kinderen en kan niet thuiswerken. Wat nu? :@
Kinderen naar het asiel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:04:56 #32
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_199119162
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:04 schreef Molo het volgende:

[..]

Kinderen naar het asiel
Wel zo nu en dan eens overwogen ja ;( :')
Tics van je petten.
pi_199119163
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:00 schreef Gretzl het volgende:

[..]

Een groot deel van de reaguurders hier is al bijna driekwart jaar boos op het C19 Red Team, maar als je dan vraagt wat er mis is met hun adviezen braken ze alleen maar drogredenen uit.
Vanuit het virusoogpunt is er misschien niet zoveel mee mis, maar er is meer dan het virus en tussen al die belangen moet een afweging worden gemaakt. Hetzelfde heb je bijvoorbeeld met Veilig Verkeer Nederland met de adviezen is niet zoveel mis als je sec naar de verkeersveiligheid kijkt, maar nattermann gaat er wel 14 uur over doen om van Maastricht naar Amsterdam te reizen.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:06:12 #34
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199119166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:58 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik denk dat een aanzienlijk deel van de bevolking geen idee heeft wat het verschil tussen het RIVM en de GGD is.
En zo hebben ze het heel graag, onze gijzelnemers. Ondertussen uitleggen wat niet uit te leggen valt, hier en daar wat versoepelingen. O, wat zijn ze geweldig. Glaasje water tijdens eindeloze verhoringen. Dank je wel _O_ :X
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:07:09 #35
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199119170
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:04 schreef nattermann het volgende:

[..]

Wel zo nu en dan eens overwogen ja ;( :')
Herkenbaar :P

Maar nee joh, buiten de realiteit al die onzalige plannen. Zien wie het post maakt veel duidelijk iig bij dag soort posts over kinderen en werk. Of überhaupt over maatregelen of überhaupt over Covid
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199119213
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:23 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Weet je? I really don't care

Wat nu belangrijk is, is zo snel mogelijk die prikken te zetten, en stoppen met continue ouwehoeren over allerlei randzaken, en zaken uit het verleden.
Het nadeel van die hele ZeroCovid kliek is dat ze hand in hand lopen met de anti-vaxxer kliek. Als je zeker de discussie volgt in Amerika en de UK zie je dat beide kanten de werking van de vaccins ontkennen ook voor de mutaties die op dit moment rond gaan. Als je ze wijst op onderzoeken die aantonen dat de vaccins wel werken voor de mutaties heb je meteen in ban te pakken op hun twitter. De meeste die ook voor ZeroCovid zijn hebben in het verleden voor corona nog nooit onderzoek gedaan naar infectieziekte.
pi_199119274
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:01 schreef nattermann het volgende:

[..]

Mondkapjes worden m.i. toch vooral gedragen ter voorkoming van die 95 euro boete, niet vanwege de daadwerkelijke effectiviteit.
Ook een hoop schijnveiligheid helaas. Mensen die een mondkapje dragen voor pak melk en dan in de auto om em af te doen op visite bij der zussen. Paar dagen later "maar we hielden toch best afstand? En niemand was ziek toen"...

Ik moet op werk een mondkapje dragen behalve als ik op mijn plek zit.
Dan mag het af en kan ik 8 uur praten tegen een collega op 1,5m afstand naast me.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 00:37:48 #38
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199119299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:03 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Heel de economie naar de knoppen door die malloten
Hoezo dat, hun adviezen zijn nooit opgevolgd, volgens mij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199119311
De hele shitstorm begint weer in India. *O*
Gino ♥
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:41:37 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199119315
https://www.nrc.nl/nieuws(...)oor-toegang-a4040864

quote:
„Wat wij doen is niet eerder gedaan. We kijken naar de gezonde populatie, dat is heel anders dan de mensen die bij de GGD komen.” Het gaat om mensen die geen klachten hadden. Maar het feit dat ze positief testen bij een sneltest betekent dat ze besmettelijk zijn, benadrukt Hartskamp. Juist deze mensen zorgen ervoor dat het virus zich verspreidt, zegt hij.
Dat dikgedrukte hoeft ábsoluut niet zo te zijn. Kan prima een positieve test zijn ná de besmettelijke periode

Raar verhaal zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199119320
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:01 schreef nattermann het volgende:

[..]

Mondkapjes worden m.i. toch vooral gedragen ter voorkoming van die 95 euro boete, niet vanwege de daadwerkelijke effectiviteit.
Zelfde geldt voor de avondklok denk ik.
  vrijdag 23 april 2021 @ 00:59:46 #42
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199119375
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:01 schreef nattermann het volgende:

[..]

Mondkapjes worden m.i. toch vooral gedragen ter voorkoming van die 95 euro boete, niet vanwege de daadwerkelijke effectiviteit.
  vrijdag 23 april 2021 @ 01:00:26 #43
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199119378
Indrukwekkende foto van een crematorium in India. Ik geloof dat het met geloof te maken heeft dat mensen op grote brandstapels gecremeerd worden.



Door corona werken ze non-stop daar.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 23 april 2021 @ 01:02:36 #44
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199119383
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de avondklok denk ik.
Natuurlijk is dat zo. Heeft helemaal niets opgeleverd heel die avondklok. Of mensen zijn dingen gaan verplaatsen naar andere tijdstippen, of jongeren feesten door tot 4:30, of avondklok genegeerd (zoals ik). Een hoop gedoe om niets.
  vrijdag 23 april 2021 @ 01:04:56 #45
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199119389
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Indrukwekkende foto van een crematorium in India. Ik geloof dat het met geloof te maken heeft dat mensen op grote brandstapels gecremeerd worden.

[ afbeelding ]

Door corona werken ze non-stop daar.
  vrijdag 23 april 2021 @ 01:07:43 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199119398


"Inwoners van Jammu staan dicht opeengepakt in de rij om een covidtest te laten afnemen."

Maar goed dat ze een mondkapje dragen :{
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 23 april 2021 @ 01:37:26 #47
408813 crew  trein2000
pi_199119452
twitter

Wim Voermans maakt hier een punt dat stof tot nadenken geeft.

Moeten die test bewijzen niet in een aparte wet? Enerzijds ben ik het wel met hem eens. Anderzijds, zo’n wet heeft de potentie om heel lang door te etteren. Het gewoon in de coronawet houden kan er voor zorgen dat het sneller uitwerkt.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 23 april 2021 @ 01:41:16 #48
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199119458
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]

"Inwoners van Jammu staan dicht opeengepakt in de rij om een covidtest te laten afnemen."

Maar goed dat ze een mondkapje dragen :{
Eerlijk, ik dacht dat India vorig jaar maart al fucked zou zijn. Grootste land wat betreft inwoners, samen met China, maar veel viezer en ongeorganiseerd dan China natuurlijk.

Echter viel het enorm mee. Er gingen zelfs al artikelen rond vorig jaar zomer dat steden als Delhi al meer dan 50% antistoffen had. Het leek dus enorm mee te vallen.

Dus wat er precies aan de hand is snap ik niet helemaal. Waarom is het opeens nu zo'n bende en vorig jaar niet? Ik zie nog geen bewijs dat die nieuwe variant nou zoveel besmettelijker is.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 23 april 2021 @ 05:55:25 #49
22565 asco
Los in deze tent
pi_199119655
twitter


Gaat een totale shitshow worden daar .
  vrijdag 23 april 2021 @ 06:26:25 #50
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199119710
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:51 schreef nattermann het volgende:

[..]

:W

2 (bijna 3) jonge kinderen en kan niet thuiswerken. Wat nu? :@
Realiseer je wel dat bepaalde groepen enorme verspreiders zijn, namelijk:

-Ouders met jonge kinderen (kinderen lopen het virus op school op, besmetten vervolgens de ouders)
-Mensen met huisgenoten die in de COVID-zorg werken
-Studenten die op kamers wonen

Als die drie groepen zoveel mogelijk in isolatie leven, dan waren er nooit zoveel besmettingen geweest.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  vrijdag 23 april 2021 @ 06:30:06 #51
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_199119719
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Vanuit het virusoogpunt is er misschien niet zoveel mee mis, maar er is meer dan het virus en tussen al die belangen moet een afweging worden gemaakt. Hetzelfde heb je bijvoorbeeld met Veilig Verkeer Nederland met de adviezen is niet zoveel mis als je sec naar de verkeersveiligheid kijkt, maar nattermann gaat er wel 14 uur over doen om van Maastricht naar Amsterdam te reizen.
Wat was er mis mee om al eind juli/begin augustus in te grijpen in plaats van in de loop van september? Het was gewoon echt geen goed idee geweest om mensen naar landen te reizen met totaal andere coronaregels of andere interpretatie van coronaregels dan Nederland, zoals Spanje.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_199119729
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 05:55 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

Gaat een totale shitshow worden daar .
Ik vind het wel fascinerend al die interesse voor landen zoals Brazilië en India, terwijl het daar altijd al een shitzooi was. Een dooie meer of minder was nooit een probleem, enkel als het een rijk iemand betreft.

Zoals met alles tegenwoordig, alleen de corona teller telt.
pi_199119785
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 06:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zoals met alles tegenwoordig, alleen de corona teller telt.
Het gaat om de mogelijke mutaties die in dat soort landen kunnen ontstaan. Potentieel gevaarlijk voor de rest van de wereld als het daar als een malle om zich heen grijpt en er amper gevaccineerd wordt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199119801
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 06:57 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Het gaat om de mogelijke mutaties die in dat soort landen kunnen ontstaan. Potentieel gevaarlijk voor de rest van de wereld als het daar als een malle om zich heen grijpt en er amper gevaccineerd wordt.
Ja ik weet het, gaat uiteindelijk vooral om zelfinteresse. De Braziliaanse is alweer pase, top is bereikt op naar de volgende.

Mutaties zijn tegenwoordig altijd gevaarlijker, nooit minder gevaarlijk. :D
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:18:04 #55
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199119848
Ik mis wat grafieken van @raptorix nowadays
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:19:23 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199119854
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 06:26 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Realiseer je wel dat bepaalde groepen enorme verspreiders zijn, namelijk:

-Ouders met jonge kinderen (kinderen lopen het virus op school op, besmetten vervolgens de ouders)
-Mensen met huisgenoten die in de COVID-zorg werken
-Studenten die op kamers wonen

Als die drie groepen zoveel mogelijk in isolatie leven, dan waren er nooit zoveel besmettingen geweest.
Niet waar, plus enorm niet realistisch
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:19:45 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199119857
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wim Voermans maakt hier een punt dat stof tot nadenken geeft.

Moeten die test bewijzen niet in een aparte wet? Enerzijds ben ik het wel met hem eens. Anderzijds, zo’n wet heeft de potentie om heel lang door te etteren. Het gewoon in de coronawet houden kan er voor zorgen dat het sneller uitwerkt.
Ja, of je hangt het aan de coronawet en je zorgt er daarna voor dat de wet die automatisch afloopt op 1 juni toch niet afloopt.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:21:50 #58
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199119868
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ja, of je hangt het aan de coronawet en je zorgt er daarna voor dat de wet die automatisch afloopt op 1 juni toch niet afloopt.
Die kant gaat het ook wel op denk ik

Bijzondere en nare verschuiving van denken over de waarde van vrijheden wel. Vanuit de overheid dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:23:06 #59
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199119876
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:18 schreef Molo het volgende:
Ik mis wat grafieken van @:raptorix nowadays
RIP aan de nabestaanden.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 07:24:32 #60
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_199119888
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Indrukwekkende foto van een crematorium in India. Ik geloof dat het met geloof te maken heeft dat mensen op grote brandstapels gecremeerd worden.

[ afbeelding ]

Door corona werken ze non-stop daar.
Ook fijn voor de verspreiding van corona.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:26:29 #61
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199119900
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 05:55 schreef asco het volgende:
[ twitter ]

Gaat een totale shitshow worden daar .
Shitshow.. leuke woordkeuze voor India.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199119990


Hier het bewijs @Molo

Wat een geweldige gadget. :7
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:53:50 #63
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120050
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:43 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[ afbeelding ]

Hier het bewijs @:molo

Wat een geweldige gadget. :7
Die laatste spatie :'( :'( :'(

Dank voor het bewijs trouwens, mits dit echt je eigen foto is.
Ik twijfel toch nog 🤔
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199120064
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg heeft op dat punt haar beleid aangepast in het belang van patiënten en hun familie. Dat zegt een woordvoerder van het LNAZ: “Het LNAZ heeft een ander beleid. De situatie op de Nederlandse IC’s is nu niet nijpend genoeg voor verplaatsing naar Duitsland.” De algemene ledenvergadering van het Landelijk Netwerk Acute Zorg heeft recent besloten om terughoudender te zijn met het vervoer van coronapatiënten naar Duitsland. Patiënten en familie zouden de reisafstand belastend vinden.

bron:
https://www.skipr.nl/nieu(...)s-code-zwart-dreigt/

:|W

Niet nijpend genoeg, want reisafstand is belastend voor familie.
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:56:44 #65
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199120069
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Die laatste spatie :'( :'( :'(

Dank voor het bewijs trouwens, mits dit echt je eigen foto is.
Ik twijfel toch nog 🤔
Echt hè, Patiënten Spreiding. De horror. _O-
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:57:22 #66
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120076
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Het Landelijk Netwerk Acute Zorg heeft op dat punt haar beleid aangepast in het belang van patiënten en hun familie. Dat zegt een woordvoerder van het LNAZ: “Het LNAZ heeft een ander beleid. De situatie op de Nederlandse IC’s is nu niet nijpend genoeg voor verplaatsing naar Duitsland.” De algemene ledenvergadering van het Landelijk Netwerk Acute Zorg heeft recent besloten om terughoudender te zijn met het vervoer van coronapatiënten naar Duitsland. Patiënten en familie zouden de reisafstand belastend vinden.

bron:
https://www.skipr.nl/nieu(...)s-code-zwart-dreigt/

:|W

Niet nijpend genoeg, want reisafstand is belastend voor familie.
Is maar net wat voor uitgangspunt je gebruikt.
Zou het met gebrek aan acceptatie en opkomst van trammelant door bokkende familieleden komen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:58:31 #67
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120086
Kwam mij een grafiekje aangevlogen via een vogeltje

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199120109
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:57 schreef Molo het volgende:

[..]

Is maar net wat voor uitgangspunt je gebruikt.
Zou het met gebrek aan acceptatie en opkomst van trammelant door bokkende familieleden komen?
Ik heb echt maling aan wat de familie ervan vindt. Alleen bij klinische overnames komen ze inderdaad regelmatig in opstand (of de patient wil zelf niet).

Bij de IC gaat dat over het algemeen wat makkelijker. Ook omdat de patient vaak niet kan praten. ;)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2021 08:01:17 ]
pi_199120116
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 07:58 schreef Molo het volgende:
Kwam mij een grafiekje aangevlogen via een vogeltje

[ afbeelding ]
#FREERAPTORIX
pi_199120135
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

#FREERAPTORIX
Ban?
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:06:31 #71
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120173
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:00 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Ik heb echt maling aan wat de familie ervan vindt. Alleen bij klinische overnames komen ze inderdaad regelmatig in opstand (of de patient wil zelf niet).

Bij de IC gaat dat over het algemeen wat makkelijker. Ook omdat de patient vaak niet kan praten. ;)
Snap ik vanuit jou hoor, maar wellicht hebben de Duitse ziekenhuizen er geen zin in

Of ziekenhuisbalie beneden geen trek in bakkeleien met familie?

Mijn oude stadsziekenhuis ligt de IC behoorlijk vol met allochtone ouderen en dat gaat er vrij 'gezellig' aan toe hoorde ik gisteren van een oud collega.
Op de SEH hadden ze al kogelwerende ruiten maar woorden doen ook een hoop

Maar goed. Apart standpunt wel in deze fase van de pandemiestand in Nederland
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:08:37 #72
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120193
Kennen jullie dat liedje van K3?

Kijk, daar gaan ze hoor!



quote:
Oma, als het weer feest is.
Ben jij er altijd bij.
Ik wil niet meer naar huis toe.
Want ik wil bij je blijven

Oma, als je geweest bent.
Voel ik me toch zo blij
Als plezier voortaan een schoolvak wordt.
Krijg jij een tien van mij.

Oma's aan de top.
Het feesten kan niet op.
Met oma's aan de top.
Treuren wordt een flop.
Mijn tranen zijn gestopt.
Met oma's aan de top.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199120194
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:06 schreef Molo het volgende:

[..]

Snap ik vanuit jou hoor, maar wellicht hebben de Duitse ziekenhuizen er geen zin in

Of ziekenhuisbalie beneden geen trek in bakkeleien met familie?

Mijn oude stadsziekenhuis ligt de IC behoorlijk vol met allochtone ouderen en dat gaat er vrij 'gezellig' aan toe hoorde ik gisteren van een oud collega.
Op de SEH hadden ze al kogelwerende ruiten maar woorden doen ook een hoop

Maar goed. Apart standpunt wel in deze fase van de pandemiestand in Nederland
Dat eerste zou kunnen. Maar dat is dan toch vreemd aangezien ze het wel aanbieden (hoeven ze natuurlijk niet te doen).

Ziekenhuisbalie lijkt me niet. Die hebben daar niks over te zeggen. We duwen dat er toch wel gewoon doorheen. :@

En walgelijk ja. Vaal allochtonen of tokkies die compleet door het lint gaan. Terwijl we gewoon zoveel mogelijk patiënten willen helpen.

Dit stuk ook nog in het artikel:
Duitsland heeft naar verhouding vijf keer zoveel IC-capaciteit. Zo telt Nordrhein-Westfalen, dat bijna evenveel inwoners heeft als Nederland, 6300 IC-bedden. Nu staat daarvan een deel leeg. Desondanks zegt het LNAZ dat meespeelt dat het in Duitsland “ook druk” is.

6300 IC-bedden :9~ :9~
pi_199120198
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]

"Inwoners van Jammu staan dicht opeengepakt in de rij om een covidtest te laten afnemen."

Maar goed dat ze een mondkapje dragen :{
Met 1,2 miljard kun je ook geen 1,5 meter afstand houden.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_199120222
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

#FREERAPTORIX
Waar is hij eigenlijk? Mis z'n grafieken ;(
pi_199120225
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:07 schreef leolinedance het volgende:
[ afbeelding ]

"Inwoners van Jammu staan dicht opeengepakt in de rij om een covidtest te laten afnemen."

Maar goed dat ze een mondkapje dragen :{
Waar zijn de vrouwen?
pi_199120236
Ze houden afstand, voor Indiase begrippen.
pi_199120240
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:08 schreef Molo het volgende:
Kennen jullie dat liedje van K3?

Kijk, daar gaan ze hoor!

[ afbeelding ]
[..]

DIe mensen zouden toch allemaal al gevaccineerd moeten zijn? Of nog steeds niet? Of weigeraars?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 08:15:32 #79
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120242
In India houden ze zo ruim afstand.

:')
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199120247
Alle passagiers van Qantas-vlucht QF778 vanuit Perth naar Melbourne moeten zich veertien dagen thuis isoleren, nadat een medereiziger na thuiskomst positief testte. De man verbleef in Perth in een hotel, maar in de kamer naast hem bleek een besmet iemand te zitten.

Terug in Melbourne kreeg hij de opdracht zich te laten testen omdat hij in direct contact met de hotelgast is geweest. De minister voor Volksgezondheid van de deelstaat Victoria verklaart dat de man 'uit voorzorg', nog voor de testuitslag bekend werd, al om quarantaine in een hotel heeft gevraagd.
____


Maar even he. Als je zo iemand niet op de gang tegenkomt maar alleen een kamer naast elkaar hebt. Kan je dan besmet raken? Dat het onder de deur door zweeft oid of via ventilatie oid? Dat zou toch wel vreemd zijn hè?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:16:44 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Dat eerste zou kunnen. Maar dat is dan toch vreemd aangezien ze het wel aanbieden (hoeven ze natuurlijk niet te doen).

Ziekenhuisbalie lijkt me niet. Die hebben daar niks over te zeggen. We duwen dat er toch wel gewoon doorheen. :@

En walgelijk ja. Vaal allochtonen of tokkies die compleet door het lint gaan. Terwijl we gewoon zoveel mogelijk patiënten willen helpen.

Dit stuk ook nog in het artikel:
Duitsland heeft naar verhouding vijf keer zoveel IC-capaciteit. Zo telt Nordrhein-Westfalen, dat bijna evenveel inwoners heeft als Nederland, 6300 IC-bedden. Nu staat daarvan een deel leeg. Desondanks zegt het LNAZ dat meespeelt dat het in Duitsland “ook druk” is.

6300 IC-bedden :9~ :9~
Ik bedoel de balie beneden waar families nogal eens verhaal komen halen bij 'het niet eens zijn met bla bla bla vul zelf in'

En echt veel is dat ja. Vraag me wel af wat het niveau van zorg rond die bedden is
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:17:35 #82
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120259
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:12 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Waar is hij eigenlijk? Mis z'n grafieken ;(
Gedwongen vakantie :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:18:21 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120265
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:16 schreef RipCity het volgende:
Alle passagiers van Qantas-vlucht QF778 vanuit Perth naar Melbourne moeten zich veertien dagen thuis isoleren, nadat een medereiziger na thuiskomst positief testte. De man verbleef in Perth in een hotel, maar in de kamer naast hem bleek een besmet iemand te zitten.

Terug in Melbourne kreeg hij de opdracht zich te laten testen omdat hij in direct contact met de hotelgast is geweest. De minister voor Volksgezondheid van de deelstaat Victoria verklaart dat de man 'uit voorzorg', nog voor de testuitslag bekend werd, al om quarantaine in een hotel heeft gevraagd.
____


Maar even he. Als je zo iemand niet op de gang tegenkomt maar alleen een kamer naast elkaar hebt. Kan je dan besmet raken? Dat het onder de deur door zweeft oid of via ventilatie oid? Dat zou toch wel vreemd zijn hè?
Gloryhole
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199120268
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:16 schreef RipCity het volgende:
Alle passagiers van Qantas-vlucht QF778 vanuit Perth naar Melbourne moeten zich veertien dagen thuis isoleren, nadat een medereiziger na thuiskomst positief testte. De man verbleef in Perth in een hotel, maar in de kamer naast hem bleek een besmet iemand te zitten.

Terug in Melbourne kreeg hij de opdracht zich te laten testen omdat hij in direct contact met de hotelgast is geweest. De minister voor Volksgezondheid van de deelstaat Victoria verklaart dat de man 'uit voorzorg', nog voor de testuitslag bekend werd, al om quarantaine in een hotel heeft gevraagd.
____


Maar even he. Als je zo iemand niet op de gang tegenkomt maar alleen een kamer naast elkaar hebt. Kan je dan besmet raken? Dat het onder de deur door zweeft oid of via ventilatie oid? Dat zou toch wel vreemd zijn hè?
Aan het artikel te lezen denk ik dat hij in een ander gedeelte van het hotel (restaurant oid) nog in contact met hem is geweest. :+
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:20:04 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120282
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

DIe mensen zouden toch allemaal al gevaccineerd moeten zijn? Of nog steeds niet? Of weigeraars?
Er is pas net een start gemaakt met die groep vaccineren. Dat heeft nog te weinig opgeleverd in de vorm van bescherming nu.
Plus deze mensen zijn niet vandaag besmet geraakt, maar wat ervoor.

Net in een nare periode vlak voor de vaccinatiebescherming mogelijk werd dus
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199120294
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:08 schreef Molo het volgende:
Kennen jullie dat liedje van K3?

Kijk, daar gaan ze hoor!

[ afbeelding ]
[..]

Zozo, de groep 70-75 heeft blijkbaar niet zoveel op met de maatregelen en waant zich kogelvrij. Is heel 75+ nog niet aan de beurt geweest inmiddels?
pi_199120295
twitter


*O*
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 08:23:30 #88
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120306
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:22 schreef Nober het volgende:
[ twitter ]

*O*
Gefeliciteerd, kunnen de gekkies weer zeiken!
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199120309
Tja, mijn ouders zijn gisteren gevaccineerd en denken nu van God los te kunnen. Ik heb gezegd dat ze zich beter nog even een paar weken koest kunnen houden, maar helaas.
pi_199120311
quote:
7s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:50 schreef Gretzl het volgende:
Ik had eigenlijk wel verwacht dat gedurende de eindeloze 'lockdown' en de situatie die hier in NL maar niet verbeterd (hoge besmettingsdruk en volle ziekenhuizen sinds oktober) dat er steeds meer users zouden gaan inzien dat het C19 Red Team gewoon het gelijk aan hun zijde heeft. Het opvolgen van hun adviezen had 100% zeker tot betere resultaten geleid, voor zowel volksgezondheid als economie. Ze hadden het ook volledig juist door te stellen dat de mitigatiestrategie voor Nederland op de lange termijn veel schadelijker is dan het virus eerst plat te drukken en daarna met het juiste maatregelenpakket het reproductiegetal laag genoeg te houden.

Maar getuige de zoveelste user die de TT 'Red Team Out' gebruikt ben ik bang dat er nog steeds teveel FOK'ers zijn die hun kritiek op de verkeerde richten. Teleurstellend :'(
Ik zie er eerder het tegenovergestelde in, we zitten maanden in een "harde lockdown" zoals het red team wil, en nog helpt het geen zak.
pi_199120326
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik zie er eerder het tegenovergestelde in, we zitten maanden in een "harde lockdown" zoals het red team wil, en nog helpt het geen zak.
En toch hè, is het de afgelopen vier maanden tijdens de "harde lockdown" nooit zo rustig geweest als vorig jaar tijdens de intelligente lockdown.
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:29:13 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120338
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:26 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

En toch hè, is het de afgelopen vier maanden tijdens de "harde lockdown" nooit zo rustig geweest als vorig jaar tijdens de intelligente lockdown.
Rustig, waar precies? :?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Miss 200.000.000! vrijdag 23 april 2021 @ 08:29:20 #93
367000 roos94
pi_199120339
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:24 schreef SilverEyes het volgende:
Tja, mijn ouders zijn gisteren gevaccineerd en denken nu van God los te kunnen. Ik heb gezegd dat ze zich beter nog even een paar weken koest kunnen houden, maar helaas.
Direct rennend naar de parenclub?
pi_199120341
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 06:35 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ik vind het wel fascinerend al die interesse voor landen zoals Brazilië en India, terwijl het daar altijd al een shitzooi was. Een dooie meer of minder was nooit een probleem, enkel als het een rijk iemand betreft.

Zoals met alles tegenwoordig, alleen de corona teller telt.
In heel India wonen 2x zoveel mensen als in europa,in new delhi wonen 22 miljoen mensen.
In europa is er ook wel een keer een ziekenhuis vol geweest.
pi_199120344
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:24 schreef SilverEyes het volgende:
Tja, mijn ouders zijn gisteren gevaccineerd en denken nu van God los te kunnen. Ik heb gezegd dat ze zich beter nog even een paar weken koest kunnen houden, maar helaas.
Hier ook, mijn pa is 80, en hij en zijn hele vriendenkring gaat weer hun zalige gang, meer mensen over de vloer dan ik ooit heb gehad. Tja, wat moet je ermee. Kan een keer waarschuwen maar dan houdt het ook wel op.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199120345
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Rustig, waar precies? :?
Nou nergens dus, dat is ook mijn punt :D
pi_199120370
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:29 schreef josja het volgende:

[..]

Hier ook, mijn pa is 80, en hij en zijn hele vriendenkring gaat weer hun zalige gang, meer mensen over de vloer dan ik ooit heb gehad. Tja, wat moet je ermee. Kan een keer waarschuwen maar dan houdt het ook wel op.
Misschien hebben we wel met de VaccinPretPiek te maken. Mensen die zijn gevaccineerd maar zich te vroeg losbandig gaan gedragen en hierdoor juist besmet raken!
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 08:34:02 #98
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120371
Daarom zijn de besmettingen ook een stuk hoger, mensen hebben geen zin om zich aan de maatregelen te houden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:35:53 #99
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120380
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:29 schreef SilverEyes het volgende:

[..]

Nou nergens dus, dat is ook mijn punt :D
Oh wacht, ik las m verkeerd om _O-

Ik dacht al, wat? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:40:21 #100
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199120405
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:54 schreef popje het volgende:
Oh God bij Op1 zit Jan Kluytmans weer te oreren over nieuwe varianten in het najaar en vaccins die daar niet tegen beschermen...
Daar zat ik naar te kijken ja. Hij had best een goed verhaal maar toen heb ik hem serieus uitgezet toen ie daarover begon :D
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:41:37 #101
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199120413
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:32 schreef trein2000 het volgende:

De plaatselijke boekhandel mag 2 klanten binnen laten. Maar bij de Gele Grootgrutter is het hutjemutje vol. Dat helpt bepaald niet. Is veruit de grootste samenkomst die dag in dag uit doorgaat.
Je snapt toch wel waarom daar dat onderscheid is?
pi_199120426
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:15 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

DIe mensen zouden toch allemaal al gevaccineerd moeten zijn? Of nog steeds niet? Of weigeraars?
De laatsen zijn net geweest. Hoop weigeraars tussen en ramadan.

Wil niet op de zaken vooruit lopen, maar het zou mij niet verbazen als er een verband is tussen de weigeraars en de Ramadan.
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 08:44:32 #103
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120433
Als de supermarkten dicht worden gegooid krijg je Libanese taferelen. Ik snap dat het misschien meer besmettingen oplevert, al schijnt dat feitelijk nog wel mee te vallen. Maar je kunt moeilijk de supermarkten dicht knallen.

Bovendien is het nogal raar om vervolgens te zeggen 'ja dan mag ook gewoon iedereen vrij winkelen in het Zweeds gehaktballenwarenhuis, laat het vee maar binnen", dat is toch een stukje minder belangrijk.

Ik vind die afweging uiterst redelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:44:37 #104
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120434
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

De laatsen zijn net geweest. Hoop weigeraars tussen en ramadan.

Wil niet op de zaken vooruit lopen, maar het zou mij niet verbazen als er een verband is tussen de weigeraars en de Ramadan.
Die groepen zijn helemaal niet net geweest

Die zijn net gestart, dat is wat anders
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199120440
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 06:30 schreef Erno-BE het volgende:
Wat was er mis mee om al eind juli/begin augustus in te grijpen in plaats van in de loop van september? Het was gewoon echt geen goed idee geweest om mensen naar landen te reizen met totaal andere coronaregels of andere interpretatie van coronaregels dan Nederland, zoals Spanje.
Wat daar mis mee is om al eind juli/begin augustus in te grijpen ??
Jij gunt mensen echt geen normaal leven he ?
Helemaal geobsedeerd door het virus
Kom uit die angstpsychose kerel !, het is geen vliegende ebola
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:00 schreef Gretzl het volgende:
Een groot deel van de reaguurders hier is al bijna driekwart jaar boos op het C19 Red Team, maar als je dan vraagt wat er mis is met hun adviezen braken ze alleen maar drogredenen uit.
Nee, JIJ vindt dat de commentaren op het RedTeam drogredenen zijn

Maar de methode van RedTeam met de door hen gewenste uitkomst is nog nergens gelukt in Europa, alleen in een paar Aziatische landen en afgelegen eilandstaten
Dat moet je toch te denken geven ?
In Italie, Spanje, Frankrijk, UK hadden ze snoeiharde lockdowns vorig jaar, en nu nog steeds, en nog bereikten ze niet de door RedTeam voorspelde resultaten
Maar laat mij raden, volgens jou was hun lockdown dan weer net niet goed genoeg he ?
Maar je kunt landen nu eenmaal niet maandenlang hermetisch afsluiten, dat is economische zelfmoord

Hoe moet dat met die fabrieken, raffinaderijen, havencomplexen etc als je iedereen thuis laat zitten ?
Dat negeer je telkens of je bagatelliseert het

Dat "Hammer and the Dance" waar Red Team mee dweept, dat is bedacht door Tomas Pueyo, een Franse ingenieur, en gepubliceerd op Medium.com. Die man is GEEN viroloog
Alle landen die het volgens hem goed deden in de 1e golf, die kregen in het najaar ook te maken met een fikse 2e golf
En zijn doemscenario`s voor Zweden zijn nooit uitgekomen...

[ Bericht 5% gewijzigd door bluemoon23 op 23-04-2021 09:31:52 ]
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:45:30 #106
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_199120442
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind die afweging uiterst redelijk.
Ik ook. Wellicht is dat gewoon als geaccepteerd risico afgewogen.
pi_199120444
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Die groepen zijn helemaal niet net geweest

Die zijn net gestart, dat is wat anders
Alles boven de 70 had al geweest moeten zijn toch? Mijn vader is 69 zonder onderliggende aandoening en is nu 1,5 week geleden gevaccineerd. Wellicht is niet iedereen geweest, maar net gestart lijkt mij ook niet.

Edit: Er zit natuurlijk wel een aantal dagen/weken tussen het moment van besmetting en op de IC terecht komen. Maar het zou nu toch langzamerhand wel moeten gaan dalen mits veel mensen zich hebben laten vaccineren.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 08:47:39 #108
5428 crew  miss_sly
pi_199120452
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

De laatsen zijn net geweest. Hoop weigeraars tussen en ramadan.

Wil niet op de zaken vooruit lopen, maar het zou mij niet verbazen als er een verband is tussen de weigeraars en de Ramadan.
Welke laatsten zijn net geweest?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199120466
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:45 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Alles boven de 70 had al geweest moeten zijn toch? Mijn vader is 69 zonder onderliggende aandoening en is nu 1,5 week geleden gevaccineerd. Wellicht is niet iedereen geweest, maar net gestart lijkt mij ook niet.
Begin april is pas echt vaart gemaakt met de groep 70-79. Het duurt ongeveer twee weken voordat een prik maximaal effectief is, het duurt twee weken voordat een besmetting een IC-opname wordt. De ziekenhuiscijfers lopen dus sterk achter op het moment van prikken. Hierom wordt eind april/begin mei pas een daling verwacht.
pi_199120475
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:49 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Begin april is pas echt vaart gemaakt met de groep 70-79. Het duurt ongeveer twee weken voordat een prik maximaal effectief is, het duurt twee weken voordat een besmetting een IC-opname wordt. De ziekenhuiscijfers lopen dus sterk achter op het moment van prikken. Hierom wordt eind april/begin mei pas een daling verwacht.
Ja, heb net mijn reactie aangepast. Heb je helemaal gelijk in.
pi_199120487
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:37 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Wim Voermans maakt hier een punt dat stof tot nadenken geeft.

Moeten die test bewijzen niet in een aparte wet? Enerzijds ben ik het wel met hem eens. Anderzijds, zo’n wet heeft de potentie om heel lang door te etteren. Het gewoon in de coronawet houden kan er voor zorgen dat het sneller uitwerkt.
Er is zo'n citaat van iemand dat iets zegt van "nothing is as permanent as temporary laws" oid.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199120518
3-2-1. Dag J&J.

https://www.telegraaf.nl/(...)coronavaccin-janssen

De druk wordt opgevoerd door de media.Alles voor de clicks.
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:01:17 #113
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199120606
Ook leuk voor alle COR-ianen die toch tijd genoeg hebben: F&F / In Venlo: dappere duif bouwt nest naast slechtvalk
pi_199120626
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:54 schreef aartstyle het volgende:
3-2-1. Dag J&J.

https://www.telegraaf.nl/(...)coronavaccin-janssen

De druk wordt opgevoerd door de media.Alles voor de clicks.
Jazeker, 1 sterfgeval en de bangmakerij begint weer hoor. Helaas blijken er een hoop mensen gevoelig te zijn voor dit soort doemverhalen.
pi_199120634
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 06:35 schreef Jed1Gam het volgende:
Ik vind het wel fascinerend al die interesse voor landen zoals Brazilië en India, terwijl het daar altijd al een shitzooi was. Een dooie meer of minder was nooit een probleem, enkel als het een rijk iemand betreft.

Zoals met alles tegenwoordig, alleen de corona teller telt.
Precies, het was al nooit een feestje om in een Braziliaans of Indiaas ziekenhuis te belanden
Veel corruptie in Brazilie, medische apparatuur en hulpmiddelen worden doorverkocht
Artikel uit 2018 over de onder gefinancierde klinieken in Brazilie
https://www.dw.com/en/bra(...)flounders/a-45480379

Maar nu maken mensen zich opeens druk over de gezondheidszorg in Brazilie en India, want oeh Corona :')
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Eerlijk, ik dacht dat India vorig jaar maart al fucked zou zijn. Grootste land wat betreft inwoners, samen met China, maar veel viezer en ongeorganiseerd dan China natuurlijk.

Echter viel het enorm mee. Er gingen zelfs al artikelen rond vorig jaar zomer dat steden als Delhi al meer dan 50% antistoffen had. Het leek dus enorm mee te vallen.

Dus wat er precies aan de hand is snap ik niet helemaal. Waarom is het opeens nu zo'n bende en vorig jaar niet? Ik zie nog geen bewijs dat die nieuwe variant nou zoveel besmettelijker is.
Vorig jaar zou het toch ook zo`n ramp worden voor Afrika met Corona ?
Daar hebben ze amper door dat er een pandemie is....
De economische gevolgen en de lockdown, ja DAAR hebben ze wel last van
Die landen hebben een heel jonge bevolking, en we weten dat corona toch echt een oude mensenziekte is, uitzonderingen daar gelaten
Tuurlijk zal er wel een ziekenhuis in Kenia ofzo zijn, dat op een gegeven moment vol lag
Maar dat waren ze ook op sommige momenten in 2019, 2018, 2017, 2016 etc....

In Januari was er ook paniek over een Zuid Afrikaanse mutatie
Nou, zelfs in Zuid Afrika lachen ze daar nu om

En er was wel een iets strengere lockdown, maar dat stelde niet veel voor, restaurants en winkels waren nog gewoon open
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:04:07 #116
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199120638
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:54 schreef aartstyle het volgende:
3-2-1. Dag J&J.

https://www.telegraaf.nl/(...)coronavaccin-janssen

De druk wordt opgevoerd door de media.Alles voor de clicks.
Echt he.. door de media zitten we veel langer in deze shit.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 09:04:15 #117
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120641
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:54 schreef aartstyle het volgende:
3-2-1. Dag J&J.

https://www.telegraaf.nl/(...)coronavaccin-janssen

De druk wordt opgevoerd door de media.Alles voor de clicks.
In elkaar gezakt na de prik?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199120671
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
Als de supermarkten dicht worden gegooid krijg je Libanese taferelen. Ik snap dat het misschien meer besmettingen oplevert, al schijnt dat feitelijk nog wel mee te vallen. Maar je kunt moeilijk de supermarkten dicht knallen.

Bovendien is het nogal raar om vervolgens te zeggen 'ja dan mag ook gewoon iedereen vrij winkelen in het Zweeds gehaktballenwarenhuis, laat het vee maar binnen", dat is toch een stukje minder belangrijk.

Ik vind die afweging uiterst redelijk.
Ja joh, onbegrijpelijk dat daar een punt van gemaakt wordt.
Al kun je wel je vraagtekens zetten bij die enorme druktes in de supermarkten, daar had een scherper maximaal aantal bezoekers niet misstaan. Al was het maar voor de beeldvorming naar andere winkels.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199120674
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Echt he.. door de media zitten we veel langer in deze shit.
:').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199120695
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:04 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Echt he.. door de media zitten we veel langer in deze shit.
Als ze niks schrijven komt het wel op een wappie site die de MSM verwijt de vaccindoden te verzwijgen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:09:31 #121
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199120696
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Die groepen zijn helemaal niet net geweest

Die zijn net gestart, dat is wat anders
Inderdaad. Dat mensen onder de 70 een afspraak mogen gaan maken betekent dat mensen boven de 70 een afspraak hebben, niet dat ze al geprikt zijn.
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 09:10:27 #122
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120702
Ik ken mensen van boven de 85 die nog steeds niet geprikt zijn, zo duidelijk is het allemaal niet.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199120703
Ik heb mezelf ook voorgenomen om even een poosje geen Op1, Beau en dat soort shows te kijken. Ik word wat moe van de mediageilheid van bepaalde personen.
Strenge lockdown? Iedere avond gejank om versoepelingen.
Er komen iets van versoeplingen? Iedereen avond gejank dat het nog niet kan.
Ik kijk het journaal en klaar.
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:14:39 #124
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199120732
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:01 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

#FREERAPTORIX
Waarom is hij weg?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:16:40 #125
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199120755
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:').
Sterk!
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:16:57 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_199120758
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:14 schreef popje het volgende:

[..]

Waarom is hij weg?
Stokje om mee te slaan gegeven aan iemand
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_199120778
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als ze niks schrijven komt het wel op een wappie site die de MSM verwijt de vaccindoden te verzwijgen...
Het geeft ook aan hoe het met de mensheid is. Het wantrouwen is nog nooit zo groot geweest naar elkaar.

Het is tijd dat moedertje aarde even orde op zaken stelt en ons even flink gaat uitroeien.

Al vind ik alle fokkers natuurlijk geweldige mensen :)
pi_199120782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:24 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik zie er eerder het tegenovergestelde in, we zitten maanden in een "harde lockdown" zoals het red team wil, en nog helpt het geen zak.
Jij snapt niet hoe het bij de ZeroCovid groep werkt. Als de lockdown niet werkt ligt het eraan dat de lockdown niet goed is en strenger had gemoeten of de verkeerde was.
pi_199120783
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:14 schreef popje het volgende:

[..]

Waarom is hij weg?
Hij heeft blijkbaar een COR ban.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:50 schreef raptorix het volgende:

[..]

Geen idee , omdat ik een haatpost deed ten opzichte van Hugo?????????
Ik word fucking voor Pedofiel, dat kan allemaal, jammer maar helaas, @:danny wat wil je dan?
Maar goed, het is al langer duidelijk dat er een aantal crewleden (blauw én rood) hard bezig zijn om Fok zelf kapot te maken.
Ik hoor dat steeds meer om mij heen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_199120805
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:16 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Sterk!
Sorry.

hEt iS aLlEmAaL dE sChUlD vAn dE mEdIa
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199120870
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:09 schreef Wantie het volgende:

[..]

Als ze niks schrijven komt het wel op een wappie site die de MSM verwijt de vaccindoden te verzwijgen...
Ze brengen de vaccindoden niet eens als nieuws, ze melden dat er onderzoek komt naar aanleiding van die doden. Het is censuur als je dit niet brengt om zo maar niets negatiefs over vaccinaties te schrijven.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:28:53 #133
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199120873
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken mensen van boven de 85 die nog steeds niet geprikt zijn, zo duidelijk is het allemaal niet.
En die hebben ook nog geen enkele kans gehad om zich aan te melden?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199120893
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

En die hebben ook nog geen enkele kans gehad om zich aan te melden?
Iedereen geboren in of voor 1954 kan zich aanmelden, dus is pure nalatigheid als dat nog niet is gebeurd. Of onwetendheid natuurlijk.
pi_199120901
Vraag voor het FOK!OMT

Hoe werkt dit eigenlijk. Hoe kan de ene variant de ander "wegdrukken", of moet ik concluderen dat zonder de Britse variant, de klassieke variant al was "uitgedooft".

  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 09:32:03 #136
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:30 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Iedereen geboren in of voor 1954 kan zich aanmelden, dus is pure nalatigheid als dat nog niet is gebeurd. Of onwetendheid natuurlijk.
Of er zijn andere medische complicaties.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199120905
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:43 schreef aartstyle het volgende:

[..]

De laatsen zijn net geweest. Hoop weigeraars tussen en ramadan.

Wil niet op de zaken vooruit lopen, maar het zou mij niet verbazen als er een verband is tussen de weigeraars en de Ramadan.
Naja het is wel heel duidelijk dat alle cijfers weer flink omhoog lopen na het begin van de ramadan. We weten dat mensen met een migratieachtergrond een hoger risico lopen. Zou me ook niet verbazen als er een verband is. Ik zou heel graag statistieken willen zien over het aantal allochtonen in het ziekenhuis, maar helaas is dat door overmatige politieke correctheid niet eenvoudig. (Ik denk zelf aan een verband met vitamine D en donkere huidskleur en moskeebezoek zal ook niet helpen)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_199120907
In een verpleegtehuis in Kentucky is een uitbraak geweest. De meeste bewoners en verplegers waren gevaccineerd. Het virus was een mutatie en 86% had geen symptomen en 94% is er niet zo ziek van geworden dat ze naar het ziekenhuis moeste. Eigenlijk zoals we in veel trails gezien hebben van de mRNA vaccins.

twitter
pi_199120908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ze brengen de vaccindoden niet eens als nieuws, ze melden dat er onderzoek komt naar aanleiding van die doden. Het is censuur als je dit niet brengt om zo maar niets negatiefs over vaccinaties te schrijven.
het is natuurlijk een moeilijke afweging. Wanneer is iets nieuwswaardig. Corona is natuurlijk het onderwerp van deze tijd. Dus daar krijg je al snel nieuwsberichten over. Maar als er iemand overlijdt aan iets anders in amerika dan hoor je er niks over. Stel iemand zou overlijden aan trombose door de anti conceptie pil. Dan blijft de telegraaf stil. Nu pakken ze groot uit. Dat creeert onrust en dan straks lopen zeuren dat de overheid zijn communicatiestrategie omtrent de vaccins niet op orde hebben.

Kop had ook kunnen zijn. Aantal doden J&J ligt lager dan de anti conceptie pil.
pi_199120916
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:32 schreef ipa84 het volgende:
is een uitbraak geweest
Ehhh. Als iedereen gevaccineerd is, dan kan er toch geen sprake zijn van een uitbraak? :?

Of ben je wel drager van de ziekte en kan je dus ook doorgeven zonder symptomatisch te zijn?
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 09:33:40 #141
5428 crew  miss_sly
pi_199120917
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:32 schreef ipa84 het volgende:
In een verpleegtehuis in Kentucky is een uitbraak geweest. De meeste bewoners en verplegers waren gevaccineerd. Het virus was een mutatie en 86% had geen symptomen en 94% is er niet zo ziek van geworden dat ze naar het ziekenhuis moeste. Eigenlijk zoals we in veel trails gezien hebben van de mRNA vaccins.

[ twitter ]
Dit is wat we willen, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:35:49 #142
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_199120941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ken mensen van boven de 85 die nog steeds niet geprikt zijn, zo duidelijk is het allemaal niet.
Je hebt mensen die online savy zijn en oldskool mensen die 1. Op de brief willen wachten per se en 2. Samen met hun vaak jongere partner geprikt willen worden. Zogenaamd uit fatsoen maar onbewust vertragend en een groot risico nemend voor zichzelf en anderen.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 09:36:46 #143
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199120951
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je hebt mensen die online savy zijn en oldskool mensen die 1. Op de brief willen wachten per se en 2. Samen met hun vaak jongere partner geprikt willen worden. Zogenaamd uit fatsoen maar onbewust vertragend en een groot risico nemend voor zichzelf en anderen.
Technisch gezien kan iedereen ouder dan 1954 toch een afspraak maken nu? Of mogen bepaalde groepen daarvan niet?
pi_199120956
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:33 schreef zoost het volgende:

[..]

Ehhh. Als iedereen gevaccineerd is, dan kan er toch geen sprake zijn van een uitbraak? :?

Of ben je wel drager van de ziekte en kan je dus ook doorgeven zonder symptomatisch te zijn?
Misschien met een mutatie wel. Maar dat boeit natuurlijk niet als er voldoende gevaccineerd is.
pi_199120960
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:33 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is wat we willen, toch?
Klopt dit is gewoon een hele goeie score voor de vaccins zelfs bij de mutaties. We worden dood gegooid met de vaccins werken minder goed enzovoort. Maar dit soort onderzoeken tonen aan dat de vaccins gewoon perfect werken. Niet 100% maar dat wisten we al van te voren. Zolang nog niet genoeg mensen zijn gevaccineerd zal er toch nog veel virus circulatie zijn dus zal je af en toe ook een zwaar zieke/dode hebben onder de gevaccineerde mensen.
pi_199120968
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Gedwongen vakantie :(
:D
pi_199120972
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:44 schreef Mexicanobakker het volgende:Als de supermarkten dicht worden gegooid krijg je Libanese taferelen. Ik snap dat het misschien meer besmettingen oplevert, al schijnt dat feitelijk nog wel mee te vallen. Maar je kunt moeilijk de supermarkten dicht knallen.

Bovendien is het nogal raar om vervolgens te zeggen 'ja dan mag ook gewoon iedereen vrij winkelen in het Zweeds gehaktballenwarenhuis, laat het vee maar binnen", dat is toch een stukje minder belangrijk.

Ik vind die afweging uiterst redelijk.
Nee, die afweging is helemaal niet redelijk
De overheid heeft niet te bepalen welke winkel wel/niet essentieel is, en de niet-essentiele winkel verplicht sluiten met amper compensatie
Dat is gewoon misdadig

De winkels gingen dicht in December door de beelden van Black Friday en volle winkelstraten in het nieuws
Een paar burgemeesters gooiden uit paniek de winkels dicht, een beslissing waarvoor ze wat mij betreft uit het ambt ontzet hadden moeten worden.....
En toen moesten de winkels dicht, maar het bewijs dat winkelen voor meer besmettingen zorgde was flinterdun of niet bestaand
Toegepast beleid is er niet
Waarom moet een schoenenwinkel in Schubbekutteveen maandenlang dicht, omdat het met Black Friday "te druk" was in de Koopgoot en de Kalverstraat ?, dat slaat toch nergens op ?

[ Bericht 0% gewijzigd door bluemoon23 op 23-04-2021 10:06:53 ]
pi_199120977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:32 schreef aartstyle het volgende:

[..]

het is natuurlijk een moeilijke afweging. Wanneer is iets nieuwswaardig. Corona is natuurlijk het onderwerp van deze tijd. Dus daar krijg je al snel nieuwsberichten over. Maar als er iemand overlijdt aan iets anders in amerika dan hoor je er niks over. Stel iemand zou overlijden aan trombose door de anti conceptie pil. Dan blijft de telegraaf stil. Nu pakken ze groot uit. Dat creeert onrust en dan straks lopen zeuren dat de overheid zijn communicatiestrategie omtrent de vaccins niet op orde hebben.

Kop had ook kunnen zijn. Aantal doden J&J ligt lager dan de anti conceptie pil.
Vind er echt weinig moeilijk aan. Je geeft het zelf al aan, corona is hét onderwerp van deze tijd en dus bericht je daar meer over dan andere onderwerpen omdat het meer mensen aangaat. Die kop die je voorstelt is trouwens behoorlijk suggestief ;).

En ze pakken groot uit? Het is een stukje op hun dagelijks liveblog.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199120982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Technisch gezien kan iedereen ouder dan 1954 toch een afspraak maken nu? Of mogen bepaalde groepen daarvan niet?
Maar niet iedereen kan naar een priklocatie dus moet door de HA geprikt worden en misschien ook wel thuis dus niet bij de HA
We have far more in common than that which devides us..
pi_199120983
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:35 schreef Mishu het volgende:

[..]

Je hebt mensen die online savy zijn en oldskool mensen die 1. Op de brief willen wachten per se en 2. Samen met hun vaak jongere partner geprikt willen worden. Zogenaamd uit fatsoen maar onbewust vertragend en een groot risico nemend voor zichzelf en anderen.
Ik breng mijn oma van 80 morgen. Ze is niet mobiel en de huisarts zou komen voor een prik maar niks gehoord.

Haar broer van 86 weigert het gewoon. Due mebsen heb je er ook tussen helaas.
pi_199120985
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

En die hebben ook nog geen enkele kans gehad om zich aan te melden?
Dan moet dat call center wel werken. Mijn vader (70+) heeft al drie afspraken gemaakt en die zijn elke keer om onduidelijke redenen gecanceld. Hij heeft nu een vierde staan. Het loopt daar niet altijd even lekker.
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 09:39:32 #152
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199120992
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:38 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, die afweging is helemaal niet redelijk
De overheid heeft niet te bepalen welke winkel wel/niet essentieel is, en de niet-essentiele winkel verplicht sluiten met amper compensatie
Dat is gewoon misdadig

De winkels gingen dicht in December door de beelden van Black Friday en volle winkelstraten in het nieuws
Een paar burgemeesters gooiden uit paniek de winkels dicht, een beslissing waarvoor ze wat mij betreft uit het ambt ontzet hadden moeten worden.....
En toen moesten de winkels dicht, maar het bewijs dat winkelen voor meer besmettingen zorgde was flinterdun of niet bestaand
Toegepast beleid is er niet
Waarom moet een schoenenwinkel in Schubbekutteveen maandenlang dicht, omdat het met Black Friday druk was in de Koopgoot en de Kalverstraat ?, dat slaat toch nergens op ?
Omdat dat makkelijker te verkopen is en wettelijk juist prima te regelen, ja dat de chocolaterie niet dichtgaat is misschien lullig, maar het onderscheid tussen food en non-food is echt overduidelijk.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 09:40:19 #153
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199121003
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:38 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Maar niet iedereen kan naar een priklocatie dus moet door de HA geprikt worden en misschien ook wel thuis dus niet bij de HA
Gaat het dan om ouderen die niet-mobiel zijn maar wel thuiswonen?
pi_199121005
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:39 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dan moet dat call center wel werken. Mijn vader (70+) heeft al drie afspraken gemaakt en die zijn elke keer om onduidelijke redenen gecanceld. Hij heeft nu een vierde staan. Het loopt daar niet altijd even lekker.
Dat is wel echt demotiverend man (vrouw)
pi_199121112
twitter



twitter
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199121116
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:40 schreef Momo het volgende:

[..]

Gaat het dan om ouderen die niet-mobiel zijn maar wel thuiswonen?
Grote kans. Er zijn mensen die je liever niet achter het stuur zet, ook niet voor een vaccinatie (mijn vader was er zo één, die had ik liever achter op de fiets gebracht dan dat hij zelf zou rijden).
En er zijn natuurlijk mensen die thuis wonen en geen auto (meer) hebben.
Mijn ene priklokatie is 30 minuten fietsen (heuvel op) of 40 minuten met OV (zelfde plaats) en dan 1,4 km lopen van bushalte naar locatie) en de ander is 15 km verderop (gelukkig brengt een vriendin mij)
Maar dat kan niet iedereen
We have far more in common than that which devides us..
pi_199121133
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:Omdat dat makkelijker te verkopen is en wettelijk juist prima te regelen, ja dat de chocolaterie niet dichtgaat is misschien lullig, maar het onderscheid tussen food en non-food is echt overduidelijk.
Je hoeft niets te "verkopen" als overheid waarom winkels dicht moeten, en al helemaal niets wettelijk te regelen
De overheid moet niet bepalen of winkels dicht moeten met amper compensatie
Daarmee zijn ze hun boekje ver te buiten gegaan

Veel mensen zijn vergeten dat er bij de eerste lockdown in Maart/April/Mei 2020 de winkels helemaal niet verplicht dicht moesten, die mochten gewoon open blijven
Sommigen gingen vrijwillig een paar weken dicht, maar dat was uit paniek omdat ze dachten dat vliegende ebola eraan kwam
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:53:20 #158
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199121140
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:51 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ][ twitter ]

Zul je zien dat ze testuitslagen door elkaar halen oid :')

@Caland
pi_199121155
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 06:30 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Wat was er mis mee om al eind juli/begin augustus in te grijpen in plaats van in de loop van september? Het was gewoon echt geen goed idee geweest om mensen naar landen te reizen met totaal andere coronaregels of andere interpretatie van coronaregels dan Nederland, zoals Spanje.
Bij dat reizen had ik inderdaad ook mijn bedenkingen. Wat niet wil zeggen dat dit de adviezen van het redteam relevanter maakt. Als je 1000 dingen roept, roep je ook wel eens iets zinnigs. Als ik iedere dag, met de rolluiken nog dicht, roep het gaat regenen, dan heb ik ook af en toe gelijk. Dat heet geluk, geen kennis en kunde.
pi_199121197
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:51 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Als Hugo niet zo krenterig was geweest en voor een dubbeltje op de eerste rang had willen zitten, hadden wij een goed systeem kunnen opzetten. Ow nee, wacht....... Wij hebben 1 miljard uitgegeven.
pi_199121208
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:51 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Gewoon nog een miljard extra overmaken aan deze toko :)
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:01:29 #162
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199121210
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:36 schreef Momo het volgende:

[..]

Technisch gezien kan iedereen ouder dan 1954 toch een afspraak maken nu? Of mogen bepaalde groepen daarvan niet?
In principe krijg je een lijst met vragen die je allemaal met nee dient te beantwoorden.

Kan best zijn dat als je een ja invult (bv. inzake een medische conditie) dat je dan niet gelijk voor een afspraak kan worden ingepland.

Maar inderdaad kan iedereen zich van 1954 en ouder een afspraak proberen te maken.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 10:01:56 #163
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199121214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:52 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je hoeft niets te "verkopen" als overheid waarom winkels dicht moeten, en al helemaal niets wettelijk te regelen
De overheid moet niet bepalen of winkels dicht moeten met amper compensatie
Daarmee zijn ze hun boekje ver te buiten gegaan

Veel mensen zijn vergeten dat er bij de eerste lockdown in Maart/April/Mei 2020 de winkels helemaal niet verplicht dicht moesten, die mochten gewoon open blijven
Sommigen gingen vrijwillig een paar weken dicht, maar dat was uit paniek omdat ze dachten dat vliegende ebola eraan kwam
De overheid moet ervoor zorgen dat de volksgezondheid gewaarborgd wordt en dient daarvoor relevante maatregelen te nemen. Daar hoort ook verplichte winkelsluiting bij.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:04:04 #164
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199121227
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

In principe krijg je een lijst met vragen die je allemaal met nee dient te beantwoorden.

Kan best zijn dat als je een ja invult (bv. inzake een medische conditie) dat je dan niet gelijk voor een afspraak kan worden ingepland.

Maar inderdaad kan iedereen zich van 1954 en ouder een afspraak proberen te maken.
En toch die mensen die dan ja invullen bij bepaalde medische condities zijn wel weer vaak hoge risico groepen...
pi_199121239
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

In principe krijg je een lijst met vragen die je allemaal met nee dient te beantwoorden.

Kan best zijn dat als je een ja invult (bv. inzake een medische conditie) dat je dan niet gelijk voor een afspraak kan worden ingepland.

Maar inderdaad kan iedereen zich van 1954 en ouder een afspraak proberen te maken.
Die lijst vul je toch pas in als je een afspraak hebt en wordt daar bekeken, tijdens de afspraak. Staat los van het maken van een afspraak. Dat was tenminste een aantal weken geleden zo toen mijn opa aan de beurt was.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:06:57 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199121250
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Die lijst vul je toch pas in als je een afspraak hebt en wordt daar bekeken, tijdens de afspraak. Staat los van het maken van een afspraak. Dat was tenminste een aantal weken geleden zo toen mijn opa aan de beurt was.
Klopt, gezondheidsverklaring die je mee dient te nemen naar je afspraak.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:08:05 #167
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199121255
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:04 schreef Momo het volgende:

[..]

En toch die mensen die dan ja invullen bij bepaalde medische condities zijn wel weer vaak hoge risico groepen...
Zeg ook niet dat ik weet wat er gebeurd als je een aantal keer ja invult.

En want andere mensen ook zeggen, en wat het vooral zal zijn, is dat de afstand naar de locatie vrij ver zal zijn.

Bij ons in de stad zit de locatie ook helemaal in een uithoek van de stad. Het is dat ik toevallig een tijdje daar in de buurt heb gewerkt. Denk dat de overheid daar ook beter op had kunnen inspelen.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199121260
Corona-uitbraak Ommelander Ziekenhuis: één patiënt overleden (update)
https://www.rtvnoord.nl/n(...)ent-overleden-update

quote:
In de afgelopen dagen zijn zeker negen patiënten en tien medewerkers van het OZG positief getest op het coronavirus. En dat 'ondanks alle hygiënemaatregelen, zoals handhygiëne, afstand houden en het dragen van een mondneusmasker', schrijft het ziekenhuis in een persverklaring.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:09:53 #169
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199121268
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:05 schreef maan_man het volgende:

[..]

Die lijst vul je toch pas in als je een afspraak hebt en wordt daar bekeken, tijdens de afspraak. Staat los van het maken van een afspraak. Dat was tenminste een aantal weken geleden zo toen mijn opa aan de beurt was.
Nee, als je de afspraak maakt krijg je ook een stel vragen.

Daarna krijg je inderdaad de gezondheidsverklaring die je in principe in geprinte vorm mee dient te nemen (ingevuld) naar de afspraak.

En de bevestigingen van beide afspraken via de mail.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:10:09 #170
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199121271
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:31 schreef zoost het volgende:
Vraag voor het FOK!OMT

Hoe werkt dit eigenlijk. Hoe kan de ene variant de ander "wegdrukken", of moet ik concluderen dat zonder de Britse variant, de klassieke variant al was "uitgedooft".

[ afbeelding ]
Door beleid en weerstand opbouw kun je ervoor zorgen dat een variant een lagere R heeft dan een andere variant die beter bestand is tegen de weerstandsopbouw of zich makkelijker laat verspreiden.

Als de ene variant 90% van de besmettingen veroorzaakt met een R van 1, zal dat bij 1000 besmettingen op 900 blijven in de volgende cyclus.
De 100 besmettingen van de andere variant, en laten we die voor het gemak een R van 2 geven, zijn in de cyclus erna gestegen tot 200.

Nog een cyclus verder 900 om 400, en nog een 900 om 800, en nog een 900 om 1600, en nog eentje dan 900 om 3200.

Qua aandeel is de besmettelijker variant aan het stijgen van 10% > 18% > 30% > 475 > 64% > 78%

Voor het uitdoven geld nog een andere parameter en dat is de besmetbare populatie, als er al een besmetting is met de ene variant dan valt die persoon uit de poule van de besmetbaren en kan niet meer met de oude variant worden besmet. Zodoende wordt de poel voor een oude variant steeds kleiner en kan daarin steeds slechter gedijen.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:10:49 #171
5428 crew  miss_sly
pi_199121276
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:32 schreef aartstyle het volgende:

[..]

het is natuurlijk een moeilijke afweging. Wanneer is iets nieuwswaardig. Corona is natuurlijk het onderwerp van deze tijd. Dus daar krijg je al snel nieuwsberichten over. Maar als er iemand overlijdt aan iets anders in amerika dan hoor je er niks over. Stel iemand zou overlijden aan trombose door de anti conceptie pil. Dan blijft de telegraaf stil. Nu pakken ze groot uit. Dat creeert onrust en dan straks lopen zeuren dat de overheid zijn communicatiestrategie omtrent de vaccins niet op orde hebben.

Kop had ook kunnen zijn. Aantal doden J&J ligt lager dan de anti conceptie pil.
De pil is al decennialang in gebruik. De risico's daarvan zijn inmiddels steeds meer bekend. Ook daarover zijn berichten geweest toen duidelijk werd dat gebruikers een groter risico op trombose hadden, en toen er overlijdens waren na gebruik, bijvoorbeeld van de Diane pil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121292
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:51 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Grote kans. Er zijn mensen die je liever niet achter het stuur zet, ook niet voor een vaccinatie (mijn vader was er zo één, die had ik liever achter op de fiets gebracht dan dat hij zelf zou rijden).
En er zijn natuurlijk mensen die thuis wonen en geen auto (meer) hebben.
Mijn ene priklokatie is 30 minuten fietsen (heuvel op) of 40 minuten met OV (zelfde plaats) en dan 1,4 km lopen van bushalte naar locatie) en de ander is 15 km verderop (gelukkig brengt een vriendin mij)
Maar dat kan niet iedereen
Ik had als overheid iedereen gratis een taxi-ritje gegeven voor de prikken voor dit soort toestanden, 50 euro x 10 miljoen Nederlanders x 2 ritten is slechts 1 miljard.

Hebben die taxi-chauffeurs ook wat te doen. :7
pi_199121298
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
En want andere mensen ook zeggen, en wat het vooral zal zijn, is dat de afstand naar de locatie vrij ver zal zijn.

Bij ons in de stad zit de locatie ook helemaal in een uithoek van de stad. Het is dat ik toevallig een tijdje daar in de buurt heb gewerkt. Denk dat de overheid daar ook beter op had kunnen inspelen.
Dat gezeur over spreiding wordt ook wel een beetje vermoeiend hoor. Je moet verdomme één prik halen om weer een normaal leven te kunnen leiden en dan is het al onoverkomelijk als je naar een andere plek in de stad moet reizen. Ja goed, dan gewoon niet.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:13:21 #174
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199121300
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:12 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik had als overheid iedereen gratis een taxi-ritje gegeven voor de prikken voor dit soort toestanden, 50 euro x 10 miljoen Nederlanders x 2 ritten is slechts 1 miljard.

Hebben die taxi-chauffeurs ook wat te doen. :7
Een gratis setje mondmaskers voor elk huishouden was al te veel gevraagd.
pi_199121304
quote:
85s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat gezeur over spreiding wordt ook wel een beetje vermoeiend hoor. Je moet verdomme één prik halen om weer een normaal leven te kunnen leiden en dan is het al onoverkomelijk als je naar een andere plek in de stad moet reizen. Ja goed, dan gewoon niet.
Vind ik ook, maar ik kom uit een familie die overal woont. En daarom zijn zowel ouders als schoonouders bereid om te rijden.

Er zijn ook zat Nederlanders die een autoritje van 30km al heel ver vinden.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:14:20 #176
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121308
quote:
85s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat gezeur over spreiding wordt ook wel een beetje vermoeiend hoor. Je moet verdomme één prik halen om weer een normaal leven te kunnen leiden en dan is het al onoverkomelijk als je naar een andere plek in de stad moet reizen. Ja goed, dan gewoon niet.
Inderdaad.

Voor een nieuwe keuken rijden we zo anderhalf uur naar Waalwijk, maar om een half uur/uur in de auto te moeten zitten om in principe je eigen leven te redden en de wereld is te klein :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199121315
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:06 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Klopt, gezondheidsverklaring die je mee dient te nemen naar je afspraak.
Nee, als je digitaal een afspraak wilt maken krijg je eerst een aantal vragen te beantwoorden. Grotendeels de standaard vragen I(koorts gehad, corona gehad e,d,) maar voor de huidige leeftijdsgroep belangrijk: trombosedienst. Als je daar ja op antwoord kun je geen digitale afspraak maken, maar moet je gaan bellen. Dan krijg je over trombose alleen de vraag hoe hoog je INR is, dat mag maximaal 3,5 zijn voor de vaccinatie. Als het lager is kan telefonisch een afspraak gemaakt worden.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:15:36 #178
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199121326
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:54 schreef aartstyle het volgende:
3-2-1. Dag J&J.

https://www.telegraaf.nl/(...)coronavaccin-janssen

De druk wordt opgevoerd door de media.Alles voor de clicks.
Dat de media dit naar buiten brengt is logisch; anders gaat het richting censuur.

Ik hoop alleen niet dat we hierdoor weer op pauze moeten drukken; die extra vertraging kunnen we niet gebruiken. De cijfers zijn nog steeds minimaal imo.

Dat wil niet zeggen dat ze moeten stoppen met hun onderzoeken. Moeten ze vooral mee doorgaan, want iedereen verdiend de volledige informatie. Maar in de tussentijd gewoon doorprikken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:16:44 #179
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_199121337
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:14 schreef diedrick het volgende:

[..]

Nee, als je digitaal een afspraak wilt maken krijg je eerst een aantal vragen te beantwoorden. Grotendeels de standaard vragen I(koorts gehad, corona gehad e,d,) maar voor de huidige leeftijdsgroep belangrijk: trombosedienst. Als je daar ja op antwoord kun je geen digitale afspraak maken, maar moet je gaan bellen. Dan krijg je over trombose alleen de vraag hoe hoog je INR is, dat mag maximaal 3,5 zijn voor de vaccinatie. Als het lager is kan telefonisch een afspraak gemaakt worden.
Ah okee.

Ik heb voor mijn ma de afspraak gemaakt, maar die heeft geen tromboseverleden dus dat was verder geen punt.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:17:19 #180
5428 crew  miss_sly
pi_199121343
quote:
85s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat gezeur over spreiding wordt ook wel een beetje vermoeiend hoor. Je moet verdomme één prik halen om weer een normaal leven te kunnen leiden en dan is het al onoverkomelijk als je naar een andere plek in de stad moet reizen. Ja goed, dan gewoon niet.
Dat vind ik echt te simpel.
Mijn vader staat te boek als mobiele thuiswonende, maar is echt niet mobiel genoeg om naar de naastgelegen stad te reizen om daar gevaccineerd te worden. En zo zijn er veel ouderen. Faciliteer op z'n minst voor iedereen die geen familie heeft om mee te gaan dat ze gratis met de taxi kunnen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:03 #181
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199121352
quote:
85s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat gezeur over spreiding wordt ook wel een beetje vermoeiend hoor. Je moet verdomme één prik halen om weer een normaal leven te kunnen leiden en dan is het al onoverkomelijk als je naar een andere plek in de stad moet reizen. Ja goed, dan gewoon niet.
Tja, niet iedereen is mobiel genoeg (en heeft familie) om er dan te komen.

In veel gevallen is de huisarts om de hoek.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:56 #182
5428 crew  miss_sly
pi_199121361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:14 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Inderdaad.

Voor een nieuwe keuken rijden we zo anderhalf uur naar Waalwijk, maar om een half uur/uur in de auto te moeten zitten om in principe je eigen leven te redden en de wereld is te klein :')
Waar is de wereld nou weer te klein? Vind je zelf niet dat je een tikkeltje overdrijft?

Er wordt alleen opgemerkt dat het niet voor iedereen even eenvoudig is om te reizen naar een vaccinatielokatie. Dat lijkt me op zich ook eigenlijk best te verwachten, als je naar de groep kijkt waar het over gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121362
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:12 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik had als overheid iedereen gratis een taxi-ritje gegeven voor de prikken voor dit soort toestanden, 50 euro x 10 miljoen Nederlanders x 2 ritten is slechts 1 miljard.

Hebben die taxi-chauffeurs ook wat te doen. :7
In mijn gemeente en een groot aantal omliggende gemeenten wordt al voorzien in taxivervoer als je mensen zelf niet in vervoer kunnen voorzien.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:21:53 #184
5428 crew  miss_sly
pi_199121389
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:19 schreef maan_man het volgende:

[..]

In mijn gemeente en een groot aantal omliggende gemeenten wordt al voorzien in taxivervoer als je mensen zelf niet in vervoer kunnen voorzien.
Dat is heel netjes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121411
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:17 schreef miss_sly het volgende:
Dat vind ik echt te simpel.
Mijn vader staat te boek als mobiele thuiswonende, maar is echt niet mobiel genoeg om naar de naastgelegen stad te reizen om daar gevaccineerd te worden. En zo zijn er veel ouderen. Faciliteer op z'n minst voor iedereen die geen familie heeft om mee te gaan dat ze gratis met de taxi kunnen.
De mensen die én geen ondersteuning meer hebben én onvoldoende financiële middelen om zelf een taxi te betalen zijn natuurlijk wel een vrij kleine subgroep, maar ook daar is hulp voor. Door veel gemeentes, door particuliere initiatieven en in het uiterste geval kan je het landelijk nummer bellen en word je thuis geprikt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199121423
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:10 schreef zalkc het volgende:

[..]

Door beleid en weerstand opbouw kun je ervoor zorgen dat een variant een lagere R heeft dan een andere variant die beter bestand is tegen de weerstandsopbouw of zich makkelijker laat verspreiden.

Als de ene variant 90% van de besmettingen veroorzaakt met een R van 1, zal dat bij 1000 besmettingen op 900 blijven in de volgende cyclus.
De 100 besmettingen van de andere variant, en laten we die voor het gemak een R van 2 geven, zijn in de cyclus erna gestegen tot 200.

Nog een cyclus verder 900 om 400, en nog een 900 om 800, en nog een 900 om 1600, en nog eentje dan 900 om 3200.

Qua aandeel is de besmettelijker variant aan het stijgen van 10% > 18% > 30% > 475 > 64% > 78%

Voor het uitdoven geld nog een andere parameter en dat is de besmetbare populatie, als er al een besmetting is met de ene variant dan valt die persoon uit de poule van de besmetbaren en kan niet meer met de oude variant worden besmet. Zodoende wordt de poel voor een oude variant steeds kleiner en kan daarin steeds slechter gedijen.
Dank je voor je uitgebreide antwoord.

Dus als ik het goed begrijp dat ga je uit van de volgende aannames:

1. Zonder Britse / ZA / Brazil variant hadden we het virus er al onder gekregen.
2. Als je variant A hebt gehad ben je niet immuun voor variant B.

Aanname 2 klopt volgens dit artikel niet. Waarbij ze stellen dat als je immuun bent, je ook immuun bent voor de Britse en ZA variant.

https://science.sciencemag.org/content/371/6529/eabf4063
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:25:25 #187
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121430
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:51 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Wat een drama, die hele testsamenleving moet er helemaal niet komen en dat wetsvoorstel al helemaal niet. Hoogstens voor grote events maar niet voor eten in een restaurant
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199121439
Ik heb het coronadebat zelf niet gezien, dus ik moest hier wel even om lachen. Dat gezicht van Hugo wanneer Caroline naar de microfoon stapt _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)dat-u-dat-terugneemt
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:26:57 #189
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121444
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waar is de wereld nou weer te klein? Vind je zelf niet dat je een tikkeltje overdrijft?

Er wordt alleen opgemerkt dat het niet voor iedereen even eenvoudig is om te reizen naar een vaccinatielokatie. Dat lijkt me op zich ook eigenlijk best te verwachten, als je naar de groep kijkt waar het over gaat.
Nee.

Ik heb veel mensen in mijn omgeving gehoord dat ze het belachelijk vinden dat het niet in onze eigen stad kan.

Tja.. je bent niet de enige hé. Dan maar even half uurtje rijden.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:28:31 #190
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121462
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb het coronadebat zelf niet gezien, dus ik moest hier wel even om lachen. Dat gezicht van Hugo wanneer Caroline naar de microfoon stapt _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)dat-u-dat-terugneemt
Wat een Karen dat wijf :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:29:14 #191
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199121466
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Wat een Karen dat wijf :')
ze gaat iig wel tegen dat gelieg van mark en Hugo in
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:29:18 #192
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121468
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:13 schreef skrn het volgende:

[..]

Vind ik ook, maar ik kom uit een familie die overal woont. En daarom zijn zowel ouders als schoonouders bereid om te rijden.

Er zijn ook zat Nederlanders die een autoritje van 30km al heel ver vinden.
Ik heb geen auto, maar woon gelukkig op 5 minuten fietsen van een teststraat in de stad. Mijn ouders hebben ook geen auto, maar ook geen rijbewijs en zijn inmiddels wat ouder. Een buurvrouw heeft ze naar het prikpunt gebracht. Met testen hebben ze thuistests gekocht want de dichtstbijzijnde teststraat is 4 km, mijn moeder heeft net haar enkel gebroken vorig jaar en loopt weer goed, maar 4 km is net wat te ver en op de fiets durfde ze niet in het winterweer en met het OV mag je niet, zelfs niet in een taxi...

Ik heb ze toen met een huurauto gebracht, ook al zijn we geen huishouden.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 10:29:18 #193
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199121469
Die Caroline moet steeds haar vermoeiende plasje weer doen hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199121470
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb het coronadebat zelf niet gezien, dus ik moest hier wel even om lachen. Dat gezicht van Hugo wanneer Caroline naar de microfoon stapt _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)dat-u-dat-terugneemt
Dat Mark het de 1e keer zegt is nog iets van grappig, als je het daarna gaat herhalen is het niet leek meer Hugo :') Wat een faalhaas is het ook
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:30:04 #195
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121478
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:29 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ze gaat iig wel tegen dat gelieg van mark en Hugo in
Klopt, maar verder is het gewoon zo'n 24/7/365 boze buurvrouw.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:30:10 #196
5428 crew  miss_sly
pi_199121480
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:24 schreef nostra het volgende:

[..]

De mensen die én geen ondersteuning meer hebben én onvoldoende financiële middelen om zelf een taxi te betalen zijn natuurlijk wel een vrij kleine subgroep, maar ook daar is hulp voor. Door veel gemeentes, door particuliere initiatieven en in het uiterste geval kan je het landelijk nummer bellen en word je thuis geprikt.
Ik weet niet hoe klein of groot die subgroep is. Ik denk dat heel veel schrijnende gevallen helemaal niet duidelijk in beeld zijn. En dan is nog de vraag in hoeverre ze in staat zijn om alle hulp die ze zouden kunnen krijgen ook in te roepen.

Maar bovenal denk ik dat het heel erg meevalt met het aantal ouderen dat niet gevaccineerd wordt of geen afspraak maakt. We zijn simpelweg nog niet zover dat alles boven de 60 al volledig gevaccineerd en dus beschermd is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121482
Overigens kan nu iedereen vanaf jaargang 1955 een afspraak maken. Dat kreeg ik te horen toen ik de afsprakenlijn belde om mijn afspraak te verifieren.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:31:21 #198
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_199121492
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt, maar verder is het gewoon zo'n 24/7/365 boze buurvrouw.
ja :')
pi_199121493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:30 schreef diedrick het volgende:
Overigens kan nu iedereen vanaf jaargang 1955 een afspraak maken.
Nog maar 24 jaartallen te gaan.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:31:39 #200
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_199121495
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:29 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Dat Mark het de 1e keer zegt is nog iets van grappig, als je het daarna gaat herhalen is het niet leek meer Hugo :') Wat een faalhaas is het ook
Triple B klinkt juist veel hipper, maar ok.

Snap dat Caroline niet zo hip is.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_199121510
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:31 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Nog maar 24 jaartallen te gaan.
Neuh, gaat sneller... de jaargangen 1956-1961 gaan via de huisartsen en worden al volop geprikt.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
pi_199121511
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Triple B klinkt juist veel hipper, maar ok.

Snap dat Caroline niet zo hip is.
Ja ik zou zeggen omarm het. Beetje humor mag ook wel.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:34:13 #203
5428 crew  miss_sly
pi_199121520
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Ik heb veel mensen in mijn omgeving gehoord dat ze het belachelijk vinden dat het niet in onze eigen stad kan.

Tja.. je bent niet de enige hé. Dan maar even half uurtje rijden.
:')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:34:38 #204
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121526
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb het coronadebat zelf niet gezien, dus ik moest hier wel even om lachen. Dat gezicht van Hugo wanneer Caroline naar de microfoon stapt _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)dat-u-dat-terugneemt
Hahaha zij is echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199121527
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt, maar verder is het gewoon zo'n 24/7/365 boze buurvrouw.
Geen idee wat haar politieke standpunten zijn eigenlijk, maar ik vind dr wel geinig. Volgens mij kun je daar uitstekend een avond mee doorzakken met sigaren en veel drank.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:35:23 #206
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121534
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

:')
Zo'n reactie verwacht ik van Da_Sandman.

Niet van jou.

Jammer.
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:35:40 #207
5428 crew  miss_sly
pi_199121537
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:30 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Klopt, maar verder is het gewoon zo'n 24/7/365 boze buurvrouw.
Als er iemand is waarvan ik vind dat ze zichzelf te serieus neemt, is het deze mevrouw wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121538
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:34 schreef josja het volgende:

[..]

Geen idee wat haar politieke standpunten zijn eigenlijk, maar ik vind dr wel geinig. Volgens mij kun je daar uitstekend een avond mee doorzakken met sigaren en veel drank.
Ik kan haar ook wel goed hebben eigenlijk, had ik niet verwacht. Ook wel redelijk wat zelfspot.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:35:49 #209
3542 Gia
User under construction
pi_199121541
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:18 schreef miss_sly het volgende:


Waar is de wereld nou weer te klein? Vind je zelf niet dat je een tikkeltje overdrijft?

Er wordt alleen opgemerkt dat het niet voor iedereen even eenvoudig is om te reizen naar een vaccinatielokatie. Dat lijkt me op zich ook eigenlijk best te verwachten, als je naar de groep kijkt waar het over gaat.
Die zitten allemaal in plaatselijke fb-groepen. Even een oproepje voor hulp en er is vast wel een aardige stadsgenoot die even taxi wil spelen.
pi_199121542
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb het coronadebat zelf niet gezien, dus ik moest hier wel even om lachen. Dat gezicht van Hugo wanneer Caroline naar de microfoon stapt _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)dat-u-dat-terugneemt
:D.
Ma Flodder wilde ook weer even wat zeggen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199121551
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Triple B klinkt juist veel hipper, maar ok.

Snap dat Caroline niet zo hip is.
Hugo klikt altijd super hip met het overvloed aan Engels termen waarmee zijn verhaal doorvlochten is. :r

Zo erg zelf dat ik tijdens de persconferentie dacht dat hij ons allemaal een lul vond. Want had hij het nu over prik voor prik vaccineren of over prick voor prick vaccineren?
pi_199121564
quote:
85s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:12 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat gezeur over spreiding wordt ook wel een beetje vermoeiend hoor. Je moet verdomme één prik halen om weer een normaal leven te kunnen leiden en dan is het al onoverkomelijk als je naar een andere plek in de stad moet reizen. Ja goed, dan gewoon niet.
Daar heb je op zich wel gelijk in. Maar niet iedereen heeft mensen om zich heen die kunnen rijden. En ik heb eens uitgerekend wat het kost om met de taxi naar mijn primaire priklocatie te gaan (ov zou 2x 1,4 km lopen zijn, dat kan ik niet). Taxi enkele reis was 50 euro (zelfde stad). Ik kan dat betalen, maar en zijn er velen die dat niet kunnen.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:37:25 #213
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121567
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:36 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hugo klikt altijd super hip met het overvloed aan Engels termen waarmee zijn verhaal doorvlochten is. :r

Zo erg zelf dat ik tijdens de persconferentie dacht dat hij ons allemaal een lul vond. Want had hij het nu over prik voor prik vaccineren of over prick voor prick vaccineren?
Hugo is een prick die graag praat over prikken
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:37:36 #214
5428 crew  miss_sly
pi_199121572
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zo'n reactie verwacht ik van Da_Sandman.

Niet van jou.

Jammer.
Jammer inderdaad. Ik vond jouw reactie echt niet iets waar meer op te antwoorden was. Zo kort door de bocht en met volledig voorbijzien van allerlei factoren....tja.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121573
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:35 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:D.
Ma Flodder wilde ook weer even wat zeggen.
Ze zit helemaal achteraan in de kamer, dus op deze manier kan ze haar parfumwalm zo weid mogelijk verspreiden.
pi_199121575
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:35 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Zo'n reactie verwacht ik van Da_Sandman.

Niet van jou.

Jammer.
Misschien zegt het iets over je posts dat er meer mensen zo op je reageren.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_199121579
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:26 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Nee.

Ik heb veel mensen in mijn omgeving gehoord dat ze het belachelijk vinden dat het niet in onze eigen stad kan.

Tja.. je bent niet de enige hé. Dan maar even half uurtje rijden.
mooi voorbeeld van de infantilisering van onze maatschappij
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:38:03 #218
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199121581
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:39 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Uhm Atalanta - Valencia vergeten?
Dat was niet IN het stadion. De meeste besmettingen waren terug te voeren tot de metro's, barretjes en bezoeken er voor er na en met de reis.
Zelfde als met Liverpool Atletico. In het stadion was weinig bewijs voor te vinden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:38:20 #219
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121585
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:36 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hugo klikt altijd super hip met het overvloed aan Engels termen waarmee zijn verhaal doorvlochten is. :r

Zo erg zelf dat ik tijdens de persconferentie dacht dat hij ons allemaal een lul vond. Want had hij het nu over prik voor prik vaccineren of over prick voor prick vaccineren?
Dit doet mij denken aan Dick Advocaat en Cock Jol die aan het werk gingen als trainers in Engeland :')
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199121586
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Daar heb je op zich wel gelijk in. Maar niet iedereen heeft mensen om zich heen die kunnen rijden. En ik heb eens uitgerekend wat het kost om met de taxi naar mijn primaire priklocatie te gaan (ov zou 2x 1,4 km lopen zijn, dat kan ik niet). Taxi enkele reis was 50 euro (zelfde stad). Ik kan dat betalen, maar en zijn er velen die dat niet kunnen.
We zijn in Nederland misschien ook iets teveel gewend dat alles binnen een steenworp afstand ligt.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:38:59 #221
5428 crew  miss_sly
pi_199121589
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:35 schreef Gia het volgende:

[..]

Die zitten allemaal in plaatselijke fb-groepen. Even een oproepje voor hulp en er is vast wel een aardige stadsgenoot die even taxi wil spelen.
Nee hoor.
Maar simpel denken over de situatie van anderen is, zo blijkt telkens maar weer, heel gemakkelijk.

Dan haak ik even af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:39:03 #222
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121590
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:38 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dit doet mij denken aan Dick Advocaat en Cock Jol die aan het werk gingen als trainers in Engeland :')
Dick & Cock :7
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199121592
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat was niet IN het stadion. De meeste besmettingen waren terug te voeren tot de metro's, barretjes en bezoeken er voor er na en met de reis.
Zelfde als met Liverpool Atletico. In het stadion was weinig bewijs voor te vinden.
Is al vaker aangegeven, wordt niet meer op gereageerd
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 23 april 2021 @ 10:39:18 #224
408813 crew  trein2000
pi_199121593
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:41 schreef Gunner het volgende:

[..]

Je snapt toch wel waarom daar dat onderscheid is?
In de supermarkt kun je geen Corona oplopen? Nee. Eerlijk gezegd snap ik dat niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:39:24 #225
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121595
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:37 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Misschien zegt het iets over je posts dat er meer mensen zo op je reageren.
Oh ik wil best hand in eigen boezem steken door toe te geven dat ik af en toe een onuitstaanbare dikke lul ben met kutopmerkingen.

Jij ook?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199121596
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:37 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Daar heb je op zich wel gelijk in. Maar niet iedereen heeft mensen om zich heen die kunnen rijden. En ik heb eens uitgerekend wat het kost om met de taxi naar mijn primaire priklocatie te gaan (ov zou 2x 1,4 km lopen zijn, dat kan ik niet). Taxi enkele reis was 50 euro (zelfde stad). Ik kan dat betalen, maar en zijn er velen die dat niet kunnen.
Dat er mensen zijn met nul kennissen, buren, vrienden of familieleden met een rijbewijs vind ik best schrijnend even los van het vaccineren.
pi_199121610
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:39 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Oh ik wil best hand in eigen boezem steken door toe te geven dat ik af en toe een onuitstaanbare dikke lul ben met kutopmerkingen.

Jij ook?
Ik wil ook best toegeven dat je af en toe een onuitstaanbare dikke lul bent met kutopmerkingen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:41:27 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199121617
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:31 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Triple B klinkt juist veel hipper, maar ok.

Snap dat Caroline niet zo hip is.
Boeren benne niet zo hip. Dat hoeft ook niet.

Double V-D... Klinkt ook alsof het wat meer millennial proof is, maar dat doen we ook niet.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199121618
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:39 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn met nul kennissen, buren, vrienden of familieleden met een rijbewijs vind ik best schrijnend even los van het vaccineren.
Eenzaamheid is een groot probleem.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:41:31 #230
5428 crew  miss_sly
pi_199121619
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:38 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat was niet IN het stadion. De meeste besmettingen waren terug te voeren tot de metro's, barretjes en bezoeken er voor er na en met de reis.
Zelfde als met Liverpool Atletico. In het stadion was weinig bewijs voor te vinden.
Voor zover ik me kan herinneren, is daar niet echt BCO gedaan, en is dit wat je hier noemt een van de argumenten die telkens gebruikt wordt, zonder goede onderbouwing.

Maar gezien je bewering, neem ik aan dat je hiervoor onderbouwing hebt met linkjes naar onderzoeken waaruit dat blijkt?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:41:36 #231
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121621
quote:
6s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:40 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik wil ook best toegeven dat je af en toe een onuitstaanbare dikke lul bent met kutopmerkingen.
Accepteer het maar gewoon. Probeer ik jou bijdrages ook beter te accepteren.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:41:56 #232
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:39 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn met nul kennissen, buren, vrienden of familieleden met een rijbewijs vind ik best schrijnend even los van het vaccineren.
Het ligt eraan welke wijk je woont, maar in bepaalde achterstandswijken hebben zat mensen geen rijbewijs en auto... en geen geld voor een taxi.

Mijn ouders hadden principieel geen rijbewijs en auto, daarom heb ik hem juist gehaald, alleen is parkeren voor mijn deur dan weer takkeduur en kan ik fietsen naar mijn werk.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199121628
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Boeren benne niet zo hip. Dat hoeft ook niet.

Double V-D... Klinkt ook alsof het wat meer millennial proof is, maar dat doen we ook niet.
Een VD is toch een SOA? Misschien wel toepasselijk
pi_199121630
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:39 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn met nul kennissen, buren, vrienden of familieleden met een rijbewijs vind ik best schrijnend even los van het vaccineren.
Ik heb een poosje in de thuiszorg gewerkt, het zal je nog verbazen de schrijnende eenzaamheid die er is bij sommige van die oudjes. Treurig. Zagen soms weken niemand, alleen de thuiszorg. Plus, hulp vragen vinden ze vaak erg moeilijk. Willen niemand tot last zijn.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
pi_199121650
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:38 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

We zijn in Nederland misschien ook iets teveel gewend dat alles binnen een steenworp afstand ligt.
Even voor mezelf sprekend, ik kan wel in een bus, ik kan evt wel fietsen. Ik kan alleen niet 2x 1,4 km lopen binnen een paar uur.
Maar je zult een alleenstaande thuiswonende 80+ zijn met AOW zonder vervoer
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:44:19 #236
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199121667
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Voor zover ik me kan herinneren, is daar niet echt BCO gedaan, en is dit wat je hier noemt een van de argumenten die telkens gebruikt wordt, zonder goede onderbouwing.

Maar gezien je bewering, neem ik aan dat je hiervoor onderbouwing hebt met linkjes naar onderzoeken waaruit dat blijkt?
Kom jij maar met de linkjes dat het IN San Siro en op Anfield is geweest dan. Als je reconstructies leest van die avond in verschillende media wordt er altijd gewezen op de reis, feestjes voor en na en de barretjes. Maar nergens is er ook maar iets te vinden dat er bewijs is dat het IN die stadions is gebeurd.

Komt ook niet overeen met waar we nu langzaam achterkomen, dat buiten besmettingen sowieso niet bestaand zijn.

Als jij ze vind, be my guest. Maar ik ben ze niet tegengekomen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199121679
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:33 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ja ik zou zeggen omarm het. Beetje humor mag ook wel.
De 1e keer zegt ze er toch ook niks van.
Als die sneukees van een Hugo het gaat herhalen, wat dus ook totaal niet meer grappig is, gaat ze er natuurlijk wat van zeggen.

Typisch voor het niveau van dit forum, dat alle sneue fokkertjes hier Van Der Plas gaan aanvallen.
pi_199121687
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:39 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Dat er mensen zijn met nul kennissen, buren, vrienden of familieleden met een rijbewijs vind ik best schrijnend even los van het vaccineren.
Ja dat is het ook. Maar ik zou ze de kost niet willen geven.
We have far more in common than that which devides us..
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:46:08 #239
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199121693
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:29 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Dat Mark het de 1e keer zegt is nog iets van grappig, als je het daarna gaat herhalen is het niet leek meer Hugo :') Wat een faalhaas is het ook
Sinds hij z'n AZ vaccin niet vrijgeeft aan 60- die dat wil heb ik weinig respect meer voor HdJ :{

Overigens is triple B helemaal niet zo goed

Triple A landen _O_
  Miss 200.000.000! vrijdag 23 april 2021 @ 10:46:32 #240
367000 roos94
pi_199121697
Wat verwachten jullie van de 3e mei? Meer versoepelingen of op de rem
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:46:47 #241
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199121699
Sowieso goed idee om veegrondes te doen voor mensen boven 70 bijvoorbeeld die niet mobiel zijn?

Ik weet niet hoeveel dat er zijn. Rode Kruis bood ook transport aan maar of er veel zijn die daarvan gebruik hebben gemaakt?
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:47:13 #242
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199121707
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef roos94 het volgende:
Wat verwachten jullie van de 3e mei? Meer versoepelingen of op de rem
Geen versoepelingen en niet op de rem. Dat laatste zullen ze niet zo snel meer doen denk ik.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:47:18 #243
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121708
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef roos94 het volgende:
Wat verwachten jullie van de 3e mei? Meer versoepelingen of op de rem
Meer versoepelen in de buitenlucht.

Binnen nog maar even zo laten..
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:47:19 #244
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199121710
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef roos94 het volgende:
Wat verwachten jullie van de 3e mei? Meer versoepelingen of op de rem
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef roos94 het volgende:
Wat verwachten jullie van de 3e mei? Meer versoepelingen of op de rem
ik verwacht dat we de dag erna massaal twee minuten stil zijn nadat er geen verdere versoepelingen worden aangekondigd
pi_199121718
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Sowieso goed idee om veegrondes te doen voor mensen boven 70 bijvoorbeeld die niet mobiel zijn?

Ik weet niet hoeveel dat er zijn. Rode Kruis bood ook transport aan maar of er veel zijn die daarvan gebruik hebben gemaakt?
Je moet dat oplossen met veegrondes inderdaad.

Kan via huisartsen, maar pas op later stadium.
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:13 #246
5428 crew  miss_sly
pi_199121723
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kom jij maar met de linkjes dat het IN San Siro en op Anfield is geweest dan. Als je reconstructies leest van die avond in verschillende media wordt er altijd gewezen op de reis, feestjes voor en na en de barretjes. Maar nergens is er ook maar iets te vinden dat er bewijs is dat het IN die stadions is gebeurd.

Komt ook niet overeen met waar we nu langzaam achterkomen, dat buiten besmettingen sowieso niet bestaand zijn.

Als jij ze vind, be my guest. Maar ik ben ze niet tegengekomen.
Volgens mij is er van beide geen bewijs. Niet dat het wel/niet in het stadion heeft plaatsgevonden en niet dat het wel/niet in de entourage heeft plaatsgevonden.

Het is geen feit dat besmettingen buiten sowieso niet bestaand zijn. Dat is een sprookje. De kans is een flink stuk minder groot, maar niet nihil. Ik schat dat bij deze wedstrijd het geheel de reisjes, de barretjes, in het stadion, voor de enorme uitbraak hebben gezorgd.

De toestand in india is ook zorgwekkend nu. Daar leeft men zo'n beetje buiten. Hoe kan het dat het daar zo uit de hand loopt, als buiten besmettingen niet bestaand zijn?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121724
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Meer versoepelen in de buitenlucht.

Binnen nog maar even zo laten..
Ja, dat denk ik ook.

En een terras hoort tot laat open te zijn, wat is het nut van een terras tot 6 uur? :?
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:34 #248
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121729
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook.

En een terras hoort tot laat open te zijn, wat is het nut van een terras tot 6 uur? :?
Dat we de bitterballen links laten liggen.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:39 #249
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199121732
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook.

En een terras hoort tot laat open te zijn, wat is het nut van een terras tot 6 uur? :?
Minder reisbewegingen. Dat is allemaal al uitgelegd.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:48:41 #250
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121733
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef skrn het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook.

En een terras hoort tot laat open te zijn, wat is het nut van een terras tot 6 uur? :?
Dat je daarna in het park verder gaat.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:49:14 #251
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199121741
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Minder reisbewegingen. Dat is allemaal al uitgelegd.
Onzin, of je er nu heengaat om 1800 of om 2000... je gaat erheen of niet
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:49:36 #252
5428 crew  miss_sly
pi_199121747
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:46 schreef roos94 het volgende:
Wat verwachten jullie van de 3e mei? Meer versoepelingen of op de rem
Voorlopig verwacht ik daar nog niets van en kijk even aan wat er in de ziekenhuizen gebeurt tot die tijd.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121759
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Dat we de bitterballen links laten liggen.
210418_1_daily288_34.jpg
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:50:40 #254
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199121766
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:39 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Is al vaker aangegeven, wordt niet meer op gereageerd
Inderdaad.
Fieldlab heeft inmiddels ook genoeg data binnen van stadions op kleinere schaal, maar wel net zo hutje mutje op elkaar. Geen noemenswaardige piek van besmettingen daarna volgens mij...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Miss 200.000.000! vrijdag 23 april 2021 @ 10:51:07 #255
367000 roos94
pi_199121770
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:47 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Meer versoepelen in de buitenlucht.

Binnen nog maar even zo laten..
Dit lijkt mij enigzins te doen. Maar sporten binnen toestaan, kunst en cultuur binnen toestaan... vind het nogal wat als je kijkt naar de cijfers. :{
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:51:29 #256
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199121779
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:49 schreef popje het volgende:

[..]

Onzin, of je er nu heengaat om 1800 of om 2000... je gaat erheen of niet
Waarom zou je om 1800 erheen gaan als terras dan dicht is :?
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:51:39 #257
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199121781
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Volgens mij is er van beide geen bewijs. Niet dat het wel/niet in het stadion heeft plaatsgevonden en niet dat het wel/niet in de entourage heeft plaatsgevonden.

Het is geen feit dat besmettingen buiten sowieso niet bestaand zijn. Dat is een sprookje. De kans is een flink stuk minder groot, maar niet nihil. Ik schat dat bij deze wedstrijd het geheel de reisjes, de barretjes, in het stadion, voor de enorme uitbraak hebben gezorgd.

De toestand in india is ook zorgwekkend nu. Daar leeft men zo'n beetje buiten. Hoe kan het dat het daar zo uit de hand loopt, als buiten besmettingen niet bestaand zijn?

_O- wel eens gekeken hoe men daar hutje mutje op elkaar zit :X
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 10:52:25 #258
5428 crew  miss_sly
pi_199121791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:51 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

_O- wel eens gekeken hoe men daar hutje mutje op elkaar zit :X
Bedankt voor het bevestigen van mijn stelling.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199121793
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:51 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dit lijkt mij enigzins te doen. Maar sporten binnen toestaan, kunst en cultuur binnen toestaan... vind het nogal wat als je kijkt naar de cijfers. :{
Je moet de grafiek in het openingsplan meenemen. Er wordt rekening gehouden met een piekbezetting van 3.000 met rond begin mei een daling. Als die zaken uitkomen zie ik geen reden om stap 2 niet te zetten, tenzij ze het openingsplan willen corrigeren.
pi_199121800
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:51 schreef RedFever007 het volgende:

[..]

_O- wel eens gekeken hoe men daar hutje mutje op elkaar zit :X
Zelfs het riool is buiten, dat lijkt me perfect.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:52:56 #261
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199121801
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:51 schreef roos94 het volgende:

[..]

Dit lijkt mij enigzins te doen. Maar sporten binnen toestaan, kunst en cultuur binnen toestaan... vind het nogal wat als je kijkt naar de cijfers. :{
Dat is nu ook niet handig.

Onbeperkte groepsgrote buiten met desnoods 1.5 in acht kan prima.

Dierentuinen, pretparken weer open zonder test restricties

Buiten team sporten voor alle leeftijden.

Dat soort dingen kunnen zonder risico
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199121807
quote:
11s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Triple B op weg naar de kamer?
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:54:31 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199121824
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:
Het is geen feit dat besmettingen buiten sowieso niet bestaand zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)orona-in-buitenlucht
https://www.trouw.nl/binn(...)een-risico~bb9f127f/

Nauwelijks, nihil, geen noemenswaardig effect, 0,1%

Volgens mij is dat vrij duidelijk.

quote:
De toestand in india is ook zorgwekkend nu. Daar leeft men zo'n beetje buiten. Hoe kan het dat het daar zo uit de hand loopt, als buiten besmettingen niet bestaand zijn?
Niet te vergelijken met de westerse wereld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199121865
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:51 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Waarom zou je om 1800 erheen gaan als terras dan dicht is :?
2good2go bier scoren.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_199121875
Code zwart incoming volgens Diederik. We kunnen deze crisis natuurlijk niet afronden zonder dat punt een keer te hebben bereikt

quote:
Diederik Gommers: 'volgende week mogelijk code zwart'

"We zijn bang dat we volgende week misschien in 'code zwart' terecht komen als het aantal besmettingen niet snel gaat dalen." Dit zegt intensivist Diederik Gommers in podcast Virusfeiten. De voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Intensive Care maakt zich zorgen om de toename van het aantal covid-patiënten op IC's en andere afdelingen in het ziekenhuis.

"Vanmorgen hadden we een landelijk overleg, waar collega's echt aangeven op code zwart af te stevenen," zegt Gommers. Bij code zwart beslist een triagecommissie volgens een protocol wie er nog geholpen kan worden en wie niet.

Landelijk wordenal veel operaties uitgesteld, zegt Gommers. Ook het Erasmus MC, waar hij hoofd van de Intensive Care is, sluit de helft van de operatiekamers vanwege een toenemend aantal corona-patiënten. "Na de eerste golf wilden we dat dit niet meer zou gebeuren. Maar zo dicht bij code zwart als nu zijn we nog niet geweest."
  Miss 200.000.000! vrijdag 23 april 2021 @ 10:58:51 #266
367000 roos94
pi_199121892
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:57 schreef Cynicio het volgende:
Code zwart incoming volgens Diederik. We kunnen deze crisis natuurlijk niet afronden zonder dat punt een keer te hebben bereikt
[..]

Maar we mogen wel het terras op, dus boeiuh w/
pi_199121904
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:57 schreef Cynicio het volgende:
Code zwart incoming volgens Diederik. We kunnen deze crisis natuurlijk niet afronden zonder dat punt een keer te hebben bereikt
[..]

Volgende week code zwart als besmettingen niet snel daalt. Hij vergeet even dat het een tijdje duurt voordat de druk op de IC komt na besmetting?
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:59:56 #268
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199121907
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:57 schreef Cynicio het volgende:
Code zwart incoming volgens Diederik. We kunnen deze crisis natuurlijk niet afronden zonder dat punt een keer te hebben bereikt
[..]

Gommers: "Misschien had ik harder moeten roepen, maar eigenlijk hadden we sporten en naar buiten gaan meer moeten stimuleren en dat dat de eerste maatregel had moeten zijn in de versoepelingen".
pi_199121908
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:33 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Ja ik zou zeggen omarm het. Beetje humor mag ook wel.
Mark is van de Double V, Single D
Hugo vande Single C, Single D, Single A
pi_199121921
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Volgende week code zwart als besmettingen niet snel daalt. Hij vergeet even dat het een tijdje duurt voordat de druk op de IC komt na besmetting?
Dat is wel ongelukkig verwoord ja.
pi_199121940
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:57 schreef Cynicio het volgende:
Code zwart incoming volgens Diederik. We kunnen deze crisis natuurlijk niet afronden zonder dat punt een keer te hebben bereikt
[..]

Vooral allemaal gestrest binnen blijven zitten zonder enige beweging.
Weerstandje omlaag, coronacijfers omhoog. :7
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 11:02:37 #272
5428 crew  miss_sly
pi_199121951
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]

https://www.telegraaf.nl/(...)orona-in-buitenlucht
https://www.trouw.nl/binn(...)een-risico~bb9f127f/

Nauwelijks, nihil, geen noemenswaardig effect, 0,1%

Volgens mij is dat vrij duidelijk.
[..]

Niet te vergelijken met de westerse wereld.
Want het virus besmet in de westerse wereld niet, en in de oosterse wereld wél in de buitenlucht?

Het gaat niet om waar het is, het gaat om hoe. In India leven mensen met elkaar, op elkaar, buiten, met veel te veel. Bij dergeiljke evenementen is dat tijdelijk ook even het geval. En dus is de kans op transmissie ook in de buitenlucht wel iets om rekening mee te houden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:02:49 #273
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199121954
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Vooral allemaal gestressed binnen blijven zitten zonder enige beweging.
Weerstandje omlaag, coronacijfers omhoog. :7
Zelfs met 0 weerstand loop je het natuurlijk niet op als je gewoon thuis blijft, he.

Nog even los van het feit dat het niet waar is dat je weerstand na een winter thuisblijven al gelijk terugvalt tot niks.

[ Bericht 4% gewijzigd door Tijn op 23-04-2021 11:08:21 ]
pi_199121968
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:02 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Vooral allemaal gestressed binnen blijven zitten zonder enige beweging.
Weerstandje omlaag, coronacijfers omhoog. :7
Mwuah. Ik neem aan dat alle fanatieke sporters onder ons sowieso een betere gezondheid hebben, ook al stoppen ze er even mee. Ik vind dit altijd te makkelijk gezegd.
pi_199121977
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want het virus besmet in de westerse wereld niet, en in de oosterse wereld wél in de buitenlucht?

Het gaat niet om waar het is, het gaat om hoe. In India leven mensen met elkaar, op elkaar, buiten, met veel te veel. Bij dergeiljke evenementen is dat tijdelijk ook even het geval. En dus is de kans op transmissie ook in de buitenlucht wel iets om rekening mee te houden.
Transmissie buitenlucht is nihil, dat weten we nu al bijna een jaar. Je hoeft er dus geen rekening mee te houden.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:03:52 #276
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_199121978
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gommers: "Misschien had ik harder moeten roepen, maar eigenlijk hadden we sporten en naar buiten gaan meer moeten stimuleren en dat dat de eerste maatregel had moeten zijn in de versoepelingen".
Iedereen een Strava-account en pas na 1 uur beweging per dag kan je tv aan. *O*
pi_199122025
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:03 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Mwuah. Ik neem aan dat alle fanatieke sporters onder ons sowieso een betere gezondheid hebben, ook al stoppen ze er even mee. Ik vind dit altijd te makkelijk gezegd.
Covid-19 death rates 10 times higher in countries where most adults are overweight, report finds
:X https://edition.cnn.com/2(...)rate-intl/index.html

Het zijn niet de fanatieke sporters, die zorgen altijd wel dat ze in beweging blijven.

Risicogroep zijn de mensen die af en toe een beetje sporten, als het weer goed is, vrienden meevragen, etc. en nu al een half jaar nauwelijks beweging hebben, binnen zitten en meer gaan eten uit verveling, angst, etc. en zodoende ook een lage weerstand hebben.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:07:42 #278
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199122038
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:57 schreef Cynicio het volgende:
Code zwart incoming volgens Diederik. We kunnen deze crisis natuurlijk niet afronden zonder dat punt een keer te hebben bereikt
[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:57 schreef Cynicio het volgende:
Code zwart incoming volgens Diederik. We kunnen deze crisis natuurlijk niet afronden zonder dat punt een keer te hebben bereikt
[..]

Ik geloof dat dat zijn wekelijkse quote is, CODE ZWART KOMT ERAAN
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:07:55 #279
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199122042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:02 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Want het virus besmet in de westerse wereld niet, en in de oosterse wereld wél in de buitenlucht?

Het gaat niet om waar het is, het gaat om hoe. In India leven mensen met elkaar, op elkaar, buiten, met veel te veel. Bij dergeiljke evenementen is dat tijdelijk ook even het geval. En dus is de kans op transmissie ook in de buitenlucht wel iets om rekening mee te houden.
Hygiëne. Ook zo'n dingetje in India. Gaat ook om de leefstijl.
En volgens mij was er ook een festival waarin te veel mensen te dicht op elkaar zaten.

Maar blijkbaar is het dus in de westerse wereld wel anders. Maar als je het beter weet dan dat Ierse onderzoek met als basis 232.000 cases, mag je het me gerust uitleggen hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:08:18 #280
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199122051
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gommers: "Misschien had ik harder moeten roepen, maar eigenlijk hadden we sporten en naar buiten gaan meer moeten stimuleren en dat dat de eerste maatregel had moeten zijn in de versoepelingen".
Zucht... hoe lang roept het FOK! OMT dat niet al
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:08:45 #281
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199122055
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:07 schreef popje het volgende:

[..]

[..]

Ik geloof dat dat zijn wekelijkse quote is, CODE ZWART KOMT ERAAN
Ah, die miste ik deze week nog inderdaad. Zijn wekelijkse urge is ook weer volbracht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:08:50 #282
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199122058
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:08 schreef popje het volgende:

[..]

Zucht... hoe lang roept het FOK! OMT dat niet al
Dit zei hij paar weken terug en nu wil hij het niet meer.

Met je FOK! OMT :') niveautje Yorick en Marino.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:09:21 #283
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199122065
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Iedereen een Strava-account en pas na 1 uur beweging per dag kan je tv aan. *O*
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Iedereen een Strava-account en pas na 1 uur beweging per dag kan je tv aan. *O*
Ik ben voor! Dan mag ik elke dag TV kijken haha maar dat wil ik liever niet.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199122080
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is geen feit dat besmettingen buiten sowieso niet bestaand zijn. Dat is een sprookje. De kans is een flink stuk minder groot, maar niet nihil.
_O- Na een jaar nog steeds denken dat je buiten besmet kan raken. man man man, wat een treurnis.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:10:13 #285
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199122081
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:07 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hygiëne. Ook zo'n dingetje in India. Gaat ook om de leefstijl.
En volgens mij was er ook een festival waarin te veel mensen te dicht op elkaar zaten.

Maar blijkbaar is het dus in de westerse wereld wel anders. Maar als je het beter weet dan dat Ierse onderzoek met als basis 232.000 cases, mag je het me gerust uitleggen hoor.
Hygiene... ja iets met poepen in het water dat je ook drinkt omdat je denkt dat het water heilig is.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199122088
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:03 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Iedereen een Strava-account en pas na 1 uur beweging per dag kan je tv aan. *O*
Uurtje Pornhub kijken op je smartphone en je bent er.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:11:41 #287
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199122103
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:10 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

_O- Na een jaar nog steeds denken dat je buiten besmet kan raken. man man man, wat een treurnis.
Kan buiten ook gewoon.
Kans is wel veel kleiner.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199122113
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan buiten ook gewoon.
Kans is wel veel kleiner.
Ja ik kan buiten ook door de bliksem geraakt worden.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:13:34 #289
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199122124
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:10 schreef popje het volgende:

[..]

Hygiene... ja iets met poepen in het water dat je ook drinkt omdat je denkt dat het water heilig is.
Daar krijg je eerder Delhibelly van dan de 'rona.

Fijne combo trouwens.. Not.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator vrijdag 23 april 2021 @ 11:15:02 #290
5428 crew  miss_sly
pi_199122143
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:12 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Ja ik kan buiten ook door de bliksem geraakt worden.
En daarom ga je ook altijd naar buiten als het onweert om lekker in het open veld met een paraplu omhoog te laten zien dat het echt maar een kleine kans is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:15:05 #291
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199122144
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ah, die miste ik deze week nog inderdaad. Zijn wekelijkse urge is ook weer volbracht.
Zo’n boodschap verliest voor mij persoonlijk flink wat waarde als het zo vaak geroepen wordt. Ik weet ook echt wel dat ze het zwaar hebben in de zorg, maar elke zoveel dagen dit soort uitspraken doen vind ik averechts werken. Voor mij persoonlijk dan he.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:15:10 #292
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199122147
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:10 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

_O- Na een jaar nog steeds denken dat je buiten besmet kan raken. man man man, wat een treurnis.
Je hebt gewoon mensen die volharden in eigenwijsheid. Ondanks dat er genoeg bewijs is nu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199122150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan buiten ook gewoon.
Kans is wel veel kleiner.
Er is een ieniemienie kans, dus letterlijk genomen: ja het kan. Maar de focus zou daarop dus niet moeten liggen.
pi_199122165
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is een ieniemienie kans, dus letterlijk genomen: ja het kan. Maar de focus zou daarop dus niet moeten liggen.
Precies de kans is zo klein, dat het totaal debiel is om hier steeds over te lopen jankballen.
pi_199122177
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:10 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

_O- Na een jaar nog steeds denken dat je buiten besmet kan raken. man man man, wat een treurnis.
Omgekeerde wappies, net als die gasten die zeggen dat die vaccinaties dodelijk zijn. Ja heh, ze hebben gelijk, er gaat 1 op de miljoen aan dood. 8)7

Het is gewoon verkapte fake-nieuws.
pi_199122188
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En daarom ga je ook altijd naar buiten als het onweert om lekker in het open veld met een paraplu omhoog te laten zien dat het echt maar een kleine kans is.
Maar dat is een ander verhaal want dan vergroot je de kans dus wel aanmerkelijk door met opzet zo gevaarlijk mogelijk te doen, als je niet bewust de open velden opzoekt met je geleider is de kans klein. Idem voor corona natuurlijk, buiten zijn de risico's klein maar je moet er niet gaan groepshuggen met positief getesten.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:18:52 #297
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199122200
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Er is een ieniemienie kans, dus letterlijk genomen: ja het kan. Maar de focus zou daarop dus niet moeten liggen.
Daar ben ik het ook mee eens; ik denk dat we vooral buiten meer toe moeten gaan staan en ik ben blij dat er nu weer een stap is gezet met de terrasjes.

Ik vond de uitspraak van Jappie alleen niet correct. Onnodig aanvallend en de informatie was ook nog eens incorrect. Want het kan dus wel, hoe klein die kans ook wel niet is met hoe we hier in NL leven.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:19:25 #298
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199122207
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:15 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Je hebt gewoon mensen die volharden in eigenwijsheid. Ondanks dat er genoeg bewijs is nu.
Ik zag laatst om half tien een vrouw haar twee hondjes uitlaten met een mondkapje op.. helemaal alleen..

Daar werd ik erg verdrietig van :'(
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:00 #299
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_199122214
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:19 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Ik zag laatst om half tien een vrouw haar twee hondjes uitlaten met een mondkapje op.. helemaal alleen..

Daar werd ik erg verdrietig van :'(
Dan word je wel erg snel verdrietig
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:44 #300
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199122220
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:20 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan word je wel erg snel verdrietig
Ja.

Ik dacht in wat voor fucking wereld zijn we eigenlijk beland.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:20:56 #301
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_199122223
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:59 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Gommers: "Misschien had ik harder moeten roepen, maar eigenlijk hadden we sporten en naar buiten gaan meer moeten stimuleren en dat dat de eerste maatregel had moeten zijn in de versoepelingen".
Beter laat dan nooit. Geef als OMT maar het advies om buitensporten open te gooien voor iedereen. Ik wacht hier al een aantal weken om weer aan de slag te mogen terwijl de rest van de groep lekker buiten op de mat bezig is hoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')