abonnement Unibet Coolblue
pi_199153707
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat recht heeft hij. Hij maakt alleen een keuze om zn recht ongedaan te maken.
Als je een operatie hebt en je moet nuchter verschijnen maar je vindt dat je mag eten gaat je operatie ook nier door.
Eigen keuze. Niet jammeren dan.
Je zegt gewoon dat je niks hebt gegeten. Operatie gaat dan gewoon door.
pi_199153746
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:37 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je zegt gewoon dat je niks hebt gegeten. Operatie gaat dan gewoon door.
Ah ja liegen maakt alles natuurlijk ok.
Als die vent een nep test fabriceert wordt hij wss ook wel geopereerd.
Als willem engel een paar diplomas print mag hij die kijkoperatie ook uitvoeren.
Maar leugens zijn niet de basis waarop voorschriften worden vastgesteld.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 17:42:16 #178
332671 crew  indiaantje89
pi_199153756
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat recht heeft hij. Hij maakt alleen een keuze om zn recht ongedaan te maken.
Als je een operatie hebt en je moet nuchter verschijnen maar je vindt dat je mag eten gaat je operatie ook nier door.
Eigen keuze. Niet jammeren dan.
Ja doei zo werken mensenrechten dus niet. Maar goed je reactie is zoals velen in deze tijd. Dus in principe kunnen alle mensenrechten wel de prullenbak op deze manier. Zogenaamd het als iets belangrijks zien, maar als het puntje bij paaltje komt schenden we het gewoon.
pi_199153768
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:41 schreef marsan het volgende:

[..]

Ah ja liegen maakt alles natuurlijk ok.
Als die vent een nep test fabriceert wordt hij wss ook wel geopereerd.
Maar leugens zijn niet de basis waarop voorschriften worden vastgesteld.
Er is een verschil. Nuchter is meestal een advies niet een moeten.
pi_199153780
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:42 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja doei zo werken mensenrechten dus niet. Maar goed je reactie is zoals velen in deze tijd. Dus in principe kunnen alle mensenrechten wel de prullenbak op deze manier. Zogenaamd het als iets belangrijks zien, maar als het puntje bij paaltje komt schenden we het gewoon.
Een kijkoperatie valt niet onder de eed van artsen en er is geen mensenrecht geschonden.
Maar laat die knakker een zaak aanspannen en toetsen.
Puntje bij paaltje is dus idd ook doorzetten en niet alleen blaten.


"Eenieder heeft recht op toegang tot preventieve gezondheidszorg en op medische verzorging onder de door de nationale wetgevingen en praktijken gestelde voorwaarden."


https://www.denederlandse(...)5_de_gezondheidszorg


Voldoet dus gewoon

[ Bericht 9% gewijzigd door marsan op 25-04-2021 17:55:00 ]
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199153789
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:43 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Er is een verschil. Nuchter is meestal een advies niet een moeten.
Ja en ik schreef moet. Ik had t dus niet over meestal.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 25 april 2021 @ 17:58:38 #182
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199153935
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:42 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ja doei zo werken mensenrechten dus niet. Maar goed je reactie is zoals velen in deze tijd. Dus in principe kunnen alle mensenrechten wel de prullenbak op deze manier. Zogenaamd het als iets belangrijks zien, maar als het puntje bij paaltje komt schenden we het gewoon.
Want leg even uit welke mensenrechten er precies geschonden worden? En die mensenrechten werken twee kanten op: zo hebben artsen (en ander ziekenhuispersoneel) een zorgplicht voor de reeds opgenomen patiënten. Die zorgplicht behelst ook dat je de verspreiding van virussen zo goed als redelijkerwijs kan probeert te beperken.

Overigens is het ook in meneer zijn eigen belang om zo goed als redelijkerwijs kan uit te sluiten dat hij besmet is: hij moet immers ook herstellen van de operatie, en daarbij helpt een corona-infectie zeker niet. Evenals zoals in het eerder aangehaalde voorbeeld de operatie ook niet doorgaat wanneer hij zich niet aan de voorwaarden houdt en vooraf een Chinese rijsttafel naar binnen gewerkt heeft.
Huilen dan.
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 18:11:27 #183
332671 crew  indiaantje89
pi_199154100
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 17:58 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Want leg even uit welke mensenrechten er precies geschonden worden? En die mensenrechten werken twee kanten op: zo hebben artsen (en ander ziekenhuispersoneel) een zorgplicht voor de reeds opgenomen patiënten. Die zorgplicht behelst ook dat je de verspreiding van virussen zo goed als redelijkerwijs kan probeert te beperken.

Overigens is het ook in meneer zijn eigen belang om zo goed als redelijkerwijs kan uit te sluiten dat hij besmet is: hij moet immers ook herstellen van de operatie, en daarbij helpt een corona-infectie zeker niet. Evenals zoals in het eerder aangehaalde voorbeeld de operatie ook niet doorgaat wanneer hij zich niet aan de voorwaarden houdt en vooraf een Chinese rijsttafel naar binnen gewerkt heeft.
Het recht op zorg. En het is inderdaad in zijn eigen belang, dat is het punt ook niet. Daarom is het aan de arts ook om de risico’s te benoemen. Het is aan de patient om te kijken wat hij daar mee doet. Daarnaast ga je er nu van uit dat iemand besmet is tot het tegendeel is bewezen? Beetje vreemd als je het mij vraagt.

Maar goed ik kap hier mee. Ik zou mezelf wel laten testen, maar die man kan prima zorg krijgen zonder zo’n test als hij dat wil.
pi_199154140
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:11 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Het recht op zorg. En het is inderdaad in zijn eigen belang, dat is het punt ook niet. Daarom is het aan de arts ook om de risico’s te benoemen. Het is aan de patient om te kijken wat hij daar mee doet. Daarnaast ga je er nu van uit dat iemand besmet is tot het tegendeel is bewezen? Beetje vreemd als je het mij vraagt.

Maar goed ik kap hier mee. Ik zou mezelf wel laten testen, maar die man kan prima zorg krijgen zonder zo’n test als hij dat wil.
"Eenieder heeft recht op toegang tot preventieve gezondheidszorg en op medische verzorging onder de door de nationale wetgevingen en praktijken gestelde voorwaarden."


https://www.denederlandse(...)5_de_gezondheidszorg


Er wordt niets geschonden.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 18:24:39 #185
332671 crew  indiaantje89
pi_199154356
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:14 schreef marsan het volgende:

[..]

"Eenieder heeft recht op toegang tot preventieve gezondheidszorg en op medische verzorging onder de door de nationale wetgevingen en praktijken gestelde voorwaarden."


https://www.denederlandse(...)5_de_gezondheidszorg


Er wordt niets geschonden.
Zucht dat staat hier totaal los van mocht je het niet begrijpen. Voor een test moet je iets je lichaam inbrengen, dat mag geen praktijk gestelde voorwaarde zijn. Je denkt dat ze alles zomaar in de voorwaarde mogen zetten? Leuk hoor een Rotterdamse arts die Amsterdammers weigert... stond tenslotte in de gestelde voorwaarde. Maar goed laat maar toetsen hoor.
pi_199154407
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:24 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Zucht dat staat hier totaal los van mocht je het niet begrijpen. Voor een test moet je iets je lichaam inbrengen, dat mag geen praktijk gestelde voorwaarde zijn. Je denkt dat ze alles zomaar in de voorwaarde mogen zetten? Leuk hoor een Rotterdamse arts die Amsterdammers weigert... stond tenslotte in de gestelde voorwaarde. Maar goed laat maar toetsen hoor.
Zucht dat is idd een voorwaarde.die gesteld zou worden en stand zou houden.

Zucht een link maar de grondwet en nog worden er grondwetten geschonden.
De vraag welke kan alleen niet verduidelijkt of gestaafd worden anders dan een eigen mening. idd zucht...
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zondag 25 april 2021 @ 18:31:02 #187
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_199154471
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:11 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Het recht op zorg. En het is inderdaad in zijn eigen belang, dat is het punt ook niet. Daarom is het aan de arts ook om de risico’s te benoemen. Het is aan de patient om te kijken wat hij daar mee doet. Daarnaast ga je er nu van uit dat iemand besmet is tot het tegendeel is bewezen? Beetje vreemd als je het mij vraagt.
Waar denk je dat die test voor is?
quote:
Maar goed ik kap hier mee. Ik zou mezelf wel laten testen, maar die man kan prima zorg krijgen zonder zo’n test als hij dat wil.
Nou, nee dus.
Huilen dan.
  zondag 25 april 2021 @ 19:05:17 #188
335033 kuifmees
Vogeltjes overal
pi_199155029
In het ziekenhuis waar ik werk, worden mensen alleen getest als ze onder algehele narcose gaan. Bij een ingreep onder spinaal, plexus of sedatie voldoet een vragenlijst. Een kijkoperatie van de knie kan prima onder een ruggenprik. Deze man heeft dus gewoon opties.
  Moderator zondag 25 april 2021 @ 19:09:58 #189
332671 crew  indiaantje89
pi_199155092
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 18:27 schreef marsan het volgende:

[..]

Zucht dat is idd een voorwaarde.die gesteld zou worden en stand zou houden.

Zucht een link maar de grondwet en nog worden er grondwetten geschonden.
De vraag welke kan alleen niet verduidelijkt of gestaafd worden anders dan een eigen mening. idd zucht...
Ik zou meer iets meer gaan lezen dan je eerste google result. Je gekopieerde stukje zegt precies niks over deze kwestie.
pi_199155182
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:09 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Ik zou meer iets meer gaan lezen dan je eerste google result. Je gekopieerde stukje zegt precies niks over deze kwestie.
Ik wacht anders nog steeds op wat meer dan wat jij vindt of denkt.
Dat stukje zegt precies wat recht op zorg is.

Jij beweert dat dat recht geschonden wordt. Ik zie graag ook met linkjes waar dat geschonden wordt en hoe. En nee jouw mening is geen onderbouwing
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_199156393
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:41 schreef Intint het volgende:

[..]

Dit is oprecht, en dat meen ik echt, het domste wat ik in 2021 gelezen heb op dit forum.
En wat bedoel je dan precies?
Dat de Zorg op de schop moet of dat de Zorg zelfstandig niet zou moeten mogen bepalen wie ze wel en niet behandelen in een tijd waar het hele land wordt geteisterd door een virus en waar de Zorg de Overheid voor heeft gemobiliseerd om het gehele land te Coronisseren??

Als je de Overheid dáár voor nodig hebt dan óók bij de beslissing hoe om te gaan met virus vs. reguliere zorg in onze Nederlandse ziekenhuizen!
pi_199156514
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:50 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Hou toch op. We willen gewoon geen uitbraak in het ziekenhuis.

Maar dan laat je je toch niet testen en onderga je geen operatie. Je hebt alleen jezelf tuk. Kan ons het nou schelen.
Ik begrijp dat de meeste ouderen en zwakkeren van ons land in ziekenhuizen werken?
Mocht dat niet zo zijn hoef je ook niet zo dom bang te doen met een instelling waar je continue door Corona gevallen wordt overspoelt toch?!

Zwakkie!
pi_199156607
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:40 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de meeste ouderen en zwakkeren van ons land in ziekenhuizen werken?
Mocht dat niet zo zijn hoef je ook niet zo dom bang te doen met een instelling waar je continue door Corona gevallen wordt overspoelt toch?!

Zwakkie!
Dit is oprecht, en dat meen ik echt, het domste wat ik in 2021 gelezen heb op dit forum.
pi_199156639
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:24 schreef ijs. het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je zelf ook voor arts hebt geleerd als je zulke uitspraken doet en wel even beoordeeld wie thuis kan worden behandeld en wie niet. Of trek je dit uit je hol?
Ik doe geen aannames, wappies begrijpen wel waarom. o|O

IK beoordeel niet wie ze thuis met zuurstof wel/niet kunnen laten zitten, ik herhaal informatie, verwonder mij slechts, stel vragen of trek een Corona lijn door waar anderen die soms wel soms niet doortrekken. Als je het niet kunt bevatten probeer het een volgende keer dan zelf even uit te zoeken voor je reageert met je kont.

[ Bericht 8% gewijzigd door SmaRTeY op 25-04-2021 21:08:50 ]
pi_199156749
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:37 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Je noemt Aids, TBC en Polio.

Aids, alleen overdraagbaar door bloed en sperma.
TBC: overwonnen dankzij vaccinatie
Polio: overwonnen dankzij vaccinatie

Verder nogmaals: Als je de maatregel van een zorg-instelling onzin vindt aangaande Corona, waarom heb je dan verder wél vertrouwen in een dergelijk ziekenhuis?

Het ziekenhuis neemt hygiënische maatregelen en stelt hygiënische eisen, waarvan zij zelf vinden dat ze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van hun functie.

Net als dat je een bepaalde tijd nuchter moet zijn voor een operatie.

DISCRIMINEREND VOOR DE SMULPAPEN!!!!!!
FREE THE PEOPLE!!!!!!

Nee, luister nou:
Wat ik weet als leek:
Nuchter zijn is nodig omdat onder narcose de slokdarm ook verdoofd is, dus dan gaat de maaginhoud op de loop en kun je stikken.

... zoiets.... Meer weet ik niet, maar meer hoef ik ook niet te weten, omdat ik vertrouwen heb in het ziekenhuis dat mij moet opereren.
Klaar!
En zo is het ook met de maatregelen mbt Corona.
Punt!
[/quote]

Je blinde vertrouwen is je goed recht, zo zou het ook moeten zijn.
Vertrouwen zou ook twee kanten op moeten gaan, als de persoon in kwestie aangeeft géén klachten te hebben die erop wijzen of doen vermoeden dat er sprake is van een mogelijke Corona besmetting dan ook klaar!

MAAR...... in dit land is het op dit moment onze Overheid die deze Corona crisis voorzit, op (angst)adviezen van een OMT handelt en feitelijk alles voor iedereen bepaalt hoe te leven met Corona.

HOE kan het dan mogelijk zijn dat afzonderlijke ziekenhuizen gaan bepalen HOE onze NL Zorg nationaal wordt ingezet?! Als je het mij vraagt zou ook in dit geval onze Minister degene moeten zijn, net als de momenten waarop hij voor de Zorg frikandellen met vaccinaties vergelijkt, die het volk vertelt dat ons Zorgbeleid erop is gericht om álle Corona knuppels een plekje in een ziekenhuis te geven en om reguliere Zorg om die reden op een zijspoor te zetten.

[ Bericht 13% gewijzigd door SmaRTeY op 25-04-2021 21:11:12 ]
pi_199156770
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:56 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Heb je een bron voor je onzin uit Groningen?
Hier die onzin: https://www.ad.nl/groning(...)onadrukte~ad6e89ce5/

[ Bericht 69% gewijzigd door SmaRTeY op 25-04-2021 21:07:18 ]
pi_199156800
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:58 schreef Xqtress het volgende:

[..]

Wordt ook niet altijd gevraagd of je recent in het buitenland in een ziekenhuis hebt geleden?
Heeft dat niet te maken met MRSA of iets in die richting.
Ben net wakker dus Google nog niet geraadpleegd.
Volgens mij gaat het hier om een test die zonder klachten wordt gevraagd te ondergaan die niets te maken heeft met zijn werkelijke klachten, terwijl het om een knie operatie gaat. Ik geloof niet dat deze persoon moeilijk doet over het invullen van een vragenlijstje.....

[ Bericht 36% gewijzigd door SmaRTeY op 25-04-2021 21:07:44 ]
pi_199156974
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 16:19 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoe ze omgaan met positieve tests en met de mogelijkheid dat het een valse positieve is.
[..]

Nou, dat kun je dus bespreken.
Als het over Corona gaat is alles bespreekbaar _O_
pi_199157030
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:30 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat recht heeft hij. Hij maakt alleen een keuze om zn recht ongedaan te maken.
Als je een operatie hebt en je moet nuchter verschijnen maar je vindt dat je mag eten gaat je operatie ook nier door.
Eigen keuze. Niet jammeren dan.
Ook hier helaas pindakaas, dat is niet een keuze die de arts heeft beroepsmatig in dit geval omdat we dit zo hebben afgesproken als elementair uitgangspunt van Zorgmedewerkers en het gaat niet om nuchter zijn.... verder krijgen ze voor hun inzet betaald net als een militair die naar oorlogsgebied wordt uitgezonden, niet janken dus.
pi_199157073
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:40 schreef SmaRTeY het volgende:

[..]

Ik begrijp dat de meeste ouderen en zwakkeren van ons land in ziekenhuizen werken?
Uitbraak onder de patiënten.
quote:
Mocht dat niet zo zijn hoef je ook niet zo dom bang te doen met een instelling waar je continue door Corona gevallen wordt overspoelt toch?!

Zwakkie!
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')