abonnement Unibet Coolblue
pi_199116247
Dat zal vast onmogelijk zijn om te doen.
pi_199117243
COVID-19: 20 buitenlandse studenten in België besmet met Indiase variant
quote:
COVID-19: 20 buitenlandse studenten in België besmet met Indiase variant
LTVDK 22-04-2021 19:08 print

Twintig Indiase studenten in België zijn besmet geraakt met de Indiase variant van het COVID-19 coronavirus zo meldt de VRT. Op 12 april kwamen de studenten aan met het vliegtuig in Parijs en zijn vanaf daar per bus naar Aalst en Leuven vervoerd. De groep Indiase studenten bestaat in totaal uit 43 mensen en zou een opleiding in de verleegkunde gaan volgen.

Bij aankomst in Parijs testten alle studenten negatief. 'Waarschijnlijk zat er op de bus een superverspreider, die door de mazen van het net geglipt is en die de anderen geïnfecteerd heeft. Vijf dagen later, op 17 april, zijn de eerste studenten ziek geworden', aldus viroloog Marc Van Ranst.

Opvallend is volgens Van Ranst dat een deel van de studenten al gevaccineerd was. Wetenschappers vermoeden dat de huidige coronavaccins minder goed werken tegen de Indiase variant.

Volgens Van Ranst is de kans klein dat ze andere mensen besmet hebben. 'Ze hebben natuurlijk contact gehad met de chauffeur van die bus, maar hij heeft negatief getest. Verder hebben ze geen hoogrisicocontacten gehad. Vanaf het moment dat ze aangekomen zijn, zijn ze in quarantaine gegaan, zoals dat voorgeschreven is.'
Als de huidige vaccins niet zo goed werken tegen de variant uit India lijkt mij het zeer verstandig om personenverkeer vanuit India volkomen stil te leggen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 22 april 2021 @ 21:50:08 #28
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_199117271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:48 schreef rutger05 het volgende:
COVID-19: 20 buitenlandse studenten in België besmet met Indiase variant
[..]

Als de huidige vaccins niet zo goed werken tegen de variant uit India lijkt mij het zeer verstandig om personenverkeer vanuit India volkomen stil te leggen.
Waarom is er nog persoonsverkeer tussen Europa en India op zo'n schaal?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_199117298
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:50 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom is er nog persoonsverkeer tussen Europa en India op zo'n schaal?
Tja. Dit lijkt mij ook verre van noodzakelijk.
pi_199117406
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:51 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Tja. Dit lijkt mij ook verre van noodzakelijk.
Onderwijs op afstand geldt blijkbaar alleen voor autochtone studenten. India spendeert zijn belastinggeld overigens liever aan kernwapens, laat die naïeve westerlingen maar Indiaase jongeren opleiden.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_199117953
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:01 schreef -XOR- het volgende:
Als die variant echt gevaarlijk is zou je daar in Europees verband over na kunnen denken, al heeft het allemaal niet zo heel veel zin. Vooralsnog lijkt men echter een beetje te vergeten dat die duizelingwekkende cijfers uit India in perspectief geplaatst moeten worden.

Dit staat op de site van 1Vandaag:
[..]

India heeft echter meer dan twee keer zoveel inwoners als de VS en Brazilie samen dus lijkt het nog mee te vallen.
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:17 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Aantal besmettingen ligt daar nog altijd lager dan hier. Angstzaaien to the max _O_
De Britse is veel besmettelijker, nee de Braziliaans, nee B1.526 uit New York - https://nymag.com/intelli(...)26-what-we-know.html

India 1,380,004,385 inwoners / Cases totaal 15.9M
Europa 746,400,000 inwoners / Cases totaal 48.5M
Behalve dan dat de inschatting is dat de werkelijkheid in India een factor 10 scheelt met de gemelde aantallen.
pi_199118129
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:30 schreef NightDancert het volgende:

[..]


[..]

Behalve dan dat de inschatting is dat de werkelijkheid in India een factor 10 scheelt met de gemelde aantallen.
Ja en Corona is 3,4% dodelijk.
pi_199118913
Dat gebeurt pas, als het te laat is.
  vrijdag 23 april 2021 @ 01:02:41 #34
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199119384
Canada heeft er al toe besloten. verbod voor minimaal 30 dagen.

https://globalnews.ca/new(...)covid-variant-india/
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199120517
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:48 schreef rutger05 het volgende:
COVID-19: 20 buitenlandse studenten in België besmet met Indiase variant
[..]

Als de huidige vaccins niet zo goed werken tegen de variant uit India lijkt mij het zeer verstandig om personenverkeer vanuit India volkomen stil te leggen.
Als er nu dus al een cluster is die zeer waarschijnlijk al de kans heeft gehad verder uit te breiden dan heeft het niet zoveel zin meer om nu het vliegverbod in te stellen.

Als het vaccin er echt veel minder of zelfs niet vor werkt dan begint het hele circus weer op nieuw met een beetje pech.
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:05:31 #36
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199120658
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 01:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Canada heeft er al toe besloten. verbod voor minimaal 30 dagen.

https://globalnews.ca/new(...)covid-variant-india/
Bij een enorm land als Canada die ook nog eens grensbewaking heeft van en naar de VS, is dat ook effectiever dan een vliegverbod in Nederland.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199120741
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:05 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Bij een enorm land als Canada die ook nog eens grensbewaking heeft van en naar de VS, is dat ook effectiever dan een vliegverbod in Nederland.
Dit zou je inderdaad in EU verband moeten regelen en dan wel direct.
pi_199120759
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:54 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Als er nu dus al een cluster is die zeer waarschijnlijk al de kans heeft gehad verder uit te breiden dan heeft het niet zoveel zin meer om nu het vliegverbod in te stellen.

Als het vaccin er echt veel minder of zelfs niet vor werkt dan begint het hele circus weer op nieuw met een beetje pech.
Weet ik niet. Voor zover het nog buiten de deur te houden is lijkt het mij zeer verstandig om per direct in EU verband het personenverkeer met landen als India en Pakistan volledig stil te leggen.
pi_199121012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:01 schreef -XOR- het volgende:
Als die variant echt gevaarlijk is zou je daar in Europees verband over na kunnen denken, al heeft het allemaal niet zo heel veel zin. Vooralsnog lijkt men echter een beetje te vergeten dat die duizelingwekkende cijfers uit India in perspectief geplaatst moeten worden.

Dit staat op de site van 1Vandaag:
[..]

India heeft echter meer dan twee keer zoveel inwoners als de VS en Brazilie samen dus lijkt het nog mee te vallen.
Nee, dat is niet correct. Hoe meer mensen besmet raakt, hoe groter de kans op (gevaarlijkere) mutatie. Met 300.000 gevallen per dag heb je wel een hele grote kans dat de mutatie steeds sterker wordt en dus gevaarlijker is voor de mensheid.
pi_199121336
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:42 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja en Corona is 3,4% dodelijk.
Wat?

Hier wat leesvoer

https://www.metronieuws.n(...)jd-corona-dagrecord/
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:17:06 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199121340
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:41 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Nee, dat is niet correct. Hoe meer mensen besmet raakt, hoe groter de kans op (gevaarlijkere) mutatie. Met 300.000 gevallen per dag heb je wel een hele grote kans dat de mutatie steeds sterker wordt en dus gevaarlijker is voor de mensheid.
Tja, als je India zou opdelen in vijf kleinere staten dan heb je dezelfde situate maar hebben alle vijf die staten individueel alsnog minder besmettingen dan Brazilië op een even grote bevolkingsomvang,dus dat maakt niet zo heel veel uit. Als je ee EU als een land zou zien zijn de cijfers in absolute zin ook groter.
We have always been at war with Eastasia.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:22:35 #42
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_199121394
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Tja, als je India zou opdelen in vijf kleinere staten dan heb je dezelfde situate maar hebben alle vijf die staten individueel alsnog minder besmettingen dan Brazilië op een even grote bevolkingsomvang,dus dat maakt niet zo heel veel uit. Als je ee EU als een land zou zien zijn de cijfers in absolute zin ook groter.
Als je van de officiele cijfers uitgaat natuurlijk. Maar die kloppen sowieso flink niet. Sommige staten in india openbaren hun corona cijfers niet eens als ik zo op India's subreddit lees.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_199121498
de vraag is nog steeds, gaan we schengen opheffen of niet, ik ben oud genoeg om te herinneren, jaja, ik heb actieve herinneringen, dat er een hele dike douane stond tussen landen.

Je stond meestal uren in rij om er door te komen, ja, dat kan ik me gewoon wel herinneren. het was niet leuk, maar het werkte wel.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:34:58 #44
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_199121530
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:31 schreef christmastsunami het volgende:
de vraag is nog steeds, gaan we schengen opheffen of niet.
En het antwoord is niet ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_199121601
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:34 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

En het antwoord is niet ;)
je kan een scenario bedenken dat het op slot zetten van import, met een corona check, gewoon wel werkt, australie en die afgesloten economien doen het zo
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:02:44 #46
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199121953
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Als je van de officiele cijfers uitgaat natuurlijk. Maar die kloppen sowieso flink niet. Sommige staten in india openbaren hun corona cijfers niet eens als ik zo op India's subreddit lees.
Uiteraard, dat de daadwerkelijke cijfers een veelvoud zullen zijn geloof ik direct, ik wilde alleen maar aangeven dat absolute cijfers misleidend zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199122294
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 11:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Uiteraard, dat de daadwerkelijke cijfers een veelvoud zullen zijn geloof ik direct, ik wilde alleen maar aangeven dat absolute cijfers misleidend zijn.
Het zegt al genoeg dat de crematoria nog nooit zulke taferelen hebben gezien. Als er dan officieus blijkbaar zoveel doden zijn kun je dat ook extrapoleren op het aantal besmettingen.
pi_199125561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

je kan een scenario bedenken dat het op slot zetten van import, met een corona check, gewoon wel werkt, australie en die afgesloten economien doen het zo
Maar als je even op de kaart kijkt dan snap je meteen dat Australië iets anders in dan een landje in Europa. De kans dat je hier een grens kunt afsluiten is ongeveer nul. Zelfs de grens met de UK afsluiten geeft al dusdanig veel problemen dat het niet reëel is om dat te willen.

Als je de grenzen echt dicht doet dan stapelen de containers zich zo op in Rotterdam. Je zal dus de wereld aan uitzonderingen nodig hebben waardoor het effect van sluiten grotendeels teniet gedaan wordtt.
pi_199133354
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:02 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Maar als je even op de kaart kijkt dan snap je meteen dat Australië iets anders in dan een landje in Europa. De kans dat je hier een grens kunt afsluiten is ongeveer nul. Zelfs de grens met de UK afsluiten geeft al dusdanig veel problemen dat het niet reëel is om dat te willen.

Als je de grenzen echt dicht doet dan stapelen de containers zich zo op in Rotterdam. Je zal dus de wereld aan uitzonderingen nodig hebben waardoor het effect van sluiten grotendeels teniet gedaan wordtt.
Jammer dat je geen -1 kan geven want dat verdient deze post wel. Dus NEw Zeeland heeft geen containervrachtverkeer? En wat dacht je van alleen vrachtauto’s de grens overlaten. De grens is heel makkelijk hermetisch te sluiten. Of dacht je dat iedereen over de weilanden van de boeren op de grens met Nederland en België ging wandelen en rijden?

Nederland gaat ten onder aan deze hopeloze naïeve ambtenaren mentaliteit.
pi_199133361
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:40 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

je kan een scenario bedenken dat het op slot zetten van import, met een corona check, gewoon wel werkt, australie en die afgesloten economien doen het zo
Dit roep ik al een jaar lang.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')