abonnement Unibet Coolblue
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 16:39:37 #1
163650 Greys
pi_199112194
Ruim (héél ruim...) op tijd kwamen Cee en ik allebei aan op P2 van AHOY Rotterdam. Aldaar werden we al keurig de weg gewezen waar we konden parkeren. Buiten kwamen we al diverse bekenden tegen, zoals GJ van de Ding-a-Dong podcast, Jeroen van Songfestivalweblog en Richard van de Telegraaf. Iedereen had er zin in!



Eerst naar het Accreditation Centre, daar moest je inchecken bij vriendelijke medewerkers en kreeg je je pas voor om je nek. Daarna door naar de teststraat. We hadden ons geestelijk (enigszins) voorbereid op #OPENUP je neus voor de stok, maar in het testcentrum bleken twee enorme lange rijen met aparte hokjes te zijn met daarin in elk hokje een blaastest-apparaat. (Als je goed luisterde kon je in het testcentrum zuchten van opluchting horen bij velen.)
Na een zeer uitgebreide uitleg over het blazen - vijf keer in en uit ademen in het apparaat, daarna heel diep inademen, je adem vijf tellen vasthouden en weer langzaam uitblazen terwijl je een knijper op je neus hebt - las men meteen op de computer het resultaat. Fantastisch! Ook kreeg je direct een sms met "uw uitslag is binnen, deze vindt u in uw e-mail" en daar kon je dan nogmaals de bevestiging lezen dat je negatief was getest. Bij twijfel moest je na het blazen door naar de neusstokken, maar dat was in ons geval niet nodig. PFIEUW.

Op dit punt waren we in totaal al een uur aanwezig en moest het hele gebeuren nog beginnen, maar zelfs dit was al indrukwekkend om mee te maken. Toen op naar de ingang, alwaar we binnen veiligheidshelmen en -vestjes kregen uitgereikt.



Daarna ging de pers-stoet achter de enthousiaste leuke Danny aan richting de trappen en zagen we op verdieping 1 al een goede indruk van de zaal. Maar we gingen direct nog een verdieping hoger, alwaar de pers op een deel van de tribune mocht plaatsnemen, waarna het klikfestijn begon en er honderden foto's en filmpjes zijn gemaakt door iedereen! Héél snel alvast twee foto's en een filmpje op Twitter gezet en al snel konden we de mentions daarvan niet meer bijhouden, zo leuk als mensen via tweets en forum echt met het bezoek kunnen meegenieten!

We kregen een korte introductie door Erwin Rintjema, Head of Production (zo'n aardige enthousiaste vrolijke man!). Hierna werd er gemeld "Het loopt allemaal even anders dan gepland, blijft u hier zitten op de tribune, want er komt zo hoog bezoek!". Wij riepen meteen "LEE TOWERS!" maar het bleek nóg beter, want Willem-Alexander Claus George Ferdinand, Koning der Nederlanden, Prins van Oranje-Nassau, Jonkheer van Amsberg liep langs met een hartelijk "goedemorregeh!" om daarna boven te kijken en later beneden een tour te krijgen.



Iedereen wilde daar gráág even op wachten, zulk bezoek gaat uiteraard voor en zo maak je nog eens wat mee op je donderdagochtend jongens! Zowel Wim-Lex als de pers werd getrakteerd op een speciale korte licht-showcase. Multitaskend stonden we met open mond alles te aanschouwen, keken we onze ogen uit en maakten we volop foto's. Deze foto's vind je onderaan het verslag!

Er was tijd voor een korte koffie- en thee-pauze met iets lekkers om alle indrukken tot dan toe te verwerken - en dat waren er nogal wat. Daarna liepen we naar de vloer. Als je zo tussen de greenroom-bankjes door loopt weet je bijna niet wat je allemaal tegelijk voelt. Het is al zo bijzonder dát je daar bent, op die vloer waar straks tijdens de shows geen publiek maar alleen artiesten zijn. En daar loop je dan zomaar!

Op de vloer was de mogelijkheid tot één-op-één interviews met Florian Wieder (stage designer), Sietse Bakker, Marnix Kaart (regisseur) en Erwin Rintjema, Head of Production. Het was héél druk met pers en de grote cameraploegen gingen eerst, maar wij wilden heel graag toch wachten om even met Erwin te spreken om vooral de technische vragen te kunnen stellen om veel van jullie blij te maken met wat antwoorden. Hieronder volgen onze vragen en zijn antwoorden:

Interview met Erwin Rintjema - Head of Production

Songfestivalforum (SF): Hallo! Wij zijn Corrie en Miranda van het Songfestivalforum.
Erwin: HALLO! Ik ben Erwin! (We vinden hem nu al leuk)
SF: Op ons forum zitten de die-hard Eurovisiefans. En ook een aantal echte liefhebbers van de techniek. Die zijn al jullie foto's helemaal aan het uitpluizen qua apparatuur. Daar hebben we een paar vragen van.
Erwin: Leuk, kom maar door!
SF: Als eerste, hoeveel weegt ongeveer het totaal van wat er nu aan het plafond hangt?
Erwin: 200 ton.
SF: En hoeveel procent van de totale draagcapaciteit is dat?
Erwin: Dat is 100% van de totale draagcapaciteit.

[zowel Erwin als uw verslaggevers staan even een momentje stil bij dit besef]

Erwin: We zijn echt tot een week vóór we gingen bouwen samen met de constructeur aan het puzzelen geweest hoe we het zó konden verdelen in het dak dat het er allemaal in mocht. En toen hebben we pas een stempel gekregen. Het was ook voor de constructeur een HELE grote puzzel.
SF: Hoe ver kunnen de telescopische droparms zakken?
Erwin: Zó. Hatsekidee ze hebben echt opgelet. ZES METER.
SF: En hoeveel LED-pixels zijn er in totaal en per LED-muur/vloer? Ik heb net wel al een fotootje gemaakt toen er iets van die info op de LED-schermen te zien was, maar...
Erwin: Juist nou, ze mogen het zélf gaan uitrekenen, maar het scherm is 52 meter breed, 12 meter hoog en de resolutie is 4 millimeter. Dus elke 4 millimeter naar links en naar boven zit er een pixel.
SF: Hier gaan ze echt gelukkig van worden, van jouw antwoorden.
Erwin: Nou MOOI ZO!
SF: Wat was het moeilijkst te realiseren, technisch. Dat je zegt van zo daar heb ik wel een nacht of wat van wakker gelegen?
Erwin: Nou gelukkig slaap ik altijd wel goed, dus dat is mooi. Nee eh, dat gigantische scherm heeft in het midden 2 enorme draaideuren. En die resolutie van 4 millimeter is zó hoog, dat het aansluiten van die deuren en het scherm écht op de millimeter nauwkeurig moet. Echt op de HALVE millimeter nauwkeurig. Tegelijkertijd moeten die deuren 180 graden kunnen draaien. Om dat draaien te bereiken moeten eerst de zijkanten van het scherm een stukje naar buiten, dus die zijn computergestuurd en op een rail schuiven ze dan iets naar buiten. Dán schuiven de deuren iets naar buiten om ruimte te creëren. Dan draaien ze. En dan moeten ze ook weer terug. En dat voor zó'n grote constructie met zo veel gewicht erin, dat was wel echt de grootste puzzel. En die is héél goed aan het lukken!
SF: En hoe vaak gaan die deuren straks eigenlijk open? Is dat een zeldzaam moment bijvoorbeeld bij de opening van een show, of gaat dat vaker gebruikt worden? Tijdens de acts van de landen?
Erwin: Zéker! We hebben dat effect van die deuren die open kunnen en kunnen draaien ook aangeboden aan de delegaties. Heel veel tekeningen en visuals opgestuurd naar alle delegaties met alle mogelijkheden van onze set. Waaronder dus die deuren. Want ze kunnen dicht, ze kunnen een klein stukje open, ze kunnen ook helemaal dwars open staan, je kunt ze helemaal omdraaien. En het leuke is, uit mijn hoofd weet ik niet het exacte aantal maar er zijn maar zo tien of vijftien landen die dat ook echt gaan gebruiken in hun act.
SF: Speelt het budget van een land een rol bij het in kunnen zetten van alle technische snufjes hier?
Erwin: De basis die we hier hebben is voor álle landen te gebruiken. Zonder probleem. De extra's die ze eventueel willen, als zij bijvoorbeeld vuurwerk willen gebruiken of bijvoorbeeld een piramide op het podium willen hebben, dan moeten ze die zelf betalen.
SF: Bepaalt een land echt van A tot Z de act, of zeggen sommige landen ook "De productie mag creatief zijn, we hebben ongeveer wel iets in ons hoofd maar..."
Erwin: Nou precíes wat je nu zegt. We krijgen van sommige landen een script echt op de seconde, met camera's uitgeschreven, met licht uitgeschreven, helemaal bedacht. En dat volgen we dan zo goed mogelijk. Als we dan dingen tegenkomen die echt niet kunnen of waarvan wij denken "jaaa misschien als je het net zó doet" dan doen we die suggestie, maar zij gaan er dan over. En er zijn landen die zeggen "MAKE IT BEAUTIFUL". Punt. En dan maken we er wat van!
SF: Welk land zei dat laatste, bijvoorbeeld?
Erwin: Mjahhhhh, eh.... over een week of wat kan ik je daar wat voorbeelden van noemen. *grijnst*
SF: Tijdens het Songfestival 2016 is de totale venue vanwege het gewicht van alle technische apparatuur 35 millimeter de grond in gezakt. Is daar hier ook kans op?
Erwin: HAHAHA! Als ik het goed begrepen heb is 'ie niet de grond ingezakt maar is het dak gaan doorhangen. Dat zal óngetwijfeld hier ook het geval zijn. Door het gewicht, maar een stalen dakconstructie doet dat ook door temperatuur. Het is nu 15 graden, als het over twee weken 25 graden is dan gaat het allemaal een beetje uitzetten en verandert het ook weer. Het dak beweegt altijd wel een beetje. Geeft niks. Voor degenen die van de techniek houden op jullie forum is het wel leuk om te weten misschien dat dat de reden is geweest dat dat enorme scherm in zijn geheel op de grond staat. Als we dat scherm aan het dak zouden hangen, en we moeten die halve millimeter nauwkeurigheid realiseren onder andere voor het aansluiten en de deuren, dat kan niet! Want als het dan buiten 10 graden warmer wordt dan krijgen we het scherm niet meer dicht. Dus daarom moest dat allemaal aan de grond worden opgebouwd.
SF: De vleugels van het podium aan weerszijden, zijn die puur esthetisch of is het ook de bedoeling dat mensen er echt op kunnen staan?
Erwin: Ja, daar kunnen ze op staan! En er zijn landen die daar gebruik van gaan maken.
SF: En hiertussen *wijst wapperend naar het podium en het eiland* daar komt nog iets toch?
Erwin: Ja daar komt de catwalk tussen, tussen the main stage en de B-stage.
SF: Die kooi die daar afgedekt in de lucht hangt dat hebben we net al bij andere interviews met jou afgeluisterd, daar ga je niks over zeggen. Ook niet als wij het vragen zeker?
Erwin: HEHEHEHEHEHEHE
SF: Oké dan nog deze, gaan er meerdere landen gebruik maken van de droparms?
Erwin: Ja!
SF: En nu we je toch spreken... heb je eigenlijk al een moment gehad tijdens de opbouw dat je denkt ZÓ BEN IK EVEN BLIJ DAT WE EEN BOUWHELM DRAGEN. Is er al iets naar beneden komen vallen?
Erwin: Nee gelukkig niet hahaha, houwe zo! Ik heb wel een keer gehad dat ik ergens onderdoor moest lopen en mijn hoofd stootte. Toen was die bouwhelm toch ook wel prettig.
SF: Gaan ze echt midden in de nacht ook nog door, nu?
Erwin: Ja. 's Nachts gebeurt er inmiddels wel minder, in het begin was het écht 24 uur per dag. Inmiddels hebben we shifts die de avond ingaan en als er dan nog dingen zijn om nog op te lossen gaan we dan wel wat langer door.
SF: Nog even iets anders en we zullen je antwoord niet tegen je gebruiken...
Erwin: HEHEHE
SF: Voordat jij hieraan werkte, keek je dan ook weleens naar het Songfestival?
Erwin: Ja! In mijn vak zijn er twéé dingen: de opening van de Olympische Spelen en het Songfestival. Die twee zijn elke keer weer grensverleggend. Ik moet toegeven dat de muzíek... dat me dat misschien IETS minder raakt... maar wat ze elk jaar verzinnen en hoe ze dat op televisie laten zien, ja daar zit ik elk jaar wel naar te kijken. En ik heb natuurlijk in 2019 wel even heel hard staan schreeuwen voor de televisie, HAHAHA!
SF: Onze persoonlijke favoriet is Frankrijk, straks. En ze heeft aangegeven dat haar Eurovisie-staging iets anders gaat worden dan die van hun nationale finale. Heb je Frankrijk al gezien eigenlijk, of...
Erwin: JA! JA! Voilaaaa voilaaaaa *galmt*
SF: Geef toe, is een mooi liedje he?
Erwin: Zéker.
SF: Voor ons gevoel wordt haar Eurovision staging héél minimalistisch. Kan je daar alleen ja of nee op zeggen...?
Erwin: Ik weet wat ze hier gaat doen. *grinnikt*
SF: En? Wordt het minimalistisch?
Erwin: IK weet wel wat ze hier gaat doen. *grijnst*
SF: ....
Erwin: Ik denk dat het een HELE mooie performance wordt. Maar ik denk dat we heel veel mooie performances gaan zien.
SF: Komen er dingen die echt nog nooit eerder zijn gedaan op een Songfestival? Ierland? Griekenland? Daar gingen geruchten over.
Erwin: HAHAHAHAHA. HAHAHAHA. Dat gaan we dan vanzelluf zien hè...? HAHAHA.
SF: Hij is wel goed he...
Erwin: Er zitten meerdere dingen in die nog niet eerder zijn gedaan.
SF: Wij zijn heel tevreden over je. Ondanks je ontwijkingen.
Erwin: HAHAHAHAHA! Ik kan zo de politiek in.
SF: Dit was het.
Erwin: Leuk! Dank jullie wel! Tot de volgende keer!
SF: Bedankt voor alles, werk ze en tot snel!

Nou, toch wel wat antwoorden voor jullie gekregen he?
Sietse was ondertussen nog stééds voor de camera's met interviews bezig dus die zullen we niet storen. Op naar buiten, de bouwhelm en mondkap af en even wat frisse lucht na deze heerlijke en indrukwekkende én verrassende ochtend!
Nadat we de pas in hebben geleverd liepen we nog even naar de overkant van AHOY om de muurbeschildering van Jeangu in het echt te kunnen bewonderen. Het was een fantastische dag! DOUZE POINTS en meer!



MÉÉR FOTO'S! *O*
























(Erwin Rintjema - Head of Production)


[ Bericht 0% gewijzigd door Greys op 24-04-2021 09:41:25 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 april 2021 @ 16:49:52 #2
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199112326
Wat een leuk verslag en wat een fantastische ervaring!!

En De Koning ook nog zien _O_
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 16:52:03 #3
163650 Greys
pi_199112354
Ja dat was helemáál een verrassing! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199112408
13000 x 3000 pixels dus!
Super interessant interview, vooral dat stukje over de draaideuren vond ik gaaf.

En die draaideuren en vleugels worden dus gebruikt, ook goed om te weten. En er zijn dus meerdere landen die iets gaan doen wat nog niet eerder gedaan is. Kan niet wachten om het allemaal te zien *O*

Hebben jullie ook nog een sjoelbak gespot ergens?
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199112412
Ontzettend leuk weer allemaal!

Goed om te horen dat landen gebruik gaan maken van de draaideuren en de vleugels!
pi_199112481
Geweldig verslag! Veel mooie fotos, en tactische antwoorden van Erwin. ;) Goed om te horen dat zoveel landen gebruik zullen maken van de deuren en ook de vleugels. Het zou zo jammer zijn als niet het hele podium gebruikt wordt. Ik wil nog steeds weten wat er nou met die kooi gaat gebeuren... :')

Snelle berekening, het hoofdscherm heeft ongeveer 22-23 miljoen pixels rekening houdende met de schuin afgesneden stukken. Het is iets teveel om een goede berkening te maken zonder het precies aantal panelen te weten, of het exacte oppervlakte van het scherm zoals het te zien is.
pi_199112563
Echt super leuk :D _O_ wat een leuk gesprek!

Zo ontzettend benieuwd naar de show O+
pi_199112579
Wauw! Lijkt erop dat de landen wel echt gebruik gaan maken van de techniek. Vet. Dat werd in Tel Aviv toch minder gedaan kan ik me herinneren, alleen bijvoorbeeld bij België viel het heel erg op.

Alleen maar meer zin gekregen in de repetities hierdoor ^O^
pi_199112620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:10 schreef molloot200 het volgende:
Wauw! Lijkt erop dat de landen wel echt gebruik gaan maken van de techniek. Vet. Dat werd in Tel Aviv toch minder gedaan kan ik me herinneren, alleen bijvoorbeeld bij België viel het heel erg op.

Alleen maar meer zin gekregen in de repetities hierdoor ^O^
Vet is het goeie woord :Y
Inderdaad ja, zover ik me herinner maakte bijvoorbeeld alleen Oostenrijk in Tel Aviv echt zichtbaar gebruik van die hangende driehoeken. Toch een beetje zonde van de moeite allemaal.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199112622
Och jeetje, hier ga ik even goed voor zitten.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_199112689
Nice :) Mijn vraag is behandeld, bedankt w/ Benieuwd wat we gaan zien met die deuren, moet toch wel iets interessant mee mogelijk zijn, zoals Jamala die opening gebruikte in het begin
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 17:20:20 #12
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199112699
Leuk *O* *O* *O*

Ook zo snel op fok foto's en het uitgetypte verhaal _O_
pi_199112744
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:13 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Vet is het goeie woord :Y
Inderdaad ja, zover ik me herinner maakte bijvoorbeeld alleen Oostenrijk in Tel Aviv echt zichtbaar gebruik van die hangende driehoeken. Toch een beetje zonde van de moeite allemaal.
Hahaha ik gebruik het woord vet echt te vaak :@
pi_199112786
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:13 schreef koffieleuk het volgende:

[..]

Vet is het goeie woord :Y
Inderdaad ja, zover ik me herinner maakte bijvoorbeeld alleen Oostenrijk in Tel Aviv echt zichtbaar gebruik van die hangende driehoeken. Toch een beetje zonde van de moeite allemaal.
Was het eerst ook niet de bedoeling dat alle driehoeken naar beneden konden? Kan me ook wel voorstellen dat meer landen gebruik willen maken van alle functies en effecten als alles gewoon werkt :')
pi_199112803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:29 schreef Funhouse het volgende:

[..]

Was het eerst ook niet de bedoeling dat alle driehoeken naar beneden konden? Kan me ook wel voorstellen dat meer landen gebruik willen maken van alle functies en effecten als alles gewoon werkt :')
Dat is wel een vereiste ja :')
En natuurlijk ook wel handig als de locale regie een beetje meewerkt.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199112830
Echt superleuk verslag! Heel leuk dat Erwin zo enthousiast was en de vragen had beantwoord :D die meubelstukken in de Green Room vind ik wel echt leuk, het geeft serieus een woonkamersfeer af met die poefjes en de designtafels, het is toch een beetje anders dan andere jaren.

Edit: tien of vijftien landen die de deuren gaan gebruiken, en/of ook de vleugels is echt top! Zijn er veel meer dan ik had verwacht iig

[ Bericht 16% gewijzigd door Nashipeer op 22-04-2021 17:42:19 ]
pi_199112955
Super leuk! Met plezier gelezen! En ook mooie foto's zeg! _O_
leven zoals het leven is
  donderdag 22 april 2021 @ 17:44:21 #18
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199112958
Leuk *G*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 17:47:48 #19
163650 Greys
pi_199113000
De mysterieuze kooi!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199113273
Wat ontzettend gaaf dit! Gaan jullie nog vaker na vandaag of was dit eenmalig? Ik volg het meeste op twitter, zo leuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Zigsky op 22-04-2021 18:14:50 (Typefout ugh) ]
Ben hier voor het songfestivalforum.
pi_199113336


Ik neem aan dat deze rails voor een camera gebruikt gaan worden? Zag ook al soortgelijke rails op de grond voor het podium. Mooi dat ze alle extra ruimte gebruiken voor dat soort dingen!
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 22 april 2021 @ 18:25:00 #22
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_199113398
Leuk ^O^
pi_199113432
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:03 schreef NeilZar het volgende:
Geweldig verslag! Veel mooie fotos, en tactische antwoorden van Erwin. ;) Goed om te horen dat zoveel landen gebruik zullen maken van de deuren en ook de vleugels. Het zou zo jammer zijn als niet het hele podium gebruikt wordt. Ik wil nog steeds weten wat er nou met die kooi gaat gebeuren... :')

Snelle berekening, het hoofdscherm heeft ongeveer 22-23 miljoen pixels rekening houdende met de schuin afgesneden stukken. Het is iets teveel om een goede berkening te maken zonder het precies aantal panelen te weten, of het exacte oppervlakte van het scherm zoals het te zien is.
Het scherm van 2019 was tot nu toe het scherm met de hoogste resolutie ooit bij het songfestival met net minder dan 17 miljoen pixels. Deze gaat daar dus mooi overheen!
pi_199113462
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:20 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]

Ik neem aan dat deze rails voor een camera gebruikt gaan worden? Zag ook al soortgelijke rails op de grond voor het podium. Mooi dat ze alle extra ruimte gebruiken voor dat soort dingen!
De Greenroom ziet er zo huiselijk en Hollands gezellig uit, helemaal leuk vind ik het!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 18:32:39 #25
163650 Greys
pi_199113465
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:13 schreef Zigsky het volgende:
Wat ontzettend gaaf dit! Gaan jullie nog vaker na vandaag of was dit eenmalig? Ik volg het meeste op twitter, zo leuk.
We zijn er straks in mei twee weken bij in Ahoy! *O* We zijn enorme bofkonten! Dus dan gaan we jullie alles vertellen over de repetities, jullie vragen aan artiesten stellen etc!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 18:37:21 #26
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199113513
Realiseer me dat de finale 22 mei is, dus al over een maand precies!
Mooi dat ze nu al zo ver zijn!
pi_199113619
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:32 schreef Greys het volgende:

[..]

We zijn er straks in mei twee weken bij in Ahoy! *O* We zijn enorme bofkonten! Dus dan gaan we jullie alles vertellen over de repetities, jullie vragen aan artiesten stellen etc!
Wauwwww !!!
Ben hier voor het songfestivalforum.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 18:48:49 #28
163650 Greys
pi_199113681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:37 schreef Momo het volgende:
Realiseer me dat de finale 22 mei is, dus al over een maand precies!
Mooi dat ze nu al zo ver zijn!
Rond 8 mei beginnen de echte rehearsals al natuurlijk en daarvóór nog de stand-in rehearsals allemaal on stage en acts mooi maken etc. Dus het schiet echt heel erg op!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199113855
Hoe chill trouwens dat ze daar zo'n blaastest hebben, dat de kans groot is dat je daar straks niet 14 keer zo'n stokje in je neus hoeft :D
pi_199113919
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 17:47 schreef Greys het volgende:
De mysterieuze kooi!

[ afbeelding ]
Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze zo'n groot ding in de lucht hangen voor één van de landen :P (Als zo'n bal al een probleem was trouwens _O- ). Gok voor een interval act.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 19:03:29 #31
163650 Greys
pi_199113942
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:58 schreef Em31 het volgende:
Hoe chill trouwens dat ze daar zo'n blaastest hebben, dat de kans groot is dat je daar straks niet 14 keer zo'n stokje in je neus hoeft :D
Volgens mij hadden ze er wel 60 vandaag! :o Want ik had hokje dertig aan het einde rechts, en links was een even lange 'straat' met hokjes. En volgens mij zag ik in elk open hokje zo'n apparaat!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 april 2021 @ 19:13:36 #32
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199114093
Heel leuk verslag! Wat gaat dit een mooie editie worden!
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  donderdag 22 april 2021 @ 19:19:40 #33
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199114177
Leuk verslag dames! Kijk nu al uit naar jullie streams straks!
:o)
pi_199114326
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:03 schreef Greys het volgende:

[..]

Volgens mij hadden ze er wel 60 vandaag! :o Want ik had hokje dertig aan het einde rechts, en links was een even lange 'straat' met hokjes. En volgens mij zag ik in elk open hokje zo'n apparaat!
Geweldig geregeld _O_
  donderdag 22 april 2021 @ 19:30:04 #35
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199114372
Wat doen jullie dit toch altijd goed. Geschreven alsof je er bij bent.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 19:36:36 #36
163650 Greys
pi_199114508
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:30 schreef usagi414 het volgende:
Wat doen jullie dit toch altijd goed. Geschreven alsof je er bij bent.
Dat vinden we echt zó tof om te horen want dat is serieus altijd ons doel. Jullie meenemen. En dat gaan we straks veertien dagen lang precies zo proberen te doen, zodat het is alsof wij daar allemaal in dat perscentrum zijn!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 april 2021 @ 19:51:44 #37
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_199114769
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:36 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat vinden we echt zó tof om te horen want dat is serieus altijd ons doel. Jullie meenemen. En dat gaan we straks veertien dagen lang precies zo proberen te doen, zodat het is alsof wij daar allemaal in dat perscentrum zijn!
O+ Ik heb het één keer meegemaakt vanuit het perscentrum en die ervaring neemt niemand mij meer af.
Maar ik was gesloopt in het vliegtuig terug uit Belgrado en ik was er maar één week.

Maar moest die maandag weer werken. Probeer als het kan ook jullie rust te pakken en samen even lekker te relaxen.
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_199114893
Als eerst; TOP dames _O_ voor al het werk en tijd die jullie erin hebben gestoken voor ons! Enorm leuk om te lezen. Geeft toch een beetje het gevoel alsof ik er bij ben geweest vandaag.

Wat ik zelf met veel interesse heb gelezen is hoe die deuren werken én dat er ook rekening wordt gehouden met de uitzetten van het dak bij hogere temperaturen. Nooit bij stil gestaan!

Ook leuk om te weten dat die vleugels gebruikt gaan worden door landen.

quote:
En er zijn landen die zeggen "MAKE IT BEAUTIFUL". Punt.
Ja dan krijg je mogelijk een 3JS-je.... :') Al hadden de 3JS helemaal niet nagedacht over een act geloof ik

quote:
SF: Voor ons gevoel wordt haar Eurovision staging héél minimalistisch. Kan je daar alleen ja of nee op zeggen...?
Erwin: Ik weet wat ze hier gaat doen. *grinnikt*
SF: En? Wordt het minimalistisch?
Erwin: IK weet wel wat ze hier gaat doen. *grijnst*
SF: ....
_O-

Erwin bedankt _O_
~The present is all there is~
pi_199115010
Zo leuk om te lezen en zo mooi geschreven! Liefde ook voor de detail foto’s, zelfs de merkjes van de meubels *O* mijn interieur hartje ook weer blij _O_ en super leuke vragen met interessante antwoorden!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 20:05:47 #40
163650 Greys
pi_199115075
Ik gluurde ook even letterlijk 'achter de (LED)schermen'.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 20:27:50 #41
375570 crew  Cyan9
pi_199115632
Super leuk verslag!

Ik heb wel met hoe meer ik zie van Ahoy, hoe meer ik er bij wil zijn in mei. :D
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_199115871
Wat een gewéldig verslag! *O* zo gedetailleerd ook weer _O_
Met gepaste jaloezie en open mond gelezen O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199115908
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:27 schreef Cyan9 het volgende:
Super leuk verslag!

Ik heb wel met hoe meer ik zie van Ahoy, hoe meer ik er bij wil zijn in mei. :D
Ja! Ik wil er zó graag naartoe nu *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 april 2021 @ 20:43:25 #44
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199115980
_O_
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_199116364
Wat gaaf dat jullie daar bij mochten zijn. Het ziet er zeer belovend uit! 😊

quote:
Hierna werd er gemeld "Het loopt allemaal even anders dan gepland, blijft u hier zitten op de tribune, want er komt zo hoog bezoek!". Wij riepen meteen "LEE TOWERS!"
Hier moest ik wel even om lachen🤭
  ESF Reporter donderdag 22 april 2021 @ 21:08:37 #46
87554 Cee
Welluk?
pi_199116524
Goedemiddag dit is de afdeling Administratie.
Doet u mij 26 stuks van deze en 26 van deze setjes, dat is dan Euro 5.432,70 aan bijzettafeltjes voor de Green Room.

Kan ik pinnen?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 21:09:21 #47
163650 Greys
pi_199116543
quote:
17s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:00 schreef NailQueen het volgende:
Wat gaaf dat jullie daar bij mochten zijn. Het ziet er zeer belovend uit! 😊
[..]

Hier moest ik wel even om lachen🤭
Hahaha. Wij ook. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 21:10:05 #48
163650 Greys
pi_199116552
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:08 schreef Cee het volgende:
Goedemiddag dit is de afdeling Administratie.
Doet u mij 26 stuks van deze en 26 van deze setjes, dat is dan Euro 5.432,70 aan bijzettafeltjes voor de Green Room.

Kan ik pinnen?
Geweldige aanvullende info, jij Sherlock! :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 21:18:09 #49
163650 Greys
pi_199116707
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 22 april 2021 @ 21:24:41 #50
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_199116833
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Greys het volgende:
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
:D _O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  ESF Reporter donderdag 22 april 2021 @ 21:25:26 #51
87554 Cee
Welluk?
pi_199116845
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 18:20 schreef Funhouse het volgende:
[ afbeelding ]

Ik neem aan dat deze rails voor een camera gebruikt gaan worden? Zag ook al soortgelijke rails op de grond voor het podium. Mooi dat ze alle extra ruimte gebruiken voor dat soort dingen!
Klopt! De rails liep tussen twee rijen in de Green Room door.
pi_199116911
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Greys het volgende:
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
Zowel die van Aran als die van jullie is hilarisch _O- _O- _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199116936
Vroeg me net af: Wat gebeurt er met die laatste bank als Australië doorgaat?
.
.
.
.
.
Ja, die blijft dus gewoon leeg. Net als de 10 of wat in beide halve finales. Had het niet gelijk door _O-
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_199117521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:31 schreef koffieleuk het volgende:
Vroeg me net af: Wat gebeurt er met die laatste bank als Australië doorgaat?
.
.
.
.
.
Ja, die blijft dus gewoon leeg. Net als de 10 of wat in beide halve finales. Had het niet gelijk door _O-
Daar zouden ze nog wat ‘Europese’ Australië-fans kunnen zetten.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_199117539
Wat heerlijk om te lezen dames, inderdaad echt alsof je er zelf bij bent. O+ Heerlijk als niet alleen de interviews etc. zo gepost worden, maar er ook echt zo’n gezellig verhaaltje omheen wordt gemaakt; dat doen jullie echt goed. *O*

En wat een opluchting kan ik me voorstellen, geen stok in de snavel! :D

Hardop lachen hierom:

quote:
"Het loopt allemaal even anders dan gepland, blijft u hier zitten op de tribune, want er komt zo hoog bezoek!". Wij riepen meteen "LEE TOWERS!"
_O-

Tof interview ook met Erwin! Je kunt echt ook een beetje zijn persoonlijkheid opmaken uit hoe jullie zijn reacties typen. :D Ik vind hem nu al sympathiek.

Heel interessant om te weten dat er van die deurtjes in het decor echt door flink wat landen gebruik gemaakt gaat worden! Er zijn wel eens jaren geweest dat zulke technische snufjes amper gebruikt zijn (die kroonluchter in Kiev toen bijv. zag je uiteindelijk volgens mij bij 1 act maar terug).

Haha die MAKE IT BEAUTIFUL, wel echt des 3JS ja _O-

Interessant om te lezen waarom dat scherm dan op de grond staat en dat er ook echt een technische reden voor is! ^O^

Wat een heerlijk gedetailleerde foto’s van de zaal, het scherm, de greenroom, lampjes, koning, apparatuur, bankjes (zelfs met de tagjes, VTwonen :D ) en de muurschildering.

Het enthousiasme spat er vanaf. Echt leuk dat jullie dit hebben kunnen doen O+ *O*
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_199117665
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Greys het volgende:
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
_O- _O- _O- _O- _O-
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 22 april 2021 @ 22:19:49 #57
2681 Dave
Aardig op drave
pi_199117768
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Greys het volgende:
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
Ik had het helemaal niet zo gek gevonden als ze er 39 hadden gehad, als er geen publiek is, kun je zo wel mooi de zaal vullen vanuit je veilige bubbel. En deelnemer 1 ziet nu waarschijnlijk nog een lege zaal, of zouden deelnemers 10 tot 26 daar eerst nog gaan zitten? Met banken voor deelnemers uit de tweede halve finale voor de eerst halve finale en vice versa had je dat probleem niet gehad.
:o)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 22 april 2021 @ 22:20:07 #58
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199117777
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Greys het volgende:
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
_O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_199117788
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:08 schreef Cee het volgende:
Goedemiddag dit is de afdeling Administratie.
Doet u mij 26 stuks van deze en 26 van deze setjes, dat is dan Euro 5.432,70 aan bijzettafeltjes voor de Green Room.

Kan ik pinnen?
_O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199117825
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Greys het volgende:
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
Goed verhaal _O-
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 22 april 2021 @ 22:30:26 #61
163650 Greys
pi_199117944
quote:
14s.gif Op donderdag 22 april 2021 22:19 schreef Dave het volgende:

[..]

Ik had het helemaal niet zo gek gevonden als ze er 39 hadden gehad, als er geen publiek is, kun je zo wel mooi de zaal vullen vanuit je veilige bubbel. En deelnemer 1 ziet nu waarschijnlijk nog een lege zaal, of zouden deelnemers 10 tot 26 daar eerst nog gaan zitten? Met banken voor deelnemers uit de tweede halve finale voor de eerst halve finale en vice versa had je dat probleem niet gehad.
Leuk idee met de overige deelnemers uit de andere semi, maar zo veel bankjes had niet gepast denk ik als je overal voldoende afstand wilt ertussen.

Misschien kunnen we dat per dm binnenkort even vragen aan Sietse hoe ze dat doen met de eerste optredens als er nog niemand (?) zit. Wilden we vandaag vragen maar hij was heel drukbezet met andere interviews. Komt goed!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199118110
Oeh jaa goeie vraag!
pi_199118431
In Israël zaten er wel al mensen, is zo’n filmpje van de greenroom ergens tijdens het optreden van Duncan waar je mensen mee ziet zingen. Volgens mij bij Nederland toen die AvroTros mensen enzo.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 23:08:13 #64
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_199118488
Hoeveel mensen mogen eigenlijk mee in de greenroom per land? Je hebt de 6 mensen op het podium en dan Head of Delegation?
pi_199119053
Wat een supergaaf verslag! Ik was bang dat ik er uitgerekend dit jaar niet goed zou inkomen, maar dat gevoel si helemaal weg nu.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 00:00:36 #66
163650 Greys
pi_199119122
Oh trouwens. Op die foto in de openingspost. Daar in de verte sta ik. Pak je vergrootglas.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 00:02:04 #67
163650 Greys
pi_199119134
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:50 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Wat een supergaaf verslag! Ik was bang dat ik er uitgerekend dit jaar niet goed zou inkomen, maar dat gevoel si helemaal weg nu.
Wat fijn om te horen! Dankjewel! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199119979
Tof verslag _O_
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 23 april 2021 @ 07:48:53 #69
269689 crew  Viv
pi_199120030
TT iets aangepast ter verduidelijking/SEO. 8-)
  vrijdag 23 april 2021 @ 07:53:00 #70
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199120046
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 april 2021 00:00 schreef Greys het volgende:
Oh trouwens. Op die foto in de openingspost. Daar in de verte sta ik. Pak je vergrootglas.

[ afbeelding ]
Dat wordt zoeken op het podium naar de artiesten als ik het zo zie _O-
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:06:54 #71
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_199120175
Wat een tof verslag en wat gaaf om er te zijn hè? 😍

Ik heb trouwens “de kooi” op de foto gezet en we hebben Sietse er naar gevraagd… het antwoord hoor je woensdag;)
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  † In Memoriam † vrijdag 23 april 2021 @ 08:09:48 #72
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_199120201
Erg leuk om te lezen! Leuk beschreven, ook. :)
Goed gedaan! *O*

Ik krijg er zo nog bijna zin in. ;)
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  vrijdag 23 april 2021 @ 08:16:53 #73
478909 molloot200
alles muziek.
pi_199120252
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:06 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Wat een tof verslag en wat gaaf om er te zijn hè? 😍

Ik heb trouwens “de kooi” op de foto gezet en we hebben Sietse er naar gevraagd… het antwoord hoor je woensdag;)
I’m a golden kooi, come here to enjoy *G*
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 08:22:48 #74
163650 Greys
pi_199120299
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:09 schreef Cynix ® het volgende:
Erg leuk om te lezen! Leuk beschreven, ook. :)
Goed gedaan! *O*

Ik krijg er zo nog bijna zin in. ;)
:D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199120740
leuk dit! *G*
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_199120812
Echt zo leuk om jullie verslag te lezen, het is altijd zo leuk en gezellig geschreven! Ik word er helemaal vrolijk van! :D Zin in de komende maand!
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:18:01 #77
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_199121351
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 april 2021 08:16 schreef molloot200 het volgende:

[..]

I’m a golden kooi, come here to enjoy *G*
GHEHEHEHHEE
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:07:46 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_199122039
*O* w/ w/ w/ w/ w/ w/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:16:32 #79
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_199122167
Dat aanstekelijke enthousiasme altijd :D Leukste event-crew van FOK!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 11:21:56 #80
163650 Greys
pi_199122236
Bedankt voor al jullie leuke reacties! O+ w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 23 april 2021 @ 13:00:22 #81
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199123510
:D
Leuk om te lezen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 13:32:36 #82
163650 Greys
pi_199123913
Had nog wat telefoonfoto's.
Waaronder deze van OpperSietse met de Koning.

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199123939
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:32 schreef Greys het volgende:
Had nog wat telefoonfoto's.
Waaronder deze van OpperSietse met de Koning.

[ afbeelding ]
O+
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199123952
Ik ben helemaal hyper nu *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_199123953
Ik zag trouwens dat jullie video op twitter meer dan 25000 keer is bekeken _O_

twitter
pi_199124028
Wat een tof verslag! Geweldig om al die foto's te zien. Ook heel interessant om te lezen hoe het nu werkt met het ledscherm en de deuren. Vroeg mij al af hoe ze gaan voorkomen dat er spleten zichtbaar zijn. Ik ben heel benieuwd naar jullie verdere verslagen en de live shows :D
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 13:48:15 #87
163650 Greys
pi_199124107
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:35 schreef Funhouse het volgende:
Ik zag trouwens dat jullie video op twitter meer dan 25000 keer is bekeken _O_

[ twitter ]
Ja die ging echt lekker. :D *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 april 2021 @ 14:46:00 #88
403253 Meke
after all this time? always.
pi_199124719
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 13:32 schreef Greys het volgende:
Had nog wat telefoonfoto's.
Waaronder deze van OpperSietse met de Koning.

[ afbeelding ]
Twee koningen op één foto 👑
Op woensdag 9 september 2020 20:31 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod die we nooit hebben gehad.
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:12:11 #89
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_199124989
@Greys en @Cee gaan jullie naar halve finale's en naar de finale?
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 15:15:30 #90
163650 Greys
pi_199125023
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:12 schreef Haaibaaike het volgende:
@:Greys en @:cee gaan jullie naar halve finale's en naar de finale?
Pers krijgt geen kaarten voor de live shows hoor! Nooit. Die kijk je vanuit perscentrum, of als je kaarten kunt kopen in de zaal die avond. We gaan het zeker proberen ook dit jaar als er publiek bij kan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:19:37 #91
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_199125087
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:15 schreef Greys het volgende:

Pers krijgt geen kaarten voor de live shows hoor! Nooit. Die kijk je vanuit perscentrum, of als je kaarten kunt kopen in de zaal die avond. We gaan het zeker proberen ook dit jaar als er publiek bij kan!
Ik bedoel niet als pers hoor, maar als liefhebber.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 15:29:44 #92
163650 Greys
pi_199125215
quote:
89s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:19 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik bedoel niet als pers hoor, maar als liefhebber.
Dat weten we nog niet want de kaarten zijn voor dit jaar nog niet in de verkoop. ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:43:53 #93
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199125347
Wellicht overheen gelezen, maar mogen jullie nog vaker naar Ahoy?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 15:45:32 #94
163650 Greys
pi_199125369
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:43 schreef AgnesGru het volgende:
Wellicht overheen gelezen, maar mogen jullie nog vaker naar Ahoy?
In mei alle twee de weken. :o *O* We hebben accreditatie voor de hele periode in het perscentrum, dus tijdens de repetities ook en gedurende de showdagen etc.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 april 2021 @ 15:52:08 #95
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_199125427
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:45 schreef Greys het volgende:

[..]

In mei alle twee de weken. :o *O* We hebben accreditatie voor de hele periode in het perscentrum, dus tijdens de repetities ook en gedurende de showdagen etc.
oh wauw, wat super voor jullie O+ *O*
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 15:57:03 #96
163650 Greys
pi_199125496
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 15:52 schreef AgnesGru het volgende:

[..]

oh wauw, wat super voor jullie O+ *O*
We gaan al jullie vragen beantwoorden live vanuit het perscentrum. Er komt dan een live topic! w/
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199125513
Wat een tof verslag _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 16:12:22 #98
163650 Greys
pi_199125678
Als jullie hier toch zijn, voorbereidingen op wat komen gaat!

ESF / Wat wil jij weten van welke ESF-deelnemer?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Miss SHO vrijdag 23 april 2021 @ 17:28:27 #99
22592 crew  Ole
pi_199126456
Nog niet alles gelezen (werk of zo) '
Ries nog gezien?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_199126662
Ik ben zo blij dat jullie ondanks corona bij dit alles kunnen zijn.
Wat een superleuk verslag. _O_ Maar het leukste vind ik toch de foto van De Meisjes buiten. O+!
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 23 april 2021 @ 18:04:03 #101
163650 Greys
pi_199126803
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 17:28 schreef Ole het volgende:
Nog niet alles gelezen (werk of zo) '
Ries nog gezien?
Jazeker! Staat ergens bovenaan in de eerste regels van het verslag. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 23 april 2021 @ 22:35:24 #102
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_199130822
Wat een heerlijk verslag. Ik krijg er helemaal zin in O+
Spoilers!
  zaterdag 24 april 2021 @ 03:27:52 #103
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_199133004
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:18 schreef Greys het volgende:
In het kader van volledige transparantie moeten we nog even een blunder-van-jewelste opbiechten. _O-

Gelukkig maakte Aran ook een misser, door bloedserieus "Where are you from" aan iemand op de vloer te vragen met z'n microfoon en camera en diegene "Nou gewoon uit Nederland" antwoordde. Gieren. Maar onze blunder is veel 'erger'.

Jeroen (Songfestivalweblog), Cee en ik stonden op de vloer te babbelen over al die bankjes in de greenroom. Hoeveel waren het er eigenlijk? Wij tellen. Alledrie. Bloedserieus. Maar het waren er lang geen 39, omegot hoe kan dat? We kwamen niet verder dan 26. Stress! Jeroen nog eens tellen, Cee ook, ik ook. HOE KAN DIT??
Op dat moment werden we geroepen dat we onze vragen aan Erwin Head of Production mochten stellen. De eerste vraag die we afvuurden was HOEVEEL BOOTS/BANKJES STAAN HIER NOU? "Nou, 26 he. Voor de finale. In de semi's doen er minder mee dus 26 is genoeg.

Wij: "...."
Hij: "...."
Wij: "OHHH WAT ERG, WIJ WAREN TOT 39 AAN HET TELLEN. Want, nou ja, oké nu komen de intelligente vragen!"
Hij: " _O- LEKKER BEZIG!"

Goede binnenkomer wel, jatognietdan? :@ BWOEHAHAHA!
_O-

Geweldig interview trouwens!
Waar staan die twittertjes van jullie dan?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 april 2021 @ 08:46:14 #104
163650 Greys
pi_199133837
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 03:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

_O-

Geweldig interview trouwens!
Waar staan die twittertjes van jullie dan?
twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_199134148
Wat een tof verslag, ook een leuk en interessant gesprek met de head of production!
  zaterdag 24 april 2021 @ 09:32:44 #106
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_199134235
quote:
2s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:39 schreef Greys het volgende:
SF: Als eerste, hoeveel weegt ongeveer het totaal van wat er nu aan het plafond hangt?
Erwin: 200 ton.
SF: En hoeveel procent van de totale draagcapaciteit is dat?
Erwin: Dat is 100% van de totale draagcapaciteit.

[zowel Erwin als uw verslaggevers staan even een momentje stil bij dit besef]
[...]
SF: Tijdens het Songfestival 2016 is de totale venue vanwege het gewicht van alle technische apparatuur 35 millimeter de grond in gezakt. Is daar hier ook kans op?
Erwin: HAHAHA! Als ik het goed begrepen heb is 'ie niet de grond ingezakt maar is het dak gaan doorhangen. Dat zal óngetwijfeld hier ook het geval zijn. Door het gewicht, maar een stalen dakconstructie doet dat ook door temperatuur. Het is nu 15 graden, als het over twee weken 25 graden is dan gaat het allemaal een beetje uitzetten en verandert het ook weer. Het dak beweegt altijd wel een beetje. Geeft niks. Voor degenen die van de techniek houden op jullie forum is het wel leuk om te weten misschien dat dat de reden is geweest dat dat enorme scherm in zijn geheel op de grond staat. Als we dat scherm aan het dak zouden hangen, en we moeten die halve millimeter nauwkeurigheid realiseren onder andere voor het aansluiten en de deuren, dat kan niet! Want als het dan buiten 10 graden warmer wordt dan krijgen we het scherm niet meer dicht. Dus daarom moest dat allemaal aan de grond worden opgebouwd.
_O_ _O_

Superleuk interview en die vragen, geweldig!
Ik hoop dat jullie alles daar live kunnen bijwonen, dan volg ik t wel via FOK! en jullie twitter ^O^
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 april 2021 @ 09:51:54 #107
163650 Greys
pi_199134382
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:32 schreef YuckFou het volgende:

[..]

_O_ _O_

Superleuk interview en die vragen, geweldig!
Ik hoop dat jullie alles daar live kunnen bijwonen, dan volg ik t wel via FOK! en jullie twitter ^O^
Jaaaaa fijn dat we wat van jullie vragen beantwoord konden krijgen! *O*

Zelf vond ik dit ook zo grappig. :D

quote:
SF: Hoe ver kunnen de telescopische droparms zakken?
Erwin: Zó. Hatsekidee ze hebben echt opgelet. ZES METER.


[ Bericht 1% gewijzigd door Greys op 24-04-2021 09:57:28 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  ESF Reporter zaterdag 24 april 2021 @ 09:55:33 #108
87554 Cee
Welluk?
pi_199134418
quote:
17s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:32 schreef YuckFou het volgende:

[..]

_O_ _O_

Superleuk interview en die vragen, geweldig!
Jouw vraag over het inzak-potentieel! w/ Was een hele goeie! *O*
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:07:33 #109
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_199135120
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:46 schreef Greys het volgende:

[..]

[ twitter ]
Thx w/
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_199135942
als het dak maar niet naar beneden komt :T
lekker faxen heel de dag echt genot
  zaterdag 24 april 2021 @ 12:47:45 #111
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_199136089
quote:
80s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:28 schreef wolfrolf het volgende:
als het dak maar niet naar beneden komt :T
ja er mag geen lampje bij gehangen worden of de boel komt naar beneden.
hoop ook dat ze in die kooi geen mensen doen dan ga je over de 100% heen!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_199143482
Ik ben dit jaar nog helemaal niet bezig geweest met het esf, maar dankzij jullie verslag krijg ik er toch wel weer zin in!
pi_199152386
Wat een leuk verslag, zo tof dat jullie daarbij mochten zijn en ook dat jullie accreditatie hebben :D

quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 23:50 schreef aERodynamIC1970 het volgende:
Wat een supergaaf verslag! Ik was bang dat ik er uitgerekend dit jaar niet goed zou inkomen, maar dat gevoel si helemaal weg nu.
Hier ben ik het mee eens. Ik zat er nog niet zo lekker in dit jaar, maar mede hierdoor krijg ik er weer helemaal zin in *O*
  zondag 25 april 2021 @ 21:28:42 #114
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_199157197
Heerlijk verslag dames, supertof!!!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 25 april 2021 @ 21:31:07 #115
163650 Greys
pi_199157249
Fijn dat jullie het leuk vinden! *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')