abonnement Unibet Coolblue
pi_199155213
twitter
pi_199155230
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je komt inderdaad een heel eind met 'oneerlijkheid heb je altijd' en dat je daar maar mee 'moet dealen'. Mond gesnoerd.

Zoals ik al zei, conservatieven veranderen nooit. Alles om de status quo in stand te houden.
Het gaat deze keer niet om kansengelijkheid zoals in de tijden van de sociaal-democratie, maar om gelijke uitkomst. Dat betekent dat het onderwijs en de arbeidsmarkt moeten gaan compenseren voor slechte opvoeding, geimporteerde en geconserverdeerde taalachterstand, anti-intellectuele culturen en inteelt.

Dat gaat je niet lukken, het is niet eerlijk, nadelig voor ook de begunstigden en het geeft de verkeerde prikkels, maar voor zover er toch wat voor te zeggen is heb je ook nog met een internationale economie te maken waarbij je ten nadele van iedereen aan competitiviteit inboet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199155655
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 17:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Je komt inderdaad een heel eind met 'oneerlijkheid heb je altijd' en dat je daar maar mee 'moet dealen'. Mond gesnoerd.

Zoals ik al zei, conservatieven veranderen nooit. Alles om de status quo in stand te houden.
Dat eerste is nu eenmaal de realiteit inderdaad. Vervelend h ;)

En 'de status quo'? Welke status quo?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2021 19:51:51 ]
  Beste debater 2022 zondag 25 april 2021 @ 19:55:30 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199155732
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 19:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat eerste is nu eenmaal de realiteit inderdaad. Vervelend h ;)

En 'de status quo'? Welke status quo?
Oneerlijkheid is bij jou niet vervelend of zo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199155747
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oneerlijkheid is bij jou niet vervelend of zo?
Dat ligt er geheel aan wat jij als oneerlijk interpreteert ...
  Beste debater 2022 zondag 25 april 2021 @ 19:57:28 #206
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199155751
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 19:57 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dat ligt er geheel aan wat jij als oneerlijk interpreteert ...
Aangezien jij ermee komt, operationaliseer die term eens zelf...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199155872
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Aangezien jij ermee komt, operationaliseer die term eens zelf...
Een bepaalde groep mensen interpreteert oneerlijkheid als verschillen in uitkomst. Bijvoorbeeld dat persoon A veel rijkdom heeft en persoon B heel weinig. Ook betalen voor zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg wordt geregeld als 'oneerlijk' beschouwd, dit zou allemaal (min of meer) gratis moeten zijn.

Dit soort zaken ben ik het niet mee eens. Ik vind verschillen in uitkomst niet oneerlijk en ik vind ook betalen voor onderwijs of gezondheidszorg niet oneerlijk.
  Beste debater 2022 zondag 25 april 2021 @ 20:08:24 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199155959
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 20:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een bepaalde groep mensen interpreteert oneerlijkheid als verschillen in uitkomst. Bijvoorbeeld dat persoon A veel rijkdom heeft en persoon B heel weinig. Ook betalen voor zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg wordt geregeld als 'oneerlijk' beschouwd, dit zou allemaal (min of meer) gratis moeten zijn.

Dit soort zaken ben ik het niet mee eens. Ik vind verschillen in uitkomst niet oneerlijk en ik vind ook betalen voor onderwijs of gezondheidszorg niet oneerlijk.
Als persoon B daarmee gewoon rond kan komen is er ook niet veel aan de hand. En als persoon A zijn rijkdom ook niet inzet om dat voor persoon B onmogelijk te maken, evenmin.

Hoe ben jij aan je rijkdom gekomen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199156304
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 20:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een bepaalde groep mensen interpreteert oneerlijkheid als verschillen in uitkomst. Bijvoorbeeld dat persoon A veel rijkdom heeft en persoon B heel weinig. Ook betalen voor zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg wordt geregeld als 'oneerlijk' beschouwd, dit zou allemaal (min of meer) gratis moeten zijn.

Dit soort zaken ben ik het niet mee eens. Ik vind verschillen in uitkomst niet oneerlijk en ik vind ook betalen voor onderwijs of gezondheidszorg niet oneerlijk.
maar wat vind jij oneerlijk?
  zondag 25 april 2021 @ 20:39:07 #210
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199156483
quote:
1s.gif Op zondag 25 april 2021 18:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Ik ken er een stuk of 5. Ook een ex is een klein beetje zo.
Maar eerlijk gezegd snap ik niet waarom mensen zich zo druk maken om zo'n marginaal clubje. 4 zeteltjes in de Tweede Kamer :')
Tja, dat geldt ook voor FvD. Bij1 heeft net iets teveel klaplopers in de partij lopen. Jammer, want op zich zou een partij die inzet op het doel van Bij1 wel welkom zijn. Alleen met de huidige opstelling kun je ze, net als FvD, niet heel serieus nemen.
pi_199166436
quote:
0s.gif Op zondag 25 april 2021 20:39 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Tja, dat geldt ook voor FvD. Bij1 heeft net iets teveel klaplopers in de partij lopen.
FvD heeft acht zetels, geen vier. Daar komt de PVV dan nog bij, in totaal 25 zetels.

Niet dat ik me verder heel druk maak over de PVV of FvD, maar ze zijn wel heel wat meer aanwezig.

quote:
Jammer, want op zich zou een partij die inzet op het doel van Bij1 wel welkom zijn. Alleen met de huidige opstelling kun je ze, net als FvD, niet heel serieus nemen.
Tsja, het kan ook zijn dat het bestaat uit soortgelijke weeffouten als de rechterflank, namelijk een ideologie die vooral leidt tot fanatisme, verdeeldheid zaaien en boosheid.
Incelfrikandel
pi_199187209
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199187311
quote:
No shit, Sherlock. Het is toch niet meer dan logisch dat mensen met psychische problemen eerder kiezen voor een politieke stroming waar men meer openstaat voor psychische behandelingen. :|W
ROBODEMONS..................|:(
pi_199187369
quote:
7s.gif Op zondag 25 april 2021 20:03 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Een bepaalde groep mensen interpreteert oneerlijkheid als verschillen in uitkomst. Bijvoorbeeld dat persoon A veel rijkdom heeft en persoon B heel weinig. Ook betalen voor zaken zoals onderwijs en gezondheidszorg wordt geregeld als 'oneerlijk' beschouwd, dit zou allemaal (min of meer) gratis moeten zijn.

Dit soort zaken ben ik het niet mee eens. Ik vind verschillen in uitkomst niet oneerlijk en ik vind ook betalen voor onderwijs of gezondheidszorg niet oneerlijk.
Zelfs in de VS is onderwijs gratis. (Studeren daarentegen kan wel er prijzig zijn.) En het lijkt me ook niet meer dan logisch dat het gratis is. Alle kinderen horen gewoon dezelfde kansen te krijgen. Dat is niet alleen eerlijk, maar zo haal je ook het beste uit je bevolking.

Edit; Helemaal vergeten dat we nog steeds met leerplicht te maken. Voor kinderen is naar school gaan niet eens een keuze.
ROBODEMONS..................|:(
pi_199244867
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:53 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Zelfs in de VS is onderwijs gratis. (Studeren daarentegen kan wel er prijzig zijn.) En het lijkt me ook niet meer dan logisch dat het gratis is. Alle kinderen horen gewoon dezelfde kansen te krijgen. Dat is niet alleen eerlijk, maar zo haal je ook het beste uit je bevolking.

Edit; Helemaal vergeten dat we nog steeds met leerplicht te maken. Voor kinderen is naar school gaan niet eens een keuze.
Gratis bestaat niet. Meestal betekent het "uit de belastingopbrengsten betaald".
pi_199248440
De mevrouw in dit filmpje verwoordt heel duidelijk hoe ver veel liberalen van de werkelijkheid af staan:

twitter
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_199248636
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:48 schreef Morrigan het volgende:

[..]

No shit, Sherlock. Het is toch niet meer dan logisch dat mensen met psychische problemen eerder kiezen voor een politieke stroming waar men meer openstaat voor psychische behandelingen. :|W
Wat een dom argument.

Ik ken enorm veel linkse mensen en ook erg veel mensen met psychische problemen. Die groepen hebben een aardige overlap in m'n vriendenkring. Maar werkelijk geen van de links stemmers stemt links omdat er dan meer acceptatie komt voor psychische klachten en hun behandelingen.

Het enige waar nog een klein beetje iets voor te zeggen is, is het terugdraaien van de bezuinigingen op de GGZ. Maar dat staat vrij van het zelf hebben van klachten.

Het is gewoon een stroming met enorm veel hysterische mensen die in allerlei hokjes zitten waar je van de buitenkant al kunt zien dat het niet allemaal goed zit in het hoofd. Aan de andere kant heeft rechts meer narcisten en psychopaten. Maarja is dat een psychisch probleem of meer een afwijking.
pi_199250485

Hier nog een goede voor dit topic
pi_199250564
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De mevrouw in dit filmpje verwoordt heel duidelijk hoe ver veel liberalen van de werkelijkheid af staan:

[ twitter ]
Leven compleet in hun eigen bubbel inderdaad. Vooral in de academische wereld merk ik dit erg sterk. Maar als je dat vervolgens benadrukt, ben jij zogenaamd de racist. Hilarisch die krampachtige projectie altijd.
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 18:21:38 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199251097
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 17:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Leven compleet in hun eigen bubbel inderdaad. Vooral in de academische wereld merk ik dit erg sterk. Maar als je dat vervolgens benadrukt, ben jij zogenaamd de racist. Hilarisch die krampachtige projectie altijd.
In welke academische discipline zat jij ook weer
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 mei 2021 @ 18:43:18 #221
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199251453
Als niet-blanke allochtoon heb je echt een stuk meer last van het rechtse etnisch profileren en het in twijfel trekken van je loyaliteit aan de samenleving dan van links paternalisme (dat echt wel bestaat maar lang niet zo extreem als hier wordt geschilderd).

Het verschil is alleen dat linkse autochtonen naar aanleiding van dit soort verwijten vaak bij zichzelf te rade gaan terwijl op rechts men de eigen mankementen doorgaans met de vingers in de oren ontkent. De introspectie en ontvankelijkheid van de linkse autochtoon is echt wel prijzenswaardig.

[ Bericht 5% gewijzigd door -XOR- op 02-05-2021 19:11:43 ]
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 2 mei 2021 @ 19:48:58 #222
446989 hertogjan_lekkerman
ik hou van bier
pi_199252331
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:43 schreef -XOR- het volgende:
Als niet-blanke allochtoon heb je echt een stuk meer last van het rechtse etnisch profileren en het in twijfel trekken van je loyaliteit aan de samenleving dan van links paternalisme (dat echt wel bestaat maar lang niet zo extreem als hier wordt geschilderd).

Het verschil is alleen dat linkse autochtonen naar aanleiding van dit soort verwijten vaak bij zichzelf te rade gaan terwijl op rechts men de eigen mankementen doorgaans met de vingers in de oren ontkent. De introspectie en ontvankelijkheid van de linkse autochtoon is echt wel prijzenswaardig.
daar zal dan ook wel een reden voor zijn denk ik dan maar zo
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_199252675
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:43 schreef -XOR- het volgende:
Als niet-blanke allochtoon heb je echt een stuk meer last van het rechtse etnisch profileren en het in twijfel trekken van je loyaliteit aan de samenleving dan van links paternalisme (dat echt wel bestaat maar lang niet zo extreem als hier wordt geschilderd).
Ik zou het niet weten. Waaruit trek je deze conclusies?
  zondag 2 mei 2021 @ 20:17:11 #224
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199252715
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:14 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Waaruit trek je deze conclusies?
Persoonlijke ervaring, op geen andere grond dan zdil dus.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199252777
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:17 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Persoonlijke ervaring, op geen andere grond dan zdil dus.
En jouw ervaringen staan boven die van zdil? Jouw ervaringen zijn de norm en die van zdil de uitzondering?
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 20:33:08 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199252987
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 18:43 schreef -XOR- het volgende:
Als niet-blanke allochtoon heb je echt een stuk meer last van het rechtse etnisch profileren en het in twijfel trekken van je loyaliteit aan de samenleving dan van links paternalisme (dat echt wel bestaat maar lang niet zo extreem als hier wordt geschilderd).

Het verschil is alleen dat linkse autochtonen naar aanleiding van dit soort verwijten vaak bij zichzelf te rade gaan terwijl op rechts men de eigen mankementen doorgaans met de vingers in de oren ontkent. De introspectie en ontvankelijkheid van de linkse autochtoon is echt wel prijzenswaardig.
Dat is dan ook het leuke...

Ineens gaan conservatieven zich profileren als de ware kleurenblinde, sekseblinde allemansvrienden die echt alleen maar naar het individu kijken en hun individuele prestaties. Niet alleen blijkt uit alle historische bronnen dat het conservatisme nooit zo soepel is geweest in diens visie op mensen (wat heet, het heeft voor de Verlichting vooral gezorgd voor de systematische onderdrukking en uitbuiting van de gewone man en vrouw, ten faveure van de nobiliteit, de kroon en de geestelijkheid, die ook alles op alles zetten om de status quo in stand te houden), deze transformatie moet er tevens voor zorgen dat die andere kant (progressief, liberaal, links, you name it) wordt afgeschilderd als de ware onderdrukker, racist en identiteitspoliticus.

Dat levert conservatieven namelijk heel wat op. Enerzijds het schoonvegen van de eigen straat ("wij zijn altijd wars geweest van identiteitspolitiek, wij hebben altijd gekeken naar de individuele mens en diens karakter"), anderzijds het parkeren van de eigen ranzige, middeleeuwse opvattingen over vrouwen, homo's, etniciteit en klasse bij de gedoodverfde 'vijand' die er juist voor heeft gezorgd dat de invloed van het conservatisme al een eeuw of twee gigantisch aan het afnemen is en de ketenen voor een hoop volk - vrouwen, homo's, armen, zieken, mensen met een andere etniciteit - heeft verbroken.

Ik zie het dan ook zowel als paniekvoetbal en een gevecht in de achterhoede als een puur uit rancune voortgekomen schijnbeweging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 2 mei 2021 @ 20:33:29 #227
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199252994
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En jouw ervaringen staan boven die van zdil? Jouw ervaringen zijn de norm en die van zdil de uitzondering?
Er zijn wel meer mensen dan zdil natuurlijk.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:34:31 #228
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199253013
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:21 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En jouw ervaringen staan boven die van zdil? Jouw ervaringen zijn de norm en die van zdil de uitzondering?
Ik zie niet in hoe mijn ervaringen noodzakelijk tegengesteld zijn aan die van zdil en deel bijvoorbeeld ook Weltschmerz' observatie wel dat allochtone volksvertegenwoordigers van rechtse partijen over het algemeen op een gezondere basis (persoonlijke merites) in de kamer zijn gekomen dan die van linkse partijen. Dat neemt niet weg dat je als niet-westers allochtoon in de dagelijkse praktijk meer last hebt van rechtse uitlichting dan van linkse lage verwachtingen.

Bovendien dreef dit topic me iets te ver richting het 'op links zitten de echte racisten'.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 20:36:57 #229
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199253048
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe mijn ervaringen noodzakelijk tegengesteld zijn aan die van zdil en deel bijvoorbeeld ook Weltschmerz' observatie wel dat allochtone volksvertegenwoordigers van rechtse partijen over het algemeen op een gezondere basis (persoonlijke merites) in de kamer zijn gekomen dan die van linkse partijen. Dat neemt niet weg dat je als niet-westers allochtoon in de dagelijkse praktijk meer last hebt van rechtse uitlichting dan van linkse lage verwachtingen.

Bovendien dreef dit topic me iets te ver richting het 'op links zitten de echte racisten'.
Wil je het summum van deze komedie zien? Google eens op H.K. Edgerton en de idioterie van Black Confederates.

Uiteraard wordt deze geschiedvervalsende opportunist door een hoop blank conservatief volk in de Zuidelijke VS gezien als de 'neger die zich ontworsteld heeft aan de liberal agenda' door allerlei neoconservatieve en neoconfederale propaganda als evangelie te verspreiden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199253140
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:34 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe mijn ervaringen noodzakelijk tegengesteld zijn aan die van zdil
Als je dit zegt "Als niet-blanke allochtoon heb je echt een stuk meer last van het rechtse etnisch profileren" dan wil je de ervaring van zdil wegdrukken en die van jezelf als waarheid verheffen. Zowel jouw ervaring als die van zdil zijn persoonlijk en de ene is niet meer waard dan de andere.
pi_199253151
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Er zijn wel meer mensen dan zdil natuurlijk.
En meer mensen dan -XOR-. De ene ervaring heeft de ander niet op, laat staan dat die boven de ander staat.
pi_199253192
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is dan ook het leuke...

Ineens gaan conservatieven zich profileren als de ware kleurenblinde, sekseblinde allemansvrienden die echt alleen maar naar het individu kijken en hun individuele prestaties. Niet alleen blijkt uit alle historische bronnen dat het conservatisme nooit zo soepel is geweest in diens visie op mensen (wat heet, het heeft voor de Verlichting vooral gezorgd voor de systematische onderdrukking en uitbuiting van de gewone man en vrouw, ten faveure van de nobiliteit, de kroon en de geestelijkheid, die ook alles op alles zetten om de status quo in stand te houden), deze transformatie moet er tevens voor zorgen dat die andere kant (progressief, liberaal, links, you name it) wordt afgeschilderd als de ware onderdrukker, racist en identiteitspoliticus.

Dat levert conservatieven namelijk heel wat op. Enerzijds het schoonvegen van de eigen straat ("wij zijn altijd wars geweest van identiteitspolitiek, wij hebben altijd gekeken naar de individuele mens en diens karakter"), anderzijds het parkeren van de eigen ranzige, middeleeuwse opvattingen over vrouwen, homo's, etniciteit en klasse bij de gedoodverfde 'vijand' die er juist voor heeft gezorgd dat de invloed van het conservatisme al een eeuw of twee gigantisch aan het afnemen is en de ketenen voor een hoop volk - vrouwen, homo's, armen, zieken, mensen met een andere etniciteit - heeft verbroken.

Ik zie het dan ook zowel als paniekvoetbal en een gevecht in de achterhoede als een puur uit rancune voortgekomen schijnbeweging.
Ik vind deze reactie, evenals die van enkele andere progressieve users in dit topic, dan weer typisch in de kramp schieten. Op het lachwekkende af heftig naar de ander wijzen wanneer er kritiek op het eigen kliekje komt.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:48:08 #233
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199253291
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

En meer mensen dan -XOR-. De ene ervaring heeft de ander niet op, laat staan dat die boven de ander staat.
Klopt, maar als er mensen zijn die die ervaring wel hebben en ook weer mensen die die ervaring niet hebben dan lijkt me dus dat het geen verzinsel is.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:48:11 #234
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199253293
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je dit zegt "Als niet-blanke allochtoon heb je echt een stuk meer last van het rechtse etnisch profileren" dan wil je de ervaring van zdil wegdrukken en die van jezelf als waarheid verheffen. Zowel jouw ervaring als die van zdil zijn persoonlijk en de ene is niet meer waard dan de andere.
Waar schrijft zdil dat dat niet zo zou zijn? Los daarvan staat er overigens ook een hoop generaliserende onzin in zijn betoog, maar dat terzijde.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 20:48:59 #235
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199253311
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik vind deze reactie, evenals die van enkele andere progressieve users in dit topic, dan weer typisch in de kramp schieten. Op het lachwekkende af heftig naar de ander wijzen wanneer er kritiek op het eigen kliekje komt.
Mijn 'kliekje' is die van de historici. Ik heb namelijk net zo'n grote hekel aan geschiedvervalsende SJW'ers, monumentslopende nitwitterij en reparatie-roepend permagekwetst volk.

Die zie je hier alleen niet zo vaak. En zij die er wel, ageer ik daar ook tegen. Maar het gebrek daaraan is an sich al een teken dat dat eindeloze gezever over een 'progessief-links' narratief vooral speelt in altrechtse koppies die iets teveel in een twitter-bubbel zitten.

Verder is het niet slechts 'wijzen', het zijn gewoon de feiten. Conservatisme is in de geschiedenis van de mensheid vrijwel altijd desastreus geweest voor het gros daarvan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199253318
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waar schrijft zdil dat dat niet zo zou zijn? Los daarvan staat er overigens ook een hoop generaliserende onzin in zijn betoog, maar dat terzijde.
Als je zijn ervaringen afdoet als onzin en hem dus verkapt uitmaakt voor leugenaar dan zijn we snel uitgepraat natuurlijk.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:49:26 #237
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199253320
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je dit zegt "Als niet-blanke allochtoon heb je echt een stuk meer last van het rechtse etnisch profileren" dan wil je de ervaring van zdil wegdrukken en die van jezelf als waarheid verheffen. Zowel jouw ervaring als die van zdil zijn persoonlijk en de ene is niet meer waard dan de andere.
Die redenering klopt niet. Net zeg je dat je de ene ervaring niet boven de andere mag plaatsen en nu ineens zou zdil zijn ervaring graadmeter zijn voor iedereen?
pi_199253338
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik vind deze reactie, evenals die van enkele andere progressieve users in dit topic, dan weer typisch in de kramp schieten. Op het lachwekkende af heftig naar de ander wijzen wanneer er kritiek op het eigen kliekje komt.
Dit is pure projectie natuurlijk. Wel aandoenlijk verder, daar niet van.
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wil je het summum van deze komedie zien? Google eens op H.K. Edgerton en de idioterie van Black Confederates.

Uiteraard wordt deze geschiedvervalsende opportunist door een hoop blank conservatief volk in de Zuidelijke VS gezien als de 'neger die zich ontworsteld heeft aan de liberal agenda' door allerlei neoconservatieve en neoconfederale propaganda als evangelie te verspreiden.
Interessant. En waarom zou dit komedie en idioterie betreffen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-05-2021 20:50:28 ]
  zondag 2 mei 2021 @ 20:50:30 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199253346
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je zijn ervaringen afdoet als onzin en hem dus verkapt uitmaakt voor leugenaar dan zijn we snel uitgepraat natuurlijk.
Waar doe ik zijn ervaringen af als onzin?
We have always been at war with Eastasia.
pi_199253347
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:49 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Die redenering klopt niet. Net zeg je dat je de ene ervaring niet boven de andere mag plaatsen en nu ineens zou zdil zijn ervaring graadmeter zijn voor iedereen?
Zeker niet. Maar ik zie zdil dan in zijn hele stukje niet een soortgelijke uitspraak doen.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:50:36 #241
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199253350
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:49 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Als je zijn ervaringen afdoet als onzin en hem dus verkapt uitmaakt voor leugenaar dan zijn we snel uitgepraat natuurlijk.
Niemand die zegt dat zdil zijn ervaring niet klopt, het gaat alleen fout als je zijn ervaring doortrekt naar de rest van de bevolking. zdil kan best die ervaring hebben, helemaal goed. Het zegt alleen niet zo gek veel.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:51:18 #242
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_199253359
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:50 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zeker niet. Maar ik zie zdil dan in zijn hele stukje niet een soortgelijke uitspraak doen.
Dat kan. Alleen zdil staat niet symbool voor de rest van allochtoon Nederland.
pi_199253369
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:50 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Waar doe ik zijn ervaringen af als onzin?
Je noemt het een hoop generaliserende onzin. Dat is prima hoor, dan wimpel ik jouw ervaring ook zo af.
pi_199253386
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:51 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Dat kan. Alleen zdil staat niet symbool voor de rest van allochtoon Nederland.
-XOR- ook niet. Mooi, dan zijn we het daar over eens. Kunnen we het hier weer over progressief wit Nederland hebben.
  Moderator zondag 2 mei 2021 @ 20:53:10 #245
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199253391
nee hij zegt dat er een hoop generaliserende onzin tussen staat, das niet gelijk hetzelfde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:53:21 #246
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199253398
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Wil je het summum van deze komedie zien? Google eens op H.K. Edgerton en de idioterie van Black Confederates.

Uiteraard wordt deze geschiedvervalsende opportunist door een hoop blank conservatief volk in de Zuidelijke VS gezien als de 'neger die zich ontworsteld heeft aan de liberal agenda' door allerlei neoconservatieve en neoconfederale propaganda als evangelie te verspreiden.
Ja, net als dat veel rechtsconservatieven in de VS ook dwepen met Sowell en hem als enige onafhankelijke stem van zwart Amerika zien omdat hij niet gehersenspoeld zou zijn.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 20:53:51 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199253408
quote:
11s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:50 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Dit is pure projectie natuurlijk. Wel aandoenlijk verder, daar niet van.
[..]

Interessant. En waarom zou dit komedie en idioterie betreffen?
Omdat we tastbare bronnen hebben waaruit blijkt dat alleen al het idee van bewapende zwarte soldaten in het Confederale leger - als eerst geopperd door generaal Patrick Cleburne - door het Confederaal Congres en een scala aan officiers werd weggelachen. Het zou immers 'het fundament van onze Confederatie' onderuit halen. Daarbij waren de reacties uit de Confederale legers ter velde ook niet mals... Uiteraard was het hele idee van slavernij en, daarna, Jim Crow, nu ook niet echt een blijk van 'kleurenblind conservatisme'.

Het hele concept van vrije zwarten in Confederale dienst is een neoconfederaal stukje propaganda uit de jaren '90 van de vorige eeuw. Met precies hetzelfde doel als heel jouw act hier: het schoonvegen van straatjes en het beschuldigen van de overzijde van zaken die in eigen kring juist ontwikkeld, in stand gehouden en nog altijd al dan niet gecamoufleerd beleden worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199253441
Heel leuk allemaal, maar wit progressief Nederland heeft niets te schaften met de Amerikaanse burgeroorlog en de periode ervoor.
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 20:56:15 #249
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199253454
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:55 schreef DarkwingDuck het volgende:
Heel leuk allemaal, maar wit progressief Nederland heeft niets te schaften met de Amerikaanse burgeroorlog en de periode ervoor.
Jawel hoor. Al die nonsens komt namelijk rechtstreeks uit de VS, zowel dat hele SJW-gejengel als die neo-conservatieve newspeak.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199253465
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Omdat we tastbare bronnen hebben waaruit blijkt dat alleen al het idee van bewapende zwarte soldaten in het Confederale leger - als eerst geopperd door generaal Patrick Cleburne - door het Confederaal Congres en een scala aan officiers werd weggelachen. Het zou immers 'het fundament van onze Confederatie' onderuit halen. Daarbij waren de reacties uit de Confederale legers ter velde ook niet mals...

Het hele concept van vrije zwarten in Confederale dienst is een neoconfederaal stukje propaganda uit de jaren '90 van de vorige eeuw. Met precies hetzelfde doel als heel jouw act hier: het schoonvegen van straatjes en het beschuldigen van de overzijde van zaken die in eigen kring juist ontwikkeld, in stand gehouden en nog altijd al dan niet gecamoufleerd beleden worden.
Het doel van mijn act hier?

Ik stel alleen maar een vraag, meer niet. Je zit er dus een beetje naast. Maar dat zit je wel met meer dingen als ik je posts ook nu weer zie.
  zondag 2 mei 2021 @ 20:57:57 #251
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199253490
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:51 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Je noemt het een hoop generaliserende onzin. Dat is prima hoor, dan wimpel ik jouw ervaring ook zo af.
Nee, je leest niet goed. Ik heb al eerder geschreven dat ik zijn ervaringen wat betreft die lage verwachtingen deels onderschreef, echter:

Wat een contrast met wit progressief Nederland. Voor hen is, enigszins maar niet heel erg gechargeerd geformuleerd, de enige goede allochtoon de allochtoon die zielig en dankbaar is. Want die kunnen zij niet alleen beschermen, maar ook gebruiken.

Is pure generaliserende onzin. Die lage verwachtingen en betutteling komen voor bij links, zoals allochtonofobie voorkomt bij rechts. Net als dat niet alle conservatieven latente racisten zijn, zijn lang niet alle progressieven van de lage verwachtingen.
We have always been at war with Eastasia.
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 20:58:49 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199253506
quote:
10s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:56 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Het doel van mijn act hier?

Ik stel alleen maar een vraag, meer niet. Je zit er dus een beetje naast. Maar dat zit je wel met meer dingen als ik je posts ook nu weer zie.
Mijn posts sluiten niet aan bij je dodelijk vermoeiende narratief over die kongsi van links-georinteerde progressieve racisten, natuurlijk is dat wat confronterend.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199253538
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mijn posts sluiten niet aan bij je dodelijk vermoeiende narratief over die kongsi van links-georinteerde progressieve racisten, natuurlijk is dat wat confronterend.
Nee hoor, ik vind jouw posts verre van confronterend eigenlijk ;).
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 21:00:57 #254
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199253557
quote:
7s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:00 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind jouw posts verre van confronterend eigenlijk ;).
Wij weten allebei wel beter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199253595
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 20:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Jawel hoor. Al die nonsens komt namelijk rechtstreeks uit de VS, zowel dat hele SJW-gejengel als die neo-conservatieve newspeak.
Nee hoor. We hebben de VS niet nodig om in te zien dat het racisme van de lage verwachtingen niet best is. We zien dat namelijk al decennia in Nederland. Al lang voor de SJW hype uit de VS.
  Beste debater 2022 zondag 2 mei 2021 @ 21:03:03 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_199253608
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 21:02 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Nee hoor. We hebben de VS niet nodig om in te zien dat het racisme van de lage verwachtingen niet best is. We zien dat namelijk al decennia in Nederland. Al lang voor de SJW hype uit de VS.
'Racisme van de lage verwachtingen' is een 'progressief' dingetje ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_199253725
quote:
0s.gif Op zondag 2 mei 2021 16:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:
De mevrouw in dit filmpje verwoordt heel duidelijk hoe ver veel liberalen van de werkelijkheid af staan:

[ twitter ]
Ik begrijp haar eerste punt, goed verwoord. Echter, wat ik dan weer niet zo goed begrijp, waarom ik aan haar woorden dan weer meer waarde moet hechten dan aan(ik noem maar wat) een Kimberly Crenshaw, Richard Delgado of een willekeurig donker persoon.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frikandelbroodje op 02-05-2021 21:57:04 (spelfoutje) ]
Incelfrikandel
pi_199333143
Sommige progressieve witte Nederlanders zijn er klaar mee dat mensen als Zihni zdil niet meer in hun pas willen lopen.
twitter


Weet iemand waar ik dat gesprek morgen kan volgen?

Heb gevonden, morgen op WNL:

twitter


[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2021 17:57:04 ]
pi_199333336
Zihni is zich wel een tikkeltje geforceerd aan het afzetten. En dan doel ik niet op feit dat hij naar de kerk gaat, maar dat die 'zo conservatief mogelijk' moet zijn.

twitter
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 18:43:30 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_199333745
#twitterstruggles
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_199333798
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje huilverhaal. Twijfelachtige schooladviezen zijn namelijk niet voorbehouden aan allochtonen.

Mijn ouders kregen te horen dat mijn roomblanke zus amper geschikt was voor de mavo. Daar waren ze het niet mee eens, maar ze legden zich er toch bij neer. Uiteindelijk haalde ze via een paar omwegen de uni.
Door de leraren strategisch te pijpen?

Maar even serieus. Wat heb je nou aan dat soort anekdotisch "bewijs". Die frame is juist wat het probleem is, zo een n=1 voorbeeld uit de eigen ervaring. Als journalist zou je dat moeten weten Koosbaby.

Het is geen bewijs en ook geen weerlegging van het onderwerp van dienst. Enkel een bla bla praatje. Daar heb je niets aan.

Scoorde je evenzogoed nog 5 Pandapunten mee. Wat mij verbaast. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Bart2002 op 08-05-2021 18:54:28 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199333939
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 17:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
[..]
Ophef over de plannen van een universiteit om geen foutloze taal meer te eisen. Omdat dat studenten van kleur zou belemmeren.

:')
pi_199334505
Wederom de inmiddels bekende 'soft bigotry of low expectations'. Universiteiten moeten altijd een hoog niveau nastreven. En het behalen van een hoog niveau heeft 0,0 te maken met huidskleur.

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2021 19:34:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')