abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 april 2021 @ 05:25:50 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199133209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:29 schreef papert het volgende:

[..]

Dat Omzigt links is ook een misverstand. Omzigt is zeker tegen het onrecht wat de ouders is aangedaan. Bovendien is Omzigt een goed ingevoerd, vasthoudend kamerlid. Ook heeft hij interessante ideeën over hoe de bestuurscultuur veranderd moet worden.

Maar ideologisch gezien (economisch en cultureel) zit Omzigt meer aan de rechterflank van het CDA.
Misschien moeten ze Omtzigt inderdaad minister maken,

Minister van hervorming van het bestuur ,
al hoewel ik bang ben dat hij dat niet zal overleven met al; die maffia ambtenaren , ratten zijn het

Hij zal een dwingend mandaat moeten krijgen , met een sterke club om hem heen
om Nederland weer eerlijk(er) te maken

Ik ben bang dat hij van Rutte de ruimte niet zal krijgen
Rutte die houd niet van eerlijk bestuur
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 april 2021 @ 06:24:50 #152
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199133317
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 05:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Misschien moeten ze Omtzigt inderdaad minister maken,

Minister van hervorming van het bestuur ,
al hoewel ik bang ben dat hij dat niet zal overleven met al; die maffia ambtenaren , ratten zijn het

Hij zal een dwingend mandaat moeten krijgen , met een sterke club om hem heen
om Nederland weer eerlijk(er) te maken

Ik ben bang dat hij van Rutte de ruimte niet zal krijgen
Rutte die houd niet van eerlijk bestuur
Omtzigt is een leugenaar, hij heeft een Oekraïense 'nepgetuige' van vliegramp MH17 in een zaal vol nabestaanden twijfel laten zaaien over de toedracht van de ramp.

https://nos.nl/artikel/22(...)raten-over-mh17.html

Jij lijkt mij geen domme jongen michaelmoore maar hoe zie jij voor je dat zo'n onbetrouwbare man Nederland eerlijk(er) gaat maken?

Of zeg jij deze rare dingen omdat jij Rutte weg wil hebben? :')
  zaterdag 24 april 2021 @ 06:28:15 #153
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199133329
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 06:24 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Omtzigt is een leugenaar, hij heeft een Oekraïense 'nepgetuige' van vliegramp MH17 in een zaal vol nabestaanden twijfel laten zaaien over de toedracht van de ramp.

https://nos.nl/artikel/22(...)raten-over-mh17.html

Jij lijkt mij geen domme jongen michaelmoore maar hoe zie jij voor je dat zo'n onbetrouwbare man Nederland eerlijk(er) gaat maken?

Of zeg jij deze rare dingen omdat jij Rutte weg wil hebben? :')
Klets niet zo dom

When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 24 april 2021 @ 06:35:37 #154
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199133347
quote:
Inhoudelijk heb je dus geen enkel weerwoord hè? Sterker nog, je vindt jezelf tekort schieten in je argumentatie.

Prima, ik heb weer mijn punt gemaakt.
  zaterdag 24 april 2021 @ 06:38:14 #155
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199133357
Mochten er verkiezingen komen dan verwacht ik een smerige campagne. Als ik de VVD was zou ik als doelwit Omtzigt kiezen: "leugenaar en marionet van het Kremlin die honderden nabestaanden van de MH17-ramp heeft voorgelogen"
pi_199133613
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:29 schreef papert het volgende:

[..]

Dat Omzigt links is ook een misverstand. Omzigt is zeker tegen het onrecht wat de ouders is aangedaan. Bovendien is Omzigt een goed ingevoerd, vasthoudend kamerlid. Ook heeft hij interessante ideeën over hoe de bestuurscultuur veranderd moet worden.

Maar ideologisch gezien (economisch en cultureel) zit Omzigt meer aan de rechterflank van het CDA.
Hij is zelf inderdaad niet links, maar zijn plannen en vooral zijn gevecht voor de mensen die moeten worden beschermd tegen de overheid passen wel goed bij een wat linksere koers. Als 1 fractie roept dat de overheid een menselijkere maat moet aanhouden bij het uitvoeren van regels, maar ook de verruiming van de verschrikkelijke regels van het generaal pardon tegen houdt, dan spreekt die fractie zichzelf gewoon tegen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 24 april 2021 @ 08:42:51 #157
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199133805
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 21:38 schreef DarkwingDuck het volgende:
Een vrij normale reactie van de interim-voorzitter.
Als partij (en ook de leden) heb je voor de verkiezingen mandaat gegeven. Mocht Hoekstra ondanks de nadrukkelijke wens van 20 afdelingen (er zijn zo'n 350 geloof ik, elke gemeente heeft er wel 1) toch willen regeren met Rutte dan kan dat altijd nog afgestopt worden op het congres waar toestemming aan de leden wordt gevraagd.
Voor nu veranderd het niets.
:')

Interimvoorzitter CDA haalt uit naar 20 CDA afdelingen

DEN HAAG - Marnix van Rij, de interim-voorzitter van het CDA, haalt in een brief flink uit naar zo’n 20 CDA-afdelingen. Zij riepen hun partij donderdagavond op achter Kamerlid Pieter Omtzigt te gaan staan, en pleitten voor een plek in de oppositie voor hun partij. Van Rij noemt die conclusie ’voorbarig’.

Van Rij zegt goed contact met Omtzigt te hebben - „ik heb hem en zijn gezin recentelijk persoonlijk bezocht” - en herkent zich wel in een „aantal hartenkreten” van de lokale CDA-afdelingen. „Als het gaat over de ambitie met onze partij, de waardering voor ons gedachtegoed en de urgentie van de controle op het bestuur; de agenda van Pieter Omtzigt”, aldus de tijdelijke opvolger van Rutger Ploum, die vertrok na de verkiezingsnederlaag van het CDA.

Maar Van Rij herkent zich niet in het deel van de brief waarin een CDA-deelname aan een eventueel kabinet-Rutte IV ’ongeloofwaardig’ wordt genoemd en van tafel wordt geveegd. „Het land waarachtig dienen kan ook vanuit de oppositie”, schreven de afdelingen in hun brandbrief.

„Het is onze politiek leider en fractievoorzitter in de Tweede Kamer Wopke Hoekstra die de gesprekken voert in dit proces”, schrijft Van Rij in een eigen brief aan de afdelingen. Van Rij wil, gezien de teleurstellende verkiezingsuitslag voor het CDA, niet dat de Tweede Kamerfractie van zijn partij zich in deze vroege formatiefase genoodzaakt voelt om zich uit te spreken over een kabinetsdeelname. „Dit is prematuur. We weten nog überhaupt niet welke partijen gaan onderhandelen.” Van Rij verwijst daarbij naar eerdere woorden van Hoekstra, die benadrukte dat de komende periode in het teken moet staan van ’afkoelen’, en het herstel van vertrouwen tussen burger en overheid.

https://www.telegraaf.nl/(...)ar-lokale-afdelingen

Die idioot steunt Wopke dus 100% en niet Omtzigt en is net zo machtsgeil :r
Wat een lul is dit })
pi_199133866
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 22:34 schreef Hanca het volgende:

[..]

Is daar al weer een docu over gekomen? Heb er al vaker oudere dingen over langs zien komen bij NPO-Politiek, maar was er iets nieuws? Dan heb ik die gemist. En dit congres blijft toch 1 van de meest memorabele momenten uit de Nederlandse politieke geschiedenis.
Had het over deze https://www.2doc.nl/docum(...)het-gedoogdrama.html
Ging onder andere over Henk Bleker die aan critici de paragraaf over royement uit de statuten voor ging lezen. Ontluisterend over hoe smerig partijpolitiek kan zijn (en hoe idealisten eigenlijk geen echte plek hebben bij de machtspartijen).
pi_199133886
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:')

Interimvoorzitter CDA haalt uit naar 20 CDA afdelingen

Telegraaf weer op haar slechtst, pure sensatiekop. In geen enkel statement heeft Van Rij uitgehaald naar de CDA afdelingen. Sterker, hij kiest helemaal geen kant. Kunnen die mensen daar niet lezen of willen ze het niet? Journalisten kun je het in elk geval niet noemen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199133906
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 07:55 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hij is zelf inderdaad niet links, maar zijn plannen en vooral zijn gevecht voor de mensen die moeten worden beschermd tegen de overheid passen wel goed bij een wat linksere koers. Als 1 fractie roept dat de overheid een menselijkere maat moet aanhouden bij het uitvoeren van regels, maar ook de verruiming van de verschrikkelijke regels van het generaal pardon tegen houdt, dan spreekt die fractie zichzelf gewoon tegen.
Maar dat is dan ook wat het CDA is. Mijn inschatting is dat ook Omzigt tegen een verruiming van het kinderpardon is.

Blijft toch verbazingwekkend dat met de christelijke verhalen over gastvrijheid, en hulp aan zwakkeren, en rentmeesterschap, het CDA dit alleen gebruikt als dit hun uitkomt, en in praktijk gewoon een rechts conservatieve partij is.
Het CDA en VVD zijn daarom ook bijna uitwisselbaar, wat dat betreft is de stroom Omzigt wel een vreemde binnen het CDA.

Ben zelf niet christelijk, maar wat dat betreft staat de ChristenUnie veel dichter bij hun eigen ideologie.
pi_199133936
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:')

Interimvoorzitter CDA haalt uit naar 20 CDA afdelingen

Die idioot steunt Wopke dus 100% en niet Omtzigt en is net zo machtsgeil :r
Wat een lul is dit })
De brief is hier en op Twitter al geplaatst. Anders lees je hem zelf even en dan kan je zelf tot de conclusie komen dat er nergens uitgehaald wordt naar de 20 afdelingen. :')
pi_199133969
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:54 schreef papert het volgende:

[..]

Maar dat is dan ook wat het CDA is. Mijn inschatting is dat ook Omzigt tegen een verruiming van het kinderpardon is.

Blijft toch verbazingwekkend dat met de christelijke verhalen over gastvrijheid, en hulp aan zwakkeren, en rentmeesterschap, het CDA dit alleen gebruikt als dit hun uitkomt, en in praktijk gewoon een rechts conservatieve partij is.
Het CDA en VVD zijn daarom ook bijna uitwisselbaar, wat dat betreft is de stroom Omzigt wel een vreemde binnen het CDA.

Ben zelf niet christelijk, maar wat dat betreft staat de ChristenUnie veel dichter bij hun eigen ideologie.
Daar kan je gerust een een nieuw topic voor aanmaken hoor, hier zou het tamelijk offtopic zijn. Maar zo simpel als jij het hier brengt is het niet. Zaken als gastvrijheid en rentmeesterschap houdt niet in om hier maar van alles naar toe te halen. De middelen zijn namelijk beperkt en dan zullen er andere keuzes gemaakt moeten worden. Daarnaast zorgt meer bevolking voor een slechtere omstandigheid voor het rentmeesterschap. enzovoort enzovoort.
pi_199134112
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar kan je gerust een een nieuw topic voor aanmaken hoor, hier zou het tamelijk offtopic zijn. Maar zo simpel als jij het hier brengt is het niet. Zaken als gastvrijheid en rentmeesterschap houdt niet in om hier maar van alles naar toe te halen. De middelen zijn namelijk beperkt en dan zullen er andere keuzes gemaakt moeten worden. Daarnaast zorgt meer bevolking voor een slechtere omstandigheid voor het rentmeesterschap. enzovoort enzovoort.
Pleiten voor humaan beleid staat natuurlijk niet gelijk aan alles hier naar toe halen... Leuke frame maar eigenlijk gewoon goedkope populistische drek.
pi_199134319
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:18 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]

Pleiten voor humaan beleid staat natuurlijk niet gelijk aan alles hier naar toe halen... Leuke frame maar eigenlijk gewoon goedkope populistische drek.
Het CDA pleit volop voor een humaan beleid, zonder alles hierheen te halen. Dus het begon al met een frame jegens het CDA. Zoals je zegt, goedkope populistische drek.
Dank je voor de woorden, de volgende keer doe ik het ook zo af.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2021 09:44:52 ]
pi_199134343
quote:
6s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:42 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:')

Interimvoorzitter CDA haalt uit naar 20 CDA afdelingen

DEN HAAG - Marnix van Rij, de interim-voorzitter van het CDA, haalt in een brief flink uit naar zo’n 20 CDA-afdelingen. Zij riepen hun partij donderdagavond op achter Kamerlid Pieter Omtzigt te gaan staan, en pleitten voor een plek in de oppositie voor hun partij. Van Rij noemt die conclusie ’voorbarig’.

Van Rij zegt goed contact met Omtzigt te hebben - „ik heb hem en zijn gezin recentelijk persoonlijk bezocht” - en herkent zich wel in een „aantal hartenkreten” van de lokale CDA-afdelingen. „Als het gaat over de ambitie met onze partij, de waardering voor ons gedachtegoed en de urgentie van de controle op het bestuur; de agenda van Pieter Omtzigt”, aldus de tijdelijke opvolger van Rutger Ploum, die vertrok na de verkiezingsnederlaag van het CDA.

Maar Van Rij herkent zich niet in het deel van de brief waarin een CDA-deelname aan een eventueel kabinet-Rutte IV ’ongeloofwaardig’ wordt genoemd en van tafel wordt geveegd. „Het land waarachtig dienen kan ook vanuit de oppositie”, schreven de afdelingen in hun brandbrief.

„Het is onze politiek leider en fractievoorzitter in de Tweede Kamer Wopke Hoekstra die de gesprekken voert in dit proces”, schrijft Van Rij in een eigen brief aan de afdelingen. Van Rij wil, gezien de teleurstellende verkiezingsuitslag voor het CDA, niet dat de Tweede Kamerfractie van zijn partij zich in deze vroege formatiefase genoodzaakt voelt om zich uit te spreken over een kabinetsdeelname. „Dit is prematuur. We weten nog überhaupt niet welke partijen gaan onderhandelen.” Van Rij verwijst daarbij naar eerdere woorden van Hoekstra, die benadrukte dat de komende periode in het teken moet staan van ’afkoelen’, en het herstel van vertrouwen tussen burger en overheid.

https://www.telegraaf.nl/(...)ar-lokale-afdelingen

Die idioot steunt Wopke dus 100% en niet Omtzigt en is net zo machtsgeil :r
Wat een lul is dit })
Dat wist ik al omdat je niets hoort van het CDA. Dat CDA is zo corrupt als de pest.
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199134381
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:47 schreef LagerthaQueenOfKatte het volgende:

[..]

Dat wist ik al omdat je niets hoort van het CDA. Dat CDA is zo corrupt als de pest.
Ik hoor eigenlijk dagelijks wel wat van het CDA. Dat het schijnbaar buiten jouw bubbel valt zegt helemaal niets.
Zo hoor, zie en lees vrij weinig van PvdA, BIJ1, GroenLinks, 50+, CU en nog wat andere partijen. Is dat een teken aan de wand? Of moet ik, indien ik daar behoefte aan heb, gewoon even gericht gaan zoeken als ik iets uit die hoek wil horen?
pi_199134526
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 09:54 schreef Hexagon het volgende:
Wat een domme lul die Van Rij.. Op deze manier ga je de rust niet doen terugkeren.
Wat een taalgebruik. Het is toch ook niet normaal om Kaag een domme kut te noemen als ze x of y doet wat iemand niet aanstaat?
pi_199134562
Als Omtzigt zo integer is, waarom laat hij zijn partij dan nu zo bungelen door geen vervanger aan te stellen zolang hij met een burnt-out thuis zit? Kan iemand dat verklaren?
pi_199134608
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:09 schreef Mondkapje het volgende:
Als Omtzigt zo integer is, waarom laat hij zijn partij dan nu zo bungelen door geen vervanger aan te stellen zolang hij met een burnt-out thuis zit? Kan iemand dat verklaren?
Zoals je in de brief kan lezen is hij herstellende. Hij is dus waarschijnlijk overspannen en heeft nog geen burn-out. Hij heeft ook regelmatig contact met Hoekstra en de interim-voorzitter. Een vervangingstermijn voor een kamerlid is 16 weken. Schijnbaar verwacht hij (ruim) binnen 16 weken weer op de been te zijn.
Met integriteit heeft het verder niets van doen.
pi_199134627
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:15 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zoals je in de brief kan lezen is hij herstellende. Hij is dus waarschijnlijk overspannen en heeft nog geen burn-out. Hij heeft ook regelmatig contact met Hoekstra en de interim-voorzitter. Een vervangingstermijn voor een kamerlid is 16 weken. Schijnbaar verwacht hij (ruim) binnen 16 weken weer op de been te zijn.
Met integriteit heeft het verder niets van doen.
We zitten nu wél in een kabinetsformatie. Ga je dan je eigen partij 16 weken laten bungelen? Is dat oprecht?
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:17:27 #171
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199134629
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:05 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Wat een taalgebruik. Het is toch ook niet normaal om Kaag een domme kut te noemen als ze x of y doet wat iemand niet aanstaat?
Van mij mag je dat best zeggen als ze iets doet dat niet zo handig is vanuit haar eigen belangen. We zijn niet van suiker.
pi_199134639
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Van mij mag je dat best zeggen als ze iets doet dat niet zo handig is vanuit haar eigen belangen. We zijn niet van suiker.
Ik vind het ongepast, zeker in POL.
pi_199134651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:17 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

We zitten nu wél in een kabinetsformatie. Ga je dan je eigen partij 16 weken laten bungelen? Is dat oprecht?
Dat hij zijn eigen partij laat bungelen is een wild west verhaal in de media wat iets te enthousiast wordt opgepakt door mensen die daar belangen bij hebben. Zoals KareldeStoute zou zeggen; goedkope populistische drek. ;)
pi_199134669
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat hij zijn eigen partij laat bungelen is een wild west verhaal in de media wat iets te enthousiast wordt opgepakt door mensen die daar belangen bij hebben. Zoals KareldeStoute zou zeggen; goedkope populistische drek. ;)
Hoe wil je het dan noemen?
We zijn veel te snel bezig iemand heilig te verklaren.
pi_199134682
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 06:38 schreef Subw00fer het volgende:
Mochten er verkiezingen komen dan verwacht ik een smerige campagne. Als ik de VVD was zou ik als doelwit Omtzigt kiezen: "leugenaar en marionet van het Kremlin die honderden nabestaanden van de MH17-ramp heeft voorgelogen"
Ik geloof niet in nieuwe verkiezingen Tjeenk het fossiel zal na een mogelijk langdurig toneelstukje wel weer met een stevige frisse coalitie op de proppen komen.
pi_199134699
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen?
We zijn veel te snel bezig iemand heilig te verklaren.
De man is overspannen, en werkt daardoor veel minder, maar heeft nog meerdere malen in de week overleg met de partijleider en interim-voorzitter. Daar kan gewoon van alles besproken worden. Alles gaat dus gewoon zijn gangetje, zij het met een paar dagen vertraging. Geen probleem voor de huidige verkenningsperiode die toch zo ontzettend traag gaat. Als het CDA ervoor kiest om te onderhandelen over een nieuw kabinet, dan pas zal het tot problemen kunnen leiden als Omtzigt dan nog niet beter is.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2021 10:26:35 ]
pi_199134744
quote:
Dit klopt.
Bij psychopaten wordt gauw gedacht aan hakbijlmoordenaars, maar dat doen maar weinige. De meesten houden zich behoorlijk aan de wet en zorgen ze in een positie met macht komen.
pi_199134750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 08:59 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar kan je gerust een een nieuw topic voor aanmaken hoor, hier zou het tamelijk offtopic zijn. Maar zo simpel als jij het hier brengt is het niet. Zaken als gastvrijheid en rentmeesterschap houdt niet in om hier maar van alles naar toe te halen. De middelen zijn namelijk beperkt en dan zullen er andere keuzes gemaakt moeten worden. Daarnaast zorgt meer bevolking voor een slechtere omstandigheid voor het rentmeesterschap. enzovoort enzovoort.
Deze reactie vind ik iets kort door de bocht, zoals jij mijn constatering ook vond. Maar dit gaat inderdaad wat oftopic. Dus laten we het hierbij laten.

Wat ik constateer is dat de partijprogramma's van het VVD en het CDA zo dicht bij elkaar liggen, dat dat geen belemmering vormt om samen te gaan regeren.
Jij bent zo te lezen redelijk goed op de hoogte van hoe het gaat binnen het CDA. Denk jij dat Omzigt een bellemering gaat vormen om onder Rutte te gaan regeren? Zonder de (interne) steun van Omzigt zie ik dat namelijk niet gebeuren.
pi_199134825
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen?
We zijn veel te snel bezig iemand heilig te verklaren.
Dat heilig verklaren vind ik inderdaad ook ergerlijk.
Omzigt is een heel goed kamerlid, en met zijn constatering dat het systeem verrot is, ben ik het ook helemaal eens.
Maar ook Omzigt heeft een ideologie waar je het mee eens, maar ook helemaal oneens kan zijn.

En Subwoofer lijkt hier alleen te zijn om te trollen, maar dat doet er niks aan af dat Omzigt in het MH17 dossier behoorlijk de fout in is gegaan.

De heiligverklaring van Omzigt lijkt vooral te komen omdat ook veel rechtsere mensen zich goed in Omzigt kunnen vinden.
Leijten heeft ongeveer dezelfde inbreng gehad in het toeslagen dossier, en wordt veel minder bewierookt.
pi_199134841
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:30 schreef papert het volgende:

Wat ik constateer is dat de partijprogramma's van het VVD en het CDA zo dicht bij elkaar liggen, dat dat geen belemmering vormt om samen te gaan regeren.
CDA en VVD kunnen elkaar eigenlijk altijd wel goed vinden op vele punten, zij het regelmatig vanuit een andere visie en onderbouwing. De een liberaal de ander christen-democratisch. En dat botst wel eens, maar vaak wordt dat ondervangen in een regeerakkoord.
quote:
Jij bent zo te lezen redelijk goed op de hoogte van hoe het gaat binnen het CDA. Denk jij dat Omzigt een bellemering gaat vormen om onder Rutte te gaan regeren? Zonder de (interne) steun van Omzigt zie ik dat namelijk niet gebeuren.
Dat zou ik niet weten. Omtzigt is een populair kamerlid, ook binnen het CDA. Maar hij is geen partijleider, hij is er zelf mee akkoord gegaan dat niet te zijn. Als kamerlid binnen een grotere partij gaat nou eenmaal niet alles naar je eigen wens. En Omtzigt is, voor zover ik kan zien vrij loyaal. Uiteindelijk weet Omtzigt ook, door ervaring, dat je in de politiek moet samenwerken met mensen waar je zakelijk en soms ook qua persoonlijkheid mee botst.
Ik hoop niet dat het CDA in de komende regering komt en ik hoop dat zowel Hoekstra als Omtzigt dat ook niet zien zitten. Maar hoe het allemaal gaat verlopen, daar durf ik geen uitspraken over te doen. Voor alle mogelijkheden is wel wat te zeggen, ook voor regeringsdeelname onder Rutte. Ik zit niet aan de onderhandelingstafel, ik weet niet wat er uit te slepen valt voor het CDA.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2021 10:39:58 ]
pi_199134942
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:39 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

CDA en VVD kunnen elkaar eigenlijk altijd wel goed vinden op vele punten, zij het regelmatig vanuit een andere visie en onderbouwing. De een liberaal de ander christen-democratisch. En dat botst wel eens, maar vaak wordt dat ondervangen in een regeerakkoord.
[..]

Dat zou ik niet weten. Omtzigt is een populair kamerlid, ook binnen het CDA. Maar hij is geen partijleider, hij is er zelf mee akkoord gegaan dat niet te zijn. Als kamerlid binnen een grotere partij gaat nou eenmaal niet alles naar je eigen wens. En Omtzigt is, voor zover ik kan zien vrij loyaal. Uiteindelijk weet Omtzigt ook, door ervaring, dat je in de politiek moet samenwerken met mensen waar je zakelijk en soms ook qua persoonlijkheid mee botst.
Ik hoop niet dat het CDA in de komende regering komt en ik hoop dat zowel Hoekstra als Omtzigt dat ook niet zien zitten. Maar hoe het allemaal gaat verlopen, daar durf ik geen uitspraken over te doen. Voor alle mogelijkheden is wel wat te zeggen, ook voor regeringsdeelname onder Rutte. Ik zit niet aan de onderhandelingstafel, ik weet niet wat er uit te slepen valt voor het CDA.
Dat de VVD liberaal is vind ik ook niet ;-) Maar laten we die kant niet opgaan.

Maar is Omzigt helemaal content met zijn positie, na het nipt verliezen, van leiderschap verkiezingen, waar door hemzelf vraagtekens bij werden gezet?

Maar met je analyse ben ik het eens. Mijn nieuwsgierigheid kwam er vandaan, omdat Omzigt met 1 interview het leiderschap van Rutte acceptabel kan maken. Als Omzigt zegt dat hij gelooft dat de politieke cultuur onder Rutte kan veranderen, wordt het voor andere partijen ook (voor de bühne) acceptabeler om met Rutte in een regering te gaan. Dat zou de hele dinamiek van de formatie veranderen. Wellicht dat de CDA dit nog achter de hand houdt?
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 10:52:43 #182
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199134960
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:22 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Hoe wil je het dan noemen?
We zijn veel te snel bezig iemand heilig te verklaren.
Dat zeker. Maar aan de andere kant, dat heeft de 2e Kamer wel aan zichzelf te danken door toch vrij apatisch te zijn over het algemeen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199134992
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:51 schreef papert het volgende:

[..]

Dat de VVD liberaal is vind ik ook niet ;-) Maar laten we die kant niet opgaan.

Maar is Omzigt helemaal content met zijn positie, na het nipt verliezen, van leiderschap verkiezingen, waar door hemzelf vraagtekens bij werden gezet?
Het lijkt mij niet dat hij helemaal content is met de huidige situatie. Ik ken maar weinig mensen die 100% content zijn met hun werksituatie. Ik ben vrij content over mijn eigen werk maar kan nog wel wat verbeterpuntjes aandragen, die nooit gaan gebeuren, om nog contenter te zijn. Lieverbroodjes worden niet gebakken

quote:
Maar met je analyse ben ik het eens. Mijn nieuwsgierigheid kwam er vandaan, omdat Omzigt met 1 interview het leiderschap van Rutte acceptabel kan maken. Als Omzigt zegt dat hij gelooft dat de politieke cultuur onder Rutte kan veranderen, wordt het voor andere partijen ook (voor de bühne) acceptabeler om met Rutte in een regering te gaan. Dat zou de hele dinamiek van de formatie veranderen. Wellicht dat de CDA dit nog achter de hand houdt?
Ook als Omtzigt het zegt zal lang niet iedereen in het CDA daarmee eens zijn. Dat is met geen enkele coalitie ongeacht de poppetjes. Elke partij zal bij regeringsdeelname wel een aantal leden verliezen die het er niet mee eens zijn, en wellicht wel nieuwe leden aantrekken omdat die het er wel mee eens zijn.
  zaterdag 24 april 2021 @ 10:57:23 #184
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199135011
Het is allemaal zo lachwekkend. Ineens willen alle politici een 'cultuurverandering' en ze menen dat als 1 man (Rutte) opstapt, er eerlijke politiek mogelijk is. Alsof 'cultuur' niet iets is wat iedereen aangaat. Alsof cultuurverandering niet iets is wat iedereen aangaat. Al die deugpolitici zijn zo verschrikkelijk hypocriet.
pi_199135021
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:57 schreef Subw00fer het volgende:
Het is allemaal zo lachwekkend. Ineens willen alle politici een 'cultuurverandering' en ze menen dat als 1 man (Rutte) opstapt, er eerlijke politiek mogelijk is. Alsof 'cultuur' niet iets is wat iedereen aangaat. Alsof cultuurverandering niet iets is wat iedereen aangaat. Al die deugpolitici zijn zo verschrikkelijk hypocriet.
Klopt als een bus
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:00:11 #186
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199135049
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:25 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De man is overspannen ...
Geloof ik niks van. Hij laat zijn partij bungelen en hij laat Nederland bungelen.
pi_199135069
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:57 schreef Subw00fer het volgende:
Het is allemaal zo lachwekkend. Ineens willen alle politici een 'cultuurverandering' en ze menen dat als 1 man (Rutte) opstapt, er eerlijke politiek mogelijk is. Alsof 'cultuur' niet iets is wat iedereen aangaat. Alsof cultuurverandering niet iets is wat iedereen aangaat. Al die deugpolitici zijn zo verschrikkelijk hypocriet.
Draai het om, is een cultuurverandering mogelijk onder de huidige leiders?

Of moeten we gewoon accepteren dat het gewoon zo is? Dat kan, maar dan wordt het erger. Er is druk nodig vanuit de maatschappij.
pi_199135140
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het lijkt mij niet dat hij helemaal content is met de huidige situatie. Ik ken maar weinig mensen die 100% content zijn met hun werksituatie. Ik ben vrij content over mijn eigen werk maar kan nog wel wat verbeterpuntjes aandragen, die nooit gaan gebeuren, om nog contenter te zijn. Lieverbroodjes worden niet gebakken
[..]

Ook als Omtzigt het zegt zal lang niet iedereen in het CDA daarmee eens zijn. Dat is met geen enkele coalitie ongeacht de poppetjes. Elke partij zal bij regeringsdeelname wel een aantal leden verliezen die het er niet mee eens zijn, en wellicht wel nieuwe leden aantrekken omdat die het er wel mee eens zijn.
Omzigt is groot gemaakt in de media, en door Rutte door hem in de formatie onderhandelingen te noemen. Jij doet nu een beetje alsof het een gewoon kamerlid is, maar in de politieke dynamiek is dat gewoon niet meer zo. Wat Omzigt zegt doet er inmiddels voor veel CDA'ers, en niet CDA'ers toe.

Ik snap dat Omzigt qua functie een gewoon kamerlid is, en dat hij dit zelf misschien ook zo ziet. Maar de politieke dynamiek die om hem heen hangt kan niet ontkend worden.
pi_199135227
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 10:57 schreef Subw00fer het volgende:
Het is allemaal zo lachwekkend. Ineens willen alle politici een 'cultuurverandering' en ze menen dat als 1 man (Rutte) opstapt, er eerlijke politiek mogelijk is. Alsof 'cultuur' niet iets is wat iedereen aangaat. Alsof cultuurverandering niet iets is wat iedereen aangaat. Al die deugpolitici zijn zo verschrikkelijk hypocriet.
Het is niet lachwekkend. In de afgelopen 4 jaar zijn er 3 rapporten uitgekomen over dat de regering de kamer niet voldoende informeert. Dat was altijd een halszaak, daar viel elke minister over. Dat is verdwenen.

Vervolgens betuigt Rutte enorme spijt na het laatste rapport. Hij zal alles doen om te veranderen, zo riep hij bijna in tranen. En bij de eerste de beste kans een week of 4 later roept hij gelijk dat de Kamer niet geïnformeerd gaat worden, roept hij in de Kamer dat hij zijn bronnen beschermt... Rutte heeft laten merken dat die spijt en wil om verandering niet in hem zit.

Niks lachwekkends, maar essentieel voor een functionerende democratie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199135280
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is niet lachwekkend. In de afgelopen 4 jaar zijn er 3 rapporten uitgekomen over dat de regering de kamer niet voldoende informeert. Dat was altijd een halszaak, daar viel elke minister over. Dat is verdwenen.

Vervolgens betuigt Rutte enorme spijt na het laatste rapport. Hij zal alles doen om te veranderen, zo riep hij bijna in tranen. En bij de eerste de beste kans een week of 4 later roept hij gelijk dat de Kamer niet geïnformeerd gaat worden, roept hij in de Kamer dat hij zijn bronnen beschermt... Rutte heeft laten merken dat die spijt en wil om verandering niet in hem zit.

Niks lachwekkends, maar essentieel voor een functionerende democratie.
Het lachwekkende eraan is dat politici nu heel schijnheilig bij hoog en laag beweren de cultuur grondig te gaan veranderen. Terwijl de kans levensgroot is dat hier, eenmaal gekozen, niets van terecht gaat komen. In het bijzonder niet bij een Kaag of een Hoekstra (of welke 'klassieke' partij dan ook). Ze hebben allemaal boter op hun hoofd.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2021 11:25:49 ]
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:25:03 #191
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135285
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is niet lachwekkend. In de afgelopen 4 jaar zijn er 3 rapporten uitgekomen over dat de regering de kamer niet voldoende informeert. Dat was altijd een halszaak, daar viel elke minister over. Dat is verdwenen.

Vervolgens betuigt Rutte enorme spijt na het laatste rapport. Hij zal alles doen om te veranderen, zo riep hij bijna in tranen. En bij de eerste de beste kans een week of 4 later roept hij gelijk dat de Kamer niet geïnformeerd gaat worden, roept hij in de Kamer dat hij zijn bronnen beschermt... Rutte heeft laten merken dat die spijt en wil om verandering niet in hem zit.

Niks lachwekkends, maar essentieel voor een functionerende democratie.
Helemaal waar en wat ook helemaal waar is is dat niemand om de VVD heen kan om de volgende regering te vormen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 24 april 2021 @ 11:30:01 #192
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_199135326
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:19 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het is niet lachwekkend. In de afgelopen 4 jaar zijn er 3 rapporten uitgekomen over dat de regering de kamer niet voldoende informeert. Dat was altijd een halszaak, daar viel elke minister over. Dat is verdwenen.

Vervolgens betuigt Rutte enorme spijt na het laatste rapport. Hij zal alles doen om te veranderen, zo riep hij bijna in tranen. En bij de eerste de beste kans een week of 4 later roept hij gelijk dat de Kamer niet geïnformeerd gaat worden, roept hij in de Kamer dat hij zijn bronnen beschermt... Rutte heeft laten merken dat die spijt en wil om verandering niet in hem zit.

Niks lachwekkends, maar essentieel voor een functionerende democratie.
Lees jij wel wat ik schrijf? Ik heb het over het lachwekkende feit dat men denkt een cultuuromslag te krijgen door 1 man te verwijderen.

Definitie van cultuur: Cultuur of beschaving is het geheel aan gewoonten en (gedrags)regels dat bij een volk of stam hoort.
Zie: https://www.ensie.nl/redactie-ensie/cultuur

Dit betekent dus dat gewoonten en gedragsregels niet aan 1 iemand kunnen worden toegeschreven. Alleen Rutte wegsturen lost dus niets op.
pi_199135435
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:30 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Lees jij wel wat ik schrijf? Ik heb het over het lachwekkende feit dat men denkt een cultuuromslag te krijgen door 1 man te verwijderen.

Definitie van cultuur: Cultuur of beschaving is het geheel aan gewoonten en (gedrags)regels dat bij een volk of stam hoort.
Zie: https://www.ensie.nl/redactie-ensie/cultuur

Dit betekent dus dat gewoonten en gedragsregels niet aan 1 iemand kunnen worden toegeschreven. Alleen Rutte wegsturen lost dus niets op.
Nee, alleen Rutte wegsturen lost inderdaad niet alles op. Maar de MP is wel de belangrijkste bewaker voor het feit dat de ministers de kamer goed informeren. Sterker: dat is misschien wel zijn belangrijkste taak.

Daar iemand neerzetten die wel het goed informeren essentieel vindt zou dus wel een eind helpen. Nu weten we niet zeker of een ander het beter zou doen, maar we weten wel al zeker dat Rutte dat niet goed gaat doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199135468
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:24 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Het lachwekkende eraan is dat politici nu heel schijnheilig bij hoog en laag beweren de cultuur grondig te gaan veranderen. Terwijl de kans levensgroot is dat hier, eenmaal gekozen, niets van terecht gaat komen. In het bijzonder niet bij een Kaag of een Hoekstra (of welke 'klassieke' partij dan ook). Ze hebben allemaal boter op hun hoofd.
Dat weten we niet zeker. Van mij mag het trouwens ook prima een andere VVD'er zijn, het gaat me niet om de partij. Maar met een ander heb je in elk geval een kans dat hij of zij het beter doet, slechter dan Rutte gaat op dit gebied niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:47:55 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135517
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat weten we niet zeker. Van mij mag het trouwens ook prima een andere VVD'er zijn, het gaat me niet om de partij. Maar met een ander heb je in elk geval een kans dat hij of zij het beter doet, slechter dan Rutte gaat op dit gebied niet.
Mwah, het is niet zo dat Rutte een eenhoorn is die niets met de partij te maken heeft verder, het is wel een patroon bij VVD ministers dat er nog wel eens wat mis gaat bij het informeren van de Kamer. Kennen we het bonnetje nog?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199135572
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:30 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Lees jij wel wat ik schrijf? Ik heb het over het lachwekkende feit dat men denkt een cultuuromslag te krijgen door 1 man te verwijderen.

Definitie van cultuur: Cultuur of beschaving is het geheel aan gewoonten en (gedrags)regels dat bij een volk of stam hoort.
Zie: https://www.ensie.nl/redactie-ensie/cultuur

Dit betekent dus dat gewoonten en gedragsregels niet aan 1 iemand kunnen worden toegeschreven. Alleen Rutte wegsturen lost dus niets op.
We kunnen best een hoop meer VVD'ers wegsturen als dat volgens jou beter is hoor.
pi_199135624
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mwah, het is niet zo dat Rutte een eenhoorn is die niets met de partij te maken heeft verder, het is wel een patroon bij VVD ministers dat er nog wel eens wat mis gaat bij het informeren van de Kamer. Kennen we het bonnetje nog?
Klopt. Maar zoals jij al zei: de VVD is wel essentieel. Als bijvoorbeeld Van Zanen naar voren wordt geschoven of misschien Van Ark, dan geef ik ze gewoon een kans. Maar goed, helaas lijkt de VVD geen afscheid te willen nemen van Rutte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199135653
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 11:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Helemaal waar en wat ook helemaal waar is is dat niemand om de VVD heen kan om de volgende regering te vormen.
En de VVD ook niet om minimaal 3 andere partijen. Kortom: impasse als die andere niet in de rij staan om op de huidige voet verder te gaan.
pi_199135673
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]

Klopt. Maar zoals jij al zei: de VVD is wel essentieel. Als bijvoorbeeld Van Zanen naar voren wordt geschoven of misschien Van Ark, dan geef ik ze gewoon een kans. Maar goed, helaas lijkt de VVD geen afscheid te willen nemen van Rutte.
Reden lijkt me ook wel duidelijk: zonder Rutte stort de partij ineen in de peilingen. Binnen de partij is hij zelf ook heel populair. En populaire mensen mogen altijd net wat meer dan niet-populaire mensen.
pi_199135721
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 april 2021 12:04 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Reden lijkt me ook wel duidelijk: zonder Rutte stort de partij ineen in de peilingen. Binnen de partij is hij zelf ook heel populair. En populaire mensen mogen altijd net wat meer dan niet-populaire mensen.
Ja, klopt. Ik zeg ook niet dat het onverklaarbaar is. Al zou het voor VVD ook heel goed uit kunnen pakken. Rutte zit toch tegen zijn houdbaarheidsdatum aan, die gaat over 4 jaar echt geen verkiezingen meer winnen. Dus nu gratis een opvolger de premierbonus op laten strijken bij de volgende verkiezingen zou voor de partij ook best goed kunnen uitpakken. Moeten ze wel een opvolger hebben waarin ze vertrouwen hebben en dat lijkt momenteel het probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')