abonnement Unibet Coolblue
pi_199111501
quote:
2s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Zeker, maar ik vind dat sommige mensen wel erg op de zaken vooruit lopen. De mensen die over twee weken in het ziekenhuis belanden worden vandaag besmet. Als je die wil beschermen, hadden ze dus twee weken geleden hun prik moeten krijgen.

Het is mooi dat er de komende week veel vaccinatieafspraken staan, maar daar hebben we op de korte termijn nog niks aan op de IC.
Eigenlijk moeten we niet versoepelen dus. Hoe kut ik het ook vind. De situatie is er niet naar. Niet tot 50+ en griepprikgroep gevaccineerd zijn.
Maand te vroeg versoepeld eigenlijk.
pi_199111502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:44 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Vrij dramatisch ja.. dat terwijl je over 2-3 weken eigenlijk de start krijgt van je grootste portie met miljoenen prikken per week :{
Eerst zien dan geloven.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199111517
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we niet versoepelen dus. Hoe kut ik het ook vind. De situatie is er niet naar. Niet tot 50+ en griepprikgroep gevaccineerd zijn.
Maand te vroeg versoepeld eigenlijk.
Nee prima op tijd.
We moeten niet alles blijven voorkomen, als we een normale zomer willen hebben moet je er nu mee beginnen.

Mensen zitten er doorheen, vallen bij bosjes neer, ook dat telt mee.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 22 april 2021 @ 15:48:11 #279
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_199111520
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Misschien moeten al die prikkers opeens wat rustiger aan doen. Je kan niet altijd sprinten.

Ofsow, geen idee wat voor excuus er nu weer is.
We komen het vast te weten in één van de parlementaire enquêtes die dit feest op gaat leveren in de komende jaren. Vandaar dat ik ook graag geprikt wil worden, dat ik dat nog meemaak, paradoxaal genoeg.
pi_199111522
Op vakantie is een terras wel leuk. Maar in Nederland? Dan zit je tussen de ouders met jankende kinderen die blijkbaar overal mogen lopen rennen en scheeuwen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199111525
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:47 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Eigenlijk moeten we niet versoepelen dus. Hoe kut ik het ook vind. De situatie is er niet naar. Niet tot 50+ en griepprikgroep gevaccineerd zijn.
Maand te vroeg versoepeld eigenlijk.
Ja dat is ook mijn mening. Laten we hopen dat we het volledig fout hebben....
pi_199111528
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:+.

Wel echt benieuwd naar het hoe en wat. Zat ineens alles mee op die twee dagen? Zeggen toch ineens veel mensen af?
Had juist het gevoel dat de storm rond AZ en het matige afsprakensysteem was gaan liggen, maar dit moet toch wel in die richting gezocht worden lijkt me.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 22 april 2021 @ 15:48:46 #283
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199111529
Ik hoorde trouwens net van een vriendin die in het Erasmus werkt dat er vanochtend met grote letters een bericht was verschenen dat hun oncologie afdeling (waar zij werkt) niet meer afspraken konden plannen vanwege de Corona drukte, maar dat er welgeteld 8 patienten met Corona in het ziekenhuis lagen. Dat ze gewoon oncologie afspraken door laten gaan en dat het prima te plannen is. Ze stonden er echt van te kijken dat er dan zo'n artikel verschijnt over specifiek dat ziekenhuis. Rond december was het het drukst in dat ziekenhuis blijkbaar.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet druk is in de ziekenhuizen hoor, maar daar in ieder geval niet :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199111532
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:45 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Maar ergens hebben ze ook gewoon een eigen verantwoording als ze beschermd willen zijn. Dan hadden ze even op moeten passen.

En het is wel jammer dat ze niet wat meer hebben gekeken naar een een prik strategie, want dat helpt de ziekenhuizen te ontlasten, maar anderzijds hoop ik ook niet dat ze vanwege dit de terrassen dicht blijven houden. Dan neem je dus eigenlijk geen verantwoording, want dan gaan de besmettingen nog net zo hard thuis door terwijl het beter zou zijn om de contacten uit de thuissituatie te onttrekken.
Wat iemand hier ook zei onlangs. Eigenlijk moet je als kwetsbare echt extra isoleren nu tot 2 weken na je prik.
Kan niet bij iedereen maar die 6 weken trek je ook nog wel.
  donderdag 22 april 2021 @ 15:49:15 #285
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199111536
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:46 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

:+.

Wel echt benieuwd naar het hoe en wat. Zat ineens alles mee op die twee dagen? Zeggen toch ineens veel mensen af?
Ook benieuwd ja. Helemaal nu Janssen weer begonnen is.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199111537
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Verschil met vorig jaar is natuurlijk wel dat ze nu ook rekening houden met het aantal gevaccineerde mensen. Gevaccineerde kwetsbaren. Misschien nemen ze zelfs mee dat de scholen twee weken dicht gaan en dat het een en ander kan compenseren.
Dat lijkt me ook een logische manier van denken in de huidige situatie. En die twee weken schoolvakantie ga je vast terug zien in de cijfers.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 15:50:49 #287
5428 crew  miss_sly
pi_199111550
quote:
8s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
Op vakantie is een terras wel leuk. Maar in Nederland? Dan zit je tussen de ouders met jankende kinderen die blijkbaar overal mogen lopen rennen en scheeuwen.
Dan kies je toch echt de verkeerde terrassen uit :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199111551
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:49 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook een logische manier van denken in de huidige situatie. En die twee weken schoolvakantie ga je vast terug zien in de cijfers.
Kwam allemaal terug in de presentatie van Jaap vanmorgen. Ongeveer alle variabelen waren meegenomen. Seizoenseffect, mei vakantie, gevaccineerden, mensen die de ziekte hadden doorlopen etc.

Vandaar ook de grote onzekerheid. Ook was een grote variabele het gedrag van de mens zelf. En daar zit ook zeker een probleem.
pi_199111564
quote:
8s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
Op vakantie is een terras wel leuk. Maar in Nederland? Dan zit je tussen de ouders met jankende kinderen die blijkbaar overal mogen lopen rennen en scheeuwen.
Doe ik expres. Laat mijn kind rondrennen, schreeuwen etc. Uiteindelijk zijn alle zure mensen weg en is het lekker rustig op het terras.
pi_199111565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:49 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat iemand hier ook zei onlangs. Eigenlijk moet je als kwetsbare echt extra isoleren nu tot 2 weken na je prik.
Kan niet bij iedereen maar die 6 weken trek je ook nog wel.
Dat lijkt mij inderdaad ook erg verstandig en AZ is wat dat betreft wel een uitkomst voor ons omdat de tijd tussen de eerste en tweede prik +-3 maanden is. De tweede prik is voor de ziekenhuizen gewoon niet zo relevant, het is leuk dat je dan eventueel nog milder de infectie doormaakt, maar die eerste prik helpt gewoon gigantisch tegen het in het ziekenhuis terecht komen.

Jammer dat ze dat niet voor Moderna en Pfizer ook doen.
  donderdag 22 april 2021 @ 15:52:24 #291
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199111566
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:49 schreef Celestien het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook een logische manier van denken in de huidige situatie. En die twee weken schoolvakantie ga je vast terug zien in de cijfers.
Denk het ook. En er komt beter weer aan, dus kinderen kunnen in hun vakantie wat vaker buiten spelen met elkaar. Ook al veiliger dan binnen.

Ben echt een pessimist als het op Corona aankomt, maar ik denk echt dat we vanaf het einde van de maand een ommeslag gaan zien. En dat we vanaf juni/juli weer echt flink terug kunnen naar niveau van vorige zomer en wellicht zelfs verder.

Mits ze niet verder gaan met die hele testsamenleving dan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199111570
Was uw familie STUK.
pi_199111572
De onzekerheid zal 'm met name ook zitten in de grote groep mensen boven de 50 die momenteel geen of slechts 1 vaccinatie hebben gehad. Ik vind het persoonlijk best spannend om te zien wat er gaat gebeuren de komende 2-3 weken..
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199111577
Lapo in zicht @Zipportal
  donderdag 22 april 2021 @ 15:53:04 #295
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199111578
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dan kies je toch echt de verkeerde terrassen uit :Y
Ja, ik herken het ook niet. Ik heb altijd meer last van wespen buiten :D Best lastig, een wespen fobie terwijl je van terrasjes houdt.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199111579
quote:
10s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:48 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik hoorde trouwens net van een vriendin die in het Erasmus werkt dat er vanochtend met grote letters een bericht was verschenen dat hun oncologie afdeling (waar zij werkt) niet meer afspraken konden plannen vanwege de Corona drukte, maar dat er welgeteld 8 patienten met Corona in het ziekenhuis lagen. Dat ze gewoon oncologie afspraken door laten gaan en dat het prima te plannen is. Ze stonden er echt van te kijken dat er dan zo'n artikel verschijnt over specifiek dat ziekenhuis. Rond december was het het drukst in dat ziekenhuis blijkbaar.

Waarmee ik niet wil zeggen dat het niet druk is in de ziekenhuizen hoor, maar daar in ieder geval niet :P
Apart is dat. Ik hoor vergelijkbare verhalen ook wel eens van een vriendin die in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven werkt. En zelfs af en toe op de Covidafdeling staat. En dan lees je in het Eindhovens Dagblad en bij Omroep Brabant heel wat anders. Vreemd hoe dat dan kan.
pi_199111584
:M
pi_199111593
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:50 schreef aartstyle het volgende:

[..]

Kwam allemaal terug in de presentatie van Jaap vanmorgen. Ongeveer alle variabelen waren meegenomen. Seizoenseffect, mei vakantie, gevaccineerden, mensen die de ziekte hadden doorlopen etc.
Niet gezien, maar dat moet ik dus even gaan doen.

quote:
Vandaar ook de grote onzekerheid. Ook was een grote variabele het gedrag van de mens zelf. En daar zit ook zeker een probleem.
Vanmorgen ging ik netjes aan de kant voor een oudere dame, vroeg ze of ik bang voor haar was. :')

Houd je netjes afstand, is het weer niet goed. Sjonge.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_199111594
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Denk het ook. En er komt beter weer aan, dus kinderen kunnen in hun vakantie wat vaker buiten spelen met elkaar. Ook al veiliger dan binnen.

Ben echt een pessimist als het op Corona aankomt, maar ik denk echt dat we vanaf het einde van de maand een ommeslag gaan zien. En dat we vanaf juni/juli weer echt flink terug kunnen naar niveau van vorige zomer en wellicht zelfs verder.

Mits ze niet verder gaan met die hele testsamenleving dan.
Die daling komt zeker, maar wanneer. Het is echt kritiek in veel ziekenhuizen. Overigens krijgt mijn vrouw (regelmatig invaller op de covid afdeling) eindelijk zaterdag haar vaccinatie. J&J. Erg blij mee!
  donderdag 22 april 2021 @ 15:54:16 #300
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199111596
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:53 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Apart is dat. Ik hoor vergelijkbare verhalen ook wel eens van een vriendin die in het Catharinaziekenhuis in Eindhoven werkt. En zelfs af en toe op de Covidafdeling staat. En dan lees je in het Eindhovens Dagblad en bij Omroep Brabant heel wat anders. Vreemd hoe dat dan kan.
Ik geloof echt wel dat het in het algemeen hartstikke druk is, maar de media wil dingen nog wel eens opblazen voor een headline natuurlijk. Niet alle media overigens.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')