abonnement Unibet Coolblue
pi_199107368


Toch wel opmerkelijk.
Ik kom terecht op dit Youtube filmpje.

Kijk bij 2:48

Ik was altijd overtuigd dat het hakenkruis toch wel met wortel en tak zou worden uitgeroeid bij de bevrijding/machtsovername door de geallieerden.
Wie weet hier meer van?

Dat ze ex-SS ers gebruiken vind ik niet zo opmerkelijk. Velen waren natuurlijk opportunisten. Maar dat hakenkruis....
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  donderdag 22 april 2021 @ 09:57:02 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_199107805
Kijk op YouTube op het kanaal van mark felton die legt het uit.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_199107893
Gewoon een wilde gok, maar het lijkt op een sleutel met in plaats van tanden een hakenkruis. Lijkt een beetje alsof ze daarmee willen zeggen "we stoppen de nazis achter slot en grendel" en dan daaronder de weegschaal die we kennen van justitia.
pi_199695423
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 10:06 schreef Sapstengel het volgende:
Gewoon een wilde gok, maar het lijkt op een sleutel met in plaats van tanden een hakenkruis. Lijkt een beetje alsof ze daarmee willen zeggen "we stoppen de nazis achter slot en grendel" en dan daaronder de weegschaal die we kennen van justitia.
Helemaal goed gegokt, Het rode deel daaronder staat voor de Adelaar van het leidende regiment. Dit zal een USA regiment patch zijn. De zwarte rand representeerd de Rouw. De rode onderkant mogelijk het bloedvergieten.

Er waren meer Nuremberg Trail Patches zoals:


Met ook een Malteser Kruis in de sleutel en de Adelaar gebroken in 4 stukken wat de 4 gealieerde staten representeerd. USA, UK, Frankrijk en Rusland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')