abonnement Unibet Coolblue
pi_199120571

Wij hebben een poort met aan beide kanten tuinen, we hebben een schutting met een deur. Volgens de makelaar dus een achterom
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_199120660
Dan hebben wij gewoon een achterom. Denk ik ;)

Het overpad/brandgang is vanaf onze poort overigens van ons. En wij hoeven alleen aan onze directe buren recht van overpad te geven. 2 deuren verderop hebben ze echter ook een poort gemaakt naar het pad.
Sowieso is het dat hele overpad al tientallen jaren reden voor gedoe horen wij altijd. Ik kan me er niet druk om maken overigens. Die jongen die daar woont loopt 1 keer per week over het pad, voor zijn container. Dat kunnen we hebben ;)
pi_199120691
Zodra ze open zijn, ga ik alle oude bouwvergunningen opzoeken en kopieren. Niet om iemand mee om zijn oren te slaan, ik vind dat reuze interessant. Deze 4 arbeiderswoningen zijn in 1 keer gebouwd door een fabriek, maar niemand weet welke fabriek. Dat wil ik wel weten. Het waren de eerste woningen in dit stukje naast een grote buitenplaats met fruitkwekerij. Benieuwd hoe dat er toen uit zag. Er lag ook een bruggetje voor ons huis.
pi_199120869
Voor de opsom: geen achterom. Er zit achter onze tuin ca. 2 meter gemeentegrond met bomen/bosjes en daarachter een smal fietspad. Toen we 7 jaar geleden de tuin deden, is daar wel een kleine graafmachine doorheen gegaan. Het gat is nu eindelijk weer goed dicht gegroeid, ik zou dat toch liever niet nog eens hoeven doen :X.

[ Bericht 0% gewijzigd door Phaidra op 23-04-2021 09:36:33 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:35:52 #155
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199120942
Bij ons oude huis vroeger hadden we een gang tussen de twee herenhuizen in, de zijgang noemden we die. Maar je kwam achterom binnen door de achterdeur. Dat was een huis met binnenplaats en daar achter een joekel van een tuin, die was eerst 2x zo groot en liep tot aan het kerkhof, helaas heeft de eigenaar, onze buurman, een keer de helft van die tuin verkocht aan mensen die daar aan die kant woonden zonder tuin. Hij was geloof ik eerst 50 meter diep en later nog "maar" 30 meter diep, en dan was er nog die binnenplaats. Ik zou echt zo in Sittard gaan wonen als ik dat huis kon huren van die ouwe wap van een buurman!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199120954
Ooh ja opsom:

Ik drink per dag:
- 1 kop filterkoffie
- 1 glas ijskoffie salted caramel met lekker veel ijsklontjes erin
- 1 cola/ icetea green/ fanta
- 1 glas sap
- 1 glas melk
- 1/2 glazen water
pi_199121008
Wij wonen in een maisonette dus hebben ook geen achterom :P
pi_199121025
Mijn moeder had vroeger een shurfthekel aan mensen die aanbelden om op visite te komen. "Je komt maar achterom, de deur is open!" Vriendjes moesten het ook echt niet proberen, kregen gelijk op hun kop als ze aan durfden te bellen :') _O-. Ze was een rasechte Limburgse, en heeft ook nooit begrepen dat mensen in Holland alleen op afspraak op de koffie wilden komen. Of dat een verjaardag alleen gevierd werd tussen 14 en 18 uur. "Hoezo, je bent toch de hele dag jarig?" Ik moet elke keer aan haar denken als er voor de 1000e keer vriendjes aanbellen :D O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_199121033
Zin in koffie van de overkant, maar geen zin om te halen }:| Ik denk dat ik het straks maar combineer met m'n prenatalshopafspraak :P
pi_199121077
We hebben een kattenoppas voor komende zomer gevonden *O* Yes! Onze buren geven ze altijd eten maar nu 1 van de 2 zo kwakkelt en we hopelijk in Zweden zitten en dus niet even naar huis kunnen, vinden we dit wel fijn. Ze studeert voor dierenarts dus dat komt wel goed. Ze woont 2 straten verderop en kan 1 of 2x per dag langskomen voor eten etc.

Ik doe hier ook de voordeur niet open voor bezoek hoor. Ze lopen maar om >:) Tja ik blijf Brabants.
pi_199121079
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:09 schreef exode het volgende:
Zodra ze open zijn, ga ik alle oude bouwvergunningen opzoeken en kopieren. Niet om iemand mee om zijn oren te slaan, ik vind dat reuze interessant. Deze 4 arbeiderswoningen zijn in 1 keer gebouwd door een fabriek, maar niemand weet welke fabriek. Dat wil ik wel weten. Het waren de eerste woningen in dit stukje naast een grote buitenplaats met fruitkwekerij. Benieuwd hoe dat er toen uit zag. Er lag ook een bruggetje voor ons huis.
Hebben ze die niet digitaal?
In onze gemeente (en andere ook) zijn ze al die dingen aan het inscannen. Ik heb van onze buurt het hele dossier in pdf's. 239 dezelfde huizen, met een beetje variatie in spiegeling voor/achter, links/recht en hier en daar een garage. Jaren 80 - vinex.
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:48:35 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199121089
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:41 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder had vroeger een shurfthekel aan mensen die aanbelden om op visite te komen. "Je komt maar achterom, de deur is open!" Vriendjes moesten het ook echt niet proberen, kregen gelijk op hun kop als ze aan durfden te bellen :') _O-. Ze was een rasechte Limburgse, en heeft ook nooit begrepen dat mensen in Holland alleen op afspraak op de koffie wilden komen. Of dat een verjaardag alleen gevierd werd tussen 14 en 18 uur. "Hoezo, je bent toch de hele dag jarig?" Ik moet elke keer aan haar denken als er voor de 1000e keer vriendjes aanbellen :D O+.
Bij ons kwam echt dag en nacht iedereen achterom binnen . We hadden een hond, dus inbrekers probeerden het niet. Wij hadden ook allemaal geen sleutel van het huis want niet nodig. Die zijgang stond vol met fietsen, dat was wel een dingetje, mensen die gingen stappen etc zetten allemaal de fiets daar neer, soms moest je er dan echt overheen klimmen :') Er zijn wel eens dronken vrienden bij de buurman naar binnen gestrompeld, die gingen dan links ipv rechts _O-
En we hadden geen verwarming ( schijnt er nu nog niet te zijn maar ik zou het ervoor over hebben ) maar kachels, en in de kachel op de keuken stonden altijd pannen met eten en borden met pannenkoeken, dus je kon 24/7 opscheppen wat je wilde ( Hollandse kost en Indisch).
Beste vriendje van mn broertje vanaf de kleuterschool ( nu nog zijn beste bestie, de jongens worden deze maand 35) heeft 10 broertjes en zusjes, en die kregen afgemeten eten, 2 aardappels pp en zo, wij hadden altijd een speciaal bord voor Bart klaar staan, daar mocht ook niemand aan, daar deden we zijn lievelingseten in voor hem, dat ging dan apart.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 23 april 2021 @ 09:59:15 #163
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_199121186
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:41 schreef Phaidra het volgende:
Mijn moeder had vroeger een shurfthekel aan mensen die aanbelden om op visite te komen. "Je komt maar achterom, de deur is open!" Vriendjes moesten het ook echt niet proberen, kregen gelijk op hun kop als ze aan durfden te bellen :') _O-. Ze was een rasechte Limburgse, en heeft ook nooit begrepen dat mensen in Holland alleen op afspraak op de koffie wilden komen. Of dat een verjaardag alleen gevierd werd tussen 14 en 18 uur. "Hoezo, je bent toch de hele dag jarig?" Ik moet elke keer aan haar denken als er voor de 1000e keer vriendjes aanbellen :D O+.
Wij gaan ook nooit via de voordeur, visite ook niet.
Bij het huis waar ik tot 2013 woonde soms wel want een van de middelste 2 van een rijtje van 4, dus dan was achterom best wel een eind om, als je aan de voorkant stond, maar mijn zoon ging nooit via de voordeur, altijd achterom naar binnen en naar buiten.
Was mijn zusje er een keer voor een verjaardag, zijn haar zoons op de skelter van mijn oudste door het dorp aan het rijden, staan er ineens 2 buurkinderen in de keuken: "Moeder van B? Er rijden 2 vreemde jongetjes op de skelter van B!" :')

Ik hou er van O+

In ons nieuwe huis wordt de loopdeur van de garage de achterom.
Ik had in eerste instantie bedacht die deuropening daar wel vast te maken maar in de woonkamer nog weg te laten timmeren, maar toen realiseerde ik me dat ik iedere keer als ik in de garage stond de pest in zou hebben dat ik niet direct naar binnen kon.
Plus dat "achterom" dan via de tuindeuren zou zijn en je dus altijd direct in de woonkamer staat.
Dus laten aanpassen, wel gelijk een deur van de woonkamer naar de garage en ik wil in de garage een bankje neerzetten waar je schoenen aan en uit kunt doen, laarzenknecht erbij.
En bij de wasmachine-aansluiting in de garage doe voorlopig toch niet gebruikt wordt (want wasmachine en droger op zolder) wil ik een kitchenette maken, er is immers water en stroom.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_199121201
Bij mijn ouders komt ook echt iedereen achterom. Bij ons niet, maar dat is meer omdat de poort vaak wel op slot zit. Gewoon aan komen voor visite mag hier altijd.
Ik ben ook gewend dat iedereen welkom is en aan kan schuiven. Maar dat is bij mij ook zo. Ik kan altijd iets extra’s uit de vriezer trekken of wandel nog naar de supermarkt.

Ik had vriendinnetjes waar pas meegegeten kon worden als het een dag vooraf gemeld was ‘want de aardappelen waren anders al geschild’. Ik vind dat nu nog grappiger dan ik het vroeger al vond, want die halve aardappel die ik had was echt het probleem niet _O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_199121209
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 09:47 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hebben ze die niet digitaal?
In onze gemeente (en andere ook) zijn ze al die dingen aan het inscannen. Ik heb van onze buurt het hele dossier in pdf's. 239 dezelfde huizen, met een beetje variatie in spiegeling voor/achter, links/recht en hier en daar een garage. Jaren 80 - vinex.
Pas vanaf 1957. Die van ons huis liggen ook niet bij de Gemeente maar in 1 of ander erfgoed archief. Ik heb de nummers allemaal al opgezocht dus kan ze daar ter plekke zo uit de kast trekken.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:03:30 #166
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_199121225
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:00 schreef LeSage het volgende:
Bij mijn ouders komt ook echt iedereen achterom. Bij ons niet, maar dat is meer omdat de poort vaak wel op slot zit. Gewoon aan komen voor visite mag hier altijd.
Ik ben ook gewend dat iedereen welkom is en aan kan schuiven. Maar dat is bij mij ook zo. Ik kan altijd iets extra’s uit de vriezer trekken of wandel nog naar de supermarkt.

Ik had vriendinnetjes waar pas meegegeten kon worden als het een dag vooraf gemeld was ‘want de aardappelen waren anders al geschild’. Ik vind dat nu nog grappiger dan ik het vroeger al vond, want die halve aardappel die ik had was echt het probleem niet _O-
Ik heb vrienden waarvan de vrouw mij eens vroeg hoeveel pannenkoeken ik dacht te eten als ik over twee weken bij hun kwam eten. Ze wordt daar echt enorm om uitgelachen hoor. " Annemarie ik wil drie lepels nasi over 9 dagen he, hou je daar rekening mee?". Mooiste was drie jaar geleden, gingen ze met een hele groep naar Disney, hun twee volwassen zonen gingen mee en die waren zich in de groepsapp aan het beklagen dat hun moeder vijf dagen voor vertrek al wilde weten hoeveel broodjes er per persoon mee moesten en ook wat er op moest :')
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_199121248
Opsom. O+
Ik drink 1 cappuccino per dag, dan nog 1 of 2 glazen frisdrank en verder water. Heel veel water. En in het weekend bier. O+ Soms wel wijn of cocktails, maar liever bier. Ik drink bijna alle soorten bier wel, maar fruitige zijn mijn lievelings. Of eigenlijk is glitterbier mijn lievelings, bijna onafhankelijk van hoe het smaakt want glitter. _O-

Gasten die lopend of met de fiets komen, komen soms wel achterom. Iedereen die met de auto komt belt sowieso bij de voordeur aan, want je parkeert letterlijk voor onze deur.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:08:29 #168
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_199121257
Ik heb vrienden hier in t dorp waar de voordeur niet eens open kan. Gelukkig weet de pakketbezorger en de bezorger van de Jumbo dat inmiddels ook.

Bij ons huis moet je door de garage om achterom binnen de te komen. Onze vrienden doen dat dan ook, vriendjes van de kinderen bellen nog netjes aan meestal, maar dat komt wellicht doordat de garage tegenwoordig ook wel eens op slot zit, vanwege meldingen van insluipingen overdag via garages...
pi_199121295
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:08 schreef mousemicky het volgende:
Ik heb vrienden hier in t dorp waar de voordeur niet eens open kan. Gelukkig weet de pakketbezorger en de bezorger van de Jumbo dat inmiddels ook.

Bij ons huis moet je door de garage om achterom binnen de te komen. Onze vrienden doen dat dan ook, vriendjes van de kinderen bellen nog netjes aan meestal, maar dat komt wellicht doordat de garage tegenwoordig ook wel eens op slot zit, vanwege meldingen van insluipingen overdag via garages...
Dat hebben onze schuin overburen ook, daar staat de gang zo vol met oa een kinderwagen dat je niet bij de voordeur kan komen.

Bij ons thuis kon je vroeger ook echt niet aanschuiven voor eten. Je werd weggekeken als het etenstijd was. Maar dat was bij iedereen zo, dus iedereen ging ook uit zichzelf weg.

Wij vieren nooit verjaardagen zonder avondeten of lunch en als een vriendje van B lang blijft hangen, zet ik er wel een bord bij, geen probleem.
pi_199121367
Ik douche zo goed als elke ochtend (soms niet op zondag).
En ondanks dat we een douchecabine en bad hebben, douchen we allemaal altijd in bad. :P
Scheelt met schoonmaken daarna (wat we altijd doen) en vanuit bad kan ik de kinderen in de gaten houden.
Gaat prima. :)

Echt uitgebreid in bad ga ik zelden.

Ik poets 2 á 3 keer per dag, schraap mijn tong en zo nu en dan mondwater. *)
pi_199121380
Qua achterom: we hebben zitten in een rijtjeshuis met een achtertuin en poort. Die zit altijd op slot.
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:21:41 #172
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199121387
Bij ons zit de achterom ook op slot, maar dat heeft met de hond te maken.

Verder: espresso in de ochtend, de rest van de dag icetea zero en water, in het weekend soms een wit wijntje.
Ik speel al mijn hele leven piano, en ik zit sinds kort op les. Ook speel ik viool, gitaar en slagwerk en heb een tijdje in een band gezongen. Muziek maken O+.
KuikenGuppy
  vrijdag 23 april 2021 @ 10:23:17 #173
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199121404
Douchen 1-2x per dag, afhankelijk van sport.
KuikenGuppy
pi_199121434
Ik moet niet vergeten de poortsleutel aan de buren te geven, bedenk ik net. Die zorgen volgende week voor de katten en gaan ook altijd via de poort. Onze schuur is ook nooit op slot, ja als we op vakantie gaan. De fietsen die erin staan, staan wel weer op slot.
Onze katten zitten in een aanbouwschuur in de tuin, die gaat ook niet op slot. Daar zitten dus de katten, een gereedskist, een koelkast en buitenspeelgoed. En de PostNL bezorger zet daar pakketjes neer als we niet thuis zijn.

Echt je zou denken dat we in een klein Brabants dorp wonen. O-)

De achterdeur doe ik sinds een jaar wel altijd op slot, zelfs als we naar de overkant naar de speeltuin gaan. Sinds de buren achteloos zeiden: 'Jullie doen jullie deur toch nooit op slot' doe ik het dus wel. Hun zoon heeft een nogal crimineel verleden en zijn beste vriend heeft een paar jaar geleden bij de overburen ingebroken toen dezelfde zoon tegen die vriend had verteld dat ze op vakantie waren....
pi_199121436
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 10:03 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ik heb vrienden waarvan de vrouw mij eens vroeg hoeveel pannenkoeken ik dacht te eten als ik over twee weken bij hun kwam eten. Ze wordt daar echt enorm om uitgelachen hoor. " Annemarie ik wil drie lepels nasi over 9 dagen he, hou je daar rekening mee?". Mooiste was drie jaar geleden, gingen ze met een hele groep naar Disney, hun twee volwassen zonen gingen mee en die waren zich in de groepsapp aan het beklagen dat hun moeder vijf dagen voor vertrek al wilde weten hoeveel broodjes er per persoon mee moesten en ook wat er op moest :')
Hahaha, daar kan ik me dus echt niets bij voorstellen.

Ik ging gisteren met een vol pak rijstwafels naar de speeltuin en die was leeg toen we thuiskwamen. Alle aanwezige klasgenootjes van S. hebben gezellig meegegeten :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')