abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 april 2021 @ 22:20:05 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199104570
quote:
Toezichthouder legt productie Johnson & Johnson-vaccin stil in Amerikaanse fabriek, gevolgen voor België nog onbekend

Een Amerikaanse fabriek waar het Johnson & Johnson-vaccin wordt geproduceerd, mag voorlopig geen nieuwe vaccins maken. Dat heeft de Amerikaanse toezichthouder FDA bepaald. In de fabriek zijn tekortkomingen aangetroffen, onder meer op het gebied van hygiëne. Volgens een expert kan herstel maanden duren. De gevolgen voor ons land zijn voorlopig onduidelijk.

De fabriek in Baltimore, Emergent BioSolutions, is één van de drie wereldwijd waar onder de vlag van Johnson & Johnson de basis voor het Janssen-vaccin wordt geproduceerd. De andere twee zijn die van Johnson & Johnson in het Nederlandse Leiden en een fabriek in India. Vanuit deze drie fabrieken gaat het basisvaccin naar andere locaties, waar het in ampullen wordt gestopt.

Omdat India de export van vaccins vanwege problemen in eigen land stevig beperkt, en de productie in de VS nu stilligt, is de locatie in Leiden feitelijk de enige die de wereldmarkt kan bedienen, schrijven internationale persbureaus.

De gevolgen voor de levering van het Johnson & Johnson-vaccin zijn nog onduidelijk, ook voor ons land. Een woordvoerder van het Amerikaanse Johnson & Johnson kon vanavond niet meteen op het nieuws reageren. In een statement dat het moederbedrijf aan persbureau AP gaf zegt Johnson & Johnson nu niet te kunnen speculeren ‘over enige mogelijke impact op de timing van onze leveringen’.

“Kan maanden duren”
Prashant Yadav, een expert op het gebied van medische toevoerketens, zegt tegen persbureau Reuters dat het gaat om ‘tamelijk significante’ tekortkomingen. “Het kost mogelijk vele maanden om aanpassingen door te voeren”, voegt hij daaraan toe. Eerder beloofde het bedrijf voor eind mei 100 miljoen doses aan de VS te leveren. Wereldwijd wil het dit jaar 1 miljard vaccins distribueren.

De FDA voerde de inspectie uit nadat het in Baltimore misging met de productie van vaccins. Vijftien miljoen doses bleken onbruikbaar, nadat medewerkers van de fabriek per ongeluk ingrediënten van twee verschillende vaccins mengden. In de fabriek wordt voor de Amerikaanse markt ook het AstraZeneca-vaccin geproduceerd.

Daarop werd de productie al stilgelegd. Uit de inspectie van de FDA, die op 12 april begon en gisteren werd afgerond, komt een lange lijst gebreken naar voren. Personeel wordt niet goed getraind, ook niet om te voorkomen dat verschillende vaccins met elkaar in aanraking kunnen komen. Afval wordt niet veilig afgevoerd. De kwaliteitsrapporten zijn niet op orde. Het gebouw in Baltimore is qua afmeting noch ontwerp geschikt om goed onderhoud, schoonmaak en een goede operatie mogelijk te maken.
In de opslag

In een reactie bij Reuters zegt Johnson & Johnson ervoor te willen zorgen dat de problemen bij Emergent BioSolutions worden opgelost. Tot nu toe zijn er in de VS 8 miljoen prikken met het Janssen-vaccin gezet, maar die zijn allemaal in Europa geproduceerd. Alle vaccins die tot nu toe in Baltimore gemaakt zijn staan blijven voorlopig in de opslag, en worden nader onderzocht.

De problemen in de fabriek staan los van de berichten over bijwerkingen, benadrukt de FDA. Gisteren bepaalde het kabinet dat het vaccin in Nederland gewoon gebruikt blijft worden, ondanks een aantal zeer zeldzame gevallen van bloedproppen bij mensen die het vaccin in de VS ontvingen. Vandaag werd de eerste prik met Janssen in ons land gezet.

https://www.hln.be/buiten(...)g-onbekend~acc57ca9/
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
Dit moeten ze zsm oplossen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 21 april 2021 @ 22:32:44 #2
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199104801
Wat heeft België met dit artikel te maken?
So we just called him Fred
  woensdag 21 april 2021 @ 22:37:49 #3
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_199104892
Over die fabriek in Baltimore heb ik weken geleden ook al wat gelezen . Hoe urgent si dit?
  woensdag 21 april 2021 @ 22:38:06 #4
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_199104905
:')
pi_199104989
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:32 schreef Fred het volgende:
Wat heeft België met dit artikel te maken?
Het is een artikel van een Belgische krant?
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 april 2021 @ 23:02:54 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199105295
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:37 schreef RedFever007 het volgende:
Over die fabriek in Baltimore heb ik weken geleden ook al wat gelezen . Hoe urgent si dit?
Heel urgent. Er zijn maar 3 fabrieken die dit maken. India beperkt de uitvoer van vaccins en het is nog maar de vraag of Leiden de wereldwijde vraag aankan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Spellchecker woensdag 21 april 2021 @ 23:11:58 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 april 2021 @ 07:24:28 #8
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199106745
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:11 schreef maily het volgende:
Het gaat maar (niet) door ...
Ja :'(
Steeds weer gedoe :'(

Maar wel goed dat ze het stilleggen. Dat de hygiëne niet in orde is, is echt niet ok.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199106960
zo te lezen trekken die amerikanen zo dit graftak bedrijf lekker om, dat zijn we hier niet zo gewend, maar soms is het ook gewoon beter om na 1 of 2 waarschuwingen, gewoon ze kapot te maken zodat iemand anders het beter gaat doen.
  donderdag 22 april 2021 @ 08:23:54 #10
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199106998
Een uitbraak met een virus die uitmondt in een pandemie, vereist snelle ontwikkeling van een vaccin.
Alleen mRNA-vaccins zijn daarvoor geschikt.

Laten we blij zijn dat het toevallig alleen gaat om de alternatieven die verongelukken.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199107049
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:23 schreef BertV het volgende:
Een uitbraak met een virus die uitmondt in een pandemie, vereist snelle ontwikkeling van een vaccin.
Alleen mRNA-vaccins zijn daarvoor geschikt.

Laten we blij zijn dat het toevallig alleen gaat om de alternatieven die verongelukken.
heb je de beelden gezien van dat laboratorium?, Heisenberg was een stuk netter dan deze chaos.
pi_199107165
Ik las het bericht, en ik het eerste waar ik aan denk, is dat de Zweedse kok blijkbaar nog werkt in die fabriek van Baltimore.

quote:
.......knip...
De FDA voerde de inspectie uit nadat het in Baltimore misging met de productie van vaccins. Vijftien miljoen doses bleken onbruikbaar, nadat medewerkers van de fabriek per ongeluk ingrediënten van twee verschillende vaccins mengden. In de fabriek wordt voor de Amerikaanse markt ook het AstraZeneca-vaccin geproduceerd.

....knip...
  Spellchecker donderdag 22 april 2021 @ 09:15:56 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_199107378
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:53 schreef Idisrom het volgende:
Ik las het bericht, en ik het eerste waar ik aan denk, is dat de Zweedse kok blijkbaar nog werkt in die fabriek van Baltimore.
[..]

quote:
per ongeluk
:|W
pi_199107556
Heeft te maken met dit bericht:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)nson%20%26%20Johnson.

Niet zo in paniek schieten. Voor ons wordt het in Leiden gemaakt en als de nood aan de man is kan in NL ook gebottled worden volgens een item van rtl nieuws wat ik niet kan terugvinden. Enige waar toestemming voor nodig is, is van J&J zelf.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 22 april 2021 @ 09:49:47 #15
37248 BertV
Handgemaakt
pi_199107742
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:33 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

heb je de beelden gezien van dat laboratorium?, Heisenberg was een stuk netter dan deze chaos.
ok, ik neem het terug. "lekker" idee zo dat zoiets ook maar mogelijk is.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_199110295
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:53 schreef Idisrom het volgende:
Ik las het bericht, en ik het eerste waar ik aan denk, is dat de Zweedse kok blijkbaar nog werkt in die fabriek van Baltimore.
[..]

Wel heel raar... mengen van 2 verschillende vaccins...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')