abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 22 april 2021 @ 08:21:37 #101
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199106987
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 06:00 schreef Haags het volgende:

[..]

Stop gewoon met deze onzin. Klaar, uit dat licht, weg ermee!
.
Ja, dat ADO nog niet opgeheven is, is echt bizar.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199107006
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 07:37 schreef D_A het volgende:

[..]

Zes urgenties
De zes urgenties beschrijven hoe snel het toestandsbeeld beoordeeld moet worden.

U0= uitval ABCD – resuscitatie (reanimatie)
U1= instabiele ABCD – direct levensgevaar (onmiddellijk)
U2 = bedreiging ABCD of orgaanschade (zo snel mogelijk)
U3= rele kans op schade/humane redenen (binnen enkele uren)
U4= verwaarloosbare kans op schade (binnen een etmaal)
U5= geen kans op schade (volgende werkdag)
Ik doel bij u1-3 wel op urgentieklasse maar meer op hoe snel ze op de OK moeten. Bij U3 is dat binnen 6 weken.

Die zorg moesten we binnen dit termijn blijven leveren maar konden we allang niet meer. In Rotterdam dreigt nu hetzelfde dus paniek.
  donderdag 22 april 2021 @ 08:28:24 #103
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199107027
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 07:40 schreef popje het volgende:

[..]

Ik weet een ding wel als ik dit lees, ik zal nooit meer zeuren over dat ik het zwaar heb omdat ik al 14 maanden moet thuiswerken... als ik overbelast ben, krijgen mensen alleen niet de juiste Facebookadvertenties te zien of verzamelt mijn bedrijf niet voldoende gegevens om ze meer producten te kunnen aansmeren... Tot zover de zinnigheid van mijn baan, die ik overigens echt fantastisch vind en ik met de producten die ik 'vermarket' wel bijdraag aan de energietransitie.
Blijf gewoon zeuren.

Dat er ergens iemand het zwaarder heeft is gewoon een gegeven in deze wereld. Op die manier zul je ook nooit hard gewerkt hebben want er is vast wel een chinees in een kolenmijn die nog harder heeft gewerkt.

Dit soort dingen moet je vanuit jezelf bekijken, je hebt het er nu zwaarder mee als toen je op kantoor werkte. Je werkt soms harder in de ene week dan in de andere week. Dat is gewoon goed om te kunnen uiten, zo weten de mensen om je heen ook dat het niet altijd gemakkelijk gaat en je soms ook wel eens een duwtje in de rug kan gebruiken. Net zoals iedereen. Dat je het gevoel hebt dat anderen dat eerder toekomt is misschien wel nobel, maar als je niet uitkijkt ga je jezelf wel daarmee wegcijferen. Gebruik dat soort vergelijken dan ook als inspiratie om je eigen situatie te waarderen, niet om je eigen prestaties af te vlakken.

Ik stuur je zo de rekening via DM, special price for you ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 22 april 2021 @ 08:28:52 #104
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199107032
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ondanks dat je het AZ vaccin hebt gehad dacht ik zou dit ook misschien wel voor jou kunnen gelden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-na-besmetting-virus

Want jij reageerde ook wel vrij heftig op de vaccinatie toch?
Ja.

We zullen het nooit weten ;)
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_199107076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:38 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Ondanks dat je het AZ vaccin hebt gehad dacht ik zou dit ook misschien wel voor jou kunnen gelden:
https://www.rtlnieuws.nl/(...)-na-besmetting-virus

Want jij reageerde ook wel vrij heftig op de vaccinatie toch?
Ik heb het sterke vermoeden dat ik en m'n vriendin het vorig jaar maart direct al gehad hebben maar zeker weten doe ik het niet. Ook geen idee of besmetting destijds nu nog voldoende antistoffen geeft en of deze ook werkzaam dan zouden zijn tegen de nieuwere varianten.

Als ik namelijk al beschermd ben dan blief ik geen vaccin.

Als ik Google op testen daarvoor dan zijn er wel commercile aanbieders maar kom ook tegen dat het RIVM deze als onbetrouwbaar bestempelt.

Zou toch fijn zijn als je met paar buisjes bloed ff je reguliere bloedwaarden kan laten testen als gezondheidscheck en meteen daarbij ook te weten krijgt of je genoeg bescherming tegen Corona hebt
pi_199107079
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:09 schreef Gretzl het volgende:
Goede aanvulling. Elke keer als de naam van C19 Red Team hier valt en enige user weer met drogredenen hun adviezen onderuit probeert te halen dan probeer ik deze essentie ook uit te leggen. Dat Red Team nooit gepleit heeft voor een ellenlange matig-functionerende semi-lockdown waar alles en iedereen onnodig veel extra schade van ondervindt.
Nee, het RedTeam pleitte voor een maandenlange snoeiharde lockdown met keiharde repressie die de samenleving en economie compleet lam zou leggen
En aangezien we weten uit andere Europese landen dat dit niet werkt, zijn het charlatans
quote:
Dat de ingrijpende maatregel van een lockdown alleen te gebruiken is als je het op de juiste manier doet, kort en krachtig. Landen die wel een succesvolle lockdown hebben gehad konden een duidelijk perspectief bieden van wat er weer mogelijk was als het aantal besmettingen zoveel keer was gehalveerd tot lage aantallen.
Er zijn zoveel landen die een kort en krachtige lockdown hadden, "de juiste manier" zoals jij het noemt
Misschien moet je je zelf eens afvragen waarom dat alleen werkt in een paar Aziatische landen en in afgelegen eilandstaten als Nieuw Zeeland en Australie
Hoe kan dat, denk je zelf ?
En zeg niet dat de lockdown daar wel "kort en krachtig" was, en in Europa niet, want vertel anders even aan de inwoners in Frankrijk, Spanje, Italie, UK etc dat hun lockdown niet hard genoeg was en is...
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:21 schreef eragon2890 het volgende:
Nee hoor, Vietnam, Taiwan, China, kom je gewoon in, 2 weken quarantine en klaar, totale Vrijheid.

Nieuw zeeland en Australi wel, maar die drie niet.
Totale vrijheid in China zegt ie |:(
Nog afgezien van dat dit normaal gesproken al niet zo was, er zijn nu ook allerlei reisbeperkingen en quarantaine regelingen als je van de ene stad of provincie naar de andere wil

Hong Kong heeft nu ook "ambush lockdowns"
Bij een besmetting zetten ze zonder waarschuwing een hele straat of flatgebouw af en moet iedereen zich laten testen en/of in quarantaine
https://www.theguardian.c(...)vid-testing-strategy
quote:
Hong Kong is locking down entire residential blocks without warning as part of a controversial new strategy to contain outbreaks of Covid-19.

Over the past 10 days, squads of Hong Kong police officers have launched “ambush-style” lockdowns of residences, forcing everyone to be tested for Covid-19 or be fined HK$5,000 ($645). Viral footage of one operation showed dozens of officers sprinting up a street, unfurling a roll of tape to cordon off a building and its occupants, as bystanders jump out of the way.

On Tuesday the government said authorities could break into people’s homes and forcibly remove them if they did not submit to testing. Amid growing anxiety, local media has published guides on how to guess if your home might be next.
https://twitter.com/paul_(...)vid-testing-strategy
pi_199107088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:25 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het is jammer dat de wat oudere groep niet wat meer opgepast heeft deze periode. Want daar is het wel een beetje misgegaan de afgelopen maand.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook het iets minder zorgvuldig prikken (en vaccinatiestops) had daar aan bij kunnen dragen......
Zeker jammer, ook erg jammer dat er dinsdag geen woord over gezegd is tijdensdepersconferentie. Dwingend advies om de komende 4 weken extra voorzichtig te zijn voor deze groep bijvoorbeeld.

Aan de andere kant had ik ook niet anders verwacht van Hugo & Marc.
  donderdag 22 april 2021 @ 08:43:05 #108
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_199107100
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:28 schreef zalkc het volgende:

[..]

Blijf gewoon zeuren.

Dat er ergens iemand het zwaarder heeft is gewoon een gegeven in deze wereld. Op die manier zul je ook nooit hard gewerkt hebben want er is vast wel een chinees in een kolenmijn die nog harder heeft gewerkt.

Dit soort dingen moet je vanuit jezelf bekijken, je hebt het er nu zwaarder mee als toen je op kantoor werkte. Je werkt soms harder in de ene week dan in de andere week. Dat is gewoon goed om te kunnen uiten, zo weten de mensen om je heen ook dat het niet altijd gemakkelijk gaat en je soms ook wel eens een duwtje in de rug kan gebruiken. Net zoals iedereen. Dat je het gevoel hebt dat anderen dat eerder toekomt is misschien wel nobel, maar als je niet uitkijkt ga je jezelf wel daarmee wegcijferen. Gebruik dat soort vergelijken dan ook als inspiratie om je eigen situatie te waarderen, niet om je eigen prestaties af te vlakken.

Ik stuur je zo de rekening via DM, special price for you ;)
Haha, dank voor deze mooie wijze woorden. Inderdaad, de situatie van de een is niet te vergelijken met de situatie van de ander. Ik was te vroeg wakker en als ik dan lees levensbedreigend... dan ga je wel eens filosofisch nadenken.

Overigens ga ik vanmiddag toch voor de zekerheid langs de teststraat, dan zullen we ook weten of de sneltesten van de Etos betrouwbaar zijn...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_199107114
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Battle of the shithole countries.
Ik heb het genoegen dat mijn huistelefoonnummer onder de speeddial staat bij oplichters met de Microsoft WIndows truc. Dagen dat ik door 3 verschillende Indirs kort na elkaar wordt gebeld. Als je dan hoort wat een herrie het op de achtergrond is. Die callcenters zitten gewoon volgestampt. Ze worden wel steeds brutaler trouwens als je afwijkt van hun script. Vorige keer was ik een cocksucker omdat ik vroeg hoeveel geld ie precies wilde hebben en of we dat hele riedeltje konden overslaan. Ik kan hun script ook gewoon letterlijk meepraten _O-
pi_199107151
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:37 schreef Tijger_m het volgende:
De fantasie dat het dan na die 2 maanden in Nederland allemaal zonder maatregelen had gekund is en blijft een fantasie, we zijn een logistiek doorvoer land, er komen letterlijk tienduizenden vanuit de ons omringende landen dagelijks Nederland binnen en verlaten Nederland. En dan heb ik het niet over toeristen maar over transport personeel en werknemers.
Precies, er zijn redenen waarom "2 maand harde lockdown en dan vrijwel zonder versoepelingen" niet werkt in continentaal Europa
Maar dat schijnt er bij de RedTeam adepten niet in te kunnen
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:44 schreef OProg het volgende:
Zo heb je bijvoorbeeld al vaker de vraag gekregen hoe je dan nu zelf een harde lockdown voor je ziet. En ja, dan snap ik ook wel dat in huis moeten blijven en alleen voor boodschappen een harde lockdown in. Maar wat wil je dan bijvoorbeeld doen met de Rotterdamse haven die met alle bedrijven er omheen een cruciale beginschakel van een Europese Supply Chain is met overslag, halffabricaten die verwerkt worden, raffinaderijen en noem maar. Gewoon even de schakelaar om om het ff een week of drie uit te zetten? Wat overigens ook opgaat voor bedrijven als the Greenery en weet ik het allemaal.
Het is gewoon praktisch niet uitvoerbaar, je hebt dan zo gigantisch veel uitzonderingen van mensen die WEL naar hun werk moeten
In Italie hebben ze in Maart en April 2020 wel hele fabrieken stilgelegd, daar hebben Nederlandse leveranciers nog vele maandenlang last van gehad, nog afgezien van de gevolgen voor de Italiaanse economie
Mensen die voorstellen om alles maar 4-8 weken stil te leggen hebben geen idee hoe logistiek en productieketens tegenwoordig werken in Europa
  donderdag 22 april 2021 @ 09:00:26 #111
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_199107232
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 07:40 schreef popje het volgende:

[..]

Ik weet een ding wel als ik dit lees, ik zal nooit meer zeuren over dat ik het zwaar heb omdat ik al 14 maanden moet thuiswerken... als ik overbelast ben, krijgen mensen alleen niet de juiste Facebookadvertenties te zien of verzamelt mijn bedrijf niet voldoende gegevens om ze meer producten te kunnen aansmeren... Tot zover de zinnigheid van mijn baan, die ik overigens echt fantastisch vind en ik met de producten die ik 'vermarket' wel bijdraag aan de energietransitie.
Nah, dat is niet helemaal hoe het werkt. Zwaarheid heeft geen universele relatieve schaal, want anders mag Lenny of een Nederlandse IC-verpleegkundige ook niet zeuren omdat een AzG-arts tussen de veldbedjes in Sudan het erger heeft.

Of je iets als zwaar ervaart ligt langs je eigen meetlat (en niet die van een ander), en hangt dus vooral samen met je eigen situatie. Als je normaal iedere dag onder de mensen bent en nu niet, dan is het logisch dat je dat als zwaar ervaart. Ik moet er persoonlijk niet aan denken om in een ziekenhuis te werken (ook niet buiten corona), want dat lijkt me echt heel zwaar werk ook. Maar dat geldt ook voor pakketten bezorgen - en ik denk dat er een heleboel mensen er niet aan moeten denken om mijn werk te gaan doen.

Tl;dr: klagen of zeuren mag altijd, ook al heeft dat zeker niet altijd zin. Maar je hoeft je eigen leed ook niet weg te cijferen omdat een ander op een niet-meetbare schaal misschien hoger scoort.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_199107296
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is net alsof er geen pandemie is en dat men dit gewoon maar doet of zo, he?
Nee, op die manier bedoel ik het helemaal niet.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199107313
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 00:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is net alsof er geen pandemie is en dat men dit gewoon maar doet of zo, he?
Welke pandemie?
  donderdag 22 april 2021 @ 09:10:15 #114
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199107323
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Welke pandemie?
Inderdaad.

Is er wat aan de hand dan?

Ik heb vanochtend zo'n flesje geurstokjes per ongeluk omgeflikkerd.

Das pas kut :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 22 april 2021 @ 09:11:35 #115
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199107339
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:51 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Precies, er zijn redenen waarom "2 maand harde lockdown en dan vrijwel zonder versoepelingen" niet werkt in continentaal Europa
Maar dat schijnt er bij de RedTeam adepten niet in te kunnen
[..]

Het is gewoon praktisch niet uitvoerbaar, je hebt dan zo gigantisch veel uitzonderingen van mensen die WEL naar hun werk moeten
In Italie hebben ze in Maart en April 2020 wel hele fabrieken stilgelegd, daar hebben Nederlandse leveranciers nog vele maandenlang last van gehad, nog afgezien van de gevolgen voor de Italiaanse economie
Mensen die voorstellen om alles maar 4-8 weken stil te leggen hebben geen idee hoe logistiek en productieketens tegenwoordig werken in Europa
En daarbij moet je de grenzen potdicht zien te houden en dat gaat je niet lukken. In de eerste wereldoorlog had je de 'dodendraad' om de grens af te sluiten. daar zijn 2-3000 doden bij gevallen, en een veelvoud is er wel veilig langsgekomen. Als dat soort heftige ingrepen al niet werken in oorlogstijd, wat denk je wat het effect nu zou zijn.

En daarbij, zit je met je logistieke ketens in de maag. Elke keer als een Poolse chauffeur ergens gaat pissen kun je het dorp in quarantaine gaan gooien.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 22 april 2021 @ 09:13:29 #116
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199107359
quote:
1s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Inderdaad.

Is er wat aan de hand dan?

Ik heb vanochtend zo'n flesje geurstokjes per ongeluk omgeflikkerd.

Das pas kut :')
Ik zie een patroon, van het weekend ook al een wegwerpluier in de wasmachine. Ik vrees dat je een onderbewuste schreeuw om aandacht tot uiting komt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_199107365
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zie een patroon, van het weekend ook al een wegwerpluier in de wasmachine. Ik vrees dat je een onderbewuste schreeuw om aandacht tot uiting komt.
Misschien heeft het te maken met zijn recente vaccinatie? :D
pi_199107386
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 00:22 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Deze hele situatie wordt, mede door de media, genormaliseerd in de hoofden van mensen. Het wordt opgedraaid. Dit hoort absoluut niet.
Voorbeeld, niet uit Nederland:

twitter


twitter






De persoon die dit aanstipt maakt wel een goed punt. Dit is niet alleen een gek op Twitter, maar ook iemand die in haar land (Canada) verantwoordelijk is voor alle Covid-berichtgeving van n van de grootste dagbladen. Het is niet onaannemelijk dat een groot deel van de beeldvorming over Covid in dat land benvloed wordt door iemand die openlijk vertelt hoe ze haar peuter mishandelt en die denkt dat bloedende handen helpen om infectieziekten te bestrijden.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 08:45 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ik heb het genoegen dat mijn huistelefoonnummer onder de speeddial staat bij oplichters met de Microsoft WIndows truc. Dagen dat ik door 3 verschillende Indirs kort na elkaar wordt gebeld. Als je dan hoort wat een herrie het op de achtergrond is. Die callcenters zitten gewoon volgestampt. Ze worden wel steeds brutaler trouwens als je afwijkt van hun script. Vorige keer was ik een cocksucker omdat ik vroeg hoeveel geld ie precies wilde hebben en of we dat hele riedeltje konden overslaan. Ik kan hun script ook gewoon letterlijk meepraten _O-

Blijft mooi. :D
  donderdag 22 april 2021 @ 09:27:52 #119
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_199107541
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:13 schreef zalkc het volgende:

[..]

Ik zie een patroon, van het weekend ook al een wegwerpluier in de wasmachine. Ik vrees dat je een onderbewuste schreeuw om aandacht tot uiting komt.
Gaat niet zo lekker nee.

Allemaal AZ bijwerkingen :')
Zuiger van het FOK!-OMT
  donderdag 22 april 2021 @ 09:30:09 #120
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_199107569
Ik heb ook wel moeite hoe ongenuanceerd het soms gaat. En ik merk het hier ook, er wordt een stropop neergezet en dat is je discussiepunt.

Een mooi voorbeeld zijn de huidige "versoepelingen" die aangekondigd zijn. Er wordt door een aantal mensen die er geen voorstander van zijn nu net gedaan of H&M de bevolking hebben opgeroepen tot een driedaagse straatorgie met veel drank, drugs, en seks (blijft toch een gemiste kans).
Terwijl het in werkelijkheid niet zo heel veel is wat er mogelijk wordt gemaakt. Een hoop winkels hebben al een soepel beleid als het aankomt op de 4 uur van te voren aanmelden en registratie, het is nu niet zo dat er ineens een heleboel meer mogelijk wordt op dat gebied en de 25m is een behoorlijke beperking op het aantal mensen in een zaak. besmettingstechnisch zal dit niet tot een extreem gaan leiden. Ook de horeca zal weinig invloed hebben denk ik, nu gaan de mensen een taartje bij Bakker Bart halen en eten dat op de stoep of bankje op, straks mag je er een stoel op een terras bij pakken. Kans is zelfs groot dat het zorgt voor betere spreiding als iemand je straks vertelt dat het vol zit.
Van de avondklok was al duidelijk dat het uurtje extra geen stijging in opnames veroorzaakte en de max 1 persoon regel was een gedrocht waar vrijwel niemand zich aan hield. Ook deze zaken zullen zeer geringe impact hebben.

Het klinkt wel leuk om het onder een kopje versoepelingen te gooien, maar het is zo weinig dat je het haast niet zo mag noemen. Net zoals een plakje worst en glaasje ranja niet gelijk staat aan een all-inclusive
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  donderdag 22 april 2021 @ 09:30:59 #121
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199107575
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 06:00 schreef Haags het volgende:

[..]

Stop gewoon met deze onzin. Klaar, uit dat licht, weg ermee!
Komen ze nog eens in Utrecht en Rotterdam. Volgend jaar is dat wel over.

Ow wacht, Excelsior speelt nog eerste divisie inderdaad. Jullie geluk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199107605
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:16 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Voorbeeld, niet uit Nederland:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

De persoon die dit aanstipt maakt wel een goed punt. Dit is niet alleen een gek op Twitter, maar ook iemand die in haar land (Canada) verantwoordelijk is voor alle Covid-berichtgeving van n van de grootste dagbladen. Het is niet onaannemelijk dat een groot deel van de beeldvorming over Covid in dat land benvloed wordt door iemand die openlijk vertelt hoe ze haar peuter mishandelt en die denkt dat bloedende handen helpen om infectieziekten te bestrijden.
[..]


Blijft mooi. :D
Jezus, die Jennifer is echt volledig van het padje hoor, Wat erg als je zo bang bent. En dat arme kind, pfff, heftig,.
Gimme whiskey, give me bourbon, gimme gin..
'Cause it don't matter what I'm drinkin', Lord, as long as it drowns this sorrow I'm in.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 09:35:06 #123
5428 crew  miss_sly
pi_199107612
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:16 schreef Vasilevski het volgende:

[..]

Voorbeeld, niet uit Nederland:

[ twitter ]

[ twitter ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

De persoon die dit aanstipt maakt wel een goed punt. Dit is niet alleen een gek op Twitter, maar ook iemand die in haar land (Canada) verantwoordelijk is voor alle Covid-berichtgeving van n van de grootste dagbladen. Het is niet onaannemelijk dat een groot deel van de beeldvorming over Covid in dat land benvloed wordt door iemand die openlijk vertelt hoe ze haar peuter mishandelt en die denkt dat bloedende handen helpen om infectieziekten te bestrijden.
[..]


Blijft mooi. :D
Sorry hoor, maar die vrouw is de weg wel een beetje kwijt. Het feit dat ze ook werkt voor een groot dagblad zegt wat mij betreft niet per se iets. Grote kans dat ze op twitter in principe een veel groter bereik heeft, en daar zowel mede-wappies als fervente tegenstanders vindt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_199107647
Jaapie is weer in actie. Tot nu toe wordt ik er niet vrolijk van. Benieuwd waar de versoepelingen op gebasseerd zijn.
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 09:40:41 #125
5428 crew  miss_sly
pi_199107651
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:30 schreef zalkc het volgende:
Ik heb ook wel moeite hoe ongenuanceerd het soms gaat. En ik merk het hier ook, er wordt een stropop neergezet en dat is je discussiepunt.

Een mooi voorbeeld zijn de huidige "versoepelingen" die aangekondigd zijn. Er wordt door een aantal mensen die er geen voorstander van zijn nu net gedaan of H&M de bevolking hebben opgeroepen tot een driedaagse straatorgie met veel drank, drugs, en seks (blijft toch een gemiste kans).
Terwijl het in werkelijkheid niet zo heel veel is wat er mogelijk wordt gemaakt. Een hoop winkels hebben al een soepel beleid als het aankomt op de 4 uur van te voren aanmelden en registratie, het is nu niet zo dat er ineens een heleboel meer mogelijk wordt op dat gebied en de 25m is een behoorlijke beperking op het aantal mensen in een zaak. besmettingstechnisch zal dit niet tot een extreem gaan leiden. Ook de horeca zal weinig invloed hebben denk ik, nu gaan de mensen een taartje bij Bakker Bart halen en eten dat op de stoep of bankje op, straks mag je er een stoel op een terras bij pakken. Kans is zelfs groot dat het zorgt voor betere spreiding als iemand je straks vertelt dat het vol zit.
Van de avondklok was al duidelijk dat het uurtje extra geen stijging in opnames veroorzaakte en de max 1 persoon regel was een gedrocht waar vrijwel niemand zich aan hield. Ook deze zaken zullen zeer geringe impact hebben.

Het klinkt wel leuk om het onder een kopje versoepelingen te gooien, maar het is zo weinig dat je het haast niet zo mag noemen. Net zoals een plakje worst en glaasje ranja niet gelijk staat aan een all-inclusive
Dat ongenuanceerde zie je aan beide kanten van het spectrum. Mensen kunnen nu eenmaal een heel andere kijk op zaken hebben.

Er zijn mensen die de versoepelingen te ver vinden gaan, er zijn mensen die vinden dat het geen versoepelingen zijn. En heel veel er tussenin, gelukkig.

Puur gekeken naar de betekenis:
versoepelen (versoepelde, heeft, is versoepeld)
1
soepeler maken of worden

betreft het versoepelingen: er worden wat maatregelen verlicht, iets minder streng gemaakt. Dat er ook mensen zijn die bij versoepelen een ander beeld hebben, betekent niet dat dit strikt genomen geen versoepelingen zjin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')