abonnement Unibet Coolblue
pi_199103215
Het liefst zou ik zien dat de twee routers samen één netwerk vormen.

Is dit mogelijk? Nu heb ik dus twee netwerken eentje van de router boven en eentje van de router beneden en het is wel klote dat ze niet echt samenwerken.

Ze hebben allebei gewoon een kabel in zich zitten.
  woensdag 21 april 2021 @ 21:04:04 #2
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199103298
Zelfde merk model? Welk merk model? Ik heb een unify met twee access points die naadloos hetzelfde netwerk op hebben gezet. Google wifi meshing , dat is wat je wil.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  woensdag 21 april 2021 @ 21:05:18 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199103322
Je had gewoon een router moeten kopen met twee access points, dan was het beter geweest vermoed ik.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199103400
Je kan 1 router prima als Acces Point instellen. Ik neem aan (nagenoeg) alle. Even Google op merk en type en meestal vind je dan wel iets.
  woensdag 21 april 2021 @ 21:15:39 #5
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_199103515
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:59 schreef Abid het volgende:
Het liefst zou ik zien dat de twee routers samen één netwerk vormen.

Is dit mogelijk?
Ja, hoe en wat verschilt per merk en type.

In grote lijnen moet je router 2 een intern IP adres geven in het subnet van router 1. Daarna schakel je de DCHCP van router 2 uit en sluit een LAN-poort van router 2 aan op een LAN-poort van router 1.
So we just called him Fred
pi_199104443
quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:04 schreef jogy het volgende:
Zelfde merk model? Welk merk model? Ik heb een unify met twee access points die naadloos hetzelfde netwerk op hebben gezet. Google wifi meshing , dat is wat je wil.
Een netgear en een asus, de netgear is al een beetje oud.

quote:
14s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:05 schreef jogy het volgende:
Je had gewoon een router moeten kopen met twee access points, dan was het beter geweest vermoed ik.
Ja goed dan gaan we dat doen. De Netgear had ik al maar was aan vervanging toe en weggooien was zonde.

quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:15 schreef Fred het volgende:

[..]

Ja, hoe en wat verschilt per merk en type.

In grote lijnen moet je router 2 een intern IP adres geven in het subnet van router 1. Daarna schakel je de DCHCP van router 2 uit en sluit een LAN-poort van router 2 aan op een LAN-poort van router 1.
Dat klinkt ingewikkeld maar dat moet wel te doen zijn denk ik. Maar misschien beter dan toch op een mesh netwerk overgaan. Mijn ASUS zou mesh moeten kunnen ondersteunen denk ik.
pi_199104671
Als je ze allebei dezelfde SSID en wachtwoord heeft zullen je apparaten automatisch met één van beide verbinden.

Alleen met welke ze verbinden berust in dit geval meer op toeval dan op welke router op die plek het beste signaal geeft.

Wat je zoekt is mesh WiFi.

Daarvoor bestaan diverse opties. Ik heb goede ervaringen met de Deco-serie van TP-Link. Die setjes zijn ook redelijk betaalbaar. Je hoeft hiervan niet per se de laatste versie te hebben, een M5 of M7 zal in de meeste gevallen ook wel voldoen.

Zorg voor goede prestaties er wel voor dat de kastjes bedraad zijn verbonden met je router. Eventuele router functionaliteit en dhcp van deze mesh systemen kun je over het algemeen uitzetten, wat wel zo handig is als je ook nog bedrade apparaten in je netwerk hebt hangen.
pi_199104802
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Als je ze allebei dezelfde SSID en wachtwoord heeft zullen je apparaten automatisch met één van beide verbinden.

Alleen met welke ze verbinden berust in dit geval meer op toeval dan op welke router op die plek het beste signaal geeft.

Wat je zoekt is mesh WiFi.

Daarvoor bestaan diverse opties. Ik heb goede ervaringen met de Deco-serie van TP-Link. Die setjes zijn ook redelijk betaalbaar. Je hoeft hiervan niet per se de laatste versie te hebben, een M5 of M7 zal in de meeste gevallen ook wel voldoen.

Zorg voor goede prestaties er wel voor dat de kastjes bedraad zijn verbonden met je router. Eventuele router functionaliteit en dhcp van deze mesh systemen kun je over het algemeen uitzetten, wat wel zo handig is als je ook nog bedrade apparaten in je netwerk hebt hangen.
Ja dan toch maar aan de Mesh. Ik moet ook nog iets verzinnen voor bij de garage maar die ligt toch wel een meter of 10 van het huis af. :') Maar ik zou buiten dus ook wifi willen hebben in de tuin. Dus zat te denken iets in de garage te doen maar dat wordt lastig natuurlijk. Een sterke router krijgt het ontvangst van daar ook niet door denk ik.

Anders zou ik mijn goeie router nu in MESH stand gaan zetten in combinatie met die deco-links en de oude router in de garage proberen, kijken of die toch wat oppikt.

Enige vraag is jij hebt het over bedraad verbinden met de router. Dat gaat wel klote zijn om veel kabels te trekken van router naar die mesh dingen.
pi_199104854
Die setjes doen hun eigen meshing. Daar hoef je op je router niets voor in te stellen.

Vaak kunnen ze ook onderling communiceren via wifi, zodat bedrading niet nodig is. Je snelheid gaat dan wel achteruit - niet alleen omdat een draad sneller en stabieler is maar ook omdat de apparaten dan tegelijk moeten verzenden en ontvangen via wifi. Bedraad is daarom veel beter.
pi_199105498
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:35 schreef spinazieruiker het volgende:
Die setjes doen hun eigen meshing. Daar hoef je op je router niets voor in te stellen.

Vaak kunnen ze ook onderling communiceren via wifi, zodat bedrading niet nodig is. Je snelheid gaat dan wel achteruit - niet alleen omdat een draad sneller en stabieler is maar ook omdat de apparaten dan tegelijk moeten verzenden en ontvangen via wifi. Bedraad is daarom veel beter.
Dan moet ik er nog eens heel goed over nadenken. Zeker voor de garage gaat dat geen optie zijn. Even goed nadenken dan, bedankt voor je hulp eigen. :)
pi_199105550
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:17 schreef Abid het volgende:

[..]

Dan moet ik er nog eens heel goed over nadenken. Zeker voor de garage gaat dat geen optie zijn. Even goed nadenken dan, bedankt voor je hulp eigen. :)
Een buisje ingraven over een metertje of tien is nog wel te doen toch? Het hoeft allemaal maar één keer ;)
  woensdag 21 april 2021 @ 23:36:30 #12
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_199105640
Iedereen in dit topic raadt maar wat. Dat schiet niet op.

Elke draadloze router kan je ook als access point instellen. Wat TS moet doen is:
1. Zelfde SSID, wachtwoord en encryptiemethode instellen op draadloze router (straks access point) als oorspronkelijke draadloze router.
2. De kabel niet in de WAN-poort, maar in 1 van de andere 4 poorten doen. Hiermee verander je de functie van het apparaat van router naar access point. Dat betekent dat het uitgeven van IP-adressen en het routeren van internetverkeer nog steeds door de oorspronkelijke router zal gebeuren, en het tweede device slechts dienst als een draadloos verbindingspunt voor het netwerk. Precies wat je wilt.
3. Einde.
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 22:25 schreef spinazieruiker het volgende:
Als je ze allebei dezelfde SSID en wachtwoord heeft zullen je apparaten automatisch met één van beide verbinden.

Alleen met welke ze verbinden berust in dit geval meer op toeval dan op welke router op die plek het beste signaal geeft.

Wat je zoekt is mesh WiFi.

Daarvoor bestaan diverse opties. Ik heb goede ervaringen met de Deco-serie van TP-Link. Die setjes zijn ook redelijk betaalbaar. Je hoeft hiervan niet per se de laatste versie te hebben, een M5 of M7 zal in de meeste gevallen ook wel voldoen.

Zorg voor goede prestaties er wel voor dat de kastjes bedraad zijn verbonden met je router. Eventuele router functionaliteit en dhcp van deze mesh systemen kun je over het algemeen uitzetten, wat wel zo handig is als je ook nog bedrade apparaten in je netwerk hebt hangen.
Dit klopt maar half. De client bepaalt met netwerk deze verbindt. Er zijn wel technieken die de client hiermee kunnen helpen, maar dit verschil is minimaal en in een normaal huis zeker niet noodzakelijk. Ik heb 2 draadloze routers en ik kan probleemloos met een video call door het hele huis lopen zonder hapering. Mijn iPhone schakelt naadloos over.

Er is niks mis met de hardware die jij aanraadt, maar TS heeft al de benodigde apparatuur. Het enige wat hij moet doen is deze correct configureren. Dat is 10 minuten werk. Is dat te ingewikkeld of teveel moeite, koop dan vooral een mesh-oplossing.

[ Bericht 36% gewijzigd door Merkie op 21-04-2021 23:43:46 ]
2000 light years from home
pi_199107060
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:36 schreef Merkie het volgende:
Iedereen in dit topic raadt maar wat. Dat schiet niet op.

Elke draadloze router kan je ook als access point instellen. Wat TS moet doen is:
1. Zelfde SSID, wachtwoord en encryptiemethode instellen op draadloze router (straks access point) als oorspronkelijke draadloze router.
2. De kabel niet in de WAN-poort, maar in 1 van de andere 4 poorten doen. Hiermee verander je de functie van het apparaat van router naar access point. Dat betekent dat het uitgeven van IP-adressen en het routeren van internetverkeer nog steeds door de oorspronkelijke router zal gebeuren, en het tweede device slechts dienst als een draadloos verbindingspunt voor het netwerk. Precies wat je wilt.
3. Einde.
[..]

Dit klopt maar half. De client bepaalt met netwerk deze verbindt. Er zijn wel technieken die de client hiermee kunnen helpen, maar dit verschil is minimaal en in een normaal huis zeker niet noodzakelijk. Ik heb 2 draadloze routers en ik kan probleemloos met een video call door het hele huis lopen zonder hapering. Mijn iPhone schakelt naadloos over.

Er is niks mis met de hardware die jij aanraadt, maar TS heeft al de benodigde apparatuur. Het enige wat hij moet doen is deze correct configureren. Dat is 10 minuten werk. Is dat te ingewikkeld of teveel moeite, koop dan vooral een mesh-oplossing.
Bedankt ik ga het straks proberen. :)
pi_199107278
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:36 schreef Merkie het volgende:
Er zijn wel technieken die de client hiermee kunnen helpen, maar dit verschil is minimaal en in een normaal huis zeker niet noodzakelijk.
Zoals ik al zei kan het ook met twee 'gewone' routers/accesspoints die je dezelfde wifi-instellingen geeft.
Mijn ervaring (ook thuis) is dat meshing-technologie wel degelijk merkbaar scheelt.
Als je in jouw situatie toch uit de voeten kunt met een oplossing met gewone draadloze routers is dat natuurlijk ook prima. Investeren in nieuwe hardware kan altijd nog en dan merk je ook wat het oplevert.
pi_199108889
De oplossing hangt er ook van af van wat TS precies bezwaarlijk vindt aan 2 netwerken.

Dat je niet naadloos van het ene netwerk naar het andere netwerk kan of dat je vanaf het ene netwerk bijvoorbeeld niet de printer op het andere netwerk kunt benaderen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_199109169
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:25 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Een buisje ingraven over een metertje of tien is nog wel te doen toch? Het hoeft allemaal maar één keer ;)
Hier is het gecombineerd met andere werkzaamheden.
Heb toen door de loze buis een glasvezelkabel getrokken met aan iedere kant een mediaconverter er aan.
Niet heel spannend, dat is allemaal "plug & play".
pi_199109774
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:28 schreef stavromulabeta het volgende:
De oplossing hangt er ook van af van wat TS precies bezwaarlijk vindt aan 2 netwerken.

Dat je niet naadloos van het ene netwerk naar het andere netwerk kan of dat je vanaf het ene netwerk bijvoorbeeld niet de printer op het andere netwerk kunt benaderen.
Zoals @Merkie zegt kun je prima d.m.v. twee routers twee aparte accesspoints creëren binnen één netwerk. Je kunt apparaten (inclusief printers e.d.) gewoon via beide accesspoints benaderen. Mits je van één van beide de routerfunctionaliteit uitschakelt en niet gebruik maakt van de WAN-poort.
  donderdag 22 april 2021 @ 20:22:38 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199115522
Het is inderdaad wel zo dat de smartphones en laptops etc die een beetje modern zijn prima om kunnen gaan met een niet mesh netwerk maar volgens mij kan het wel nadelige gevolgen hebben voor de batterij van je telefoon want die is dan telkens aan het scannen en switchen maar ik kan hier niet echt iets over terugvinden dus kan ook onzin zijn.

Maar router boven aanpassen naar een access point is zeker de goedkoopste optie die best prima kan zijn.

Je zal waarschijnlijk wel sporadisch een switch over moment hebben omdat het de ene wifi verlaat en connectie maakt met de andere maar zal niet heel erg herkenbaar zijn waarschijnlijk.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199125681
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 23:36 schreef Merkie het volgende:
Iedereen in dit topic raadt maar wat. Dat schiet niet op.

Elke draadloze router kan je ook als access point instellen. Wat TS moet doen is:
1. Zelfde SSID, wachtwoord en encryptiemethode instellen op draadloze router (straks access point) als oorspronkelijke draadloze router.
2. De kabel niet in de WAN-poort, maar in 1 van de andere 4 poorten doen. Hiermee verander je de functie van het apparaat van router naar access point. Dat betekent dat het uitgeven van IP-adressen en het routeren van internetverkeer nog steeds door de oorspronkelijke router zal gebeuren, en het tweede device slechts dienst als een draadloos verbindingspunt voor het netwerk. Precies wat je wilt.
3. Einde.
Alvast bedankt! Ik heb dezelfde SSID en wachtwoord + encyptie gedaan. De router boven is de main en die van beneden zit in een van de andere vier poorten. Maar nu heb ik geen mesh systeem, maar wel twee routers die samenwerken?

Ik wil nog een derde router installeren voor buiten, maar ik wil geen kabel trekken voor deze, maar meer dan een repeater instellen kan dat eigenlijk? Of moet ik dan een repeater kopen en werkt dat met hoe ik ze nu heb ingesteld? Alvast bedankt voor jullie hulp internet werkt nu gewoon goed. :)
pi_199125687
quote:
14s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:22 schreef jogy het volgende:
Het is inderdaad wel zo dat de smartphones en laptops etc die een beetje modern zijn prima om kunnen gaan met een niet mesh netwerk maar volgens mij kan het wel nadelige gevolgen hebben voor de batterij van je telefoon want die is dan telkens aan het scannen en switchen maar ik kan hier niet echt iets over terugvinden dus kan ook onzin zijn.

Maar router boven aanpassen naar een access point is zeker de goedkoopste optie die best prima kan zijn.

Je zal waarschijnlijk wel sporadisch een switch over moment hebben omdat het de ene wifi verlaat en connectie maakt met de andere maar zal niet heel erg herkenbaar zijn waarschijnlijk.
Een mesh netwerk zou dus beter zijn zeg jij?
pi_199125791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:12 schreef Abid het volgende:
twee routers die samenwerken
Samenwerken is een sterk woord.

Eén van beiden functioneert als router, verder zijn het accesspoints in hetzelfde netwerk/subnet. Door eenmalig te verbinden met het SSID+wachtwoord kunnen apparaten via beide accesspoints met het netwerk verbinden. Maar het is niet zo dat de accesspoints onderling communiceren of slimme technologie gebruiken om wifi-verkeer via een bepaalde route te laten lopen zoals bij een mesh-oplossing.

De meningen hier zijn wat verdeeld of je dat verschil merkt, als de huidige prestaties voor jou voldoende zijn is het niet noodzakelijk om in andere hardware te investeren.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:12 schreef Abid het volgende:
Ik wil nog een derde router installeren voor buiten, maar ik wil geen kabel trekken voor deze, maar meer dan een repeater instellen kan dat eigenlijk? Of moet ik dan een repeater kopen en werkt dat met hoe ik ze nu heb ingesteld?
Je kunt met een repeater werken. Die heeft inderdaad geen draden nodig. Deze werkt dan in feite als doorgeefluik voor wifi-signalen.

Zorg er wel voor dat je de repeater plaatst op een plek waar nog goed signaal van één van je accesspoints hebt. Het is niet zo dat een repeater het signaal van de antennes van je oorspronkelijke router/accesspoint sterker maakt of verder laat komen; je voegt als het ware een nieuw rondje toe aan je wifi-netwerk rondom de repeater, dat het bestaande bereik grotendeels zal overlappen.

Stel je wilt bijvoorbeeld wifi in je garage, plaats dan geen repeater in je garage, maar ergens halverwege een bestaand accesspoint en de garage zelf.

Dit in tegenstelling tot een bedraad extra accesspoint, waar maar een beperkte overlap nodig is om het bereik van de antennes zonder gaten op elkaar te laten aansluiten.

Waar je een repeater (of accesspoint van welke categorie dan ook) het beste neer kunt zetten hangt af van je situatie. Dat is op basis van deze informatie lastig in te schatten. Ik heb één van mijn mesh-accesspoints binnen staan, dicht tegen de gevel, en heb in de tuin tot 25 meter afstand van het huis nog redelijk bereik. Ergens wil ik ooit nog eens een kabel trekken voor een accesspoint aan de garage zodat het bereik (lees: snelheid en stabiliteit) in de tuin optimaal is.
  vrijdag 23 april 2021 @ 16:58:09 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199126157
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:13 schreef Abid het volgende:

[..]

Een mesh netwerk zou dus beter zijn zeg jij?
Ja. Maar je oude en nieuwere router moet ook ok zijn hoor. Ik dacht eerst dat je twee routers had gekocht, dat zou zonde zijn geweest. Dus lekker van de oude een access point maken en kijken of je het goed genoeg vindt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 23 april 2021 @ 17:06:09 #23
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_199126235
Voor je achtertuin zou ik stiekem zoiets gebruiken https://www.coolblue.nl/p(...)-unifi-uap-ac-m.html?

Die bekabeld aan de buitenkant van je huis ophangen en dan heb je lekker bereik. Ook in de schuur.

Edit: en mocht je ooit een mesh netwerk op willen zetten heb je meteen al je eerste access point want unify is leuk spul. Gebruik het zelf ook met veel plezier.

[ Bericht 19% gewijzigd door jogy op 23-04-2021 17:13:57 ]
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_199126461
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:24 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Samenwerken is een sterk woord.

Eén van beiden functioneert als router, verder zijn het accesspoints in hetzelfde netwerk/subnet. Door eenmalig te verbinden met het SSID+wachtwoord kunnen apparaten via beide accesspoints met het netwerk verbinden. Maar het is niet zo dat de accesspoints onderling communiceren of slimme technologie gebruiken om wifi-verkeer via een bepaalde route te laten lopen zoals bij een mesh-oplossing.

De meningen hier zijn wat verdeeld of je dat verschil merkt, als de huidige prestaties voor jou voldoende zijn is het niet noodzakelijk om in andere hardware te investeren.
[..]

Je kunt met een repeater werken. Die heeft inderdaad geen draden nodig. Deze werkt dan in feite als doorgeefluik voor wifi-signalen.

Zorg er wel voor dat je de repeater plaatst op een plek waar nog goed signaal van één van je accesspoints hebt. Het is niet zo dat een repeater het signaal van de antennes van je oorspronkelijke router/accesspoint sterker maakt of verder laat komen; je voegt als het ware een nieuw rondje toe aan je wifi-netwerk rondom de repeater, dat het bestaande bereik grotendeels zal overlappen.

Stel je wilt bijvoorbeeld wifi in je garage, plaats dan geen repeater in je garage, maar ergens halverwege een bestaand accesspoint en de garage zelf.

Dit in tegenstelling tot een bedraad extra accesspoint, waar maar een beperkte overlap nodig is om het bereik van de antennes zonder gaten op elkaar te laten aansluiten.

Waar je een repeater (of accesspoint van welke categorie dan ook) het beste neer kunt zetten hangt af van je situatie. Dat is op basis van deze informatie lastig in te schatten. Ik heb één van mijn mesh-accesspoints binnen staan, dicht tegen de gevel, en heb in de tuin tot 25 meter afstand van het huis nog redelijk bereik. Ergens wil ik ooit nog eens een kabel trekken voor een accesspoint aan de garage zodat het bereik (lees: snelheid en stabiliteit) in de tuin optimaal is.
Okay duidelijk, wat ik nu eigenlijk heb is een oude netgear router van 10 jaar geleden. Ik wil deze vervangen met een Asus router die ook mesh ondersteunt. Aimesh noemen zij dat geloof ik? Het probleem is dat ik vorig jaar een router bij heb gekocht als accesspoint en deze beneden heb gezet. Ik geloof dat de oude netgear de bottleneck is, en ik ga deze dus weghalen voor een asus die mesh ondersteunt de Asus RT-AC86U.

Ik had ook de deco kunnen kopen, maar dan moet ik de Asus die ik vorig jaar nieuw heb gekocht ook weggooien want deze kan niet in het mesh netwerk worden gebruikt. Dus ik vond het lastig en besloot dan maar voor een ai mesh router te gaan. Dan kan ik altijd nog later ooit eens als ik wat wil veranderen een mesh router van asus erbij pakken. Ik had ook geen zin om 3 nodes aan elkaar aan te leggen ik heb de kabels zo liggen dat ik prima twee routers op de kabel kan prikken maar geen 3 of 4, daar heb ik geen zin in en dat ga ik dan ook niet doen.

Ik hoop dat ik een goeie keuze heb gemaakt. Ik wil ook nog wel kijken of ik de Netgear als repeater kan instellen, maar dat ding is al 10 jaar oud en volgens mij werkt dat niet echt ik denk dat ik hem aan een vriendin weggeef die nog altijd op het kpn kastje zit. :')
pi_199126480
quote:
14s.gif Op vrijdag 23 april 2021 16:58 schreef jogy het volgende:

[..]

Ja. Maar je oude en nieuwere router moet ook ok zijn hoor. Ik dacht eerst dat je twee routers had gekocht, dat zou zonde zijn geweest. Dus lekker van de oude een access point maken en kijken of je het goed genoeg vindt.
Nee ik heb dus een oude netgear staan die al 10 jaar oud is. Langer eigenlijk die is in 2009 uitgegeven. Nu had ik altijd slecht internet beneden en heb ik vorigjaar een asus erbij gekocht deze ondersteunt geen mesh. Maar ik heb nu wel besloten de oude netgear boven te vervangen en een asusrouter gekocht die aimesh ondersteunt van asus.

Ik heb nu dus wel eigenlijk 2 routers gekocht wat zonde van het geld is, 1 vorig jaar (asus Asus RT-AC85P) die helaas geen mesh van asus ondersteunt en nu één (ASUS RT-AC86U) zojuist gekocht. Ik had getwijfeld om voor de deco te gaan. Maar een mesh systeem dan moet ik meer bedrading aanleggen terwijl twee routers die beetje 'samenwerken' wel prima werkt in dit huis.

Alleen voor buiten moet ik een oplossing zoeken, maar nu is het geld toch op voor deze maand. :') Ik hou je tip wel in gedachte.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')