abonnement Unibet Coolblue
pi_199101343
Het gaat al een tijdje niet zo goed met me. Zeer geregeld een aanhouden hoofdpijn, extreem laag energieniveau en concentratieproblemen.

Ben naar huisarts geweest. Die zegt overspannen, en dat ik serieus uit moet kijken voor burn-out.

Ok, hoe nu verder? Grofweg zie ik 2 mogelijkheden. Stapje terug doen en vanuit daar kijken hoe vervolgen. Of doorgaan in huidige functie en maar hopen dat het goed afloopt. Dat laatste heeft mijn voorkeur.

Maar hoe erg is voor je verdere loopbaan als je een burn-out gehad hebt? Natuurlijk zet je het niet letterlijk op je cv , maar kan tijdens een sollicitatie wel ter sprake komen. Hoe denken jullie dat een gemiddelde werkgever hier instaat?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 april 2021 @ 18:55:35 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199101384
Met een goede burnout kan je makkelijk anderhalf jaar bezig zijn. Is dat je waard?
Dus ga met je werkgever/manager in gesprek dat je tegen je limiet bent gelopen en dat je maatregelen wil om verdere escalatie te voorkomen.
Anders ziek melden en bij een ARBO arts je verhaal doen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199101447
Ik zou wel serieus luisteren naar je lichaam, en komt dat sowieso terug op je CV een paar weken tot maanden rustig aan doen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_199101489
Als je werkelijk een burn-out hebt dan is het laatste wat je moet doen om je zorgen te maken over je "CV". Probeer dat los te laten. Een burn-out geeft aan dat je verkeerd bezig bent en je leven en je werk moet gaan heroverwegen.

En je zeker niet bezig houden met wat "werkgevers" denken en vinden. Dat is sowieso een zinloze bezigheid.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_199101588
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
Het gaat al een tijdje niet zo goed met me. Zeer geregeld een aanhouden hoofdpijn, extreem laag energieniveau en concentratieproblemen.

Ben naar huisarts geweest. Die zegt overspannen, en dat ik serieus uit moet kijken voor burn-out.

Ok, hoe nu verder? Grofweg zie ik 2 mogelijkheden. Stapje terug doen en vanuit daar kijken hoe vervolgen. Of doorgaan in huidige functie en maar hopen dat het goed afloopt. Dat laatste heeft mijn voorkeur.

Maar hoe erg is voor je verdere loopbaan als je een burn-out gehad hebt? Natuurlijk zet je het niet letterlijk op je cv , maar kan tijdens een sollicitatie wel ter sprake komen. Hoe denken jullie dat een gemiddelde werkgever hier instaat?
Je werkt nu begrijp ik, stel dat je de ziektewet in gaat en over een half jaar terug komt, dan zet je daar niets van op je CV
gewoon 2018-2022 werkgever X functie Y
pi_199101595
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:55 schreef Netsplitter het volgende:
Met een goede burnout kan je makkelijk anderhalf jaar bezig zijn. Is dat je waard?
Nee, maar ik hoop gewoon dat het niet zo ver komt.

quote:
Dus ga met je werkgever/manager in gesprek dat je tegen je limiet bent gelopen en dat je maatregelen wil om verdere escalatie te voorkomen.
Heb ik gedaan. Die komt echter niet veel verder dan minder vaak overwerken, op zondag mail niet behandelen, dat soort dingen.

Even rustig aan doen is er in mijn functie ook niet echt bij. Wat dat betreft is het keuze tussen stapje terug doen, of doorgaan en hoop dat het over tijdje beter gaat. En dan neig ik toch naar het laatste. Mocht het dan verkeerd gaan dan kan ik dan alsnog een stapje terug doen.


quote:
Anders ziek melden en bij een ARBO arts je verhaal doen.
Ik heb gevoel dat er dan geen weg terug is. Ik red het nu nog net om te functioneren en me niet ziek te melden dus.


quote:
16s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:59 schreef FlippingCoin het volgende:
Ik zou wel serieus luisteren naar je lichaam, en komt dat sowieso terug op je CV een paar weken tot maanden rustig aan doen?
Ik denk dat een werkgever daar wel naar informeert en daar mag je dan niet over liegen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 april 2021 @ 19:11:53 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199101612
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, maar ik hoop gewoon dat het niet zo ver komt.
[..]

Heb ik gedaan. Die komt echter niet veel verder dan minder vaak overwerken, op zondag mail niet behandelen, dat soort dingen.

Even rustig aan doen is er in mijn functie ook niet echt bij. Wat dat betreft is het keuze tussen stapje terug doen, of doorgaan en hoop dat het over tijdje beter gaat. En dan neig ik toch naar het laatste. Mocht het dan verkeerd gaan dan kan ik dan alsnog een stapje terug doen.
[..]

Ik heb gevoel dat er dan geen weg terug is. Ik red het nu nog net om te functioneren en me niet ziek te melden dus.
[..]

Ik denk dat een werkgever daar wel naar informeert en daar mag je dan niet over liegen.
Dan wens ik je over een paar maanden veel succes met je burn-out.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_199101647
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik heb gevoel dat er dan geen weg terug is. Ik red het nu nog net om te functioneren en me niet ziek te melden dus.
[..]

Ik heb zelf in 2014 en burn out gehad (3 maanden thuis gezeten, daarna een half jaar opnieuw integreren), zit nog bij dezelfde werkgever en heb inmiddels 2 forse functie stappen gemaakt
pi_199101654
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef Hamzoef het volgende:
Even rustig aan doen is er in mijn functie ook niet echt bij. Wat dat betreft is het keuze tussen stapje terug doen, of doorgaan en hoop dat het over tijdje beter gaat. En dan neig ik toch naar het laatste. Mocht het dan verkeerd gaan dan kan ik dan alsnog een stapje terug doen.

Dan rest je niets anders dan ziekmelden en met de arbo-arts in gesprek. Er is oorzaak en gevolg. Als je de oorzaak niet aanpakt, verandert er niets. Niets in positieve zin, in elk geval. Doorgaans verergeren je klachten. Iets met kwaad tot erger...

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nee, maar ik hoop gewoon dat het niet zo ver komt.
[..]

Heb ik gedaan. Die komt echter niet veel verder dan minder vaak overwerken, op zondag mail niet behandelen, dat soort dingen.

Even rustig aan doen is er in mijn functie ook niet echt bij. Wat dat betreft is het keuze tussen stapje terug doen, of doorgaan en hoop dat het over tijdje beter gaat. En dan neig ik toch naar het laatste. Mocht het dan verkeerd gaan dan kan ik dan alsnog een stapje terug doen.
[..]

Ik heb gevoel dat er dan geen weg terug is. Ik red het nu nog net om te functioneren en me niet ziek te melden dus.
[..]

Ik denk dat een werkgever daar wel naar informeert en daar mag je dan niet over liegen.
Hoezo zou een toekomstige werkgever überhaupt weten dat jij tijdens je dienstverband bij je huidige werkgever een x-aantal weken uit de roulatie bent geweest en/of bij een psycholoog bent geweest en/of erna weer in uren hebt opgebouwd? :? Je hebt geen gat, ofzo, je hebt niets om te verklaren.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199101760
De mensen die ik kende die het aan voelden komen en net als jou kozen voor de tweede optie kwamen allemaal bedrogen uit en hebben met een burnout thuis gezeten.

Dan is het gewoon "oh even deze week uitzitten, volgende week gaat het beter". En zo gaat het dan 1-2 maanden tot het nooit beter word.

Gewoon luisteren naar je gevoel. Als je grens is bereikt dan is het zo.

CV zou ik me niet te druk over maken. Genoeg manieren om het te verwoorden of te verwerken en er een positieve draai aan te geven. Maar beter is gewoon als het niet zo ver komt. Eventueel met je werk overleggen om een stapje terug te nemen en even aan te sterken.
pi_199101813
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:02 schreef Bart2002 het volgende:
Als je werkelijk een burn-out hebt dan is het laatste wat je moet doen om je zorgen te maken over je "CV". Probeer dat los te laten. Een burn-out geeft aan dat je verkeerd bezig bent en je leven en je werk moet gaan heroverwegen.

En je zeker niet bezig houden met wat "werkgevers" denken en vinden. Dat is sowieso een zinloze bezigheid.
Ik begrijp je punt wel. Wat ook een beetje meespeelt is wat mijn omgeving ervan vindt. Ik vind het nogal gênant. Zowel als ik nu stapje terug zou doen, als wanneer ik burn-out zou krijgen, zou ik me daar een beetje voor schamen.
pi_199101865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef 0kselhaar het volgende:

[..]

Je werkt nu begrijp ik, stel dat je de ziektewet in gaat en over een half jaar terug komt, dan zet je daar niets van op je CV
gewoon 2018-2022 werkgever X functie Y
Dit dus.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_199101910
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef Hamzoef het volgende:
Heb ik gedaan. Die komt echter niet veel verder dan minder vaak overwerken, op zondag mail niet behandelen, dat soort dingen.
:')

's avonds en in het gehele weekend de werktelefoon uit en de mail behandelen tijdens kantooruren.

Zorg, vooral als je thuiswerkt, dat je je werktijden ook daadwerkelijk bij kantoortijden houdt en niet iedere avond nog met je werk bezig bent.

Je hebt je rust nodig en je moet je hoofd leeg kunnen maken.

Zorg voor structuur. Dat betekent ook dat je op tijd je nest in en uit moet.
quote:
Even rustig aan doen is er in mijn functie ook niet echt bij. Wat dat betreft is het keuze tussen stapje terug doen, of doorgaan en hoop dat het over tijdje beter gaat. En dan neig ik toch naar het laatste. Mocht het dan verkeerd gaan dan kan ik dan alsnog een stapje terug doen.
Maak je geen illusies, zolang je een baas hebt, ben je echt niet onmisbaar. En af-en-toe "nee" zeggen, komt ook wel assertief over.
quote:
Ik denk dat een werkgever daar wel naar informeert en daar mag je dan niet over liegen.
Een werkgever mag die vraag niet stellen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jordy-B op 21-04-2021 19:39:07 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199101952
Ik heb al jaren een burnput gehad omdat ik steeds doorging zonder goed reintehreren en bij een nieuwe werkgever opnieuw begon. Had de zw in moeten gaan en echt beter worden.
pi_199102069
Probleem met ziektewet is dat ik bang ben dat er dan geen weg terug is.

Ik vind mijn werk nog wel leuk. Ben bang als ik me nu ziek meld dat ik ook moet gaan re-integreren met minder leuk werk, en misschien nooit meer mijn huidige functie terugkrijg. Immers, in de tijd dat ik er niet ben krijgt iemand anders die functie.
  woensdag 21 april 2021 @ 19:46:17 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199102103
Je kunt in principe ook naar de bedrijfsarts zonder dat je je ziek meldt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199102195
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
Probleem met ziektewet is dat ik bang ben dat er dan geen weg terug is.

Ik vind mijn werk nog wel leuk. Ben bang als ik me nu ziek meld dat ik ook moet gaan re-integreren met minder leuk werk, en misschien nooit meer mijn huidige functie terugkrijg. Immers, in de tijd dat ik er niet ben krijgt iemand anders die functie.
Je zit niet gelijk in de ziektewet als je je ziek meldt he? Dan ben je nog gewoon in dienst en moet de arbodienst je helpen om beter te worden en te re-integreren wanneer dat kan.

Wat vind je belangrijker, je gezondheid of je baas nu een paar maanden pleasen en straks 2 jaar bij huis lopen met je burn-out??

Ik zou snel met de arbo-arts gaan praten en gelijk een forse stap terug doen. Wellicht maar 2 uur per dag werken bijvoorbeeld. Na een paar weken volledige rust.
dag
pi_199102200
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:46 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt in principe ook naar de bedrijfsarts zonder dat je je ziek meldt.
Yep, die heeft ook een preventieve taak.
dag
pi_199102248
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:46 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt in principe ook naar de bedrijfsarts zonder dat je je ziek meldt.
Echt? Dat wist ik niet. Dat is misschien ook nog wel een overweging waard.
pi_199102314
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:46 schreef Lienekien het volgende:
Je kunt in principe ook naar de bedrijfsarts zonder dat je je ziek meldt.
Je kan in principe als werknemer zelfstandig naar de bedrijfsarts, maar dat komt tamelijk dubieus over voor je werkgever.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_199102322
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:27 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt wel. Wat ook een beetje meespeelt is wat mijn omgeving ervan vindt. Ik vind het nogal gênant. Zowel als ik nu stapje terug zou doen, als wanneer ik burn-out zou krijgen, zou ik me daar een beetje voor schamen.
Als je dokter een burn out als diagnose stelt hoef je je niet te schamen.

Al eens gedacht aan een dat minder werken per week na je burn out?
pi_199102325
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
Probleem met ziektewet is dat ik bang ben dat er dan geen weg terug is.

Ik vind mijn werk nog wel leuk. Ben bang als ik me nu ziek meld dat ik ook moet gaan re-integreren met minder leuk werk, en misschien nooit meer mijn huidige functie terugkrijg. Immers, in de tijd dat ik er niet ben krijgt iemand anders die functie.
Dat geldt ook als je stug doorgaat en uiteindelijk breekt.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199102356
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:44 schreef Hamzoef het volgende:
Probleem met ziektewet is dat ik bang ben dat er dan geen weg terug is.

Ik vind mijn werk nog wel leuk. Ben bang als ik me nu ziek meld dat ik ook moet gaan re-integreren met minder leuk werk, en misschien nooit meer mijn huidige functie terugkrijg. Immers, in de tijd dat ik er niet ben krijgt iemand anders die functie.
Als je stopt lig je er mogelijk naast maar als je doorgaat ook.
pi_199102368
Waarom denken mensen toch altijd dat ze hierin uniek zijn en dat zij wel degene zijn die het nog even gaat volhouden en een burn-out ontwijken?

Bovendien ben je ook veel langer aan het herstellen als je nu doorgaat en dan instort dan wanneer je nu een stapje terug zou nemen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_199102376
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:58 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je dokter een burn out als diagnose stelt hoef je je niet te schamen.

Al eens gedacht aan een dat minder werken per week na je burn out?
Ik denk niet dat het hem in de uren zit. Ik werk nu zo’n 45-46 uur per week. Ik heb jaren veel meer uur gewerkt.

quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:59 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dat geldt ook als je stug doorgaat en uiteindelijk breekt.
Dat begrijp ik. Maar als ik nu een stapje terug doe is het een zekerheid. Als ik doorga is er een kans dat ik het gewoon volhoud, en functie behoudt.
pi_199102448
Als je nu een stapje terug doet is de kans dat je vlot kan reïntegreren in vergelijking met het reïntegratietraject dat voor je ligt als je nu tot het gaatje gaat en nog harder instort.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  woensdag 21 april 2021 @ 20:08:52 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199102521
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:58 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kan in principe als werknemer zelfstandig naar de bedrijfsarts, maar dat komt tamelijk dubieus over voor je werkgever.
Die werkgever/leidinggevende is er al van op de hoogte dat het niet lekker gaat. En doorploeteren zonder hulp is gewoon geen optie. Dan maar liever aan je werkgever laten zien dat je er nu alles aan wilt doen om de schade te beperken.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199102522
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het hem in de uren zit. Ik werk nu zo’n 45-46 uur per week. Ik heb jaren veel meer uur gewerkt.
Kortom.. je komt van een overload aan uren en doet 't nu "rustig aan" met nog steeds een bovengemiddeld aantal uren. Die burnout verbaast me niets.

Je loopt jezelf nog steeds voorbij en mag wel wat egoistischer met je vrije tijd worden.

Ik ben teruggegaan van 40 naar 32. Als je ook zoiets pakt en de nachturen goed slaapt misschien kun je dan doorgaan én de burn out net ontlopen. Win win
pi_199102552
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Die werkgever/leidinggevende is er al van op de hoogte dat het niet lekker gaat. En doorploeteren zonder hulp is gewoon geen optie. Dan maar liever aan je werkgever laten zien dat je er nu alles aan wilt doen om de schade te beperken.
Ik bedoel meer dat ik dat niet rechtstreeks zou doen, maar dat ik dat via de werkgever zou aanvragen.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  woensdag 21 april 2021 @ 20:12:00 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199102569
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:11 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Ik bedoel meer dat ik dat niet rechtstreeks zou doen, maar dat ik dat via de werkgever zou aanvragen.
Ja, uiteraard. Dat bedoel ik ook.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199102679
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:02 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het hem in de uren zit. Ik werk nu zo’n 45-46 uur per week. Ik heb jaren veel meer uur gewerkt.
[..]

Dat begrijp ik. Maar als ik nu een stapje terug doe is het een zekerheid. Als ik doorga is er een kans dat ik het gewoon volhoud, en functie behoudt.
Het gaat niet alleen om het aantal uren, het gaat om belasting. Je kunt in 40 uur zwaarder belast worden dan in een andere baan in 50 uur.

Je geeft aan dat je denkt dat er een kans is dat je het “gewoon” volhoudt. Hoe groot schat je de kans in?
pi_199103001
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:02 schreef Hamzoef het volgende:
Dat begrijp ik. Maar als ik nu een stapje terug doe is het een zekerheid.
Is dat zo?
Zou je werkgever je niet willen behouden als je even iets minder gaat doen?

Wat voor werk doe je dat een stapje terug ook een stapje eruit is?
Kun je niet minder uren/dossiers/clienten gaan doen?
Of voorlopig niet de prios/crises/noodgevallen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_199103033
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:19 schreef Serinde het volgende:


Je geeft aan dat je denkt dat er een kans is dat je het “gewoon” volhoudt. Hoe groot schat je de kans in?
Moeilijk te zeggen. Vrijwel constante hoofdpijn is irritant maar wel te doen, is ook maar heel licht. Laag energieniveau is lastiger, ik merk ook dat ik sneller geprikkeld ben en beter mijn best moet doen niet uit te vallen naar mensen. Dat heb ik altijd al wel een beetje, maar normaliter niet naar de mensen waar ik leiding aan geef toe. Door moeilijker concentreren ben ik soms wat langer met zaken bezig en vrees ik misschien een fout te maken. Maar vooralsnog gaat het nog wel. Als het niet erger wordt trek ik het wel.
pi_199103112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Vrijwel constante hoofdpijn is irritant maar wel te doen, is ook maar heel licht. Laag energieniveau is lastiger, ik merk ook dat ik sneller geprikkeld ben en beter mijn best moet doen niet uit te vallen naar mensen. Dat heb ik altijd al wel een beetje, maar normaliter niet naar de mensen waar ik leiding aan geef toe. Door moeilijker concentreren ben ik soms wat langer met zaken bezig en vrees ik misschien een fout te maken. Maar vooralsnog gaat het nog wel. Als het niet erger wordt trek ik het wel.
Kun je proberen je draai toch te vinden?
Sweekends goed ontspannen, echt afkoppelen en geen mail lezen.
Door de weeks echt goede afleiding achtige dingen doen (geen fok).
Want een stapje terug doen is voor een type als jou ook niet goed. Die donderen dan juist in een burn-out.

Het is goed dat je nu erkent dat je over grenzen heen bent gegaan. Dan kun je er ook weer onderdoor in principe.

Luister vooral niet naar mensen die gelijk zeggen ziek melden, bedrijfsarts, enz. Want dat is juist vaak de verkeerde weg. Tenzij het echt niet anders kan.
Vakman pur sang
pi_199103166
Gewoon een beetje tweeken aan je dag indeling, en werk ontspanning verdeling.
Vakman pur sang
pi_199103245
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Kun je proberen je draai toch te vinden?
Sweekends goed ontspannen, echt afkoppelen en geen mail lezen.
Door de weeks echt goede afleiding achtige dingen doen (geen fok).
Want een stapje terug doen is voor een type als jou ook niet goed. Die donderen dan juist in een burn-out.

Het is goed dat je nu erkent dat je over grenzen heen bent gegaan. Dan kun je er ook weer onderdoor in principe.

Luister vooral niet naar mensen die gelijk zeggen ziek melden, bedrijfsarts, enz. Want dat is juist vaak de verkeerde weg. Tenzij het echt niet anders kan.
Daar ben ik ook een beetje bang voor.

Ik snap vooral niet waarom ik nu zo gestrest ben. Ja het is druk, en ja veel deadlines. Maar dat was anderen jaren niet erger. Voorgaande jaren trok ik het prima, ik zie niet echt wat er nu anders is. Dat maakt het voor mijn werkgever ook lastig denk ik.
pi_199103272
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor.

Ik snap vooral niet waarom ik nu zo gestrest ben. Ja het is druk, en ja veel deadlines. Maar dat was anderen jaren niet erger. Voorgaande jaren trok ik het prima, ik zie niet echt wat er nu anders is. Dat maakt het voor mijn werkgever ook lastig denk ik.
Die fucking corona. Je mist gewoon teveel ontspanning en een week vakantie tussendoor denk ik.
En er is wat voorgevallen op je werk waardoor je in je eer aangetast was.
Laat dat los of ga door maar zet je kop weer recht.
Vakman pur sang
pi_199103787
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor.

Ik snap vooral niet waarom ik nu zo gestrest ben. Ja het is druk, en ja veel deadlines. Maar dat was anderen jaren niet erger. Voorgaande jaren trok ik het prima, ik zie niet echt wat er nu anders is. Dat maakt het voor mijn werkgever ook lastig denk ik.
En juist daar kun je hulp bij gebruiken. Want wat ik al zei: oorzaak -> gevolg.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_199104105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:10 schreef Hamzoef het volgende:

Ik denk dat een werkgever daar wel naar informeert en daar mag je dan niet over liegen.
Daar mag een werkgever helemaal niet naar vragen.
Vragen naar medische zaken tijdens een sollicitatiegesprek is niet toegestaan

En een leugen is het ook niet om op je cv te hebben staan dat je gedurende die tijd een betaalde baan had, ook al zat je in de ziektewet was dat het geval.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199104211
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 20:45 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Moeilijk te zeggen. Vrijwel constante hoofdpijn is irritant maar wel te doen, is ook maar heel licht. Laag energieniveau is lastiger, ik merk ook dat ik sneller geprikkeld ben en beter mijn best moet doen niet uit te vallen naar mensen. Dat heb ik altijd al wel een beetje, maar normaliter niet naar de mensen waar ik leiding aan geef toe. Door moeilijker concentreren ben ik soms wat langer met zaken bezig en vrees ik misschien een fout te maken. Maar vooralsnog gaat het nog wel. Als het niet erger wordt trek ik het wel.
Beter je best doen om irritatie niet te laten blijken, bang zijn fouten te maken en je zorgen maken over of dit erger wordt of niet, kost óók veel energie. Onderschat dat niet. Meteen ziek melden is wellicht niet nodig maar je moet echt actie ondernemen. Je zou bij de huisarts kunnen vragen of je bij de praktijkondersteuner GGZ terecht kunt op korte termijn. Zij hebben het erg druk op dit moment en dat komt niet echt uit de lucht vallen.

Waar ik me trouwens ook zorgen over zou maken is je idee dat je werkgever je meteen “afschrijft” mocht je (gedeeltelijk) ziek worden. Dat is vaak niet het geval en het klinkt alsof je er geen vertrouwen in hebt. Als dat onderhuids ook speelt, heeft dat ook zeker invloed.
pi_199107057
Je kunt niet op dezelfde voet verder, anders zou je de diagnose niet hebben gekregen. Je moet nu een drempel over. Je kunt de gevolgen van dat stapje terug niet goed overzien en dat maakt je gevoelig voor de daarbij behorende stress. Je bent door je toestand sneller geneigd de risico's te groot in te schatten.

Je kunt er beter gewoon doorheen. Dat is op korte termijn even doorbijten, maar plaatst je op langere termijn wel in een betere situatie om wat aan je situatie te doen. En zelfs al zou je je baan verliezen, als ervaren sollicitant verbaas ik me continu weer hoe makkelijk tegenwoordig wordt geaccepteerd dat een baan gewoon niet past.
pi_199107310
Via de bedrijfsarts (kan inderdaad ook als je nog gewoon werkt) een burn-out coach aanvragen. Als je een goede treft kan dat heel nuttig zijn.
Blijf weg van stress gerelateerde ziekte, al was het alleen al omdat een burn-out in het concept (!) regeerakkoord niet meer tot een wia-uitkering zal leiden (zie p. 70).
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 22 april 2021 @ 14:49:15 #43
414785 sirdanilot
pi_199110812
Als je de indicatie overspannen hebt zou ik het ziekte en herstel traject ingaan. Een burnout is het niet waard.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_199112514
ziek melden en even een vakantieachtige week of 2 houden is het minimale wat je kunt doen in dit geval maar misschien is wel meer nodig.
Arrr!
pi_199114641
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 09:08 schreef paardendokter het volgende:
Blijf weg van stress gerelateerde ziekte, al was het alleen al omdat een burn-out in het concept (!) regeerakkoord niet meer tot een wia-uitkering zal leiden (zie p. 70).
Ik begrijp niet wat je bedoelt. Als je tijdelijk ziek bent staat dat toch los van een uitkering?

quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:49 schreef sirdanilot het volgende:
Als je de indicatie overspannen hebt zou ik het ziekte en herstel traject ingaan. Een burnout is het niet waard.
Huisarts heeft niet gezegd dat ik me ziek moet melden.
pi_199114706
Zolang je ziek in dienst bent, hoef je niks op je cv te zetten.

Maar ik zou wat gas terug nemen en proberen iets meer afstand te nemen van je werk. Vaak zal je dan op langere termijn beter functioneren.
.
pi_199115194
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:52 schreef Hamzoef het volgende:
Het gaat al een tijdje niet zo goed met me. Zeer geregeld een aanhouden hoofdpijn, extreem laag energieniveau en concentratieproblemen.

Ben naar huisarts geweest. Die zegt overspannen, en dat ik serieus uit moet kijken voor burn-out.

Ok, hoe nu verder? Grofweg zie ik 2 mogelijkheden. Stapje terug doen en vanuit daar kijken hoe vervolgen. Of doorgaan in huidige functie en maar hopen dat het goed afloopt. Dat laatste heeft mijn voorkeur.

Maar hoe erg is voor je verdere loopbaan als je een burn-out gehad hebt? Natuurlijk zet je het niet letterlijk op je cv , maar kan tijdens een sollicitatie wel ter sprake komen. Hoe denken jullie dat een gemiddelde werkgever hier instaat?
Een werkgever zal dit in het algemeen zeker appreciëren, vooral als je aangeeft wat je ervan geleerd hebt. Als je dat exact kunt aangeven en hoe je er sterker door geworden bent is dit een sterk voordeel. Je werkgever weet dan exact wat ie aan je heeft én dat zoiets niet meer voor zal komen.
  donderdag 22 april 2021 @ 20:16:18 #48
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_199115383
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 19:43 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt. Als je tijdelijk ziek bent staat dat toch los van een uitkering?
[..]

Huisarts heeft niet gezegd dat ik me ziek moet melden.
Een huisarts kan het je adviseren, maar hij gaat er in principe niet over. Dat is aan de bedrijfsarts.
The love you take is equal to the love you make.
pi_199117386
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 21:01 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor.

Ik snap vooral niet waarom ik nu zo gestrest ben. Ja het is druk, en ja veel deadlines. Maar dat was anderen jaren niet erger. Voorgaande jaren trok ik het prima, ik zie niet echt wat er nu anders is. Dat maakt het voor mijn werkgever ook lastig denk ik.
Denk je niet dat het zou kunnen komen omdat je in principe weinig meer kunt doen? Niet even de stad in, naar de bioscoop, een evenement of iets. Er zijn gewoon weinig momenten waarop je kunt ontladen.
pi_199117978
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 21:57 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Denk je niet dat het zou kunnen komen omdat je in principe weinig meer kunt doen? Niet even de stad in, naar de bioscoop, een evenement of iets. Er zijn gewoon weinig momenten waarop je kunt ontladen.
Dat zal zeker niet positief werken, maar ik denk niet dat het zo’n groot verschil qua stressbestendigheid kan verklaren. Heb momenteel zo weinig energie eigenlijk, dat ik niet eens naar evenement zou gaan, al zou het kunnen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')