abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_199109403
Maandag dus de brief, dan kunnen de gemoederen tijdens het reces wel bedaren zal Rutte wel gedacht hebben.

En dan durf ik wel te gokken dat de brief bol staat van vaagheden zodat er concreet nog niets in staat.
pi_199109407
Jammer, ik las gister dat het verplaatst werd naar vandaag oid? Zat al klaar met de popcorn.
  donderdag 22 april 2021 @ 13:06:58 #278
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199109788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 12:24 schreef Dimachaerus het volgende:
Jammer, ik las gister dat het verplaatst werd naar vandaag oid? Zat al klaar met de popcorn.
Kan je nu mooi deze ff lezen :P
Kan je zien hoe verziekt het hele systeem is en Rutte :r overal met zijn vingers aanzit

Schouten erkent: Kroondomein dicht vanwege persoonlijke levenssfeer

De jaarlijkse sluiting van Kroondomein Het Loo ‘houdt verband met de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de Koning.’ Dat zegt Minister Carola Schouten (Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit) in antwoorden op Kamervragen over de subsidie aan de Koning voor het beheer van het Kroondomein.

Het is voor het eerst dat het ministerie van LNV dit erkent. Tot dusver heeft het ministerie altijd gezegd dat het Kroondomein gesloten werd vanwege ‘faunabeheer’. Het ministerie bleef - zelfs na vrijgave van de onderliggende subsidiedocumenten – bij dit standpunt. Nu komt minister Schouten in antwoorden op vragen van Kamerlid Frank Wassenberg (PvdD) daarop terug.

Persoonlijke levenssfeer
Minister Schouten stelt in het kamerstuk: “De subsidie aan het Kroondomein volgt op het punt van de openstelling de SVNL Gelderland 2016 (de subsidieregeling waar de koning gebruik van maakt, red.) niet. Zoals in de beschikking van de subsidie is aangegeven, houdt dit verband met de bescherming van de persoonlijke levenssfeer van de Koning.”

In Zembla-uitzending 'Koninklijke Constructies' hebben vooraanstaande juristen gezegd dat de subsidie die de koning krijgt voor het beheer van landgoed Kroondomein Het Loo krijgt, onrechtmatig is. Het gaat om een bedrag van 4,7 miljoen euro.

Een belangrijke voorwaarde om aanspraak te mogen maken op deze subsidie is de verplichting om het gebied minstens 358 dagen per jaar open te stellen voor het publiek. Maar het Kroondomein wordt drie maanden per jaar gesloten (van 15 september t/m 25 december, tijdens het jachtseizoen).

Subsidiegrondslag
Volgens Schouten betreft het hier geen schending van de subsidiegrondslag. In de Kamerbrief zegt de minister verder dat ‘“de natuurbeheersubsidie rechtmatig en zorgvuldig is verstrekt’ en ziet ze dan ook “geen enkele grond om tot terugvordering over te gaan”.

Maar voor Kamerlid Wassenberg gaat dit niet op: “Dit is gelegenheidsregelgeving voor de koninklijke jacht en privacy van de koning. De regeling die hiervoor is opgesteld bungelt met duct tape aan elkaar. Bovendien werd deze subsidie niet verstrekt vanuit het ministerie van LNV, maar vanuit Economische Zaken (EZ). Dat is raar.”

quote:
Rutte doctrine
Uit de begin maart vrijgegeven subsidiedocumenten blijkt dat er al in 2014 op ambtelijk niveau wordt gewaarschuwd om de Eerste en Tweede Kamer vooral niet te informeren over de subsidie, “omdat dit voor politieke en/of maatschappelijke ophef kan zorgen, omdat dan zichtbaar wordt dat er subsidie wordt verstrekt aan Kroondomein het Loo’.”

Wassenberg: “Dit is opnieuw een voorbeeld van de Rutte-doctrine: de Kamer willens en wetens informatie onthouden, ontwijkende antwoorden geven, de verantwoordelijkheid afschuiven. En gelegenheidswetgeving optuigen zonder wettelijke basis.”

In de antwoorden op Kamervragen stelt Schouten dat de passage over mogelijke maatschappelijke ophef “een persoonlijke beleidsopvatting” betreft die “geen betekenis heeft gehad voor het verdere proces.”

Wassenberg zegt een Kamerdebat aan te zullen vragen met minister Carola Schouten en minister Bas van ‘t Wout (EZ).
https://www.bnnvara.nl/ze(...)oonlijke-levenssfeer

Ik zou nog maar een emmer popcorn bestellen, want dit is geen incident maar gewoon de norm onder Rutte :(
pi_199109854
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:02 schreef Mondkapje het volgende:
Rutte heeft tig keer gezegd dat hij het beste met Omtzigt voorheeft, en toch blijven media en oppositie volhouden dat hij Omtzigt op een zijspoor wilde zetten.
De bewijsstukken liggen voor je op tafel maar je ziet ze niet.
  donderdag 22 april 2021 @ 13:29:10 #280
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_199109957
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:16 schreef alpeko het volgende:
De bewijsstukken liggen voor je op tafel maar je ziet ze niet.
Functie elders is toch het beste voor Omtzigt Rutte :?
  donderdag 22 april 2021 @ 13:30:03 #281
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199109968
quote:
6s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:29 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Functie elders is toch het beste voor Omtzigt Rutte :?
Ja ergens in de EU kliek
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_199110029
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:57 schreef potjecreme het volgende:
Ik word ook moe van die hyperfocus op Kaag en haar nieuwe leiderschap.
Floor Bremer gespot.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 13:47:04 #283
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199110113
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:30 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja ergens in de EU kliek
Oh, da's nieuws, dat horen we pas 4 jaar of zo en het gebeurt maar niet. Waarom is dat, denk je?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199110195
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 11:02 schreef Mondkapje het volgende:
Het is een showproces, want ook in dit debat zullen mensen bij voorbaat niet worden geloofd, dat is namelijk de modus operandi van de SP. Dus waarom een debat?

Rutte heeft tig keer gezegd dat hij het beste met Omtzigt voorheeft, en toch blijven media en oppositie volhouden dat hij Omtzigt op een zijspoor wilde zetten.

Nog meer redenen voor Rutte om SP en media niet te vertrouwen? Dit lijkt me meer dan genoeg.
Dit is wel een beetje naïef want het is bekend dat Rutte al jaren hekel heeft aan Omtzigt. Dus waarom zou hij het beste met hem voor hebben?
pi_199110425
quote:
Hoogleraar: lekken uit ministerraad is misdrijf, rijksrecherche moet onderzoek doen

Ze zijn normaal gesproken zo'n beetje het best bewaarde geheim in politiek Den Haag: de ministerraadnotulen. Gisteren kwam de inhoud van de notulen via RTL Nieuws op straat te liggen. Een zeer ernstige zaak, zeggen drie hoogleraren. "De Rijksrecherche moet onderzoek doen."

https://nos.nl/artikel/23(...)-onderzoek-doen.html
Vuige klokkenluiders ook altijd.
  donderdag 22 april 2021 @ 14:18:19 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_199110478
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 13:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Oh, da's nieuws, dat horen we pas 4 jaar of zo en het gebeurt maar niet. Waarom is dat, denk je?
er zijn meer gegadigden voor een EU topjob

Mark heeft geen rokje aan
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 14:19:34 #287
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199110492
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:18 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er zijn meer gegadigden voor een EU topjob

Mark heeft geen rokje aan
Nee, en ook de steun niet van voldoende regeringsleiders voor een dergelijke positie. Timmermans komt eerder in aanmerking maar die zit al hoog in de boom en dat sluit wel aardig de deur voor Rutte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199110534
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:19 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, en ook de steun niet van voldoende regeringsleiders voor een dergelijke positie. Timmermans komt eerder in aanmerking maar die zit al hoog in de boom en dat sluit wel aardig de deur voor Rutte.
Rutte had op de plek van Michel kunnen zitten, maar dan was Timmermans inderdaad wat lager in de boom terecht gekomen als gewone Eurocommissaris.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 14:25:58 #289
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199110560
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:23 schreef Hanca het volgende:

[..]

Rutte had op de plek van Michel kunnen zitten, maar dan was Timmermans inderdaad wat lager in de boom terecht gekomen als gewone Eurocommissaris.
Rutte wilde de plek van Michel volgens mij niet en de vraag is of Rutte daarvoor de benodigde steun had gekregen van de rest van de EU, mijn gevoel zegt nee. Vooral omdat Rutte in het verleden meer negatief dan positief over de EU is geweest en Cameron zijn maatje bij de EU regeringsleiders was.

Het is koffiedik kijken, dat geef ik onmiddelijk toe maar denken we nu echt dat Rutte zo goed ligt bij de andere 26? Want ik betwijfel dat nogal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 22 april 2021 @ 14:27:31 #290
408813 crew  trein2000
pi_199110579
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rutte wilde de plek van Michel volgens mij niet en de vraag is of Rutte daarvoor de benodigde steun had gekregen van de rest van de EU, mijn gevoel zegt nee. Vooral omdat Rutte in het verleden meer negatief dan positief over de EU is geweest en Cameron zijn maatje bij de EU regeringsleiders was.

Het is koffiedik kijken, dat geef ik onmiddelijk toe maar denken we nu echt dat Rutte zo goed ligt bij de andere 26? Want ik betwijfel dat nogal.
Oh zeker had dat wel gekund. Michel is van dezelfde politieke familie als Rutte. En Rutte zit daar echt wel hoger in de boom.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199110632
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rutte wilde de plek van Michel volgens mij niet en de vraag is of Rutte daarvoor de benodigde steun had gekregen van de rest van de EU, mijn gevoel zegt nee. Vooral omdat Rutte in het verleden meer negatief dan positief over de EU is geweest en Cameron zijn maatje bij de EU regeringsleiders was.

Het is koffiedik kijken, dat geef ik onmiddelijk toe maar denken we nu echt dat Rutte zo goed ligt bij de andere 26? Want ik betwijfel dat nogal.
Ik denk dat Rutte die plek had kunnen hebben, Michel is eigenlijk gewoon een iets minder ervaren kopie van Rutte (zelfde politieke familie, ook uit een klein land in het centrum van de EU). Rutte wilde dat inderdaad niet. Zoals ik denk dat hij nog steeds geen politieke functie in de EU wil en eigenlijk nooit heeft gewild of gaat willen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_199110643
Mark Rutte heeft gezegd dat er niets verkeerd is gedaan of gezegd. Dus niets aan de hand. :')
"mooie mensen" zijn zeldzaam. Je herkent ze niet aan het uiterlijk,maar aan de ziel.
pi_199110658
quote:
8s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:13 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Vuige klokkenluiders ook altijd.
Wtf. :')
pi_199110762
Oppositiepartijen hebben woedend gereageerd op de onthullingen en willen nu dat dat de notulen van de ministerraad openbaar worden. Bovend'Eert is daar fel op tegen omdat ministers erop moeten kunnen vertrouwen dat wat ze zeggen vertrouwelijk blijft: "Het zou een gevaarlijk precedent scheppen, je ondergraaft het idee van vertrouwelijkheid. Het is ook een totaal verkeerd signaal: iemand pleegt een misdrijf door die notulen te laten lekken, en dan breng je ze maar volledig naar buiten. Je kunt wel mededelingen doen uit de vergaderingen, met toestemming uit de ministerraad."
https://nos.nl/artikel/23(...)-onderzoek-doen.html

Typisch SP. Onbetrouwbaar.
  donderdag 22 april 2021 @ 14:52:50 #295
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199110837
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:25 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Rutte wilde de plek van Michel volgens mij niet en de vraag is of Rutte daarvoor de benodigde steun had gekregen van de rest van de EU, mijn gevoel zegt nee. Vooral omdat Rutte in het verleden meer negatief dan positief over de EU is geweest en Cameron zijn maatje bij de EU regeringsleiders was.

Het is koffiedik kijken, dat geef ik onmiddelijk toe maar denken we nu echt dat Rutte zo goed ligt bij de andere 26? Want ik betwijfel dat nogal.
Ik weet niet hoe het nu ligt, maar destijds was die plek van Michel wel naar Rutte gegaan als die had gewild denk ik.

Met de Brexit is de EU eigenlijk een Frans-Duitse alliantie. In theorie zou Italië, mochten ze ooit hun shit voor elkaar krijgen, net zo invloedrijk kunnen zijn als Frankrijk, maar dat hebben ze niet. Spanje is vergelijkbaar, maar dat is politiek sowieso niet echt een zwaargewicht en doorgaans minder betrokken bij de EU dan Italië.

Wat mensen nogal eens vergeten is dat ná deze 4 landen, Nederland eigenlijk al het meest invloedrijk is - combinatie van inwoners, inkomen, ligging, uitstraling naar buiten toe. Doordat mensen hier van jongs af aan worden doodgegooid met mantra's als 'klein kikkerlandje' en andere hinderlijke calimero-acts, zijn we daar net iets teveel in gaan geloven. Binnen Europa is ongeveer elk land een klein kikkerlandje, en van de kleine kikkerlandjes is Nederland een vrij groot land. 17 miljoen inwoners, zo weinig is dat ook helemaal niet. Zowel historisch als in het nu is Nederland een invloedrijk land binnen Europa.

Als je dan daar 8 jaar lang premier bent, tijdens crisistijd bent herkozen, redelijk immuun bent voor de aanvallen van extreemrechts, ondanks een kritische houding vanuit de bevolking toch aan tal van Europese projecten hebt meegedaan, steunpakketten door het parlement hebt geloodst, dan geeft dat wel aanzien. Bovendien is Rutte in zekere zin een allemansvriend, en tegelijkertijd iemand die altijd zijn club en project zal verdedigen - geef je hem een hoge post in de EU, kan dat voor de EU heel goed uitpakken.
pi_199110874
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:43 schreef Mondkapje het volgende:
Oppositiepartijen hebben woedend gereageerd op de onthullingen en willen nu dat dat de notulen van de ministerraad openbaar worden. Bovend'Eert is daar fel op tegen omdat ministers erop moeten kunnen vertrouwen dat wat ze zeggen vertrouwelijk blijft: "Het zou een gevaarlijk precedent scheppen, je ondergraaft het idee van vertrouwelijkheid. Het is ook een totaal verkeerd signaal: iemand pleegt een misdrijf door die notulen te laten lekken, en dan breng je ze maar volledig naar buiten. Je kunt wel mededelingen doen uit de vergaderingen, met toestemming uit de ministerraad."
https://nos.nl/artikel/23(...)-onderzoek-doen.html

Typisch SP. Onbetrouwbaar.
Wat is hier onbetrouwbaar aan volgens het VVD webcare team?
pi_199110921
quote:
8s.gif Op donderdag 22 april 2021 14:13 schreef Snikkelbeer het volgende:

[..]

Vuige klokkenluiders ook altijd.
Als degene die heeft gelekt gewoon zegt dat hij er geen actieve herinnering aan heeft en dat als hij wel heeft gelekt hij daar spijt van heeft en zal proberen in de toekomst niet meer te lekken, dan is er niets aan de hand toch?
Hello, my name is Oliver
  donderdag 22 april 2021 @ 15:16:24 #298
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_199111055
Ik vind het totaal niet van deze tijd dat de ministerraadvergaderingen zo geheim zijn. Ik begrijp best dat er soms zaken vanwege nationale veiligheid worden achtergehouden, maar in principe zou dit gewoon door het parlement gecontroleerd moeten kunnen worden.

Ik vind het ook raar dat het *lekken* als het probleem wordt gezien, terwijl het zou moeten gaan om de inhoud. Als je in zo'n vergadering niks zegt dat het daglicht niet kan verdragen, hoef je ook niet zo panisch te doen wanneer het uitlekt.
  donderdag 22 april 2021 @ 15:19:53 #299
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199111121
Er moet niet te lichtzinnig gedaan worden over het openbaar maken van de ministerraadnotulen. Het schept een precedent met angst voor hellend vlak - wanneer worden deze in de toekomst wél of niet openbaar gemaakt? Bovendien neemt de mogelijkheid om dingen vrij te bespreken dan af, als iedereen er onbewust rekening mee moet houden dat het niet zo anoniem is als je hoopt. Ook nu er een sfeer heerst waarin alles wat wordt weggelakt verdacht is - ten onrechte, er kunnen goede redenen zijn om te lakken - kan ik me voorstellen dat men minder onbelast kan praten over gevoelige onderwerpen.
Voor sommige partijen zal het immers nooit goed genoeg zijn, en moet er altijd meer geopenbaard worden. Als daar niet op in wordt gegaan, is dat al een teken van schuld. Iets waar je je niet tegen kan verdedigen als minister/staatssecretaris. Op eenzelfde manier zijn advocaten en artsen kwetsbaar voor beschuldigingen waar ze zich niet over mogen uitlaten vanwege hun beroepsgeheimen.
Dat er goed wordt gekeken wie het lek is, lijkt me dan ook niet overbodig, en dat de hele notulen openbaar worden gemaakt lijkt me zeker niet evident of automatisch wenselijk.
  donderdag 22 april 2021 @ 15:52:41 #300
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199111571
quote:
2s.gif Op donderdag 22 april 2021 15:16 schreef Tijn het volgende:
Ik vind het totaal niet van deze tijd dat de ministerraadvergaderingen zo geheim zijn. Ik begrijp best dat er soms zaken vanwege nationale veiligheid worden achtergehouden, maar in principe zou dit gewoon door het parlement gecontroleerd moeten kunnen worden.

Ik vind het ook raar dat het *lekken* als het probleem wordt gezien, terwijl het zou moeten gaan om de inhoud. Als je in zo'n vergadering niks zegt dat het daglicht niet kan verdragen, hoef je ook niet zo panisch te doen wanneer het uitlekt.
Dat is echt totaal ondoenlijk in een periode waarin de pers iedere lettergreep breed uitmeet en iedere politicus die ook maar een keer terugkomt op wat ie 5 minuten eerder zei wegzet als zwakkeling.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')