abonnement Unibet Coolblue
pi_199172135
Deze hele situatie is echt typisch Nederlands. Dit is exact waar wij voor staan en we roepen het over onszelf af. Het is bijna vreemd om hier verbaast over te zijn. Dit zijn wij nou eenmaal.
pi_199172195
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:02 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Inclusiviteit van taal is een ziekte geworden. We reduceren alles tot ongeveer duizend woorden en de rest doen we met emoji’s, om het voor iedereen begrijpelijk te houden - je zou tenslotte maar je best moeten doen...
Tijdens mijn stage bij de overheid een cursus begrijpelijk schrijven gehad. De hele wolk van moeilijk ambtenaren geblaat is vaak ook in normaal Nederlands te schrijven en vaak nog met minder woorden ook. Overbluf de ander met genoeg onzin en veel mensen nemen al niet de moeite meer om tegen je in te gaan.
pi_199172205
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:02 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Inclusiviteit van taal is een ziekte geworden. We reduceren alles tot ongeveer duizend woorden en de rest doen we met emoji’s, om het voor iedereen begrijpelijk te houden - je zou tenslotte maar je best moeten doen...
Ik weet wel wat feitenrelaas is maar ben geen liefhebber van vakjargon of kantoortaal
pi_199172627
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik weet wel wat feitenrelaas is maar ben geen liefhebber van vakjargon of kantoortaal
Gelukkig. Het was ook niet persoonlijk van mijn zijde, maar algemeen.
Hoe vaak ik wel niet, zelfs tijdens een opdracht voor een internetprovider, door de hoogste bazen ben aangekeken alsof ik Chinees sprak, terwijl ik alleen maar nette woorden gebruik (‘per abuis’ was al lastig) in mijn geschreven werk. Dit was trouwens niet het schrijven van een handleiding voor het aansluiten van modems, maar gewoon zakelijke correspondentie.
pi_199173012
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 23:07 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Gelukkig. Het was ook niet persoonlijk van mijn zijde, maar algemeen.
Hoe vaak ik wel niet, zelfs tijdens een opdracht voor een internetprovider, door de hoogste bazen ben aangekeken alsof ik Chinees sprak, terwijl ik alleen maar nette woorden gebruik (‘per abuis’ was al lastig) in mijn geschreven werk. Dit was trouwens niet het schrijven van een handleiding voor het aansluiten van modems, maar gewoon zakelijke correspondentie.
Tja, een moeilijke woorden bingo moet natuurlijk geen opzichzelfstaand doel worden. Als jouw verhaal beter overkomt als je per ongeluk schrijft, dan is daar natuurlijk niks mis mee.

Misschien begrepen dat hoge bazen jou wel, maar keken ze bedenkelijk en dachten ze wat een uitslover.
pi_199173304
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:32 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Deze hele situatie is echt typisch Nederlands. Dit is exact waar wij voor staan en we roepen het over onszelf af. Het is bijna vreemd om hier verbaast over te zijn. Dit zijn wij nou eenmaal.
Maar zodra dit in een ander land aan de hand is staan wij vooraan om vingertje te wijzen.

Dat is het ergste. :')
pi_199173343
twitter


Mag het kartel wel de wet overtreden? Natuurlijk want ze hebben ook de trias politicas achter zich zo bleek. :Y

Wat een land. :')
pi_199174045
Rules for thee, but not for me!
pi_199174511
Storm in een glas water dus.
Wilders en Marijnissen boos...what's new ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199177371
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 08:18 schreef Pedroso het volgende:
Storm in een glas water dus.
Wilders en Marijnissen boos...what's new ?
Ik erger mij dood aan dat zure grietje die alleen maar op haar plek is beland omdat haar vader nog steeds aan de touwtjes trekt en die nog geen 6% van de stemmers achter zich heeft staan, maar dan wel zo'n grote muil opentrekken steeds.

Alsof de bestuurscultuur bij de SP zo open is. Nou, die is nog veel erger hebben we keer op keer kunnen lezen. En daar dankt dat talentloze grietje verdomme haar hele positie aan.
pi_199188786
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ook Kaag onder vuur ligt. In de vergadering heeft ze juist aangegeven minder moeite te hebben met de geuite kritiek door leden van de coalitiefracties. En ze voegt eraan toe dat dat immers bij een democratie past.
  woensdag 28 april 2021 @ 08:35:12 #212
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_199188836
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:26 schreef RapaNui het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ook Kaag onder vuur ligt. In de vergadering heeft ze juist aangegeven minder moeite te hebben met de geuite kritiek door leden van de coalitiefracties. En ze voegt eraan toe dat dat immers bij een democratie past.
Heb je ook de passage erna gelezen?

"Binnen bepaalde kaders".
  woensdag 28 april 2021 @ 08:43:23 #213
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199188894
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 22:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Tijdens mijn stage bij de overheid een cursus begrijpelijk schrijven gehad. De hele wolk van moeilijk ambtenaren geblaat is vaak ook in normaal Nederlands te schrijven en vaak nog met minder woorden ook. Overbluf de ander met genoeg onzin en veel mensen nemen al niet de moeite meer om tegen je in te gaan.
Precies. En dit gaat door een cursus niet veranderen. Om zaken weer recht te zetten is er in alle lagen van de overheid en de regering een enorme cultuurverandering nodig. Een omvorming naar een organisatie waarin dienstverlening en de burger weer voorop staan. En waarbinnen maatwerk en uitzonderingen mogelijk zijn gaat niet gebeuren.

En soms zelfs met fatale gevolgen in bijvoorbeeld de zorg waar niet naar burgers geluisterd is in het geval van kindermishandeling en dergelijke. Er zijn wel maar schandalen te vinden.

Kortom een debat en een commissie en weer terug naar de orde van alle dag zal het wel weer worden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199188969
quote:
1s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:35 schreef Tlaloc het volgende:

[..]

Heb je ook de passage erna gelezen?

"Binnen bepaalde kaders".
Ja OK, maar moet daar zo zwaar aan worden getild? Alles moet binnen bepaalde kaders. Zij heeft duidelijk laten merken dat het binnen een democratie past om kritische vragen te stellen.
pi_199206470
Iemand debat?
  donderdag 29 april 2021 @ 14:59:12 #216
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199206943
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 14:29 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Iemand debat?
pol heeft een live verslag.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199207104
En maar blijven beweren dat complotten niet kunnen bestaan :')
pi_199207273
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik erger mij dood aan dat zure grietje die alleen maar op haar plek is beland omdat haar vader nog steeds aan de touwtjes trekt en die nog geen 6% van de stemmers achter zich heeft staan, maar dan wel zo'n grote muil opentrekken steeds.

Alsof de bestuurscultuur bij de SP zo open is. Nou, die is nog veel erger hebben we keer op keer kunnen lezen. En daar dankt dat talentloze grietje verdomme haar hele positie aan.
Drogreden. Het nepotisme binnen de SP maakt haar kritiek niet minder terecht.
"Pools are perfect for holding water"
pi_199207489
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:26 schreef RapaNui het volgende:
Ik begrijp eerlijk gezegd niet dat ook Kaag onder vuur ligt. In de vergadering heeft ze juist aangegeven minder moeite te hebben met de geuite kritiek door leden van de coalitiefracties. En ze voegt eraan toe dat dat immers bij een democratie past.
quote:
https://nos.nl/artikel/23(...)r-lastige-kamerleden

In diezelfde vergadering neemt D66-minister Kaag het juist op voor de kritische Kamerleden van de coalitiepartijen. Ze noemt het "een gezond teken" dat er fel wordt gedebatteerd. Maar dat moet dan wel binnen "werkbare kaders" gebeuren en daar moet het kabinet wat haar betreft afspraken over maken met de fractievoorzitters van de coalitiepartijen.
Volgens Kaag moeten er dus kaders komen. Kaders waarbinnen kritische Kamerleden van coalitiepartijen hun kritiek moeten uiten. Geen kaders over hoe het kabinet met kritiek door Kamerleden (van coalitiepartijen) om moet gaan, nee nee, kaders over hoe die kritiek door Kamerleden geuit mag worden. Daarmee laat ze imo enorm sterk zien dat ze het echte probleem (namelijk 'hoe het kabinet en coalitiepartijen omgaan met kritiek van Kamerleden uit die coalitiepartijen, en vervolgens of en welke negatieve consequenties die Kamerleden tegengeworpen krijgen') of niet kan, of niet wil begrijpen. Door dan te doen alsof het dan allemaal aan een gebrek aan kaders ligt, ontloopt ze niet alleen de eigen verantwoordelijkheid van het kabinet, insinueert ook nog eens dat het deels de schuld is van de manier waarop coalitie Kamerleden kritiek uiten, en geeft ze ook nog eens nul blijk van enig vermogen tot zelfreflectie of zelfverbetering.

En wie moeten die kaders voor de kritische Kamerleden dan op gaan stellen? Nou, dat doet het kabinet wel even, samen met de voorzitters van de coalitiepartijen. Met fucking droge ogen en een strak gezicht zeggen dat het aan het kabinet is om kaders op te stellen over de manier waarop Kamerleden uit coalitiepartijen kritiek op het kabinet uiten. Laat dat alsjeblieft even goed tot je doordringen.

Volgens mij is het bij een gezond en democratisch debat niet helemaal de bedoeling dat de tegenstander in dat debat gaat bepalen in welke vorm jij je kritiek en standpunten mag geven.

What's next? De werkgevers van klokkenluiders laten bepalen hoe klokkenluiders mogen klokkenluiden?

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 29-04-2021 15:45:08 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199207554
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 08:50 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ja OK, maar moet daar zo zwaar aan worden getild? Alles moet binnen bepaalde kaders. Zij heeft duidelijk laten merken dat het binnen een democratie past om kritische vragen te stellen.
Er zijn al genoeg kaders die voorschrijven over hoe en wat een kamerlid mag en op welke manier dat dan moet. Die kaders werken prima. En het is al helemaal niet aan het kabinet om Kamerleden (herinnering; kamerleden zijn de controleurs van oa het kabinet) die kaders voor te schrijven. Dat is aan de Kamerleden zelf om onderling democratisch uit te vechten, gerechtvaardigd door hun mandaat van ons, de burgers.

Áls er überhaupt al kaders moeten komen, dan zijn dat juist kaders voor wat kabinetsleden wel of niet mogen (bijvoorbeeld over het niet mogen achterhouden van informatie voor de kamer, of het niet mogen kaltstellen van kritische Kamerleden uit coalitiepartijen). Ja, die kaders zijn er ook al, maar daar lijken ze vooralsnog toch echt schijt aan te hebben dus misschien is het goed om die weer eens te vernieuwen.

Om het dan over kaders voor Kamerleden te gaan hebben, is alsof ze de schuld bij de kritische kamerleden willen leggen. Ipv waar hij hoort, het kabinet.

En dat is imo dus de smerige frame van Kaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door probeer op 29-04-2021 16:01:04 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_199207792
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:21 schreef probeer het volgende:

[..]

Drogreden. Het nepotisme binnen de SP maakt haar kritiek niet minder terecht.
Als alles wat besproken wordt openbaar moet zijn, dan is besturen niet mogelijk.

Denk je eens in dat iedereen elkaars gedachten ook zou kunnen lezen. Dat zou de sociale cohesie ook niet ten goede komen.

Het is hopeloos naïef en bovendien iets waar voor de verkiezingen al alles de revue van heeft gepasseerd. Je zou denken dat er iets belangrijkers is voor dat zooitje in Den Haag.
pi_199208314
RTL is toch heel duidelijk in haar bewoording.
pi_199208494
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 15:44 schreef probeer het volgende:

[..]

Er zijn al genoeg kaders die voorschrijven over hoe en wat een kamerlid mag en op welke manier dat dan moet. Die kaders werken prima. En het is al helemaal niet aan het kabinet om Kamerleden (herinnering; kamerleden zijn de controleurs van oa het kabinet) die kaders voor te schrijven. Dat is aan de Kamerleden zelf om onderling democratisch uit te vechten, gerechtvaardigd door hun mandaat van ons, de burgers.

Áls er überhaupt al kaders moeten komen, dan zijn dat juist kaders voor wat kabinetsleden wel of niet mogen (bijvoorbeeld over het niet mogen achterhouden van informatie voor de kamer, of het niet mogen kaltstellen van kritische Kamerleden uit coalitiepartijen). Ja, die kaders zijn er ook al, maar daar lijken ze vooralsnog toch echt schijt aan te hebben dus misschien is het goed om die weer eens te vernieuwen.

Om het dan over kaders voor Kamerleden te gaan hebben, is alsof ze de schuld bij de kritische kamerleden willen leggen. Ipv waar hij hoort, het kabinet.

En dat is imo dus de smerige frame van Kaag.
Duidelijk.
Maar Kaag heeft wel weerwoord gegeven (al dan niet met frame). Zijn er ook anderen binnen het Kabinet geweest met weerwoord?
(Heb de notulen verder niet gelezen, vandaar mijn vraag.)
pi_199208591
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik erger mij dood aan dat zure grietje die alleen maar op haar plek is beland omdat haar vader nog steeds aan de touwtjes trekt...
Ze zou zo dochter van een VVD'er kunnen zijn wat dat betreft. Priviledges ftw!
  donderdag 29 april 2021 @ 17:45:37 #225
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_199208935
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 16:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als alles wat besproken wordt openbaar moet zijn, dan is besturen niet mogelijk.

Denk je eens in dat iedereen elkaars gedachten ook zou kunnen lezen. Dat zou de sociale cohesie ook niet ten goede komen.

Het is hopeloos naïef en bovendien iets waar voor de verkiezingen al alles de revue van heeft gepasseerd. Je zou denken dat er iets belangrijkers is voor dat zooitje in Den Haag.
We hebben het over de regering van ons land niet over de maffia :')
Deze hele affaire laat juist zien dat mensen met een denkwijze zoals jij het het totaal niet begrepen hebben. Nog daargelaten dat onze democratie er nu eenmaal op gestoeld is dat de kamer de regering controleert en dus van de juiste informatie dient te worden voorzien
pi_199209187
Wat een belastinggeld kost dit weer. Trek dit gezeik maar van hun eigen loon af. En dan dat toeslagen gezeik ook weer erbij halen. Is nu heel helder dat al die gedupeerden goudeerlijk hun administratie hebben ingediend?
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
pi_199209419
Ze zijn nog steeds bezig met dat debat. Zij liever dan ik. Wat een grafberoep hebben die lui toch. :')
  donderdag 29 april 2021 @ 18:33:46 #228
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_199209620
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 18:03 schreef Bloemkool het volgende:
En dan dat toeslagen gezeik ook weer erbij halen. Is nu heel helder dat al die gedupeerden goudeerlijk hun administratie hebben ingediend?
Jij suggereert dat het niet zo is? Kom je dan ook met bewijzen daarvoor?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 29 april 2021 @ 18:43:52 #229
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_199209727
quote:
0s.gif Op donderdag 29 april 2021 17:10 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Duidelijk.
Maar Kaag heeft wel weerwoord gegeven (al dan niet met frame). Zijn er ook anderen binnen het Kabinet geweest met weerwoord?
(Heb de notulen verder niet gelezen, vandaar mijn vraag.)
Grapperhaus had ook een weerwoord, hij vroeg zich af of dit alles juridisch wel in de haak zat en bood zijn hulp aan om er toch een mooi "verhaal" van te maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')