abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 april 2021 @ 13:25:16 #1
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_199097546
Als ik de berichtgeving moet geloven vallen de gevolgen van deze crisis wel mee.

Wat ik lees:

De horeca heeft het moeilijk gehad, maar door de staatsteun is de schade beperkt gebleven. Sterker nog, er waren minder faillisementen dan voorgaande jaren.

De werkloosheid is gestegen, maar minder hard dan gedacht.

De huizenprijzen lijken weinig te zijn beinvloed door de crisis en stijgen nog altijd hard door.

Het onderwijs zit nog wel op slot, maar voor nu heeft dat nog geen meetbare gevolgen.

Laten we 10 jaar vooruit springen. Hoeveel effect van de crisis zouden we nog merken? Zijn de huizenprijzen nog steeds hoog? En de werkeloosheid?
En wat voor gevolgen zouden we merken van het gebrek aan onderwijs?
pi_199097568
Moment, ik pak even mijn glazen bol erbij.
pi_199097588
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:27 schreef Farenji het volgende:
Moment, ik pak even mijn glazen bol erbij.
Kun je me gelijk even vertellen welke aandelen ik moet kopen?
pi_199097610
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:25 schreef Ypmaha het volgende:
Als ik de berichtgeving moet geloven vallen de gevolgen van deze crisis wel mee.

Wat ik lees:

De horeca heeft het moeilijk gehad, maar door de staatsteun is de schade beperkt gebleven. Sterker nog, er waren minder faillisementen dan voorgaande jaren.

De werkloosheid is gestegen, maar minder hard dan gedacht.

De huizenprijzen lijken weinig te zijn beinvloed door de crisis en stijgen nog altijd hard door.

Het onderwijs zit nog wel op slot, maar voor nu heeft dat nog geen meetbare gevolgen.

Laten we 10 jaar vooruit springen. Hoeveel effect van de crisis zouden we nog merken? Zijn de huizenprijzen nog steeds hoog? En de werkeloosheid?
En wat voor gevolgen zouden we merken van het gebrek aan onderwijs?
shit blijft duur en word alleen maar duurder

biertjes gaan naar 7,50 voor een fluitje

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 13:30:31 ]
  woensdag 21 april 2021 @ 13:35:14 #5
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_199097665
Kabinet Rutte 6: ''nog 3 weken volhouden jongens, daarna kunnen we echt gaan versoepelen''
pi_199097762
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:25 schreef Ypmaha het volgende:
Als ik de berichtgeving moet geloven vallen de gevolgen van deze crisis wel mee.

Wat ik lees:

De horeca heeft het moeilijk gehad, maar door de staatsteun is de schade beperkt gebleven. Sterker nog, er waren minder faillisementen dan voorgaande jaren.

De werkloosheid is gestegen, maar minder hard dan gedacht.

De huizenprijzen lijken weinig te zijn beinvloed door de crisis en stijgen nog altijd hard door.

Het onderwijs zit nog wel op slot, maar voor nu heeft dat nog geen meetbare gevolgen.

Laten we 10 jaar vooruit springen. Hoeveel effect van de crisis zouden we nog merken? Zijn de huizenprijzen nog steeds hoog? En de werkeloosheid?
En wat voor gevolgen zouden we merken van het gebrek aan onderwijs?
De gevolgen moet dan ook nog gaan komen.
Zodra de staatssteun stopgezet wordt zullen bedrijven gaan omvallen en massaal mensen ontslagen gaan worden.
Mensen zitten nu nog hun geld, als dat straks gaat rollen zal er mede door de enorme berg geld die er geprint is (hyper) inflatie ontstaan.

Er staat ons een pikzwarte toekomst te wachten, maar hé we hebben het leven van een paar te dikke bejaarden weten te verlengen, en de zorg is niet overspoeld en dat is ook wat waard.

En dan ga ik er gemakshalve van uit dat corona na de zomer klaar is, wat natuurlijk nog maar de vraag is omdat er maar weinig natuurlijke immuniteit is opgebouwd.
pi_199097991
Over tien jaar zullen kabinet er niet meer zijn. Alles wordt vanuit Brussel geregeerd.
En zijn we nu op spanning tegen Rusland ofwel aan het begin van WO3

En we allemaal zijn corona vergeten.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_199098161
Ziekenhuispersoneel weet eindelijk wat werken is en de horeca moet niet zo janken.
Verder praat niemand over deze onzin.

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2021 14:11:50 ]
pi_199098277
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:25 schreef Ypmaha het volgende:
Laten we 10 jaar vooruit springen. Hoeveel effect van de crisis zouden we nog merken? Zijn de huizenprijzen nog steeds hoog? En de werkeloosheid?
En wat voor gevolgen zouden we merken van het gebrek aan onderwijs?
ik durf best te stellen dat er over 10 jaar niemand meer de situatie terugvoert op de maatregelen nu,
en dat de meeste mensen wat er nu plaatsvind grotendeels vergeten zijn, of hooguit nostalgisch-romantisch eraan terugdenken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 april 2021 @ 14:22:20 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_199098300
Over tien jaar hebben mensen last van onverklaarbare ziektes en aandoeningen en zegt het kabinet dat ze van niks weten.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 21 april 2021 @ 14:25:30 #11
451005 Grems
Clown World
pi_199098339
  woensdag 21 april 2021 @ 14:45:23 #12
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_199098568
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Over tien jaar zullen kabinet er niet meer zijn. Alles wordt vanuit Brussel geregeerd.
En zijn we nu op spanning tegen Rusland ofwel aan het begin van WO3

En we allemaal zijn corona vergeten.
Werk jij bij AstroTV?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_199098943
Ik denk dat sommige kinderen opgegroeid in deze periode een ontwikkelings achterstand zullen hebben. Dit zal de kloof die tussen bepaalde kinderen in staat alleen maar vergroten. Neem al die artikelen over ouders die zelf maar in het buurthuis of bij henzelf thuis een school zijn begonnen. Dit zijn vaak toch ouders van goede komaf. De kloof tussen die kinderen en kinderen uit achterstandswijken was al enorm maar deze kan nu inmiddels onoverbrugbaar zijn.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_199100303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:45 schreef Megumi het volgende:

[..]

Werk jij bij AstroTV?
Nou, ik werk niet bij Astro TV, maar wel bij voorspelling 2021 topic.. (ben niet eens mod of starter)
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_199100404
Allemaal smetvrees, pleinvrees en angst voor andere mensen.
pi_199100449
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 15:15 schreef sweetlady-o het volgende:
Ik denk dat sommige kinderen opgegroeid in deze periode een ontwikkelings achterstand zullen hebben. Dit zal de kloof die tussen bepaalde kinderen in staat alleen maar vergroten. Neem al die artikelen over ouders die zelf maar in het buurthuis of bij henzelf thuis een school zijn begonnen. Dit zijn vaak toch ouders van goede komaf. De kloof tussen die kinderen en kinderen uit achterstandswijken was al enorm maar deze kan nu inmiddels onoverbrugbaar zijn.
Goede post.

Ik denk ook dat het op de huidige kinderen wel min of meer levenslange invloed gaat hebben. Dat een groep het even niet treft is ook niet nieuw in de geschiedenis. Dat maakt het niet leuker maar het is ook niet onoverkoombaar en vrijwel iedereen haalt die achterstand voor een groot deel wel weer in.

Ik ben meer benieuwd hoe het verder gaat met de horeca en sportscholen. De droge horeca heeft een omslag gemaakt naar take away. Blijft dat bestaan (er naast) of gaan we toch weer naar het restaurant toe. De natte horeca gaat waarschijnlijk cashen met abnormale prijzen de komende maanden. Naar alle waarschijnlijkheid gaan die prijzen na de zomer niet veel meer zakken. Mijn horecabezoek zal daardoor nog meer afnemen, ik vond het de laatste jaren al te hoog geprijsd om met regelmaat gebruik van te maken.

Sportscholen zie ik het veel somberder voor in. Een deel van de doelgroep heeft het buitensporten ontdekt. Het is maar de vraag of die terug komen.

Wat ik me ook afvraag is of de druk op de natuur weer wat af gaat nemen. het laatste jaar heb ik paden breder zien worden en het aantal sluippaadjes is de pan uit gerezen. De druk op de natuur is gewoon heel groot geworden, met dus gevolgen voor wild wat minder de tijd en ruimte heeft gekregen.

De middenstand kruipt er binnen een paar maanden wel weer bovenop verwacht ik.
pi_199100470
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:04 schreef Jed1Gam het volgende:
Allemaal smetvrees, pleinvrees en angst voor andere mensen.
Heb je dat niet nu al? :@
pi_199100625
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Heb je dat niet nu al? :@
Ik niet, maar ik kom nu af en toe mensen tegen met dubbel mondkap, buiten... Op het vliegveld ook iemand in een witte plastic overall. 8)7
  Moderator woensdag 21 april 2021 @ 17:39:47 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199100678
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 14:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik durf best te stellen dat er over 10 jaar niemand meer de situatie terugvoert op de maatregelen nu,
en dat de meeste mensen wat er nu plaatsvind grotendeels vergeten zijn, of hooguit nostalgisch-romantisch eraan terugdenken.
Dit lijkt mij het meest waarschijnlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199100765
Over 10 jaar is de bevolking van 17.5 miljoen gezakt naar 10 miljoen.

Het woningnood probleem is opgelost door sterke afname bevolking, een huur kost nog maar 400,- een gemiddeld koophuis kost 175.000 maar je bent verplicht om minstens 30% eigen geld mee te nemen.
Hypotheekrentes zijn rond de 7%
Spaarrentes tussen de 3 en 4%

Woningen verhuren is verboden alleen de woningbouw mag verhuren voor de mensen met minder geld.

Natuur, Groen en dier 4x toegenomen.

De gemiddelde leeftijd van de mens is gedaald van 80 naar 72
Maar de kwaliteit van de mens is sterk gestegen.

De mens heeft meer ruimte, is rustiger geworden geen spanningen meer tussen de mens.


De vvd partij is helemaal ingeslonken naar 2 zetels, de groene en duurzame partijen staan hoog in zetels.
Interessant he ?
pi_199100780
Over 10 jaar is de aarde niet meer bewoonbaar vanwege een allesverwoestende nucleaire oorlog.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199100794
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:09 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Heb je dat niet nu al? :@
Eerlijk, dat vind ik wel een voordeel van nu. Overal handsprays, Je winkelwagen kan je afnemen. Dat mag van mij wel blijven.

[ Bericht 0% gewijzigd door potjecreme op 21-04-2021 18:00:12 ]
pi_199101234
de werkelijkheid is dat een echte pandemie 1 keer in de honderd jaar voorkomt, en de werkelijkheid is ook dat het 10 jaar duurt dat ie uitdooft, we zitten in een begin van ellende, dit gaat de geschiedenis boeken in.

maar hey, dat de wetenschap nu zo snel met vaccins komt, is ook nieuw. hoe dan ook, we komen er wel, als we voorzichtig zijn.
pi_199101583
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 18:42 schreef christmastsunami het volgende:
de werkelijkheid is dat een echte pandemie 1 keer in de honderd jaar voorkomt
Misschien was dat een goede inschatting in 1919... Met relatief weinig reisbewegingen om de wereld (en toen vooral door een eenmalig Iets, de eerste wereldoorlog)

Ik denk eerder dat je kunt stellen dat er ongeveer om de tien jaar een dodelijk zoonoos virus ontstaat (eigenlijk vaker, in de laatste 20 jaar hadden we SARS, MERS, Ebola, Zika)...
En het dan vooral ervan afhankelijk is of dat snel genoeg in een dichter bevolkte regio verspreid raakt.

Wuhan was daarvoor perfect, SARS is mogelijk nooit tot een pandemie geworden omdat het in een dunner bevolkt gebied ontstond en oas relatie laat breed verspreid raakte en precies op tijd wonderlijk uitdoofde, ondanks dat wel al tot drie verschillende continenten gekomen was (incl. Noord-afrika, nl. Toronto).

Ik vermoed dat juist tot 2030 er zeker tweemaal een 'alertheid' situatie gaat ontstaan, waarbij de WHO waarschuwt voor een nieuw gevaarlijk virus en de hele wereld vermoedelijk beperkingen in reisvrijheid heel vroeg gaat instellen (maar goed ook, daarmee had men nu zeer veel problemen al eerder kunnen voorkomen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_199101777
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 19:09 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Misschien was dat een goede inschatting in 1919... Met relatief weinig reisbewegingen om de wereld (en toen vooral door een eenmalig Iets, de eerste wereldoorlog)

Ik denk eerder dat je kunt stellen dat er ongeveer om de tien jaar een dodelijk zoonoos virus ontstaat (eigenlijk vaker, in de laatste 20 jaar hadden we SARS, MERS, Ebola, Zika)...
En het dan vooral ervan afhankelijk is of dat snel genoeg in een dichter bevolkte regio verspreid raakt.

Wuhan was daarvoor perfect, SARS is mogelijk nooit tot een pandemie geworden omdat het in een dunner bevolkt gebied ontstond en oas relatie laat breed verspreid raakte en precies op tijd wonderlijk uitdoofde, ondanks dat wel al tot drie verschillende continenten gekomen was (incl. Noord-afrika, nl. Toronto).

Ik vermoed dat juist tot 2030 er zeker tweemaal een 'alertheid' situatie gaat ontstaan, waarbij de WHO waarschuwt voor een nieuw gevaarlijk virus en de hele wereld vermoedelijk beperkingen in reisvrijheid heel vroeg gaat instellen (maar goed ook, daarmee had men nu zeer veel problemen al eerder kunnen voorkomen)
1919, covid19, dat is precies honderd jaar, roflol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')