abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 april 2021 @ 16:46:33 #101
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199100206
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De Nederlandse clubs willen inderdaad niet, maar de gezamenlijke Nederlands-Belgische markt is best groot en de Beneliga zou ruimschoots de zesde Europese competitie kunnen worden, niet heel ver achter Frankrijk. Dat brengt ook extra Europese tickets met zich mee, en de minste Nederlandse ploegen die zich voor Europees voetbal kwalificeren zijn toch eerder een blok aan het been die er in de eerste ronde uitvliegen dan dat ze een zinvolle bijdrage leveren. Over het algemeen is de Belgische top wat sterker (op Ajax na). Waarschijnlijk zal een Beneliga met twee a drie clubs in de CL vertegenwoordigd zijn.
Franse competitie zijn we ook beter in dat geval. En ook de Portugese.
Maar niemand, behalve de Europese top 3, hebben 4 CL posities. En zeker geen 6 EL/ECL posities. Scoor je een paar jaar slecht, ga je ook achteruit en is er van de posities nu niets meer over.

Veel te groot risico.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 21 april 2021 @ 16:46:38 #102
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199100209
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt ook. Is er in NL nog een atletiek stadion als Kaalheide, De Vliert, of De Goffert in dienst? Nee, allemaal verbouwd nadat het Taylor report uit kwam en het ook Europese uitstraling kreeg of al eerder zoals De Galgenwaard.

Qua formaat is er nog wel wat te winnen vind ik hoor wil je Europees blijven meetellen. Een beetje grote club heeft tegenwoordig 60-75.000 plekken nodig. En NL heeft o.a. geen enkel stadion op het moment waar de CL finale georganiseerd kan worden, ook met de nieuwe kuip is dat een twijfelgeval.
Maar wachtlijsten zijn weer groeiende bij een aantal clubs dus ruimte is er bij o.a. Ajax, Feyenoord, PSV en AZ. Verder komt Cambuur ook met een nieuw stadion.
In de oude Goffert was het overigens met mooi weer altijd wel goed toeven, ik vond het echt wel een leuk stadion.
We have always been at war with Eastasia.
pi_199100225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:36 schreef -XOR- het volgende:

[..]

De Nederlandse clubs willen inderdaad niet, maar de gezamenlijke Nederlands-Belgische markt is best groot en de Beneliga zou ruimschoots de zesde Europese competitie kunnen worden, niet heel ver achter Frankrijk. Dat brengt ook extra Europese tickets met zich mee, en de minste Nederlandse ploegen die zich voor Europees voetbal kwalificeren zijn toch eerder een blok aan het been die er in de eerste ronde uitvliegen dan dat ze een zinvolle bijdrage leveren. Over het algemeen is de Belgische top wat sterker (op Ajax na). Waarschijnlijk zal een Beneliga met twee a drie clubs in de CL vertegenwoordigd zijn.
Een gezamenlijk bekertoernooi lijkt mij wel leuk maar zelfs dat krijgen ze niet van de grond
pi_199100238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik neem eigenlijk aan dat Twente over een paar jaar gewoon weer de aansluiting met de subtop zal vinden en over nog iets langer weer de vierde club van Nederland zal zijn.
Kan best, ben je alsnog nummer 7 ofzo van de beneliga. Had het ook een kutidee gevonden als we standaard eerste werden trouwens. De kansen voor iedereen op CL of EL voetbal worden gewoon minder, behalve die van Ajax en Brugge schat ik zo in.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:48:49 #105
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199100246
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt ook. Is er in NL nog een atletiek stadion als Kaalheide, De Vliert, of De Goffert in dienst? Nee, allemaal verbouwd nadat het Taylor report uit kwam en het ook Europese uitstraling kreeg of al eerder zoals De Galgenwaard.

Qua formaat is er nog wel wat te winnen vind ik hoor wil je Europees blijven meetellen. Een beetje grote club heeft tegenwoordig 60-75.000 plekken nodig. En NL heeft o.a. geen enkel stadion op het moment waar de CL finale georganiseerd kan worden, ook met de nieuwe kuip is dat een twijfelgeval.
Maar wachtlijsten zijn weer groeiende bij een aantal clubs dus ruimte is er bij o.a. Ajax, Feyenoord, PSV en AZ. Verder komt Cambuur ook met een nieuw stadion.
AZ gaat ook uitbreiden volgens mij, althans dat waren de plannen voor corona.

Ajax zit denk ik wel aan de limiet in het stadion nu die hoeken ook dicht zijn. PSV volgens mij ook omdat het stadion middenin de stad staat en er dus weinig ruimte is en bij Feyenoord duurt het eeuwen voor ze eens gaan bouwen.
Oh.
pi_199100248
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik neem eigenlijk aan dat Twente over een paar jaar gewoon weer de aansluiting met de subtop zal vinden en over nog iets langer weer de vierde club van Nederland zal zijn.
Die moeten gewoon fuseren met Schalke, samen zijn ze misschien wel sterk genoeg om in de 1.Bundesliga te blijven. })
pi_199100263
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een gezamenlijk bekertoernooi lijkt mij wel leuk maar zelfs dat krijgen ze niet van de grond
:Y Ze zouden inderdaad dat eerst moeten proberen maar dat lukt al niet.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:50:27 #108
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199100264
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een gezamenlijk bekertoernooi lijkt mij wel leuk maar zelfs dat krijgen ze niet van de grond
Kan je wel vergeten nu met die uitbreidingen in de Europese toernooien.
Oh.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:51:14 #109
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199100276
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:41 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik neem eigenlijk aan dat Twente over een paar jaar gewoon weer de aansluiting met de subtop zal vinden en over nog iets langer weer de vierde club van Nederland zal zijn.
Samen met AZ. Die hebben het ook goed voor elkaar.
Sporadisch Heerenveen, Groningen, FC Utrecht en Vitesse. Al denk ik dat wanneer FC Utrecht eindelijk eens wakker gaat worden ze ook standaard mee gaan draaien om plek 3-4. En niet als nu plaatsen 5-9.

De subtop in NL is gewoon heel breed. Wat het ook wel weer mooi maakt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199100292
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:47 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Een gezamenlijk bekertoernooi lijkt mij wel leuk maar zelfs dat krijgen ze niet van de grond
Een Benelux Beker/Coupe de Benelux had ik inderdaad ook wel mooi gevonden, indien mogelijk.

Verder mogen ze oprotten met de Beneliga.

[ Bericht 1% gewijzigd door Erasmus op 21-04-2021 16:53:03 ]
pi_199100294
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:08 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Die uitspraak van hem ook over Atalanta in de CL":

“I have great respect for everything that Atalanta are doing, but without international history and thanks to just one great season, they had direct access into the primary European club competition. Is that right or not?”
Dit is echt gevaarlijk. Daarnaast, als historie zo belangrijk is kom je niet bij Arsenal en Man City uit met hun welgeteld nul CL winsten.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
  woensdag 21 april 2021 @ 16:56:58 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199100342
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:48 schreef JR-Style-93 het volgende:

[..]

AZ gaat ook uitbreiden volgens mij, althans dat waren de plannen voor corona.
Klopt. Waren al aan het kijken voordat het dak instortte maar hebben nu hun kans gegrepen. Eerst dak er weer op en tribunes hoger (19500), daarna doortrekken tot aan het veld (23000). Misschien nog wel verder want ik denk dat hun max ergens rond de 30.000 ligt met het achterland.
quote:
Ajax zit denk ik wel aan de limiet in het stadion nu die hoeken ook dicht zijn. PSV volgens mij ook omdat het stadion middenin de stad staat en er dus weinig ruimte is en bij Feyenoord duurt het eeuwen voor ze eens gaan bouwen.
Ajax zit aan de limiet. Anders moeten er ophogingen bovenaan de 2de ring worden gezet. Studies hebben al laten zien dat het mogelijk is, maar toch, niet goedkoop en helemaal niet mooi. Maar Ajax heeft wel een wachtlijst van 30-35.000.

De nieuwe kuip lijkt steeds dichterbij te komen en ook PSV had plannen uitgewerkt. Zit wel rek in ergens.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 21 april 2021 @ 16:58:08 #113
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_199100350
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Samen met AZ. Die hebben het ook goed voor elkaar.
Sporadisch Heerenveen, Groningen, FC Utrecht en Vitesse. Al denk ik dat wanneer FC Utrecht eindelijk eens wakker gaat worden ze ook standaard mee gaan draaien om plek 3-4. En niet als nu plaatsen 5-9.

De subtop in NL is gewoon heel breed. Wat het ook wel weer mooi maakt.
Ik denk dat het op langere termijn voor AZ heel moeilijk is om structureel in de subtop te blijven, die hebben natuurlijk het geografische probleem dat ze vrij geisoleerd liggen. Vitesse kent natuurlijk een wat vreemde bestuursstructuur en een wankele basis. Heerenveen wist zich altijd goed te vermarkten als de club van Friesland en van alle Friese emigranten lijkt daarin een beetje het momentum kwijt. in Utrecht lukt net iets meer dan in Den Haag, maar daar moet veel meer uit te halen zijn. De laatste jaren is het echt stuivertje wisselen geworden in de middenmoot/subtop.
We have always been at war with Eastasia.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:00:52 #114
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_199100374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt. Waren al aan het kijken voordat het dak instortte maar hebben nu hun kans gegrepen. Eerst dak er weer op en tribunes hoger (19500), daarna doortrekken tot aan het veld (23000). Misschien nog wel verder want ik denk dat hun max ergens rond de 30.000 ligt met het achterland.
Dat denk ik eigenlijk niet, AZ heeft niet zo'n grote aanhang hoor. Het was ook niet altijd uitverkocht, zelfs niet tijdens belangrijke Europese potjes in voorgaande seizoenen. Ze hebben niet voor niks ooit zo'n relatief klein stadion laten bouwen voor een subtopper. Noord-Holland is ook gewoon Ajaxgebied natuurlijk, daar winnen ze het niet zo makkelijk van.
Oh.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:03:23 #115
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199100390
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik denk dat het op langere termijn voor AZ heel moeilijk is om structureel in de subtop te blijven, die hebben natuurlijk het geografische probleem dat ze vrij geisoleerd liggen. Vitesse kent natuurlijk een wat vreemde bestuursstructuur en een wankele basis. Heerenveen wist zich altijd goed te vermarkten als de club van Friesland en van alle Friese emigranten lijkt daarin een beetje het momentum kwijt. in Utrecht lukt net iets meer dan in Den Haag, maar daar moet veel meer uit te halen zijn. De laatste jaren is het echt stuivertje wisselen geworden in de middenmoot/subtop.
AZ heeft een prima achterland met de hele kop van noord holland. Met Alkmaar-Heerhugowaard-Langedijk-Schagen zit je zo op 200.000 inwoners en met de lokale economie hier kan je een prima business club opzetten. En dat is nog zonder de Z van Zaanstreek.

Ajax trekt natuurlijk nationaal, maar heb toch echt wel de afgelopen 15-20 jaar veel volk zien overstappen van Ajax naar AZ.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199100403
Die achterlijke clubcard moet gewoon afgeschaft worden voor meeste teams. Mensen willen best een keer naar potje van AZ of Utrecht of desnoods VVV. Maar dat kan niet want je moet voor elk persoon een clubcard hebben. Dus gaan mensen wel een ander uitje maken met het gezin..

Belachelijk natuurlijk dat een PSV fan niet keertje naar Utrecht-AZ kan gaan kijken of NAC-Willem2. Zorg gewoon voor straffen van overlastgevers net zoals in het normale leven en laat de normale fan naar 'normale' wedstrijden gaan. Ajax-feyenoord/ PSV-Ajax etc. okay maar 90% zou je gewoon moeten kunnen gaan.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 21 april 2021 @ 17:05:08 #117
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199100408
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:00 schreef JR-Style-93 het volgende:
Noord-Holland is ook gewoon Ajaxgebied natuurlijk, daar winnen ze het niet zo makkelijk van.
Noordelijk tot Purmerend is alles standaard Ajax. Daarna gaat het richting 50-50 hoe dichter je bij Alkmaar komt. Alkmaar zelf is 2/3 AZ en dat houdt aan in de hele Noordkop.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199100415
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik denk dat het op langere termijn voor AZ heel moeilijk is om structureel in de subtop te blijven, die hebben natuurlijk het geografische probleem dat ze vrij geisoleerd liggen. Vitesse kent natuurlijk een wat vreemde bestuursstructuur en een wankele basis. Heerenveen wist zich altijd goed te vermarkten als de club van Friesland en van alle Friese emigranten lijkt daarin een beetje het momentum kwijt. in Utrecht lukt net iets meer dan in Den Haag, maar daar moet veel meer uit te halen zijn. De laatste jaren is het echt stuivertje wisselen geworden in de middenmoot/subtop.
Ik zou AZ niet echt geisoleerd noemen, het enige nadeel is dat in Noord Holland relatief veel mensen voor Ajax zijn, ik denk echter dat dit wel langzaam zal verdwijnen, AZ heeft wel als mooie propositie dat er niet heel veel concurrentie boven het IJ is, je hebt nog een plukje volendam/telstar, maar dat is natuurlijk veredeld amateurisme.

Ik denk dat het publiek van AZ ook meer het gezin wat een avondje uit gaat als alternatief op de Bioscoop dan hardcore voetbaal supporter.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 21 april 2021 @ 17:07:34 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_199100437
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou AZ niet echt geisoleerd noemen, het enige nadeel is dat in Noord Holland relatief veel mensen voor Ajax zijn, ik denk echter dat dit wel langzaam zal verdwijnen, AZ heeft wel als mooie propositie dat er niet heel veel concurrentie onder het IJ is, je hebt nog een plukje volendam/telstar, maar dat is natuurlijk veredeld amateurisme.

Ik denk dat het publiek van AZ ook meer het gezin wat een avondje uit gaat als alternatief op de Bioscoop dan hardcore voetbaal supporter.
klapvee / de benside :')

Maargoed, ik vlak het niet uit dat ze die 23.000 wel vol kunnen krijgen hoor. Gemiddeld boven de 85%+ bezettingsgraad gaan ze wel halen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_199100592
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:41 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Klopt ook. Is er in NL nog een atletiek stadion als Kaalheide, De Vliert, of De Goffert in dienst? Nee, allemaal verbouwd nadat het Taylor report uit kwam en het ook Europese uitstraling kreeg of al eerder zoals De Galgenwaard.

Qua formaat is er nog wel wat te winnen vind ik hoor wil je Europees blijven meetellen. Een beetje grote club heeft tegenwoordig 60-75.000 plekken nodig. En NL heeft o.a. geen enkel stadion op het moment waar de CL finale georganiseerd kan worden, ook met de nieuwe kuip is dat een twijfelgeval.
Maar wachtlijsten zijn weer groeiende bij een aantal clubs dus ruimte is er bij o.a. Ajax, Feyenoord, PSV en AZ. Verder komt Cambuur ook met een nieuw stadion.
Cambuur gaat juist geen groot stadion bouwen, hooguit voor 12000-13000 toeschouwers.
De fout van SC Heerenveen onder de laatste jaren van Riemer van der Velde is geweest, dat hij het stadion te groot heeft laten maken tegenover onevenredig veel investering. Ja, er was toen een wachtlijst, maar die extra toeschouwers in die jaren daarna woog niet op tegenover het structurele begrotingstekort, waarmee die club meer mee zit te worstelen.
  woensdag 21 april 2021 @ 17:31:41 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199100628
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 17:05 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou AZ niet echt geisoleerd noemen, het enige nadeel is dat in Noord Holland relatief veel mensen voor Ajax zijn, ik denk echter dat dit wel langzaam zal verdwijnen, AZ heeft wel als mooie propositie dat er niet heel veel concurrentie boven het IJ is, je hebt nog een plukje volendam/telstar, maar dat is natuurlijk veredeld amateurisme.

Ik denk dat het publiek van AZ ook meer het gezin wat een avondje uit gaat als alternatief op de Bioscoop dan hardcore voetbaal supporter.
Er wonen gewoon niet zoveel mensen in het achterland plus dat Ajax landelijk trekt, ze gaan het heel moeilijk krijgen denk ik om stabiel subtop te blijven, het is dat Feyenoord zichzelf jaarlijks in de voet schiet.
pi_199100634
Ik hoop echt zo dat UEFA die twee 'historische' CL plaatsen gaat schrappen. Door de backlash is dus gebleken dat de onderhandelingspositie van die Super League clubs helemaal niet zo sterk is _O-
  woensdag 21 april 2021 @ 17:41:41 #123
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_199100693
twitter
  woensdag 21 april 2021 @ 18:38:12 #124
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_199101184
quote:
De Super League gaat er niet meer komen, zo lijkt het. Maar nu blijkt dat Real Madrid ook helemaal (nog) niet had kunnen deelnemen. La Cadena Cope heeft namelijk ontdekt dat de statuten van de club dat helemaal niet toestaan.

In de huidige clubreglementen staat namelijk overduidelijk dat De Koninklijke nooit mag deelnemen aan competities waarbij de Spaanse voetbalbond niet betrokken is, zoals bij de Super League uiteraard het geval was. Pas als de leden in een buitengewone ledenvergadering zouden instemmen met een dergelijk besluit, kunnen die statuten veranderd worden. Dan moet tweederde van de aanwezige leden vóór zijn, iets wat niet per se lijkt te gaan lukken.
Jezus, dat zou de hele wijze waarop ze het hebben aangepakt nóg een stuk amateuristischer maken _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 21-04-2021 19:36:21 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  woensdag 21 april 2021 @ 18:46:58 #125
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199101284


HeinekenGoden

@KingRoland graag mening over deze marketing
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')