abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 april 2021 @ 10:14:18 #1
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_199095284
Ik heb een telefoon te leen van een vriend.
Zijn oude simkaart zat er nog in. Hij heeft zelf een nieuw toestel met sim + nummerbehoud van de oude sim.

Nu heb ik mijn simkaart er in gedaan. Whatsapp vroeg mij om het nummer te verifiėren, prima.
Zijn oude whatsapp gesprekken staan nog op de telefoon. Dit is verder niet erg, maar hij wil dat de gesprekken behouden blijven.
Maar ik vermoed dat als ik zijn oude sim terugplaats en de telefoon teruggeef, Whatsapp eerst weer vraagt om zijn (oude) telefoonnummer te verifiėren. En hij dan dus geen Whatsapp meer ontvangt op zijn nieuwe / huidige mobiel, omdat het geactiveerd is op de oude.

Weet iemand of zijn oude simkaart meteen weer herkend wordt en gekoppeld wordt aan de oude gesprekken zonder verificatie van Whatsapp?
Don't call me Shirley
pi_199097626
De oude simkaart doet toch niks meer als je voor nummerbehoud hebt gekozen...

Dus nee, dat gaat niet werken.
pi_199097861
Whatsapp data staat niet op de sim, maar wordt in een cloud dan wel interne opslag of SD kaart gearchiveerd.
Dat is dan een backup die terug gezet kan worden... Mits die ooit is gemaakt... :) Volgens mij gaat dat zelfs automatisch als standaard instelling. Maar dat weet ik niet 100% zeker ik gebruik dat niet op die manier heb geen backups nodig.
pi_199099683
als er een backup is gemaakt naar het gmail adres/ google drive van je vriend is er niks an de hand dan kan hij de data weer terug halen en volgens mij ook als je een nieuw nummer hebt, omdat whattsapp de backup ophaalt uit je google drive.
Als je vriend is over gestapt van android naar ios is het een ander verhaal en kun je whattsapp chat geschiedenis niet terug halen alleen de foto's.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
  woensdag 21 april 2021 @ 19:29:03 #5
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_199101839
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:31 schreef Saekerhett het volgende:
De oude simkaart doet toch niks meer als je voor nummerbehoud hebt gekozen...

Dus nee, dat gaat niet werken.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:48 schreef Watuntrik het volgende:
Whatsapp data staat niet op de sim, maar wordt in een cloud dan wel interne opslag of SD kaart gearchiveerd.
Dat is dan een backup die terug gezet kan worden... Mits die ooit is gemaakt... :) Volgens mij gaat dat zelfs automatisch als standaard instelling. Maar dat weet ik niet 100% zeker ik gebruik dat niet op die manier heb geen backups nodig.
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 16:08 schreef sjoemie1985 het volgende:
als er een backup is gemaakt naar het gmail adres/ google drive van je vriend is er niks an de hand dan kan hij de data weer terug halen en volgens mij ook als je een nieuw nummer hebt, omdat whattsapp de backup ophaalt uit je google drive.
Als je vriend is over gestapt van android naar ios is het een ander verhaal en kun je whattsapp chat geschiedenis niet terug halen alleen de foto's.
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal hem vragen of hij nog een andere back up heeft!
Don't call me Shirley
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')