abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:17:00 #51
14505 OProg
A Life in Music
pi_199092730
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:10 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, alleen de kwalificatie "heel veel"... niveau kleuterschool... Net als "massaal", wat voor waarde is dat? Is dat 1 geval? 10? 100? En vergeleken met wie of wat?
Net zoiets als een totaal tabelletje te maken zonder het uit te splitsen naar bevolkingsgrote en het inderdaad is losse flodders te gooien. Ik ga het ook eens op mijn werk doen als ik resultaat laat zien. Dan maak ik een powerpoint en zet ik als resultaat "HEEL ERG GOED" en "UITSTEKEND" in een tabel. Misschien slikken ze dat wel.

Ook een idee om een powerpoint te maken waarin je aan kan tonen dat Gibraltar het het beste heeft gedaan.
"Kijk, wat een geweldig land. De piek kwam nooit over de 173 gevallen op een dag uit".
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199092750
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:29 schreef Gretzl het volgende:
April 2021, wereldwijde stand van zaken coronapandemie samengevat in een handig overzichtsschema:

[ afbeelding ]

Zet India maar bij het rijtje Brazilië en Nederland :'( Al zou ik Rutte en De Jonge voor geen goud willen inruilen voor Bolsonaro.

Je kan erover discussiëren of Nederland niet meer op het scheidingsvlak zit van The Purge en gestresste ziekenhuisvulling.

Het is in ieder geval op geen enkele wijze goed te praten dat de infectiedruk al vanaf oktober onverminderd torenhoog is. Schandalig dat nu wordt gedaan alsof +8000 dagelijkse besmettingen en +800 patiënten op de IC het maximale resultaat is voor een land als Nederland. We doen het nog steeds dramatisch in vergelijking met een groot deel van de andere Westerse landen.
Ik zie trouwens dat er ongeveer 30.000 covid gevallen bekend zijn in Australië, toch is er "geen" long covid in Australië. Die 10% houdt long covid aan een besmetting over klopt dan ook niet echt.
pi_199092883
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199092914
22:07
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft het kabinet "met klem" geadviseerd te wachten met de vandaag aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen, totdat vaststaat "dat de piek inderdaad achter ons ligt". En dat is volgens de deskundigen "op basis van de huidige getallen" nog onduidelijk.

Dat staat in het jongste OMT-advies dat zorgminister Hugo de Jonge naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Ondanks de waarschuwingen heeft het kabinet besloten dat volgende week de avondklok wordt opgeheven, de terrassen open mogen, en er meer ruimte komt voor onder meer winkels en het hoger onderwijs.

Het OMT constateert wel "dat de epidemie zich op een plateau of nabij de piek bevindt". Dat geldt ook voor het aantal ziekenhuis- en ic-opnames. Van een daling is evenwel nog geen sprake. ,,Alle indicatoren wijzen nog steeds op een situatie passend bij het risiconiveau 'zeer ernstig'."

Vergeleken met een week geleden is het OMT wel iets minder somber over het effect van de versoepelingen. De timing daarvan "lijkt de hoogte en het tijdstip van de piek niet langer te beïnvloeden", maar drukt waarschijnlijk wel "de snelheid waarmee de huidige golf zal gaan dalen". Hoe later er versoepeld wordt, hoe sneller de druk op de zorg wordt verlicht.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:31:45 #55
14505 OProg
A Life in Music
pi_199092918
quote:
Tsjah. Dit dus. Dan ga je met een paar biertjes in een tasje daarna lekker in het zonnetje in dit geval langs de rivier zitten.
Maar goed, dat is met dezelfde mensen die nu ook al 15 maanden op bezoek komen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199092944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:18 schreef Wirelessmouse het volgende:

[..]

Ik zie trouwens dat er ongeveer 30.000 covid gevallen bekend zijn in Australië, toch is er "geen" long covid in Australië. Die 10% houdt long covid aan een besmetting over klopt dan ook niet echt.
Zo'n IC opname doet al heel wat. Mensen komen ook op de IC na S. Aureus of Enterobacter. spp. infecties. Die houden soms ook klachten, hebben die dan allemaal long-s.aureus of long-enterobacter. En is er ook long-influenza?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:35:48 #57
14505 OProg
A Life in Music
pi_199092965
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:31 schreef mijntjexx het volgende:
2:07
Het Outbreak Management Team (OMT) heeft het kabinet "met klem" geadviseerd te wachten met de vandaag aangekondigde versoepelingen van de coronamaatregelen, totdat vaststaat "dat de piek inderdaad achter ons ligt". En dat is volgens de deskundigen "op basis van de huidige getallen" nog onduidelijk.

Dat staat in het jongste OMT-advies dat zorgminister Hugo de Jonge naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Ondanks de waarschuwingen heeft het kabinet besloten dat volgende week de avondklok wordt opgeheven, de terrassen open mogen, en er meer ruimte komt voor onder meer winkels en het hoger onderwijs.

Het OMT constateert wel "dat de epidemie zich op een plateau of nabij de piek bevindt". Dat geldt ook voor het aantal ziekenhuis- en ic-opnames. Van een daling is evenwel nog geen sprake. ,,Alle indicatoren wijzen nog steeds op een situatie passend bij het risiconiveau 'zeer ernstig'."

Vergeleken met een week geleden is het OMT wel iets minder somber over het effect van de versoepelingen. De timing daarvan "lijkt de hoogte en het tijdstip van de piek niet langer te beïnvloeden", maar drukt waarschijnlijk wel "de snelheid waarmee de huidige golf zal gaan dalen". Hoe later er versoepeld wordt, hoe sneller de druk op de zorg wordt verlicht.
Het grootste probleem van dit alles blijft toch dat het OMT gewoon weinig realiteitszin rond menselijk gedrag heeft om eerlijk te zijn. En al helemaal geen kijk op zaken als handhaving. En die hele afweging is in deze fase wel cruciaal.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199092986
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:31 schreef OProg het volgende:

[..]

Tsjah. Dit dus. Dan ga je met een paar biertjes in een tasje lekker in het zonnetje in dit geval langs de rivier zitten.
Maar goed, dat is met dezelfde mensen die nu ook al 15 maanden op bezoek komen.
Ja maar als je nu ziet hoe bv Amsterdam steeds de parken sluit bij drukte, kan je er op wachten dat ze dit nu wellicht gaan doen vanaf 18:00. Misschien is het niet zo, Ik hoop het niet, maar vrees er wel voor.

Veel mensen hebben echt geen zin om om 18:00 al naar huis te gaan, dus die gaan even langs de AH voor wat eten, of openen de thuisbezorgd app en laten eten het in het park bezorgen, en gaan daar verder.

Door de weeks zal dat wel meevallen, want de meeste mensen halen de 18:00 niet ivm werk, maar in het weekend heb je er toch wel grote kans op.

(Vorig jaar zelf ook regelmatig gedaan)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:40:29 #59
14505 OProg
A Life in Music
pi_199093013
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:37 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar als je nu ziet hoe bv Amsterdam steeds de parken sluit bij drukte, kan je er op wachten dat ze dit nu wellicht gaan doen vanaf 18:00. Misschien is het niet zo, Ik hoop het niet, maar vrees er wel voor.

Veel mensen hebben echt geen zin om om 18:00 al naar huis te gaan, dus die gaan even langs de AH voor wat eten, of openen de thuisbezorgd app en laten eten het in het park bezorgen, en gaan daar verder.

Door de weeks zal dat wel meevallen, want de meeste mensen halen de 18:00 niet ivm werk, maar in het weekend heb je er toch wel grote kans op.

(Vorig jaar zelf ook regelmatig gedaan)
In grote steden krijg je dan in eerste instantie een verordening. Maar wat is dan de bedoeling als overal duizenden mensen zich er niet aan houden? En dan al helemaal dorpjes met 3 politiebusjes en een handje vol agenten.

Het is gewoon prikken prikken prikken want je gaat de geest niet meer in de fles krijgen.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_199093032
quote:
7s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:35 schreef OProg het volgende:

[..]

Het grootste probleem van dit alles blijft toch dat het OMT gewoon weinig realiteitszin rond menselijk gedrag heeft om eerlijk te zijn. En al helemaal geen kijk op zaken als handhaving. En die hele afweging is in deze fase wel cruciaal.
Het OMT is natuurlijk grotendeels gevuld met medici, en hun agenda is logischerwijs lege ziekenhuizen en zo min mogelijk zorgdruk. Dat het kabinet nu eindelijk (na 14 maanden) een afgewogen keuze maakt met een andere afweging omdat het draagvlak steeds verder afbrokkelt is bewonderenswaardig. Ze zullen het advies niet volledig genegeerd hebben.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:46:24 #61
14505 OProg
A Life in Music
pi_199093071
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:42 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Het OMT is natuurlijk grotendeels gevuld met medici, en hun agenda is logischerwijs lege ziekenhuizen en zo min mogelijk zorgdruk. Dat het kabinet nu eindelijk (na 14 maanden) een afgewogen keuze maakt met een andere afweging omdat het draagvlak steeds verder afbrokkelt is bewonderenswaardig. Ze zullen het advies niet volledig genegeerd hebben.
Dat weet ik. En ik snap ook echt dat je geen Economen en dergelijke in het OMT hebt gelaten.

Maar als je maatregelen bedenkt die vallen of staan bij draagvlak en uitvoering dan was het wel handig om een socioloog en/of een psycholoog te betrekken bij het geheel. Zo zijn we ook maanden bezig geweest met 'anderhalve meter' op de grond te spuiten. Dat soort zaken hebben enkele malen effect en daarna helemaal niet meer. Om maar gewoon eens een heel simpel voorbeeld te noemen. Dat was natuurlijk geen OMT besluit maar wel de meest simpele die ik kon bedenken. ;)
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  dinsdag 20 april 2021 @ 23:58:32 #62
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199093175
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:34 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Wat is dat voor een broddelwerk :D
Gemiddelde vrijheid _O- _O-
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  woensdag 21 april 2021 @ 00:01:47 #63
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_199093211
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:57 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Sterker nog, er zijn toch wel goede aanwijzingen dat een vitamine D-tekort een grote rol speelt bij ernstige besmettingen of dat genoeg vitamine D in elk geval beschermend zou kunnen werken. De overheid heeft ons met het thuisblijfadvies dus eigenlijk in potentie vatbaarder gemaakt dan we al waren.
Heb zelf een vitamine D tekort, maar nog nooit getest en in 20 jaar misschien 1 keer ziek geweest?
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_199093313
28 Mei alweer lockdown? Lekker besmet worden door alles en iedereen in de meivakantie. Wat achterlijk om te versoepelen, het gaat gewoon kut.
pi_199093314
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:16 schreef Da_Sandman het volgende:

Heb je de kille cijfers in de ziekenhuizen wel gezien. Hoe kun je nu versoepelen :{w.
Maar die kille cijfers zijn er over 6 weken nog, hetzelfde geldt voor de huidige besmettingscijfers.

We zitten muurvast in dat opzicht.

Is het risico aanvaardbaar IYO?

Nog maar 119 vrije IC bedden op een bevolking van 17.000.000 die mogen versoepelen te midden van een pandemie?

Of is die hele lockdown al die tijd nutteloos geweest, en gaan we hier ondanks de uitsmering van het virus nauwelijks meer besmettingen zien bij wat meer losgaan?

Ik ben wel benieuwd.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 00:29:56 #66
408813 crew  trein2000
pi_199093372
Kuipers denkt dat loslaten avondklok geen grote stap is ( https://www.tubantia.nl/b(...)assluiting~a16df4ec/ )

Ik zie deze kop en ik ontplof zowat. Dat betekent dus dat we bijna honderd dagen met de zwaarste inperking van grondrechten sinds de tweede Wereldoorlog hebben gezeten zonder dat er een serieus effect is...
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 april 2021 @ 00:30:39 #67
408813 crew  trein2000
pi_199093374
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199093391
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
Kuipers denkt dat loslaten avondklok geen grote stap is ( https://www.tubantia.nl/b(...)assluiting~a16df4ec/ )

Ik zie deze kop en ik ontplof zowat. Dat betekent dus dat we bijna honderd dagen met de zwaarste inperking van grondrechten sinds de tweede Wereldoorlog hebben gezeten zonder dat er een serieus effect is...
Tja. Dat geldt eigenlijk voor elke verlenging van de maatregelen. Er wordt moord en brand geschreeuwd over hoe slecht de situatie is maar er wordt niet bij vermeld dat deze situatie ontstaan is in een strenge lockdown sinds december.
pi_199093411
Ja en ik maar weer wachten op m'n operatie.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_199093478
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 april 2021 22:29 schreef Gretzl het volgende:
April 2021, wereldwijde stand van zaken coronapandemie samengevat in een handig overzichtsschema:

[ afbeelding ]

Zet India maar bij het rijtje Brazilië en Nederland :'( Al zou ik Rutte en De Jonge voor geen goud willen inruilen voor Bolsonaro.

Je kan erover discussiëren of Nederland niet meer op het scheidingsvlak zit van The Purge en gestresste ziekenhuisvulling.

Het is in ieder geval op geen enkele wijze goed te praten dat de infectiedruk al vanaf oktober onverminderd torenhoog is. Schandalig dat nu wordt gedaan alsof +8000 dagelijkse besmettingen en +800 patiënten op de IC het maximale resultaat is voor een land als Nederland. We doen het nog steeds dramatisch in vergelijking met een groot deel van de andere Westerse landen.
Duitsland beschaafde ziekenhuisvulling? De media artsen en beleidmakers hier in NRW huilen dat de IC's volzitten :'l
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
pi_199093511
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:15 schreef Za het volgende:

[..]

Maar die kille cijfers zijn er over 6 weken nog, hetzelfde geldt voor de huidige besmettingscijfers.

We zitten muurvast in dat opzicht.

Is het risico aanvaardbaar IYO?

Nog maar 119 vrije IC bedden op een bevolking van 17.000.000 die mogen versoepelen te midden van een pandemie?

Of is die hele lockdown al die tijd nutteloos geweest, en gaan we hier ondanks de uitsmering van het virus nauwelijks meer besmettingen zien bij wat meer losgaan?

Ik ben wel benieuwd.
De groep die druk op de zorg veroorzaakt en zorgt dat de ic vol raakt is geen 17.000.000 groot. Het gaat om de groep tussen de 55 en de 80.

Nu zijn mensen vanaf 1954 al aan de beurt voor vaccinatie, dat zijn dus mensen van 66/67 jaar oud. Volgende week volgt de groep vanaf 1955. De groep 60-64 is voor een groot deel al gedaan door het gebeuren met Astra Zeneca. Oftewel de groep mensen die op de ic of in het ziekenhuis terechtkomen wordt snel kleiner en dit drukt natuurlijk ook het aantal besmettingen.

Het kan dus best dat de besmettingen straks verder gaan oplopen, maar zolang de kwetsbaren gevaccineerd zijn en het dus niet tot veel opnames leidt hoeft dat geen groot probleem te zijn.
  woensdag 21 april 2021 @ 01:42:11 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_199093582
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Winkels een veilige omgeving? Goeie grap. Misschien de lokale dorpswinkel, maar niet de Action, Hornbach, IKEA, etc.
Is het virus daar dan minder actief dan in de supermarkt?
pi_199093660
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:58 schreef tizitl2 het volgende:

De groep die druk op de zorg veroorzaakt en zorgt dat de ic vol raakt is geen 17.000.000 groot. Het gaat om de groep tussen de 55 en de 80.

Nu zijn mensen vanaf 1954 al aan de beurt voor vaccinatie, dat zijn dus mensen van 66/67 jaar oud. Volgende week volgt de groep vanaf 1955. De groep 60-64 is voor een groot deel al gedaan door het gebeuren met Astra Zeneca. Oftewel de groep mensen die op de ic of in het ziekenhuis terechtkomen wordt snel kleiner en dit drukt natuurlijk ook het aantal besmettingen.

Het kan dus best dat de besmettingen straks verder gaan oplopen, maar zolang de kwetsbaren gevaccineerd zijn en het dus niet tot veel opnames leidt hoeft dat geen groot probleem te zijn.
Het is een misvatting dat alleen coronapatiënten op een IC belanden.

60plus en 70plus en 80plus zal ook door andere aandoeningen als corona zorg nodig hebben en terug te vinden zijn op een IC, ook <60.

Nog 119 beschikbare IC bedden dus, op een bevolking van 17.000.000 die gaan versoepelen te midden van een pandemie, met babyboomers uit de generatie roken, drinken, drugs, overmatig zonnen, weinig lichaamsbeweging, ongezond eten etc.
pi_199093662
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:29 schreef trein2000 het volgende:
Kuipers denkt dat loslaten avondklok geen grote stap is ( https://www.tubantia.nl/b(...)assluiting~a16df4ec/ )

Ik zie deze kop en ik ontplof zowat. Dat betekent dus dat we bijna honderd dagen met de zwaarste inperking van grondrechten sinds de tweede Wereldoorlog hebben gezeten zonder dat er een serieus effect is...
We wisten toch al dat het onzin was en zwaar disproportioneel voor het effect wat het zou hebben?
pi_199093673
quote:
1s.gif Op woensdag 21 april 2021 02:33 schreef Za het volgende:

[..]

Het is een misvatting dat alleen coronapatiënten op een IC belanden.

60plus en 70plus en 80plus zal ook door andere aandoeningen als corona zorg nodig hebben en terug te vinden zijn op een IC, ook <60.

Nog 119 beschikbare IC bedden dus, op een bevolking van 17.000.000 die gaan versoepelen te midden van een pandemie, met babyboomers uit de generatie roken, drinken, drugs, overmatig zonnen, weinig lichaamsbeweging, ongezond eten etc.
Ja we hebben niet echt speling. Lijkt hopen dat de uitstroom groter is dan hetgeen binnen komt.

Toch voelt of het bijna klaar is nu. Met 50+ en 1 mil griepprikgroep gevaccineerd over een maand zijn we er al zowat.
Tel mooi weer en het lijkt erop dat als we mei goed doorkomen we er grotendeels uit zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')