abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:13:11 #76
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199087912
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Dat lijkt me eveneens machtsmisbruik
Waarom? Je mag toch zelf bepalen wiens reclame je wil hebben?
  Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 19:13:41 #77
274204 crew  Mexicanobakker
pi_199087926
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:12 schreef OnwetendeNerd het volgende:

[..]

Ook daar probeerde een sportbond sporters te verbieden hun beroep uit te oefenen. Bijzonderheden veel gelijkenissen :)
Individuele sporters verbieden deel te nemen aan interlands zal inderdaad een lastige worden, maar verder gaat het vooral om clubs straffen. Dat is iets heel anders dan individuele sporters.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_199087959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:10 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Dan neemt Frank de Boer hem mee maar stelt ie hem niet op, of gaat de rechter op de stoel van de bondscoach zitten en hem verplichten om bepaalde spelers op bepaalde posities op te stellen?
Dergelijke toestanden gaan natuurlijk niet gebeuren.

Ik heb alleen geprobeerd aan te geven wat de overeenkomsten tussen de ISU- en de voetbalzaak (kunnen) zijn. Ik ga verder geen spijkers op laag water zoeken, of Disney/Marvel-achtige fantasiebeelden opwekken.

En zelfs met een dergelijke verbeeldingskracht blijft het volgens mij onvermijdelijk dat, als we echt in zulke situaties terecht zouden komen, het voetbal verstrikt raakt/is in een keiharde machtsstrijd buiten de groene velden om. Tel uit je winst.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_199087970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:13 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom? Je mag toch zelf bepalen wiens reclame je wil hebben?
Typische anti trust zaak
pi_199087990
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:13 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Individuele sporters verbieden deel te nemen aan interlands zal inderdaad een lastige worden, maar verder gaat het vooral om clubs straffen. Dat is iets heel anders dan individuele sporters.
Dat interlandverhaal is in elk geval waar ik persoonlijk op doelde.
Ik doe het ff rustig aan.
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:17:07 #81
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199088027
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:15 schreef Adames het volgende:

[..]

Typische anti trust zaak
Op basis van welke plicht moeten ze iedere sponsor aannemen?
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:17:42 #82
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199088047
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Als je spelers van de foute clubs wilt verbieden om voor nationale teams uit te komen, dan zit je wel weer in een vergelijkbaar straatje. Dat is in elk geval waar ik op doelde.
Ze kunnen nog steeds hun werk doen. Alleen hun bijbaantje mag niet meer.
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:18:18 #83
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199088067
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:16 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Als je spelers van de foute clubs wilt verbieden om voor nationale teams uit te komen, dan zit je wel weer in een vergelijkbaar straatje. Dat is in elk geval waar ik op doelde.
Maar omgekeerd kun je als speler dus ook die plek niet afdwingen. Als de nationale bond je niet meer oproept, heb je pech.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:22:13 #84
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199088183
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar omgekeerd kun je als speler dus ook die plek niet afdwingen. Als de nationale bond je niet meer oproept, heb je pech.
D66 mag ook een lid royeren als die voor de PvdA op de kieslijst staat. Dus ik neem aan dat dat ook met een voetballer kan die bij een andere bond speelt.
pi_199088257
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:18 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar omgekeerd kun je als speler dus ook die plek niet afdwingen. Als de nationale bond je niet meer oproept, heb je pech.
Allemaal waar.
Maar ik geloof nooit dat nationale bonden het zover willen laten komen.
En UEFA en FIFA hebben die bonden wel nodig.

Daarom denk ik dat ze beter kunnen voorkomen dat de Super Liga er überhaupt komt. Doorgaans lukt dat niet met het meteen keihard dreigen met sancties, hoe begrijpelijk dat ook mag zijn.

Ik geloof dus nog steeds dat het of een (kei)harde strijd gaat worden om het werven van de meeste centen, of dat ze er in onderling overleg proberen uit te komen en de Europese competities gaan aanpassen aan enkele wensen van de 'rijke' (maar feitelijk verdomme gewoon failliete) clubs.
Dat is het vervloekte aan de hele situatie: ik vrees dat het competitieve voetbal sowieso de grote verliezer gaat worden. En dat de verschillen tussen Grote en kleine clubs steeds groter gaat worden.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_199088287
Die Super League is voetbaltechnisch een kansloos format. De inkomsten komen voort uit deelname en voor 15 clubs staat die deelname vast zonder risico op degradatie. Spanning is er dus niet, want er staat in feite niks op het spel voor deze 15 clubs in deze Super League.

In de nationale competities hoef je naar de wedstrijden van deze clubs ook niet meer te gaan kijken, want ook daar zit nul spanning op. Of ze nou eerste, vierde of twaalfde worden in de competitie maakt niet meer uit, want ze zijn toch al zeker van deelname aan die Super League.

Er wordt altijd gezegd dat het grote geld bepaald, maar uiteindelijk bepalen de voetbalfans het zelf. De beelden zullen wel achter de decoder verdwijnen gezien het geld dat er in gestoken wordt. Dan is de beste straf voor deze clubs als er geen of nauwelijks abonnementen afgesloten worden en er geen animo is voor bezoek van de wedstrijden. Gebeurt dat wel, dan is er blijkbaar toch vraag naar. Ik kan me dat (als voetbalfan) alleen niet voorstellen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:38:00 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199088320
Het feit dat ze de politiek tegen zich hebben kan het de Super League ook vrij lastig maken. Genoeg manieren om te kunnen traineren.
https://www.ad.nl/buitenl(...)voetbal-br~a9e9c269/
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:40:02 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_199088372
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:36 schreef Accordtje het volgende:
Die Super League is voetbaltechnisch een kansloos format. De inkomsten komen voort uit deelname en voor 15 clubs staat die deelname vast zonder risico op degradatie. Spanning is er dus niet, want er staat in feite niks op het spel voor deze 15 clubs in deze Super League.

In de nationale competities hoef je naar de wedstrijden van deze clubs ook niet meer te gaan kijken, want ook daar zit nul spanning op. Of ze nou eerste, vierde of twaalfde worden in de competitie maakt niet meer uit, want ze zijn toch al zeker van deelname aan die Super League.

Er wordt altijd gezegd dat het grote geld bepaald, maar uiteindelijk bepalen de voetbalfans het zelf. De beelden zullen wel achter de decoder verdwijnen gezien het geld dat er in gestoken wordt. Dan is de beste straf voor deze clubs als er geen of nauwelijks abonnementen afgesloten worden en er geen animo is voor bezoek van de wedstrijden. Gebeurt dat wel, dan is er blijkbaar toch vraag naar. Ik kan me dat (als voetbalfan) alleen niet voorstellen.
Voetbal volledig achter de decoder stoppen. Daar is Leo Kirch nog ooit failliet aan gegaan.
pi_199088441
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:36 schreef Accordtje het volgende:
Die Super League is voetbaltechnisch een kansloos format. De inkomsten komen voort uit deelname en voor 15 clubs staat die deelname vast zonder risico op degradatie. Spanning is er dus niet, want er staat in feite niks op het spel voor deze 15 clubs in deze Super League.

In de nationale competities hoef je naar de wedstrijden van deze clubs ook niet meer te gaan kijken, want ook daar zit nul spanning op. Of ze nou eerste, vierde of twaalfde worden in de competitie maakt niet meer uit, want ze zijn toch al zeker van deelname aan die Super League.

Er wordt altijd gezegd dat het grote geld bepaald, maar uiteindelijk bepalen de voetbalfans het zelf. De beelden zullen wel achter de decoder verdwijnen gezien het geld dat er in gestoken wordt. Dan is de beste straf voor deze clubs als er geen of nauwelijks abonnementen afgesloten worden en er geen animo is voor bezoek van de wedstrijden. Gebeurt dat wel, dan is er blijkbaar toch vraag naar. Ik kan me dat (als voetbalfan) alleen niet voorstellen.
Ze zullen wel marktonderzoek hebben gedaan en tot de conclusie gekomen zijn dat Aziaten en andere exotische mensen bijzonder geïnteresseerd zijn in deze spannende competitie
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:49:57 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199088629
twitter


So it begins.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 19:50:10 #93
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_199088634
quote:
Het begin van het einde!

Het waren 48 mooie uren.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_199088654
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:50 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Het begin van het einde!

Het waren 48 mooie uren.
Qua ophef en drama waren het eigenlijk best 2 lekkere dagen ja
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:52:44 #95
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_199088696
twitter


Er is echt nog geen voorstander te vinden he _O-
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:53:24 #96
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_199088709
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Er is echt nog geen voorstander te vinden he _O-
Book idioot hier op Fok is voor!
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 19:54:33 #97
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_199088741
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:52 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Er is echt nog geen voorstander te vinden he _O-
@onlogisch is voor
What can change the nature of a man?
pi_199088759
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:53 schreef GotenSSJ het volgende:

[..]

Book idioot hier op Fok is voor!
Ik ben voor maar dat is omdat ik tegen ben
pi_199088765
twitter


prachtig
pi_199088781
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 19:36 schreef Accordtje het volgende:
Die Super League is voetbaltechnisch een kansloos format. De inkomsten komen voort uit deelname en voor 15 clubs staat die deelname vast zonder risico op degradatie. Spanning is er dus niet, want er staat in feite niks op het spel voor deze 15 clubs in deze Super League.

In de nationale competities hoef je naar de wedstrijden van deze clubs ook niet meer te gaan kijken, want ook daar zit nul spanning op. Of ze nou eerste, vierde of twaalfde worden in de competitie maakt niet meer uit, want ze zijn toch al zeker van deelname aan die Super League.
Het wordt natuurlijk nog saaier dan de CL al is doordat een wedstrijd als Real-United zo vaak voorkomt dat het niks meer voorstelt. Ik raak al verveeld bij de zoveelste Bayern-PSG in korte tijd. Het wordt iets anders dan dat het was en in naam lijkt het daardoor heel wat meer. Ook het drama is natuurlijk uit, de grote club die struikelt over het kleintje, dat matige team met die ene wereldspeler die de kar trekt. Als het zou slagen worden het allemaal teams met allemaal de beste spelers die allemaal fantastisch kunnen voetballen, en dat is eigenlijk helemaal niet leuk.

quote:
Er wordt altijd gezegd dat het grote geld bepaald, maar uiteindelijk bepalen de voetbalfans het zelf. De beelden zullen wel achter de decoder verdwijnen gezien het geld dat er in gestoken wordt. Dan is de beste straf voor deze clubs als er geen of nauwelijks abonnementen afgesloten worden en er geen animo is voor bezoek van de wedstrijden. Gebeurt dat wel, dan is er blijkbaar toch vraag naar. Ik kan me dat (als voetbalfan) alleen niet voorstellen.
Ik denk dat ze hun hand overspelen, te hebzuchtige en overmoedig zijn. Maar we moeten wel even in de gaten houden waar het geld vandaan komt bij commerciele tv. Het hoeft niet fantastisch te zijn, het gaat daarin niet om de wedstrijden dat je op het puntje van je stoel zit of helemaal ontgoocheld raakt. Zoals alle commerciele tv moet het net leuk genoeg zijn om te kijken en dus de reclame mee te pakken, dan wel het abonnement te nemen.

Ik ben de doelgroep niet, ik heb al meer dan 5000 wedstrijden gekeken in mijn leven, weer zomaar een wedstrijd voegt niet zoveel toe. Maar ik ben ook de doelgroep van de reclame niet, want reclame heeft minder effect op het bestedingsgedrag als mensen ouder worden. Dus wellicht dat ze denken dat met de grote sterren en de naam van de club die jongere liefhebbers wel over te halen zijn, en over een paar jaar zijn die herinneringen aan echte toernooien met echt dramatische confrontaties, zoals het zou moeten zjin, vervaagd. Ik denk dat ze daarop gokken, en hopelijk verkeerd gokken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')