abonnement Unibet Coolblue
pi_199085680
Hallo allemaal,

Per 1 september heb ik een andere baan. Dat duurt nog eventjes, maar het is al wel zeker. Hoe zit het met het opzeggen van mijn arbeidsovereenkomst (voor onbepaalde tijd) bij mijn huidige werkgever? Ik heb een opzegtermijn van 1 maand, maar mag ik ook vandaag zeggen: ik zeg per 1 september op?

Thanks alvast voor de hulp.
pi_199085842
Dat mag zeker. Alleen jij kunt beter inschatten dan wij of dat handig is. Heb je werkzaamheden die je kunt gaan overdragen of kan je werkgever alvast op zoek naar een opvolger die je kunt gaan inwerken?

Of ben je een nummer voor je werkgever, verwacht je dat ie vanaf nu moeilijk gaat doen over van alles? Dan kan je beter even wachten.
pi_199086215
31 juli 23:59 pas opzeggen
pi_199086254
en check je cao even, soms heb je 2 maanden opzegtermijn, als je bijvoorbeeld al meer dan 10 jaar in dienst bent in sommige branches..
dag
  Moderator dinsdag 20 april 2021 @ 17:18:48 #5
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_199086277
Ik heb een werkgever gehad waar ik het precies op de laatst mogelijke dag aangaf. Want ik wist dat ze enorm gepikeerd zouden worden en vooral het leven niet makkelijker gingen maken.
En, ik heb eentje gehad die ik het gelijk aangaf. Ik mocht mijn werkgever enorm... Ze deden wel chill en waardeerden het enorm.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_199086405
Je mag opzeggen wanneer je wilt met inachtneming van minimaal 1 maand die start vanaf de eerste van de maand na opzegging.

Of het slim is, is weer een ander verhaal. Ik stuur altijd mijn brief op de uiterste datum omdat je daarna of allemaal kut klusjes moet doen of totaal wordt buitengesloten.
Ik doe ook nooit zoveel die maand, omdat het me allemaal niks meer boeit.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_199086952
Oh, qua rekening houden met de buien van mijn werkgever zit het wel snor. Dat is nu al gaande :9 Dank voor de antwoorden allemaal!
pi_199087302
Ook niet onbelangrijk. Heb je je nieuwe contract al getekend?
pi_199087341
Fijne werkgevers heeft iedereen hier zeg :')

Ik zeg het juist zo vroeg mogelijk om mijn werk goed over te kunnen dragen. Als ze mij het leven zuur willen maken hebben ze daar alleen zichzelf mee.
pi_199093503
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:13 schreef Justinn het volgende:
31 juli 23:59 pas opzeggen
Niet verstandig. Als je het op het 'laatste moment' wilt doen, doe het dan in ieder geval dusdanig ver voor de deadline dat je nog ruimte hebt voor onvoorziene omstandigheden. Beetje lullig als je om 23:59 op send drukt en je internet blijkt down te zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')