abonnement Unibet Coolblue
pi_199085632
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:33 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Dan krijgen we weer dat verhaal met die mensen op het spoor.
Mensen zijn nog steeds vrij om dat risico te nemen toch?
Als je alles tegen elkaar af weegt moet je gewoon doorprikken.
Ja, vind ik ook, maar dan moet iemand ook de keuze hebben om een ander vaccin te krijgen. Kan heus wel, geld zat blijkbaar. Straks hebben we echt zat vaccins.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199085638
Geef mij gewoon dat vaccin. Maakt mij geen snars uit welk vaccin.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199085657
Gedetineerden in Sittard zijn ook boos.

https://www.1limburg.nl/g(...)ingrepen-onmenselijk
pi_199085658
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:37 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Kans op de 100.000 tot 250.000 bij AZ en kans van niet eens 1 op de miljoen bij J&J las ik ergens.
Knap dat ze dat al uit de kleine aantal J&J vaccinaties kunnen halen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:39:27 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199085663
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook, maar dan moet iemand ook de keuze hebben om een ander vaccin te krijgen. Kan heus wel, geld zat blijkbaar. Straks hebben we echt zat vaccins.
Die keuze is er ook gewoon. Je moet wellicht even wachten, maar dan kan het vaccin tenminste ingezet worden voor iemand die het vaccin wel graag zou willen ontvangen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199085669
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:37 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Ja, vind ik ook, maar dan moet iemand ook de keuze hebben om een ander vaccin te krijgen. Kan heus wel, geld zat blijkbaar. Straks hebben we echt zat vaccins.
Prima, maar dan achter aansluiten.
pi_199085727
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die keuze is er ook gewoon. Je moet wellicht even wachten, maar dan kan het vaccin tenminste ingezet worden voor iemand die het vaccin wel graag zou willen ontvangen.
Nou prima toch? Ik vind <30 zoals het VK doet eigenlijk de beste oplossing. Onder die leeftijd heb je toch niets te winnen qua risico's om een vaccin te nemen, dan geef je >30 maar de keuze tussen Pfizer of Moderna of AZ of Jansen en als er tekort is wacht je nog even één of twee maandjes.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:43:48 #233
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199085752
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:31 schreef _serial_ het volgende:
Marcel Levi wist trouwens te vertellen dat ze in de UK een behandelmethode hebben ontdekt die heel goed werkt tegen deze specifieke trombose gevallen. Daar is ook direct ook over gepubliceerd.
Ik heb ook iets gelezen over een speciale behandeling, want de normale behandeling pakt slecht uit. Hopen dat dit uitkomst brengt zodat deze vaccins toch gebruikt gaan worden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199085765
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:32 schreef Discombobulate het volgende:
Snap Hugo ook wel, je wilt straks niet verantwoordelijk geacht worden voor mensen die invalide in een rolstoel komen door cerebrale trombose of die ene overleden persoon. Die gaan dan weer de media opzoeken e.d., krijg je daar weer verhalen van (hoe klein de kans ook is).

Corona overkomt je, dat vaccin neem je zelf. Lijkt me sowieso ontzettend lastig als nabestaande, stel je voor dat je wel die 1 op 1 miljoen bent. Hoe ga je daar in godsnaam mee om? "ja m'n vrouw is gestorven for the greater good?"
Ja dit. Het is leuk om te denken dat Nederland dit wel even soeverein beslist, VOC-mentaliteit en hup doorprikken. Maar dat werkt zo niet. Zorgvuldigheid is hier wel gerechtvaardigd, ondanks dat dat zo'n jeukwoord is geworden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar Hugo staat niet naast die mensen met een pistool in zijn hand.

Iedereen heeft de keuze om een vaccin te weigeren. Laat iedereen zelf lekker kiezen of ze een bepaald vaccin willen nemen.

Ik snap het punt, maar als je zo gaat denken dan kan je dat ook doortrekken naar dingen als auto's en sigaretten (zie m'n vorige post).

En zo'n vaccin is nog eens stukken belangrijker, omdat het de duur van een lockdown flink kan verminderen.
Natuurlijk kiest iedereen voor een vaccin, maar eigenlijk niet. Een vaccin neem je omdat dat een medisch noodzakelijke of op z'n minst nuttige ingreep is. Totaal niet vergelijkbaar met auto's of sigaretten. Volgens mij word je ook niet bedreigd met uitsluiting uit de maatschappij als je geen sigaretten rookt.

Het vaccineren van kwetsbaren is het belangrijkste, volgens mij gaat dat ook gewoon door met de andere vaccins maar ik kan me vergissen natuurlijk. Deze hele discussie is uiteindelijk ook een gevolg van het 'luxeprobleem' dat we na één jaar pandemie al meerdere vaccins hebben. Daardoor ontstaat nu het idee dat er zo snel mogelijk geprikt moet worden, 'damn the consequences', om het einde van de lockdown te versnellen. Dat is in het verleden vaak misgegaan en heeft in sommige landen het vertrouwen in vaccins onherselbaar geschaad. Als dit probleem in eerdere onderzoeken naar voren was gekomen, dan zat je misschien nog tot 2022 te wachten op het eerste vaccin, vraag me af wat het coronabeleid dan was geweest. Denk niet dat we dan van oktober 2021 tot mei 2022 in lockdown zouden zitten.

Je kunt als overheid ook moeilijk door alle twijfels en bezwaren heen fietsen en maar gaan roepen dat mensen een beetje flink moeten zijn en het gewoon moeten nemen. Op die manier wordt het precies het soort massale medische experiment waar de anti-vaxxers over klagen. Ik vind op zich nog wel dat je de betwiste vaccins beschikbaar moet stellen aan mensen die het echt willen, maar dat zou dan wel met een behoorlijke bijsluiter zijn en garantie tot de voordeur. Weet nou niet of je daar als overheid mee moet freestylen.
pi_199085768
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:39 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Die keuze is er ook gewoon. Je moet wellicht even wachten, maar dan kan het vaccin tenminste ingezet worden voor iemand die het vaccin wel graag zou wille ontvangen.
Ja maar de kwetsbare en ouderen groep moet je geen keus geven, die moeten zsm (liefst allemaal voor eind mei) geprikt worden zonder nog meer vertraging. Dat J&J nu ook dit trombose bijwerking heeft, zorgt er voor dat de strategie niet makkelijker wordt als je daar nog meer beperkingen gaat opleggen. Elke dag/week vertraging of aanpassing in strategie zorgt ervoor dat de kwetsbare en ouderen groep mogelijk vertraagd geprikt wordt, en dat kost echt levens.

Er was al becijfert dat het wegvallen van Janssen een vertraging oplevert van 6 weken, dat is het verschil tussen een normale zomer of een zomer in gedeeltelijke lockdown met allerlei beperkingen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:45:13 #236
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_199085775
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:32 schreef Discombobulate het volgende:
Snap Hugo ook wel, je wilt straks niet verantwoordelijk geacht worden voor mensen die invalide in een rolstoel komen door cerebrale trombose of die ene overleden persoon. Die gaan dan weer de media opzoeken e.d., krijg je daar weer verhalen van (hoe klein de kans ook is).

Corona overkomt je, dat vaccin neem je zelf. Lijkt me sowieso ontzettend lastig als nabestaande, stel je voor dat je wel die 1 op 1 miljoen bent. Hoe ga je daar in godsnaam mee om? "ja m'n vrouw is gestorven for the greater good?"
Ze/hij is gestorven want durfde het vaccin niet te nemen klinkt ook niet echt lekker.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_199085778
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Prima, maar dan achter aansluiten.
Waarom zo extreem gelijk achteraan, ben je geagiteerd ofzo? We hebben straks meer dan genoeg. We hoeven geen denkbeeldige subgroep te maken waarbij 'AZ-weigeraars' eerst moeten wachten totdat de rest van NL gevaccineerd is. :')

Dat kan straks allemaal tegelijk hoor.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199085785
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar de kwetsbare en ouderen groep moet je geen keus geven, die moeten zsm (liefst allemaal voor eind mei) geprikt worden zonder nog meer vertraging. Dat J&J nu ook dit trombose bijwerking heeft, zorgt er voor dat de strategie niet makkelijker wordt als je daar nog meer beperkingen gaat opleggen. Elke dag/week vertraging of aanpassing in strategie zorgt ervoor dat de kwetsbare en ouderen groep mogelijk vertraagd geprikt wordt, en dat kost echt levens.

Er was al becijfert dat het wegvallen van Janssen een vertraging oplevert van 6 weken, dat is het verschil tussen een normale zomer of een zomer in gedeeltelijke lockdown met allerlei beperkingen.
Dat was wel buitenom de 2 miljoen Pfizervaccins die eerder geleverd worden gerekend.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:45:54 #239
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199085788
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:42 schreef Discombobulate het volgende:

[..]

Nou prima toch? Ik vind <30 zoals het VK doet eigenlijk de beste oplossing. Onder die leeftijd heb je toch niets te winnen qua risico's om een vaccin te nemen, dan geef je >30 maar de keuze tussen Pfizer of Moderna of AZ of Jansen en als er tekort is wacht je nog even één of twee maandjes.
Ja, zo sta ik er ook in.

Ik zou het zonde vinden om met een vaccin te stoppen; omdat enkele personen getroffen worden. Dat is gewoon niet logisch als je naar de rest van het leven kijkt. Welke andere dingen we ook gewoon accepteren. Doden die we ook gewoon accepteren. Dat zou hier ook gewoon moeten gebeuren bij deze cijfers.

En ik snap echt wel dat sommigen er geen goed gevoel bij hebben, maar niemand dwingt je om zo'n prik te accepteren. Gewoon eventjes wachten inderdaad.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_199085812
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat was wel exclusief de 2 miljoen Pfizervaccins die eerder geleverd worden gerekend.
Ja maar die 2 miljoen komen niet op 1 dag binnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:48:33 #241
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199085833
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar de kwetsbare en ouderen groep moet je geen keus geven, die moeten zsm (liefst allemaal voor eind mei) geprikt worden zonder nog meer vertraging. Dat J&J nu ook dit trombose bijwerking heeft, zorgt er voor dat de strategie niet makkelijker wordt als je daar nog meer beperkingen gaat opleggen. Elke dag/week vertraging of aanpassing in strategie zorgt ervoor dat de kwetsbare en ouderen groep mogelijk vertraagd geprikt wordt, en dat kost echt levens.

Er was al becijfert dat het wegvallen van Janssen een vertraging oplevert van 6 weken, dat is het verschil tussen een normale zomer of een zomer in gedeeltelijke lockdown met allerlei beperkingen.
Ik ga maar vast een stacaravan in Drenthe boeken, gelukkig kunnen mijn straks wel gevaccineerde boomer-ouders lekker naar Italië ;(
6 weken is echt veel hoor, zeker net rond de zomer, waarop je het meest hoopt op meer vrijheid.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_199085844
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:47 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar die 2 miljoen komen niet op 1 dag binnen.
Volgende week al 200k. Week daarop nog eens. Er zal zeker wat vertraging ontstaan hoor, maar (veel) minder dan die zes weken.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 16:51:31 #243
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199085875
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:39 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Knap dat ze dat al uit de kleine aantal J&J vaccinaties kunnen halen.
In de VS zijn er ongeveer 7 miljoen gebruikt en 6 gevallen bekend.
pi_199085884
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:49 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Volgende week al 200k. Week daarop nog eens. Er zal zeker wat vertraging ontstaan hoor, maar (veel) minder dan die zes weken.
Hopelijk komen ze bij zinnen bij de Gezondsheidsraad, dat is wat ik vooral hoop
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_199085887
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja, zo sta ik er ook in.

Ik zou het zonde vinden om met een vaccin te stoppen; omdat enkele personen getroffen worden. Dat is gewoon niet logisch als je naar de rest van het leven kijkt. Welke andere dingen we ook gewoon accepteren. Doden die we ook gewoon accepteren. Dat zou hier ook gewoon moeten gebeuren bij deze cijfers.

En ik snap echt wel dat sommigen er geen goed gevoel bij hebben, maar niemand dwingt je om zo'n prik te accepteren. Gewoon eventjes wachten inderdaad.
Maar het is ook niet zo dat ik ze ontzettend boos aankijk ofzo, mensen die AZ weigeren en dan ga roepen en tieren dat ze maar achteraan moeten sluiten zoals anderen hier doen. Straks hebben we meer dan genoeg vaccins en kan iedereen tegelijkertijd gevaccineerd worden. Niemand hoeft achteraan te sluiten om een beslissing die hij of zij maakt. Je hebt al meer dan een jaar gewacht, nou dan kunnen er ook nog wel één of twee maandjes bij (je kan jezelf namelijk ook nog beschermen, dat vergeten mensen) want straks komen we om in de vaccins.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_199085888
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:29 schreef _serial_ het volgende:
[ twitter ]
Waarom beslist de minister daar eigenlijk over?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_199085912
Wat ik stiekem wel grappig vind is dat de situatie in vergelijking met twee weken geleden niet wezenlijk anders is, maar er nu wel versoepelingen mogelijk zijn :')

Maar goed, allang blij dat we weer iets meer richting normaal gaan
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:54:16 #248
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_199085924
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:52 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Hopelijk komen ze bij zinnen bij de Gezondsheidsraad, dat is wat ik vooral hoop
Ik hoop niet dat die nu nog weer een week gaan vergaderen over het EMA oordeel :')
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 20 april 2021 @ 16:54:26 #249
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_199085930
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:52 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Waarom beslist de minister daar eigenlijk over?
Dat is waar het mis gaat inderdaad. De Gezondheidsraad hoort er wat mij betreft ook niet over te gaan. Bij dit soort beslissingen moet je vertrouwen op je daadwerkelijke instanties die daar over gaan en dat is in dit geval CBG in Nederland en EMA in Europa.

Gezondheidsraad zou niet eens in de picture moeten zijn in dit geval. Die vraag je toch ook niet bij iedere medicijn of het op de markt mag komen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 16:54:33 #250
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_199085932
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:44 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Ja maar de kwetsbare en ouderen groep moet je geen keus geven, die moeten zsm (liefst allemaal voor eind mei) geprikt worden zonder nog meer vertraging. Dat J&J nu ook dit trombose bijwerking heeft, zorgt er voor dat de strategie niet makkelijker wordt als je daar nog meer beperkingen gaat opleggen. Elke dag/week vertraging of aanpassing in strategie zorgt ervoor dat de kwetsbare en ouderen groep mogelijk vertraagd geprikt wordt, en dat kost echt levens.

Er was al becijfert dat het wegvallen van Janssen een vertraging oplevert van 6 weken, dat is het verschil tussen een normale zomer of een zomer in gedeeltelijke lockdown met allerlei beperkingen.
Ik vind dat heel lastig. Geen geheim dat ik ook voorstander ben van z.s.m. vaccineren en dat ze absoluut niet moeten gaan stoppen met een vaccin (niet met deze cijfers). Ik vind het ook wel begrijpelijk dat we vooral ouderen nog meer moeten motiveren om wel gewoon een Janssen of AZ te nemen. We zitten toch vooral in deze situatie omdat we de ouderen en kwetsbaren zo lang hebben proberen te beschermen uit solidariteit.

Aan de andere kant vind ik dat je zelfs die groep niet zou moeten kunnen dwingen. Het blijft hun lichaam. Zelfs als ze geen enkel vaccin zouden willen nemen....ik zou dat echt niet tof vinden (vooral als het massaal genoeg gebeurd), maar zelfs dan zou ik geen voorstander zijn van echte dwang. Ze zullen dan alleen moeten gaan accepteren (als het massaal genoeg zou gebeuren) dat we de samenleving niet voor altijd gesloten gaan houden voor hun. Er zit dan wel een consequentie aan weigering.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')