abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:05:51 #1
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_199084245
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:08:14 #2
451005 Grems
Clown World
pi_199084285
Het staat je vrij om permanent binnen te blijven.
  dinsdag 20 april 2021 @ 15:09:55 #3
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_199084308
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:08 schreef Grems het volgende:
Het staat je vrij om permanent binnen te blijven.
Dat is de mening van de mensen in het ad.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_199085293
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 15:09 schreef Dr8gonOfLife het volgende:

[..]

Dat is de mening van de mensen in het ad.
De mening van dezelfde mensen ja. Er is ook een leven buiten het ziekenhuis.
pi_199085375
Voor veel ondernemers (en hun werknemers) komen de versoepelingen veel te laat.

Zeker wat betreft openlucht activiteiten waar de kans op besmettingen nagenoeg nihil is.
pi_199085376
Als die lockdownies nou gewoon altijd binnen blijven kan de rest van het land door met leven.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199085388
Zorgpersoneel een keertje doorwerken in plaats van zeiken, kunnen wij ook gewoon naar het terras.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2021 16:21:57 ]
pi_199085821
quote:
4s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:21 schreef Leonos het volgende:
Zorgpersoneel een keertje doorwerken in plaats van zeiken, kunnen wij ook gewoon naar het terras.
Of niet natuurlijk en je laat iedereen maar lekker op eigen risico naar het terras gaan.
pi_199085838
quote:
Gaat niks veranderen als je bakkes op terras zit.
pi_199086019
Niet gewoon op je eigen stoep gaan zitten met een krat bier op een plastic tuinstoel en kut roep naar de buuf :')
pindazakje
pi_199086029
Maar we hebben nu wel een moslim vrij terras.
pi_199086067
En je mag niet om 10:00 een koffie op het terras nuttigen maar wel om 12:00.
Maar natuurlijk...
  dinsdag 20 april 2021 @ 17:02:51 #13
338319 ZarB
Piña colada
pi_199086070
Blablabla altijd als er over versoepelingen gesproken worden komt de paniekzaaierij in de media. Vermoeiend :Z
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_199086094
Dat is het ook, maar in de maatschappij is het nu onder andere ramadan, en die mensen houden zich allang niet meer aan de corona regels, Het is allemaal wel leuk hoor, mensen die fatsoen hebben, maar in bepaalde wijken onder bepaalde bevolkings groepen hakt dit virus er lekker hard in.

Ik kan zo een dagboek bijhouden, hoe het is tussen de sociale woningbouw en corona, punt is ze lopen liever de dood letterlijk in, ziek snotterend, gewoon schijt aan, nee dat is niet laks, dat is de parallele samenleving, de apartleving.

Elke dag zie ik bepaalde niet westerse alochtone met een migratie achtergrond gewoon niezen in hun handen etc etc, maar jij ziet het toch niet.

De ene sneue mafklapper dan de andere, families lekker bij elkaar op bezoek, etc etc en erger, hoestend al bijna 42 graden koorts. Maar nee hoor, ze trekken zich er niets van aan.
Ze zijn sociaal zwak, en dat zie je nu ook weer. In de achterstandswijken met sociale woningbouw heeft het geen zin om regels op te stellen. ze kunnen geen kant op en rapen inmiddels de peuken van de straat om toch besmet te kunnen blowen.
pi_199086791
Waar gaat Gommers vanavond zijn riedeltje afsteken ? OP1 of Beau ? Of beide ?
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_199086939
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:04 schreef christmastsunami het volgende:
Dat is het ook, maar in de maatschappij is het nu onder andere ramadan, en die mensen houden zich allang niet meer aan de corona regels, Het is allemaal wel leuk hoor, mensen die fatsoen hebben, maar in bepaalde wijken onder bepaalde bevolkings groepen hakt dit virus er lekker hard in.

Ik kan zo een dagboek bijhouden, hoe het is tussen de sociale woningbouw en corona, punt is ze lopen liever de dood letterlijk in, ziek snotterend, gewoon schijt aan, nee dat is niet laks, dat is de parallele samenleving, de apartleving.

Elke dag zie ik bepaalde niet westerse alochtone met een migratie achtergrond gewoon niezen in hun handen etc etc, maar jij ziet het toch niet.

De ene sneue mafklapper dan de andere, families lekker bij elkaar op bezoek, etc etc en erger, hoestend al bijna 42 graden koorts. Maar nee hoor, ze trekken zich er niets van aan.
Ze zijn sociaal zwak, en dat zie je nu ook weer. In de achterstandswijken met sociale woningbouw heeft het geen zin om regels op te stellen. ze kunnen geen kant op en rapen inmiddels de peuken van de straat om toch besmet te kunnen blowen.
Onder Moslims meer besmettingen? Zou het? Heb je bewijs?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199087138
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:20 schreef ludovico het volgende:

[..]

Onder Moslims meer besmettingen? Zou het? Heb je bewijs?
google:

" moslim corona ziekenhuis"
of
" islam covid nederland"
of
" moslim eer en corona"

en dat soort termen, dan kom je al snel al iets wat een half jaar geleden al opviel. En geloog of geloof mij maar, mijn marrokaanse buurman laat jan en alleman over de vloer komen, moeders tantes neven nichten allemaal.
pi_199087164
quote:
klap in het gezicht van de zorg, waar blijft de petitie tegen de versoepelingen?
pi_199088731
quote:
Ik vraag me af of de versoepelingen veel extra ziekenhuisopnamen gaan opleveren.

- Avondklok weg: er zijn er genoeg die lak hebben aan die avondklok en met een paar vrienden gewoon thuis tot 4.30 uur doorfeesten of blijven slapen. Die gaan nu dus gewoon eerder naar huis.

- 2 mensen op bezoek: er waren er toch al genoeg die die regel zelf al versoepeld hadden. Levert waarschijnlijk ook niet meer ziekenhuisopnames op.

- Terrassen to 18.00 uur. Door de week zijn alleen de gepensioneerden (die grotendeels al gevaccineerd zijn) daar toe in staat. Levert waarschijnlijk geen problemen in de ziekenhuizen op, als het goed is. Het weekend wordt wél een dingetje.

- Winkels niet meer op afspraak: gebeurde toch al grotendeels niet, omdat het gewoon niet werkte. Iemand komt niet opdagen, en een mogelijke klant staat voor de winkelruit naar binnen te kijken, en dan is het: "Ja, kom maar binnen. Er is een afsrpaak niet door gegaan." Bovendien zijn de (soms afgeladen volle) supermarkten ook geen probleem geweest. Waarom een andere winkel dan wel?
  dinsdag 20 april 2021 @ 19:55:25 #20
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_199088766
Gewoon.

@Zipportal
pi_199088941
quote:
Vrij simpel niet verspoelen betekend nog meer klad erin met de Covid regels, mensen zijn er klaar mee, het doel van terrassen sluiten en winkels was juist minder bewegingen, echter dat werkt niet meer met dit weer, mensen zoeken alternatieven zoals het park of bos waar dus vrijwel geen handhaving is.

Het is dus of de winkels en terrassen open met handhaving en meer spreiden of nog meer Covid regels negeren, want ik zie de BBQ feestjes al voorbij komen met veel teveel mensen, deze gaan nu mogelijk het terras opzoeken met gepast afstand.

Maar je hoeft er niet aan mee te doen hoor je kan gerust in zelf quarantaine gaan zitten uit protest, niemand houdt je tegen daarmee.

Het is gewoon niet meer te handhaven als er niet versoepelt wordt of je moet mensen verplicht opsluiten binnen en het leger inzetten met overal fuiken.
pi_199088944
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 18:36 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

google:

" moslim corona ziekenhuis"
of
" islam covid nederland"
of
" moslim eer en corona"

en dat soort termen, dan kom je al snel al iets wat een half jaar geleden al opviel. En geloog of geloof mij maar, mijn marrokaanse buurman laat jan en alleman over de vloer komen, moeders tantes neven nichten allemaal.
Zeker, maar waar is je statistisch onderbouwde onderzoek nou?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199089369
Codezwartparties.gif
pi_199089370
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeker, maar waar is je statistisch onderbouwde onderzoek nou?
Valt nu nog wel mee denk ik, als straks de verhalen over agressie en beveiliging in de ziekenhuizen weer opduiken weet ik wel weer hoe laat het is.
pi_199089473
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:04 schreef ludovico het volgende:

[..]

Zeker, maar waar is je statistisch onderbouwde onderzoek nou?
Ik heb dat ook niet, maar ik vind het wel logisch dat een virus sneller overspringt als je veel vrienden hebt, i.p.v. een hollander.
pi_199089530
even wat anders, heeft iemand ooit uberhaupt gedacht om eerstt Fidan voorzichtig eerst te gaan versoepelen?
met een microvezel doekje?
pi_199089797
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:26 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

Ik heb dat ook niet, maar ik vind het wel logisch dat een virus sneller overspringt als je veel vrienden hebt, i.p.v. een hollander.
Op basis van leeftijd zijn de verschillen al zo klein... Ik verwacht toch giga verschillen met jongere mensen en ouder qua gedrag.

Ik denk dat menselijk gedrag als factor.. Tjah uiteindelijk bepalend is. Maar de huidige verschillen die we nu zien doen niet zoveel. Is mijn opvatting tenminste.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_199089851
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:46 schreef ludovico het volgende:

[..]

Op basis van leeftijd zijn de verschillen al zo klein... Ik verwacht toch giga verschillen met jongere mensen en ouder qua gedrag.

Ik denk dat menselijk gedrag als factor.. Tjah uiteindelijk bepalend is. Maar de huidige verschillen die we nu zien doen niet zoveel. Is mijn opvatting tenminste.
eigenlijk is dit onderwerp nog altijd abacadabra

in australie en nieuwzeeland hadden ze laatst nog een eigen 'Tazmanian' bubble, waar australie en nieuw zeeland covid vrij zouden zijn, en het ging weer fout.
weer werd iemand besmet met dit rot virus.
pi_199090478
quote:
Mooi, dan mogen ze eindelijk is wat gaan selecteren aan de poort. 50+ en een BMI van boven de 35? Jammer dan, ga maar lekker zelf herstellen met je dikke vette pens en mocht je 't overleven ga dan 'ns op een loopband staan ofzo.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_199090576
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet gewoon op je eigen stoep gaan zitten met een krat bier op een plastic tuinstoel en kut roep naar de buuf :')
Werkt goed.

pi_199092967
Het is niet te vroeg voor versoepelingen.. blij dat nu eens niet naar die paniekzaaiers wordt geluisterd. Opengooien die handel.
pi_199093081
Eindelijk. Dat geouwehoer van die OMT leden komt mijn strot uit. De zorg heeft het zo zwaar, flikker op joh. Je doet gewoon je werk. Horeca heeft het zwaar en de bevolking.
pi_199093243
Vanaf 28 april versoepelingen, in het ergste geval zie je in de ziekenhuizen dit effect pas vanaf Hemelvaart (er van uitgaande dat iemand binnen een week besmet wordt en een week later wordt opgenomen, nogmaals: dit is het slechtste scenario, meeste mensen worden slechts alleen besmet), in de tussentijd zijn de cijfers wellicht daar wat gedaald, wordt het beter weer, en zijn er weer veel prikken bijgekomen, wat voor betere cijfers zorgt. Natuurlijk duiken de media weer negatief erop, maar het zou moeten kunnen.
The only way you can be original, is to be yourself.
  woensdag 21 april 2021 @ 00:13:58 #34
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199093301
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 23:35 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is niet te vroeg voor versoepelingen.. blij dat nu eens niet naar die paniekzaaiers wordt geluisterd. Opengooien die handel.
Verspreiden idd, alles 24/7 open zou een optie kunnen zijn in een overbevolkt land. Maar ja, de Christenen heh met hun gedoe. Gooi gewoon de hele boel open
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 april 2021 @ 00:33:33 #35
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199093386
Eens ja. Veel te vroeg nog. We zitten tegen code zwart aan.

Zie ook dit draadje: https://twitter.com/YorickB/status/1384602024247894017?s=19
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_199093397
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 16:59 schreef Hyaenidae het volgende:
Niet gewoon op je eigen stoep gaan zitten met een krat bier op een plastic tuinstoel en kut roep naar de buuf :')
De witte tuinstoelen staan in de tuin, aan de voorkant zitten we op de vensterbank of op de krat.
  woensdag 21 april 2021 @ 00:42:05 #37
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199093430
quote:
84s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:33 schreef Starhopper het volgende:
Eens ja. Veel te vroeg nog. We zitten tegen code zwart aan.

Zie ook dit draadje: https://twitter.com/YorickB/status/1384602024247894017?s=19
Én wat gebeurt er dan? Triage, dat haalt de druk weg van de zorg toch? Verantwoordelijkheid naar de verantwoordelijken, namelijk de overheid. Zij hebben de zorg overbelast al jaren, al ver voor Corona. Kuipers en Gommers hadden de zorg kunnen ontlasten door meer bedden en meer personeel te regelen. Is al een jaar niet gebeurt. Laten we onthouden wie de schuldigen zijn en dat zijn wij niet. ;)
pi_199093457
quote:
84s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:33 schreef Starhopper het volgende:
Eens ja. Veel te vroeg nog. We zitten tegen code zwart aan.

Zie ook dit draadje: https://twitter.com/YorickB/status/1384602024247894017?s=19
Het seizoen heeft grotere invloed dan welke maatregel ook.
  woensdag 21 april 2021 @ 00:50:56 #39
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199093470
quote:
7s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:47 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

Het seizoen heeft grotere invloed dan welke maatregel ook.
Buienradar.nl
pi_199093476
quote:
10s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Buienradar.nl
Het KNMI is betrouwbaarder om te voorspellen hoe druk het in de park gaat worden.
pi_199093510
Dan is het op zich wel slimmer om de ruimte bij mooi weer te vertoeven wat groter te maken.
  woensdag 21 april 2021 @ 01:00:35 #42
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_199093516
quote:
3s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:58 schreef Steven_Stil het volgende:
Dan is het op zich wel slimmer om de ruimte bij mooi weer te vertoeven wat groter te maken.
Werkelijk, ik hoop echt dat je een grapje maakt.
pi_199093573
Werkdruk in ziekenhuizen is het directe gevolg van de bezuinigingen in die sector in de afgelopen 10 jaar.

Toch hebben we elk jaar weer meer premie betaald dan het jaar daarvoor.

Rara, hoe is dat mogelijk?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Nederlandse situatie is vergelijkbaar met die van Luxemburg. Toch zijn de winkels en de terassen daar al een tijdje open en is er geen hoge werkdruk in de ziekenhuizen.

Rara, hoe kan dat?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199094029
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:03 schreef mrevil1337 het volgende:

[..]

Vrij simpel niet verspoelen betekend nog meer klad erin met de Covid regels, mensen zijn er klaar mee, het doel van terrassen sluiten en winkels was juist minder bewegingen, echter dat werkt niet meer met dit weer, mensen zoeken alternatieven zoals het park of bos waar dus vrijwel geen handhaving is.

Het is dus of de winkels en terrassen open met handhaving en meer spreiden of nog meer Covid regels negeren, want ik zie de BBQ feestjes al voorbij komen met veel teveel mensen, deze gaan nu mogelijk het terras opzoeken met gepast afstand.

Dit argument zie ik vaak langskomen. Dat de regels op een terras beter gehandhaafd kunnen worden.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren. Horeca had geen zin om politieagentje te spelen. En soms zaten mensen (duidelijk niet hetzelfde huishouden) nog steeds te dicht op elkaar.

Maar als je in de parken ed. niet handhaaft, dan kunnen de terassen inderdaad net zo goed ook weer open. Niet omdat het beter te reguleren is en de horeca het zo goed voor elkaar heeft, maar om de simpele reden dat het lood om oud ijzer is.
  woensdag 21 april 2021 @ 07:18:19 #45
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_199094067
quote:
6s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:36 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

De witte tuinstoelen staan in de tuin, aan de voorkant zitten we op de vensterbank of op de krat.
Geen partytent in de voortuin hebben :')
pi_199094677
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 07:03 schreef Morri2 het volgende:

[..]

Dit argument zie ik vaak langskomen. Dat de regels op een terras beter gehandhaafd kunnen worden.

Ik kan me vorig jaar nog herinneren. Horeca had geen zin om politieagentje te spelen. En soms zaten mensen (duidelijk niet hetzelfde huishouden) nog steeds te dicht op elkaar.

Maar als je in de parken ed. niet handhaaft, dan kunnen de terassen inderdaad net zo goed ook weer open. Niet omdat het beter te reguleren is en de horeca het zo goed voor elkaar heeft, maar om de simpele reden dat het lood om oud ijzer is.
bij normale mensen doet het korte en lange termijn geheugen het ook gewoon, maar de meeste mensen zijn oost-indisch-doof, en hebben 2 oren van god gekregen, eentje voor erin en eentje voor er weer uit, en kunnen zich daadwerkelijk niks meer herrinneren.

jij hebt pech jij hoort bij de groep A, normaal.
pi_199095763
Oneens, de nu aangekondige versoepelingen hadden al veel eerder doorgevoerd moeten worden.

- 1 klant per 25m2 in winkels levert nauwelijks risico op
- Terassen open zorgt alleen maar voor betere spreiding. (en in de afgelopen periode met koud weer had toch niemand er gebruik van gemaakt)
- Avondklok ook zinloos want men gaat gewoon eerder op bezoek of blijft overnachten, dus het is hooguit een vervelende vrijheidsbeperkende maatregel die een slecht onderbuikgevoel geeft dan iets wat effect heeft.
-2 bezoekers ontvangen deed men toch al als je als stel op bezoek gaat dus ook dit zal weinig effect hebben

Maar goed, beter laat dan nooit denk ik dan. En in mei nog met een avondklok hebben als de temperaturen over de 20 gaan is natuurlijk helemaal van de zotte.

Ze hadden beter de scholen dicht kunnen laten tot na de mei vakantie met een uitzondering voor praktijk onderwijs of bijzondere gevallen.
pi_199095821
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 21:22 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mooi, dan mogen ze eindelijk is wat gaan selecteren aan de poort. 50+ en een BMI van boven de 35? Jammer dan, ga maar lekker zelf herstellen met je dikke vette pens en mocht je 't overleven ga dan 'ns op een loopband staan ofzo.
_O- _O- _O- _O- _O-
Daar gaat mijn koffie. Lekker sarcastisch :D
pi_199095863
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 10:51 schreef LanaMyst het volgende:
Oneens, de nu aangekondige versoepelingen hadden al veel eerder doorgevoerd moeten worden.

- 1 klant per 25m2 in winkels levert nauwelijks risico op
- Terassen open zorgt alleen maar voor betere spreiding. (en in de afgelopen periode met koud weer had toch niemand er gebruik van gemaakt)
- Avondklok ook zinloos want men gaat gewoon eerder op bezoek of blijft overnachten, dus het is hooguit een vervelende vrijheidsbeperkende maatregel die een slecht onderbuikgevoel geeft dan iets wat effect heeft.
-2 bezoekers ontvangen deed men toch al als je als stel op bezoek gaat dus ook dit zal weinig effect hebben

Maar goed, beter laat dan nooit denk ik dan. En in mei nog met een avondklok hebben als de temperaturen over de 20 gaan is natuurlijk helemaal van de zotte.

Ze hadden beter de scholen dicht kunnen laten tot na de mei vakantie met een uitzondering voor praktijk onderwijs of bijzondere gevallen.
Scholen hadden uberhaupt nooit dicht mogen gaan, schade die daar is opgelopen is veel te groot. Ze hadden beter een stay at home & visite verbod voor 65+ kunnen afkondigen, dan hadden we lang niet zoveel problemen gehad.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_199096577
Te vroeg veronderstelt een verband tussen de coronaregels en de bezetting van de ziekenhuizen. Ondanks dat dat op geen enkele wijze bewezen is of aannemelijk is gemaakt zou het er kunnen zijn.

Daarom stel ik voor dat eerst de onzinregels worden versoepeld. Afgeschaft zelfs. Dus weg met de avondklok, terrassen open, groeprsgrootte en afstand in de buitenlucht, sport in de buitenlucht, mondkapjesplicht en 8 uur alcoholverbod.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199096842
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:
Te vroeg veronderstelt een verband tussen de coronaregels en de bezetting van de ziekenhuizen. Ondanks dat dat op geen enkele wijze bewezen is of aannemelijk is gemaakt zou het er kunnen zijn.

Daarom stel ik voor dat eerst de onzinregels worden versoepeld. Afgeschaft zelfs. Dus weg met de avondklok, terrassen open, groeprsgrootte en afstand in de buitenlucht, sport in de buitenlucht, mondkapjesplicht en 8 uur alcoholverbod.
Dat zou inderdaad pas echt zoden aan de dijk zetten. En zeg niet dat 't niet kan, de VS met hun bagger gezondheidszorg zijn inmiddels zo'n beetje klaar met vaccineren en in flink wat staten is het al volledig terug naar normaal. Als de incompetente muricans het kunnen dan mogen de verantwoordelijken hier zich helemaal kapot schamen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_199096890
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:25 schreef Harlon het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad pas echt zoden aan de dijk zetten. En zeg niet dat 't niet kan, de VS met hun bagger gezondheidszorg zijn inmiddels zo'n beetje klaar met vaccineren en in flink wat staten is het al volledig terug naar normaal. Als de incompetente muricans het kunnen dan mogen de verantwoordelijken hier zich helemaal kapot schamen.
Het kabinet wil helemaal niet zo snel mogelijk terug naar normaal. Als ze nou gewoon zoals de gezondheidsraad adviseerde eerst de kwetsbaarsten hadden gevaccineerd, dan had je het snelst effect op de ziekenhuisbezetting gehad. En ondertussen worden de Braziliaanse, Indische en Zuid-Afrikaanse variant enthousiast binnengevlogen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_199097286
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 12:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het kabinet wil helemaal niet zo snel mogelijk terug naar normaal. Als ze nou gewoon zoals de gezondheidsraad adviseerde eerst de kwetsbaarsten hadden gevaccineerd, dan had je het snelst effect op de ziekenhuisbezetting gehad. En ondertussen worden de Braziliaanse, Indische en Zuid-Afrikaanse variant enthousiast binnengevlogen.
De Braziliaanse wordt hier op lange termijn zelfs dominant.
pi_199097309
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:03 schreef pussycatdoll het volgende:

[..]

De Braziliaanse wordt hier op lange termijn zelfs dominant.
Lijkt mij op dit moment nog vrij vroeg om dat zo stellig te zeggen.
pi_199097508
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 17:04 schreef christmastsunami het volgende:

Ik kan zo een dagboek bijhouden, hoe het is tussen de sociale woningbouw en corona, punt is ze lopen liever de dood letterlijk in, ziek snotterend, gewoon schijt aan, nee dat is niet laks, dat is de parallele samenleving, de apartleving.

Elke dag zie ik bepaalde niet westerse alochtone met een migratie achtergrond gewoon niezen in hun handen etc etc, maar jij ziet het toch niet.
Ze zijn wat dat betreft in goed gezelschap van autochtone studenten. Aantal studentenwoningen tegenover me. Boven op elkaar, feesten met zijn allen tot diep in de nacht. Ik ken de 6 die wonen in de dichtstbijzijnde... Continue nieuwe gezichten, met zijn allen in een klein schuurtje. Schijt aan alles.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_199097893
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:21 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ze zijn wat dat betreft in goed gezelschap van autochtone studenten. Aantal studentenwoningen tegenover me. Boven op elkaar, feesten met zijn allen tot diep in de nacht. Ik ken de 6 die wonen in de dichtstbijzijnde... Continue nieuwe gezichten, met zijn allen in een klein schuurtje. Schijt aan alles.
Ja alleen komen autochtone studenten niet in het ziekenhuis. Het ligt wel vol met allochtonen.
pi_199098646
quote:
0s.gif Op woensdag 21 april 2021 13:05 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Lijkt mij op dit moment nog vrij vroeg om dat zo stellig te zeggen.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)langere-termijn.html (op lange termijn zoals ik al zei).

"Marion Koopmans, lid van het OMT, maakt zich zorgen over de variant, alleen ziet ze de risico's dankzij de combinatie van maatregelen, vaccins en het warmere weer dat in aantocht is, eerder op lange termijn. "Voor de korte termijn verwacht ik niet het grootste probleem van de Braziliaanse variant. Ik denk wel dat we moeten kijken naar wat er in de zomer en ook ná de zomer gaat gebeuren."

Daarover denkt ook het RIVM na. De kans dat de Braziliaanse variant de overhand neemt, is op basis van de tot nu toe bekende gegevens niet onwaarschijnlijk. "In de regel is het zo dat de meest besmettelijke variant op termijn altijd de dominante variant wordt", zegt een woordvoerder."

Daarnaast:

https://www.dvhn.nl/extra(...)corona-26765124.html

"In totaal is P1 nu 53 keer aangetroffen in Nederland, in 11 verschillende regio's. In de meeste gevallen bleek geen link met een bekend cluster en was de besmette persoon ook niet recent in Brazilië geweest. ,,Dit duidt op een al wijd verspreide transmissie van de P1-variant”, concludeert het OMT."
pi_199100520
quote:
6s.gif Op woensdag 21 april 2021 00:36 schreef Steven_Stil het volgende:

[..]

De witte tuinstoelen staan in de tuin, aan de voorkant zitten we op de vensterbank of op de krat.
Nou hier niet hoor, partytent + BBQ + tuinstoelen in de voortuin _O_
pindazakje
pi_199101323
het aantal ic bedden moet struktureel omhoog, en dat gaat geld kosten. Maarja de afgelopen 30 jaar hebben mensen strategisch op de vvd gestemd en dit, krijg je er nou van. ellende. we hebben die gezondheidszorg verwaarloost. dankjewel mark.
pi_199102851
Kabinet had misschien gehoopt op lenteweer maar het blijft koud dus meer besmettingen voorlopig.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')